Pravila ponašanja u komunikaciji pojedinaca
Komunikacijom putem Interneta se koristi velik broj ljudi, često na
neodgovarajući način, zbog nepoznavanja osnovnih pravila. Stoga i kultura
komuniciranja putem Interneta zahtijeva učenje.
Prilikom slanja kopija i reprodukcija dokumenata, tekstova, slika i sl. potrebno
je paziti na autorska prava vlasnika dokumenta. Kršenje autorskih prava nije
samo odraz lošeg ponašanja nego je i protuzakonito. Npr. nezakonito je slanje
komercijalnog softvera ili stručnih tekstova koji nisu javno dostupni.
Neželjeni sadržaji, lančana pisma, komercijalni lanci i oglašavanje. Nije
poželjno slati poruke za koje niste sigurni da ih primatelj želi primiti i
pročitati. Lančana pisma i ponude komercijalnih lanaca ne bi smjeli slati
e-mailom. Slanje oglasa u svrhu stjecanja zarade nije dopušteno, a odnedavno je,
u nekim zemljama, pod određenim uvjetima i kažnjivo.
Poželjno je izbjegavati slanje preduge poruke. Primatelj je često revoltiran
zbog dugog učitavanja velikih poruka.
Ako sadržaj nije samo tekst, nego i drugi dokumenti, npr. slike, tada ti
dijelovi poruke trebaju biti uključeni kao MIME privitci (attachment). MIME je
kratica za Multimedia Internet Messaging Extensions. Nije preporučljivo
uključivati dokumente za čije je pregledavanje potreban neki poseban, pogotovo
komercijalni program, osim ako niste sigurni da primatelj raspolaže tim
programom. Pretpostavlja se da primatelj može pregledavati:
- HTML dokumente
- GIF i JPEG formate slika
- PDF dokumente
Za pregledavanje nekih drugih dokumenata potrebno je nabaviti programe čija
cijena nije zanemariva.
Nedovoljno poznavanje programa za čitanje i slanje e-maila može dovesti do
nehotičnih pogrešaka. Korištenje e-mail programa, stoga, zahtijeva učenje, isto
kao i bilo kojeg drugog programa.
Primatelji poruka koriste vrlo različite programe za čitanje e-maila, koji na
različite načine razlamaju tekst. Širina linije teksta ne bi trebala prelaziti
72 slova u retku. E-mail programi obično se mogu konfigurirati tako da
automatski formatiraju poruku na taj način.
Neki e-mail programi omogućuju podebljavanje ili podvlačenje teksta, ali ne
postoji nikakvo jamstvo da će primatelj poruke tekst vidjeti na isti način.
Posebno se to odnosi na slanje tekstualnih poruka u HTML formatu. HTML dijelovi
trebaju se slati kao privitci. Neki primatelji koriste programe koji ne mogu
prikazati HTML, npr. "Pine", dok drugi ni ne žele primati takve poruke. Kad god
je to moguće, sadržaj poruke ograničite na običan tekst.
Izbjegavajte sastavljanje poruka čija razumljivost ovisi o tome što su pojedini
dijelovi teksta jedan ispod drugog, npr. tablice. Problem nastaje kada autor i
primatelj poruke koriste različite vrste slova. Kod proporcionalnih tipova slova
neka su šira od drugih dok su kod neproporcionalnih sva iste širine.
Ova su pravila nastala na temelju javno dostupnog dokumenta, RFC1855. (izvor:
CARNet)
Saznajte sve o CMS web stranicama - Pratite ovaj link
U seriji 1000, u sadržaju (menu) unaprijed je definiran broj rasploživih tema (najčešće 6 tema).
U novoj CMS 2000 aplikaciji napravljena je drugačija koncepcija sadržaja. Vi
sami možete putem administratorskog sučelja formirati neograničeni broj potrebnih tema, a nakon klika na odabranu temu,
odmah Vam se desno prikazuju sve pojedinačne web stranice koje ste dodali u pojedinu temu.
Vi potpuno samostalno formirate potrebne teme, po potrebi uvijek možete
sami dodati novu temu, izmjeniti postojeću temu, dodati novu web stranicu... |
|
Kliknite ovdje: CMS 2000 - Online primjer
Odaberite svoj CMS - Isporuka i instalacija: Odmah!
- Osiguran hosting!
INTERNET PRAVILA
IZRADA WEB STRANICA
AŽURIRANJE STRANICA
28. 12. 2024.
|
|