info
|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
|
Mrtvi teret oporezivanja
Kada ekonomisti govore kako oporezivanje uvodi neučinkovitosti u gospodarstvo,
obično se služe pojmom mrtvoga tereta oporezivanja ili viška poreznoga tereta.
Naime, porezi pružaju poticaje da ljudi promijene svoje ponašanje: da rade manje
ili isto, da smanje svoju potrošnju ili da je povećaju, da više ili manje štede,
i slično. Bilo kako se prilagodili porezima, bit će im ipak gore negoli u
svijetu bez poreza, a ravnoteža će se na tržištu uspostaviti na nižoj razini
outputa i višoj razini cijena. Alokacija resursa više nije Pareto optimalna, tj.
društvo je izgubilo dio blagodati učinkovitog tržišta. Uvođenjem poreza pojavio
se mrtvi teret oporezivanja ili višak poreznoga tereta. No da bi pojam mrtvoga
tereta oporezivanja bio posve razumljiv, potrebno je podrobnije razmotriti
njegov nastanak.
U tu svrhu poslužit ćemo se pravcima ponude i potražnje, te pojmom potrošačkog i
proizvođačkog viška koji su prikazani na priloženoj slici. Prvo ćemo objasniti
pojmove potrošačkog i proizvođačkog viška na tržištu na kojem nema poreza, da
bismo kasnije vidjeli što se zbiva kada država uvede porez. Ravnoteža na tržištu
na kojem nema poreza, uspostavlja se u sjecištu krivulje ponude i krivulje
potražnje gdje je cijena proizvoda jednaka P1, a količina Q1. Potrošački višak
tada predstavlja korist koju potrošač dobiva na tržištu, a definira se kao
vrijednost koju je potrošač spreman platiti za neko dobro, minus cijena koju on
stvarno na tržištu za to dobro plaća. Na našoj slici to je površina između
krivulje potražnje i cijene P1 do točke ravnoteže: to jest na našoj slici to je
površina A+B+C. Proizvođački višak je pak korist koju proizvođač dobiva na
tržištu, a definira se kao vrijednost koji proizvođač dobiva na tržištu za svoj
proizvod minus trošak proizvodnje toga proizvoda. To je površina između krivulje
ponude i cijene P1 do točke ravnoteže: to jest na našoj slici to je površina
D+E+F. Ukupan višak kao zbroj potrošačkog i proizvođačkog viška predstavlja
površinu između krivulje ponude i krivulje potražnje do točke ravnoteže, tj.
površina A+B+C+D+E+F.
Međutim, kada država uvodi porez (T), cijena koju plaćaju potrošači raste, a
cijena koju dobivaju proizvođači pada. Tako je cijena koju plaćaju potrošači
sada porasla na Pc, a cijena koju dobivaju proizvođači nakon što plate porez
državi iznosi Ps. Količina koja se na tržištu razmjenjuje sada iznosi samo Q2,
te je manja od količine Q1 koja se na tržištu razmjenjivala prije uvođenja
poreza. Porez je tako, smanjivši količinu razmjenjivanog dobra suzio tržište,
dok je cijena koju plaćaju potrošači porasla, a cijena koju dobivaju proizvođači
pala. Porez je, osim toga, doveo do promjene u potrošačkom i proizvođačkom
višku. Potrošački višak sada više ne predstavlja površinu A+B+C, već se smanjio
samo na površinu A. Proizvođački višak više ne predstavlja površinu D+F+E, već
samo površinu F. No država je zato ubrala porez koji iznosi Q2 * T, odnosno na
slici prikazan površinom B+D, koji mjeri blagostanje države. Ukupan višak sada
iznosi A+B+D+F, tj. potrošački višak, proizvođački višak i državni porez.
Ukupan višak prije uvođenja poreza bio je A+B+C+D+E+F, no nakon uvođenja poreza
sveo se na površinu A+B+D+F, tj. manji je za površinu C+E. Smanjenje ukupnog
viška na tržištu nakon uvođenja poreza naziva se mrtvim teretom oporezivanja, a
površina C+E mjeri veličinu toga tereta. Odnosno, uvođenjem poreza potrošački i
proizvođački višak smanjili su se više nego što je poraslo blagostanje države
radi uvođenja poreza. Dio viška nije pripao nikome: niti je dio državnih prihoda
niti je dio potrošačkog ili proizvođačkog viška. Ono je zauvijek izgubljeno.
Dakle, dio viška u gospodarstvu je izgubljeno jer su potrošači i proizvođači
izgubili više nego što je država putem poreza dobila. Ovaj gubitak viška u
gospodarstvu koji nastaje uvođenjem poreza naziva se mrtvim teretom oporezivanja
ili viškom poreznoga tereta.
Da bi se bolje razumjelo zašto mrtvi teret oporezivanja nastaje, treba se
podsjetiti da se u svojem ekonomskom ponašanju ljudi rukovode poticajima. Kada
se porezima poveća cijena za potrošače i snizi cijena za proizvođače, ujedno se
u sustav uvode poticaji da potrošači manje kupuju, a da proizvođači manje
proizvode nego što bi činili u svijetu bez poreza. Kako potrošači i proizvođači
reagiraju na te poticaje, pa manje kupuju odnosno manje proizvode, tako se i
tržište sužava ispod svojega optimalnog stanja. Zato porezi iskrivljavanjem
poticaja dovode do suboptimalnog ili drugim riječima rečeno, Pareto
neučinkovitog stanja odnosno do neučinkovite alokacije resursa na tržištu. Zato
je mrtvi teret oporezivanja mjera neučinkovitosti koju porezi unose u
gospodarstvo.
Što sve utječe na veličinu mrtvog tereta oporezivanja. Kao prvo, to su cjenovna
elastičnost ponude i potražnje koje mjere promjenu količine ponuđenog i
potraživanog dobra u ovisnosti o promjeni cijene. Površina trokuta C+E, tj.
veličina mrtvoga tereta oporezivanja određena je nagibima krivulja ponude i
potražnje koji odražavaju različite cjenovne elastičnosti ponude i potražnje.
Može se pokazati da u uvjetima iste veličine poreza veća cjenovna elastičnost
krivulje potražnje ili veća cjenovna elastičnost krivulje ponude dovode od većeg
mrtvog tereta oporezivanja. Što su krivulje elastičnije to je i neučinkovitost
koju porezi unose na tržište veća. Naime, porezi unose u gospodarstvo mrtvi
teret oporezivanja zato jer potiču ljude da promijene svoje ponašanje. Kako
elastičnost ponude i potražnje mjeri promjenu ponašanja potrošača i proizvođača
u odnosu na promjenu cijena, to one u isto vrijeme određuju veličinu tržišne
iskrivljenosti. Što su krivulje ponude i potražnje elastičnije to je i mrtvi
teret oporezivanja veći.
Druga važna odrednica veličine mrtvog tereta oporezivanja jest veličina poreza.
Može se pokazati da je u uvjetima istih cjenovnih elastičnosti ponude i
potražnje mrtvi teret oporezivanja mali kod malih poreza, te raste s povećanjem
poreza. Dapače mrtvi teret oporezivanja raste brže od veličine poreza: veličina
mrtvog tereta oporezivanja raste sa kvadratom porezne stope1. Odnosno ako se
porezna stopa udvostruči, mrtvi teret oporezivanja se učetverostruči. I u
slučaju da se ponuda i potražnja više ne mogu prikazati pravcima već krivuljama,
osnovna logika ostaje: mrtvi teret oporezivanja raste eksponencijalno s porastom
porezne stope.
Valja napomenuti da postoje porezi koji ne unose neučinkovitost u gospodarstvo.
To su tzv. glavarine (lump sum taxes), odnosno porezi koji jednako terete sve
pojedince ne uzimajući u obzir njihovu različitost. Glavarine ne utječu na
promjenu ponašanja pojedinaca, pa prema tome niti ne dovode do neučinkovitosti.
Zato jer jednako terete sve pojedince u društvu bez obzira na njihov dohodak,
glavarine imaju jako regresivno djelovanje. Tako se bez obzira na svoje ne
unošenje neučinkovitosti u gospodarstvo izbjegava njihovo korištenje, a porezni
se sustavi obično sastoje od poreza koji nastoje poštovati različitosti
pojedinaca (u dohotku, imovini, potrošnji, i slično). Tako je izbjegavanjem
korištenja glavarina u korist drugih poreznih oblika žrtvovana učinkovitost u
korist veće jednakosti pojedinaca.
(Marina Kesner-Škreb, Institut za javne financije)
|
Admin; adresar imenik
|
POSLOVNI FORUM pored centralne baze podataka, poduzetnicima pruža i druge usluge i djelatnosti:
- trgovačko posredovanje na domačem i inozemnom tržištu
- konzalting u području investicija, izrada investicijskih studija i njihova ocjena (Poslovni planovi / Investicijski projekti)
- izrada web stranica (internet stranica); pisanje programa prema uputama i potrebama korisnika
- obradu podataka uz uporabu programa korisnika ili vlastitog programa i usluge unosa podataka
- razvoj baze podataka: povezivanje podataka iz različitih izvora, pohranjivanje podataka
- ispitivanje mogućnosti tržišta prodaje za proizvode i ispitivanje javnoga mnijenja o političkim, ekonomskim i sl. pitanjima
- kreiranje i provođenje promidžbenih djelatnosti; organiziranje sajmova, izložaba i kongresa
- agencijsko posredovanje u korist pojedinaca za dobivanje angažmana (zaposlenja) u filmskoj i drugim djelatnostima
Ukoliko Vam je potrebna neka od navedenih usluga, kontaktirajte nas!
Kontakt podaci za Poslovni forum d.o.o. -
POSEBNA PONUDA: IZRADA WEB STRANCA
Izrada web stranica za tvrtke, obrte i privatne osobe. Kvalitetna izrada web stranica prilagođenih mobilnim uređajima. Privucite korisnike suvremenim web stranicama. Iskoristite priliku! Pregledajte recenzije naših klijenata i uvjerite se zašto smo mi Vaš pravi izbor. Izrada web trgovina. Web shop i web stranice prilagođene vašem poslovanju i budžetu. Savjetovanje i Podrška. Napredne funkcionalnosti. Vrhunska usluga. Povoljne cijene. SEO Optimizacija. Suvremen dizajn i visoka tehnička kvaliteta izrade internet stranica. Besplatna izrada web stranica u sklopu naših promotivnih akcija. Besplatne stranice za poduzetnike i udruge. Besplatne stranice za obrtnike i male poduzetnike. Izrada web stranica besplatno brzo i povoljno!
|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
|
|
|
IZRADA WEB STRANICA
Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi tvrtka trebala imati web stranice:
Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.
Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.
Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.
Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, obrazaca za kontakt, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.
Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.
Branding: Web stranice su važan alat za branding tvrtke, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.
Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.
Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.
Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
|
|
|
|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
|
|