|
Istraživanje i analiza tržišta - O istraživanjima i analizama
Poslovni izvještaji i pregledi - O izvještajima i pregledima
Internet marketing - SEO - O internet marketingu
Izrada CMS stranica - O izradi CMS stranica
Imenici i baze podataka - O imenicima i bazama
Primjeri ugovora - Praktični primjeri ugovora
Trgovačko posredovanje - O trgovačkom posredovanju
|
TRŽIŠNA ANALIZA Izvod iz projekta 763-KT-7842 Ako se poslovnom planu želimo predstaviti javnosti, tada je najvažnije ostaviti dojam tržišno orijentirane tvrtke. Tržišno orijentirana tvrtka započinje poslovnu djelatnost na temelju spoznaje o potrebama I mogućnostima svojih kupaca, a ne na temelju mogučnosti iskorištenja postoječih kapaciteta. Svrha je ove analize pokazati da se razumiju potrebe kupaca, a u marketišknom planu ili u planu prodaje utvrdit će se kako zadovoljit te potrebe. Marketiškna iskustva pokazuju da je uvjek bolje podijeliti tržište na nrkoliko odsječaka umjesto da se na tržište gleda kao na jedinstvenu cjelinu. Tada se svakom tržišnom segmentu može posvetiti posebna pozornost I naglasiti upravo to što je potrebama tog dijela tržišta primjerenije. U tržišnoj analizi najvažnije je utvrditi ciljno tržište za naše proizvode i usluge. Analiza ciljnog tržišta obuhvača nekoliko važnih sastavnica: • Demografske osobine najvažnije su za pravilnu prosudbu kome se obraćati svojim marketišknim porukama te za konačno oblikovanje proizvoda potrebama i mogućnostima određenog dijela pučanstva. Najvažnija pitanja koja prodavatelj mora znati o svojim kupcima jesu: -životna dob i spol -mjesečna primanja i zanimanje -obiteljski status -nacionalna i vjerska pripadnost -stupanj obrazovanja -materijalno-imovinski status • Zemljopisne osobine obuhvaćaju teritorij na kojem će se nuditi proizvodi i usluge. -lokalno tržište najbolje se poznaje jer su tu kupci najčešće susjedi kojima se našom ponudom rješavaju se njihovi svakodnevni problemi -državno tržište je uvjetovano kupovnom moći domaćeg stanovništva, njegovim navikama I inertnošću kupaca da kupuju u inozemstvo -regionalno tržište nastaje kao posljedica političkog zbližavanja susjednih država. Navike stanovnika u regiji su dosta slične, bez obzira na nacionalne i jezične različitosti -svijetsko tržište je jedino pravilno shvaćanje današnjeg modernog tržišta za ambiciozne tvrtke. Učinjene poboljšice u prometu i političkim zbližavanjima učinila je najveći doprinos tržišnoj globalizaciji. Posljedica je vidljiva u gotovo svim dijelovima svijeta u kojima se mogu kupiti proizvodi istih proizvođača I istih robnih marki. • Životni stil naših kupaca djelomično je već određen poznavanjem njihovih demografskih osobina, ali on uključuje još neka važna pitanja o društvenom položaju i navikama: -obiteljski odnos -način ljetovanja i zimovanja -gledanje TV programa -upotreba interneta -hobiji,šport,rekreacija,sam svoj majstor -čitanje novina,magazina,knjiga -članstvo u različitim organizacijama -političke sklonosti -vrsta automobila i sl. • Veličina tržišta zacijelo je najvažnije pitanje u određivanju našeg ciljanog tržišta I ona je djelomično definirana demografskim i zemljopisnim osobinama te životnim stilom kupaca. Ne smije se zaboraviti da na postojećem tržištu vlada konkurencija te da naš položaj ovisi i o njezinu ponašanju. Općenito utvrditi veličinu tržišta može se na temelju statističkih podataka o proizvodnji i prodaji, ali se vrlo pažljivo mora prosuditi koliki udjel mogu osvojiti naši proizvodi i usluge. Tržište se ne može promatrati kao statična pojava jer se ono svakodnevno mijenja. U trendovima povećanja ili smanjenja tržišta mi moramo procijeniti svoje mogućnosti. Ako tržište raste, to znaći da će svi postojeći nuditelji roba I usluga proporcionalno povećati svoje sadašnje udjele. ANALIZA KONKURENCIJE Ovaj dio poslovnog plana ne mora biti samostalan odjeljak, ali se može prikazati i odvojeno. Analiza konkurencije pokazat će čitateljima poslovnog plana da se prate tržišni trendovi I da se projekcije vlastitog uspjeha ne grade kao kule u zraku nego kao realna predpodstavka koja uzima u obzir sve važnije utjecaje.Naši prodajni planovi mogu biti vrlo skromni I lako ostvarljivi, ali ih grubi nasrtaj konkurencije može potpuno obezvrjediti. Najvažnija pitanja na koja se mora odgovoriti su: • Tko su naši konkurenti? • Kako kupci doživljavaju sadašnje proizvođače ili nuditelje usluga, koliko su im odani i imaju li potrebu za promjenom? • Čime mi ulazimo u tržišno natjecanje i koje su razlike u odnosu spram postojeće ponude? • Imamo li kakve prednosti pred konkurencijom ili smo zbog nečeg hendikepirani? • Kakve su mogućnosti širenja tržišta, a kakva su oćekivana ponašanja postojećih nuditelja glede tog širenja? • Postoje li zapreke ulasku novih tvrtki na taj tržišni segment i koje su? Kako kupci doživljavaju konkurenciju • Zadovoljstvo vrstom i kvalitetom proizvoda • Zadovoljstvo cijenom • Zadovoljstvo trajnošću i eventualno servisom i održavanjem • Imidž proizvoda, prepoznatljivost robne marke, doživljaj stila I dizajna • Praktičnost uporabe • Način i vrijeme isporuke • Politika kreditiranja kupnje • Ostalo Tržišni udjeli • Veličina postojećeg tržišta • Broj sudionika na postojećem tržištu • Udjel pojedinih sudionika na postojećem tržištu • Odnos vodeće tvrtke i njezinih sljedbenika Mogućnost rasta postojećeg tržišta • Očekivana godišnja stopa prinosa • Očekivano ponašanje vodeće tvrtke • Očekivano ponašanje sljedbenika • Zapreke ulasku novih nuditelja Vrlo važno pitanje u analizi konkurencije jest naš odnos prema konkurenciji, tj. mogućnost ulaska na postojeće tržište I neke prednosti kojima možemo steći željenu tržišnu poziciju. Prije svega, iz analize podataka tržišne percepcije postojećih nuditelja moraju se izvući najvažniji zaključci o doživljajima I očekivanjima kupaca. Zato je bitno da naš ulazak na tržište bude prilagođen očekivanjima kupaca glede najvažnijih čimbenika uz postojeće proizvode ili usluge: • Kvaliteta, dizajn, uporabljivost, trajnost i stil određenog proizvoda • Cijena, mjesto i način isporuke te uvjeti financiranja kupnje • Podljeprodajne aktivnosti Posebna rasčlamba naših internih prednosti uključuje najčešća pitanja koja se inače postavljaju u SWOT analizi (ocjena vlastitih mogućnosti): • Naše posebne sposobnosti i prednosti • Odgovarajući novčani izvori • Dobre konkurentske sposobnosti • Dobro mišljenje kupaca • Priznato vodstvo na tržištu • Dobro postavljene funkcijske strategije u unutarnjem ustroju • Visoka motiviranost menadžmenta i izvršitelja • Mogućnost masovne proizvodnje • Otpornost na konkurentski pritisak • Vlastiti KNOW-HOW • Troškovne prednosti zbog financiranja, veličine ili bolje organizacije • Mogućnost inovacije proizvoda • Dokazane sposobnosti menadžmenta • Prednost na krivulji učenja • Ostalo > Izrada poslovnih planova i investicijskih projekata |
POSLOVNI FORUM pored centralne baze podataka, poduzetnicima pruža i druge usluge i djelatnosti: - trgovačko posredovanje na domačem i inozemnom tržištu - konzalting u području investicija, izrada investicijskih studija i njihova ocjena (Poslovni planovi / Investicijski projekti) - izrada web stranica (internet stranica); pisanje programa prema uputama i potrebama korisnika - obradu podataka uz uporabu programa korisnika ili vlastitog programa i usluge unosa podataka - razvoj baze podataka: povezivanje podataka iz različitih izvora, pohranjivanje podataka - ispitivanje mogućnosti tržišta prodaje za proizvode i ispitivanje javnoga mnijenja o političkim, ekonomskim i sl. pitanjima - kreiranje i provođenje promidžbenih djelatnosti; organiziranje sajmova, izložaba i kongresa - agencijsko posredovanje u korist pojedinaca za dobivanje angažmana (zaposlenja) u filmskoj i drugim djelatnostima Ukoliko Vam je potrebna neka od navedenih usluga, kontaktirajte nas! Kontakt podaci za Poslovni forum d.o.o. - Link na web stranicu sa e-mail adresama i telefonima POSEBNA PONUDA: IZRADA WEB STRANCA Izrada web stranica za tvrtke, obrte i privatne osobe. Kvalitetna izrada web stranica prilagođenih mobilnim uređajima. Privucite korisnike suvremenim web stranicama. Iskoristite priliku! Pregledajte recenzije naših klijenata i uvjerite se zašto smo mi Vaš pravi izbor. Izrada web trgovina. Web shop i web stranice prilagođene vašem poslovanju i budžetu. Savjetovanje i Podrška. Napredne funkcionalnosti. Vrhunska usluga. Povoljne cijene. SEO Optimizacija. Suvremen dizajn i visoka tehnička kvaliteta izrade internet stranica. Besplatna izrada web stranica u sklopu naših promotivnih akcija. Besplatne stranice za poduzetnike i udruge. Besplatne stranice za obrtnike i male poduzetnike. Izrada web stranica besplatno brzo i povoljno!
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|