Istraživanje tržišta Poslovni izvještaji Internet marketing Izrada web stranica Imenici i baze podataka Poslovni ugovori Poslovni planovi za kredite Poslovne usluge i ponude Trgovačko posredovanje Poslovna psihologija Poslovni programi Oglasi i obavijesti Korisni linkovi Besplatno za poduzetnike Nove poslovne ponude
KONTAKT PODACI ZA Poslovni forum d.o.o. Link na web stranicu sa e-mail adresama i telefonima Upiti, narudžbe, savjeti...
Izrada web stranica za tvrtke, obrte i privatne osobe. Kvalitetna izrada web stranica prilagođenih mobilnim uređajima. Privucite korisnike suvremenim web stranicama. Iskoristite priliku! Pregledajte recenzije naših klijenata i uvjerite se zašto smo mi Vaš pravi izbor. Izrada web trgovina. Web shop i web stranice prilagođene vašem poslovanju i budžetu. Savjetovanje i Podrška. Napredne funkcionalnosti. Vrhunska usluga. Povoljne cijene. SEO Optimizacija. Suvremen dizajn i visoka tehnička kvaliteta izrade internet stranica. Besplatna izrada web stranica u sklopu naših promotivnih akcija. Besplatne stranice za poduzetnike i udruge. Besplatne stranice za obrtnike i male poduzetnike. Izrada web stranica besplatno brzo i povoljno!
|
Poslovanje putem Interneta sve više postaje nezaobilazno i za velike i za male tvrtke, no sama prisutost na Mreži nije dovoljna ako želite pretvoriti tehnologiju u alat za rast svog poslovanja Biti na Internetu zaista više nije stvar prestiža. Imati vlastitu web stranicu danas je izuzetno lako, čak i za one tvrtke koje inače nemaju nikakvih dodirnih točaka s tehnologijom i računalima. No puko postojanje stranice na kojoj će u kratkim crtama biti opisana djelatnost tvrtke, adresa i broj telefona, uz eventualno šefovo nasmijano lice snimljeno jeftinom digitalnom kamerom neće baš mnogo pripomoći boljem poslovanju. Osim što mora poštovati hrpe pravila, kako tehničkih, tako i onih koja se odnose na dobar ukus, jezik i logičnu prezentaciju sadržaja, bitno je da stranica promovira proizvode i usluge koje vlasnik stranice želi prodati. A najbolji način da ih promovira je da ih prodaje izravno preko Interneta. To je već bitno kompliciraniji zadatak. Transakcije mogu biti online ili - pouzećem U ovom članku ćemo objasniti što bi trebalo napraviti da se pokrene web trgovina. Svim detaljima se ne možemo posvetiti te vas tu prepuštamo snalažljivosti ili rukama stručnjaka koje ćete u tu svrhu zaposliti. U Hrvatskoj danas postoji velik broj web trgovina koje prodaju svoje proizvode. Dobar dio njih i nisu web trgovine u užem smislu riječi, zato što ne prodaju svoje proizvode direktno preko Interneta, već samo zaprimaju narudžbe online, da bi se zatim plaćanje obavilo pouzećem. Potpuno informatizirana prodaja značila bi obavljanje kompletne transakcije elektroničkim putem, odnosno da kupac može nakon odabira željenog proizvoda upisati broj kreditne kartice te da mu se iznos odmah zaračuna, a roba dostavi. Takva je online trgovina u Hrvatskoj omogućena tek odnedavno, putem Pay Way sustava koji omogućava autorizaciju i naplatu internetskih transakcija. Tri su osnovna načina na koji možete izvesti svoj web dućan. Možete sve preuzeti na sebe: domenu, hosting, upravljanje sadržajem, tehničkom podlogom – što uključuje programiranje, održavanje baze podataka proizvoda itd. Ovaj pristup omogućava da sve radite po svome, ali je i najkompliciraniji i zahtijeva najveće početno ulaganje te je stoga primjereniji većim tvrtkama. Ako na platnom spisku nemate grupicu sposobnih web dizajnera i programera, to bi vam u početku moglo biti prezahtjevno. Druga bi opcija bila samu tehniku vođenja web trgovine (održavanje baze podataka, povezivanje sa softverskim sustavima skladišta i računovodstva, osvježavanje stranice, integracija sa sustavom naplate, sustav 'košarice' koji omogućava kupcima automatsko bilježenje željenih proizvoda, kreiranje statističkih izvještaja o prodaji itd.) prepustiti specijaliziranom softverskom paketu. Takve je pakete moguće nabaviti od nekoliko domaćih tvrtki. Treći pristup prilagođen je najmanjim tvrtkama, koje nemaju resursa za pokretanje i održavanje vlastite web stranice. One mogu zakupiti prostor u 'virtualnom shopping centru' te prodavati svoje proizvode preko posrednika. Mana tog pristupa je što se ne može baš uvijek prilagoditi prodavačevim željama, a njegovi su proizvodi samo dio ponude tog dućana, što znači da nije stvorio vlastiti 'web identitet'. Još neke korisne informacije o izradi e-trgovina možete pronaći na ovim adresama: webmonkey.wired.com www.verisign.com Domena – virtualna adresa Najosnovnija stvar o kojoj mora razmisliti svaki vlasnik web stranice, a naročito netko tko od nje namjerava zarađivati - jest adresa. Dugačke i teško pamtljive adrese drastično će smanjiti broj surfera namjernika, a osim toga mogu stvoriti i imidž neprofesionalnosti. Internetska adresa web trgovine treba biti kratka, jasna i (preporučujemo) locirana u Hrvatskoj Najbolja domena koju hrvatska tvrtka može dobiti je .hr, tako da adresa tvrtke glasi www.ime-tvrtke.hr. Ovakvu domenu moguće je dobiti u Hrvatskoj akademskoj i istraživačkoj mreži Carnet (www.carnet.hr). Prema Carnetovom pravilniku, svaka pravna osoba ima pravo na jednu takvu domenu koja će se zvati po njihovom registriranom imenu. Istu mogućnost imaju i vlasnici obrta, za razliku od ostalih fizičkih osoba koje mogu dobiti domenu www.ime.iz.hr. Želite li registrirati domenu na ime nekog proizvoda ili usluge, postupak je nešto kompliciraniji. Ime domene tada glasi www.naziv.com.hr, a troškovi su nešto veći. Dakako, ne biste bili ni prvi ni zadnji ako odlučite preskočiti Carnet i registrirati neku drugu domenu, primjerice www.ime.com. Web hosting – udomljavanje web trgovine Web hosting je nešto poput poslovnog prostora na Internetu. Da biste imali web stranicu kojoj ljudi mogu pristupiti, morate podatke od kojih se ona sastoji držati na računalu – poslužitelju, koje će biti stalno spojeno na Internet. Dakako da za ozbiljne namjene to ne može biti osobno računalo u nečijem stanu, već pravi poslužitelj s odgovarajućim softverom. Prostor za virtualnu trgovinu se može i iznajmiti Velike tvrtke ovaj dio posla obavljaju same, no ovaj se dio posla uglavnom obavlja uz pomoć specijaliziranih tvrtki koje se bave web hostingom. Kod njih možete zakupiti prostor na serveru, a, ovisno o kvaliteti usluge i ponuđenom prostoru, cijene se kreću od nekoliko desetaka do nekoliko stotina kuna mjesečno. Složit ćete se: mnogo jeftinije od poslovnih prostora u okrutnom offline svijetu. Web dizajn i proizvodnja sadržaja Mnoge tvrtke koje se bave web hostingom ujedno se bave i web dizajnom, što je prirodno povezano. Ima ih, zaista, koji mogu oba ta posla obavljati iznimno kvalitetno. No treba zadržati zdravu dozu skepse prema onima koji vas uvjeravaju da će se sami pobrinuti za sve i nonšalantno pristupaju cijelom poslu. Dizajn je vjerojatno najvažniji element uspjeha web trgovine i treba ga shvatiti krajnje ozbiljno. Jednostavno predstaviti svoju tvrtku i ponuditi svoje proizvode online ne znači da će kupci doći sami od sebe. S jedne strane, oku ugodan dizajn privući će ljude i namamiti ih da ostanu na vašim stranicama. S druge strane, dobar i inteligentan dizajn olakšava kupcima da se snađu i pronađu one proizvode koje žele. Pretraživanje pomoću ključnih riječi, pregledavanje više fotografija proizvoda, sortiranje ponude po različitim kategorijama, top liste, posebno isticanje novih i akcijskih ponuda, lako dostupni i objašnjeni podaci o naplati i dostavi – stvari su bez kojih se ne može zamisliti web trgovina. Osim dizajna, web stranice trebaju imati i odgovarajući sadržaj. Osobina je uspješnih web trgovina da imaju sadržaje koji privlače posjetitelje Očito je da dizajniranje stranica ne znači samo sposobnost rada u HTML jeziku nego i prave dizajnerske vještine – ne treba vam samo zidar, već i arhitekt. Zato nije pametno angažirati kvartovskog 'hakera', već potražite osobu ili, još bolje, tvrtku koja se može pohvaliti referencama i uspješnim dizajnerskim projektima. Osim dizajna, važno je da stranice imaju i odgovarajući sadržaj. Osobina je većine uspješnih web trgovina da imaju sadržaje koji će privući posjetitelje pa makar oni ne namjeravali ništa kupiti. Ako prodajete knjige, to mogu biti kritike novih izdanja, ako prodajete prehrambene proizvode, recepti i slično. Dakako da i sami proizvodi moraju biti popraćeni informacijama. Na sve ove sadržaje treba misliti, a ako ih proizvodite mnogo, trebat će vam i neka vrsta CMS-a, odnosno softvera za upravljanje sadržajem (Content Management System). Tim softverom možete jednostavno ubacivati sadržaj na web stranicu bez potrebe za intervencijama web dizajnera. Neki oblik CMS-a integriran je i u većinu softverskih paketa za elektroničku trgovinu. [ Web hosting i izrada internet trgovina - Opširnije informacije ...]
13. 1. 2025. |