17. 7. 2024.  
POSLOVNE USLUGE BAZE PODATAKA ISTRAŽIVANJA ZASTUPANJE PUBLIKACIJE
IZRADA STRANICA WEB HOSTING E-MARKETING AKTUALNO KONTAKT
Poslovni forum 1 Poslovni forum 6
Poslovni forum 2 Poslovni forum 7
Poslovni forum 3 Poslovni forum 8
Poslovni forum 4 Poslovni forum 9
Poslovni forum 5 Poslovni forum 10
Poslovni web katalog POSLOVNI FORUM
VLADINA STRATEGIJA

Hrvatska postaje razvijena zemjla do 2009. godine


Hrvatska će do 2009. godine postati razvijena zemlja sa 11.000 američkih dolara po stanovniku. Rast će po stopi sedam posto. Tome rastu pridonijet će pet poluga, i to revitalizacija proizvodnje, povećanje izvoza i direktnih stranih investicija, jačanje malih i srednjih poduzeća te regionalna kohezija, piše u prvom Nacionalom razvojnom planu, koji je, napokon, napisan.
Taj dokument od četiristotinjak stranica, rad Središnjeg državnog ureda za razvojnu strategiju, poslan je najprije na adresu hrvatskog premijera, Ive Sanadera, a potom i svim ministarstvima.

Plan za petogodišnje razdoblje (2005-2009) sveobuhvatni je prije svega ekonomski razvojni plan Republike Hrvatske. U njemu su i ekonomski i socioekonomski razvojni plan, koji počinje odozgo (top-down) sa strateškim smjernicama, a potom se razrađuje s inputima odozdo (bottom-up).

Prvi put se u razvojnom planu gledaju ne samo makroekonomski podaci, nego i sektori i regije. Svrha je izrade toga dokumenta da se osmisli i planira razvoj u tom petogodišnjem razdoblju. Nadgledat će se ostvarenje plana i analizirati eventualne devijacije.

S protekom planskog razdoblja treba se doći do novog plana za sljedeće razdoblje. Svrha je plana i da se počne planski razmišljati o razvoju zemlje, a ne da se stihijiski, vatrogasnim mjerama preživljava, piše u uvodnom dijelu dokumenta.

Eksplicitni je cilj NRP-a davanje mjera rasta i razvoja, koje će dati višu stopu rasta od predviđene tekućim ekonomskim politikama (rast od četiri do pet posto) i koje će dostići prag razvijenosti od 11.000 američkih dolara po stanovniku do 2009. godine. U planu su razrađene dvije projekcije, temeljni scenarij i scenarij rasta.

Temeljni scenarij je skup projekcija glavnih makroekonomskih varijabla koje su izrađene pod temeljnim pretpostavkama nastavka osnovnih trendova i kretanja.

Usto su se u taj scenarij baseline uvrstili i elementi ekonomskih politika koje su dogovorene s MMF-om u sklopu stand-by aranžmana 2004. godine. Projekcije su potpuno usklađene (u dijelu rasta BDP-a do 2007. godine) s projekcijama Ministarstva financija. No takva računica ne dostiže cilj, odnosno premašivanje praga razvijenosti u 2009. godini, valja ukalkulirati poluge rasta.

Proizvodnja uz restrukturiranje i preusmjeravanje u djelatnosti u kojima je visoka produktivnost rada i kapitala te preusmjeravanjem prema proizvodnji proizvoda više dodane vrijednosti, osobito uslugama, može organski rasti i dvoznamenkastim stopama.

Uz stabilnu stopu inflacije oko dva posto u navedenomu razdoblju prosječna realna stopa rasta može biti sedam-osam posto. Osobna potrošnja trebala bi pasti sa 58 posto na 50 posto BDP-a u 2009. godini, i to kao rezultat zaustavljanja brzog rasta potrošnje i povećana rasta BDP-a temeljena na izvozu.

Povisivanje trošarina i pojačani fokus na poreze na potrošnju pridonijeli bi sporijem povećanju osobne potrošnje, a nastavak fiskalne prilagodbe i strukturne reforme zaustavili bi rast javne potrošnje na oko 20 posto, i to unatoč približavanju EU i jačanju administracije.

Investicije bi blago pale prema 26 posto BDP-a i ostale na visokoj razini, uglavnom zbog jačanja štednje, razvoja financijskog sustava i akumulacije unutar samog sustava, uključujući mogućnosti ulaganja mirovinskih fondova i osiguravajućih društava te stranih direktnih investicija.

Izvoz bi se povećao usmjeravanjem na djelatnosti u kojima imamo komparativne prednosti. U promatranom razdoblju izvoz bi se udvostručio uz izjednačavanje udjela roba i usluga. Uvoz smanjuje udjel sa 56 posto na 46 posto BDP-a smanjivanjem potrošnje, jačanjem veza između domaćih poduzeća te zbog viših trošarina.

Trebala bi biti povećana domaća štednja te se smanjiti jaz između štednje i investicija i, prvi put, trebalo bi se ostvariti zatvaranje vanjskotrgovinske bilance i suficita na tekućem računu bilance plaćanja.

Inflacija bi, prema projekcijama, trebala ostati niska, s obzirom na nisku inflaciju u EU, koja je glavni izvor poremećaja odnosa cijena te pretpostavke da će se poremećaji na tržištu nafte smiriti već u ovoj godini.

U planu se preporučuje i pretpostavlja smanjenje fluktuacija tečaja i održavanje stabilnog tečaja te tako zapravo sa stabilnim cijenama i održavanje stabilnog realnog tečaja kune.

Pred Hrvatskom je, navodi se u planu, specijalizacija, odnosno fokusiranje na grane u kojima smo relativno bolji ili u kojima relativno manje zaostajemo za zemljama EU i u okružju, te preusmjeravanje na grane koje imaju najvišu dodanu vrijednost.

U usporedbi produktivnosti po granama sa zemljama EU (osobito "novim") i prema komparativnim prednostima, Hrvatska može planirati svoj rast na ovim industrijskim grupama: industrije s resursnom osnovom (poljoprivreda, šumarstvo, ribarstvo, prehrambena i drvna industrija), prerađivačka industrija (autoindustrija, avioindustrija i brodogradnja), industrija kože, odjeće i obuće, modna industrija, farmaceutska industrija i biotehnologija, električni strojevi, elektronika, telekomunikacije, softwari, zatim turizam, dokolica i kreativne industrije te financijske usluge, ostale poslovne usluge i call centri.

Usmjerenje na te grupe industrija, smatraju autori plana, omogućit će specijalizaciju prema komparativnim prednostima, povećanje konkurentnosti i poboljšanje rezultata od međunarodne razmjene, a glavni je cilj s tim grupama proizvoda svrstati se među prvih dvadeset zemalja u svijetu.

Predlaže se i povezivanje velikih poduzeća s malim i srednjim preko međusektorske i međuministarske komisije, uz prihvaćanje lokalnih potreba, formiranje domaćih lanaca proizvodnje (klastera) te uključivanjem velikih poduzeća i njihovih kooperanata u svjetske klastere.

S obzirom na izvoznu orijentiranost, klasteri bi povećali konkurentnost hrvatskih proizvoda na međunarodnom tržištu, potaknuli izvoz i poboljšali vanjskotrgovinsku bilancu. Klastere treba formirati tako da je na prvome mjestu finalni proizvod, i to po dobrovoljnom principu i s nekoliko jakih igrača.

Prema uspješnosti u proizvodnji i produktivnosti, preporučuje se formiranje 14 klastera: drvni, građevni, prehrambeni, brodograđevni, avioklaster i aeroklaster, kemijski, farmako-biotehnološki, modni, elektrostrojograđevni, ICT, prometni, turistički, financijsko-uslužni i klaster kreativnih industrija.

Finalni proizvodi tih klastera, primjerice, bili bi mobiteli, helikopteri, videoigrice, odjeća s potpisom. Pri tome, autori napominju, kod sektora u kojem Hrvatska izrađuje finalni proizvod (poput drvnog, u kojem proizvodimo namještaj) treba predvidjeti uključivanje drugih zemalja u regiji u up-streamu ili sirovini (npr. BiH), a kod sektora u kojem mi još ne proizvodimo svjetski konkurentan proizvod trebamo se uključiti u europske i svjetske klastere.

Jugoistočna Europa jedno je od ciljnih tržišta hrvatskog gospodarstva, koje ondje želi biti regionalni lider pa se planira formiranje regionalnih klastera, u kojim će hrvatski proizvođači biti na prvom mjestu.

Planom se preporučuje da se konkurentnost izvoznika, među ostalim, poveća smanjivanjem poreza, osobito na plaće i iz plaća, smanjujući tako njihove troškove rada.

Hrvatski se izvoz temelji na jednostavnom radu i korištenju resursa, pa je potrebno poticati proizvodnju tehnološki složenijih proizvoda, primjerice, poreznim i carinskim olakšicama za ulaganje u istraživanje i razvoj.

Treba poboljšati i kvalitetu proizvodnje nametanjem najviših europskih standarda hrvatskim proizvođačima, osobito u državnom vlasništvu. Država bi preko HBOR-a mogla financirati i ulaganja u tehnologiju kojom se proizvodnja podiže na višu tehnološku razinu.

Za povećanje izvoza preporučuje se i poticanje diversifikacije proizvoda u odnosu na generičke proizvode i suvremena vještina prodaje u inozemstvu. Osmišljenom strategijom prodiranja na strana tržišta, pakiranjem, dizajnom i odgovarajućim marketingom treba kvalitetne proizvode (primjerice, hrvatska vina) odvojiti iz generičke mase i uvrstiti u prodajne kanale na gornjem kraju vrijednosti (high-end).

Plan postoji, a na redu je javna rasprava. Eto, alibi kako Hrvatska nema gospodarskih smjernica više ne stoji. Slučajevi poput ukidanja tristotinjak zanimanja u obrazovnom sustavu, a da nitko ne zna kojih i u kojem smjeru, ne bi trebali biti opravdanje jer strategija bi upravo na takva pitanja trebala dati odgovore.

Iskustva, posebice novih članica Europske unije, tvrdi se u uvodnom dijelu NRP-a, govore kako je upravo taj plan imao važnu ulogu i u njihovoj integraciji u EU.

Novce iz pretpristupnih fondova dobili su projekti koji su izvedeni iz nacionanih razvojnih planova tih zemalja. Usto, i pregovori zemalja članica bili su temeljeni na glavnim naznakama u NRP-u

     Večernji list, ožujak 2005.


 
Poslovni forum - One Stop Shop

 
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 


Istraživanje tržišta
Poslovni izvještaji
Internet marketing
Izrada web stranica
Izrada CMS stranica
Hosting i domene
Imenici i adresari
Poslovni ugovori
Poslovne usluge
Trgovine i usluge
Poslovna psihologija
Poslovni programi
Oglasi i obavijesti
Korisni linkovi
Besplatne stvari
Poslovni forum
Primjeri ugovora
Poslovne ponude

 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi tvrtka trebala imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, obrazaca za kontakt, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding tvrtke, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 


  Napomena!

 Internet je dostupan milijunima ljudi. Ipak, neke tvrtke još uvijek ne shvaćaju moć Interneta.
 Neke tvrtke uopće nemaju internet stranice, a neke imaju tako amaterske i loše da je to gotovo nevjerojatno.
 Priuštite si stvarno kvalitetne stranice. Sada po prvi puta imate priliku kvalitetno predstaviti svoju tvrtku milijunima ljudi.
 Da li ćete tu priliku iskoristiti, to ovisi samo o Vama.


  CMS - Content Menagment System - Izrada web stranica

 Što je to CMS?

CMS ili Content Menagment System je izraz za programirane internet stranice što Vam omogućava da samostalno i jednostavno unosite ili brišete sadržaj sa svojih internet stranica putem jednostavnog i preglednog administratorskog sučelja, a što je vrlo bitno, bez ikakvih posebnih predznanja.
Za rad Vam dovoljan je samo Vaš preglednik web stranica (browser), a to je upravo Vaš Internet Explorer ili neki drugi program koji upravo i sada koristite kada čitate ovaj tekst.

Tekst je moguće unositi direktno ili tako da ga jednostavno kopirate iz Microsoft Worda ili drugog tekst editora, a formatirate ga onako kako ste navikli u svom programu za obradu teksta. Kao što pišete stranice u Wordu, ili Excelu, tako pišete i sadržaj za Vaše web stranice, direktno u Vašem Control panelu, ili sve napišete u npr. Wordu, a potom to isto kopirate na svoje stranice. Da ste naručili i "klasičnu" izradu web stranica, svejedno bi morali pripremiti tekst i fotografije.
Kako bi se upoznali sa CMS aplikacijama pripremili smo Vam veliki broj primjera i pregleda.

Izrada web stranica za tvrtke, obrte i privatne osobe. Kvalitetna izrada web stranica prilagođenih mobilnim uređajima. Privucite korisnike suvremenim web stranicama. Iskoristite priliku! Pregledajte recenzije naših klijenata i uvjerite se zašto smo mi Vaš pravi izbor. Izrada web trgovina. Web shop i besplatne web stranice prilagođene vašem poslovanju. Savjetovanje i podrška. Napredne funkcionalnosti. Vrhunska usluga. Povoljne cijene. SEO Optimizacija. Suvremen dizajn i visoka tehnička kvaliteta izrade internet stranica. Besplatna izrada web stranica u sklopu naših promotivnih akcija. Besplatne stranice za poduzetnike i udruge. Besplatne stranice za obrtnike i male poduzetnike. Izrada web stranica besplatno brzo i povoljno! Izrađujemo web stranice koje vas spajaju s novim poslovnim prilikama, optimizirane za povećanje uspješnosti online poslovanja. Izrađujemo uspješne web stranice i napredna web rješenja kreirana prema vašim zahtjevima. Besplatna izrada web stranica za obrtnike i male poduzetnike.
 Detaljne informacije o izradi CMS internet stranica - Klikni i saznaj!
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga
POSLOVNI FORUM - BAZA PODATAKA HRVATSKOG GOSPODARSTVA - ADRESAR POSLOVNIH SUBJEKATA - IZRADA WEB STRANICA ZA PODUZEĆA I OBRTNIKE - WEB HOSTING - PREGLED NAJVAŽNIJIH ZAKONA - PREDSTAVLJANJE I POVEZIVANJE POSLOVNIH SUBJEKATA - IZRADA POSLOVNIH PLANOVA I INVESTICIJSKIH PROJEKATA - ISTRAŽIVANJE TRŽIŠTA - MARKETING - WEB DESIGN - ZAJMOVI - KREDITI - INFORMACIJE - TEČAJNA LISTA - JAVNI NATJEČAJI - PRAVO - PRAVNI SAVJETI - POREZI - EKONOMIJA - FINANCIJE - BANKARSTVO - POSLOVNI FORUM - PREGLED KORISNIH PRILOGA - PRETRAŽIVANJE BAZE PODATAKA - PREGLED PONUDE I POTRAŽNJE - ZASTUPANJE - TRGOVAČKO POSREDOVANJE - KONZALTING - VIJESTI - INFORMACIJE - POSTANITE KORISNIK POSLOVNOG FORUMA - NAJBRŽI I NAJLAKŠI PUT DO SVIH INFORMACIJA - WEB WINDOWS HOSTING - IZRADA INTERNET STRANICA - KNJIGOVODSTVO - IZRADA INVESTICIJSKIH PROGRAMA - TURIZAM - INDUSTRIJA - TRGOVINA - POSLOVNI FORUM - BAZA PODATAKA POSLOVNIH SUBJEKATA - PRETRAŽIVANJE - PREGLED PONUDE I POTRAŽNJE - FINANCIRANJE NOVIH IDEJA - UVOZ - IZVOZ - TRGOVAČKO PRAVO - UGOVORI - RAČUNOVODSTVO - ADRESARI I POSLOVNI IMENICI - PREGLED PONUDE I POTRAŽNJE - PROVJERA BONITETA - KONZULTACIJE - MARKETING - PRIMJERI TRGOVAČKIH UGOVORA - NACIONALNA KLASIFIKACIJA DJELATNOSTI - BAZA PODATAKA - FINANCIJE - PODUZETNIŠTVO - PONUDA I POTRAŽNJA PODUZEĆA - SAMOSTALNE DJELATNOSTI - KONCESIJE - VIJESTI - ISTRAŽIVANJA TRŽIŠTA - ANKETA - MAILING LISTA - POSEBNI PRILOZI - INFORMATIKA I POSLOVNE USLUGE - KONZALTING - PREGLED PONUDE PROIZVODA I USLUGA - KATALOG HRVATSKIH PROIZVODA - SVE INFORMACIJE NA DOHVAT RUKE
Sva prava pridržana - Poslovni forum d.o.o. - www.poslovniforum.hr  -   info@poslovniforum.hr