Istraživanje tržišta Poslovni izvještaji Internet marketing Izrada web stranica Imenici i baze podataka Poslovni ugovori Poslovni planovi za kredite Poslovne usluge i ponude Trgovačko posredovanje Poslovna psihologija Poslovni programi Oglasi i obavijesti Korisni linkovi Besplatno za poduzetnike Nove poslovne ponude
KONTAKT PODACI ZA Poslovni forum d.o.o. Link na web stranicu sa e-mail adresama i telefonima Upiti, narudžbe, savjeti...
Izrada web stranica za tvrtke, obrte i privatne osobe. Kvalitetna izrada web stranica prilagođenih mobilnim uređajima. Privucite korisnike suvremenim web stranicama. Iskoristite priliku! Pregledajte recenzije naših klijenata i uvjerite se zašto smo mi Vaš pravi izbor. Izrada web trgovina. Web shop i web stranice prilagođene vašem poslovanju i budžetu. Savjetovanje i Podrška. Napredne funkcionalnosti. Vrhunska usluga. Povoljne cijene. SEO Optimizacija. Suvremen dizajn i visoka tehnička kvaliteta izrade internet stranica. Besplatna izrada web stranica u sklopu naših promotivnih akcija. Besplatne stranice za poduzetnike i udruge. Besplatne stranice za obrtnike i male poduzetnike. Izrada web stranica besplatno brzo i povoljno!
|
Dnevne novine čita 80 posto Hrvata Istraživanje je provedeno na uzorku od 5.049 ispitanika. Valja napomenuti da je utrka između Jutarnjeg i Večernjeg lista prilično tijesna: po čitanosti su gotovo izjednačeni, odnosno Jutarnji list ostvaruje manju prevagu, i to ne u svim regijama. Svakako je indikativan i pokazatelj da dnevne novine uopće ne čita 20 posto Hrvata. Najčitanija dnevna novina u Hrvatskoj je Jutarnji list, koji je tek nedavno pretekao dugo vremena najtiražniji Večernji list. Daleko iza tih dviju dnevnih novina je Slobodna Dalmacija, a za njom kaska Novi list. Slijede novi dnevnik 24 sata, zatim Glas Istre, Sportske novosti, Glas Slavonije te – Vjesnik, pokazuje istraživanje koje je, u suradnji s T-Portalom, provela agencija Hendal. Promatrano po regijama, Zagrepčani najviše čitaju Jutarnji list (40 posto), zatim Večernji (39 posto), pa 24 sata (tri posto). Slijede Sportske novosti (dva posto) pa Vjesnik (dva posto). Ostale dnevne novine čita ispod jedan posto Zagrepčana, a zanimljivo je da među ispitanicima nije bilo nikoga tko čita Glas Istre. Oko 13 posto stanovnika Zagreba priznalo je da ne čita dnevne novine. U sjevernoj Hrvatskoj po čitanosti prednjači Večernji list, koji čita 35 posto ljudi. Slijedi Jutarnji list, koji redovito prati 26 posto stanovnika, a na trećem mjestu je 24sata s pet posto čitatelja. Nešto preko jedan posto čitatelja naklono je Sportskim novostima, a neznatno manje Vjesniku. U ovoj regiji dnevne novine uopće ne čita čak 29 posto stanovnika. U Slavoniji je najčitaniji Jutarnji list, 29 posto. Večernji list čita 22 posto stanovnika, Glas Slavonije oko devet posto, a 24 sata četiri posto čitatelja. Slijede Sportske novosti s tri posto i Vjesnik s jedan posto čitatelja. Gotovo 30 posto Slavonaca uopće ne čita dnevne novine. U Lici, Kordunu i Baniji Večernji je list daleko najčitaniji, s čak 49 posto čitatelja. Daleko iza njega, sa 12 posto čitatelja, nalazi se Jutarnji list. 24 sata čita četiri posto čitatelja stanovnika te regije, a samo ih 1,4 posto čita Sportske novosti. Sve ostale novine imaju čitanost ispod jedan posto. Lika, Kordun i Banija regija su u kojoj se novine uopće najmanje čitaju, čak preko 31 posto stanovnika izjasnilo se da uopće ne prati dnevne tiskovine. U Istri, Hrvatskom primorju i Gorskom kotaru je pak daleko najčitaniji Novi list, s 44 posto čitatelja. Slijedi Glas Istre sa 24 posto čitatelja, a daleko za njima su Jutarnji list s devet i Večernji list sa samo tri posto čitatelja. Nešto manje od tri posto čitatelja osvojile su i novine 24 sata, a iznad dva posto čitanosti postižu i Sportske novosti, dok ostale novine u ovoj regiji gotovo ne nalaze čitatelje. Novine u ovoj regiji čita 87 posto građana. Slobodna Dalmacija je u dalmatinskoj regiji uvjerljivi pobjednik sa 55 posto čitatelja. Slijedi Jutarnji list sa 23 posto čitatelja, te 24 sata s pet posto i Sportske novosti s dva posto čitatelja. Značajan je pokazatelj da u Dalmaciji tek jedan posto stanovništva čita Večernji list. No valja spomenuti i to da Dalmatinci od svih ostalih Hrvata najviše čitaju dnevne novine, njih 89 posto. Jutarnji čitaniji u većim mjestima U manjim mjestima, do 2000 stanovnika, najviše se čita Večernji list (28 posto), zatim Jutarnji list (18 posto) i Slobodna Dalmacija (11 posto). U malim mjestima čitanost Novog lista je pet posto, a Glas Istre čita nešto manje od tri posto populacije. U malim se mjestima najmanje čita Vjesnik. U mjestima koja imaju između 2000 i 10.000 stanovnika najčitaniji je Jutarnji list, sa 28 posto poklonika, i Večernji, sa 23 posto čitatelja. U tim je mjestima prilično čitana i Slobodna Dalmacija, 14 posto. Pet posto čitatelja naklonjeno je Novom listu, a najmanje i opet Vjesniku. Najviše čitaju Dalmatinci Jutarnji list je najčitaniji u mjestima koja imaju između 10.000 i 100.000 stanovnika, 35 posto. Večernji tu čita 25 posto stanovnika, Glas Istre šest posto, Slobodnu Dalmaciju šest posto, 24 sata pet posto građana. U tim je mjestima od svih najmanje čitan Novi list. U mjestima preko 10.000 stanovnika prednjači Jutarnji list sa 33 posto čitatelja, a slijedi Večernji list sa 22 posto čitatelja. Na trećem je mjestu Slobodna (11 posto), a na četvrtom Novi list (10 posto). Dakle, kako mjesto ima više stanovnika, raste čitanost Jutarnjem listu, a opada Večernjem listu. Slobodna Dalmacija je najbolje prihvaćena u gradovima od 2000 do 10.000 stanovnika, Novi list u mjestima s preko 100.000 stanovnika, Glas Slavonije u mjestima između 2000 i 10.000 stanovnika, glas Istre u mjestima od 10.000 do 100.000 stanovnika. 24 sata najčitanija su u mjestima od 10.000 do 100.000 stanovnika. Muškarci više čitaju nego žene Promatrano prema spolu, i žene i muškarci najviše čitaju Jutarnji list, zatim Večernji list, pa Slobodnu Dalmaciju. Sve dnevne novine imaju podjednak broj i čitatelja i čitateljica, pa ipak je razlika vidljiva kod opće čitanosti dnevnih tiskovina: ne čita ih 24 posto žena i 16 posto muškaraca. Što se tiče dobi ispitanika, Jutarnji list najviše čitaju mladi. U skupinama do 44 godina definitivno vodi Jutarnji, no u skupinama od 45 do preko 65 godina prednjači Večernji list. Slobodnu Dalmaciju podjednako čitaju sve dobne skupine, no najmanju čitanost, samo tri posto, postiže kod starijih od 65 godina. Novi list najviše čitaju oni koji imaju između 55 i 64 godine, a najmanje mladi do 24 godine. 24 sata najviše čitaju upravo mladi do 24 godine, njih 7,3 posto. Sportske novosti najviše čitaju mladi do 24 godine, a Vjesnik stariji od 65 godina. Umirovljenici vjerni Večernjaku Osvrnemo li se na radni status ispitanika, Večernji list čita 26 posto zaposlenih, 24 posto nezaposlenih, 28 posto umirovljenika, 27 posto kućanica i 18 posto učenika i studenata. Jutarnji list čita 30 posto zaposlenih, 24 posto nezaposlenih, 16 posto umirovljenika, 14 posto kućanica i 39 posto učenika/studenata. Slobodnu Dalmaciju čita 14 posto zaposlenih, 11 posto nezaposlenih, šest posto umirovljenika, četiri posto kućanica i osam posto učenika i studenata. 24 sata čita podjednako (po četiri posto) zaposlenih i nezaposlenih, dva posto umirovljenika, četiri posto kućanica i osam posto učenika/studenata. Sportske novosti najviše čitaju učenici i studenti te zaposleni. Govorimo li o prihodima, Jutarnji list najviše čitaju oni koji imaju primanja viša od 10.000 kuna, a najmanje oni s primanjima do dvije tisuće kuna. Večernji list najviše čitaju oni s prihodima od 5000 do 6000 kuna. Najjeftinije dnevne novine, 24 sata, koje koštaju tri kune, najviše čitaju oni s prihodima od pet do šest tisuća kuna, a najmanje oni s prihodima do 2000 kuna i oni preko 10.000 kuna. Magazini i časopisi u Hrvatskoj Najčitaniji hrvatski magazin je Glorija, koji čita 14 posto nacije. Gloriji su se najviše približili Auto klub i Globus, s po šest posto čitatelja. Slijedi Story s pet posto čitatelja. Za oko tri posto čitatelja izborili su se Klik, Cosmopolitan i Arena. Nešto preko dva posto čitatelja imaju Mila, Nacional i Tena, a manje od dva posto Bug, OK, TV Story i Vita. Ispod jedan posto čitatelja imaju Feral i Moja sudbina. Glorija je najčitanija i u malim mjestima i u velikim gradovima. Nema većih odstupanja po čitanosti pojedinih magazina u malim mjestima i velikim gradovima. Izdvojimo samo Globus čija čitanost očigledno raste što je mjesto veće i naseljenije, tako ga u mjestima do 2000 stanovnika čita 3,6 posto ljudi, a u mjestima preko 100.000 čak 9,3 posto stanovnika. Osvrnemo li se na čitanost magazina prema prihodima, vidljivo je da magazine više kupuju oni s višim primanjima. U svim skupinama i opet prednjači Glorija, a najčitanija je u kućanstvima koja imaju prihode od 8000 do 9000 kuna (21 posto). U skupini s najmanjim primanjima, dakle do 2000 kuna, Gloriju čita najmanji postotak ljudi - njih devet posto. U toj skupini nitko ne čita Feral niti TV Story, a najmanje čitaju Bug, Milu, OK i Vitu. Auto klub, Nacional i Tena također imaju ispod jedan posto čitatelja u toj skupini. Preko jedan posto čitatelja ima Moja sudbina, Story, Klik. Arenu čita 3,4 ispitanika i ona je na drugom mjestu po čitanosti, ispred Globusa. Usporedimo li te pokazatelje sa skupinom koja zarađuje preko 10.000 kuna mjesečno, vidjet ćemo da oni uopće ne čitaju jedino Moju sudbinu. Nakon Glorije, najviše čitaju Globus i Auto klub (preko devet posto). Slijede Klik, Story i Cosmopolitan. Najslabije su čitani OK, TV Story i Vita. Među mladima je broj jedan Auto klub Odstupanja su najveća kad je riječ o spolu. Žene najviše čitaju Gloriju, njih 22 posto, a čita je samo četiri posto muškaraca. Oni pak najviše čitaju Auto klub, njih 13 posto, dok ga čita samo 0,5 posto žena! Muškarci najmanje čitaju Moju sudbinu, a žene Bug. Više muškaraca nego žena čita i Globus, Klik i Nacional. Žene pak više čitaju, redom, Story (osam posto), Cosmopolitan (šest posto), Milu, Tenu, (oko četiri posto), a zatim Arenu, OK i Vitu. Usporedimo li čitatelje mlađe dobi i one starije od 65 godina, već na prvi pogled su vidljive razlike – mladi najviše čitaju: Auto klub, Klik, Story, Cosmopolitan, Glorija. U skupini od 35 do 44 godine najčitanija je Glorija, pa Auto klub, Tena i Nacional. Ova skupina najmanje čita OK i Klik. Stariji od 65 godina najviše čitaju Gloriju, a zatim Globus i Arenu. Uopće ne čitaju OK, Bug niti Cosmopolitan. Na kraju, istraživanje je pokazalo i to da gotovo 36 posto Hrvata uopće ne čita časopise. 23.06.2005. Izvor: agencija Hendal PREGLED SVIH INFORMACIJA ZA PODUZETNIKE - ONE STOP SHOP
7. 11. 2024. |