Istraživanje tržišta Poslovni izvještaji Internet marketing Izrada web stranica Imenici i baze podataka Poslovni ugovori Poslovni planovi za kredite Poslovne usluge i ponude Trgovačko posredovanje Poslovna psihologija Poslovni programi Oglasi i obavijesti Korisni linkovi Besplatno za poduzetnike Nove poslovne ponude
KONTAKT PODACI ZA Poslovni forum d.o.o. Link na web stranicu sa e-mail adresama i telefonima Upiti, narudžbe, savjeti...
Izrada web stranica za tvrtke, obrte i privatne osobe. Kvalitetna izrada web stranica prilagođenih mobilnim uređajima. Privucite korisnike suvremenim web stranicama. Iskoristite priliku! Pregledajte recenzije naših klijenata i uvjerite se zašto smo mi Vaš pravi izbor. Izrada web trgovina. Web shop i web stranice prilagođene vašem poslovanju i budžetu. Savjetovanje i Podrška. Napredne funkcionalnosti. Vrhunska usluga. Povoljne cijene. SEO Optimizacija. Suvremen dizajn i visoka tehnička kvaliteta izrade internet stranica. Besplatna izrada web stranica u sklopu naših promotivnih akcija. Besplatne stranice za poduzetnike i udruge. Besplatne stranice za obrtnike i male poduzetnike. Izrada web stranica besplatno brzo i povoljno!
|
Na temelju članka 26. stavka 1. Zakona o Vladi Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 101/98, 15/2000, 117/2001, 199/2003 i 30/2004) i članka 60. stavaka 1. i 2. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, br. 75/93, 92/96, 48/99, 15/2000, 127/2000,59/2001 i 199/2003), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 20. svibnja 2005. godine donijela UREDBU O UNUTARNJEM USTROJSTVU I NAČINU RADA HRVATSKE INFORMACIJSKO-DOKUMENTACIJSKE REFERALNE AGENCIJE I. OPĆE ODREDBE Članak 1. Ovom se Uredbom utvrđuje unutarnje ustrojstvo i način rada Hrvatske informacijsko-dokumentacijske referalne agencije Vlade Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: HIDRA), nazivi unutarnjih ustrojstvenih jedinica te njihov djelokrug, poslovi i zadaci koji se u njima obavljaju, način upravljanja tim jedinicama, okvirni broj državnih službenika i namještenika potrebnih za obavljanje poslova i druga pitanja važna za rad HIDRA-e. Članak 2. HIDRA obavlja informacijske, dokumentacijske i referalne poslove. U okviru svoga djelokruga, HIDRA osigurava dostupnost javnih službenih podataka, informacija i dokumentacije Republike Hrvatske i promiče njihovo korištenje. HIDRA osigurava korištenje službene dokumentacije stranih zemalja, međunarodnih organizacija i institucija, kao i drugih informacija, podataka i dokumentacije od interesa državnim tijelima i institucijama Republike Hrvatske i ostalim korisnicima. HIDRA radi na izgradnji i implementaciji dokumentacijskih alata. HIDRA surađuje u izgradnji informacijske infrastrukture Vlade Republike Hrvatske i državnih tijela Republike Hrvatske, koja se temelji na suvremenoj tehnologiji i međunarodno utvrđenim standardima. Članak 3. U cilju ostvarenja djelatnosti iz članka 2. ove Uredbe, HIDRA obavlja sljedeće poslove: – prikuplja, na temelju posebnih zakona, te obrađuje, pohranjuje i osigurava korištenje javnih službenih informacija, podataka i dokumentacije koju u okviru svoga djelokruga stvaraju tijela zakonodavne, izvršne i sudske vlasti, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, ustanove i druge pravne osobe s javnim ovlastima u Republici Hrvatskoj; – prikuplja, obrađuje i pohranjuje, te osigurava korištenje službene dokumentacije stranih zemalja i međunarodnih organizacija; – prikuplja, obrađuje i pohranjuje, te osigurava korištenje službene dokumentacije vezane uz priključivanje Republike Hrvatske Europskoj uniji; – osigurava korištenje službenih informacija i dokumentacije objavljivanjem izdanja u papirnom i elektroničkom mediju; oblikovanjem prikupljene građe kao odgovora na pojedinačne upite korisnika; uspostavljanjem, održavanjem i davanjem na korištenje dokumentacijskih zbirki u otvorenom pristupu te uspostavljanjem, održavanjem i davanjem na korištenje baza podataka, servisa i elektroničkih zbirki dokumenata; – izrađuje, primjenjuje i osigurava korištenje dokumentacijskih alata, pojmovnika i terminoloških rječnika iz područja službenih informacija, računalnih programskih sustava te normi i preporuka iz djelokruga svoga rada; – permanentno obrazuje svoje službenike i korisnike u području informacijsko-dokumentacijskih poslova; – potiče i sudjeluje u izradi nacrta prijedloga zakona s područja rada HIDRA-e, te daje mišljenja o nacrtima i prijedlozima zakona iz područja informacijskih djelatnosti; – surađuje sa srodnim institucijama u Republici Hrvatskoj i u inozemstvu, te s međunarodnim organizacijama; – druge poslove na zahtjev Vlade Republike Hrvatske. Članak 4. Poslove iz svoga djelokruga HIDRA obavlja za potrebe Hrvatskoga sabora, Vlade Republike Hrvatske, Predsjednika Republike, ministarstava, državnih upravnih organizacija i središnjih državnih ureda, te drugih tijela Republike Hrvatske iz zakonodavne, izvršne i sudbene vlasti, pravnih osoba u području javnih djelatnosti, lokalne i područne (regionalne) samouprave, državnih i predstavničkih tijela stranih zemalja, međunarodnih organizacija te znanstvenih i obrazovnih institucija, gospodarstvenika i drugih zainteresiranih korisnika. II. UNUTARNJE USTROJSTVO Članak 5. Za obavljanje poslova iz djelokruga rada HIDRA-e ustrojavaju se sljedeće ustrojstvene jedinice: 1. Odjel službene dokumentacije Republike Hrvatske 1.1. Odsjek službene dokumentacije Republike Hrvatske 1.2. Odsjek adresara, biografija i političkih stranaka Republike Hrvatske 2. Odjel službene dokumentacije stranih zemalja i međunarodnih organizacija 3. Odjel službene dokumentacije Europske unije 4. Odjel za razvoj baza podataka 4.1. Odsjek za formalnu standardizaciju i obradu podataka 4.2. Odsjek za razvoj i primjenu pojmovnika 5. Odjel za promotivnu djelatnost i koordinaciju 6. Odjel za razvoj informatičke podrške 7. Odjel za pravne, kadrovske i opće poslove 8. Odjel za računovodstveno-financijske poslove. 1. Odjel službene dokumentacije Republike Hrvatske Članak 6. Odjel službene dokumentacije Republike Hrvatske prikuplja i obrađuje službenu dokumentaciju Republike Hrvatske; podatke o tijelima zakonodavne, izvršne i sudske vlasti, ustanovama i drugim pravnim osobama koje obavljaju javnu službu; podatke o dužnosnicima i drugim visokim službenicima, te biografsku dokumentaciju; podatke o političkim strankama; stvara zbirke, uspostavlja baze podataka i arhiv digitalne građe, te osigurava njihovo korištenje. U odjelu se ustrojavaju: 1.1. Odsjek službene dokumentacije Republike Hrvatske 1.2. Odsjek adresara, biografija i političkih stranaka. 1.1. Odsjek službene dokumentacije Republike Hrvatske Članak 7. Odsjek službene dokumentacije Republike Hrvatske prikuplja službenu dokumentaciju Republike Hrvatske u skladu sa zakonom; prikuplja priručnike iz područja dokumentacije; obrađuje prikupljenu dokumentaciju, izrađuje zbirke te uspostavlja i vodi bazu podataka i arhiv digitalne građe; izrađuje kataloge zbirki i drugih izdanja iz djelokruga rada Odsjeka na papirnom i elektroničkom mediju; osigurava korištenje podataka koje prikuplja te pruža informacijske, dokumentacijske i referalne usluge korisnicima. 1.2. Odsjek adresara, biografija i političkih stranakaRepublike Hrvatske Članak 8. Odsjek adresara, biografija i političkih stranaka Republike Hrvatske prikuplja podatke o tijelima zakonodavne, izvršne i sudske vlasti, te tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, o ustanovama i drugim pravnim osobama s javnim ovlastima; podatke o dužnosnicima i drugim visokim službenicima; podatke o stranim diplomatsko-konzularnim predstavništvima i međunarodnim organizacijama i institucijama u Republici Hrvatskoj; podatke o političkim strankama; obrađuje prikupljene podatke, te izrađuje zbirke i uspostavlja baze podataka i arhiv digitalne građe; priprema i izrađuje adresare i druge publikacije iz djelokruga rada Odsjeka na papirnom i elektroničkom mediju, osigurava korištenje podataka koje prikuplja te pruža informacijske, dokumentacijske i referalne usluge korisnicima. 2. Odjel službene dokumentacije stranih zemalja i međunarodnih organizacija Članak 9. Odjel službene dokumentacije stranih zemalja i međunarodnih organizacija prikuplja službenu dokumentaciju stranih zemalja i međunarodnih organizacija; obrađuje podatke, izrađuje zbirke i uspostavlja baze podataka, izrađuje kataloge zbirki i drugih izdanja iz djelokruga Odjela na papirnom i elektroničkom mediju, surađuje s međunarodnim organizacijama i institucijama u postupku prikupljanja službene dokumentacije i podataka, osigurava korištenje podataka koje prikuplja, te pruža informacijske, dokumentacijske i referalne usluge korisnicima. 3. Odjel službene dokumentacije Europske unije Članak 10. Odjel službene dokumentacije Europske unije prikuplja službenu dokumentaciju Europske unije, a posebno onu koja se odnosi na proces priključivanja Republike Hrvatske Europskoj uniji; informacije i podatke o dostupnosti fondova javne dokumentacije Europske unije; informacije i podatke o tijelima Europske unije, te institucijama Republike Hrvatske koje posjeduju zbirke službene dokumentacije pojedinih područja djelatnosti Europske unije; obrađuje podatke, uređuje zbirku i uspostavlja baze podataka; izrađuje kataloge i druge publikacije iz svoga djelokruga na papirnom i elektroničkom obliku; osigurava korištenje podataka koje prikuplja, te pruža informacijske, dokumentacijske i referalne usluge korisnicima. 4. Odjel za razvoj baza podataka Članak 11. Odjel za razvoj baza podataka definira, oblikuje i organizira izgradnju baza podataka informacijskog sustava HIDRA-e; definira modele i strukture podataka za izgradnju i održavanje baza podataka; oblikuje, izgrađuje i održava normativnu infrastrukturu za sadržajnu obradu podataka; utvrđuje upute za pohranu i razmjenu podataka na elektroničkom mediju; sudjeluje u pripremi izdavanja publikacija na papirnom i elektroničkom mediju, te surađuje s drugim državnim tijelima i srodnim institucijama radi uspostave procesa razmjene i protoka informacija. 4.1. Odsjek za formalnu standardizaciju i obradu podataka Članak 12. Odsjek za formalnu standardizaciju i obradu podataka oblikuje i izgrađuje dokumentacijske baze podataka; prati svjetske dokumentacijske standarde za obradu podataka, te ih priprema za primjenu; oblikuje upute za pohranu i razmjenu podataka na elektroničkom mediju; sudjeluje u pripremi podataka za izdavanje publikacija i informacija na papirnom i elektroničkom mediju, te surađuje s drugim državnim tijelima i srodnim institucijama radi uspostave procesa razmjene i protoka informacija. 4.2. Odsjek za razvoj i primjenu pojmovnika Članak 13. Odsjek za razvoj i primjenu pojmovnika oblikuje i izgrađuje baze podataka pojmovnika koje kao normativna infrastruktura služe za sadržajnu obradu podataka; prikuplja podatke, pohranjuje ih na elektronički medij i obrađuje; pomaže u primjeni pojmovnika te sudjeluje u izgradnji nacionalnih pojmovnika za potrebe klasifikacije službenih informacija; oblikuje upute o strukturiranju normativnih podatka, te izgradnji, dogradnji i primjeni pojmovnika i klasifikacija; surađuje s drugim državnim tijelima i institucijama radi uspostave procesa razmjene i protoka informacija. 5. Odjel za promotivnu djelatnost i koordinaciju Članak 14. Odjel za promotivnu djelatnost i koordinaciju obavlja poslove u svezi s usklađivanjem rada unutarnjih ustrojstvenih jedinica HIDRA-e; koordinira poslove i usklađuje rad na realizaciji osnovne djelatnosti i posebnih projekata HIDRA-e, te poslove u svezi s ostvarivanjem godišnjeg plana rada HIDRA-e; organizira i vodi promotivne aktivnosti HIDRA-e, te poslove u vezi s informiranjem javnosti; vodi evidenciju korisnika u skladu sa zakonom; prati rad Vlade Republike Hrvatske i Hrvatskog sabora i njihovih tijela u okviru djelokruga HIDRA-e; organizira i koordinira obavljanje stručnih zadaća iz djelokruga rada HIDRA-e, te surađuje s drugim tijelima državne uprave i institucijama u ostvarivanju zadaća HIDRA-e. 6. Odjel za razvoj informatičke podrške Članak 15. Odjel za razvoj informatičke podrške uspostavlja, vodi i nadzire operacijski sustav, programsku osnovicu, računalnu mrežu i mrežnu opremu; vodi brigu o ispravnosti računalne i mrežne opreme, te o zamjeni dotrajale opreme novom; koordinira i ostvaruje povezivanje sustava HIDRA-e u globalnu mrežu, te sa srodnim institucijama; brine o sigurnosnim mehanizmima zaštite računalne mreže, računalnog sustava i programske podrške, te sudjeluje u obrazovanju i osposobljavanju službenika HIDRA-e u korištenju računalnih resursa. 7. Odjel za pravne, kadrovske i opće poslove Članak 16. Odjel za pravne, kadrovske i opće poslove obavlja upravne i stručne poslove u vezi s primjenom i provedbom zakona i drugih propisa iz djelokruga rada HIDRA-e; usklađuje rad na izradbi nacrta prijedloga propisa iz djelokruga rada HIDRA-e; priprema i usklađuje rad na izradi općih akata HIDRA-e; koordinira i vodi poslove u vezi sa zapošljavanjem službenika i namještenika; prati, nadzire i poduzima mjere za unaprjeđenje rada službenika i namještenika; surađuje s drugim tijelima državne uprave i drugim institucijama u poslovima iz djelokruga Odjela; vodi evidencije u okviru djelokruga Odjela; obavlja administrativne poslove za potrebe ravnatelja te kadrovske, pomoćne i tehničke poslove za potrebe HIDRA-e. 8. Odjel za računovodstveno-financijske poslove Članak 17. Odjel za računovodstveno-financijske poslove organizira i koordinira rad na računovodstvenim i financijskim poslovima u skladu sa zakonom i drugim propisima; izrađuje prijedlog sredstava tekućeg i kapitalnog dijela proračuna; izrađuje financijske planove i kontrolira trošenje proračunskih sredstava sukladno namjeni i planiranoj dinamici; sastavlja kvartalna i glavna završna financijska te druga zakonom propisana izvješća; izrađuje analitički kontni plan i provodi kontiranje i knjiženje; obavlja poslove vezane uz sustav Državne riznice; likvidira ulazne račune, te priprema naloge za plaćanje; prati i evidentira promjene na nefinancijskoj imovini i obavlja usklađivanja obveza i potraživanja; obavlja obračun plaća i osobnih naknada; obavlja nabavu roba i usluga i izdaje potrošni materijal i drugu robu, te obavlja druge računovodstvene poslove. III. STRUČNI SAVJETI I RADNE GRUPE Članak 18. Za raspravljanje o pojedinim pitanjima iz djelokruga HIDRA-e,utvrđivanje prijedloga planova i programa, utvrđivanje prijedloga propisa, te za davanje stručnih mišljenja i prijedloga o pitanjima iz djelokruga HIDRA-e, ravnatelj može osnivati stručne savjete, povjerenstva i radne skupine. U radu tijela iz stavka 1. ovog članka mogu sudjelovati i vanjski stručnjaci. Aktom o osnivanju ili imenovanju vanjskih članova određuju se zadaci, ovlaštenja i način rada savjeta, povjerenstava ili radnih skupina. IV. UPRAVLJANJE Članak 19. Radom HIDRA-e upravlja ravnatelj kojeg imenuje i razrješava Vlada Republike Hrvatske na prijedlog predsjednika Vlade. Ravnatelj je odgovoran za svoj rad i rad HIDRA-e Vladi Republike Hrvatske. Radom odjela upravljaju načelnici odjela. Radom odsjeka upravljaju voditelji odsjeka. Članak 20. Načelnici odjela za svoj rad odgovaraju ravnatelju. Voditelji odsjeka za svoj rad odgovaraju načelniku odjela u čijem su sastavu ustrojeni i ravnatelju. Članak 21. Ravnatelj ustrojava stručni kolegij kao savjetodavno tijelo. Članovi kolegija su načelnici odjela. Ostali službenici pozivaju se na sjednice prema potrebi. V. SLUŽBENICI I NAMJEŠTENICI HIDRA-e Članak 22. Poslove i zadaće iz djelokruga HIDRA-e, ovisno o vrsti, složenosti, stručnoj spremi i drugim uvjetima, obavljaju službenici i namještenici raspoređeni na radna mjesta, u skladu sa zakonom. Okvirni broj državnih službenika i namještenika potrebnih za obavljanje poslova iz djelokruga HIDRA-e određen je u tabelarnom prikazu koji je sastavni dio ove Uredbe i koji se ne objavljuje u »Narodnim novinama«. VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE Članak 23. Pitanja važna za rad HIDRA-e koja nisu uređena ovom Uredbom uredit će se Pravilnikom o unutarnjem redu HIDRA-e, a osobito broj potrebnih državnih službenika i namještenika s naznakom njihovih osnovnih poslova i zadaća i stručnih uvjeta potrebnih za njihovo obavljanje, kao i njihove ovlasti i odgovornosti. Članak 24. Pravilnik o unutarnjem redu HIDRA-e donijet će ravnatelj u roku 30 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe. Ravnatelj HIDRA-e će u roku 30 dana od dana stupanja na snagu Pravilnika iz stavka 1. ovog članka rasporediti službenike i namještenike na radna mjesta. Članak 25. Danom stupanja na snagu ove Uredbe prestaje važiti Uredba o unutarnjem ustrojstvu i načinu rada Hrvatske informacijsko-dokumentacijske referalne agencije (»Narodne novine«, broj 70/2001). Članak 26. Ova Uredba stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«. Klasa: 023-03/05-01/17 Urbroj: 5030108-05-1 Zagreb, 20. svibnja 2005. PREGLED SVIH INFORMACIJA ZA PODUZETNIKE - ONE STOP SHOP
26. 12. 2024. |