![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Istraživanje tržišta Poslovni izvještaji Internet marketing Izrada web stranica Imenici i baze podataka Poslovni ugovori Poslovni planovi za kredite Poslovne usluge i ponude Trgovačko posredovanje Poslovna psihologija Poslovni programi Oglasi i obavijesti Korisni linkovi Besplatno za poduzetnike Nove poslovne ponude ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() POŠTOVANI PODUZETNICI! Poslovni Forum okuplja stručnjake koji raspolažu potrebnim znanjima i koriste suvremenu tehnologiju, te stotinjak vanjskih suradnika za specifična znanja i potrebe svih poduzetnika.POŠTOVANI PODUZETNICI! Poslovni Forum okuplja stručnjake koji raspolažu potrebnim znanjima i koriste suvremenu tehnologiju, te stotinjak vanjskih suradnika za specifična znanja i potrebe svih poduzetnika.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
KONTAKT PODACI ZA Poslovni forum d.o.o. Link na web stranicu sa e-mail adresama i telefonima Upiti, narudžbe, savjeti...
Izrada web stranica za tvrtke, obrte i privatne osobe. Kvalitetna izrada web stranica prilagođenih mobilnim uređajima. Privucite korisnike suvremenim web stranicama. Iskoristite priliku! Pregledajte recenzije naših klijenata i uvjerite se zašto smo mi Vaš pravi izbor. Izrada web trgovina. Web shop i web stranice prilagođene vašem poslovanju i budžetu. Savjetovanje i Podrška. Napredne funkcionalnosti. Vrhunska usluga. Povoljne cijene. SEO Optimizacija. Suvremen dizajn i visoka tehnička kvaliteta izrade internet stranica. Besplatna izrada web stranica u sklopu naših promotivnih akcija. Besplatne stranice za poduzetnike i udruge. Besplatne stranice za obrtnike i male poduzetnike. Izrada web stranica besplatno brzo i povoljno!
|
![]() |
![]()
![]()
Sastavljanje bilance za poduzetnike za 2004. računovodstvo Bilanca je sustavni pregled imovine, kapitala i obveza na određeni datum. Veliki i srednji poduzetnici sastavljaju bilancu propisanu čl. 17. Zakona o računovodstvu, dok mali poduzetnici sastavljaju skraćenu bilancu, tako da popunjavaju samo pozicije označene slovima i rimskim brojevima. Primjer popunjavanja pojedinih pozicija bilance. Sastavljanje računa dobiti i gubitka za 2004. računovodstvo Račun dobiti i gubitka prikazuje prihode i rashode, te financijski rezultat ostvaren u određenom razdoblju. Utvrđivanje prihoda, rashoda i financijskog rezultata za 2004. godinu. Sastavljanje izvještaja o novčanim tijekovima računovodstvo Sukladno Zakonu o računovodstvu (Nar. nov., br. 90/92) svi veliki i srednje veliki poduzetnici bez obzira na organizacijski oblik (d.d., d.o.o. i drugi) obvezni su osim bilance, računa dobiti i gubitka i bilješki uz financijske izvještaje sastaviti i prezentirati izvještaj o novčanim tijekovima. Poduzetnici klasificirani kao mali poduzetnici prema kriterijima iz Čl. 16. Zakona o računovodstvu (ZOR) nisu obvezni sastaviti ovaj izvještaj. Izvješće o promjeni kapitala (glavnice) računovodstvo Izvještaj o promjeni kapitala (glavnice) jedan je od temeljnih financijskih izvještaja koji sukladno točki 7. MRS-a 1. zajedno sa bilancom, računom dobiti i gubitka, izvještajem o novčanom tijeku i računovodstvenim politikama i bilješkama uz financijske izvještaje čini cjeloviti skup financijskih izvještaja. Izvještaj o promjeni glavnice podnosi se upravi društva, dioničarima odnosno vlasnicima društva u d.o.o. te služi za interno izvještavanje. Vanjskim korisnicima (bankama i drugim kreditnim institucijama) Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 15. prosinca 2004. godine na temelju članka 86. Zakona o strancima (Nar. nov., br. 109/03), donijela Odluku o utvrđivanju godišnje kvote radnih dozvola za zapošljavanje stranaca za kalendarsku godinu 2005. Odluka je objavljena u Nar. nov., br. 185. od 27. prosinca 2004. i stupila je na snagu danom objave. može korisno poslužiti za ocjenu kvalitete dijela bilančne strukture koja daje informaciju o vlastitim izvorima. U izvještaju o promjeni glavnice iskazuju se sve stavke kojima se objašnjavaju ukupni dobici i gubici razdoblja što uključuje i one koji se prema zahtjevima pojedinih standarda ne iskazuju u računu dobiti i gubitka nego se izravno priznaju kao promjene glavnice (Npr. MRS 16 - Nekretnine, postrojenja i oprema uređuje da se revalorizacijske rezerve ne priznaju kao prihodi i rashodi nego kao promjena glavnice; MRS-21 - Učinci promjena tečaja stranih valuta također predviđa da se neke tečajne razlike priznaju kao promjena glavnice). Računovodstvene politike i bilješke uz financijske izvještaje računovodstvo Sukladno čl. 14. Zakona o računovodstvu (Nar. nov., br. 90/92.) temeljni financijski izvještaji jesu: bilanca, račun dobiti i gubitka izvještaj o promjenama u financijskom položaju i bilješke uz financijske izvještaje. Bilješke uz financijske izvještaje predstavljaju potanju razradu i dopunu podataka iz bilance, računa dobiti i gubitka i izvještaja o promjenama u financijskom položaju (izvještaj o novčanim tijekovima). Obveznici sastavljanja bilješki uz financijske izvještaje jesu svi poduzetnici koji vode poslovne knjige i sastavljaju financijske izvještaje prema Zakonu o računovodstvu, bez obzira na organizacijski oblik (d.d., d.o.o. i ostali) i veličinu (mali, srednji, veliki poduzetnici). Prijava poreza na dobit (PD obrazac) za 2004. porezi Prijava poreza na dobit za 2004. godinu sastavlja se na istom PD obrascu kao i prethodne godine. Razlika u popunjavanju PD obrasca je, u odnosu na prethodnu godinu, u iskazivanju porezno dopuštenih darovanja koja se sada iskazuju kao umanjenje porezne osnovice. Novina je, u odnosu na prethodnu godinu, i iskazivanje svote prekomjerne dužničke i preniske vjerovničke kamate, ako vjerovnik odnosno dužnik nije tuzemni obveznik poreza na dobit. Praktični prikaz popunjavanja PD obrasca za 2004. godinu. Konačni obračun PDV-a za 2004. Porezni obveznici poreza na dodanu vrijednost (u nastavku teksta: PDV) dužni su tijekom godine u obračunskim razdobljima utvrđivati i plaćati stvarni a ne predujmljeni PDV, ali je propisana i obveza sastavljanja i konačnog obračuna za cijelo razdoblje oporezivanja, a to je kalendarska godina ili kraće razdoblje ako je porezni obveznik počeo ili prestao obavljati oporezive djelatnosti tijekom godine. Izrada konačnog obračuna PDV-a. Carinske i porezne olakšice za hrvatske branitelje iz domovinskog rata i članove njihove obitelji Kao što je poznato sva prava i sve olakšice hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji uređena su novim Zakonom o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji kojeg je donio Hrvatski sabor na svojoj sjednici 30. studenoga 2004. godine a objavile ga Nar. nov., br. 174/04. Cilj ovoga članka nije ulaženje i razmatranje svih prava koje donosi navedeni Zakon nego samo carinske i porezne olakšice koje propisuju odredbe članka 60. i 61. navedenoga Zakona. Na temelju odredbe čl. 60. st. 9. Zakona, Vlada Republike Hrvatske na svojoj je sjednici održanoj 20. siječnja 2005. godine donijela Uredbu o uvjetima i postupku ostvarivanja carinskih i poreznih olakšica hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji koje su donijele Nar. nov., br. 12/05. Danom stupanja na snagu ove Uredbe, tj. s 20. siječnjem 2005. godine prestaje važiti Uredba o uvjetima i postupku ostvarivanja carinske i poreznih olakšica hrvatskih branitelja i članova njihovih obitelji koju su objavile Nar. nov., br. 50/01. Riječ je, dakle, o olakšicama a u najvećem dijelu o povlasticama tj. potpunom oslobođenju od plaćanja carine i svih oblika poreza koje su jednokratnog karaktera i o kojima se vodi stroga evidencija kod nadležnih tijela (Carinska uprava i druga za to nadležna tijela) koja podlijeću i reviziji. U okviru ove teme obradit će se olakšice i povlastice za hrvatske branitelje i članove njihovih obitelji i po drugim poreznim propisima. Proširena definicija hrvatskog branitelja koju donosi novi Zakon, a koji je korisnik svih prava i navedenih povlastica. Pregled svih primitaka građana i radnika na koje se plaća ili ne plaća porez na dohodak i doprinosi plaće i naknade Propisi koji od 1. siječnja 2005. godine određuju na koja se primanja (dohodak) obračunavaju odnosno ne obračunavaju porez na dohodak i obvezni doprinosi jesu slijedeći: • Zakon o porezu na dohodak (Nar. nov., br. 177/04; u nastavku teksta: Zakon), • Pravilnik o porezu na dohodak (Nar. nov., br. 1/05; u nastavku teksta: Pravilnik), • Zakon o doprinosima za obvezna osiguranja (Nar. nov., br. 147/02 i 177/04), • Pravilnik o doprinosima za obvezna osiguranja (Nar. nov., br. 1/05) i • Naredba o osnovicama za obračun doprinosa za obvezna osiguranja (Nar. nov., br. 167/04). U ovom članku daje se cjelovit pregled primanja (dohotka) svih građana i zaposlenika (koji su naravno isto građani ali ih se zbog bolje preglednosti ove materije posebno navodi) na koje se plaća ili ne plaća porez na dohodak i obvezni doprinosi s, u pojedinim slučajevima, kratkim objašnjenjem kada je to potrebno radi jasnijeg razumijevanja. Ovim člankom neće biti obuhvaćeni nerezidentni odnosno fizičke osobe koje u Republici Hrvatskoj nemaju ni prebivalište ni uobičajeno boravište a u Republici Hrvatskoj ostvaruju dohodak koji se oporezuje sukladno Zakonu ali i Ugovorima o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja te Ugovorima o socijalnom osiguranju. Obzirom na različite vrste mogućih primanja građana i zaposlenika te raznih poreznih tretmana tih primanja podijelili smo ih na slijedeće grupe: 1. Primici građana (dohodak) na koje se ne plaća porez na dohodak i doprinosi 2. Primici građana (dohodak) na koje se plaća porez na dohodak i doprinosi 3. Primici građana (dohodak) na koje se plaćaju samo porez na dohodak a ne doprinosi, 4. Primici radnika (plaća) na koje se plaća porez na dohodak i doprinosi, 5. Primici radnika na koje se ne plaća ni porez na dohodak ni doprinosi, 6. Primici radnika na koje se ne plaća porez na dohodak ali se plaćaju doprinosi, 7. Primici (dohodak) građana po osnovi samostalne djelatnosti. Obvezna primjena zaštićenog računalnog programa u poslovanju ovlaštenih mjenjača od 3.1.2005. devizno poslovanje Iako je Odluka o uvjetima i načinu poslovanja ovlaštenih mjenjača (Nar. nov., br. 111/03; u nastavku teksta: Odluka), stupila na snagu dana 15.07.2003.g., do danas je “doživjela” već dvije izmjene i dopune (objavljene u Nar. nov., br. 08/04, 51/04). Njima se, naime, po treći put odgodila primjena zaštićenog računalnog programa (certificiranog od Hrvatske narodne banke) u mjenjačkom poslovanju do 03.01.2005.g, a s tim u svezi i mogućnost provođenja pojedinih transakcija u mjenjačkom poslovanju i izrada izvještaj koje su uvjetovane primjenom zaštićenog računalnog programa, te se ovlaštene mjenjače obvezalo na cjelokupnu predaju razlike između otkupa i prodaje strane gotovine ugovornoj banci najmanje jednom mjesečno. U nastavku će se pojasniti princip funkcioniranja zaštičenog računalnog programa, s osvrtom na bitne novosti koje ovlaštenim mjenjačima donosi njegova primjena: • mogućnost odobravanja povoljnijeg tečaja za veće iznose otkupa, odnosno prodaje strane gotovine • osim u gotovom novcu, mogućnost naplate prodane strane gotovine i čekovima građana, debitnim i kreditnim karticama (samo uz izričito odobrenje ugovorne banke!) • pohranjivanje kopija potvrda o otkupu/prodaji na mediju za automatiziranu obradu podataka uz mogućnost njihovog naknadnog isprintavanja na papirnati medij (napominje se da se i nadalje originalne potvrde o otkupu/prodaji na papirnatom mediju moraju uručiti stranci!) • mogućnost polaganja i podizanja na/s deviznog računa strane gotovine koja proizlazi ili je namijenjena za obavljanje mjenjačke djelatnosti • automatska izrada jednoobraznih blagajničkih izvještaja u mjenjačkom poslovanju Sastavni dijelovi i način sastavljanja navedenih blagajničkih izvještaja detaljno su propisani Uputom za primjenu Odluke o uvjetima i načinu poslovanja ovlaštenih mjenjača (Nar. nov., br. 115/03, 152/03, 11/04, 55/04; u nastavku teksta: Uputa). Tijek prekršajnog postupka uz navođenje zakonom propisanih pravnih lijekova koji stoje na raspolaganju prijavljenima za počinjene prekršaje do donošenja pravomoćne presude. Popunjavanje "Godišnje prijave inozemnih ulaganja" i "Godišnje prijave inozemnih ulaganja za podružnice" za 2004. devizno poslovanje Obzirom da sa 28.02.2005. g. ističe rok za dostavu “Godišnje prijave inozemnih ulaganja” i “Godišnje prijave inozemnih ulaganja za podružnice” za 2004. g., kao i da je najkasnije 30 dana nakon obavljenog inicijalnog (prvog) ulaganja u neku pravnu osobu (rezidenta i nerezidenta) s posljedicom stjecanja vlasništva nad njenim dionicama ili vlasničkim udjelima potrebno o tome izvijestiti Hrvatsku narodnu banku na obrascu “Prijava inicijalnog inozemnog ulaganja” u nastavku će se navesti primjeri popunjavanja navedenih izvješća. Način popunjavanja izvješća koji čine sastavni dio “Tromjesečnog izvješća o inozemnim ulaganjima”, kao još jednog izvješća putem kojeg se provodi izvješćivanje Hrvatske narodne banke o izravnim i ostalim vlasničkim ulaganjima u/iz inozemstva detaljnije će biti pojašnjen u narednim brojevima RiPup-a. Međutim, kako je dana 22.01.2005. g. stupila je na snagu Odluka o izmjenama i dopunama Odluke o prikupljanju podataka za potrebe sastavljanja platne bilance, stanja inozemnog duga i stanja međunarodnih ulaganja (Nar. nov., br. 150/03, 08/05; u nastavku teksta: Odluka), osvrt na najbitnije izmjene i dopune dosadašnjeg postupka izvješćivanja Hrvatske narodne banke o izravnim i ostalim vlasničkim ulaganjima u/iz inozemstva. Donesen je Zakon o financijskoj policiji Zakonom o financijskoj policiji koji je objavljen u Nar. nov., br. 177 od 15. prosinca 2004. i stupio na snagu 23. prosinca 2004. ponovno je u hrvatski pravni sustav uvedena Financijska policija čija je temeljna zadaća financijski nadzor zakonitosti, pravilnosti i pravodobnosti obračuna, prijava i uplata proračunskih prihoda i naknada propisanim posebnim zakonima. Cilj koji se ćeli postići ponovnom uspostavom Financijske policije je poboljšanje naplate proračunskih prihoda uz smanjenje nelegalne proizvodnje i trgovine i postizanje pune objektivnosti u primjeni važećih propisa. Godišnje kvote radnih dozvola za strance pravo u gospodarstvu Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 15. prosinca 2004. godine na temelju članka 86. Zakona o strancima (Nar. nov., br. 109/03), donijela Odluku o utvrđivanju godišnje kvote radnih dozvola za zapošljavanje stranaca za kalendarsku godinu 2005. Odluka je objavljena u Nar. nov., br. 185. od 27. prosinca 2004. i stupila je na snagu danom objave. Izvor: RIPUP Računovodstvene politike i bilješke uz financijske izvještaje računovodstvo Sukladno čl. 14. Zakona o računovodstvu (Nar. nov., br. 90/92.) temeljni financijski izvještaji jesu: bilanca, račun dobiti i gubitka izvještaj o promjenama u financijskom položaju i bilješke uz financijske izvještaje. Bilješke uz financijske izvještaje predstavljaju potanju razradu i dopunu podataka iz bilance, računa dobiti i gubitka i izvještaja o promjenama u financijskom položaju (izvještaj o novčanim tijekovima). Obveznici sastavljanja bilješki uz financijske izvještaje jesu svi poduzetnici koji vode poslovne knjige i sastavljaju financijske izvještaje prema Zakonu o računovodstvu, bez obzira na organizacijski oblik (d.d., d.o.o. i ostali) i veličinu (mali, srednji, veliki poduzetnici). Prijava poreza na dobit (PD obrazac) za 2004. porezi Prijava poreza na dobit za 2004. godinu sastavlja se na istom PD obrascu kao i prethodne godine. Razlika u popunjavanju PD obrasca je, u odnosu na prethodnu godinu, u iskazivanju porezno dopuštenih darovanja koja se sada iskazuju kao umanjenje porezne osnovice. Novina je, u odnosu na prethodnu godinu, i iskazivanje svote prekomjerne dužničke i preniske vjerovničke kamate, ako vjerovnik odnosno dužnik nije tuzemni obveznik poreza na dobit. Praktični prikaz popunjavanja PD obrasca za 2004. godinu. Konačni obračun PDV-a za 2004. Porezni obveznici poreza na dodanu vrijednost (u nastavku teksta: PDV) dužni su tijekom godine u obračunskim razdobljima utvrđivati i plaćati stvarni a ne predujmljeni PDV, ali je propisana i obveza sastavljanja i konačnog obračuna za cijelo razdoblje oporezivanja, a to je kalendarska godina ili kraće razdoblje ako je porezni obveznik počeo ili prestao obavljati oporezive djelatnosti tijekom godine. O izradi konačnog obračuna PDV-a detaljnije u nastavku. Carinske i porezne olakšice za hrvatske branitelje iz domovinskog rata i članove njihove obitelji Kao što je poznato sva prava i sve olakšice hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji uređena su novim Zakonom o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji kojeg je donio Hrvatski sabor na svojoj sjednici 30. studenoga 2004. godine a objavile ga Nar. nov., br. 174/04. Cilj ovoga članka nije ulaženje i razmatranje svih prava koje donosi navedeni Zakon nego samo carinske i porezne olakšice koje propisuju odredbe članka 60. i 61. navedenoga Zakona. ![]()
11. 4. 2025. |