![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Istraživanje tržišta Poslovni izvještaji Internet marketing Izrada web stranica Imenici i baze podataka Poslovni ugovori Poslovni planovi za kredite Poslovne usluge i ponude Trgovačko posredovanje Poslovna psihologija Poslovni programi Oglasi i obavijesti Korisni linkovi Besplatno za poduzetnike Nove poslovne ponude ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
KONTAKT PODACI ZA Poslovni forum d.o.o. Link na web stranicu sa e-mail adresama i telefonima Upiti, narudžbe, savjeti...
Izrada web stranica za tvrtke, obrte i privatne osobe. Kvalitetna izrada web stranica prilagođenih mobilnim uređajima. Privucite korisnike suvremenim web stranicama. Iskoristite priliku! Pregledajte recenzije naših klijenata i uvjerite se zašto smo mi Vaš pravi izbor. Izrada web trgovina. Web shop i web stranice prilagođene vašem poslovanju i budžetu. Savjetovanje i Podrška. Napredne funkcionalnosti. Vrhunska usluga. Povoljne cijene. SEO Optimizacija. Suvremen dizajn i visoka tehnička kvaliteta izrade internet stranica. Besplatna izrada web stranica u sklopu naših promotivnih akcija. Besplatne stranice za poduzetnike i udruge. Besplatne stranice za obrtnike i male poduzetnike. Izrada web stranica besplatno brzo i povoljno!
|
![]() |
![]() ![]()
Već šestu godinu prvo smo turističko odredište Slovacima, a lani je registrirano oko 180.000 slovačkih gostiju u Hrvatskoj, iako su stvarne brojke daleko veće · Austrijancima smo već nekoliko godina, otkako smo istisnuli Grke, drugo turističko odredište, iza Italije a puno više od 750.000 registriranih putnika iz zemlje s osam milijuna stanovnika nije realno očekivati. Hrvatska je Slovacima već pet godina zaredom uvjerljivo prvo turističko odredište, a tako će i ostati, temeljna je konstatacija direktorice ureda Hrvatske turističke zajednice u Slovačkoj, Nore Henterove, koju nam je priopćila na najvećoj turističkoj smotri u Slovačkoj što se održava tik uz velebni Novi most, nedaleko od preporođene i ušminkane jezgre stare prijestolnice, u našoj povijesti znane kao Požun, s kojom nas veže mnoštvo zajedničkog. Takvu konstataciju potvrdila je i naša veleposlanica Andre Gustović Ercegovac, nazočna sajmu. Ove je godine registrirano oko 180.000 Slovaka u Hrvatskoj, ali su realne brojke daleko snažnije. Bliskost jezika i dugogodišnja tradicija rezultirale su time da su se mnogi ljudi već povezali kao obitelj, što je za pohvaliti, no onda je došlo i do neprijavljivanja, što i nije za pohvalu, ali je naša stvarnost. Statistički pokazatelji ne odražavaju stvarne, pa se i na internetu ljudi hvaleći Jadran "snalaze" obavještavajući o gostoljubivosti domaćina, pa i o tome, kada si s djecom, lako se od sedam dana prijavi četiri, ili od pet osoba - tri i slično. Spominjemo to samo da se zna koliko smo ovdje "udomaćeni", pa ni ne čudi da je slogan nastupa ovdašnjih turističkih djelatnika "Znate gdje se nalazi Slovačko more - u Hrvatskoj". HTZ i naši turistički djelatnici predstavili su se ovdje na štandu većem od 100 kvadrata, što i dolikuje zemlji koja je ovdje prvi turistički lider i stalni hit. Rijeke gostiju i poslovnih ljudi harali su našim štandom, koji je bio prebogato opskrbljen svim "materijalima". Naši su ljudi praktično bili rasprodani od prvog trena jer su ovdje mnogi stari poslovni partneri i znanci iz agencija i touroperatora. Recimo, taksist nam je kazao kako je vrlo zadovoljan i opet će u Zaton kod Zadra, prodavačice spominju po dućanima Makarsku i Lošinj, recepcioner Brač... Vlasnik sajma, i sajma u Pragu, Alexander Rozin, zajedno s ministrom gospodarstva Slovačke, odrješitim i prodornim mlađim čovjekom kojeg smatraju sukrivcem za procvat stranih investicija u njihovoj zemlji, bio je i domaćin ručka na kojem su istaknuto mjesto imali predstavnici Hrvatske. Upoznajemo čovjeka čija obitelj već četiri generacije dolazi u Hrvatsku, od 1924. godine. Bude tu prekida zbog ratova koje, nažalost, nismo izbjegli, ali Slovaci znaju "gdje je Slovačko more". Grčki kolega ne može ne iskazati zavist Hrvatskoj kada je u pitanju ovo tržište, Bugari i Egipćani sa specifičnim ponudama i - povoljnim cijenama - jurišaju. Večer je rezervirana za svečanosti, priredbe i čitav niz pozivnih partija. Hrvatska brani primat na tržištu, i sudeći po viđenom, makar nije bilo spektakularnih aktivnosti - u smislu posebnih zabava prijama i čašćenja - tako će ostati i nakon ove godine. Drugog dana sajma u Bratislavi hrvatski turistički djelatnici, predvođeni direktoricom predstavništva HTZ-a Norom Hemdenerovom, organizirali su work shop. Riječ je o uobičajenom načinu direktorskog susreta prodavača, dakle, naših turističkih djelatnika, i kupaca, odnosno slovačkih agencija i tour operatora. Od 16 hrvatskih tvrtki nazočnih na work shopu svi su zadovoljni. Work shop je bio izuzetno dobro posjećen te je većina ili produbila kontakte s dosadašnjim klijentima ili dobila nove. Premoć Hrvatske potvrđena je na svečanom prijamu za sve izlagače "Slovakia toura" jer je hrvatski štand, što ga organizira HTZ dobio prestižnu zlatnu plaketu za najbolju nacionalnu prezentaciju među svim nazočnim stranim izlagačima. Skokom do 50-tak kilometara udaljenog Beča zadovoljstvo ne prestaje: - Očekivanja je teško sada iznijeti, jer se austrijsko stanovništvo po nacionalnoj opredijeljenosti najprije skija, a onda razmišlja o ljetu, no budući da snijega ima malo, vidjet ćemo. Ipak, prvi su izgledi jednaki lanjskima, čak možda i malo bolji. Austrija zaslužuje vrednovanje činjenice da smo ovdje već davno prestigli broj turista prije rata i neke velike rezerve više nema. Riječ je o maloj zemlji od svega osam milijuna stanovnika, a k nama dolazi 750.000 Austrijanaca, što znači da bi iz neke velike zemlje za doseći te brojke trebalo doći sedam milijuna gostiju, kazao nam je direktor predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Austriji mr. Željko Tončinić, sumirajući viđeno na upravo održanom najvećem turističkom sajmu u Austriji, bečkom Ferienu. - Hrvatska je ovdje po zainteresiranosti odmah iza Italije. Kada su u pitanju kratka i poslovna putovanja, prva je Njemačka pa Italija. Mi u poslovnom sektoru nemamo to značenje, ali kao turistička destinacija za publiku smo na drugom mjestu. Treće, ovdje smo već odavno prihvaćeni kao normalna destinacija, ne svrstava nas se u istočne, balkanske ili slične grupacije, već smo stekli poziciju kao mediteranska zemlja. Taj tretman Hrvatske u Austriji najbolje simbolizira često čuđenje ljudi kada čuju da nismo zemlja Europske unije, jer nas oni tako tretiraju i doživljavaju, kazuje Tončinić. Ferien u Beču najveći je međunarodni turistički sajam u Austriji na izložbenoj površini od 12.000 četvornih metara s oko 400 izlagača iz 44 zemlje svijeta. Ovdje je većina zemalja za koje ste čuli. Po prostoru nas znatno nadmašuju konkurenti iz Italije. Ne iznosimo to kao temelj za kritiku već kao konstataciju, jer Italija je zemlja od 60 milijuna stanovnika i veći dio njihovih regija samostalno je snažniji od Hrvatske kao cjeline. Jako se trude i susjedi iz Grčke, Tunisa, Egipta, Cipra. Bugari su i ovdje, još više na nedalekom sajmu u Bratislavi, jako nazočni i atakiraju niskim cijenama. No tržišna situacija Hrvatske je dobra. Adut je, naravno, autocesta (u što smo se sami uvjerili odlučivši u 18 sati krenuti put Zadra u koji smo stigli nešto iza ponoći, u relativno zimskim uvjetima što se, ipak, svelo samo na snijeg i vjetar na prijevoju Semering) i to da će ona biti potpuno gotova do Splita je osnovni naglasak svakog našeg informatora. Štand Hrvatske, odnosno HTZ-a tipiziran je u formi tzv. "otočkog štanda" na oko 120 četvornih metara i dobro održava naše pozicije na tržištu. Nekoliko je zajednica, odnosno gospodarskih subjekata, izabralo Beč i za dodatni samostalan nastup mimo HTZ-a, prije svega bliže vikend-destinacije poput kvarnerskih ili istarskih koje Austrijance žele, i uspijevaju, privući i za kraće boravke tijekom godine. Veleposlanica RH Andrea Gustović Ercegovac posjetila je na otvaranju najveći turistički sajam u Slovačkoj Slovakiatour 2005.u Bratislavi, što dolikuje visokoj predstavnici zemlje koja je već petu godinu za redom prvo turistički odredište Slovaka, ali i zemlje za koju turizam ima iznimno značenje. Sreli smo je u vrijeme kada je i bivši slovački veleposlanik u Hrvatskoj obilazo štand Hrvatske turističke zajednice, o čijem odnosnu spram naše zemlje najjače govore njegove riječi: Srce mi je ostalo u Hrvatskoj. I naš kratki razgovor s veleposlanicom baziran je prije svega na turizmu i interesu Slovaka za Hrvatsku. - Slovačku iako nemamo fizičku granicu možemo smatrati susjednom zemljom i po kontaktima i bliskosti, pa i ovoj turističkoj djelatnosti. Ovdje sam upoznala ljude čije obitelji recimo, na Makarskoj rivijeri ljetuju već četvrtu generaciju, čak od početka 20-tih godina prošlog stoljeća. Slovačka spada u ovih 5-6 okolnih nama vrlo bliskih zemalja, turistički specifičnih, jer, iako ima i drugih načina putovanja, spadaju u cestovno dostupne destinacije, napose s razvitkom i izgradnjom autocesta u nas. Posjetitelja je svake godine sve više i ne ulazeći u službene statistike jasno je da će to i jačati. To je već danas nezaustavljivo. Slovački građani u Hrvatskoj kupuju kuće, mnogi drže i jahte, mislim da ih je već 300-tinjak s jahtama u našim marinama. Time turizam dobija i nove dimenzije, naravno i već spomenutim autocestama. Ovdje je riječ o udaljenostima od 5-6 sati vožnje te je već znatan broj ovdašnjih ljudi vrlo često u Hrvatskoj u produljenim vikendima. Jako vole sport, ronjenje, jedrenje, prirodu, posebice netaknutu kakva se još zatiče na našoj obali. Na pitanje odgovara li takvim njihovim, i našim, željama i standard, veleposlanica odgovara: - Mislim da se standard slovačkih građana u to uklapa. Oni su sada narasli u nadanjima i očekivanjima, odnosno željama, ali jasno da se sve to ne može ozbiljiti odjednom. Postali su dio EU-a, to je povećalo ambicije i proširilo poglede pa i njihove želje kada su putovanja u pitanju. Ipak lani je ovdje zabilježen prosječan rast plaća od 10 posto što je značajno. Plaće i mogućnosti ne rastu koliko bi ljudi htjeli ali rastu. Ne treba očekivati spektakularne skokove, ali nezaustavljiv i stalan rast interesa i boravka u Hrvatskoj je siguran. Imate podatak Sky Europeaa, njihovog niskobudžetnog avioprijevoznika (vozi za Zadar, Split i Dubrovnik) o rastu prometa od 20 posto, odnosno oko 300 gotovo stalnih putnika, dodaje veleposlanica, uvjeravajući nas u ono što nam se iz kontakta s ljudima na sajmu i čini. Slovačkoj će Hrvatska ostati prva turistička destinacija i trajna ljubav za Jadran može samo snažiti rastom njihovog standarda kao i sadržaja i ponude na našoj obali. Pri tome za Slovake vrijedi da su ljubitelji prirode, aktivnog odmora, ali i kulturnih sadržaja i baštine. Uz obiteljski život koji diktira špice sezone u vrijeme školskih raspusta kao vrijeme odmora postoji i niz mogućnosti od povezivanja i trajnog zakupa objekata od strane velikih tvrtki, a ovdje su pristigle mnoge najmoćnije na svijetu, do drugih interesantnih nam oblika produljenja sezone. Izvor: Privredni vjesnik PREGLED SVIH INFORMACIJA ZA PODUZETNIKE - ONE STOP SHOP
7. 4. 2025. |