![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Istraživanje tržišta Poslovni izvještaji Internet marketing Izrada web stranica Imenici i baze podataka Poslovni ugovori Poslovni planovi za kredite Poslovne usluge i ponude Trgovačko posredovanje Poslovna psihologija Poslovni programi Oglasi i obavijesti Korisni linkovi Besplatno za poduzetnike Nove poslovne ponude ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
KONTAKT PODACI ZA Poslovni forum d.o.o. Link na web stranicu sa e-mail adresama i telefonima Upiti, narudžbe, savjeti...
Izrada web stranica za tvrtke, obrte i privatne osobe. Kvalitetna izrada web stranica prilagođenih mobilnim uređajima. Privucite korisnike suvremenim web stranicama. Iskoristite priliku! Pregledajte recenzije naših klijenata i uvjerite se zašto smo mi Vaš pravi izbor. Izrada web trgovina. Web shop i web stranice prilagođene vašem poslovanju i budžetu. Savjetovanje i Podrška. Napredne funkcionalnosti. Vrhunska usluga. Povoljne cijene. SEO Optimizacija. Suvremen dizajn i visoka tehnička kvaliteta izrade internet stranica. Besplatna izrada web stranica u sklopu naših promotivnih akcija. Besplatne stranice za poduzetnike i udruge. Besplatne stranice za obrtnike i male poduzetnike. Izrada web stranica besplatno brzo i povoljno!
|
![]() |
![]() ![]()
Strojovođa - Opis poslova Strojovođa upravlja vučnim vozilom, prevozeći vlakom putnike i teret između kolodvora na pruzi. Unutar kolodvora posebnom lokomotivom pomiče i razmješta vagone po kolosijecima radi sastavljanja ili rastavljanja vlakova. Pri dolasku na rad strojovođa se javlja lokomotivskom nadzorniku te uzima ključeve lokomotive, pregledava knjigu naredbi, uzima lokomotivski list i provjerava ispravnost vučnog vozila za vožnju. Zatim pokreće vučno vozilo iz spremišta do mjesta (graničnika) na kolodvorskom području, gdje će se sastaviti vlak. Kad kolodvorsko osoblje sastavi vlak, strojovođa, zajedno s pregledačem vagona, provjerava ispravnost kočnica. Na prometnikov znak strojovođa pokreće vlak. Prati signalne znakove kolodvorskog i voznog osoblja, ranžirne i izlazne signalne znakove te ubrzava vožnju. Tijekom vožnje kontrolira instrumente na komandnom stolu u upravljačnici te telefonom ili radiovezom kontaktira s prometnikom. Održava propisanu voznu brzinu i prema knjižici voznoga reda prati vozno vrijeme. Motri signalne znakove uz prugu i obavlja radnje koje oni signaliziraju: smanjuje brzinu, koči, zaustavlja vlak, ubrzava vožnju. Strojovođa može voziti sâm (jednoposjed) ili može imati pomoćnika (dvoposjed). Zadaća pomoćnika strojovođe jest tijekom vožnje motriti signalne znakove i upozoravati na njih strojovođu, koji potvrđuje ono što je od njega čuo. Dogodi li se kvar lokomotive na otvorenoj pruzi, strojovođa ga otklanja, ako može, ili o njemu obavješćuje dispečera. Nakon dolaska u odredišni kolodvor vlak treba opremiti. Kolodvorsko osoblje otkvačuje lokomotivu od vlaka, strojovođa je odvozi u spremište, isključuje i obavješćuje o možebitnoj potrebi njezina popravka. Veći dio radnog vremena strojovođa provodi u lokomotivskoj upravljačnici sjedeći, uz mogućnost promjene tjelesnog položaja (tijekom vožnje može ustati, pa i malo hodati). Izložen je buci, vibracijama, katkada dimu i neugodnim mirisima te blizini visokoga strujnog napona kad vozi električna vučna vozila. Vlakovi voze stalno, što znači da strojovođe moraju raditi danju i noću, nedjeljom i blagdanima. Jedna smjena traje između 10 i 12 sati. Posao strojovođe može biti jednoličan i uspavljujući, osobito noću. Moguća su noćenja izvan kuće, u prenoćištima za željezničare. Strojovođe često imaju problema sa spavanjem, budnošću, odmorom i prehranom. Dolazi do poteškoća u organiziranju društvenih aktivnosti, posebice obiteljskih. Odgovornost strojovođa za živote putnika i velika materijalna sredstva koja su im povjerena vrlo je velika. Dodatni stresovi za strojovođe jesu nesreće na cestovnim prijelazima i samoubojstva na pruzi. Prema sadašnjim propisima, strojovođe na svojemu radnom mjestu imaju pravo na staž s povećanim trajanjem (tzv. beneficirani staž), i to tako da se 12 mjeseci provedenih na poslovima strojovođe računa kao 18 mjeseci osiguraničkoga staža. Imaju i povećan broj dana godišnjega odmora te dodatak na nepogodne radne uvjete. Za obavljanje poslova strojovođe propisani su strogi uvjeti zdravstvene sposobnosti, koja se provjerava svake godine. Osim provjere općega zdravstvenog stanja, provjeravaju se i osjetila sluha i vida s rhtmoznavanjem boja. Prije početka rada na poslovima strojovođe obavlja se i pregled psihičkih sposobnosti. Taj pregled obuhvaća ocjenu općih intelektualnih sposobnosti, osobina ličnosti, mentalne brzine, pamćenja, brzine izborne reakcije i emocionalne stabilnosti. Te sposobnosti i osobine moraju biti prosječno razvijene. Stručna sprema za posao strojovođe stječe se nakon završetka četverogodišnjega izobrazbenoga programa predviđenog za zanimanje tehničara za vuču - strojovođe. Slijedi stažiranje od četiri mjeseca i polaganje stručnog ispita. Usmeni, teoretski dio stručnog ispita, obuhvaća poznavanje vučnih vozila, tehničkih propisa za vuču vlakova, propisa vagonske službe i signalno-prometnih propisa. Praktični dio ispita polažu vozeći vlak između nekoliko kolodvora pod nadzorom ispitnog povjerenstva. Strojovođe svake godine moraju uz rad provesti na obaveznom školovanju koje traje 36 sati radi obnavljanja znanja sa svoga područja i upoznavanja s novim propisima i izmjenama. Strojovođe uglavnom rade na Hrvatskim željeznicama, gdje je za njih predviđeno preko više od 1.700 radnih mjesta. To je privlačno zanimanje za koje se uvijek javlja puno kandidata za školovanje, ali broj učenika usklađen je s potrebama HŽ-a. Manji broj strojovođa zaposlen je na industrijskim lokomotivama izvan željeznice. PREGLED SVIH INFORMACIJA ZA PODUZETNIKE - ONE STOP SHOP
2. 5. 2025. |