17. 7. 2024.  
POSLOVNE USLUGE BAZE PODATAKA ISTRAŽIVANJA ZASTUPANJE PUBLIKACIJE
IZRADA STRANICA WEB HOSTING E-MARKETING AKTUALNO KONTAKT
Poslovni forum 1 Poslovni forum 6
Poslovni forum 2 Poslovni forum 7
Poslovni forum 3 Poslovni forum 8
Poslovni forum 4 Poslovni forum 9
Poslovni forum 5 Poslovni forum 10
Poslovni web katalog POSLOVNI FORUM
MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I VODNOGA GOSPODARSTVA


Na temelju članka 35. stavka 2. Zakona o hrani (»Narodne novine« broj 117/03, 130/03, 48/04) ministar poljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva, donosi

PRAVILNIK
O PIVU I PIVU S DODACIMA



I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim se Pravilnikom uređuju opći zahtjevi kakvoće za piva i piva s dodacima koja se stavljaju na tržište, a odnose se na:

– kategorizaciju i nazivlje;

– senzorska svojstva i sastav;

– vrstu i količinu sirovina, dodataka i drugih tvari koji se koriste u proizvodnji;

– tehnološke postupke koji se primjenjuju u proizvodnji i preradi;

– dodatne ili specifične zahtjeve deklariranja ili označavanja.

Članak 2.

U smislu ovoga Pravilnika značenje pojmova je sljedeće:

1. »pivo« – proizvod dobiven vrenjem pivske sladovine upotrebom čistih kultura pivskih kvasaca, a samo iznimno samovrenjem ili uporabom mješovitih mikrobnih kultura;

2. »pivo s dodacima« – mješavina piva s voćnim poluprerađevinama, voćnim sokovima, prirodnim aromama, alkoholnim i osvježavajućim bezalkoholnim pićima i vitaminima;

3. »pivska sladovina« – poluproizvod dobiven toplinskom i enzimskom razgradnjom pivovarskih sirovina koja sadrži ekstrakt za fermentaciju;

4. »ekstrakt u osnovnoj sladovini« – udio suhe tvari u sladovini prije fermentacije, dobiven toplinskom i enzimskom razgradnjom pivovarskih sirovina;

5. »mikrobne kulture« – podrazumijevaju čiste kulture kvasca Saccha­romyces cerevisiae i mješovite mikrobne kulture kvasaca i odabranih sojeva bakterija mliječno-kiselog vrenja;

6. »EBC jedinica« – European Brewing Convention Unit – međunarodna jedinica boje za pivo koja je izražena kao apsorpcija koja se množi s koeficijentom 25.

Članak 3.

Za proizvodnju piva mogu se koristiti sljedeće sirovine:

1. ječmeni i pšenični slad;

2. neslađene žitarice i proizvodi od žitarica;

3. karamelni slad i drugi sladovi za bojenje;

4. prženi ječam i pšenica;

5. prženi ječmeni i pšenični slad;

6. šećer i ostali saharidi, šećerni i škrobni sirupi;

7. hmelj i proizvodi od hmelja;

8. voda;

9. mikrobne kulture;

10. prehrambeni aditivi.

Članak 4.

Voda koja se koristi u proizvodnji piva mora odgovarati tehnološkim zahtjevima za određeni tip piva i odredbama posebnog propisa o zdravstvenoj ispravnosti vode za piće.

U proizvodnji piva i piva s dodacima dopuštena je uporaba aditiva i pomoćnih sredstava sukladno odredbama propisa o prehrambenim aditivima koji se mogu nalaziti u hrani.

Za proizvodnju pivske sladovine kao osnovna sirovina koristi se ječmeni ili pšenični slad, koji se može djelomično nadomjestiti s drugim žitaricama ili proizvodima od žitarica, šećerom i ostalim saharidima te šećernim i škrobnim sirupima, pod uvjetom da je jodna reakcija na škrob u pivu negativna.

Za alkoholno vrenje piva se mora upotrebljavati samo čista kultura pivskog kvasca Saccharomyces cerevisiae. Za posebne vrste piva smiju se za alkoholno vrenje koristiti mješovite mikrobne kulture.

II. DEKLARIRANJE ILI OZNAČAVANJE PROIZVODA

Članak 5.

Na deklariranje ili označavanje piva i piva s dodacima primjenjuju se odredbe pravilnika kojim se propisuje opće deklariranje ili označavanje hrane kao i odredbe ovoga Pravilnika o njihovom deklariranju.

Na deklaraciju piva iz članka 7. ovoga Pravilnika nije obavezno navoditi popis sastojaka, ukoliko se u proizvodnji koriste sirovine navedene u članku 3. ovoga Pravilnika.

Ako se u proizvodnji piva koristi manje od 50% ječmenog slada, potrebno je na deklaraciji označiti udio zamjenskih sirovina.

U slučaju navođenja hranjivih tvari na deklaraciji piva iz članka 7. ovoga Pravilnika, primjenjuju se odredbe pravilnika kojim se propisuje navođenje hranjivih vrijednosti hrane.

Članak 6.

Pivo se prema sadržaju određenih sastojaka razvrstava i na deklaraciji označava kao:

1. »lako pivo (light, lite)« – proizvedeno od sladovine s manje od 10% (m/m) ekstrakta;

2. »pivo« – proizvedeno od sladovine s 10 – 12% (m/m) ekstrak­ta;

3. »specijalno pivo« – proizvedeno od sladovine od 12 do 14% (m/m) ekstrakta;

4. »jako pivo« – proizvedeno od sladovine s najmanje 14% (m/m) ekstrakta;

5. »bezalkoholno pivo« – koje sadrži najviše 0,5% vol. alkohola;

6. »pšenično pivo« – proizvedeno iz najmanje 30% (m/m) pšeničnog slada;

7. »pivo proizvedeno s mješovitom mikrobnom kulturom«;

8. »pivo s niskim sadržajem ugljikohidrata« – koje sadrži najviše 7,5 g/L ugljikohidrata;

9. »mutno i/ili nefiltrirano pivo«.

Članak 7.

Ovisno o intenzitetu boje, pivo iz članka 6. ovoga Pravilnika može biti svijetlo ili tamno te na deklaraciji mora sadržavati i navod:

– »svijetlo pivo« – ako je intenzitet boje do 15 EBC jedinica;

– »tamno i/ili crveno« – ako je intenzitet boje od 16 do 40 EBC jedinica;

– »crno pivo« – ako je intenzitet boje iznad 40 EBC jedinica.

Članak 8.

Ovisno o vrsti glavnog vrenja tipovi piva mogu se označavati kao:

– »ale« ili »alt bier« za pivo gornjeg vrenja;

– »lager« za pivo donjeg vrenja;

– samovrenje.

Članak 9.

Najveća dopuštena odstupanja od deklarirane vrijednosti za vol. % alkohola i % ekstrakta u gotovom proizvodu navedena su u tablici 1. iz Priloga 1. koji je tiskan uz ovaj Pravilnik i njegov je sastavni dio.

III. STAVLJANJE PROIZVODA NA TRŽIŠTE

Članak 10.

Pivo iz članka 6. ovoga Pravilnika, kada se stavlja na tržište, mora ispunjavati sljedeće uvjete:

– da je bistro i bez taloga, osim proizvoda iz članka 11. ovoga Pravilnika;

– da je odgovarajuće boje ovisno o vrsti piva, tipične arome i okusa;

– da sadrži najmanje 3 g/l ugljik (IV) oksida;

– da sadržaj alkohola odgovara deklariranoj vrijednosti;

– da ima pH vrijednost od 4,0 do 4,8;

– da je jodna reakcija na škrob negativna;

– da je količina sumpor-dioksida sukladna odredbama propisa o prehrambenim aditivima koji se mogu nalaziti u hrani;

– da ima primjerenu pjenu ovisno o vrsti piva.

Članak 11.

Dopušteno je stavljati na tržište pivo koje može biti mutno i s talogom, ako je mutnoća posljedica posebnih tehnoloških postupaka. Takvo pivo mora na deklaraciji sadržavati navod »mutno pivo«.

Dopušteno je stavljati na tržište nefiltrirano pivo koje na deklaraciji mora sadržavati navod »nefiltrirano pivo«.

Članak 12.

Pivo se stavlja na tržište u ambalaži koja ne otpušta štetne tvari, koja ne utječe na proizvod, i koja ga štiti od vanjskih utjecaja.

Pivo se skladišti u uvjetima koji čuvaju njegovu kakvoću do navedenoga roka uporabe.   Pivo ne smije biti izloženo sunčevim i ultraljubičastim zrakama i neposrednom izvoru toplinske energije.

Članak 13.

Pivo se na tržište može stavljati kao točeno pivo, koje na prodajnom mjestu mora biti označeno najmanje nazivom piva i nazivom proizvođača.

Za točenje piva mogu se koristiti sljedeći potisni plinovi: ugljik-dioksid, dušik ili mješavina obaju plinova.

Zabranjeno je stavljati na tržište pivo, koje se sakupi kao ostatak pri točenju piva.

Pivo iz drvenih bačvi ili metalnih posuda mora se točiti samo pomoću aparata za točenje.

Aparati za točenje piva ne smiju se upotrebljavati za točenje drugih pića.

Dio uređaja za točenje piva u kojima pivo dolazi u dodir sa zrakom korisnik uređaja treba prati svaki dan nakon uporabe.

Članak 14.

Pivo i pivo s dodacima, kada se stavlja na tržište, mora imati proizvođačku dokumentaciju koja sadrži:

– podatke iz deklaracije sukladno pravilniku kojim se propisuje opće deklariranje ili označavanje hrane, uključujući popis sastojaka i količinu određenih sastojaka ili kategorije sastojaka;

– opis tehnološkog postupka proizvodnje;

– vrstu i količinu upotrebljenih pivovarskih sirovina i drugih sastojaka;

– udjel ekstrakta u osnovnoj sirovini;

– vrstu ambalaže za pakiranje;

– posljednje analitičko izvješće ovlaštene institucije o ispitivanju zdravstvene ispravnosti uključujući, fizikalno-kemijska svojstva i senzorske analize.

Proizvođačka dokumentacija, u slučaju zahtjeva, mora se dati na uvid nadležnom inspektoru. Podaci iz deklaracije navedeni u proizvođačkoj dokumentaciji moraju se dati na uvid potrošaču u slučaju njegovog zahtjeva.

Članak 15.

Za utvrđivanje sukladnosti piva i piva s dodacima s propisanim općim zahtjevima kakvoće u svrhu službene kontrole koriste se metode iz tablice 2. Priloga 1. ovoga Pravilnika.

Za provjeru iz stavka 1. ovoga članka mogu se koristiti i druge validirane metode, ali u slučaju spora odlučujući su rezultati analiza koji su dobiveni sa metodama iz ovog Pravilnika.

IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 16.

Stupanjem na snagu ovoga Pravilnika prestaju važiti odredbe Pravilnika o temeljnim zahtjevima za pivo i pivu slične proizvode (»Narod­ne novine«, br. 6/98).

Članak 17.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 011-02/05-01/12
Urbroj: 525-1-05-1

Zagreb, 24. ožujka 2005.     (NN 42/05)

Ministar; Petar Čobanković, v. r.



PRILOG

Tablica 1.– Najveća dopuštena odstupanja od deklarirane vrijednosti za vol. % alkohola i % ekstrakta u gotovom proizvodu

Tablica 2.– Prikaz fizikalno-kemijskih metoda koje se koriste za određivanje kakvoće piva

(Prilozi su dostupni ugovornim korisnicama)




 
Poslovni forum - One Stop Shop

 
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 


Istraživanje tržišta
Poslovni izvještaji
Internet marketing
Izrada web stranica
Izrada CMS stranica
Hosting i domene
Imenici i adresari
Poslovni ugovori
Poslovne usluge
Trgovine i usluge
Poslovna psihologija
Poslovni programi
Oglasi i obavijesti
Korisni linkovi
Besplatne stvari
Poslovni forum
Primjeri ugovora
Poslovne ponude

 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi tvrtka trebala imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, obrazaca za kontakt, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding tvrtke, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 


  Napomena!

 Internet je dostupan milijunima ljudi. Ipak, neke tvrtke još uvijek ne shvaćaju moć Interneta.
 Neke tvrtke uopće nemaju internet stranice, a neke imaju tako amaterske i loše da je to gotovo nevjerojatno.
 Priuštite si stvarno kvalitetne stranice. Sada po prvi puta imate priliku kvalitetno predstaviti svoju tvrtku milijunima ljudi.
 Da li ćete tu priliku iskoristiti, to ovisi samo o Vama.


  CMS - Content Menagment System - Izrada web stranica

 Što je to CMS?

CMS ili Content Menagment System je izraz za programirane internet stranice što Vam omogućava da samostalno i jednostavno unosite ili brišete sadržaj sa svojih internet stranica putem jednostavnog i preglednog administratorskog sučelja, a što je vrlo bitno, bez ikakvih posebnih predznanja.
Za rad Vam dovoljan je samo Vaš preglednik web stranica (browser), a to je upravo Vaš Internet Explorer ili neki drugi program koji upravo i sada koristite kada čitate ovaj tekst.

Tekst je moguće unositi direktno ili tako da ga jednostavno kopirate iz Microsoft Worda ili drugog tekst editora, a formatirate ga onako kako ste navikli u svom programu za obradu teksta. Kao što pišete stranice u Wordu, ili Excelu, tako pišete i sadržaj za Vaše web stranice, direktno u Vašem Control panelu, ili sve napišete u npr. Wordu, a potom to isto kopirate na svoje stranice. Da ste naručili i "klasičnu" izradu web stranica, svejedno bi morali pripremiti tekst i fotografije.
Kako bi se upoznali sa CMS aplikacijama pripremili smo Vam veliki broj primjera i pregleda.

Izrada web stranica za tvrtke, obrte i privatne osobe. Kvalitetna izrada web stranica prilagođenih mobilnim uređajima. Privucite korisnike suvremenim web stranicama. Iskoristite priliku! Pregledajte recenzije naših klijenata i uvjerite se zašto smo mi Vaš pravi izbor. Izrada web trgovina. Web shop i besplatne web stranice prilagođene vašem poslovanju. Savjetovanje i podrška. Napredne funkcionalnosti. Vrhunska usluga. Povoljne cijene. SEO Optimizacija. Suvremen dizajn i visoka tehnička kvaliteta izrade internet stranica. Besplatna izrada web stranica u sklopu naših promotivnih akcija. Besplatne stranice za poduzetnike i udruge. Besplatne stranice za obrtnike i male poduzetnike. Izrada web stranica besplatno brzo i povoljno! Izrađujemo web stranice koje vas spajaju s novim poslovnim prilikama, optimizirane za povećanje uspješnosti online poslovanja. Izrađujemo uspješne web stranice i napredna web rješenja kreirana prema vašim zahtjevima. Besplatna izrada web stranica za obrtnike i male poduzetnike.
 Detaljne informacije o izradi CMS internet stranica - Klikni i saznaj!
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga
POSLOVNI FORUM - BAZA PODATAKA HRVATSKOG GOSPODARSTVA - ADRESAR POSLOVNIH SUBJEKATA - IZRADA WEB STRANICA ZA PODUZEĆA I OBRTNIKE - WEB HOSTING - PREGLED NAJVAŽNIJIH ZAKONA - PREDSTAVLJANJE I POVEZIVANJE POSLOVNIH SUBJEKATA - IZRADA POSLOVNIH PLANOVA I INVESTICIJSKIH PROJEKATA - ISTRAŽIVANJE TRŽIŠTA - MARKETING - WEB DESIGN - ZAJMOVI - KREDITI - INFORMACIJE - TEČAJNA LISTA - JAVNI NATJEČAJI - PRAVO - PRAVNI SAVJETI - POREZI - EKONOMIJA - FINANCIJE - BANKARSTVO - POSLOVNI FORUM - PREGLED KORISNIH PRILOGA - PRETRAŽIVANJE BAZE PODATAKA - PREGLED PONUDE I POTRAŽNJE - ZASTUPANJE - TRGOVAČKO POSREDOVANJE - KONZALTING - VIJESTI - INFORMACIJE - POSTANITE KORISNIK POSLOVNOG FORUMA - NAJBRŽI I NAJLAKŠI PUT DO SVIH INFORMACIJA - WEB WINDOWS HOSTING - IZRADA INTERNET STRANICA - KNJIGOVODSTVO - IZRADA INVESTICIJSKIH PROGRAMA - TURIZAM - INDUSTRIJA - TRGOVINA - POSLOVNI FORUM - BAZA PODATAKA POSLOVNIH SUBJEKATA - PRETRAŽIVANJE - PREGLED PONUDE I POTRAŽNJE - FINANCIRANJE NOVIH IDEJA - UVOZ - IZVOZ - TRGOVAČKO PRAVO - UGOVORI - RAČUNOVODSTVO - ADRESARI I POSLOVNI IMENICI - PREGLED PONUDE I POTRAŽNJE - PROVJERA BONITETA - KONZULTACIJE - MARKETING - PRIMJERI TRGOVAČKIH UGOVORA - NACIONALNA KLASIFIKACIJA DJELATNOSTI - BAZA PODATAKA - FINANCIJE - PODUZETNIŠTVO - PONUDA I POTRAŽNJA PODUZEĆA - SAMOSTALNE DJELATNOSTI - KONCESIJE - VIJESTI - ISTRAŽIVANJA TRŽIŠTA - ANKETA - MAILING LISTA - POSEBNI PRILOZI - INFORMATIKA I POSLOVNE USLUGE - KONZALTING - PREGLED PONUDE PROIZVODA I USLUGA - KATALOG HRVATSKIH PROIZVODA - SVE INFORMACIJE NA DOHVAT RUKE
Sva prava pridržana - Poslovni forum d.o.o. - www.poslovniforum.hr  -   info@poslovniforum.hr