info
|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
|
Poslovni običaji u Njemačkoj
Prilikom sklapanja posla poželjno je govoriti njemački, a engleski se koristi u
neformalnom druženju. Zbog toga morate prije sastanka provjeriti prihvaća li se
engleski kao radni jezik,
u suprotnom je nužno angažirati prevoditelja za
njemački jezik
Treba biti iznimno ljubazan i obazriv prema tajnicama i ostalom administrativnom
osoblju jer oni svoje dojmove o vama iznose svom rukovoditelju koji cijeni
njihovo mišljenje
Njemačka poslovna praksa pripada zapadnom kulturološkom stilu rukovođenja. Taj
menadžerski stil karakteriziraju sljedeće specifičnosti: automatsko rješavanje
problema, odlučivanje na osnovi činjenica, izravno komuniciranje, poštovanje
autoriteta, programirani odnosno iskalkulirani rizik, nagrađivanje na temelju
iskazanih performansi te kvantificirana metoda nadzora koja se temelji na
transparentnim instrumentima mjerenja.
Menadžeri u Njemačkoj inzistiraju na planiranoj stupnjevitoj provedbi akcija
odnosno procesa bez suvišnoga gubljenja vremena. Inzistira se na objektivnim
odlukama, pa se stoga vodi računa o brojnim detaljima i činjenicama. Njemački
menadžeri u većoj su mjeri orijentirani na radne zadaće nego na ljude. Emocije
se maksimalno skrivaju, što se smatra važnom karakteristikom profesionalizma.
Razmatranje problema, ako dulje traje, često se smatra gubljenjem vremena,
pogotovo ako se provodi u grupi. Menadžeri traže trenutno reagiranje te
efektivno i efikasno djelovanje, što često nije lako ostvariti. Istodobno se
težište stavlja na sveobuhvatnu i strogu kontrolu zaposleničkog angažmana kako
bi se uložena financijska sredstva što prije vratila.
Dijalog menadžera i radništva postoji i on je institucionaliziran. Radnički
sindikalni predstavnici poznatiji kao radnički direktori prezentiraju radničke
interese u upravnim odborima. Taj dijalog postoji u velikom broju industrijskih
grana, a najrazvijeniji je u metalskoj industriji. Radnički direktori korigiraju
ponašanje njemačkih menadžera.
U njemačkom poslovnom svijetu titule i pozicije od iznimno su velike važnosti.
Obavezno se koriste profesionalne znanstvene titule. Tako primjerice direktora
laboratorija koji ima zvanje doktora znanosti treba oslovljavati sa “Gospodine
direktore doktore” (“Herr Direktor Dr.”). S osobom visokog ranga upoznat će vas
niže rangirani menadžer. Ako ste se upoznali s nekoliko menadžera istodobno,
trebate se rukovati samo s rukovoditeljem najvišeg ranga. Prilikom rukovanja
njemačkoga kolegu morate gledati u oči, a ako je prisutna žena, tada se morate
najprije rukovati s njom. Prilikom sklapanja posla poželjno je govoriti
njemački, a engleski se koristi u neformalnom druženju. Zbog toga morate prije
sastanka provjeriti prihvaća li se engleski kao radni jezik, u suprotnom je
nužno angažirati prevoditelja za njemački jezik. Davanje poklona nije njemačka
praksa i taj je poslovni segment reguliran zakonom. Ipak, prihvaćaju se mali
darovi koji prezentiraju vašu zemlju ili kompaniju, pri čemu ne smiju biti
skuplji od 60 USD i na njima mora biti logo odnosno ime vaše kompanije.
Njemački su menadžeri disciplinirani te iznimno marljivo i naporno rade. Oni
strogo odvajaju privatni život od profesionalne karijere. Njemački poslovni
ljudi ponajprije su orijentirani na domaće tržište, a tek u slučaju kada imaju
višak robe ili je ne mogu nabaviti u Njemačkoj orijentiraju se na vanjska
tržišta. Ta tvrdnja ne odnosi se na veće njemačke multinacionalne korporacije.
Treba biti iznimno ljubazan i obazriv prema tajnicama i ostalom administrativnom
osoblju jer oni svoje dojmove o vama iznose svom rukovoditelju koji cijeni
njihovo mišljenje.
U većim njemačkim kompanijama odlučuje se konsenzusom između različitih odjela.
O projektima čija realizacija zahtijeva značajna financijska sredstva mora
odlučivati vrhovni menadžment. Prilikom pregovora ne smijete previše
“pritiskati” njemačkog partnera jer ćete ostvariti negativan učinak.
Nakon sastanka uobičajeno je razmijeniti posjetnice. Na njima mora pisati vaša
stručna titula, položaj u kompaniji i datum osnivanja vaše kompanije. Njemački
menadžeri preferiraju poslovanje s tvrtkama koje imaju dulju tradiciju. Prije
sastanka nemojte sjediti na stolcu, nego sjednite kada vam to ponudi njemački
partner. Za sastanak se morate dobro pripremiti, pa pored dobrog poznavanja
vlastitog proizvoda i tvrtke morate biti obaviješteni o stanju ne samo u toj
industrijskoj grani, nego i o cijelom nacionalnom gospodarstvu. Ujedno morate
znati sve o vašoj konkurenciji na domaćem i inozemnom tržištu.
Poželjno je odjenuti sivo ili tamno odijelo sa svjetlijom košuljom i kravatom
prigušene boje. Njemački menadžeri cijene dobro tjelesno držanje i tjelesnu
pripremljenost jer to ukazuje na samodisciplinu.
Žene tvore 40 posto njemačke radne snage, ali ih je malo na najvišim
menadžerskim pozicijama. Nijemci više cijene muške predstavnike u pregovorima,
ali se ta praksa polako mijenja. Žene trebaju izbjegavati napadni i pomodni
nakit. Dok sjede i šetaju se, muškarci su ženama s lijeve strane.
Talijanski poslovni običaji
Južni kulturni stil je nepredvidljiv, dinamičan i poduzetnički. Pri rješavanju
problema konzultiraju se suradnici i podređeni. Spontano odlučivanje često se
temelji na instinktu, neovisnosti i kreativnosti. Taj menadžerski odnosno
poslovni stil više se oslanja na viziju nego na realnost. Ujedno menadžeri
smatraju da ne postoje neostvarivi organizacijski ciljevi
U svijetu se provode brojna istraživanja organizacijske i menadžerske kulture.
Ta istraživanja postaju sve važnija u uvjetima jačanja globalizacijskih procesa.
Jedno od takvih empirijskih istraživanja provela je Wendy Hall koja je
menadžersku i organizacijsku kulturu svrstala u četiri kategorije: sjevernu,
zapadnu, istočnu i južnu. Treba naglasiti kako se u velikom broju slučajeva te
kulture isprepliću ne samo unutar nacionalnih gospodarstava već i
multinacionalnih korporacija.
Italija pripada južnoj menadžerskoj kulturi. Južni kulturni stil oslikava česta
uporaba menadžerskog stava odnosno mišljenja koje glasi: “Bolje je da utvrdite
visoke ciljeve pa ostvarite manje, nego da odredite niske ciljeve koje ćete
realizirati”. Temeljne karakteristike tog stila su sljedeće: problemi se
rješavaju energično i sustavno; odlučivanje je često improvizirano i brzo; u
komunikaciji se preuveličava uz slikovito izražavanje; restrukturiranja su
stalna i radikalna; inovacijski procesi izuzetno ambiciozni; nagrađivanje
uključuje brojne nematerijalne stimulanse; nadziranje je fleksibilno te se
prilagođava promjenama.
Južni kulturni stil je nepredvidljiv, dinamičan i poduzetnički. Pri rješavanju
problema konzultiraju se suradnici i podređeni. Spontano odlučivanje često se
temelji na instinktu, neovisnosti i kreativnosti. Taj menadžerski odnosno
poslovni stil više se oslanja na viziju nego na realnost. Ujedno menadžeri
smatraju da ne postoje neostvarivi organizacijski ciljevi. Zbog toga su
preuzimanje rizika te brojni izazovi glavni motivatori za menadžersko i
zaposleničko djelovanje i glavni elementi vrednovanja organizacijskih
performansi.
Kompanije koje su vođene uz pomoć tog poslovnog stila sklone su suradnji i
partnerstvima pri čemu strogo kontroliraju ostvarivanje svojih interesa. Potiču
rad svojih timova te eliminiraju timove koji su previše spori tj. neučinkoviti.
Menadžeri sustavno stimuliraju što brže prihvaćanje novih i sve izazovnijih
projekata.
Talijanski menadžeri se pozdravljaju rukovanjem te verbalnim pozdravom "ciao"
(zdravo ili doviđenja). Muški prijatelji dugo se grle. Osobe istih godina često
u javnosti hodaju držeći se za ruke. Jako dobri prijatelji u znak pozdrava ljube
se u oba obraza.
Većina uspješnih poslovnih organizacija u Italji je u obiteljskom vlasništvu.
Organizacijski odnosi često sliče obiteljskim jer vlada povjerenje i
potpomaganje u poslovnim organizacijama. Ponekad je glavne donositelje odluka u
tvrtki teško identificirati jer nisu dio formalne organizacijske strukture. U
brojnim slučajevima moć je koncentrirana u jednoj osobi, obično muškarcu, koji
inicira povezivanje odnosno suradnju zaposlenika.
Talijanski menadžeri uživaju razgovarati o svjetskim i lokalnim događajima,
nogometu i obitelji. Poslovni ručkovi obično traju dva do tri sata, a poziv
treba prihvatiti. Za stolom se mora ostati dok svi ne završe s jelom. Obje ruke
uvijek moraju biti na stolu. Prilikom ulaska u zgradu muškarci moraju skinuti
šešir. Zijevnete li, morate staviti ruka na usta.
Talijani su ponosni na titule i njih treba koristiti prilikom razgovora.
Oslovljavanje samo imenom dopušteno je tek nakon dugog poznavanja. Na društvenim
skupovima treba izbjegavati razgovor o poslu. U komunikaciji se ne smije
spominjati mafija i ostale slične organizirane skupine, religija i porezi.
Poslovni ljudi, ali i ostali građani, vole pušiti i piti espresso-kavu. Talijani
su vezani uz obitelj pa nekoliko generacija živi u istoj kući što je naročito
izraženo u gradovima na jugu zemlje. Menadžeri na jugu Italije veći su hedonisti
od kolega na sjeveru države.
U Italiji se poštuju nepisana pravila poslovnog ponašanja pa pisane, tj.
formalizirane procedure nemaju veći učinak. Pregovore trebaju voditi menadžeri
istog ranga. Prije početka pregovora ili nekog drugog poslovnog događaja,
trebaju se razmijeniti posjetnice. Posjetnice se moraju dati svim osobama koje
se nalaze u uredu ili dvorani za pregovore. Kada primite posjetnicu od
talijanskog kolege, morate ju pročitati odnosno razgledati što predstavlja znak
uvažavanja. Poželjno je da je jedna strana posjetnice na talijanskom jeziku uz
obavezno navođenje titule. Prilikom posjeta poslovnog partnera u njegovoj kući
ne očekuje se donošenje poklona premda će domaćin prihvatiti čokoladu ili
cvijeće kao dar. U slučaju da poklanjate cvijeće, mora se odabrati neparan broj
te izbjeći krizanteme koje ponajprije služe za ukrašavanje grobova. Mora se
izbjegavati crvena i žuta boja cvijeća. Crveno simbolizira strast, a žuta
ljubomoru odnosno zavist.
Žene su vrhovni autoritet u obitelji. Premda ih je u zadnje vrijeme sve više u
poslovnom svijetu, ipak u njemu još uvijek dominiraju muškarci. Starije žene su
relativno konzervativne u odijevanju, dok mlađe slijede najnovije modne
trendove.
Za sastanke je potrebno sastaviti dnevni, red ali on često nije obvezujući.
Tolerira se kašnjenje na sastanak do 20 minuta. Sastanak će biti prekinuti ako
se procijeni da su pojedini sudionici primitivni odnosno previše žestoki tj.
prosti. Talijanski poslovni partneri skloni su neformalnijoj prezentaciji, ali
koja mora biti argumentirana i popraćena grafikama, tablicama i dr. Cijene
samopouzdanost te sigurnost u kvalitetu vlastitih proizvoda.
Poslovni običaji u Austriji
Za pregovore u Austriji nužno se dobro pripremiti te organizirati atraktivnu
prezentaciju.
Na pitanja valja odgovarati kratko, jasno i argumentirano.
Austrijsku stranu u pravilu predstavlja ovlašteni rukovoditelj za sklapanje
konačnog dogovora, a to očekuju i od partnera u pregovorima
Europske poslovne običaje odnosno menadžersku kulturu nešto je teže odrediti u
odnosu na japansku i američku. Općenito govoreći, Europljani imaju smisla za
realnost te su strpljivi u pregovorima, pri čemu iznimno cijene tradiciju
odnosno korporativnu povijest. Europski menadžerski stil sastoji se od sljedećih
sastavnica: ciničkog realizma, vjerovanja da je pojedinac središte društvenog i
poslovnog sustava, društvene odgovornosti, sumnje u formalni autoritet, želje za
sigurnošću, vjerovanja da maksimalni profit nije glavni cilj poslovanja.
Navedene karakteristike zajedničke su većem broju europskih zemalja, ali među
njima postoje znatnije razlike koje su posljedica ponajprije povijesnog
nasljeđa. Svaka zemlja izgradila je sustav vrijednosti i običaja koji se jednim
dijelom razlikuju u odnosu na takve sustave u drugim državama.
Austrija u tom pogledu ima određene posebnosti koje ćemo ukratko navesti. Na
sastanke valja dolaziti točno, što nije običaj, bolje reći pravilo, u brojnim
zemljama svijeta. Kada se prolazi između redova stolaca na sastanku ili u
kazalištu mora se biti okrenut licem poslovnim partnerima odnosno poslovnim
ljudima.
Pri razgovoru s Austrijancima ruke se ne smiju držati u džepovima. Ne smijete
biti prefamilijarni odnosno nekonvencionalni s austrijskim partnerima dok posao
nije dobro uhodan. U slučaju da ste pozvani svom kolegi na objed u njegovu kuću,
domaćici se ne smiju nositi crvene ruže jer one asociraju na ljubavne osjećaje.
Kada ste u austrijskoj kući, ne smijete slijediti domaćina u kuhinju jer se ona
smatra neprikladnom za gosta.
Austrijski menadžeri prilikom pregovora često koriste neizravan govor i škrti su
na riječima, pri čemu potenciraju procjene aktualne ekonomske situacije. Očekuje
se razmjena posjetnica, koje trebaju biti crno-bijele bez ikakvih drugih boja te
s navedenom funkcijom u poslovnoj organizaciji i stečenim obrazovnim zvanjem.
Austrijanci se ponose svojim zemljopisnim karakteristikama, ali i svojim
doprinosom umjetnosti i znanosti, pri čemu posebno mjesto zauzimaju glazbeni
geniji kao što su Strauss, Mozart i Schubert.
Titula se iznimno cijeni i, ako ne spomenete titulu austrijskoga kolege, on se
može jako uvrijediti. Austrijski menadžeri vole kombinirati posao i zabavu,
bolje reći užitak, pa se brojni pregovori događaju u restoranu. Popularna su i
druženja u klubovima i restoranima nakon radnog vremena, te se od vas očekuje da
slijedite svojega kolegu.
Za pregovore u Austriji nužno se dobro pripremiti te organizirati atraktivnu
prezentaciju.
Na pitanja valja odgovarati kratko, jasno i argumentirano.
Austrijsku stranu u pravilu predstavlja ovlašteni rukovoditelj za sklapanje
konačnog dogovora, a to očekuju i od partnera u pregovorima.
Plemićke se titule ne koriste u poslovnom i javnom životu, ali se navode u
privatnim razgovorima. Rukovanje je uobičajeno u Austriji, a pri susretu sa
ženom očekuje se da ona inicira rukovanje. Starija osoba pruža ruku mlađoj.
Davanje poklona nije standardna poslovna praksa, a ako se već daruje, to mora
biti jeftin i prikladan dar. Kada se dolazi u kuću, preporučljivo je donijeti
cvijeće, bombonijeru ili dobar konjak. Upotreba engleskog jezika vrlo je
rasprostranjena u državnoj administraciji i poslovnom svijetu.
Izvor: HGK
|
Poslovni običaji u njemačkoj, Austriji i Italiji
|
POSLOVNI FORUM pored centralne baze podataka, poduzetnicima pruža i druge usluge i djelatnosti:
- trgovačko posredovanje na domačem i inozemnom tržištu
- konzalting u području investicija, izrada investicijskih studija i njihova ocjena (Poslovni planovi / Investicijski projekti)
- izrada web stranica (internet stranica); pisanje programa prema uputama i potrebama korisnika
- obradu podataka uz uporabu programa korisnika ili vlastitog programa i usluge unosa podataka
- razvoj baze podataka: povezivanje podataka iz različitih izvora, pohranjivanje podataka
- ispitivanje mogućnosti tržišta prodaje za proizvode i ispitivanje javnoga mnijenja o političkim, ekonomskim i sl. pitanjima
- kreiranje i provođenje promidžbenih djelatnosti; organiziranje sajmova, izložaba i kongresa
- agencijsko posredovanje u korist pojedinaca za dobivanje angažmana (zaposlenja) u filmskoj i drugim djelatnostima
Ukoliko Vam je potrebna neka od navedenih usluga, kontaktirajte nas!
Kontakt podaci za Poslovni forum d.o.o. -
POSEBNA PONUDA: IZRADA WEB STRANCA
Izrada web stranica za tvrtke, obrte i privatne osobe. Kvalitetna izrada web stranica prilagođenih mobilnim uređajima. Privucite korisnike suvremenim web stranicama. Iskoristite priliku! Pregledajte recenzije naših klijenata i uvjerite se zašto smo mi Vaš pravi izbor. Izrada web trgovina. Web shop i web stranice prilagođene vašem poslovanju i budžetu. Savjetovanje i Podrška. Napredne funkcionalnosti. Vrhunska usluga. Povoljne cijene. SEO Optimizacija. Suvremen dizajn i visoka tehnička kvaliteta izrade internet stranica. Besplatna izrada web stranica u sklopu naših promotivnih akcija. Besplatne stranice za poduzetnike i udruge. Besplatne stranice za obrtnike i male poduzetnike. Izrada web stranica besplatno brzo i povoljno!
|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
|
|
|
IZRADA WEB STRANICA
Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi tvrtka trebala imati web stranice:
Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.
Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.
Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.
Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, obrazaca za kontakt, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.
Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.
Branding: Web stranice su važan alat za branding tvrtke, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.
Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.
Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.
Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
|
|
|
|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
|
|