Istraživanje tržišta Poslovni izvještaji Internet marketing Izrada web stranica Imenici i baze podataka Poslovni ugovori Poslovni planovi za kredite Poslovne usluge i ponude Trgovačko posredovanje Poslovna psihologija Poslovni programi Oglasi i obavijesti Korisni linkovi Besplatno za poduzetnike Nove poslovne ponude
KONTAKT PODACI ZA Poslovni forum d.o.o. Link na web stranicu sa e-mail adresama i telefonima Upiti, narudžbe, savjeti...
Izrada web stranica za tvrtke, obrte i privatne osobe. Kvalitetna izrada web stranica prilagođenih mobilnim uređajima. Privucite korisnike suvremenim web stranicama. Iskoristite priliku! Pregledajte recenzije naših klijenata i uvjerite se zašto smo mi Vaš pravi izbor. Izrada web trgovina. Web shop i web stranice prilagođene vašem poslovanju i budžetu. Savjetovanje i Podrška. Napredne funkcionalnosti. Vrhunska usluga. Povoljne cijene. SEO Optimizacija. Suvremen dizajn i visoka tehnička kvaliteta izrade internet stranica. Besplatna izrada web stranica u sklopu naših promotivnih akcija. Besplatne stranice za poduzetnike i udruge. Besplatne stranice za obrtnike i male poduzetnike. Izrada web stranica besplatno brzo i povoljno!
|
Na temelju članka 44. stavka 5. Zakona o obrtu (»Narodne novine« br. 49/03. – pročišćeni tekst), ministar gospodarstva, rada i poduzetništva, nakon prethodno pribavljena mišljenja Hrvatske obrtničke komore i uz suglasnost ministra znanosti, obrazovanja i športa, donosi JEDINSTVENI NASTAVNI PLAN I OKVIRNI OBRAZOVNI PROGRAM ZA ZANIMANJE ZIDAR Izborni nastavni predmet: TEHNOLOGIJA GRAĐENJA _______________________________________________________________________ Razred: prvi (1.) drugi (2.) treći (3.) Broj sati tjedno/godišnje: prvi: 1/35 drugi: 1 35 treći: 1/32 Ciljevi i zadaće programa U odnosu na dosadašnji plan i program strukovnih sadržaja u kojem su vrlo šturo i nedostatno ponuđene samo neke opće značajke graditeljske djelatnosti, o veličanstvenim dostignućima graditeljskog stvaralaštva, bilo naslijeđenim, aktualnim ili budućim se općenito niti ne govori. U okviru ovoga predmeta učenik će već u 1. razredu usvajati sve one spoznaje o veličini i značaju graditeljskog pothvata i stvaranja impresivnih zdanja, kulturološkom i gospodarskom značaju graditeljstva koje će ga potpuno opredijeliti za graditeljski poziv, činiti ga ponosnim i ispunjavati ga stvaralačkim mogućnostima svog zanimanja te trajnim interesom za svoju struku. U drugom razredu, uz uobičajene sadržaje u tehnologiji zanimanja i praktičnoj nastavi, učenik upoznaje i one aktualne tehnologije u kojima će praktična znanja i vještine imati prilike ostvariti po zaposlenju i u iznimno složenim uvjetima i metodama građenja, ali koje mu objašnjavaju i otkrivaju veličinu stvaralačke dimenzije graditelja, te korisnost, značaj i ljepotu građevine koju ostavlja kao trag svog djelovanja i postojanja. U trećem razredu učenik se susreće sa sadržajima koji nose u sebi najveću dimenziju problema stručnosti i odgovornosti za kvalitetu ostvarenog posla. To odgojno gledište stručnog obrazovanja zanemareno je u temeljnom području graditeljskog djelovanja, a to su: obnova, sanacija, rekonstrukcija građevina. Ovo je prilika da tradicionalno vrlo traženim graditeljima damo mogućnost da nauče temeljne principe zaštite i održavanja naslijeđenog graditeljskog fonda jer su ta umijeća gotovo zaboravljena, a pred nama je obnova i zaštita neizmjerna vrijednoga graditeljskog naslijeđa. Metodičke upute za izvođenje predmeta Nastavnici imaju obvezu da izlaganja učine zanimljivima ponajviše pravilnim odabirom ilustrativnih primjera i prezentacijskih materijala, a koji su značajni i s kulturološkoga i stručnoga gledišta. U prvom razredu zadaće su usmjerene na pojačanje učenikove identifikacije u uzoru budućeg graditelja pa mu osim zanimljivih sadržaja treba omogućiti da sam iznosi zapažanja i očituje se o metodama i tehnološkim postupcima. Treba ih upućivati na prikaze i praćenje građevinskih pothvata u stručnoj literaturi. Sadržaje obrađivati u korelaciji s predmetima građevne konstrukcije, tehnologija struke u prvom razredu, građevnim konstrukcijama, tehnologijom zanimanja i elementima niskogradnje te naročito u trećem razredu s predmetima otpornost građevina, organizacija građenja i tehnologija zanimanja, a obogatiti ih i stručnim razgledima značajnih objekata u izgradnji ili obnovi. Nastavni predmet: TEHNOLOGIJA STRUKE _________________________________________________________________________ Razred: prvi (1.) Broj sati tjedno/godišnje: 2/70 Ciljevi Steći uvid u graditeljstvo i tijek izvođenja objekta te stjecanje znanja o organizaciji gradilišta, uporabi i očuvanju osnovnog pribora, alata strojeva, pripremnim radovima i iskopima kao i najčešćim zemljanim radovima, najjednostavnijem temeljenju, hidroizolaciji, temeljnoj kanalizaciji i drenaži, te o izvođenju jednostavnih zidova od opeke, betona i AB. Zadaci Steći znanja o nazivima, upotrebi i čuvanju pribora, alata i strojeva za sva graditeljska zanimanja. Usvojiti znanja o pripremnim radovima, obilježavanju objekta na parceli i izvođenju nanosne skele. Upoznati se s osnovama tesarskih radova, nazivima, pojmovima i osnovnim tesarskim vezovima. Usvojiti znanja zemljanim radovima (iskopima i osiguranje iskopa od urušavanja). Usvojiti znanje o oplatama, njihovu montažu i demontažu te znati »čitati« prikaz oplata. Usvojiti osnovna znanja o armiranju i betoniranju temelja. Usvojiti znanja o izvedbi temeljne kanalizacije i drenaže zgrade. Steći znanja o ulozi, vrstama materijala i izvedbi hidroizolacije. Upoznati se s osnovama zidarskih radova, nazivima, pojmovima i pravilima zidanja. Usvojiti znanje o vrstama i izvedbi oplate, armiranju i betoniranju jednostavnih betonskih i AB zidova i stupova. Usvojiti znanja o nužnosti ukrute zidanih konstrukcija i rješenja otvora u zidovima. Upoznati se s vrstama stropnih ploča, njihovim karakteristikama i izvedbi. Metodičke napomene: Nastava se treba odvijati uglavnom metodama usmenog izlaganja i razgovora, demonstracija na modelima i vizualnim uređajima (video-projektor, DVD player), grafičkog prikazivanja i obogatiti posjetima gradilištima i prezentacijama predstavnika iz privrede. Obveze učenika Učenici trebaju bilježiti predavanja s pripadajućim grafičkim prikazima, koristiti raspoloživu literaturu i prospekte proizvođača građevnih materijala, redovito izrađivati domaće uratke te voditi bilješke i grafičke prikaze vježbi koje izvode na praktičnoj nastavi. Preporučena literatura za nastavnike 1. Tatjana Neidhardt – Građevne konstrukcije 2. Otvoreno sveučilište – Zaštita na radu 3. N. Kacijan – Sigurnost pri građevinskim radovima 4. Đuro Peulić – Konstruktivni elementi zgrade – I.,II. 5. Antić – Zidarski radovi 6. Krunić, Opsenica – Tehnologija zanimanja za zidare 7. Z. Sorić – Zidane konstrukcije 8. Marin Horvat– Građevni materijali 9. V. Marčelja – Beton i komponente 10. P. Krstulović – Svojstva i tehnologija betona 11. B. Behaim – Otpornost gradiva nosećih sklopova 12. B. Behaim – Armirani beton 13. Staničić – Prvodjelska tehnologija obrade 14. Prospekti aktualnih proizvođača građevnih materijala, videokasete, CD-i (Napomena Poslovnog foruma; prikazan je samo dio sadržaja iz nastavnog plana) PREGLED SVIH INFORMACIJA ZA PODUZETNIKE - ONE STOP SHOP
26. 12. 2024. |