info
|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
|
Strukovna grupa tekstilne i obućarske industrije
Poslovanje tekstilne i kožno-prerađivačke industrije Hrvatske te Međimurske
županije 2003., kao i informacije o osnivanju konzorcija hrvatske tekstilne i
kožno-prerađivačke industrije bile su teme Strukovne grupe tekstilne i obućarske
industrije ŽK Čakovec 16. travnja.
Po pitanju poslovanja tekstilne i odjevne industrije u Hrvatskoj; 726 registriranih tekstilnih tvrtki u Hrvatskoj ostvarilo
2002. ukupni prihod 5,27 milijardi kuna, od čega primarna tekstilna industrija
1,64 mlrd, a odjevna 3,63 mlrd kuna. Tekstilna i odjevna industrija 2003. je
izvezla robe i usluga u vrijednosti 697,9 milijuna USD, a uvezla 748,6 mil.
dolara, što je negativni saldo od 50,7 mil. dolara. Naturalni pokazatelji o
proizvodnji 2003. govore o padu u skoro svim primarnim segmentima - pamučne je
pređe proizvedeno 55% manje nego 2002., vunene pređe 35%, užarije, konopaca i
sl. 6%, pamučnih tkanina 12%, vunenih tkanina 16%, čarapa 3%, pozamanterije 47%,
a porast proizvodnje bilježi proizvodnja konca 16,6%, pletiva 12,3% i kućanskog
rublja 3,4%.
Hrvatska odjevna industrija proizvela je 2003. godine pletenog
rublja 75,3% više nego 2002., pletene odjeće 8,3% više, a smanjena je
proizvodnja rublja te konfekcionirane i kožne odjeće.
Prosječna mjesečna bruto plaća u primarnoj tekstilnoj proizvodnji isplaćena u
prosincu 2003. bila je 3463 kune, a u proizvodnji odjeće 2968 kuna, što je
znatno niže od bruto plaće u prerađivačkoj industriji (5220 kuna), a još niže od
ukupnog hrvatskog prosjeka (5793 kuna). Prosječna mjesečna neto plaća u prosincu
2003. u primarnoj tekstilnoj industriji Hrvatske bila je 2566 kuna, a u odjevnoj
industriji 2215 kuna, dok je istodobno neto plaća u prerađivačkoj industriji
iznosila 3678 kuna, a ukupno za Hrvatsku 4045 kuna. Zaposlenih u tekstilnoj
branši bilo je u prosincu 2003. ukupno 30.800 (od čega u primarnoj proizvodnji
8100, a u proizvodnji odjeće 22.700 djelatnika), što je oko 3000 djelatnika
manje nego u prosincu 2002. Udio zaposlenih tekstilaca u broju zaposlenih u
cijeloj prerađivačkoj industriji bio je 13,4%, a u ukupnom broju zaposlenih u
zemlji 2,94%.
Što se tiće poslovanja hrvatske kožno-prerađivačke
industrije, tu je 155 registriranih kožarskih tvrtki u Hrvatskoj ostvarilo
2002. ukupni prihod od 1,093 milijarde kuna, što je 0,3% ukupnog prihoda na
razini Hrvatske. Naturalni pokazatelji o proizvodnji govore većinom o padu
proizvodnje, pa je primjerice 2000. proizvedeno 7,9 milijuna pari gotove obuće,
a 2003. godine 7,4 milijuna pari. Pad proizvodnje, velike oscilacije ili
stagnacija karakteristični su i za proizvodnju džonske kože, kožne galanterije i
gornje kože (potonja oscilira između 371.000 tona i 423.000 tona godišnje).
Izvoz kožno-prerađivačkih tvrtki 2003. je bio 201,8 milijuna USD, a uvoz 266,24
mil. dolara, pri čemu je deficit vanjskotrgovinske razmjene 64,44 mil. dolara, a
pokrivenost uvoza izvozom 75,8%. Udio kožara u ukupnom izvozu Hrvatske je
relativno visok, oko 3,9%, dok je udio u uvozu manji od 2%.
Zaposlenih u kožno-prerađivačkoj industriji u prosincu 2003. je bilo 7600, čime
je nastavljen trend pada zaposlenosti u toj branši. Prosječna mjesečna neto
plaća u kožno-prerađivačkoj industriji bila je 2003. godine 2019 kuna, što je
samo 56,7% prosječne neto plaće u prerađivačkoj industriji odnosno 51,2%
prosjeka neto plaće na razini zemlje.
Gambiroža-Jukić naglasila je kako aktivnosti u Udruženju idu u smjeru
preuzimanja prostora zagrebačke Name preko konzorcija tekstilne i kožarske
industrije te mrežnog povezivanja u klastere. Uz podršku Ministarstva
gospodarstva, rada i poduzetništva radi se na tome da se prostori Name u Ilici i
na Kvaternikovom trgu izuzmu iz prodaje ostalih dijelova tvrtke radi
podmirivanja dugova. Osniva se trgovačko društvo “Zagrebačka Nama” d.o.o., čija
se registracija očekuje za nekoliko dana.
Zadatak te nove tvrtke jest pregovaranje sa stečajnim upraviteljem “Name”,
državom kao najvećim vjerovnikom, zaposlenicima itd. o preuzimanju “Naminih”
prostora. U tim bi se prostorima, osim tekstilnih i kožarskih proizvoda,
prodavala roba i drugih hrvatskih proizvođača (prehrambene, drvne,
elektroindustrije i dr.), a oni će moći i ući u konzorcij.
U vezi s formiranjem klastera u prvoj polovici svibnja održat će se sastanak
Udruženja, na kojem će se izložiti dosadašnja iskustva u formiranju klastera,
osobito u hrvatskoj drvnoj industriji, gdje već postoje dva, a treći priprema
Šumarski fakultet iz Zagreba.
Poslovanje tekstilne i obućarske
industrije u Međimurskoj županiji je takvo da je 2003. ostvarila proizvodnju gotovih
(konfekcioniranih) proizvoda od ukupno 20,211.956 komada odnosno pari, što je
povećanje 78% u odnosu na 2002., a odnosi se ponajprije na proizvodnju
čaraparskih proizvoda. Proizvodnja nedorađenih tkanina odnosno pletiva smanjena
je 16% (proizvedena su 2,692.582 tekuća metra), proizvodnja dorađenih tkanina
odnosno pletiva 21% (proizvedeno je 3,424.276 tekućih metara), a proizvodnja
ostalih materijala (prevučenih tkanina i sl.) 17% (proizvedena su 2,072.162
tekuća metra). Usluge odnosno lohn poslovi u tekstilu pokazuju smanjenje od 3%
(izraženo u komadima) odnosno obrađeno je 3,864.207 komada proizvoda, dok je
smanjenje izraženo u tekućim metrima 15% (obrađena su 577.034 tekuća metra
metražnih proizvoda). Proizvodnja ostalih tekstilnih proizvoda (pozamanterija i
sl.) smanjena je 32%.
Vrijednost izvoza tekstilaca Međimurja 2003. iznosila je 34,3 milijuna USD, što
je 61% više nego 2002., a vrijednost uvoza 21,5 milijuna dolara odnosno 45%
više. Ukupni su prihod tekstilne tvrtke ostvarile u visini od 406,85 milijuna
kuna (povećanje od 12 %), ukupni rashod u iznosu od 383,12 mil. kuna (povećanje
6%), bruto dobit je bila 23,84 mil. kuna (povećanje 221%), a gubitak 110 tisuća
kuna (smanjenje 98%). Od analitičkih pokazatelja poslovanja koeficijent tekuće
likvidnosti je iznosio 2,01 (20% više nego 2002. godini), koeficijent
financijske stabilnosti 1,49 (3% više), koeficijent vlastitog financiranja 0,55
(8% manje), koeficijent obrtaja obrtnih sredstava 1,98 (bez promjene),
koeficijent obrtaja ukupnih sredstava 0,95 (manji 6%), a rentabilnost ukupnih
sredstava bila je 0,0555 (veća 171%). Broj zaposlenih bilo je prosječno 2704
djelatnika, što je 8% više. Prosječna mjesečna isplaćena neto plaća po
zaposlenom u 2003. bila je 2349 kuna (2% više nego prethodne godine).
U obućarskoj industriji Međimurja 2003. je proizvodnja gotove obuće iznosila
660.092 para (što je 7% više nego 2002.), proizvodnja gornjišta 50.014 pari (71%
manje), a usluge/lohn-poslovi 857.763 para (26% manje). Ukupni prosječni pad
proizvodnje iznosio je 20%.
Vrijednost izvoza bila je 8,8 milijuna USD (povećanje 20%), a vrijednost uvoza
4,3 mil. dolara (povećanje 91%). Ukupni prihod ostvaren je u visini od 102,91
milijuna kuna (smanjenje 4%), ukupni rashod 102,66 mil. kn (smanjenje 4%), bruto
dobit 252.000 kuna (povećanje 41%), a gubitka nije bilo.
Od analitičkih pokazatelja poslovanja obućara koeficijent tekuće likvidnosti bio
je 1,97 (4% manji nego prethodne godine), koeficijent financijske stabilnosti
1,91 (3% manji), koeficijent vlastitog financiranja 0,58 (2% manji), koeficijent
obrtaja obrtnih sredstava 1,45 (8% manji), koeficijent obrtaja ukupnih sredstava
0,93 (6% manji), a rentabilnost ukupnih sredstava 0,0023 (35% veća).
Prosječan broj zaposlenih obućara u 2003. bio je 1421, što je 14% manje nego u
prethodnoj godini. Prosječna mjesečna neto plaća isplaćena po zaposlenom
iznosila je u 2003. godini 1871 kunu (6% više).
Općenito, ukupni izvoz tekstilne i obućarske industrije Međimurja iznosio je u
2003. godini 43,1 milijuna dolara, što je povećanje 51% u odnosu na 2002. Ukupni
uvoz tekstilaca i obućara Međimurja bio je u promatranom razdoblju 25,8 milijuna
dolara, što je 51% više nego prethodne godine. Zaposlenih u tekstilnoj i
obućarskoj industriji Međimurja bilo je 2003. prosječno 4125, što je oko 1%
manje nego 2002.
U raspravi je zaključeno da treba uvesti nultu stopu carine za sav uvozni
materijal koji služi proizvodnji finalnog proizvoda, a ne proizvodi se u
Hrvatskoj. Valja ukinuti potrebu izdavanja garancije za godišnji privremeni uvoz
strojnog parka koji gratis dostavlja poslovni partner iz inozemstva za obradu
specifičnih poslova na proizvodima iz njegovog programa. Treba ukinuti plaćanje
carine u lohn poslu za sve repromaterijale koje dostavlja inozemni partner, a
nemaju podrijetlo u Europskoj uniji.
Proizvođačima izvoznicima u lohn poslovima valja priznati putem stimulacija
statističku godišnju stopu inflacije na razini RH u visini vlastite ostvarene
fakturirane realizacije inozemnim kupcima. Prvih sedam dana bolovanja u
radno-intenzivnim djelatnostima treba biti na teret države (često su to
bolovanja zbog djece ili roditelja, a 80 i više posto zaposlenika su majke).
Zbog nužnosti povećanja plaća djelatnika u radno-intenzivnim granama mirovinsko
osiguranje valja obračunavati na teret državnog proračuna (20%), čime bi se
dobio prostor za realni rast plaća. Dugogodišnje teškoće u poslovanju, nastale
uglavnom zbog objektivnih okolnosti (privatizacija i dr.), treba premostiti
povoljnim kreditima države, jer radno intenzivne djelatnosti ne mogu računati na
privatni bankarski sektor koji ih ne prati.
Teret socijale valja skinuti s radno-intenzivnih grana industrije (radnici sa
smanjenom radnom sposobnošću) kroz osiguranje otpremnina iz državnog proračuna,
čime će se povećati konkurentnost, produktivnost, rentabilnost itd. Potrebno je
pojačati inspekcijske službe za kontrolu uvoza (npr. kontrola korištenja
ekoloških boja kod uvezenih proizvoda, potrebnih certifikata i sl.). Za
formiranje klastera valja koristiti sredstva iz programa Cards, što bi trebala
provesti Komora.
|
Strukovna grupa tekstilne i obućarske industrije
|
POSLOVNI FORUM pored centralne baze podataka, poduzetnicima pruža i druge usluge i djelatnosti:
- trgovačko posredovanje na domačem i inozemnom tržištu
- konzalting u području investicija, izrada investicijskih studija i njihova ocjena (Poslovni planovi / Investicijski projekti)
- izrada web stranica (internet stranica); pisanje programa prema uputama i potrebama korisnika
- obradu podataka uz uporabu programa korisnika ili vlastitog programa i usluge unosa podataka
- razvoj baze podataka: povezivanje podataka iz različitih izvora, pohranjivanje podataka
- ispitivanje mogućnosti tržišta prodaje za proizvode i ispitivanje javnoga mnijenja o političkim, ekonomskim i sl. pitanjima
- kreiranje i provođenje promidžbenih djelatnosti; organiziranje sajmova, izložaba i kongresa
- agencijsko posredovanje u korist pojedinaca za dobivanje angažmana (zaposlenja) u filmskoj i drugim djelatnostima
Ukoliko Vam je potrebna neka od navedenih usluga, kontaktirajte nas!
Kontakt podaci za Poslovni forum d.o.o. -
POSEBNA PONUDA: IZRADA WEB STRANCA
Izrada web stranica za tvrtke, obrte i privatne osobe. Kvalitetna izrada web stranica prilagođenih mobilnim uređajima. Privucite korisnike suvremenim web stranicama. Iskoristite priliku! Pregledajte recenzije naših klijenata i uvjerite se zašto smo mi Vaš pravi izbor. Izrada web trgovina. Web shop i web stranice prilagođene vašem poslovanju i budžetu. Savjetovanje i Podrška. Napredne funkcionalnosti. Vrhunska usluga. Povoljne cijene. SEO Optimizacija. Suvremen dizajn i visoka tehnička kvaliteta izrade internet stranica. Besplatna izrada web stranica u sklopu naših promotivnih akcija. Besplatne stranice za poduzetnike i udruge. Besplatne stranice za obrtnike i male poduzetnike. Izrada web stranica besplatno brzo i povoljno!
|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
|
|
|
IZRADA WEB STRANICA
Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi tvrtka trebala imati web stranice:
Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.
Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.
Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.
Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, obrazaca za kontakt, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.
Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.
Branding: Web stranice su važan alat za branding tvrtke, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.
Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.
Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.
Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
|
|
|
|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
|
|