CMS - Izrada web stranica |
Saznajte sve o CMS web stranicama - Pratite ovaj link
U seriji 1000, u sadržaju (menu) unaprijed je definiran broj rasploživih tema (najčešće 6 tema).
U novoj CMS 2000 aplikaciji napravljena je drugačija koncepcija sadržaja. Vi
sami možete putem administratorskog sučelja formirati neograničeni broj potrebnih tema, a nakon klika na odabranu temu,
odmah Vam se desno prikazuju sve pojedinačne web stranice koje ste dodali u pojedinu temu.
Vi potpuno samostalno formirate potrebne teme, po potrebi uvijek možete
sami dodati novu temu, izmjeniti postojeću temu, dodati novu web stranicu... |
|
Kliknite ovdje: CMS 2000 - Online primjer
Odaberite svoj CMS - Isporuka i instalacija: Odmah!
- Osiguran hosting!
IZ ZAKONA O ELEKTRONIČKOM POTPISU
CERTIFIKATI I DAVANJE USLUGA CERTIFICIRANJA
Članak 10.
Certifikat je, u smislu ovoga Zakona, svaka elektronička potvrda kojom se
potvrđuje identitet potpisnika u postupcima razmjene elektroničkih zapisa.
Članak 11.
Kvalificirani certifikat je, u smislu ovoga Zakona, svaka elektronička potvrda
kojom davatelj usluga izdavanja kvalificiranih certifikata potvrđuje napredni
elektronički potpis.
Kvalificirani certifikat iz stavka 1. ovoga članka mora sadržavati:
1. oznaku o tome da se radi o kvalificiranom certifikatu,
2. identifikacijski skup podataka o osobi koja izdaje certifikat (osobno ime;
ime oca ili majke; nadimak, ako ga osoba ima; datum rođenja; prebivalište,
odnosno boravište; naziv pravne osobe i sjedište, ako certifikat izdaje pravna
osoba),
3. identifikacijski skup podataka o potpisniku (osobno ime, ime oca ili majke,
nadimak, ako ga osoba ima, datum rođenja, prebivalište, odnosno boravište).
4. podatke za verificiranje elektroničkog potpisa koji odgovaraju podacima za
izradu elektroničkog potpisa koji su pod kontrolom potpisnika,
5. podatke o početku i kraju važenja certifikata,
6. identifikacijsku oznaku izdanog certifikata (brojčanu ili drugu oznaku, te
datum izdavanja),
7. napredni elektronički potpis davatelja usluge izdavanja kvalificiranih
certifikata,
8. ograničenja vezana za uporabu certifikata, ako ih ima,
9. ograničenja na vrijednost poslovnih događaja za koje se daje certifikat, ako
ih ima.
Davatelj usluga izdavanja kvalificiranih certifikata dužan je osigurati rizik od
odgovornosti za štete koje nastanu obavljanjem usluga certificiranja (obvezno
osiguranje).
Ministar gospodarstva
utvrđuje najniži iznos osiguranja iz stavka 3. ovoga članka.
Članak 12.
Davatelj usluga certificiranja može obavljati usluge certificiranja ako ima:
1. osiguranu organizaciju rada koja jamči kvalitetu izvođenja usluge
certificiranja,
2. financijska i materijalna sredstva koja su dostatna za trajnije izvođenje
usluge certificiranja i pokrivanje mogućih šteta, naknade na ime osiguranja i
slično,
3. osoblje koje je kvalificirano za izvršavanje odgovarajućih stručno-tehničkih
poslova davatelja usluga certificirnja, vođenja registra potpisnika i zaštite
osobnih podataka,
4. tehničku i programsku osnovicu koja podržava međunarodne standarde za
provedbu usluge certificiranja,
5. sustav fizičke zaštite uređaja, opreme i podataka,
6. sigurnosna rješenja zaštite od neovlaštenog pristupa i oštećenja informacija.
Ministar gospodarstva pravilnikom propisuje vrstu, sadržaj i način dostave
dokumentacije o ispunjavanju uvjeta iz stavka 1. ovoga članka.
Članak 13.
Davatelji usluga certificiranja ne trebaju posebnu dozvolu za obavljanje usluga.
Članak 14.
Ministarstvo gospodarstva (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) nadležno je za
vođenje evidencije o davateljima usluga certificiranja.
Članak 15.
Davatelj usluge certificiranja mora prijaviti Ministarstvu početak obavljanja
usluga certificiranja najmanje osam dana prije početka rada.
Uz prijavu iz stavka 1. ovoga članka ili u slučajevima promjena u obavljanju
usluge, davatelj usluge certificiranja mora dostaviti Ministarstvu dokumentaciju
o internim pravilima poslovanja u svezi s izradom i ovjerom elektroničkih
potpisa te o unutarnjoj organizaciji, kao i dokumentaciju kojom dokazuje
ispunjavanje uvjeta iz članka 12. ovoga Zakona.
Članak 16.
Ministarstvo upisuje davatelje usluga certificiranja u Evidenciju davatelja
usluga certificiranja u Republici Hrvatskoj (u daljnjem tekstu: evidencija),
odmah nakon što davatelj usluge certificiranja podnese prijavu kojom obavještava
Ministarstvo o početku obavljanja usluga.
Upis u evidenciju ne podliježe vođenju upravnog postupka.
Ministar gospodarstva propisat će
sadržaj evidencije, način vođenja evidencije, kao i obrasce
prijave za upis u evidenciju te prijave za upis promjena.
Članak 17.
Davatelj usluga izdavanja kvalificiranih certifikata mora ispunjavati uz uvjete
sadržane u članku 12. ovoga Zakona i sljedeće uvjete:
1. dokazanu sposobnost sigurne provedbe usluga certificiranja,
2. osigurane uvjete djelovanja sigurnog i ažurnog registra potpisnika te
provedbu sigurnog i trenutačnog prekida, odnosno opoziva usluge certificiranja
na zahtjev potpisnika,
3. osigurano točno utvrđivanje datuma i vremena (sata i minute) izdavanja ili
opoziva certifikata,
4. osiguranu provjeru, na odgovarajući način i u skladu s propisima, identiteta
i, ako je potrebno, bilo koja dodatna obilježja osobe za koju se izdaje
certifikat,
5. zaposleno osoblje specijalističkog znanja i iskustva potrebnog za pružanje
usluga certificiranja, posebice sa sposobnostima na upravljačkoj razini,
stručnosti u primjeni tehnologija elektroničkog potpisa i odgovarajućih
sigurnosnih procedura, te osiguranu primjenu odgovarajućih administrativnih i
upravljačkih postupaka koji odgovaraju priznatim standardima,
6. pouzdane sustave i proizvode koji su zaštićeni od preinaka i osiguravaju
tehničku i kriptografsku sigurnost procesa,
7. pouzdane mjere protiv krivotvorenja, te u slučajevima u kojima generira
podatke elektroničkog potpisa, zaštićen i povjerljiv proces generiranja takovih
podataka,
8. dostatne financijske resurse za rad u suglasju sa zahtjevima postavljenim za
djelovanje financijskih institucija, posebno rizicima iz odgovornosti za štete
(prikladnim osiguranjem za štete),
9. sustav pohrane relevantnih informacija koje se odnose na kvalificirane
certifikate za određeno vrijeme, posebno za pružanje evidencije certifikata za
potrebe određenih postupaka,
10. sigurnosni sustav koji onemogućuje pohranjivanje i kopiranje podataka za
izradu potpisa za osobe u ime kojih se pruža usluga certificiranja,
11. sustav informiranja osoba koje traže uslugu certificiranja o točnim uvjetima
korištenja usluga, uključujući bilo koja ograničenja u korištenju kao i
postupaka za rješavanje pritužbi i žalbi. Takove informacije, koje mogu biti
dostavljene elektronički, moraju biti napisane i pripremljene u razumljivom
obliku na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu. Relevantni dijelovi tih
informacija moraju također biti raspoloživi na zahtjev trećih osoba koje koriste
certifikat,
12. pouzdani sustav pohranjivanja certifikata u obliku koji omogućuje provjeru
kako bi:
a. unos i promjene radile samo ovlaštene osobe,
b. informacije mogle biti provjerene za autentifikaciju,
c. certifikat bio javno raspoloživ za pretraživanje samo u onim slučajevima za
koje je registrirani potpisnik dobio ovlaštenja,
d. bilo koja tehnička promjena koja bi mogla narušiti sigurnosne zahtjeve bila
poznata davatelju usluge certificiranja.
Članak 18.
Davatelj usluga izdavanja kvalificiranih certifikata obavlja usluge na temelju
dozvole koju izdaje Ministarstvo, na zahtjev davatelja usluge.
Dozvola za izdavanje kvalificiranih certifikata (u daljnjem tekstu: dozvola) ima
značenje rješenja izdanog u upravnom postupku.
Dozvola se izdaje u roku od 15 dana od dana podnošenja urednog zahtjeva.
U upravnom postupku za izdavanje dozvole u pitanjima koja nisu uređena ovim
Zakonom primjenjuju se odredbe Zakona o općem upravnom postupku.
Članak 19.
Davatelji usluga izdavanja kvalificiranih certifikata kojima je izdana dozvola
upisuju se u Registar davatelja usluga izdavanja kvalificiranih certifikata u
Republici Hrvatskoj (u daljnjem tekstu: registar), koji vodi Ministarstvo.
Dozvola mora sadržavati registarski broj pod kojim je davatelj usluge upisan u
registar i datum upisa u registar.
Davatelj usluge izdavanja kvalificiranih certifikata može započeti s obavljanjem
usluge danom upisa u registar.
Ministar gospodarstva propisat će
sadržaj i način vođenja registra, kao i obrasce zahtjeva za
izdavanje dozvole, s naznakom potrebnih priloga zahtjevu.
Članak 20.
Usluge certificiranja može obavljati i tijelo državne uprave, ako ispunjava sve
uvjete propisane ovim Zakonom i propisima donesenim na temelju ovoga Zakona.
Djelokrug, sadržaj i nositelji poslova certificiranja u i za tijela državne
uprave utvrđuju se uredbom Vlade Republike Hrvatske.
Članak 21.
Usluge certificiranja u Republici Hrvatskoj mogu obavljati samo registrirani,
odnosno evidentirani davatelji usluga certificiranja.
Davatelji usluga certificiranja koji su upisani u registar davatelja usluga
izdavanja kvalificiranih certifikata mogu tu činjenicu naznačiti u izdanim
kvalificiranim certifikatima.
Članak 22.
Registar davatelja usluga izdavanja kvalificiranih certifikata i evidencija
davatelja usluga certificiranja su javni i vode se u elektroničkom obliku.
Popis davatelja usluga izdavanja kvalificiranih certifikata upisanih u registar
i popis davatelja usluga certificiranja upisanih u evidenciju, kao i izmjene i
dopune, objavljuju se u »Narodnim novinama«.
Opširnije:
http://www.poslovniforum.hr/
28. 12. 2024.
|
|