Tri najbolje tražilice danas: MSN, Yahoo i Google |
Usporedni test internetskih tražilica - Okosnicu snalaženja na internetu čine tražilice
S obzirom da sav taj silan sadržaj nije zabilježen na jednom središnjem mjestu
sa svojom adresom, to na svoju ruku rade servisi, popularno zvani tražilice. U
takvoj šumi informacija možete slobodno očekivati da će gotovo svi korisnici
interneta svoje surfanje započinjati upravo na adresama tražilica. Iz tog
razloga je njihova usluga u osnovi oduvijek besplatna jer reklama na stranici
koju će u jednom danu otvoriti 99 posto surfera na svijetu se može poprilično dobro naplatiti.
Tijekom godina kratke, ali sadržajne povijesti interneta nisu uvijek iste
tražilice slovile kao najbolje. Najboljima su se smatrale tražilice koje su
imale velike baze podataka indeksiranih internetskih stranica i efikasne aparate
bilježenja novih stranica. U računicu su ulazili naravno i algoritmi za
pretraživanje te za sortiranje traženih podataka. Međutim tako duboko prosječni
korisnici nikada nisu išli, oni su se povodili jednostavno rezultatima tj.
držali su se tražilice koja im je nudila najsmislenije rezultate pretrage i
omogućavala im da u najkraćem roku pronađu ono što su tražili.
Veteran pretraživanja interneta koji je i danas aktualan je Yahoo, no s vremenom
su mnoge, svojevremeno poznate i efikasne tražilice poput Altaviste ili
AskJeeves nestale. Dolazile su i nove pa tako danas slobodno možemo ustvrditi da
su tri najbolje tražilice danas MSN, Yahoo i Google. One nude i mnoge dodatne
usluge povrh pretraživanja, ali ovom prilikom smo se bavili samo njihovim
pretraživačkim osobinama. Komentirali smo lakoću korištenja te uspješnost u
pretraživanju nekoliko pojmova. Nadamo se da ćete na osnovu naših saznanja moći
pospješiti vaše internetske pretrage.
Yahoo
Naslovnica Yahooove tražilice krcata je informacijama. Korisnik koji je
posjećuje isključivo radi pretrage interneta pronaći će sve što treba na vrhu
stranice, a sav prateći sadržaj, uglavnom orijentiran po defaultu američkim
posjetiteljima, bit će više smetnja nego prednost. U slučaju da Yahoo planirate
koristiti na dnevnoj bazi pa ste se odlučili i za njegove dodatne usluge, pružit
će vam jednostavan i pregledan pristup svim tim uslugama, a Yahoo.com će biti
mjesto gdje ćete ići i pretraživati internet za vama zanimljive informacije.
Nedavni redizajn stranica uvelike je povećao preglednost i atraktivnost.
Što se tiče pretraživanja, njega smo isprobali ukucavajući paralelno iste
pojmove u sve tri tražilice. Prvi pojam je bio 'T-Portal'. Yahoo je za kratko
vrijeme (0,25 sekundi) izbacio pregršt rezultata, no nas su zanimali oni prvi.
Na prvom mjestu je bio www.tportal.hr, ali su mjesta iza njega zauzele stranice
bez ikakve veze s T-Portalom. Sljedeća pretraga je trebala kombinirati dva pojma
preko kojih smo tražili Cisco akademiju u sklopu SRCE-a. Upisali smo 'srce +
cisco' u Yahoo tražilicu i dobili više rezultata koji su dolazili sa stranice
SRCE-a, ali su se uglavnom bavili vijestima na toj istoj stranici koje su
sadržavale Cisco u sebi. Nakon dva, tri koliko toliko korisna linka smisao se
počeo gubiti.
Test smo nastavili upisivanjem punog imena i prezimena Nikole Tesle i vezali ga
da tražilica pretražuje puno ime i prezime zapisano kao takvo. Tu su već
rezultati bili odlični. Prvih nekoliko desetaka ponuđenih stranica govorilo je o
Nikoli Tesli. No Nikola Tesla je vrlo popularan znanstvenik, pogotovo ove
godine, i bilo bi doista grozno kada bi takvo pretraživanje izbacilo rezultate
nepovezane s njim. Zadnji pojam koji smo unijeli u pretraživanje je bio
'macaklin'. Rezultati su se odlično poklapali s traženim pojmom, a ponudile su
nam se brojne hrvatske stranice, što nas ne čudi jer je ime životinje hrvatsko.
Macaklin je ujedno bio i najduže pretraživan pojam sa 0,69 sekundi vremena.
www.yahoo.com
MSN
Microsoftova uzdanica za pretraživanje interneta također se može pohvaliti istom
karakteristikom kao i Yahoo. Mnoštvo vijesti i informacija po defaultu
prilagođenih posjetiocima iz SAD-a koje je moguće prilagoditi svojim potrebama
kreacijom logina na Windows Live servisu. Povremenom posjetiocu, koji želi samo
tražilicu, to će vjerojatno biti smetnja, ali odlučite li se MSN koristiti kao
svoje bazno web odredište, prilagodba bitno poboljšava dojam.
Dizajn MSN-ove stranice nam se manje dopao nego Yahooov, ponajviše zbog potrebe
za pomicanjem stranice da biste je u potpunosti pregledali, dok kod Yahooa
uglavnom sve stane na ekran monitora. Potraga za T-Portalom je završila na
sličan način kao i kod Yahooa. Pronađena je početna stranica, ali već nakon
nekoliko linkova na podstranice pojavljuju se prvenstveno američke stranice koje
uključuju taj pojam. Traženje Ciscove akademije je rezultiralo slanjem na
naslovnu stranicu SRCE-a i to na engleskom jeziku te zatim izbacivanjem
miješanih hrvatskih linkova s američkim gdje se spominju pojmovi Cisco i SRCE.
Rezultati za Nikolu Teslu i macaklin su istovjetni onima s Yahooa. MSN je svoje
rezultate pronalazi najbrže od sve tri tražilice pa mu je najkraće vrijeme
pretrage bilo 0,02 sekunde za T-Portal i najduže 0,37 za macaklin.
www.msn.com
Google
Google je postao poznat po minimalističkom pristupu pri dizajnu svoje naslovne
stranice, što stavlja u drugi plan sve Googleove dodatne usluge i naglašava
njegovu orijentiranost ka primarnoj djelatnosti. Prva pretraga pojma 'T-Portal'
rezultirala je pogotkom na naslovnu stranicu portala, a nastavila se
izlistavanjem podstranica i usluga koje T-Portal pruža.
Potraga za Cisco akademijom na SRCE-u završila je pronalaskom direktnog linka na
Cisco akademiju, a nastavila se izlistavanjem isključivo hrvatskih stranica gdje
se spominju ta dva pojma zajedno. Prilikom pretrage za Nikolom Teslom Google je
bio jednako uspješan kao i MSN ili Yahoo, ali je pri prezentaciji rezultata dao
prednost hrvatskim stranicama pa tek zatim počeo nabrajati američke stranice.
Macaklin je dao potpuno iste rezultate kao i ostale dvije tražilice. Prema
vremenu ispisa, najbrža pretraga je bila ona za T-Portalom, koja je trajala 0,11
sekundi, a najduža je bila ona za Nikolom Teslom koja je trajala 0,85 sekundi.
www.google.com
Iako nismo pregledavali sve rezultate koje su izbacili pretraživači, valja
primijetiti da je Google u svojoj statistici prikazao najveći broj stranica koje
zadovoljavaju kriterije pretrage, Yahoo je bio na drugom mjestu, a MSN treći.
Također valja napomenuti da samo Google ima pretraživanje news servera.
Orijentacija pojedinih tražilica na tržište Sjeverne Amerike razumljiva je jer
većina posjetioca dolazi iz tog dijela svijeta i ne mora nužno biti loša u
slučaju da tražite stranice ili sadržaje karakteristične za to područje. Tada
imate slobodu birati tražilicu prema području vaše pretrage. Iako se Google čini
kao najsposobnija tražilica, svakako nije svemoguća pa bi pametno bilo za
složenije pretrage koje niste u kratkom roku uspješno dovršili koristiti sve tri
tražilice. (Izvor: T-portal, 29.08.2006.)
Saznajte sve o CMS web stranicama - Pratite ovaj link
U seriji 1000, u sadržaju (menu) unaprijed je definiran broj rasploživih tema (najčešće 6 tema).
U novoj CMS 2000 aplikaciji napravljena je drugačija koncepcija sadržaja. Vi
sami možete putem administratorskog sučelja formirati neograničeni broj potrebnih tema, a nakon klika na odabranu temu,
odmah Vam se desno prikazuju sve pojedinačne web stranice koje ste dodali u pojedinu temu.
Vi potpuno samostalno formirate potrebne teme, po potrebi uvijek možete
sami dodati novu temu, izmjeniti postojeću temu, dodati novu web stranicu... |
|
Kliknite ovdje: CMS 2000 - Online primjer
Odaberite svoj CMS - Isporuka i instalacija: Odmah!
- Osiguran hosting!
IZRADA INTERNET STRANICA
IZRADA WEB STRANICA
AŽURIRANJE STRANICA
28. 12. 2024.
|
|