CMS - Izrada web stranica


Saznajte sve o CMS web stranicama - Pratite ovaj link

U seriji 1000, u sadržaju (menu) unaprijed je definiran broj rasploživih tema (najčešće 6 tema).

U novoj CMS 2000 aplikaciji napravljena je drugačija koncepcija sadržaja. Vi sami možete putem administratorskog sučelja formirati neograničeni broj potrebnih tema, a nakon klika na odabranu temu,
odmah Vam se desno prikazuju sve pojedinačne web stranice koje ste dodali u pojedinu temu.

Vi potpuno samostalno formirate potrebne teme,
po potrebi uvijek možete sami dodati novu temu, izmjeniti postojeću temu, dodati novu web stranicu...
    Pogledajte online primjer i isprobajte menu


  Kliknite ovdje: CMS 2000 - Online primjer CMS izrada stranica



Što je to CMS?


CMS ili Content Menagment System je izraz za programirane web stranice što Vam omogućava da samostalno i jednostavno unosite ili brišete sadržaj sa svojih internet stranica putem administratorskog sučelja, a što je vrlo bitno, bez ikakvih posebnih predznanja.
Za rad Vam dovoljan je samo Vaš preglednik web stranica (browser), a to je upravo Vaš Internet Explorer ili neki drugi program koji upravo i sada koristite kada čitate ovaj tekst.



Odaberite svoj CMS - Isporuka i instalacija: Odmah! - Osiguran hosting!


IZ ZAKONA O ELEKTRONIČKOM POTPISU



CERTIFIKATI I DAVANJE USLUGA CERTIFICIRANJA

Članak 10.

Certifikat je, u smislu ovoga Zakona, svaka elektronička potvrda kojom se potvrđuje identitet potpisnika u postupcima razmjene elektroničkih zapisa.

Članak 11.

Kvalificirani certifikat je, u smislu ovoga Zakona, svaka elektronička potvrda kojom davatelj usluga izdavanja kvalificiranih certifikata potvrđuje napredni elektronički potpis.

Kvalificirani certifikat iz stavka 1. ovoga članka mora sadržavati:

1. oznaku o tome da se radi o kvalificiranom certifikatu,

2. identifikacijski skup podataka o osobi koja izdaje certifikat (osobno ime; ime oca ili majke; nadimak, ako ga osoba ima; datum rođenja; prebivalište, odnosno boravište; naziv pravne osobe i sjedište, ako certifikat izdaje pravna osoba),

3. identifikacijski skup podataka o potpisniku (osobno ime, ime oca ili majke, nadimak, ako ga osoba ima, datum rođenja, prebivalište, odnosno boravište).

4. podatke za verificiranje elektroničkog potpisa koji odgovaraju podacima za izradu elektroničkog potpisa koji su pod kontrolom potpisnika,

5. podatke o početku i kraju važenja certifikata,

6. identifikacijsku oznaku izdanog certifikata (brojčanu ili drugu oznaku, te datum izdavanja),

7. napredni elektronički potpis davatelja usluge izdavanja kvalificiranih certifikata,

8. ograničenja vezana za uporabu certifikata, ako ih ima,

9. ograničenja na vrijednost poslovnih događaja za koje se daje certifikat, ako ih ima.

Davatelj usluga izdavanja kvalificiranih certifikata dužan je osigurati rizik od odgovornosti za štete koje nastanu obavljanjem usluga certificiranja (obvezno osiguranje).

Ministar gospodarstva pravilnikom utvrđuje najniži iznos osiguranja iz stavka 3. ovoga članka.

Članak 12.

Davatelj usluga certificiranja može obavljati usluge certificiranja ako ima:

1. osiguranu organizaciju rada koja jamči kvalitetu izvođenja usluge certificiranja,

2. financijska i materijalna sredstva koja su dostatna za trajnije izvođenje usluge certificiranja i pokrivanje mogućih šteta, naknade na ime osiguranja i slično,

3. osoblje koje je kvalificirano za izvršavanje odgovarajućih stručno-tehničkih poslova davatelja usluga certificirnja, vođenja registra potpisnika i zaštite osobnih podataka,

4. tehničku i programsku osnovicu koja podržava međunarodne standarde za provedbu usluge certificiranja,

5. sustav fizičke zaštite uređaja, opreme i podataka,

6. sigurnosna rješenja zaštite od neovlaštenog pristupa i oštećenja informacija.

Ministar gospodarstva pravilnikom propisuje vrstu, sadržaj i način dostave dokumentacije o ispunjavanju uvjeta iz stavka 1. ovoga članka.

Članak 13.

Davatelji usluga certificiranja ne trebaju posebnu dozvolu za obavljanje usluga.

Članak 14.

Ministarstvo gospodarstva (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) nadležno je za vođenje evidencije o davateljima usluga certificiranja.

Članak 15.

Davatelj usluge certificiranja mora prijaviti Ministarstvu početak obavljanja usluga certificiranja najmanje osam dana prije početka rada.

Uz prijavu iz stavka 1. ovoga članka ili u slučajevima promjena u obavljanju usluge, davatelj usluge certificiranja mora dostaviti Ministarstvu dokumentaciju o internim pravilima poslovanja u svezi s izradom i ovjerom elektroničkih potpisa te o unutarnjoj organizaciji, kao i dokumentaciju kojom dokazuje ispunjavanje uvjeta iz članka 12. ovoga Zakona.

Članak 16.

Ministarstvo upisuje davatelje usluga certificiranja u Evidenciju davatelja usluga certificiranja u Republici Hrvatskoj (u daljnjem tekstu: evidencija), odmah nakon što davatelj usluge certificiranja podnese prijavu kojom obavještava Ministarstvo o početku obavljanja usluga.

Upis u evidenciju ne podliježe vođenju upravnog postupka.

Ministar gospodarstva propisat će pravilnikom sadržaj evidencije, način vođenja evidencije, kao i obrasce prijave za upis u evidenciju te prijave za upis promjena.

Članak 17.

Davatelj usluga izdavanja kvalificiranih certifikata mora ispunjavati uz uvjete sadržane u članku 12. ovoga Zakona i sljedeće uvjete:

1. dokazanu sposobnost sigurne provedbe usluga certificiranja,

2. osigurane uvjete djelovanja sigurnog i ažurnog registra potpisnika te provedbu sigurnog i trenutačnog prekida, odnosno opoziva usluge certificiranja na zahtjev potpisnika,

3. osigurano točno utvrđivanje datuma i vremena (sata i minute) izdavanja ili opoziva certifikata,

4. osiguranu provjeru, na odgovarajući način i u skladu s propisima, identiteta i, ako je potrebno, bilo koja dodatna obilježja osobe za koju se izdaje certifikat,

5. zaposleno osoblje specijalističkog znanja i iskustva potrebnog za pružanje usluga certificiranja, posebice sa sposobnostima na upravljačkoj razini, stručnosti u primjeni tehnologija elektroničkog potpisa i odgovarajućih sigurnosnih procedura, te osiguranu primjenu odgovarajućih administrativnih i upravljačkih postupaka koji odgovaraju priznatim standardima,

6. pouzdane sustave i proizvode koji su zaštićeni od preinaka i osiguravaju tehničku i kriptografsku sigurnost procesa,

7. pouzdane mjere protiv krivotvorenja, te u slučajevima u kojima generira podatke elektroničkog potpisa, zaštićen i povjerljiv proces generiranja takovih podataka,

8. dostatne financijske resurse za rad u suglasju sa zahtjevima postavljenim za djelovanje financijskih institucija, posebno rizicima iz odgovornosti za štete (prikladnim osiguranjem za štete),

9. sustav pohrane relevantnih informacija koje se odnose na kvalificirane certifikate za određeno vrijeme, posebno za pružanje evidencije certifikata za potrebe određenih postupaka,

10. sigurnosni sustav koji onemogućuje pohranjivanje i kopiranje podataka za izradu potpisa za osobe u ime kojih se pruža usluga certificiranja,

11. sustav informiranja osoba koje traže uslugu certificiranja o točnim uvjetima korištenja usluga, uključujući bilo koja ograničenja u korištenju kao i postupaka za rješavanje pritužbi i žalbi. Takove informacije, koje mogu biti dostavljene elektronički, moraju biti napisane i pripremljene u razumljivom obliku na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu. Relevantni dijelovi tih informacija moraju također biti raspoloživi na zahtjev trećih osoba koje koriste certifikat,

12. pouzdani sustav pohranjivanja certifikata u obliku koji omogućuje provjeru kako bi:

a. unos i promjene radile samo ovlaštene osobe,

b. informacije mogle biti provjerene za autentifikaciju,

c. certifikat bio javno raspoloživ za pretraživanje samo u onim slučajevima za koje je registrirani potpisnik dobio ovlaštenja,

d. bilo koja tehnička promjena koja bi mogla narušiti sigurnosne zahtjeve bila poznata davatelju usluge certificiranja.

Članak 18.

Davatelj usluga izdavanja kvalificiranih certifikata obavlja usluge na temelju dozvole koju izdaje Ministarstvo, na zahtjev davatelja usluge.

Dozvola za izdavanje kvalificiranih certifikata (u daljnjem tekstu: dozvola) ima značenje rješenja izdanog u upravnom postupku.

Dozvola se izdaje u roku od 15 dana od dana podnošenja urednog zahtjeva.

U upravnom postupku za izdavanje dozvole u pitanjima koja nisu uređena ovim Zakonom primjenjuju se odredbe Zakona o općem upravnom postupku.

Članak 19.

Davatelji usluga izdavanja kvalificiranih certifikata kojima je izdana dozvola upisuju se u Registar davatelja usluga izdavanja kvalificiranih certifikata u Republici Hrvatskoj (u daljnjem tekstu: registar), koji vodi Ministarstvo.

Dozvola mora sadržavati registarski broj pod kojim je davatelj usluge upisan u registar i datum upisa u registar.

Davatelj usluge izdavanja kvalificiranih certifikata može započeti s obavljanjem usluge danom upisa u registar.

Ministar gospodarstva propisat će pravilnikom sadržaj i način vođenja registra, kao i obrasce zahtjeva za izdavanje dozvole, s naznakom potrebnih priloga zahtjevu.

Članak 20.

Usluge certificiranja može obavljati i tijelo državne uprave, ako ispunjava sve uvjete propisane ovim Zakonom i propisima donesenim na temelju ovoga Zakona.

Djelokrug, sadržaj i nositelji poslova certificiranja u i za tijela državne uprave utvrđuju se uredbom Vlade Republike Hrvatske.

Članak 21.

Usluge certificiranja u Republici Hrvatskoj mogu obavljati samo registrirani, odnosno evidentirani davatelji usluga certificiranja.

Davatelji usluga certificiranja koji su upisani u registar davatelja usluga izdavanja kvalificiranih certifikata mogu tu činjenicu naznačiti u izdanim kvalificiranim certifikatima.

Članak 22.

Registar davatelja usluga izdavanja kvalificiranih certifikata i evidencija davatelja usluga certificiranja su javni i vode se u elektroničkom obliku.

Popis davatelja usluga izdavanja kvalificiranih certifikata upisanih u registar i popis davatelja usluga certificiranja upisanih u evidenciju, kao i izmjene i dopune, objavljuju se u »Narodnim novinama«.


Opširnije: http://www.poslovniforum.hr/




28. 12. 2024.