 |
 |
|
VLADINA STRATEGIJA
Hrvatska postaje razvijena zemjla do 2009. godine
Hrvatska će do 2009. godine postati razvijena zemlja sa 11.000 američkih
dolara po stanovniku. Rast će po stopi sedam posto. Tome rastu pridonijet će
pet poluga, i to revitalizacija proizvodnje, povećanje izvoza i direktnih
stranih investicija, jačanje malih i srednjih poduzeća te regionalna kohezija,
piše u prvom Nacionalom razvojnom planu, koji je, napokon, napisan.
Taj dokument od četiristotinjak stranica, rad Središnjeg državnog ureda za
razvojnu strategiju, poslan je najprije na adresu hrvatskog premijera, Ive
Sanadera, a potom i svim ministarstvima.
Plan za petogodišnje razdoblje (2005-2009) sveobuhvatni je prije svega
ekonomski razvojni plan Republike Hrvatske. U njemu su i ekonomski i
socioekonomski razvojni plan, koji počinje odozgo (top-down) sa strateškim
smjernicama, a potom se razrađuje s inputima odozdo (bottom-up).
Prvi put se u razvojnom planu gledaju ne samo makroekonomski podaci, nego i
sektori i regije. Svrha je izrade toga dokumenta da se osmisli i planira
razvoj u tom petogodišnjem razdoblju. Nadgledat će se ostvarenje plana i
analizirati eventualne devijacije.
S protekom planskog razdoblja treba se doći do novog plana za sljedeće
razdoblje. Svrha je plana i da se počne planski razmišljati o razvoju zemlje,
a ne da se stihijiski, vatrogasnim mjerama preživljava, piše u uvodnom dijelu
dokumenta.
Eksplicitni je cilj NRP-a davanje mjera rasta i razvoja, koje će dati višu
stopu rasta od predviđene tekućim ekonomskim politikama (rast od četiri do pet
posto) i koje će dostići prag razvijenosti od 11.000 američkih dolara po
stanovniku do 2009. godine. U planu su razrađene dvije projekcije, temeljni
scenarij i scenarij rasta.
Temeljni scenarij je skup projekcija glavnih makroekonomskih varijabla koje su
izrađene pod temeljnim pretpostavkama nastavka osnovnih trendova i kretanja.
Usto su se u taj scenarij baseline uvrstili i elementi ekonomskih politika
koje su dogovorene s MMF-om u sklopu stand-by aranžmana 2004. godine.
Projekcije su potpuno usklađene (u dijelu rasta BDP-a do 2007. godine) s
projekcijama Ministarstva financija. No takva računica ne dostiže cilj,
odnosno premašivanje praga razvijenosti u 2009. godini, valja ukalkulirati
poluge rasta.
Proizvodnja uz restrukturiranje i preusmjeravanje u djelatnosti u kojima je
visoka produktivnost rada i kapitala te preusmjeravanjem prema proizvodnji
proizvoda više dodane vrijednosti, osobito uslugama, može organski rasti i
dvoznamenkastim stopama.
Uz stabilnu stopu inflacije oko dva posto u navedenomu razdoblju prosječna
realna stopa rasta može biti sedam-osam posto. Osobna potrošnja trebala bi
pasti sa 58 posto na 50 posto BDP-a u 2009. godini, i to kao rezultat
zaustavljanja brzog rasta potrošnje i povećana rasta BDP-a temeljena na
izvozu.
Povisivanje trošarina i pojačani fokus na poreze na potrošnju pridonijeli bi
sporijem povećanju osobne potrošnje, a nastavak fiskalne prilagodbe i
strukturne reforme zaustavili bi rast javne potrošnje na oko 20 posto, i to
unatoč približavanju EU i jačanju administracije.
Investicije bi blago pale prema 26 posto BDP-a i ostale na visokoj razini,
uglavnom zbog jačanja štednje, razvoja financijskog sustava i akumulacije
unutar samog sustava, uključujući mogućnosti ulaganja mirovinskih fondova i
osiguravajućih društava te stranih direktnih investicija.
Izvoz bi se povećao usmjeravanjem na djelatnosti u kojima imamo komparativne
prednosti. U promatranom razdoblju izvoz bi se udvostručio uz izjednačavanje
udjela roba i usluga. Uvoz smanjuje udjel sa 56 posto na 46 posto BDP-a
smanjivanjem potrošnje, jačanjem veza između domaćih poduzeća te zbog viših
trošarina.
Trebala bi biti povećana domaća štednja te se smanjiti jaz između štednje i
investicija i, prvi put, trebalo bi se ostvariti zatvaranje vanjskotrgovinske
bilance i suficita na tekućem računu bilance plaćanja.
Inflacija bi, prema projekcijama, trebala ostati niska, s obzirom na nisku
inflaciju u EU, koja je glavni izvor poremećaja odnosa cijena te pretpostavke
da će se poremećaji na tržištu nafte smiriti već u ovoj godini.
U planu se preporučuje i pretpostavlja smanjenje fluktuacija tečaja i
održavanje stabilnog tečaja te tako zapravo sa stabilnim cijenama i održavanje
stabilnog realnog tečaja kune.
Pred Hrvatskom je, navodi se u planu, specijalizacija, odnosno fokusiranje na
grane u kojima smo relativno bolji ili u kojima relativno manje zaostajemo za
zemljama EU i u okružju, te preusmjeravanje na grane koje imaju najvišu dodanu
vrijednost.
U usporedbi produktivnosti po granama sa zemljama EU (osobito "novim") i prema
komparativnim prednostima, Hrvatska može planirati svoj rast na ovim
industrijskim grupama: industrije s resursnom osnovom (poljoprivreda,
šumarstvo, ribarstvo, prehrambena i drvna industrija), prerađivačka industrija
(autoindustrija, avioindustrija i brodogradnja), industrija kože, odjeće i
obuće, modna industrija, farmaceutska industrija i biotehnologija, električni
strojevi, elektronika, telekomunikacije, softwari, zatim turizam, dokolica i
kreativne industrije te financijske usluge, ostale poslovne usluge i call
centri.
Usmjerenje na te grupe industrija, smatraju autori plana, omogućit će
specijalizaciju prema komparativnim prednostima, povećanje konkurentnosti i
poboljšanje rezultata od međunarodne razmjene, a glavni je cilj s tim grupama
proizvoda svrstati se među prvih dvadeset zemalja u svijetu.
Predlaže se i povezivanje velikih poduzeća s malim i srednjim preko
međusektorske i međuministarske komisije, uz prihvaćanje lokalnih potreba,
formiranje domaćih lanaca proizvodnje (klastera) te uključivanjem velikih
poduzeća i njihovih kooperanata u svjetske klastere.
S obzirom na izvoznu orijentiranost, klasteri bi povećali konkurentnost
hrvatskih proizvoda na međunarodnom tržištu, potaknuli izvoz i poboljšali
vanjskotrgovinsku bilancu. Klastere treba formirati tako da je na prvome
mjestu finalni proizvod, i to po dobrovoljnom principu i s nekoliko jakih
igrača.
Prema uspješnosti u proizvodnji i produktivnosti, preporučuje se formiranje 14
klastera: drvni, građevni, prehrambeni, brodograđevni, avioklaster i
aeroklaster, kemijski, farmako-biotehnološki, modni, elektrostrojograđevni,
ICT, prometni, turistički, financijsko-uslužni i klaster kreativnih
industrija.
Finalni proizvodi tih klastera, primjerice, bili bi mobiteli, helikopteri,
videoigrice, odjeća s potpisom. Pri tome, autori napominju, kod sektora u
kojem Hrvatska izrađuje finalni proizvod (poput drvnog, u kojem proizvodimo
namještaj) treba predvidjeti uključivanje drugih zemalja u regiji u up-streamu
ili sirovini (npr. BiH), a kod sektora u kojem mi još ne proizvodimo svjetski
konkurentan proizvod trebamo se uključiti u europske i svjetske klastere.
Jugoistočna Europa jedno je od ciljnih tržišta hrvatskog gospodarstva, koje
ondje želi biti regionalni lider pa se planira formiranje regionalnih
klastera, u kojim će hrvatski proizvođači biti na prvom mjestu.
Planom se preporučuje da se konkurentnost izvoznika, među ostalim, poveća
smanjivanjem poreza, osobito na plaće i iz plaća, smanjujući tako njihove
troškove rada.
Hrvatski se izvoz temelji na jednostavnom radu i korištenju resursa, pa je
potrebno poticati proizvodnju tehnološki složenijih proizvoda, primjerice,
poreznim i carinskim olakšicama za ulaganje u istraživanje i razvoj.
Treba poboljšati i kvalitetu proizvodnje nametanjem najviših europskih
standarda hrvatskim proizvođačima, osobito u državnom vlasništvu. Država bi
preko HBOR-a mogla financirati i ulaganja u tehnologiju kojom se proizvodnja
podiže na višu tehnološku razinu.
Za povećanje izvoza preporučuje se i poticanje diversifikacije proizvoda u
odnosu na generičke proizvode i suvremena vještina prodaje u inozemstvu.
Osmišljenom strategijom prodiranja na strana tržišta, pakiranjem, dizajnom i
odgovarajućim marketingom treba kvalitetne proizvode (primjerice, hrvatska
vina) odvojiti iz generičke mase i uvrstiti u prodajne kanale na gornjem kraju
vrijednosti (high-end).
Plan postoji, a na redu je javna rasprava. Eto, alibi kako Hrvatska nema
gospodarskih smjernica više ne stoji. Slučajevi poput ukidanja tristotinjak
zanimanja u obrazovnom sustavu, a da nitko ne zna kojih i u kojem smjeru, ne
bi trebali biti opravdanje jer strategija bi upravo na takva pitanja trebala
dati odgovore.
Iskustva, posebice novih članica Europske unije, tvrdi se u uvodnom dijelu
NRP-a, govore kako je upravo taj plan imao važnu ulogu i u njihovoj
integraciji u EU.
Novce iz pretpristupnih fondova dobili su projekti koji su izvedeni iz
nacionanih razvojnih planova tih zemalja. Usto, i pregovori zemalja članica
bili su temeljeni na glavnim naznakama u NRP-u
Večernji list, ožujak 2005.
|
|
|
|
Poslovni forum - One Stop Shop |
|
|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
Istraživanje tržišta
Poslovni izvještaji
Internet marketing
Izrada web stranica
Izrada CMS stranica
Hosting i domene
Imenici i adresari
Poslovni ugovori
Poslovne usluge
Trgovine i usluge
Poslovna psihologija
Poslovni programi
Oglasi i obavijesti
Korisni linkovi
Besplatne stvari
Poslovni forum
Primjeri ugovora
Poslovne ponude
| |
|
IZRADA WEB STRANICA
Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi tvrtka trebala imati web stranice:
Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.
Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.
Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.
Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, obrazaca za kontakt, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.
Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.
Branding: Web stranice su važan alat za branding tvrtke, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.
Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.
Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.
Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
|
|
Napomena!
Internet je dostupan milijunima ljudi. Ipak, neke tvrtke još uvijek ne shvaćaju moć Interneta.
Neke tvrtke uopće nemaju internet stranice, a neke imaju tako amaterske i loše
da je to gotovo nevjerojatno.
Priuštite si stvarno kvalitetne stranice. Sada po
prvi puta imate priliku kvalitetno predstaviti svoju tvrtku milijunima ljudi.
Da
li ćete tu priliku iskoristiti, to ovisi samo o Vama.
CMS - Content Menagment System - Izrada web stranica |
Što je to CMS?
CMS ili Content Menagment System
je izraz za programirane internet stranice što
Vam omogućava da samostalno i jednostavno unosite ili brišete sadržaj sa
svojih internet stranica putem jednostavnog i preglednog administratorskog
sučelja, a što je vrlo bitno, bez ikakvih posebnih predznanja.
Za rad Vam dovoljan je samo Vaš preglednik web stranica (browser), a to je
upravo Vaš Internet Explorer ili neki drugi program koji upravo i sada koristite kada čitate ovaj tekst.
Tekst je moguće unositi direktno ili tako da ga jednostavno kopirate iz
Microsoft Worda ili drugog tekst editora, a formatirate ga onako kako ste
navikli u svom programu za obradu teksta. Kao što pišete stranice u Wordu,
ili Excelu, tako pišete i sadržaj za Vaše web stranice, direktno u Vašem
Control panelu, ili sve napišete u npr. Wordu, a potom to isto kopirate na
svoje stranice. Da ste naručili i "klasičnu" izradu web stranica, svejedno
bi morali pripremiti tekst i fotografije.
Kako bi se upoznali sa CMS aplikacijama pripremili smo Vam veliki broj primjera i pregleda.
Izrada web stranica za tvrtke, obrte i privatne osobe. Kvalitetna izrada web stranica prilagođenih mobilnim uređajima. Privucite korisnike suvremenim web stranicama. Iskoristite priliku! Pregledajte recenzije naših klijenata i uvjerite se zašto smo mi Vaš pravi izbor. Izrada web trgovina. Web shop i besplatne web stranice prilagođene vašem poslovanju. Savjetovanje i podrška. Napredne funkcionalnosti. Vrhunska usluga. Povoljne cijene. SEO Optimizacija. Suvremen dizajn i visoka tehnička kvaliteta izrade internet stranica. Besplatna izrada web stranica u sklopu naših promotivnih akcija. Besplatne stranice za poduzetnike i udruge. Besplatne stranice za obrtnike i male poduzetnike. Izrada web stranica besplatno brzo i povoljno! Izrađujemo web stranice koje vas spajaju s novim poslovnim prilikama, optimizirane za povećanje uspješnosti online poslovanja. Izrađujemo uspješne web stranice i napredna web rješenja kreirana prema vašim zahtjevima. Besplatna izrada web stranica za obrtnike i male poduzetnike.
|
Detaljne informacije o izradi CMS internet stranica - Klikni i saznaj! |
|
|
|
|
| | |