info
|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
|
Hrvatska nije jedina zemlja koja se je našla u situaciji
precjenjenosti domaće valute i suočila s problemima izlaska iz takvog stanja.
Izlazak iz takvog stanja zahtjeva niz koordiniranih mjera makroekonomske
politike, koje moraju biti oslonjene na specifičnosti dotične privrede. U
ekonomskoj literaturi se takve koordinirane mjere svrstavaju pod naziv
“strategije izlaska”. U osnovi te strategije je zadatak da
nominalna promjena tečaja rezultira doista i realnom promjenom.
Drugim riječima,
mjerama ekonomske politike treba osigurati da učinak promjene tečaja
(deprecijacije npr.) ne bude poništen rastom cijena. Ako rast cijena poništi
učinak deprecijacije, onda, naravno, nije postignuto ništa, osim što bi bila
podignuta razina cijena. Tijekom 90-ih godina niz zemalja je izvršio korekcije
tečaja, a da to nije utjecalo na rast cijena koji bi poništio cilj tečajne
politike (Turska, Italija, Španjolska, Portugal). Dapače, promjena tečaja, npr.
devalvacija u Rusiji, utjecala je na normaliziranje gospodarskog stanja i
započinjanje stabilnog rasta. Slovenija, jedna od uspješnijih tranzicijskih
zemalja, sistematski je deprecirala svoju valutu i rast cijena zadržavala unutar
prihvatljivih granica.
Prvo pitanje koje se postavlja pri izradi “strategije izlaska” je da li
prilagođivanje izvršiti odjednom, devalvacijom, ili postepeno, postepenim
deprecijacijama. Prvi način imao bi karakter “šoka”, izazvao bi snažne
redistribucijske učinke, i vrlo vjerojatno snažne pritiske na rast cijena, kako
bi se ti redistribucijski učinci otklonili ili minimizirali. U slučaju
pretjeranog porasta cijena mogla bi se ponovno pojaviti inflacijska očekivanja.
Za naše uvjete relativno visoke dolarizacije, prihvatljivije je stoga postepeno
prilagođivanje. Trebalo bi najvjerojatnije izraditi bar trogodišnji plan
postepenog prilagođivanja tečaja, kako bi ta politika dobila uvjerljivost za sve
privredne subjekte, i one koji se (dolarski) zadužuju i koji štede i za
privrednike pri definiranju njihovih poslovnih planova, kako bi mogli mijenjati
način svog ponašanja. Za to razdoblje trebalo bi postaviti jasno definirane
ciljeve o promjeni tečaja i koordinirati ih s ciljevima na drugim područjima
ekonomske politike: prvenstveno monetarnom politikom, fiskalnom politikom i
politikom plaća. Sam mehanizam utjecaja na promjene tečaja mogao bi se vršiti
modelom “puzajućeg pojasa” (crawling band) asimetričnim intervencijama središnje
banke koja ne bi intervenirala kod povećane potražnje deviza, a otkupljivala bi
devize kod povećane ponude. Ukoliko bi i dalje rastao neto dug prema inozemstvu,
što bi činilo pritisak na dalju aprecijaciju kune, intervencije na deviznom
tržištu bi vodile i daljem rastu deviznih rezervi. Zbog toga bi nosioci
ekonomske politike morali preispitati racionalnost daljeg zaduživanja u
inozemstvu. No, sam rast deviznih rezervi nema u sebi ništa negativnog; štoviše,
u razdoblju konsolidacije privrede pozitivno bi utjecao na percepciju vanjske
likvidnosti zemlje. Politika sterilizacije trebala bi biti usklađena s
targetiranjem inflacije. Radi izbjegavanja spekulativnih napada na domaću
valutu, mogle bi biti dopuštene i povremene aprecijacije. Treba reći da je takvu
vrst intervencija i vršila naša središnja banka, unutar naprijed spomenutih
odstupanja od +/-6% oko središnje vrijednosti. Jedino, u tim intervencijama
središnja banka nije dopuštala da kuna deprecira iznad “psihološke granice” od 4
kune za DEM. Da je to činila, danas je razina tečaja mogla biti mnogo bliže
poželjnoj no što jeste. Treba također istaći da i oscilacije od +/-6%, dakle
kumulativno od oko 12 procentnih poena, nisu utjecale na rast inflacije.
Deprecijacija kune, izazvala bi, naravno, određeni pritisak na rast troškova i
cijena. Kako ocijeniti taj troškovni pritisak? Za pouzdaniju procjenu dobro bi
došao međusektorki model, no mi ga nemamo. Može se stoga izvršiti približna
procjena. Deprecijacija izaziva poskupljenje uvoznih proizvoda. Izravan prijenos
porasta troškova izazvanih deprecijacijom na domaće cijene bit će kod onih
proizvoda kod kojih je cjenovna elastičnost potražnje niska; dakle onih
proizvoda kod kojih rast cijena izaziva mali ili nikakav pad potražnje.. Treba
pretpostaviti da je to, bar u nekom kraćem ili srednjem roku, slučaj kod
sirovina, reprodukcijskih materijala i energenata. Taj izravni rast troškova i
cijena imao bi i neizravne učinke. Budući da udio te grupe proizvoda u BDP-u
iznosi oko 20%, i pod pretpostavkom totalne cjenovne neelastičnosti uvozne
potražnje za tim proizvodima 1%-na deprecijacija kune ne bi trebala imati veći
direktni utjecaj na opću razinu cijena od 0,2%. Ako se tome dodaju i indirektni
učinci, ukupni troškovni pritisak 1%-ne deprecijacije kretao bi se oko 0,3% do
0,4% Cjenovna . elastičnost potražnje kod drugih grupa proizvoda, posebno dobara
za široku potrošnju, je u pravilu viša, pa bi deprecijacija domaće valute imala
učinak i u smislu smanjenja uvozne potražnje (i okretanja prema domaćoj ponudi,
što je sada izuzetno važno) i uravnoteženja salda u platnoj bilanci. Ako bi se
kao cilj odredila prosječna godišnja stopa realne deprecijacije od oko 5%- 6%,
što bi u trogodišnjem razdoblju kumulativno moglo iznositi i do 20%, godišnja
stopa nominalne deprecijacije godišnje ne bi trebala biti viša od oko 9%. Dakle,
manje nego što je deprecijacija kune iznosila u razdoblju I/98. – V/00. Ukupni
utjecaj takve godišnje nominalne deprecijacije na opću razinu cijena ne bi,
stoga, trebao biti veći od oko 3,5% do 4%.
Da bi se rast cijena zadržao u prihvatljivim okvirima, odnosno, da bi
targetiranje inflacije bilo uspješno, nužno je ostvariti i neke druge
pretpostavke, prvenstveno na području politike plaća i fiskalne politike.
Deprecijacija domaće valute izaziva pad dolarske vrijednosti plaća. To je,
naravno i jedna od poželjnih popratnih pojava jer se na taj način smanjuje
trošak rada u Hrvatskoj i povećava eventualna atraktivnost ulaganja u našu
privredu. Iako do sada nije bilo takvih zahtjeva, sistematsko depreciranje
valute moglo bi kod nekih pokrenuti zahtjev za indeksacijom plaća. Takav zahtjev
bi bio, dakako, neosnovan, jer kupovna moć kune se testira na domaćem tržištu i
ne zavisi o deprecijaciji, već porastu troškova života. Tu bi bio, dakako
potreban društveni konsenzus vlade, poslodavaca i sindikata, da u trogodišnjem
razdoblju rast plaće ne prelazi rast troškova života, odnosno, da po mogućnosti,
bude sporiji. To spada među gorče pilule koje treba progutati, ako se želi izaći
iz teškog stanja, kao što, uostalom nije ugodno ni kresanje javnih rashoda.
Druga, važna pretpostavka uspješnosti promjene realnog tečaja je prestanak
daljeg neto zaduživanja u inozemstvu. Obzirom na već dostignutu razinu vanjskog
duga, kapacitet daljeg zaduživanja u inozemstvu je postao veoma ograničen. Osim
toga, iz tog izvora dolaze sredstva koja na deviznom tržištu vrše stalan
pritisak na aprecijaciju kune. Ukoliko se ne ostvari vrlo brz i znatan rast
izvoza, a za sada za to ne postoje nikakve naznake, javiti će se teškoće u
servisiranju duga sa negativnim posljedicama u pogledu percepcije rizičnosti
zemlje. Dok se ne postigne viša stopa gospodarskog rasta i povećanja izvoza,
zaduživanje u inozemstvu bi se smjelo koristiti samo za refinanciranje
postojećeg vanjskog duga.
Stanovništvo u Hrvatskoj ima, međutim, veoma visoku štednju. Ukupna štednja
stanovništva kreće se sada iznad 90 milijardi kuna od čega se daleko najveći
dio, oko 9/10 nalaze kao depoziti kod banaka (najveći dio otpada na devizne
depozite), a svega 1/10 predstavljaju razni vrijednosni papiri. Poslovne banke
su sada izuzetno likvidne, ali zbog ročne strukture svojih izvora nisu u stanju
financirati zamašnije dugoročne investicijske projekte kao što je to slučaj kod
infrastrukture. Nema, međutim razloga ne vjerovati, da bi stanovništvo, kada bi
postojali alternativni vrijednosni papiri s visokim stupnjem sigurnosti (kao što
su npr. vladine obveznice), komparabilnim realnim povratom i lako unovčivi, bili
spremni ulagati u njih svoju štednju i onda kada bi bili nominirani u domaćoj
valuti i imali klauzulu indeksa cijena umjesto valutne klauzule.
Time bi se postigao i cijeli niz drugih pozitivnih učinaka:
- afirmirala bi se domaća valuta ne samo kao transakcijski medij već i sredstvo
štednje,
- dao bi se poticaj razvitku domaćeg financijskog tržišta
- za takav oblik štednje bili bi zainteresirani i veliki štediše, jer bi u tom
slučaju štednje bila indirektno garantirana u cijelosti, (dok se u postojećem
sustavu štednja kod banaka garantira samo do određenog iznosa)
- ne bi se povećala izloženost domaće privrede obvezama koje proizlaze iz
porasta vanjske zaduženosti
Konačno, za uspješnost “strategije izlaska” nužno je nastaviti već započeti
proces uravnoteženja proračuna, a na duži rok, ostvariti i sve druge
pretpostavke nužne za ubrzanje rasta investicija i dinamiziranje ukupne
gospodarske aktivnosti. |
|
POSLOVNI FORUM pored centralne baze podataka, poduzetnicima pruža i druge usluge i djelatnosti:
- trgovačko posredovanje na domačem i inozemnom tržištu
- konzalting u području investicija, izrada investicijskih studija i njihova ocjena (Poslovni planovi / Investicijski projekti)
- izrada web stranica (internet stranica); pisanje programa prema uputama i potrebama korisnika
- obradu podataka uz uporabu programa korisnika ili vlastitog programa i usluge unosa podataka
- razvoj baze podataka: povezivanje podataka iz različitih izvora, pohranjivanje podataka
- ispitivanje mogućnosti tržišta prodaje za proizvode i ispitivanje javnoga mnijenja o političkim, ekonomskim i sl. pitanjima
- kreiranje i provođenje promidžbenih djelatnosti; organiziranje sajmova, izložaba i kongresa
- agencijsko posredovanje u korist pojedinaca za dobivanje angažmana (zaposlenja) u filmskoj i drugim djelatnostima
Ukoliko Vam je potrebna neka od navedenih usluga, kontaktirajte nas!
Kontakt podaci za Poslovni forum d.o.o. -
POSEBNA PONUDA: IZRADA WEB STRANCA
Izrada web stranica za tvrtke, obrte i privatne osobe. Kvalitetna izrada web stranica prilagođenih mobilnim uređajima. Privucite korisnike suvremenim web stranicama. Iskoristite priliku! Pregledajte recenzije naših klijenata i uvjerite se zašto smo mi Vaš pravi izbor. Izrada web trgovina. Web shop i web stranice prilagođene vašem poslovanju i budžetu. Savjetovanje i Podrška. Napredne funkcionalnosti. Vrhunska usluga. Povoljne cijene. SEO Optimizacija. Suvremen dizajn i visoka tehnička kvaliteta izrade internet stranica. Besplatna izrada web stranica u sklopu naših promotivnih akcija. Besplatne stranice za poduzetnike i udruge. Besplatne stranice za obrtnike i male poduzetnike. Izrada web stranica besplatno brzo i povoljno!
|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
|
|
|
IZRADA WEB STRANICA
Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi tvrtka trebala imati web stranice:
Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.
Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.
Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.
Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, obrazaca za kontakt, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.
Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.
Branding: Web stranice su važan alat za branding tvrtke, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.
Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.
Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.
Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
|
|
|
|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
|
|