 |
 |
|
USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE
Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, predsjednik Suda, te
suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec,
Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Smiljko Sokol, Nevenka
Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući o prijedlogu za
pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti drugog propisa s Ustavom i zakonom,
na sjednici održanoj 9. ožujka 2005. godine, donio je
RJEŠENJE
I. Ne prihvaćaju se prijedlozi za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s
Ustavom i zakonom Pravilnika o mjerilima za utvrđivanje naknade za oduzeto
građevinsko zemljište i poslovni prostor (»Narodne novine« broj 204/03 i 3/04
- ispravak) kojeg je donio ministar financija 30. prosinca 2003. godine.
II. Ovo rješenje objavit će se u »Narodnim novinama«.
Obrazloženje
1. Zajednički odvjetnički ured Lapaine & Ostrognaj iz Varaždina, odvjetnik
Ivan Debelić iz Raba, Zdenkica Flack, Olga Pajtak i Ana Vuković iz Varaždina,
Petar Vlahović iz Zagreba, Vladimir Bogovac iz Bjelovara i Danijel Petrić iz
Trogira, podnijeli su prijedloge za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti
s Ustavom i zakonom pojedinih odredaba Pravilnika o mjerilima za utvrđivanje
naknade za oduzeto građevinsko zemljište i poslovni prostor, (u nastavku:
Pravilnik) kojeg je, pod klasom: 011-01/03-01/152 i urbrojem: 513-03/03-3 dana
22. prosinca 2003. godine donio ministar financija i koji je objavljen u
»Narodnim novinama«, broj 204/03 od 30. prosinca 2003. godine, a njegov
ispravak u »Narodnim novinama«, broj 3/04 od 12. siječnja 2004. godine.
2. Podnositelji prijedloga ističu kako su odredbama osporenog Pravilnika
ovlaštenici povrata imovine (građevinskog zemljišta i poslovnog prostora),
koji se prema odredbama Zakona o naknadi za imovinu oduzetu za vrijeme
jugoslavenske komunističke vladavine (»Narodne novine«, broj 92/96, 39/99,
2/99, 92/99, 43/00, 131/00, 27/01, 65/01, 118/01, 80/02 i 81/02 – u daljnjem
tekstu: Zakon o naknadi) ne vraćaju u vlasništvo, stavljeni u znatno
nepovoljniji pravni položaj od ostalih vlasnika takve imovine. Ovo stoga, jer
da je člankom 2. stavkom 2. Pravilnika »zamrznuta« maksimalna cijena m2
građevinskog zemljišta na 100,00 kn što smatraju protivnim odredbi članka 49.
stavka 1. Zakona o naknadi, kao i duhu cijelog zakona.
Na način kako je to propisano odredbama osporenog Pravilnika, navode dalje
podnositelji, maksimalna cijena m2 građevinskog zemljišta jednaka je u cijeloj
Hrvatskoj, tako da dovodi do apsurdnih situacija po kojima je najviša cijena
m2 građevinskog zemljišta jednaka u Zagrebu, Lici ili na Stradunu u
Dubrovniku.
Podnositelji smatraju da su odredbe osporenog Pravilnika, a posebno njegov
članak 2. stavci 2. i 5., u nesuglasju s odredbama članaka 3., 5., 14. stavka
2., 35., 48. stavaka 1. i 2., 50., 134. i 140. Ustava, kao i odredbama članka
49. stavka 1., te članka 78. Zakona o naknadi, pa predlažu da ovaj Sud ukine
osporene odredbe Pravilnika, odnosno isti u cijelosti.
Pored navedenog, ističu dalje podnositelji, odredbom članka 78. Zakona o
naknadi nadležni ministar bio je dužan donijeti poseban propis iz članka 63.
istog Zakona u roku od godine dana od dana stupanja na snagu tog Zakona, dok
je osporeni Pravilnik donijet tek u prosincu 2003. godine.
Podnositelj prijedloga Odvjetničko društvo Lapaine & Ostrognaj, predlaže da
Sud, suglasno članku 45. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske
(»Narodne novine«, broj 99/99, 29/02, 49/02 – pročišćeni tekst; u daljnjem
tekstu: Ustavni zakon) do donošenja konačne odluke privremeno obustavi
izvršenje pojedinačnih akata ili radnji koje se poduzimaju na temelju
osporenog Pravilnika.
3. Članak 2. osporenog Pravilnika u cijelosti glasi:
»Naknada za oduzeto građevinsko zemljište, a koja se utvrđuje u postupku prava
na naknadu prijašnjem vlasniku, utvrđuje se uz primjenu osnovice koju
predstavlja parametarska vrijednost m2 zemljišta i korektivnog faktora te
vrijednosti koja se određuje ovisno o pogodnosti položaja određenog područja.
Parametarska vrijednost zemljišta iz stavka 1. ovog članka je 100,00 kuna.
Pogodnost položaja određenog područja iskazuje se kao koeficijent položaja
(Kp) u tablici, koja je sastavni dio ovog Pravilnika.
U slučaju kada koeficijent položaja nije određen tablicom iz stavka 3. ovog
članka, za procjenu vrijednosti te nekretnine primjenjuje se najniži utvrđeni
koeficijent položaja na području jedinice područne (regionalne) samouprave u
kojoj se nalazi oduzeta nekretnina.
Naknada za oduzeto građevinsko zemljište utvrđuje se na način da se
parametarska jedinica m2 množi s koeficijentom položaja (Kp) iz tablice.«
4. Sukladno odredbama članaka 25. i 42. Ustavnog zakona, prijedlozi su
dostavljeni na očitovanje donositelju Pravilnika, ministru financija, te
Ministarstvu pravosuđa.
Prijedlozi nisu osnovani.
5. Osporeni Pravilnik donio je ministar financija pozivom na odredbu članka
63. stavka 6. Zakona o naknadi. Tom je zakonskom odredbom propisano:
Ako sadašnju vrijednost imovine nije moguće utvrditi primjenom mjerila iz
stavka 2., 3. i 4. ovoga članka, mjerila za procjenu vrijednosti takve imovine
utvrđuje ministar financija.
Iz mjerodavne odredbe članka 63. stavka 6. Zakona o naknadi nedvojbeno
proizlazi da je nadležni ministar imao zakonsku ovlast za donošenje osporenog
Pravilnika. Isto tako, nadležni ministar imao je zakonsku ovlast i dužnost
propisati mjerila za procjenu vrijednosti imovine čiju vrijednost nije moguće
utvrditi primjenom Zakonom propisanih mjerila.
Razmatranjem sadržaja članka 2. osporenog Pravilnika, Ustavni sud ocjenjuje da
je nadležni ministar uredio navedeno pitanje u granicama zakonske ovlasti.
Ustavni sud pri tome utvrđuje da propisivanjem parametarske vrijednosti m2
zemljišta u novčanom iznosu, kao jednog od mjerila za utvrđivanje visine
naknade za oduzeto građevinsko zemljište, ministar nije prekoračio granice
zakonske ovlasti iz članka 63. stavka 6. Zakona o naknadi.
Ustavni sud pritom ističe da sama visina parametarske vrijednosti propisane
osporenim Pravilnikom nije ustavnopravno pitanje, pa Ustavni sud taj dio
prijedloga predlagatelja nije razmatrao.
6. Predlagatelji se neosnovano pozivaju na nesuglasnost osporene odredbe
članka 2. stavka 2. Pravilnika s člancima 48. stavkom 1. i 50. Ustava.
Navedeni članci Ustava odnose se na jamstvo prava vlasništva, odnosno na
pretpostavke pod kojima je pravo vlasništva dopušteno oduzeti ili ograničiti.
Nasuprot tome, odredbe osporenog Pravilnika odnose se na ovlaštenike naknade
za oduzeto građevinsko zemljište, koji nisu vlasnici tog zemljišta, pa ne
potpadaju pod jamstva propisana člancima 48. stavkom 1. i 50. Ustava.
Zakonom o naknadi, naime, nisu utvrđeni ništavim pravni propisi i pojedinačni
akti kojima je prijašnjim vlasnicima oduzeta imovina za vrijeme jugoslavenske
komunističke vladavine, niti je prijašnjim vlasnicima tim Zakonom iznova
priznato pravo vlasništva ili neko drugo stvarno pravo na toj imovini.
Ustavni sud osobito ističe, da priznavanje prava na naknadu za oduzetu imovinu
za vrijeme jugoslavanske komunističke vladavine, uključujući određivanje
njezine visine za pojedine vrste oduzete imovine, ovisi o volji zakonodavca uz
obvezu poštivanja temeljnih vrednota ustavnopravnog poretka Republike
Hrvatske.
Stoga se različit zakonski pristup pojedinim različitim vrstama oduzete
imovine ne može ni ocjenjivati s aspekta jednakosti svih pred zakonom,
zajamčene člankom 14. stavkom 2. Ustava.
S ustavnopravnog aspekta relevantna je činjenica da su ovlaštenici prava na
naknadu za jednu vrstu imovine (u konkretnom slučaju, ovlaštenici prava na
naknadu za oduzeto građevinsko zemljište) u jednakom pravnom položaju pred
zakonom u smislu članka 14. stavka 2. Ustava, što predlagatelji u svojim
podnescima ne osporavaju
7. Člankom 78. Zakona o naknadi propisano je da će nadležni ministri posebne
propise iz članka 63. istog Zakona donijeti u roku od godine dana od dana
stupanja na snagu tog Zakona.
Zakon o naknadi donijet je 11. listopada 1996. godine, objavljen je 30.
listopada 1996. godine (»Narodne novine«, broj 92/96), a stupio je na snagu 1.
siječnja 1997. godine.
Osporeni Pravilnik donijet je 22. prosinca 2003. godine, objavljen je u
»Narodnim novinama«, broj 204 od 30. prosinca 2003. godine, stupio je na snagu
7. siječnja 2004. godine, a primjenjuje se od 1. travnja 2004. godine.
Iz navedenog proizlazi da je osporeni Pravilnik trebao biti donesen najkasnije
do 1. siječnja 1998. godine. Nadležni ministar donio je osporeni Pravilnik,
međutim, 6 godina i 4 mjeseca nakon isteka zakonskog roka.
Osporeni Pravilnik donesen je sa znatnim vremenskim zakašnjenjem, no
sagledavajući značenje Pravilnika za provedbu Zakona o naknadi, Ustavni sud
ocjenjuje da zbog osiguranja načela pravne sigurnosti objektivnog pravnog
poretka nema ustavnopravnog opravdanja da se zbog navedenog propusta on ukine
u cijelosti.
Uvažavajući, međutim, težinu i raširenost navedene neustavne i nezakonite
pojave u hrvatskom pravnom poretku, Ustavni sud je, u skladu s člankom 104.
Ustavnog zakona, o toj pojavi upozorio Hrvatski sabor svojim Izvješćem broj:
U-X-835/2005 od 24. veljače 2005. godine, objavljenim u »Narodnim novinama«,
broj 30 od 4. ožujka 2005. godine.
8. Slijedom iznijetog, a utvrdivši kako osporeni propis nije u nesuglasju s, u
prijedlozima predlagatelja, navedenim odredbama Ustava te odredbama Zakona o
naknadi, rješeno je kao u točki I. izreke.
Točka I. izreke ovog rješenja temelji se na odredbama članka 43. Ustavnog
zakona.
Točka II. izreke ovog rješenja temelji se na odredbama članka 29. Ustavnog
zakona.
9. O prijedlozima predlagatelja za privremenom obustavom izvršenja
pojedinačnih akata ili radnji koje se poduzimaju na osnovi drugog propisa,
čija se suglasnost s Ustavom i zakonom ocjenjuje, nije odlučivano s obzirom na
sadržaj izreke ovog rješenja.
Broj: U-II-468/2004
U-II-510/2004
U-II-595/2004
U-II-1027/2004
U-II-523/2005
U-II-691/2005
Zagreb, 9. ožujka 2005.
USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE
Predsjednik Suda
dr. sc. Petar Klarić, v. r.
|
|
|
|
Poslovni forum - One Stop Shop |
|
|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
Istraživanje tržišta
Poslovni izvještaji
Internet marketing
Izrada web stranica
Izrada CMS stranica
Hosting i domene
Imenici i adresari
Poslovni ugovori
Poslovne usluge
Trgovine i usluge
Poslovna psihologija
Poslovni programi
Oglasi i obavijesti
Korisni linkovi
Besplatne stvari
Poslovni forum
Primjeri ugovora
Poslovne ponude
| |
|
IZRADA WEB STRANICA
Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi tvrtka trebala imati web stranice:
Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.
Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.
Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.
Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, obrazaca za kontakt, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.
Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.
Branding: Web stranice su važan alat za branding tvrtke, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.
Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.
Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.
Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
|
|
Napomena!
Internet je dostupan milijunima ljudi. Ipak, neke tvrtke još uvijek ne shvaćaju moć Interneta.
Neke tvrtke uopće nemaju internet stranice, a neke imaju tako amaterske i loše
da je to gotovo nevjerojatno.
Priuštite si stvarno kvalitetne stranice. Sada po
prvi puta imate priliku kvalitetno predstaviti svoju tvrtku milijunima ljudi.
Da
li ćete tu priliku iskoristiti, to ovisi samo o Vama.
CMS - Content Menagment System - Izrada web stranica |
Što je to CMS?
CMS ili Content Menagment System
je izraz za programirane internet stranice što
Vam omogućava da samostalno i jednostavno unosite ili brišete sadržaj sa
svojih internet stranica putem jednostavnog i preglednog administratorskog
sučelja, a što je vrlo bitno, bez ikakvih posebnih predznanja.
Za rad Vam dovoljan je samo Vaš preglednik web stranica (browser), a to je
upravo Vaš Internet Explorer ili neki drugi program koji upravo i sada koristite kada čitate ovaj tekst.
Tekst je moguće unositi direktno ili tako da ga jednostavno kopirate iz
Microsoft Worda ili drugog tekst editora, a formatirate ga onako kako ste
navikli u svom programu za obradu teksta. Kao što pišete stranice u Wordu,
ili Excelu, tako pišete i sadržaj za Vaše web stranice, direktno u Vašem
Control panelu, ili sve napišete u npr. Wordu, a potom to isto kopirate na
svoje stranice. Da ste naručili i "klasičnu" izradu web stranica, svejedno
bi morali pripremiti tekst i fotografije.
Kako bi se upoznali sa CMS aplikacijama pripremili smo Vam veliki broj primjera i pregleda.
Izrada web stranica za tvrtke, obrte i privatne osobe. Kvalitetna izrada web stranica prilagođenih mobilnim uređajima. Privucite korisnike suvremenim web stranicama. Iskoristite priliku! Pregledajte recenzije naših klijenata i uvjerite se zašto smo mi Vaš pravi izbor. Izrada web trgovina. Web shop i besplatne web stranice prilagođene vašem poslovanju. Savjetovanje i podrška. Napredne funkcionalnosti. Vrhunska usluga. Povoljne cijene. SEO Optimizacija. Suvremen dizajn i visoka tehnička kvaliteta izrade internet stranica. Besplatna izrada web stranica u sklopu naših promotivnih akcija. Besplatne stranice za poduzetnike i udruge. Besplatne stranice za obrtnike i male poduzetnike. Izrada web stranica besplatno brzo i povoljno! Izrađujemo web stranice koje vas spajaju s novim poslovnim prilikama, optimizirane za povećanje uspješnosti online poslovanja. Izrađujemo uspješne web stranice i napredna web rješenja kreirana prema vašim zahtjevima. Besplatna izrada web stranica za obrtnike i male poduzetnike.
|
Detaljne informacije o izradi CMS internet stranica - Klikni i saznaj! |
|
|
|
|
| | |