Istraživanje tržišta Poslovni izvještaji Internet marketing Izrada web stranica Imenici i baze podataka Poslovni ugovori Poslovni planovi za kredite Poslovne usluge i ponude Trgovačko posredovanje Poslovna psihologija Poslovni programi Oglasi i obavijesti Korisni linkovi Besplatno za poduzetnike Nove poslovne ponude
KONTAKT PODACI ZA Poslovni forum d.o.o. Link na web stranicu sa e-mail adresama i telefonima Upiti, narudžbe, savjeti...
Izrada web stranica za tvrtke, obrte i privatne osobe. Kvalitetna izrada web stranica prilagođenih mobilnim uređajima. Privucite korisnike suvremenim web stranicama. Iskoristite priliku! Pregledajte recenzije naših klijenata i uvjerite se zašto smo mi Vaš pravi izbor. Izrada web trgovina. Web shop i web stranice prilagođene vašem poslovanju i budžetu. Savjetovanje i Podrška. Napredne funkcionalnosti. Vrhunska usluga. Povoljne cijene. SEO Optimizacija. Suvremen dizajn i visoka tehnička kvaliteta izrade internet stranica. Besplatna izrada web stranica u sklopu naših promotivnih akcija. Besplatne stranice za poduzetnike i udruge. Besplatne stranice za obrtnike i male poduzetnike. Izrada web stranica besplatno brzo i povoljno!
|
Na temelju članka 44. stavka 5. Zakona o obrtu (»Narodne novine« br. 49/03. – pročišćeni tekst), ministar gospodarstva, rada i poduzetništva, nakon prethodno pribavljena mišljenja Hrvatske obrtničke komore i uz suglasnost ministra znanosti, obrazovanja i športa, donosi JEDINSTVENI NASTAVNI PLAN I OKVIRNI OBRAZOVNI PROGRAM ZA ZANIMANJE ZIDAR Nastavni predmet: TEHNOLOGIJA ZIDARSKIH RADOVA ________________________________________________________________ Razred: drugi (2.), treći (3.) Broj sati tjedno/godišnje: 2/70, 2/64 Ciljevi Cilj predmeta je da učenici u drugom razredu usvoje znanja koja se nadovezuju na prijašnji program tehnologije struke, a odnose se na sve glavne poslove zidara. U trećem razredu učenici trebaju usvojiti znanja o izvedbi složenijih zidarskih radova: zidanje kamenom, izvedba dimnjaka i ventilacijskih kanala, lukova, svodova, vijenaca, zavojitih zidova, neobičnih kutova, vanjsko žbukanje s izvedbom završne obrade, izvedba raznih sistema toplinske izolacije, rad sa specijalnim žbukama, montažno građenje. Zadaci programa Zadatak programa je usvojiti znanja o poslovima zidara, a koji se odnose na: – izvedbu polumontažnih i montažnih međukatnih konstrukcija (preostalih iz prvog razreda u predmetu tehnologija struke); – bolje upoznavanje opeka i mortova kao glavnih materijala za zidanje; – složenija zidanja opekom normalnog formata i šupljim opekarskim blokovima; – zidanje zidova drugim materijalima (osim kamena i staklenih blokova); – izvedbu jednostavnih stubišta; – izvedbu podnih podloga i vanjskih staza; – ugradnju konstrukcija za zatvaranje otvora; – unutarnje žbukanje; – zidanje kamenom i staklenim blokovima; – zidanje složenijih oblika elemenata građevine (zavojiti zidovi, lukovi, svodovi, vijenci, udubine, istaci, stupovi, zaobljeni zidovi, moderni dimnjaci); – izvedbu TI na raznim elementima objekta – od jednostavne do toplinskih sustava; – izvedbu vanjskog zaštitnog zida i TI kod fasadnih sendvič-zidova; – vanjsko žbukanje; – žbukanja specijalnim žbukama; – sustavima suhe gradnje. Osim znanja, učenici moraju usvojiti vještinu grafičkog prikazivanja te razumijevanja prikaza pojedinih dijelova građevine. Metodičke napomene Nastava se treba odvijati uglavnom metodama usmenog izlaganja i razgovora, demonstracija na modelima i vizualnim uređajima (video-projektor, DVD player), grafičkog prikazivanja i obogatiti posjetima gradilištima i prezentacijama predstavnika iz privrede. Obveze učenika Učenici trebaju bilježiti predavanja s pripadajućim grafičkim prikazima, koristiti raspoloživu literaturu i prospekte proizvođača građevnih materijala, redovito izrađivati domaće uratke te voditi bilješke i grafičke prikaze vježbi koje izvode na praktičnoj nastavi. Preporučena literatura za nastavnike 1. Tatjana Neidhardt – Građevne konstrukcije 2. Otvoreno sveučilište – Zaštita na radu 3. N. Kacijan – Zaštita i sigurnost pri radu zidara 4. N. Kacijan – Sigurnost pri građevinskim radovima 5. Đuro Peulić – Konstruktivni elementi zgrade – I., II. 6. Krunić, Opsenica – Tehnologija zanimanja za zidare 7. Z. Sorić – Zidane konstrukcije 8. Antić – Zidarski radovi 9. Marin Horvat – Građevni materijali 10. V. Marčelja – Beton i komponente 11. P. Krstulović – Svojstva i tehnologija betona 12. B. Behaim – Otpornost gradiva nosećih sklopova 13. B. Behaim – Armirani beton 14. Prospekti aktualnih proizvođača građevnih materijala, videokasete, CD-i Nastavni predmet: PRAKTIČNA NASTAVA ___________________________________________________________________ Razred: prvi (1.), drugi (2.), treći (3.) Ciljevi Opći cilj je stjecanje znanja, vještina i navika koje će omogućiti polazniku da nakon školovanja samostalno obavlja osnovne poslove i radne zadaće u svom zanimanju. Zadaci Usvojiti znanja o sigurnosti i zaštiti na radu. Upoznati organizaciju rada na gradilištu i radionicama. Poznavati svojstava i primjene materijala, alata, pribora i pomagala. Osnovna znanje o građevinskim konstrukcijama i njihovim zadaćama. Upoznati značaj pripremnih radova za početak rada gradilišta. Upoznati zemljane radova i spoznati važnost temeljenja zgrade. Svladati osnovne vještine za polaganje kanalizacije i hidroizolacije. Upoznati i usvojiti vještine zidanja i žbukanja. Upoznati i usvojiti vještine žbukanja. Upoznati i usvojiti vještine armiranja i betoniranja. Znati izraditi otplatu. Postavljanje izolacija. Računske osnove za izračunavanje utroška materijala, vrijeme izvođenja radova, te izradbu predračuna za pojedine zidarske radove. Osvijestiti i poticati ulogu fizičke snage i kondicije kod obavljanja zidarskih radova. Osvijestiti važnost i značaj uloge zidarskog zanimanja u složenom procesu vođenja radova tijekom nastajanja građevine. Razviti sposobnost vizualizacije zadanog crteža (dvodimenzionalni prikaz) u trodimenzionalnu sliku u svijesti (prostorni zor) kao i obrnuti proces. Razviti psihomotorne sposobnosti i koordinaciju pokreta pri obavljanju zadataka. Osposobiti za brzo shvaćanje problema i uspješno pronalaženje rješenja. Razviti osjećaj odgovornosti pri samostalnom djelovanjem i potrebu za timskim radom. Upoznati i svladati vještinu rada s tesarskim priborom, alatima i strojevima. Razviti i uvježbati osjećaj za potrebnu količinu materijala i vremena za izvedbu određene konstrukcije. Metodičke napomene Svrha praktične nastave u prvoj godini obrazovanja je stjecanje osnovnih znanja, vještina i navika na radu s različitim materijalima, alatima strojevima i uređajima, te radnih postupaka koji su zajednički za sva osnovna graditeljska zanimanja. U drugom i trećem razradu stječu se specifična zidarska znanja i vještine. Radovi se izvode na jednostavnim radnim vježbama i jednostavnim alatima i uređajima. Praktična nastava je predmet isključivo praktične naravi te svakom praktičnom radu i vježbi trebaju prethoditi potrebna teorijska tehničko-tehnološka objašnjenja u primjerenom obujmu. Posebnu pozornost treba obratiti sadržajima zaštite pri radu koji su dani i obrađeni kao posebna cjelina na početku rada u radionici i na njih se valja vraćati u svakoj konkretnoj vrsti posla u kojoj se javlja potrebna mjera zaštite. Sama organizacija i realizacija praktične nastave ima ključan utjecaj na uspješno ostvarenje postavljenih zadataka i ciljeva nastave ovog predmeta i pretpostavlja opremljenost radionice, dobru organizaciju i pripremu pojedinih vježbi i da svakom učeniku osigura posebno i potpuno opremljeno radno mjesto s nastavnom opremom. Praktičnu nastavu najpovoljnije je ostvariti u blokovima po tjedan dana, kada se naizmjenično provodi tjedan teorijske nastave i tjedan praktične nastave. Škola može organizirati i neki drugi oblik realizacije teorijske i praktične nastave, ako to može dati očekivane rezultate. Dio praktične nastave izvodi se u školskoj radionici, a drugi dio u radnom procesu – na gradilištu. Učenici u radu na praktičnoj nastavi kod obrtnika ili u trgovačkom društvu sudjeluju u konkretnom proizvodnom ili uslužnom procesu i uče one sadržaje koje nameće određena usluga i radi toga se ne može uvijek poštivati programirani redoslijed predviđenih sadržaja. Pritom je zadaća realizatora programa da učeniku na početku radnog zadatka pruži stručno-teorijska objašnjenja koja su neposredno vezana za izradu zadatka. Školski nastavnik koji organizira, izvodi ili prati ostvarenje programa, dužan je voditi brigu da svi učenici najkasnije do kraja školske godine prođu sve programske sadržaje. Također je obveza nastavnika stručno-teorijskih predmeta, značajnih za stjecanje zanimanja, da sudjeluju u izradi i praćenju ostvarenja programa praktične nastave. Svaki radni zadatak treba imati naziv cjeline, cilj, znanja i radne navike koje se stječu uvježbavanjem na praktičnoj nastavi. Radni zadatak obuhvaća pripremne radove, potrebiti materijal, sredstva za rad, načine izrade, radne uvjete, propise, zaštitne mjere i ekološke zahtjeve. Praćenje rada učenika i vrednovanje rezultata rada ima posebnu važnost i izvedbenim programom treba utvrditi način praćenja rada učenika i njegovo ocjenjivanje. Prilikom izrade izvedbenog programa potrebno je za svaku vježbu navesti i sljedeće: – cilj vježbe, proizvod ili usluga, – osnovne i pomoćne materijale, – sredstva za rad (alati, strojevi i uređaji), – načini izvođenja (organizacija, tehničke i tehnološke upute), – potrebne mjere zaštite na radu i zaštite okoliša, – načine vrednovanja rada učenika, stečena znanja, vještine i navike u praktičnom radu. Obveze učenika Svaki učenik dužan je za praktičnu nastavu imati i održavati sljedeći pribor i opremu: – propisani dnevnik rada (mapa praktičnog dijela naukovanja), – odobrenu literaturu iz praktične nastave za zidarske radove – pribor za crtanje (olovka, gumica, dva trokuta, šestar, kalkulator i dr.), – radno odijelo, cipele, kapa i radne rukavice, – vođenje mape praktičnog dijele naukovanja, – pristup usmenom, pismenom i praktičnom provjeravanju znanja i vještina iz praktične nastave. Literatura koja se preporučuje Za sada ne postoji neposredna stručna literatura kojom bi se mogli korisno pomoći i učenici i nastavnici, već samo posredna tekstualna pomagala: 1. Tehnički katalozi građevnog materijala 2. Prospekti proizvođača građevnog materijala 3. N. Kacian: Osnove zaštite na radu, IPRPZ, 1994. 4. Radna mapa za naukovanje (Napomena Poslovnog foruma; prikazan je samo dio sadržaja iz nastavnog plana) PREGLED SVIH INFORMACIJA ZA PODUZETNIKE - ONE STOP SHOP
26. 12. 2024. |