 |
 |
|
PRAVO I POREZI
Broj 4/2004, sadržaj (interna arhiva)
Ovršno pravo
Javnobilježnička ovrha prema Noveli Ovršnog zakona iz 2003.
Prof. dr. sc. Mihajlo DIKA
Zakonom o izmjenama i dopunama Ovršnoga zakona iz 2003. (Novela 2003.) učinjen
je dramatičan iskorak u dejudicijalizaciji ovršne funkcije u građanskopravnim
stvarima prenošenjem na javne bilježnike u cijelosti određivanja i gotovo u
cijelosti provedbe ovrhe na temelju vjerodostojne isprave, odnosno prenošenjem
pretežnoga dijela provedbe ovrhe na temelju ovršne isprave. Takav iskorak
izaziva čitav niz načelnih teorijskih i ustavnopravnih dvojbi, ali i
pragmatički obojenih pravnopolitičkih nedoumica. Treba očekivati da će u
povodu Novele 2003. Ustavni sud imati prigodu odlučiti (makar i samo
parcijalno) o granicama sudbene vlasti u hrvatskom pravnom poretku, o tome
koje se pravne stvari nikako ne bi smjele zakonima prenositi na druga nesudska
(upravna) tijela i osobe, odnosno u kojim se takvim stvarima sada u
nadležnosti drugih tijela i osoba mora osigurati nadležnost sudova. U povodu
Novele 2003. Ustavni bi sud trebao doći u prigodu odlučiti (također makar samo
parcijalno) i o tome mogu li se i koje stvari sada načelno u sudskoj
ovršnopravnoj nadležnosti povjeravati javnim bilježnicima, odnosno koji se
elementi aktualne koercitivne nadležnosti sudova mogu prenositi na nedržavna
tijela, "privatizirati". Do tada će se, međutim, biti potrebno "pokoravati"
zakonu i na legislativnoj razini istražiti implikacije prenošenja značajnog
dijela sudske ovršnopravne funkcije na javne bilježnike.
Odredbe o novouvedenoj nadležnosti javnih bilježnika u ovršnom postupku počet
će se primjenjivati od 1. listopada 2004. (106. Novele 2003.). Unatoč tome, u
ovom će tekstu to uređenje biti prezentirano kao da je već stupilo na snagu.
3
Zašto bi hitno valjalo mijenjati propise o sudskoj ovrsi (napomene uz novelu
Ovršnog zakona iz 2003.)
Ivica CRNIĆ, dipl. iur.
Hrvatski sabor donio je na sjednici održanoj 15. listopada 2003. Zakon o
izmjenama i dopunama Ovršnog zakona. Taj zakon objavljen je u Nar. nov., br.
173/03. od 31. listopada 2003. Na snagu je stupio 8. studenoga 2003., osim
odredbe čl. 94. koja će se primjenjivati od 1. listopada 2004. (čl. 106. toga
Zakona). Riječ je o drugoj noveli ovoga propisa nakon šest godina njegove
primjene.
U ovome članku autor iznosi svoje razloge zbog kojih smatra da bi tek donesenu
novelu Ovršnog zakona iz 2003. trebalo izmijeniti, a neke odredbe hitno
brisati.
9
Trgovačko pravo
Ugovor o timesharingu i Zakon o zaštiti potrošača
Prof. dr. sc. Vilim GORENC
Timesharing je po svojoj pravnoj prirodi vrsta ugovora o zakupu, koji ima i
određenih posebnosti. I kao što su se iz ugovora o zakupu razvijali ugovor o
timesharingu i ugovor o leasingu, do sada u našem sustavu kao ugovori sui
generis, oni se mogu pretvoriti u nominantne (imenovane) ugovore ako ih
zakonodavac izričito uredi kao takve, kao što se iz ugovora o djelu razvio
ugovor o gradnji i ušao u nomenklaturu ZOO, s time da je za upravnu materiju
tog ugovora donesen poseban Zakon o gradnji. Nije bilo stoga razloga da se
ugovor iz čl. 72. do 80. ZZP ne uredi u svom prirodnom okruženju, tj. u ZOO, a
dio Smjernice koji se odnosi na administrativne, a ne civilnopravne norme
riješi posebno, ponajprije Zakonom o turističkoj djelatnosti, tipičnom zakonu
o uređivanju ove djelatnosti. U ovom članku daje se prikaz i kritika naše
regulative i smjernica EU.
13
Primjena Zakona o zaštiti potrošača u praksi
Dinka RAJČIĆ, dipl. iur.
Unošenjem u zakonski tekst jednog dijela smjernica EU o zaštiti potrošača
postavljen je zakonski okvir za uspostavu pravne infrastrukture koja se
sastoji od upravnih tijela i samostalnih, neovisnih tijela kojima je cilj
izgradnja i sustavno ostvarivanje aktivne zaštite potrošača.
Središnja institucija odgovorna za zaštitu i provođenje politike zaštite
potrošača je Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva. Ono u suradnji s
Vijećem za zaštitu potrošača izrađuje Nacionalni program i prati njegovu
provedbu, te sastavlja izvješća o obavljenim poslovima iz Nacionalnog
programa. Uz to, navedeno ministarstvo izdaje odobrenja za rad savjetovališta
za zaštitu potrošača, u skladu s potrebama predviđenim Nacionalnim programom,
te ocjenjuje stručnu osposobljenost osoba zaposlenih u savjetovalištu,
temeljem posebnog akta kojeg donosi nadležni ministar.
18
Statusne promjene javne ustanove
Dragan ZLATOVIĆ, dipl. iur.
Autor u ovome članku razmatra problematiku statusne promjene ustanova,
poglavito javnih ustanova u kulturi, kao bitne pretpostavke za provedbu
privatizacijskih procesa. Nadalje, u ovome se članku iznosi i ogledni primjer
odluke osnivača o preoblikovanju javne ustanove u kulturi u trgovačko društvo
kapitala - precizirano, u društvo s ograničenom odgovornošću.
21
Obvezno pravo
Raskid ugovora zbog zakašnjenja i neispunjenja (II.)
Prof. dr. sc. Zvonimir SLAKOPER
U časopisu Pravo i porezi br. 3/04. objavili smo prvi dio članka o raskidu
ugovora zbog zakašnjenja i neispunjenja. U ovome broju našega časopisa
nastavljamo s obradom ove bitne problematike, na način da se odvojeno
prikazuju raskid ex lege i raskid voljom vjerovnika, a u okviru svakog tog
dijela zasebno se iznose pojedini slučajevi raskida. Naposljetku su prikazani
učinci raskida, pri čemu je naglašeno kako oni nastupaju neovisno od pitanja
odgovornosti dužnika za neispunjenje, odnosno zakašnjenje.
24
Međunarodno privatno pravo
Međunarodnoprivatnopravni aspekti hrvatskog međunarodnog arbitražnog prava
Prof. dr. sc. Krešimir SAJKO
U ovome se članku ukazuje na neke opće specifičnosti rješavanja
privatnopravnih sporova arbitražnim putem i razmatranja o međunarodnom
trgovačkom arbitražnom pravu koje se usredotočuju na sustav hrvatskog
međunarodnog trgovačkog prava, te se ukratko daje osvrt na osnovne
pretpostavke ustanovljenja arbitražne nadležnosti.
31
Kazneno pravo
Prikaz Konvencije UN protiv korupcije i njezino značenje za RH - prikaz
odabranih kaznenopravnih odredaba
Doc. dr. sc. Davor DERENČINOVIĆ
Nakon prikaza preventivnih mjera Konvencije Ujedinjenih naroda protiv
korupcije (UNCAC), u ovom su nastavku predmet prikaza odabrane kaznenopravne
odredbe o podmićivanju domaćih i stranih javnih službenika te službenika
međunarodnih organizacija, trgovanju utjecajem, nezakonitom bogaćenju,
podmićivanju u privatnom sektoru te odgovornosti pravnih osoba. Te se odredbe
uspoređuju s odgovarajućim odredbama postojećih konvencija, u prvom redu
Kaznenopravne konvencije Vijeća Europe o korupciji, Konvencije o suzbijanju
podmićivanja stranih javnih službenika u međunarodnim poslovnim transakcijama
Organizacije za gospodarsku suradnju i razvitak i Interameričke konvencije o
korupciji te s relevantnim odredbama hrvatskoga kaznenog zakonodavstva.
39
Porezno pravo
OECD - ugovor za izbjegavanje dvostrukog oporezivanja nasljedstva i darova
Dr. sc. Nikola MIJATOVIĆ, dipl. iur.
Jedan od načina uklanjanja dvostrukog oporezivanja nasljeđivanja i darova je
sklapanje multi ili bilateralnih ugovora o izbjegavanju dvostrukog
oporezivanja. Kako je to danas rijetkost, može se zaključiti da izbjegavanje
dvostrukog oporezivanja nasljeđivanja i darovanja pomoću bilateralnih ugovora
stoji na samom početku. Novosklopljeni bilateralni ugovori između pojedinih
država o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja orijentiraju se pretežno prema
oglednim primjercima ugovora koje su razvile razne međunarodne organizacije s
ciljem usuglašavanja nacionalnog prava. No, osobito značenje u području
oporezivanja nasljedstva i darovanja ima model OECD-ugovora, koji je bio i još
uvijek jest ugovor prema čijem modelu ugovorne države najčešće sklapaju
ugovore o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja. Cilj modela OECD-ugovora je
izbjeći dvostruko oporezivanje, tako da se pravo oporezivanja načelno
ograničava na dvije države, i to državu u kojoj se nalazi imovina (odnosno
imovina poslovne jedinice), ili državu prebivališta ostavitelja, odnosno
darovatelja. Za potrebe ovoga članka u daljnjem se dijelu razmatraju
najvažnije odredbe toga ugovora. Uz to, daje se i prijevod teksta
OECD-oglednog ugovora o porezu na nasljedstva (Text des
Erbschaftsteuer-Musterabkommenst, 1982.).
46
Odgoda plaćanja i obročna otplata poreza i doprinosa
Berislav MATKOVIĆ, dipl. iur.
Od 1. siječnja 2003. Zakonom o izmjenama i dopunama Općeg poreznog zakona
ukinuta je mogućnost davanja odgode naplate i obročne otplate poreznog duga iz
porezno-dužničkog odnosa.
Tim Zakonom brisan je čl. 118. Općeg poreznog zakona koji je propisivao
mogućnost odgode plaćanja i obročne otplate kao i postupak njihova
odobravanja. Do tada odgodu ovrhe i obročnu otplatu poreznog duga davala je
Porezna uprava, rješenjem ravnatelja, a nakon pribavljenog mišljenja, odnosno
pisanog prijedloga pročelnika područnog ureda nadležnog prema prebivalištu ili
uobičajenom boravištu ili sjedištu poreznog obveznika.
Nakon što godinu dana to nije bilo moguće, Zakonom o izvršavanju državnog
proračuna Republike Hrvatske za 2004 godinu dana je mogućnost ministru
financija da odgodi plaćanje poreza i doprinosa, odnosno da odobri obročnu
otplatu.
56
Socijalno pravo
Rodiljni dopust - novosti u radnom zakonodavstvu, zdravstvenom i mirovinskom
osiguranju
Ante VIDOVIĆ, dipl. iur.
U Nar. nov., br. 30/04. objavljene su novele Zakona o radu (posljednje u nizu
njegovih novela) koje se primjenjuju od 1. srpnja 2004. Toga se dana počinju
primjenjivati i novele Zakona o zdravstvenom osiguranju. O navedenim
propisima, kao i o novelama Zakona o mirovinskom osiguranju, možete pročitati
u ovome članku.
57
Radno pravo
Izvanredni otkaz ugovora o radu
Iris GOVIĆ, dipl. iur.
Na zanimljiv, transparentan i sudskom praksom potkrijepljen način, autorica u
ovome članku razmatra institut izvanrednog otkaza, kao krajnjeg sredstva
kojemu pribjegavaju stranke ugovora o radu kada, prema prosudbi barem jedne od
njih, nastavak radnog odnosa više nije moguć.
61
Upravno pravo
Akti nužni za odlučivanje o davanju koncesijskih odobrenja na pomorskom dobru
Kruno SLADOLJEV, dipl. iur.
Stupanjem na snagu Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama, te akta Vlade RH
donesenog na temelju Zakona - Uredbe o postupku davanja koncesijskog odobrenja
na pomorskom dobru, bitno su izmijenjene ovlasti i postupci jedinica lokalne
samouprave u odlučivanju o davanju koncesijskih odobrenja na pomorskom dobru
na njihovom području, tj. odobrenja za obavljanje djelatnosti na pomorskom
dobru koje ne isključuje niti ograničava opću uporabu pomorskog dobra. Tim
propisima davanje koncesijskih odobrenja na pomorskom dobru stavljeno je u
izravnu nadležnost jedinica lokalne samouprave, a također je uređen i postupak
odlučivanja jedinica lokalne samouprave o davanju koncesijskih odobrenja, čime
je stvoren odgovarajući "zakonski pravni okvir", za odlučivanje jedinica
lokalne samouprave o davanju koncesijskih odobrenja.
I jedinice lokalne samouprave trebaju stvoriti nužne pravne pretpostavke na
njihovoj razini, da bi mogle odlučivati o davanju koncesijskih odobrenja, tj.
osnovati i imenovati vijeće za davanje koncesijskog odobrenja
(odlučujepredstavničko tijelo), donijeti godišnji plan upravljanja pomorskim
dobrom za 2004. (odlučuje poglavarstvo), te donijeti poslovnik o radu vijeća
za davanje koncesijskog odobrenja (odlučuje vijeće).
Koncesijska odobrenja dana na temelju ranijih propisa su istekla - prestala
vrijediti, a nova nisu mogla biti dana zbog pravnih praznina, tj. nepostojanja
nužnih pravnih akata za rad jedinica lokalne samouprave na davanju
koncesijskih odobrenja, što je stvorilo velike probleme u upravljanju
pomorskim dobrom u okviru nadležnosti jedinica lokalne samouprave -
nemogućnosti davanja koncesijskih odobrenja zainteresiranim subjektima. Zbog
toga jedinice lokalne samouprave trebaju hitno poduzeti odgovarajuće mjere
radi stvaranja pretpostavki za davanje koncesijskih odobrenja.
Ovim člankom se ukazuje na moguće dvojbe u tumačenju i primjeni Uredbe i
objektivne razloge nemogućnosti pravodobnog odlučivanja o davanju koncesijskih
odobrenja, te se prikazuje način donošenja akta o osnivanju i imenovanju
vijeća za davanje koncesijskog odobrenja, godišnjeg plana upravljanja
pomorskim dobrom, kao i poslovnika vijeća za davanje koncesijskog odobrenja.
69
Carinsko pravo
Nove carinske povlastice
Boris ŠOŠTARIĆ, dipl. iur.
U broju 11/03. časopisa Pravo i porezi objavljen je članak o novim pravilima u
carinskim povlasticama. U ovome članku nastavljamo s razmatranjem te
problematike.
75
Organizacijsko statusno pravo
Pedeseta obljetnica trgovačkih sudova i 57. obljetnica kontinuiranog
trgovačkog sudovanja u Hrvatskoj
Mr. sc. Josip KOS, sudac
Ove godine navršava se 50 godina postojanja i neprestanog funkcioniranja
trgovačkih sudova u Hrvatskoj. Oni su, pod nazivom privredni sudovi za
područje tadašnje FNRJ, pa tako i za tadašnju državu Narodnu Republiku
Hrvatsku, osnovani 1954., a državne arbitraže, koje su prethodnice trgovačkih
sudova osnovane su 1947., dakle, prije 57 godina. Polazeći od činjenice da se
na području Republike Hrvatske privredno, odnosno trgovačko sudovanje odvija
kontinuirano 57 godina, ove 2004. godine slavimo 57. obljetnicu trgovačkog
sudovanja, a kako su privredni sudovi osnovani 1954. onda slavimo i 50.
obljetnicu njihova postojanja i funkcioniranja. O razvoju ovog sudovanja te o
današnjim problemima u radu sudaca, možete pročitati u nastavku članka.
81
Pravo Europske unije - europske integracije
Zabrana fiskalnih prepreka i slobodno kretanje robe u europskom pravu
Mr. sc. Damir KAUFMAN, dipl. iur.
Ugovorom o osnivanju Europske zajednice, između ostaloga, osigurano je i
slobodno kretanje robe. Onemogućavanje ili ograničavanje navedene slobode
zajedničkog europskog tržišta potrebno je sprječavati.
U okviru navedene problematike, ovaj se članak zadržava na pitanju fiskalnih
prepreka, odnosno pitanju carina i pristojbi s učinkom jednakim carinama, te
diskriminirajućih poreznih propisa. Odredbe o uklanjanju fiskalnih prepreka
između država članica Europske zajednice obuhvaćaju odredbe o uklanjanju
carina i pristojbi s učincima jednakim carinama, te odredbe o uklanjanju
diskriminirajućih poreznih propisa. Uz navedeno, ovim se člankom daje odgovor
na pitanje kada se mjera smatra carinom ili pristojbom učinka jednakoga
carini, a kada diskriminirajućim poreznim propisom.
85
Vijesti iz Europske unije
Novi sporazum EU i Hrvatske o ekotočkama za promet
Prijedlog financijskog paketa za Bugarsku i Rumunjsku nakon ulaska u EU
Produljeni rokovi za primjenu Direktive o ambalažnom otpadu
Izabrano 10 novih povjerenika Europske komisije
Komisija prihvatila pravila za kontrolu vanjskih granica EU-25
Dobri rezultati pretpristupnog instrumenta ISPA-e
Amandmani na Uredbu o označavanju vina
Četvrto izvješće Europske povelje za mala poduzeća
Europska komisija objavila listu opasnih proizvoda
Prihvaćena nova pravila za nametanje antidampinških mjera
Objavljeni podatci o regionalnom BDP-u u EU-25 za 2001.
U siječnju pad u euro zoni
92
Tumačenja i stajališta državnih tijela, tijela jedinica područne (regionalne)
samouprave i javnih ustanova
Ministarstvo financija - Porezna uprava
Porez na dodanu vrijednost
Oslobađanje od plaćanja PDV-a na donirana novčana sredstva
PDV pri uvozu dobara manje vrijednosti
Oslobađanje od plaćanja PDV-a na naknadu putem donacijskog telefona
Obračun PDV-a korisnicima slobodnih zona
Osnovica poreza na dodanu vrijednost kod uvoza
PDV na usluge doktora stomatologije
Oslobađanje od plaćanja PDV-a za donirane proizvode
Promidžbene usluge inozemnom naručitelju
Kriterij za obveznika PDV-a
Oslobađanje od plaćanja PDV-a na donirana dobra pri uvozu
98
Ministarstvo financija - Porezna uprava
Porez na promet nekretnina, nasljedstva i darove
Porez na promet nekretnina pri prodaji spremišta
Obračun poreza na promet nekretnina kod prodaje poslovnih prostora
Porez na promet nekretnina pri kupnji za daljnju prodaju
100
Ministarstvo financija - Porezna uprava
Porez na dohodak
Obračun poreza, prireza i doprinosa na isplaćene naknade za godišnji odmor po
sudskim rješenjima o ovrsi
Utvrđivanje dohotka grupne privatne prakse u djelatnosti zdravstva
Povrat sredstava utrošenih za liječenje djeteta u inozemstvu
Povrat poreza na dohodak za 2002. godinu
Dio osobnog odbitka za investicijsko održavanje postojećeg stambenog prostora
Dio osobnog odbitka po osnovi kupnje i investicijskog održavanja stambenog
prostora
Izvršenje presude o isplati otpremnine i naknade za rad u nadzornom odboru
Godišnja porezna prijava - upis faktora i izračun osobnog odbitka u
obračunskom listu ("Prilog B) porezne prijave
Odgovori na pitanja sa seminara Porezne uprave
101
Ministarstvo financija - Porezna uprava
Porez na dobitak
Primjena Zakona o porezu na dobit pri revalorizaciji
114
Ministarstvo financija - Porezna uprava
Drugi porezi, pristojbe i davanja
Dostava podataka za utvrđivanje općinskih ili gradskih poreza za 2004. godinu
Očitovanje o odredbi čl. 36. Zakona o zakupu poslovnog prostora
Procjena vrijednosti nekretnina temeljem zahtjeva jedinica lokalne samouprave
114
Ministarstvo financija - Porezna uprava
Doprinosi za obvezna osiguranja
Obračun kamata na utvrđeni dug
Povrat doprinosa uplaćenih iz osnovice iznad najviše godišnje osnovice
116
Ministarstvo financija - Carinska uprava
Prodaja knjiga na njemačkom brodu - knjižnici u luci
Prometovanje motornih vozila preko graničnih prijelaza
Kontrola nad istovarom robe u pomorskom prometu
Carinjenje poštanskih pošiljaka
Uvoz kostimografije za potrebe produkcije TV programa
Izvoz opreme, prethodno uvezene temeljem Zakona o poticanju ulaganja
121
Ministarstvo pravosuđa
Tko snosi troškove prvog polaganja državnog stručnog ispita
Radni staž u struci
Zamjena člana predstavničkog tijela općine
Ako je temeljem čl. 191. Zakona o državnim službenicima i namještenicima i o
plaćama nositelja pravosudnih dužnosti stručni ispit bio priznat kao položeni
državni stručni ispit, smatra li se položenim i nakon stupanja na snagu novog
Zakona o državnim službenicima i namještenicima
Donošenje proračuna jedinice lokalne samouprave
Produljenje državne službe vježbenika nakon što su položili državni stručni
ispit na neodređeno vrijeme
Obveza polaganja stručnog ispita za stručnog suradnika u osnovnom školstvu
nakon položenog državnog stručnog ispita u upravnom području kulture te
mogućnost oslobađanja cijelog ili dijela toga ispita
123
Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva
Utvrđivanje uvjeta za obavljanje djelatnosti vezano za čl. 129. Zakona o
gradnji
Primjena Zakona o gradnji pri izdavanju rješenja o obavljanju obrta
126
Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva
Lokacijska dozvola za izgradnju zgrade poglavarstva grada
Važenje rješenja o zadržavanju objekta u prostoru
Uputa za postupanje u svezi s izmijenjenim granicama između općina
Projektiranje vodovoda i kanalizacija visokogradnje, projektiranje vanjskog
vodovoda i kanalizacije
127
Državni inspektorat
Postupanje gospodarskih inspektora u nadzoru nad primjenom odredbi Zakona o
izmjenama i dopunama Zakona o trgovini
129
Domaća sudska praksa
Obvezno pravo
Predmet ispunjenja - sadržaj obveze (čl. 307. ZOO-a)
Zastara povremenih tražbina (čl. 372. ZOO-a)
Zastara tražbine naknade štete prouzročene kaznenim djelom (čl. 377. ZOO-a)
Ugovorne kamate (čl. 399. ZOO-a)
Osiguranje imovine - direktna tužba (čl. 941. ZOO-a)
130
Pravo trgovačkih društava
Ništavost odluke glavne skupštine - tužba (čl. 357. ZTD-a)
Opoziv članova uprave društva s ograničenom odgovornošću (čl. 424. ZTD-a)
132
Radno pravo
Redoviti otkaz ugovora o radu (čl. 106. ZR-a)
Sudski raskid ugovora o radu (čl. 116. ZR-a)
132
Pravo industrijskog vlasništva
Zakonitost patenta (čl. 114. ZIV-a)
133
Pomorsko pravo
Pravo retencije brodopopravljača (čl. 465. PZ-a)
133
Nasljedno pravo
Ugovor o doživotnom uzdržavanju (čl. 125. ZN-a)
134
Parnični postupak
Stvarna nadležnost suda (čl. 17. ZPP-a)
Svrhovita delegacija suda (čl. 68. ZPP-a)
Privremeni zastupnik (čl. 85. ZPP-a)
Saslušanje stranaka (čl. 265. ZPP-a)
135
Ovršno pravo
Osiguranje prisilnim zasnivanjem založnoga prava na nekretnini - nadležnost
(čl. 257. OZ-a)
Troškovi ovrhe (čl. 115. ZUP)
136
Stečajno pravo
Nadležnost suda (čl. 5. SZ-a)
Dopuštenost žalbe protiv rješenja (čl. 6. SZ-a)
Prava solidarnih dužnika i jamaca (čl. 76. SZ-a)
137
Upravno pravo
Osobna dostava rješenja stranci u upravnom postupku (čl. 87. ZUP)
Rok za podnošenje žalbe u upravnim stvarima (čl. 101., st. 2. ZUP)
Osiguranje dokaza od strane poreznog tijela zaključavanjem poslovnog prostora
s pečaćenjem izvan radnog vremena (čl. 199. ZUP)
Stečajni postupak nad tužiteljem i prekid upravnog postupka zbog njegova
prestanka postojanja (čl. 212., toč. 3. ZPP i čl. 60. ZUS)
Uvjeti za pokretanje upravnog spora zbog šutnje uprave (čl. 26. ZUS)
Granice pomorskog dobra (čl. 6. ZUS)
138
Porezno pravo
Procjena porezne osnovice na temelju usporedbe s poslovanjem drugog poreznog
obveznika (čl. 16. ZOPND)
Zaštićena najamnina i obveza plaćanja
POreza na dohodak (čl. 30. ZOPND)
140
Inozemna sudska praksa i stajališta
Radno pravo
Pravna priroda obračuna plaće - je li to priznanje duga
140
Porez na dohodak
Porez po građevinskom odbitku - donošenje privremene mjere
141
Radno pravo
Poslovno uvjetovani otkaz: Zauzimanje novostvorenih radnih mjesta kod
predstojeće redukcije radnih mjesta u drugim područjima
141
Pravo trgovačkih društava
Zahtjevi za smanjenjem kapitala u svezi prijelaza na euro
142
Stečajno pravo
Roba isporučena uz pridržaj prava vlasništva
142
Pravo franšize
Tužba protiv korisnika franšize
143
Porez na dobitak
Kod povezanih poduzeća nema odricanja od potraživanja koje smanjuje dobitak
143
Radno pravo
Odobrenje davanja jubilarne nagrade
143
Pravo trgovačkih društava
Predočenje isprava kod prijave opoziva člana uprave
144
Socijalno pravo
Protuustavno isključenje tarifnog regresa kod ostvarivanja prava na zaštitni
rok prema Zakonu o zaštiti majčinstva
144
Informacije iz zemlje i svijeta
Informacije iz zemlje i svijeta
Porezne reforme
Vapaj za reformom
Hrvatska mora smanjiti udjel duga u BDP-u
Najavljena druga tranša državnih obveznica
Devizna intervencija ipak zaustavila pad tečaja
Nova Ljubljanska banka se ne može osloboditi obveza prema starim štedišama
Hrvatski inozemni dug premašio BDP
U povojima
Lakiranje
Posljednja runda
Kreditna ekspanzija i rast vanjskog duga
Trgovinski deficit iznad 8mlrd USD
EIU: Ovogodišnji hrvatski gospodarski rast 4,2%
U Hrvatskoj u veljači 326.029 nezaposlenih
Tuneli nisu više bauk
Delegacije EIB-a i EBRD-a pregovarale s čelnicima autoceste Rijeka - Zagreb o
preostalih 20 milijuna eura
Delegacije EIB-a i EBRD-a pregovarale s čelnicima autoceste Rijeka - Zagreb o
preostalih 20 milijuna eura
Ulaganje od 1,5 milijardi dolara
Barbarska betonizacija na uštrb potomstva
Deset ključnih problema hrvatske poljoprivrede
Online katalog hrvatskog turističkog smještaja
BiH uvodi PDV
Pravila poslovanja u prometu nekretninama
Hrvatska i Mađarska riješile trgovački spor
Pliva lansirala u Europu 21 novi proizvod
Patenti koji vrijede u Hrvatskoj
Otoci se mogu kupiti, ali ne i obala
Porast cijena nekretnina u obalnom pojasu
Kraj monopola
U 2006. na lijekove će se trošiti 6,5 milijardi kuna
Kina ustavom zaštitila privatno vlasništvo
Austrija protiv ulaska Turske u EU
Novim članicama 11/7 mlrd eura iz proračuna EU
Slobodno zapošljavanje u EU
Muke s prevođenjem zakonodavne "literature"
Od lipnja nema Zapadnog Balkana
Jedna iskaznica će vrijediti u cijeloj EU
144
Odgovori na pitanja
Odgovori na pitanja
Postupanje drugog stvarno nadležnog suda prema odluci predsjednika Vrhovnog
suda Republike Hrvatske
Prijevoz prtljage u javnom prometu
Zatezna kamata - odricanje
Ugovor o zakupu poslovnih prostorija
Svojstvo trgovca i upis u sudski registar
Obavljanje zajedničkog obrta
Sekvestracija
Porezni tretman unošenja nekretnina u trgovačko društvo
Zabrana prijeboja
Zahtjev za ostvarenje povrijeđenog prava radnika - rok
Otpremnina i ugovori o radu na određeno vrijeme
Pomaganje u obrtu
Zastara potraživanja na kamatu prema Zakonu o obveznim odnosima
Rok čuvanja nadzorne knjige o transakcijama s inozemstvom
Podružnice inozemnih banaka
151
Pregled novih propisa
Pregled novih propisa
157
Prilog
Uputa o sastavljanju i podnošenju porezne prijave obveznika poreza na dobit i
obračunavanju poreza na dobit po godišnjem obračunu
|
|
|
|
Poslovni forum - One Stop Shop |
|
|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
Istraživanje tržišta
Poslovni izvještaji
Internet marketing
Izrada web stranica
Izrada CMS stranica
Hosting i domene
Imenici i adresari
Poslovni ugovori
Poslovne usluge
Trgovine i usluge
Poslovna psihologija
Poslovni programi
Oglasi i obavijesti
Korisni linkovi
Besplatne stvari
Poslovni forum
Primjeri ugovora
Poslovne ponude
| |
|
IZRADA WEB STRANICA
Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi tvrtka trebala imati web stranice:
Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.
Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.
Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.
Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, obrazaca za kontakt, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.
Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.
Branding: Web stranice su važan alat za branding tvrtke, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.
Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.
Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.
Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
|
|
Napomena!
Internet je dostupan milijunima ljudi. Ipak, neke tvrtke još uvijek ne shvaćaju moć Interneta.
Neke tvrtke uopće nemaju internet stranice, a neke imaju tako amaterske i loše
da je to gotovo nevjerojatno.
Priuštite si stvarno kvalitetne stranice. Sada po
prvi puta imate priliku kvalitetno predstaviti svoju tvrtku milijunima ljudi.
Da
li ćete tu priliku iskoristiti, to ovisi samo o Vama.
CMS - Content Menagment System - Izrada web stranica |
Što je to CMS?
CMS ili Content Menagment System
je izraz za programirane internet stranice što
Vam omogućava da samostalno i jednostavno unosite ili brišete sadržaj sa
svojih internet stranica putem jednostavnog i preglednog administratorskog
sučelja, a što je vrlo bitno, bez ikakvih posebnih predznanja.
Za rad Vam dovoljan je samo Vaš preglednik web stranica (browser), a to je
upravo Vaš Internet Explorer ili neki drugi program koji upravo i sada koristite kada čitate ovaj tekst.
Tekst je moguće unositi direktno ili tako da ga jednostavno kopirate iz
Microsoft Worda ili drugog tekst editora, a formatirate ga onako kako ste
navikli u svom programu za obradu teksta. Kao što pišete stranice u Wordu,
ili Excelu, tako pišete i sadržaj za Vaše web stranice, direktno u Vašem
Control panelu, ili sve napišete u npr. Wordu, a potom to isto kopirate na
svoje stranice. Da ste naručili i "klasičnu" izradu web stranica, svejedno
bi morali pripremiti tekst i fotografije.
Kako bi se upoznali sa CMS aplikacijama pripremili smo Vam veliki broj primjera i pregleda.
Izrada web stranica za tvrtke, obrte i privatne osobe. Kvalitetna izrada web stranica prilagođenih mobilnim uređajima. Privucite korisnike suvremenim web stranicama. Iskoristite priliku! Pregledajte recenzije naših klijenata i uvjerite se zašto smo mi Vaš pravi izbor. Izrada web trgovina. Web shop i besplatne web stranice prilagođene vašem poslovanju. Savjetovanje i podrška. Napredne funkcionalnosti. Vrhunska usluga. Povoljne cijene. SEO Optimizacija. Suvremen dizajn i visoka tehnička kvaliteta izrade internet stranica. Besplatna izrada web stranica u sklopu naših promotivnih akcija. Besplatne stranice za poduzetnike i udruge. Besplatne stranice za obrtnike i male poduzetnike. Izrada web stranica besplatno brzo i povoljno! Izrađujemo web stranice koje vas spajaju s novim poslovnim prilikama, optimizirane za povećanje uspješnosti online poslovanja. Izrađujemo uspješne web stranice i napredna web rješenja kreirana prema vašim zahtjevima. Besplatna izrada web stranica za obrtnike i male poduzetnike.
|
Detaljne informacije o izradi CMS internet stranica - Klikni i saznaj! |
|
|
|
|
| | |