16. 8. 2024.  
POSLOVNE USLUGE BAZE PODATAKA ISTRAŽIVANJA ZASTUPANJE PUBLIKACIJE
IZRADA STRANICA WEB HOSTING E-MARKETING AKTUALNO KONTAKT
Poslovni forum 1 Poslovni forum 6
Poslovni forum 2 Poslovni forum 7
Poslovni forum 3 Poslovni forum 8
Poslovni forum 4 Poslovni forum 9
Poslovni forum 5 Poslovni forum 10
Poslovni web katalog POSLOVNI FORUM
PRAVO I POREZI

Broj 4/2004, sadržaj (interna arhiva)

Ovršno pravo
Javnobilježnička ovrha prema Noveli Ovršnog zakona iz 2003.

Prof. dr. sc. Mihajlo DIKA

Zakonom o izmjenama i dopunama Ovršnoga zakona iz 2003. (Novela 2003.) učinjen je dramatičan iskorak u dejudicijalizaciji ovršne funkcije u građanskopravnim stvarima prenošenjem na javne bilježnike u cijelosti određivanja i gotovo u cijelosti provedbe ovrhe na temelju vjerodostojne isprave, odnosno prenošenjem pretežnoga dijela provedbe ovrhe na temelju ovršne isprave. Takav iskorak izaziva čitav niz načelnih teorijskih i ustavnopravnih dvojbi, ali i pragmatički obojenih pravnopolitičkih nedoumica. Treba očekivati da će u povodu Novele 2003. Ustavni sud imati prigodu odlučiti (makar i samo parcijalno) o granicama sudbene vlasti u hrvatskom pravnom poretku, o tome koje se pravne stvari nikako ne bi smjele zakonima prenositi na druga nesudska (upravna) tijela i osobe, odnosno u kojim se takvim stvarima sada u nadležnosti drugih tijela i osoba mora osigurati nadležnost sudova. U povodu Novele 2003. Ustavni bi sud trebao doći u prigodu odlučiti (također makar samo parcijalno) i o tome mogu li se i koje stvari sada načelno u sudskoj ovršnopravnoj nadležnosti povjeravati javnim bilježnicima, odnosno koji se elementi aktualne koercitivne nadležnosti sudova mogu prenositi na nedržavna tijela, "privatizirati". Do tada će se, međutim, biti potrebno "pokoravati" zakonu i na legislativnoj razini istražiti implikacije prenošenja značajnog dijela sudske ovršnopravne funkcije na javne bilježnike.

Odredbe o novouvedenoj nadležnosti javnih bilježnika u ovršnom postupku počet će se primjenjivati od 1. listopada 2004. (106. Novele 2003.). Unatoč tome, u ovom će tekstu to uređenje biti prezentirano kao da je već stupilo na snagu.
3
Zašto bi hitno valjalo mijenjati propise o sudskoj ovrsi (napomene uz novelu Ovršnog zakona iz 2003.)

Ivica CRNIĆ, dipl. iur.

Hrvatski sabor donio je na sjednici održanoj 15. listopada 2003. Zakon o izmjenama i dopunama Ovršnog zakona. Taj zakon objavljen je u Nar. nov., br. 173/03. od 31. listopada 2003. Na snagu je stupio 8. studenoga 2003., osim odredbe čl. 94. koja će se primjenjivati od 1. listopada 2004. (čl. 106. toga Zakona). Riječ je o drugoj noveli ovoga propisa nakon šest godina njegove primjene.

U ovome članku autor iznosi svoje razloge zbog kojih smatra da bi tek donesenu novelu Ovršnog zakona iz 2003. trebalo izmijeniti, a neke odredbe hitno brisati.
9
Trgovačko pravo
Ugovor o timesharingu i Zakon o zaštiti potrošača

Prof. dr. sc. Vilim GORENC

Timesharing je po svojoj pravnoj prirodi vrsta ugovora o zakupu, koji ima i određenih posebnosti. I kao što su se iz ugovora o zakupu razvijali ugovor o timesharingu i ugovor o leasingu, do sada u našem sustavu kao ugovori sui generis, oni se mogu pretvoriti u nominantne (imenovane) ugovore ako ih zakonodavac izričito uredi kao takve, kao što se iz ugovora o djelu razvio ugovor o gradnji i ušao u nomenklaturu ZOO, s time da je za upravnu materiju tog ugovora donesen poseban Zakon o gradnji. Nije bilo stoga razloga da se ugovor iz čl. 72. do 80. ZZP ne uredi u svom prirodnom okruženju, tj. u ZOO, a dio Smjernice koji se odnosi na administrativne, a ne civilnopravne norme riješi posebno, ponajprije Zakonom o turističkoj djelatnosti, tipičnom zakonu o uređivanju ove djelatnosti. U ovom članku daje se prikaz i kritika naše regulative i smjernica EU.
13
Primjena Zakona o zaštiti potrošača u praksi

Dinka RAJČIĆ, dipl. iur.

Unošenjem u zakonski tekst jednog dijela smjernica EU o zaštiti potrošača postavljen je zakonski okvir za uspostavu pravne infrastrukture koja se sastoji od upravnih tijela i samostalnih, neovisnih tijela kojima je cilj izgradnja i sustavno ostvarivanje aktivne zaštite potrošača.

Središnja institucija odgovorna za zaštitu i provođenje politike zaštite potrošača je Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva. Ono u suradnji s Vijećem za zaštitu potrošača izrađuje Nacionalni program i prati njegovu provedbu, te sastavlja izvješća o obavljenim poslovima iz Nacionalnog programa. Uz to, navedeno ministarstvo izdaje odobrenja za rad savjetovališta za zaštitu potrošača, u skladu s potrebama predviđenim Nacionalnim programom, te ocjenjuje stručnu osposobljenost osoba zaposlenih u savjetovalištu, temeljem posebnog akta kojeg donosi nadležni ministar.
18
Statusne promjene javne ustanove

Dragan ZLATOVIĆ, dipl. iur.

Autor u ovome članku razmatra problematiku statusne promjene ustanova, poglavito javnih ustanova u kulturi, kao bitne pretpostavke za provedbu privatizacijskih procesa. Nadalje, u ovome se članku iznosi i ogledni primjer odluke osnivača o preoblikovanju javne ustanove u kulturi u trgovačko društvo kapitala - precizirano, u društvo s ograničenom odgovornošću.
21
Obvezno pravo
Raskid ugovora zbog zakašnjenja i neispunjenja (II.)

Prof. dr. sc. Zvonimir SLAKOPER

U časopisu Pravo i porezi br. 3/04. objavili smo prvi dio članka o raskidu ugovora zbog zakašnjenja i neispunjenja. U ovome broju našega časopisa nastavljamo s obradom ove bitne problematike, na način da se odvojeno prikazuju raskid ex lege i raskid voljom vjerovnika, a u okviru svakog tog dijela zasebno se iznose pojedini slučajevi raskida. Naposljetku su prikazani učinci raskida, pri čemu je naglašeno kako oni nastupaju neovisno od pitanja odgovornosti dužnika za neispunjenje, odnosno zakašnjenje.
24
Međunarodno privatno pravo
Međunarodnoprivatnopravni aspekti hrvatskog međunarodnog arbitražnog prava

Prof. dr. sc. Krešimir SAJKO

U ovome se članku ukazuje na neke opće specifičnosti rješavanja privatnopravnih sporova arbitražnim putem i razmatranja o međunarodnom trgovačkom arbitražnom pravu koje se usredotočuju na sustav hrvatskog međunarodnog trgovačkog prava, te se ukratko daje osvrt na osnovne pretpostavke ustanovljenja arbitražne nadležnosti.
31
Kazneno pravo
Prikaz Konvencije UN protiv korupcije i njezino značenje za RH - prikaz odabranih kaznenopravnih odredaba

Doc. dr. sc. Davor DERENČINOVIĆ

Nakon prikaza preventivnih mjera Konvencije Ujedinjenih naroda protiv korupcije (UNCAC), u ovom su nastavku predmet prikaza odabrane kaznenopravne odredbe o podmićivanju domaćih i stranih javnih službenika te službenika međunarodnih organizacija, trgovanju utjecajem, nezakonitom bogaćenju, podmićivanju u privatnom sektoru te odgovornosti pravnih osoba. Te se odredbe uspoređuju s odgovarajućim odredbama postojećih konvencija, u prvom redu Kaznenopravne konvencije Vijeća Europe o korupciji, Konvencije o suzbijanju podmićivanja stranih javnih službenika u međunarodnim poslovnim transakcijama Organizacije za gospodarsku suradnju i razvitak i Interameričke konvencije o korupciji te s relevantnim odredbama hrvatskoga kaznenog zakonodavstva.
39
Porezno pravo
OECD - ugovor za izbjegavanje dvostrukog oporezivanja nasljedstva i darova

Dr. sc. Nikola MIJATOVIĆ, dipl. iur.

Jedan od načina uklanjanja dvostrukog oporezivanja nasljeđivanja i darova je sklapanje multi ili bilateralnih ugovora o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja. Kako je to danas rijetkost, može se zaključiti da izbjegavanje dvostrukog oporezivanja nasljeđivanja i darovanja pomoću bilateralnih ugovora stoji na samom početku. Novosklopljeni bilateralni ugovori između pojedinih država o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja orijentiraju se pretežno prema oglednim primjercima ugovora koje su razvile razne međunarodne organizacije s ciljem usuglašavanja nacionalnog prava. No, osobito značenje u području oporezivanja nasljedstva i darovanja ima model OECD-ugovora, koji je bio i još uvijek jest ugovor prema čijem modelu ugovorne države najčešće sklapaju ugovore o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja. Cilj modela OECD-ugovora je izbjeći dvostruko oporezivanje, tako da se pravo oporezivanja načelno ograničava na dvije države, i to državu u kojoj se nalazi imovina (odnosno imovina poslovne jedinice), ili državu prebivališta ostavitelja, odnosno darovatelja. Za potrebe ovoga članka u daljnjem se dijelu razmatraju najvažnije odredbe toga ugovora. Uz to, daje se i prijevod teksta OECD-oglednog ugovora o porezu na nasljedstva (Text des Erbschaftsteuer-Musterabkommenst, 1982.).
46
Odgoda plaćanja i obročna otplata poreza i doprinosa

Berislav MATKOVIĆ, dipl. iur.

Od 1. siječnja 2003. Zakonom o izmjenama i dopunama Općeg poreznog zakona ukinuta je mogućnost davanja odgode naplate i obročne otplate poreznog duga iz porezno-dužničkog odnosa.

Tim Zakonom brisan je čl. 118. Općeg poreznog zakona koji je propisivao mogućnost odgode plaćanja i obročne otplate kao i postupak njihova odobravanja. Do tada odgodu ovrhe i obročnu otplatu poreznog duga davala je Porezna uprava, rješenjem ravnatelja, a nakon pribavljenog mišljenja, odnosno pisanog prijedloga pročelnika područnog ureda nadležnog prema prebivalištu ili uobičajenom boravištu ili sjedištu poreznog obveznika.

Nakon što godinu dana to nije bilo moguće, Zakonom o izvršavanju državnog proračuna Republike Hrvatske za 2004 godinu dana je mogućnost ministru financija da odgodi plaćanje poreza i doprinosa, odnosno da odobri obročnu otplatu.
56
Socijalno pravo
Rodiljni dopust - novosti u radnom zakonodavstvu, zdravstvenom i mirovinskom osiguranju

Ante VIDOVIĆ, dipl. iur.

U Nar. nov., br. 30/04. objavljene su novele Zakona o radu (posljednje u nizu njegovih novela) koje se primjenjuju od 1. srpnja 2004. Toga se dana počinju primjenjivati i novele Zakona o zdravstvenom osiguranju. O navedenim propisima, kao i o novelama Zakona o mirovinskom osiguranju, možete pročitati u ovome članku.
57
Radno pravo
Izvanredni otkaz ugovora o radu

Iris GOVIĆ, dipl. iur.

Na zanimljiv, transparentan i sudskom praksom potkrijepljen način, autorica u ovome članku razmatra institut izvanrednog otkaza, kao krajnjeg sredstva kojemu pribjegavaju stranke ugovora o radu kada, prema prosudbi barem jedne od njih, nastavak radnog odnosa više nije moguć.
61
Upravno pravo
Akti nužni za odlučivanje o davanju koncesijskih odobrenja na pomorskom dobru

Kruno SLADOLJEV, dipl. iur.

Stupanjem na snagu Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama, te akta Vlade RH donesenog na temelju Zakona - Uredbe o postupku davanja koncesijskog odobrenja na pomorskom dobru, bitno su izmijenjene ovlasti i postupci jedinica lokalne samouprave u odlučivanju o davanju koncesijskih odobrenja na pomorskom dobru na njihovom području, tj. odobrenja za obavljanje djelatnosti na pomorskom dobru koje ne isključuje niti ograničava opću uporabu pomorskog dobra. Tim propisima davanje koncesijskih odobrenja na pomorskom dobru stavljeno je u izravnu nadležnost jedinica lokalne samouprave, a također je uređen i postupak odlučivanja jedinica lokalne samouprave o davanju koncesijskih odobrenja, čime je stvoren odgovarajući "zakonski pravni okvir", za odlučivanje jedinica lokalne samouprave o davanju koncesijskih odobrenja.

I jedinice lokalne samouprave trebaju stvoriti nužne pravne pretpostavke na njihovoj razini, da bi mogle odlučivati o davanju koncesijskih odobrenja, tj. osnovati i imenovati vijeće za davanje koncesijskog odobrenja (odlučujepredstavničko tijelo), donijeti godišnji plan upravljanja pomorskim dobrom za 2004. (odlučuje poglavarstvo), te donijeti poslovnik o radu vijeća za davanje koncesijskog odobrenja (odlučuje vijeće).

Koncesijska odobrenja dana na temelju ranijih propisa su istekla - prestala vrijediti, a nova nisu mogla biti dana zbog pravnih praznina, tj. nepostojanja nužnih pravnih akata za rad jedinica lokalne samouprave na davanju koncesijskih odobrenja, što je stvorilo velike probleme u upravljanju pomorskim dobrom u okviru nadležnosti jedinica lokalne samouprave - nemogućnosti davanja koncesijskih odobrenja zainteresiranim subjektima. Zbog toga jedinice lokalne samouprave trebaju hitno poduzeti odgovarajuće mjere radi stvaranja pretpostavki za davanje koncesijskih odobrenja.

Ovim člankom se ukazuje na moguće dvojbe u tumačenju i primjeni Uredbe i objektivne razloge nemogućnosti pravodobnog odlučivanja o davanju koncesijskih odobrenja, te se prikazuje način donošenja akta o osnivanju i imenovanju vijeća za davanje koncesijskog odobrenja, godišnjeg plana upravljanja pomorskim dobrom, kao i poslovnika vijeća za davanje koncesijskog odobrenja.
69
Carinsko pravo
Nove carinske povlastice

Boris ŠOŠTARIĆ, dipl. iur.

U broju 11/03. časopisa Pravo i porezi objavljen je članak o novim pravilima u carinskim povlasticama. U ovome članku nastavljamo s razmatranjem te problematike.
75
Organizacijsko statusno pravo
Pedeseta obljetnica trgovačkih sudova i 57. obljetnica kontinuiranog trgovačkog sudovanja u Hrvatskoj

Mr. sc. Josip KOS, sudac

Ove godine navršava se 50 godina postojanja i neprestanog funkcioniranja trgovačkih sudova u Hrvatskoj. Oni su, pod nazivom privredni sudovi za područje tadašnje FNRJ, pa tako i za tadašnju državu Narodnu Republiku Hrvatsku, osnovani 1954., a državne arbitraže, koje su prethodnice trgovačkih sudova osnovane su 1947., dakle, prije 57 godina. Polazeći od činjenice da se na području Republike Hrvatske privredno, odnosno trgovačko sudovanje odvija kontinuirano 57 godina, ove 2004. godine slavimo 57. obljetnicu trgovačkog sudovanja, a kako su privredni sudovi osnovani 1954. onda slavimo i 50. obljetnicu njihova postojanja i funkcioniranja. O razvoju ovog sudovanja te o današnjim problemima u radu sudaca, možete pročitati u nastavku članka.
81
Pravo Europske unije - europske integracije
Zabrana fiskalnih prepreka i slobodno kretanje robe u europskom pravu

Mr. sc. Damir KAUFMAN, dipl. iur.

Ugovorom o osnivanju Europske zajednice, između ostaloga, osigurano je i slobodno kretanje robe. Onemogućavanje ili ograničavanje navedene slobode zajedničkog europskog tržišta potrebno je sprječavati.

U okviru navedene problematike, ovaj se članak zadržava na pitanju fiskalnih prepreka, odnosno pitanju carina i pristojbi s učinkom jednakim carinama, te diskriminirajućih poreznih propisa. Odredbe o uklanjanju fiskalnih prepreka između država članica Europske zajednice obuhvaćaju odredbe o uklanjanju carina i pristojbi s učincima jednakim carinama, te odredbe o uklanjanju diskriminirajućih poreznih propisa. Uz navedeno, ovim se člankom daje odgovor na pitanje kada se mjera smatra carinom ili pristojbom učinka jednakoga carini, a kada diskriminirajućim poreznim propisom.
85
Vijesti iz Europske unije

Novi sporazum EU i Hrvatske o ekotočkama za promet
Prijedlog financijskog paketa za Bugarsku i Rumunjsku nakon ulaska u EU
Produljeni rokovi za primjenu Direktive o ambalažnom otpadu
Izabrano 10 novih povjerenika Europske komisije
Komisija prihvatila pravila za kontrolu vanjskih granica EU-25
Dobri rezultati pretpristupnog instrumenta ISPA-e
Amandmani na Uredbu o označavanju vina
Četvrto izvješće Europske povelje za mala poduzeća
Europska komisija objavila listu opasnih proizvoda
Prihvaćena nova pravila za nametanje antidampinških mjera
Objavljeni podatci o regionalnom BDP-u u EU-25 za 2001.
U siječnju pad u euro zoni
92
Tumačenja i stajališta državnih tijela, tijela jedinica područne (regionalne) samouprave i javnih ustanova
Ministarstvo financija - Porezna uprava
Porez na dodanu vrijednost

Oslobađanje od plaćanja PDV-a na donirana novčana sredstva
PDV pri uvozu dobara manje vrijednosti
Oslobađanje od plaćanja PDV-a na naknadu putem donacijskog telefona
Obračun PDV-a korisnicima slobodnih zona
Osnovica poreza na dodanu vrijednost kod uvoza
PDV na usluge doktora stomatologije
Oslobađanje od plaćanja PDV-a za donirane proizvode
Promidžbene usluge inozemnom naručitelju
Kriterij za obveznika PDV-a
Oslobađanje od plaćanja PDV-a na donirana dobra pri uvozu
98
Ministarstvo financija - Porezna uprava
Porez na promet nekretnina, nasljedstva i darove

Porez na promet nekretnina pri prodaji spremišta
Obračun poreza na promet nekretnina kod prodaje poslovnih prostora
Porez na promet nekretnina pri kupnji za daljnju prodaju
100
Ministarstvo financija - Porezna uprava
Porez na dohodak

Obračun poreza, prireza i doprinosa na isplaćene naknade za godišnji odmor po sudskim rješenjima o ovrsi
Utvrđivanje dohotka grupne privatne prakse u djelatnosti zdravstva
Povrat sredstava utrošenih za liječenje djeteta u inozemstvu
Povrat poreza na dohodak za 2002. godinu
Dio osobnog odbitka za investicijsko održavanje postojećeg stambenog prostora
Dio osobnog odbitka po osnovi kupnje i investicijskog održavanja stambenog prostora
Izvršenje presude o isplati otpremnine i naknade za rad u nadzornom odboru
Godišnja porezna prijava - upis faktora i izračun osobnog odbitka u obračunskom listu ("Prilog B) porezne prijave
Odgovori na pitanja sa seminara Porezne uprave
101
Ministarstvo financija - Porezna uprava
Porez na dobitak

Primjena Zakona o porezu na dobit pri revalorizaciji
114
Ministarstvo financija - Porezna uprava
Drugi porezi, pristojbe i davanja

Dostava podataka za utvrđivanje općinskih ili gradskih poreza za 2004. godinu
Očitovanje o odredbi čl. 36. Zakona o zakupu poslovnog prostora
Procjena vrijednosti nekretnina temeljem zahtjeva jedinica lokalne samouprave
114
Ministarstvo financija - Porezna uprava
Doprinosi za obvezna osiguranja

Obračun kamata na utvrđeni dug
Povrat doprinosa uplaćenih iz osnovice iznad najviše godišnje osnovice
116
Ministarstvo financija - Carinska uprava

Prodaja knjiga na njemačkom brodu - knjižnici u luci
Prometovanje motornih vozila preko graničnih prijelaza
Kontrola nad istovarom robe u pomorskom prometu
Carinjenje poštanskih pošiljaka
Uvoz kostimografije za potrebe produkcije TV programa
Izvoz opreme, prethodno uvezene temeljem Zakona o poticanju ulaganja
121
Ministarstvo pravosuđa

Tko snosi troškove prvog polaganja državnog stručnog ispita
Radni staž u struci
Zamjena člana predstavničkog tijela općine
Ako je temeljem čl. 191. Zakona o državnim službenicima i namještenicima i o plaćama nositelja pravosudnih dužnosti stručni ispit bio priznat kao položeni državni stručni ispit, smatra li se položenim i nakon stupanja na snagu novog Zakona o državnim službenicima i namještenicima
Donošenje proračuna jedinice lokalne samouprave
Produljenje državne službe vježbenika nakon što su položili državni stručni ispit na neodređeno vrijeme
Obveza polaganja stručnog ispita za stručnog suradnika u osnovnom školstvu nakon položenog državnog stručnog ispita u upravnom području kulture te mogućnost oslobađanja cijelog ili dijela toga ispita
123
Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva

Utvrđivanje uvjeta za obavljanje djelatnosti vezano za čl. 129. Zakona o gradnji
Primjena Zakona o gradnji pri izdavanju rješenja o obavljanju obrta
126
Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva

Lokacijska dozvola za izgradnju zgrade poglavarstva grada
Važenje rješenja o zadržavanju objekta u prostoru
Uputa za postupanje u svezi s izmijenjenim granicama između općina
Projektiranje vodovoda i kanalizacija visokogradnje, projektiranje vanjskog vodovoda i kanalizacije
127
Državni inspektorat

Postupanje gospodarskih inspektora u nadzoru nad primjenom odredbi Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o trgovini
129
Domaća sudska praksa
Obvezno pravo

Predmet ispunjenja - sadržaj obveze (čl. 307. ZOO-a)
Zastara povremenih tražbina (čl. 372. ZOO-a)
Zastara tražbine naknade štete prouzročene kaznenim djelom (čl. 377. ZOO-a)
Ugovorne kamate (čl. 399. ZOO-a)
Osiguranje imovine - direktna tužba (čl. 941. ZOO-a)
130
Pravo trgovačkih društava

Ništavost odluke glavne skupštine - tužba (čl. 357. ZTD-a)
Opoziv članova uprave društva s ograničenom odgovornošću (čl. 424. ZTD-a)
132
Radno pravo

Redoviti otkaz ugovora o radu (čl. 106. ZR-a)
Sudski raskid ugovora o radu (čl. 116. ZR-a)
132
Pravo industrijskog vlasništva

Zakonitost patenta (čl. 114. ZIV-a)
133
Pomorsko pravo

Pravo retencije brodopopravljača (čl. 465. PZ-a)
133
Nasljedno pravo

Ugovor o doživotnom uzdržavanju (čl. 125. ZN-a)
134
Parnični postupak

Stvarna nadležnost suda (čl. 17. ZPP-a)
Svrhovita delegacija suda (čl. 68. ZPP-a)
Privremeni zastupnik (čl. 85. ZPP-a)
Saslušanje stranaka (čl. 265. ZPP-a)
135
Ovršno pravo

Osiguranje prisilnim zasnivanjem založnoga prava na nekretnini - nadležnost (čl. 257. OZ-a)
Troškovi ovrhe (čl. 115. ZUP)
136
Stečajno pravo

Nadležnost suda (čl. 5. SZ-a)
Dopuštenost žalbe protiv rješenja (čl. 6. SZ-a)
Prava solidarnih dužnika i jamaca (čl. 76. SZ-a)
137
Upravno pravo

Osobna dostava rješenja stranci u upravnom postupku (čl. 87. ZUP)
Rok za podnošenje žalbe u upravnim stvarima (čl. 101., st. 2. ZUP)
Osiguranje dokaza od strane poreznog tijela zaključavanjem poslovnog prostora s pečaćenjem izvan radnog vremena (čl. 199. ZUP)
Stečajni postupak nad tužiteljem i prekid upravnog postupka zbog njegova prestanka postojanja (čl. 212., toč. 3. ZPP i čl. 60. ZUS)
Uvjeti za pokretanje upravnog spora zbog šutnje uprave (čl. 26. ZUS)
Granice pomorskog dobra (čl. 6. ZUS)
138
Porezno pravo

Procjena porezne osnovice na temelju usporedbe s poslovanjem drugog poreznog obveznika (čl. 16. ZOPND)
Zaštićena najamnina i obveza plaćanja
POreza na dohodak (čl. 30. ZOPND)
140
Inozemna sudska praksa i stajališta
Radno pravo

Pravna priroda obračuna plaće - je li to priznanje duga
140
Porez na dohodak

Porez po građevinskom odbitku - donošenje privremene mjere
141
Radno pravo

Poslovno uvjetovani otkaz: Zauzimanje novostvorenih radnih mjesta kod predstojeće redukcije radnih mjesta u drugim područjima
141
Pravo trgovačkih društava

Zahtjevi za smanjenjem kapitala u svezi prijelaza na euro
142
Stečajno pravo

Roba isporučena uz pridržaj prava vlasništva
142
Pravo franšize

Tužba protiv korisnika franšize
143
Porez na dobitak

Kod povezanih poduzeća nema odricanja od potraživanja koje smanjuje dobitak
143
Radno pravo

Odobrenje davanja jubilarne nagrade
143
Pravo trgovačkih društava

Predočenje isprava kod prijave opoziva člana uprave
144
Socijalno pravo

Protuustavno isključenje tarifnog regresa kod ostvarivanja prava na zaštitni rok prema Zakonu o zaštiti majčinstva
144
Informacije iz zemlje i svijeta
Informacije iz zemlje i svijeta

Porezne reforme
Vapaj za reformom
Hrvatska mora smanjiti udjel duga u BDP-u
Najavljena druga tranša državnih obveznica
Devizna intervencija ipak zaustavila pad tečaja
Nova Ljubljanska banka se ne može osloboditi obveza prema starim štedišama
Hrvatski inozemni dug premašio BDP
U povojima
Lakiranje
Posljednja runda
Kreditna ekspanzija i rast vanjskog duga
Trgovinski deficit iznad 8mlrd USD
EIU: Ovogodišnji hrvatski gospodarski rast 4,2%
U Hrvatskoj u veljači 326.029 nezaposlenih
Tuneli nisu više bauk
Delegacije EIB-a i EBRD-a pregovarale s čelnicima autoceste Rijeka - Zagreb o preostalih 20 milijuna eura
Delegacije EIB-a i EBRD-a pregovarale s čelnicima autoceste Rijeka - Zagreb o preostalih 20 milijuna eura
Ulaganje od 1,5 milijardi dolara
Barbarska betonizacija na uštrb potomstva
Deset ključnih problema hrvatske poljoprivrede
Online katalog hrvatskog turističkog smještaja
BiH uvodi PDV
Pravila poslovanja u prometu nekretninama
Hrvatska i Mađarska riješile trgovački spor
Pliva lansirala u Europu 21 novi proizvod
Patenti koji vrijede u Hrvatskoj
Otoci se mogu kupiti, ali ne i obala
Porast cijena nekretnina u obalnom pojasu
Kraj monopola
U 2006. na lijekove će se trošiti 6,5 milijardi kuna
Kina ustavom zaštitila privatno vlasništvo
Austrija protiv ulaska Turske u EU
Novim članicama 11/7 mlrd eura iz proračuna EU
Slobodno zapošljavanje u EU
Muke s prevođenjem zakonodavne "literature"
Od lipnja nema Zapadnog Balkana
Jedna iskaznica će vrijediti u cijeloj EU
144
Odgovori na pitanja
Odgovori na pitanja

Postupanje drugog stvarno nadležnog suda prema odluci predsjednika Vrhovnog suda Republike Hrvatske
Prijevoz prtljage u javnom prometu
Zatezna kamata - odricanje
Ugovor o zakupu poslovnih prostorija
Svojstvo trgovca i upis u sudski registar
Obavljanje zajedničkog obrta
Sekvestracija
Porezni tretman unošenja nekretnina u trgovačko društvo
Zabrana prijeboja
Zahtjev za ostvarenje povrijeđenog prava radnika - rok
Otpremnina i ugovori o radu na određeno vrijeme
Pomaganje u obrtu
Zastara potraživanja na kamatu prema Zakonu o obveznim odnosima
Rok čuvanja nadzorne knjige o transakcijama s inozemstvom
Podružnice inozemnih banaka
151
Pregled novih propisa
Pregled novih propisa
157
Prilog
Uputa o sastavljanju i podnošenju porezne prijave obveznika poreza na dobit i obračunavanju poreza na dobit po godišnjem obračunu




 
Poslovni forum - One Stop Shop

 
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 


Istraživanje tržišta
Poslovni izvještaji
Internet marketing
Izrada web stranica
Izrada CMS stranica
Hosting i domene
Imenici i adresari
Poslovni ugovori
Poslovne usluge
Trgovine i usluge
Poslovna psihologija
Poslovni programi
Oglasi i obavijesti
Korisni linkovi
Besplatne stvari
Poslovni forum
Primjeri ugovora
Poslovne ponude

 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi tvrtka trebala imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, obrazaca za kontakt, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding tvrtke, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 


  Napomena!

 Internet je dostupan milijunima ljudi. Ipak, neke tvrtke još uvijek ne shvaćaju moć Interneta.
 Neke tvrtke uopće nemaju internet stranice, a neke imaju tako amaterske i loše da je to gotovo nevjerojatno.
 Priuštite si stvarno kvalitetne stranice. Sada po prvi puta imate priliku kvalitetno predstaviti svoju tvrtku milijunima ljudi.
 Da li ćete tu priliku iskoristiti, to ovisi samo o Vama.


  CMS - Content Menagment System - Izrada web stranica

 Što je to CMS?

CMS ili Content Menagment System je izraz za programirane internet stranice što Vam omogućava da samostalno i jednostavno unosite ili brišete sadržaj sa svojih internet stranica putem jednostavnog i preglednog administratorskog sučelja, a što je vrlo bitno, bez ikakvih posebnih predznanja.
Za rad Vam dovoljan je samo Vaš preglednik web stranica (browser), a to je upravo Vaš Internet Explorer ili neki drugi program koji upravo i sada koristite kada čitate ovaj tekst.

Tekst je moguće unositi direktno ili tako da ga jednostavno kopirate iz Microsoft Worda ili drugog tekst editora, a formatirate ga onako kako ste navikli u svom programu za obradu teksta. Kao što pišete stranice u Wordu, ili Excelu, tako pišete i sadržaj za Vaše web stranice, direktno u Vašem Control panelu, ili sve napišete u npr. Wordu, a potom to isto kopirate na svoje stranice. Da ste naručili i "klasičnu" izradu web stranica, svejedno bi morali pripremiti tekst i fotografije.
Kako bi se upoznali sa CMS aplikacijama pripremili smo Vam veliki broj primjera i pregleda.

Izrada web stranica za tvrtke, obrte i privatne osobe. Kvalitetna izrada web stranica prilagođenih mobilnim uređajima. Privucite korisnike suvremenim web stranicama. Iskoristite priliku! Pregledajte recenzije naših klijenata i uvjerite se zašto smo mi Vaš pravi izbor. Izrada web trgovina. Web shop i besplatne web stranice prilagođene vašem poslovanju. Savjetovanje i podrška. Napredne funkcionalnosti. Vrhunska usluga. Povoljne cijene. SEO Optimizacija. Suvremen dizajn i visoka tehnička kvaliteta izrade internet stranica. Besplatna izrada web stranica u sklopu naših promotivnih akcija. Besplatne stranice za poduzetnike i udruge. Besplatne stranice za obrtnike i male poduzetnike. Izrada web stranica besplatno brzo i povoljno! Izrađujemo web stranice koje vas spajaju s novim poslovnim prilikama, optimizirane za povećanje uspješnosti online poslovanja. Izrađujemo uspješne web stranice i napredna web rješenja kreirana prema vašim zahtjevima. Besplatna izrada web stranica za obrtnike i male poduzetnike.
 Detaljne informacije o izradi CMS internet stranica - Klikni i saznaj!
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga
POSLOVNI FORUM - BAZA PODATAKA HRVATSKOG GOSPODARSTVA - ADRESAR POSLOVNIH SUBJEKATA - IZRADA WEB STRANICA ZA PODUZEĆA I OBRTNIKE - WEB HOSTING - PREGLED NAJVAŽNIJIH ZAKONA - PREDSTAVLJANJE I POVEZIVANJE POSLOVNIH SUBJEKATA - IZRADA POSLOVNIH PLANOVA I INVESTICIJSKIH PROJEKATA - ISTRAŽIVANJE TRŽIŠTA - MARKETING - WEB DESIGN - ZAJMOVI - KREDITI - INFORMACIJE - TEČAJNA LISTA - JAVNI NATJEČAJI - PRAVO - PRAVNI SAVJETI - POREZI - EKONOMIJA - FINANCIJE - BANKARSTVO - POSLOVNI FORUM - PREGLED KORISNIH PRILOGA - PRETRAŽIVANJE BAZE PODATAKA - PREGLED PONUDE I POTRAŽNJE - ZASTUPANJE - TRGOVAČKO POSREDOVANJE - KONZALTING - VIJESTI - INFORMACIJE - POSTANITE KORISNIK POSLOVNOG FORUMA - NAJBRŽI I NAJLAKŠI PUT DO SVIH INFORMACIJA - WEB WINDOWS HOSTING - IZRADA INTERNET STRANICA - KNJIGOVODSTVO - IZRADA INVESTICIJSKIH PROGRAMA - TURIZAM - INDUSTRIJA - TRGOVINA - POSLOVNI FORUM - BAZA PODATAKA POSLOVNIH SUBJEKATA - PRETRAŽIVANJE - PREGLED PONUDE I POTRAŽNJE - FINANCIRANJE NOVIH IDEJA - UVOZ - IZVOZ - TRGOVAČKO PRAVO - UGOVORI - RAČUNOVODSTVO - ADRESARI I POSLOVNI IMENICI - PREGLED PONUDE I POTRAŽNJE - PROVJERA BONITETA - KONZULTACIJE - MARKETING - PRIMJERI TRGOVAČKIH UGOVORA - NACIONALNA KLASIFIKACIJA DJELATNOSTI - BAZA PODATAKA - FINANCIJE - PODUZETNIŠTVO - PONUDA I POTRAŽNJA PODUZEĆA - SAMOSTALNE DJELATNOSTI - KONCESIJE - VIJESTI - ISTRAŽIVANJA TRŽIŠTA - ANKETA - MAILING LISTA - POSEBNI PRILOZI - INFORMATIKA I POSLOVNE USLUGE - KONZALTING - PREGLED PONUDE PROIZVODA I USLUGA - KATALOG HRVATSKIH PROIZVODA - SVE INFORMACIJE NA DOHVAT RUKE
Sva prava pridržana - Poslovni forum d.o.o. - www.poslovniforum.hr  -   info@poslovniforum.hr