 |
 |
|
POSLOVNI MAGAZIN
Broj 7/2004, sadržaj (info pregled)
Uvodnik
Uspješnost 500 najvećih
1
Politika & ekonomija
Umirovljenici – dioničari
1
Vijesti iz Hrvatske
Vijesti iz Hrvatske - Gospodarstvo
Uskoro novi stand-by aranžman s MMF-om
Povećanje trošarina
Vindija nastavlja ulagati u osuvremenjivanje
Povrat duga umirovljenicima u dionicama
Vlada predložila zakon o kamatama
Trošak rada veći nego u ostalim tranzicijskim zemljama
Nova dokapitalizacija CA
Neven Mimica na čelu HUP-a
Izdvojeno 3,2% BDP-a na državne potpore
Još nezavršena bitka za Inu
Prihod Agrokora u prvome tromjesečju 2,1 mlrd
HT uvodi marku DT-a
120 godina Croatia osiguranja
Predstavljen projekt gradnje Zagreb Towera
Rast premija Kvarner Wiener Staedtische
VIPnet povećao prihod
4
Vijest mjeseca
Predstoje reforme i teški pregovori
Slavica CVITANIĆ
S pregovorima ne treba žuriti. Bolje ih je završiti sa zakašnjenjem, nego
nepovoljnim aranžmanom.
7
Aktualno
Naslućuje se podbačaj
Radmila KOVAČEVIĆ
Neočekivano slab turistički lipanj posljedica je nepovoljna rasporeda školskih
praznika u Njemačkoj, Europskoga nogometnog prvenstva u Portugalu, a neke su
zapadnoeuropske zemlje, uz to, u recesiji. Teško je vjerovati da će
neočekivano malen broj gostiju imati iznenađujuće velik broj noćenja i
povećati potrošnju. Prosječan gost u Hrvatskoj ostaje 11,5 dana, na što
potroši oko 442 dolara.
8
I veliki nude last minute aranžmane
Tatjana VUKIĆ
U agencijama tvrde da tako nisu istaknuli bijelu zastavu pred inozemnom
konkurencijom, nego da je to uobičajen tržišni odgovor na trend.
8
Marketing
Reklame gađale u nogometnu mrežu
Tatjana VUKIĆ
Osam svjetski poznatih robnih marka platilo je više od po 20 milijuna eura
svaka, kako bi bile službeni partneri UEFA-i.
12
Intervju
Dr. SLAVKO KULIĆ, Ekonomski institut Zagreb: Država je na putu u stečaj
Zdravko BASARIĆ
Tvrdim da je, uključivši ovu godinu, Hrvatska inozemstvu dužna 27,6 mlrd
dolara, i to bez kamata, što znači da će do 2014. morati platiti između 43 i
45 mlrd dolara.
14
Zrakoplovna industrija
Počinje bitka za hrvatske putnike zrakoplovima
Renato IVANUŠ
U Hrvatskoj se već pojavilo nekoliko low cost carriera, a kada potpišemo Open
Sky sporazum, sve niskotarifne kompanije iz EU-a moći će letjeti u Hrvatsku s
bilo kojeg aerodroma u Uniji.
16
Branding Hrvatske
Dobar imidž države – dobar imidž gospodarstva
Slavica CVITANIĆ; Sanja BACH
Sinergijom domaćih iskustva i znanja u državnim ustanovama i kompanijama
možemo učiniti značajan korak u brandingu zemlje - za dobrobit sviju.
Goran MARKULIN, izvršni direktor razvoja poslovanja Podravke: Želimo
sudjelovati u brandingu Hrvatske
Zvjezdana BLAŽIĆ, predsjednica Uprave Kraša: Stvorimo hrvatsku košaricu
proizvoda
Srđan MLADINIĆ, direktor SMS-a: Povezivanje hrvatskog turizma i proizvoda
Stevo KOLUNDŽIĆ, savjetnik predsjednika uprave Ine: U spajanjima kompanija
važna i diplomacija
Tomislav VARGA, direktor u korporacijskim financijama Agrokora
Kreditni rejting i imidž države
Daška LUETIĆ DOMLJAN, savjetnica predsjednika Uprave Gavrilovića: Kvalitetan
izvozni proizvod pridonosi imidžu zemlje
18
Crno tržište
Samo u Srbiji 128 krivotvorina i kopija Vegete
Renato IVANUŠ
Dio štete u kompanijama odnosi se na neposredan gubitak radi prodaje
krivotvorenih proizvoda, ali je znatno veća šteta od vjerojatna gubitka
kupaca.
24
Aktualno
Zamke "brakorazvodne parnice"
Razmotavanje klupka naslijeđa pokazuje kako, uz potraživanja, postoje i
dugovanja o kojima se pred javnošću nije željelo govoriti ili se na njih čak
nije ni računalo.
26
Bankarstvo
Loše procijenjeno samo pet posto plasmana
Jadranka ŠEVIĆ
Banke bi trebale povećati rezervacije za moguće gubitke, kako bi se osigurale
za loša razdoblja otplata kredita, savjetuje Dubravko Mihaljek.
28
Vijesti iz Europske unije
Vijesti iz Europske unije
EU dobila prvi Ustav
Teške bitke za Prodijeva nasljednika
Trećina kompanija nepripremljena za EU
Za jednak posao različita plaća
Modernizacija poljske poljoprivrede
Rumunjska očekuje rast stranih ulaganja
Rast slovačkoga gospodarstva veći od pet posto
Ruski super-bogataši ne gube utjecaj
Slovačke mljekare dobile poticaj iz EU
Vodeći hotelski brandovi u Mađarskoj
30
Komentar
Strategija lokomotive ili posljednjeg vagona?
Marijan OŽANIĆ
Svi se uvijek bave onima u posljednjem vagonu, koji se bune, viču,
štrajkaju... No, trebali bismo se više baviti "lokomotivama", onima koji vuku
naprijed.
32
Rang-lista
500 najvećih hrvatskih tvrtki
Vlado BRKANIĆ
S radošću i ove godine predstavljamo 500 naših najvećih, a prema općoj
prosudbi i najuspješnijih, trgovačkih društava na osnovi ukupnog prihoda. To
je dojmljivo privlačan položaj kakav, vjerujemo, priželjkuje još oko 67.500
poduzetnika. Budući da ukupan prihod izražava kumuliranu ekonomiju razmjera i
resursa nekoga društva, i naša ljestvica, prema uzoru na inozemnu praksu,
zastupa primjenu toga mjerila. No, budući da nije i jedini, naš prikaz sadrži
devet dodatnih pokazatelja što ističu i druga mjerila uspješnosti (npr.
rentabilnost, dobitak po zaposlenom i dr.). Čestitke upućujemo svima koji su
unaprijedili ili zadržali mjesto na ljestvici, te novopridošlima koji su ušli
u "kuću" velikih. Poduzetničko natjecanje traje, pa samo na kraju godine u
ovakvom pregledu možemo utvrditi gdje smo. Svima želimo nove poslovne uspjehe,
kako bi u sljedećem rangiranju zauzeli još bolje mjesto.
33
Uspješnost najvećih u hrvatskome gospodarstvu
Nidžara OSMANAGIĆ-BEDENIK
U prikazanu rangiranju nisu rabljene konkretne brojke kakve bi izražavale sve
što je uvjetovalo određen položaj na ljestvici. U ovome smo tekstu, radi
realna objašnjenja nekih položaja, upotrijebili podatke iz Privrednog vjesnika
i FINA-e za provedeno rangiranje 400 najvećih u 2003.
45
Public relations
Za "pressicu" se treba dobro pripremiti
Božo SKOKO
Uredništva u medijima svakodnevno su zatrpana desetinama poziva na
konferencije za novinare i ne mogu se odazvati na svaki. Stoga se za
"pressicu" treba pozorno pripremiti.
48
Portret menadžera
IVICA DRPIĆ, glavni direktor bolnice Magdalena, Krapinske toplice: Stalna
potraga za novim izazovima
Zdravko BASARIĆ
Za mene nisu rutinski poslovi, makar bili i upravljački, jer mi to brzo
dosadi, pa uvijek moram sudjelovati u nekakvomu novom projektu.
50
Menadžment
Formula 4+2 jamči uspjeh
Lidija VUKOVIĆ
"Evergreen-projekt" jedna je od dosad najopsežnijih studija u svijetu o
poslovnoj praksi uspješnih kompanija. Studija, na kojoj je radilo više od
pedeset vodećih američkih akademika i konzultanata, upozorava menadžere na
vrijednosti temeljnih ekonomskih načela.
52
Vodeći svjetski menadžeri
Drmaju svijetom, a nisu superzvijezde
Oni jesu ili su bili čelnici velikih svjetskih kompanija, ali nisu poslovne
superzvijezde poput Billa Gatesa ili Jacka Welcha. Ipak, uvelike utječu na
svjetske trendove.
Margaret Whitman, eBay: Rođena za marketing
Sanford Weill, Citigroup: Gospodar najmoćnije bankarske skupine
Nöel Forgeard, Airbus: Pobjednik nad Boeingom
Hiroyuki Yoshino, Honda: Inženjer vizionar
Lindsay Owen Jones, L’Oreal: Velšanin koji je osvojio žene
Daniel Vasella, Novartis: Liječnik na čelu giganta
Gerard Kleisterlee, Philips: Nijemac na čelu nizozemskog diva
Jean-Marie Messier, bivši glavni direktor Vivendi Universala: Slavljen, pa
otpušten
Kenneth Chenault, American Express: Pravi vođa kad je najteže
Kjeld Kirk Kristiansen, Lego: Priznaje da je veliko dijete
56
Poslovna literatura
Poslovna literatura - Knjige
Managers Not MBAs - Bez dosadnih analiza; autor: Henry Mintzberg; nakladnik:
Berrett-Koehler
The Value Mindest - Promjena načina mjerenja uspjeha; autori: Eric Stern, Mike
Hutchinson; nakladnik: John Wiley
Što se događa kada cijene padaju?; autor: Chris Farrell; nakladnik:
HarperBusiness
61
Psihologija menadžmenta
Najveća odgovornost vodećih menadžera
Majda RIJAVEC; Dubravka MILJKOVIĆ
Ponašanje vodećeg menadžmenta uvelike utječe na to kako će se ponašati oni
"ispod", a i cijela organizacija, kada se pojavi neka etička dvojba.
62
Uspjesi i promašaji
Petom brzinom u zid
Anđelko BREZOVNJAČKI
Mitsubishi Motors, ponos japanske automobilske industrije, proživljava
najdublju krizu u povijesti. Zbog loših poteza uprave, u pitanju je i samo
preživljavanje slavne tvrtke.
64
Gurui menadžmenta
Najtraženiji konzultant za poslovne promjene
Ivica VOLODER
Kada se uvodi promjene u kompaniji, najvažnije su dvije stvari - podjela
dobiti i komunikacija. Sustav nagrađivanja važan je alat poticaja,
ohrabrivanja i uspostavljanja povjerenja.
66
Financijski savjeti za menadžere
Uspješno upravljanje obrtnim kapitalom
Nataša BEREŠ; Dino Ivan DOGAN
Rat financijaša protiv nabavnih i prodajnih odjela postao je uobičajen ritual
u kompaniji. Uvjeravanja o nužnome ubrzavanju naplate i odgodi plaćanja kao da
nemaju financijskog učinka na poslovni uspjeh. Je li moguće učiniti preokret?
68
Putovanja
Postojbina Olimpijskih igara
Vlado ŠESTAN
Oči svijeta bit će 17. kolovoza uperene u Atenu - mjesto u kojemu su Igre
nastale i kamo su se ponovo vratile.
70
Automobili
Prinove u poslovnoj klasi
Dražen JAMBROVIĆ
Na hrvatsko tržište, što znači da već voze i našim cestama, stigle su dvije
zanimljive prinove automobilske poslovne klase: Audi A6 i Peugeot 407.
72
Bonus-kartice
Privlačenje kupaca pogodnostima
Zlatko ĆESIĆ
Bonus-kartice jedan su od najraširenijih sustava što korisnicima omogućuju
popuste, a tvrtkama koje ih emitiraju bolju likvidnost i vezu s korisnicima.
74
Financijsko tržište
Nesklad ponude i potražnje
Radmila NIŽETIĆ
U osvrtu na kretanja u prošlome razdoblju naglašen je veliki nesklad ponude i
potražnje novca u kratkoročnom trgovanju sudionika na Tržištu novca Zagreb.
75
Crobex indeks pao, Vin indeks na rekordnim razinama
U lipnju je osjetno pala cijena Plive, dok su najveće dobitnice dionice Adris
Grupe i Ericssona Nikole Tesle.
75
Financijsko tržište
Dionički fondovi najbolji
Mirex indeks porastao 0,4%
76
U iščekivanju rasta američkih kamata
Prvotne procjene su govorile o povećanju za pola postotna boda u srpnju ili
kolovozu, no realnije je povećanje za četvrtinu boda
Makroekonomija
|
|
|
|
Poslovni forum - One Stop Shop |
|
|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
Istraživanje tržišta
Poslovni izvještaji
Internet marketing
Izrada web stranica
Izrada CMS stranica
Hosting i domene
Imenici i adresari
Poslovni ugovori
Poslovne usluge
Trgovine i usluge
Poslovna psihologija
Poslovni programi
Oglasi i obavijesti
Korisni linkovi
Besplatne stvari
Poslovni forum
Primjeri ugovora
Poslovne ponude
| |
|
IZRADA WEB STRANICA
Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi tvrtka trebala imati web stranice:
Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.
Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.
Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.
Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, obrazaca za kontakt, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.
Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.
Branding: Web stranice su važan alat za branding tvrtke, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.
Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.
Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.
Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
|
|
Napomena!
Internet je dostupan milijunima ljudi. Ipak, neke tvrtke još uvijek ne shvaćaju moć Interneta.
Neke tvrtke uopće nemaju internet stranice, a neke imaju tako amaterske i loše
da je to gotovo nevjerojatno.
Priuštite si stvarno kvalitetne stranice. Sada po
prvi puta imate priliku kvalitetno predstaviti svoju tvrtku milijunima ljudi.
Da
li ćete tu priliku iskoristiti, to ovisi samo o Vama.
CMS - Content Menagment System - Izrada web stranica |
Što je to CMS?
CMS ili Content Menagment System
je izraz za programirane internet stranice što
Vam omogućava da samostalno i jednostavno unosite ili brišete sadržaj sa
svojih internet stranica putem jednostavnog i preglednog administratorskog
sučelja, a što je vrlo bitno, bez ikakvih posebnih predznanja.
Za rad Vam dovoljan je samo Vaš preglednik web stranica (browser), a to je
upravo Vaš Internet Explorer ili neki drugi program koji upravo i sada koristite kada čitate ovaj tekst.
Tekst je moguće unositi direktno ili tako da ga jednostavno kopirate iz
Microsoft Worda ili drugog tekst editora, a formatirate ga onako kako ste
navikli u svom programu za obradu teksta. Kao što pišete stranice u Wordu,
ili Excelu, tako pišete i sadržaj za Vaše web stranice, direktno u Vašem
Control panelu, ili sve napišete u npr. Wordu, a potom to isto kopirate na
svoje stranice. Da ste naručili i "klasičnu" izradu web stranica, svejedno
bi morali pripremiti tekst i fotografije.
Kako bi se upoznali sa CMS aplikacijama pripremili smo Vam veliki broj primjera i pregleda.
Izrada web stranica za tvrtke, obrte i privatne osobe. Kvalitetna izrada web stranica prilagođenih mobilnim uređajima. Privucite korisnike suvremenim web stranicama. Iskoristite priliku! Pregledajte recenzije naših klijenata i uvjerite se zašto smo mi Vaš pravi izbor. Izrada web trgovina. Web shop i besplatne web stranice prilagođene vašem poslovanju. Savjetovanje i podrška. Napredne funkcionalnosti. Vrhunska usluga. Povoljne cijene. SEO Optimizacija. Suvremen dizajn i visoka tehnička kvaliteta izrade internet stranica. Besplatna izrada web stranica u sklopu naših promotivnih akcija. Besplatne stranice za poduzetnike i udruge. Besplatne stranice za obrtnike i male poduzetnike. Izrada web stranica besplatno brzo i povoljno! Izrađujemo web stranice koje vas spajaju s novim poslovnim prilikama, optimizirane za povećanje uspješnosti online poslovanja. Izrađujemo uspješne web stranice i napredna web rješenja kreirana prema vašim zahtjevima. Besplatna izrada web stranica za obrtnike i male poduzetnike.
|
Detaljne informacije o izradi CMS internet stranica - Klikni i saznaj! |
|
|
|
|
| | |