Tri najbolje tražilice danas: MSN, Yahoo i Google

Usporedni test internetskih tražilica - Okosnicu snalaženja na internetu čine tražilice

S obzirom da sav taj silan sadržaj nije zabilježen na jednom središnjem mjestu sa svojom adresom, to na svoju ruku rade servisi, popularno zvani tražilice. U takvoj šumi informacija možete slobodno očekivati da će gotovo svi korisnici interneta svoje surfanje započinjati upravo na adresama tražilica. Iz tog razloga je njihova usluga u osnovi oduvijek besplatna jer reklama na stranici koju će u jednom danu otvoriti 99 posto surfera na svijetu se može poprilično dobro naplatiti.

Tijekom godina kratke, ali sadržajne povijesti interneta nisu uvijek iste tražilice slovile kao najbolje. Najboljima su se smatrale tražilice koje su imale velike baze podataka indeksiranih internetskih stranica i efikasne aparate bilježenja novih stranica. U računicu su ulazili naravno i algoritmi za pretraživanje te za sortiranje traženih podataka. Međutim tako duboko prosječni korisnici nikada nisu išli, oni su se povodili jednostavno rezultatima tj. držali su se tražilice koja im je nudila najsmislenije rezultate pretrage i omogućavala im da u najkraćem roku pronađu ono što su tražili.

Veteran pretraživanja interneta koji je i danas aktualan je Yahoo, no s vremenom su mnoge, svojevremeno poznate i efikasne tražilice poput Altaviste ili AskJeeves nestale. Dolazile su i nove pa tako danas slobodno možemo ustvrditi da su tri najbolje tražilice danas MSN, Yahoo i Google. One nude i mnoge dodatne usluge povrh pretraživanja, ali ovom prilikom smo se bavili samo njihovim pretraživačkim osobinama. Komentirali smo lakoću korištenja te uspješnost u pretraživanju nekoliko pojmova. Nadamo se da ćete na osnovu naših saznanja moći pospješiti vaše internetske pretrage.

Yahoo

Naslovnica Yahooove tražilice krcata je informacijama. Korisnik koji je posjećuje isključivo radi pretrage interneta pronaći će sve što treba na vrhu stranice, a sav prateći sadržaj, uglavnom orijentiran po defaultu američkim posjetiteljima, bit će više smetnja nego prednost. U slučaju da Yahoo planirate koristiti na dnevnoj bazi pa ste se odlučili i za njegove dodatne usluge, pružit će vam jednostavan i pregledan pristup svim tim uslugama, a Yahoo.com će biti mjesto gdje ćete ići i pretraživati internet za vama zanimljive informacije. Nedavni redizajn stranica uvelike je povećao preglednost i atraktivnost.

Što se tiče pretraživanja, njega smo isprobali ukucavajući paralelno iste pojmove u sve tri tražilice. Prvi pojam je bio 'T-Portal'. Yahoo je za kratko vrijeme (0,25 sekundi) izbacio pregršt rezultata, no nas su zanimali oni prvi. Na prvom mjestu je bio www.tportal.hr, ali su mjesta iza njega zauzele stranice bez ikakve veze s T-Portalom. Sljedeća pretraga je trebala kombinirati dva pojma preko kojih smo tražili Cisco akademiju u sklopu SRCE-a. Upisali smo 'srce + cisco' u Yahoo tražilicu i dobili više rezultata koji su dolazili sa stranice SRCE-a, ali su se uglavnom bavili vijestima na toj istoj stranici koje su sadržavale Cisco u sebi. Nakon dva, tri koliko toliko korisna linka smisao se počeo gubiti.

Test smo nastavili upisivanjem punog imena i prezimena Nikole Tesle i vezali ga da tražilica pretražuje puno ime i prezime zapisano kao takvo. Tu su već rezultati bili odlični. Prvih nekoliko desetaka ponuđenih stranica govorilo je o Nikoli Tesli. No Nikola Tesla je vrlo popularan znanstvenik, pogotovo ove godine, i bilo bi doista grozno kada bi takvo pretraživanje izbacilo rezultate nepovezane s njim. Zadnji pojam koji smo unijeli u pretraživanje je bio 'macaklin'. Rezultati su se odlično poklapali s traženim pojmom, a ponudile su nam se brojne hrvatske stranice, što nas ne čudi jer je ime životinje hrvatsko. Macaklin je ujedno bio i najduže pretraživan pojam sa 0,69 sekundi vremena.

www.yahoo.com 

MSN

Microsoftova uzdanica za pretraživanje interneta također se može pohvaliti istom karakteristikom kao i Yahoo. Mnoštvo vijesti i informacija po defaultu prilagođenih posjetiocima iz SAD-a koje je moguće prilagoditi svojim potrebama kreacijom logina na Windows Live servisu. Povremenom posjetiocu, koji želi samo tražilicu, to će vjerojatno biti smetnja, ali odlučite li se MSN koristiti kao svoje bazno web odredište, prilagodba bitno poboljšava dojam.

Dizajn MSN-ove stranice nam se manje dopao nego Yahooov, ponajviše zbog potrebe za pomicanjem stranice da biste je u potpunosti pregledali, dok kod Yahooa uglavnom sve stane na ekran monitora. Potraga za T-Portalom je završila na sličan način kao i kod Yahooa. Pronađena je početna stranica, ali već nakon nekoliko linkova na podstranice pojavljuju se prvenstveno američke stranice koje uključuju taj pojam. Traženje Ciscove akademije je rezultiralo slanjem na naslovnu stranicu SRCE-a i to na engleskom jeziku te zatim izbacivanjem miješanih hrvatskih linkova s američkim gdje se spominju pojmovi Cisco i SRCE. Rezultati za Nikolu Teslu i macaklin su istovjetni onima s Yahooa. MSN je svoje rezultate pronalazi najbrže od sve tri tražilice pa mu je najkraće vrijeme pretrage bilo 0,02 sekunde za T-Portal i najduže 0,37 za macaklin.

www.msn.com

Google

Google je postao poznat po minimalističkom pristupu pri dizajnu svoje naslovne stranice, što stavlja u drugi plan sve Googleove dodatne usluge i naglašava njegovu orijentiranost ka primarnoj djelatnosti. Prva pretraga pojma 'T-Portal' rezultirala je pogotkom na naslovnu stranicu portala, a nastavila se izlistavanjem podstranica i usluga koje T-Portal pruža.

Potraga za Cisco akademijom na SRCE-u završila je pronalaskom direktnog linka na Cisco akademiju, a nastavila se izlistavanjem isključivo hrvatskih stranica gdje se spominju ta dva pojma zajedno. Prilikom pretrage za Nikolom Teslom Google je bio jednako uspješan kao i MSN ili Yahoo, ali je pri prezentaciji rezultata dao prednost hrvatskim stranicama pa tek zatim počeo nabrajati američke stranice. Macaklin je dao potpuno iste rezultate kao i ostale dvije tražilice. Prema vremenu ispisa, najbrža pretraga je bila ona za T-Portalom, koja je trajala 0,11 sekundi, a najduža je bila ona za Nikolom Teslom koja je trajala 0,85 sekundi.

www.google.com

Iako nismo pregledavali sve rezultate koje su izbacili pretraživači, valja primijetiti da je Google u svojoj statistici prikazao najveći broj stranica koje zadovoljavaju kriterije pretrage, Yahoo je bio na drugom mjestu, a MSN treći. Također valja napomenuti da samo Google ima pretraživanje news servera. Orijentacija pojedinih tražilica na tržište Sjeverne Amerike razumljiva je jer većina posjetioca dolazi iz tog dijela svijeta i ne mora nužno biti loša u slučaju da tražite stranice ili sadržaje karakteristične za to područje. Tada imate slobodu birati tražilicu prema području vaše pretrage. Iako se Google čini kao najsposobnija tražilica, svakako nije svemoguća pa bi pametno bilo za složenije pretrage koje niste u kratkom roku uspješno dovršili koristiti sve tri tražilice. (Izvor: T-portal, 29.08.2006.)



Saznajte sve o CMS web stranicama - Pratite ovaj link

U seriji 1000, u sadržaju (menu) unaprijed je definiran broj rasploživih tema (najčešće 6 tema).

U novoj CMS 2000 aplikaciji napravljena je drugačija koncepcija sadržaja. Vi sami možete putem administratorskog sučelja formirati neograničeni broj potrebnih tema, a nakon klika na odabranu temu,
odmah Vam se desno prikazuju sve pojedinačne web stranice koje ste dodali u pojedinu temu.

Vi potpuno samostalno formirate potrebne teme,
po potrebi uvijek možete sami dodati novu temu, izmjeniti postojeću temu, dodati novu web stranicu...
    Pogledajte online primjer i isprobajte menu


  Kliknite ovdje: CMS 2000 - Online primjer CMS izrada stranica



Što je to CMS?


CMS ili Content Menagment System je izraz za programirane web stranice što Vam omogućava da samostalno i jednostavno unosite ili brišete sadržaj sa svojih internet stranica putem administratorskog sučelja, a što je vrlo bitno, bez ikakvih posebnih predznanja.
Za rad Vam dovoljan je samo Vaš preglednik web stranica (browser), a to je upravo Vaš Internet Explorer ili neki drugi program koji upravo i sada koristite kada čitate ovaj tekst.



Odaberite svoj CMS - Isporuka i instalacija: Odmah! - Osiguran hosting!




IZRADA INTERNET STRANICA



IZRADA WEB STRANICA



AŽURIRANJE STRANICA



28. 12. 2024.