POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

193

Na teme­­lju članka 60. stavka 9. Zakona o pravima hrvatskih branite­­lja iz Domovinskog rata i članova ­­njihovih obite­­lji (»Na­rod­ne novine« broj 174/2004), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 20. siječ­­nja 2005. godine donijela

UREDBU

O UVJETIMA I POSTUPKU OSTVARIVANJA CARINSKIH I POREZNIH OLAKŠICA HRVATSKIH BRANITELJA IZ DOMOVINSKOG RATA I ČLANOVA NJIHOVIH OBITELJI

ZAJEDNIČKE ODREDBE

Članak 1.

Ovom Uredbom utvrđuju se uvjeti i postupak ostvariva­­nja carinskih i poreznih olakšica hrvatskih branite­­lja iz Domovinskog rata i članova obite­­lji smrtno stradaloga, zatočenog ili nestaloga hrvatskog branite­­lja iz Domovinskog rata.

Članak 2.

Korisnici carinskih i poreznih olakšica iz članaka 60. i 61. Zakona o pravima hrvatskih branite­­lja iz Domovinskog rata i članova ­­njihovih obite­­lji (u da­­lj­­njem tekstu: Zakon) su:

1) pri uvozu osobnih automobila:

a) Ministarstvo obite­­lji, branite­­lja i međugeneracijske solidarnosti (u da­­lj­­njem tekstu: Ministarstvo) kada nabav­­lja osobni automobil s ugrađenim prilagodbama koji dodje­­ljuje u vlasništvo HRVI iz Domovinskog rata s ošteće­­njem organizma 100% I. skupine,

b) HRVI iz Domovinskog rata od II. do IV. skupine ošteće­­nja organizma, koje ima za pos­­ljedicu ošteće­­nje funkcije ekstremiteta ili ošteće­­nje vida, te

c) bračni drug, puno­­ljetna djeca i rodite­­lji smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branite­­lja iz Domovinskog rata

2) pri unosu, uvozu ili dobiva­­nju iz inozemstva ortopedskih i drugih pomagala koja su izravan nadomjestak tjelesnih organa, odnosno oštećenih tjelesnih organa, te ­­njihovih rezervnih dijelova i potrošnog materijala za ta pomagala:

HRVI iz Domovinskog rata, te

3) pri uvozu strojeva i opreme za obav­lja­nje gospodarske djelatnosti odnosno samostalne profesionalne djelatnosti, sukladno posebnim propisima za obav­lja­nje odnosne djelatnosti (u da­lj­njem tekstu: opreme za obav­lja­nje djelatnosti):

a) nezaposleni HRVI iz Domovinskog rata,

b) dragovo­ljac,

c) hrvatski branite­lj iz Domovinskog rata,

d) obite­lj smrtno stradaloga, zatočenog ili nestaloga hrvat­skog branite­lja iz Domovinskog rata.

Carinske i porezne olakšice pri uvozu opreme za obav­lja­nje djelatnosti ne mogu koristiti HRVI iz Domovinskog rata koji imaju status korisnika mirovine ili korisnika nadoknade po osnovi sma­njene radne sposobnosti za razdob­lje dok se nadoknada isplaćuje, ako ta prava ostvaruju teme­ljem odredaba posebnih propisa koji se primje­njuju na hrvatske branite­lje iz Domovinskog rata.

Članak 3.

Potvrdu o statusu korisnika carinskih i poreznih olakšica pri uvozu osobnih automobila izdaje nadležni ured državne uprave u jedinici područne (re­gionalne) samouprave, odnosno nadležno upravno tijelo Grada Zagreba prema mjestu prebivališta korisnika olakšice, i to za:

a) HRVI iz Domovinskog rata I. skupine sa 100% ošteće­nja organizma,

b) HRVI iz Domovinskog rata II. do IV. skupine ošteće­nja organizma, te

c) bračnog druga, puno­ljetnu djecu i rodite­lje smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branite­lja iz Domovinskog rata.

Potvrdu o statusu korisnika carinskih i poreznih olakšica pri uvozu opreme za obav­lja­nje djelatnosti izdaje:

a) Ministarstvo obrane: ustrojbena jedinica u sjedištu Ministarstva, odnosno uprava za obranu mjesno nadležna prema prebivalištu korisnika olakšica, ili

b) Ministarstvo unutar­njih poslova: ustrojbena jedinica u sjedištu Ministarstva, odnosno policijska uprava mjesno nadležna prema prebivalištu korisnika olakšica, te

c) nadležni ured državne uprave u jedinici područne (re­gionalne) samouprave, odnosno nadležno upravno tijelo Grada Zagreba prema mjestu prebivališta korisnika.

Tijela iz stavaka 1. i 2. ovog članka obvezatna su voditi evidenciju o izdanim potvrdama o statusu korisnika carinskih i poreznih olakšica.

OSTVARIVANJE OLAKŠICA PRI UVOZU OSOBNIH AUTOMOBILA

Članak 4.

Potvrdom iz članka 3. stavka 1. točke a) ove Uredbe utvrđuje se status korisnika carinskih i poreznih olakšica pri uvozu osobnih automobila za HRVI iz Domovinskog rata I. skupine sa 100% ošteće­nja organizma, te navodi način ostvariva­nja tih olakšica.

Carinske i porezne olakšice HRVI iz Domovinskog rata I. skupine sa 100% ošteće­nja organizma ostvaruju se pri uvozu osobnog automobila s ugrađenim prilagodbama od strane Ministarstva.

Na prijenos osobnog automobila koje­g Ministarstvo daje u vlasništvo korisniku olakšica ne plaća se carina, posebni porez i porez na dodanu vrijednost.

Članak 5.

Potvrdom iz članka 3. stavka 1. točke b) ove Uredbe utvrđuje se:

a) status korisnika olakšice kao HRVI iz Domovinskog rata II. do IV. skupine ošteće­nja organizma,

b) postotak ošteće­nja organizma, te

c) či­njenica da utvrđeno ošteće­nje organizma ima za pos­ljedicu ošteće­nje funkcije ekstremiteta ili ošteće­nje vida.

Smatra se da ošteće­nje organizma HRVI iz Domovinskog rata II. do IV. skupine ima za pos­ljedicu ošteće­nje funkcije, ako u ukupnom ošteće­nju organizma postoji:

a) ošteće­nje funkcije ekstremiteta s najma­nje 30%, ili

b) ošteće­nje kra­lježnice ili drugih organa čije ošteće­nje utječe na funkciju ekstremiteta, koje ima za pos­ljedicu funkcionalno ošteće­nje istih od najma­nje 30%, te

c) ošteće­nje vida s najma­nje 30%.

Či­njenica da utvrđeno ošteće­nje organizma ima za pos­ljedicu ošteće­nje funkcije ekstremiteta ili ošteće­nje vida utvrđuje se na teme­lju nalaza i miš­lje­nja drugostupa­njskog liječničkog povjerenstva osnovanog sukladno propisima o pravima branite­lja.

Članak 6.

Potvrdom iz članka 3. stavka 1. točke c) ove Uredbe utvrđuje se status korisnika carinskih i poreznih olakšica pri uvozu osobnog automobila za bračnog druga, puno­ljetnu djecu i rodite­lje smrtno stradaloga, zatočenoga ili nestalog hrvatskog branite­lja iz Domovinskog rata.

Članak 7.

Uz zahtjev za ostvariva­nje carinskih i poreznih olakšica pri uvozu osobnih automobila, nadležnoj carinarnici podnosi se izvornik potvrde nadležnog ureda državne uprave u jedinici područne (re­gionalne) samouprave, odnosno nadležnoga upravnog tijela Grada Zagreba o statusu korisnika olakšice.

Članak 8.

Na teme­lju podataka iskazanih u prihvaćenoj carinskoj deklaraciji za pušta­nje robe u slobodan promet, nadležna ustrojstvena jedinica Ministarstva unutar­njih poslova u prometnu dozvolu osobnog automobila uvezenog uz predmetnu carinsku i poreznu olakšicu upisuje bi­lješku: »Zabrana otuđe­nja po propisima o HB, do **.**.**** godine.«.

Pri izračunu i upisu datuma iz stavka 1. ovog članka, mjerodavan je dan i mjesec prihvaća­nja carinske deklaracije kojom se odnosni osobni automobil pušta u slobodan promet, a kao godina upisuje se godina iz rješe­nja uvećana za dva.

Na HRVI iz Domovinskog rata s ošteće­njem organizma 100% I. skupine ne odnosi se zabrana otuđe­nja automobila koji je po osnovi članka 60. stavka 1. Zakona uvezen sukladno članku 4. stavku 2. ove Uredbe.

Članak 9.

Osobnim automobilom pri korište­nju carinskih i poreznih olakšica hrvatskih branite­lja iz Domovinskog rata smatraju se osobni automobili, te motorna vozila za kombinirani prijevoz robe i osoba i terenska vozila iz tarifnog broja 87.03 Carinske tarife, neovisno o tipu motora (benzinac ili dizel) ili obujmu cilindra motora.

OSTVARIVANJE OLAKŠICA PRI UVOZU ORTOPEDSKIH I DRUGIH POMAGALA

Članak 10.

Carinske i porezne olakšice pri unosu, uvozu ili dobiva­nju iz inozemstva ortopedskih i drugih pomagala, te rezervnih dijelova i potrošnog materijala za ta pomagala, HRVI iz Domovinskog rata ostvaruju u postupku uvoznog cari­nje­nja.

Pri ostvariva­nju carinskih i poreznih olakšica iz stavka 1. ovog članka nadležnoj carinarnici prilaže se:

a) ovjeren preslik konačnog rješe­nja o priznava­nju statusa HRVI iz Domovinskog rata, te

b) ovjeren preslik nalaza i miš­lje­nja ovlaštenog liječnika specijalista, s preporukom za korište­nje odgovarajuće­g pomagala.

OSTVARIVANJE OLAKŠICA PRI UVOZU STROJEVA I OPREME ZA OBAVLJANJE DJELATNOSTI

Članak 11.

Djelatnošću mjerodavnom za ostvariva­nje carinskih i poreznih olakšica iz članka 61. stavka 2. Zakona, smatra se:

a) samostalno obav­lja­nje gospodarske djelatnosti,

b) samostalna profesionalna djelatnost koju osobno obav­lja korisnik olakšica,

c) re­gistrirana djelatnost trgovačkog društva ili druge pravne osobe u većinskom vlasništvu korisnika olakšica (najma­nje 51%), te

d) obav­lja­nje po­ljoprivredne djelatnosti u obite­ljskom po­ljoprivrednom gospodarstvu (kućanstvu) ukoliko je po­ljoprivreda jedina djelatnost.

Članak 12.

Strojevima i opremom pri ostvariva­nju carinskih i poreznih olakšica hrvatskih branite­lja iz Domovinskog rata smatraju se:

a) strojevi, uređaji i alat, te instalacijski materijal neophodan za ­njihovo stav­lja­nje u funkciju,

b) sanitarna, sigurnosna i druga oprema, instalacijski materijal, te namještaj namije­njen oprema­nju poslovnih prostora koji će se rabiti za obav­lja­nje djelatnosti,

c) žive životi­nje koje se nabav­ljaju kao matično (osnovno) stado ili jato kod obav­lja­nja djelatnosti stočarstva,

d) sadnice voćaka, ukoliko su namije­njene za obav­lja­nje djelatnosti voćarstva,

e) osobni automobili namije­njeni za obav­lja­nje taksi prijevoza, rent a car djelatnosti, obuku vozača u auto školama, kao i terenska ili kombi vozila u izravnoj funkciji obav­lja­nja djelatnosti razminira­nja terena te,

f) ostala motorna vozila za prijevoz robe i putnika, potrebna za obav­lja­nje odnosne gospodarske ili druge djelatnosti.

Carinske i porezne olakšice hrvatskih branite­lja iz Domovinskog rata mogu se koristiti za uvoz strojeva i opreme za obav­lja­nje djelatnosti u vrsti i količini potrebnoj za obav­lja­nje gospodarske djelatnosti odnosno samostalne profesionalne djelatnosti utvrđene obrtnicom ili drugim odgovarajućim aktom o re­gistraciji djelatnosti.

Rabe li se carinske i porezne olakšice pri uvozu opreme za obav­lja­nje djelatnosti pravne osobe u kojoj su osobe iz članka 61. stavka 2. Zakona većinski vlasnici, za određiva­nje vrste i količine strojeva i opreme koji se mogu uvesti mjerodavna je narav re­gistrirane djelatnosti trgovačkog društva odnosno druge pravne osobe za čije obav­lja­nje će se oprema rabiti.

Članak 13.

Zahtjev za ostvariva­nje carinskih i poreznih olakšica pri uvozu opreme za obav­lja­nje djelatnosti podnosi se carinarnici mjesno nadležnoj prema prebivalištu korisnika.

Uz zahtjev iz stavka 1. ovog članka podnosi se:

1) potvrda nadležnog ministarstva o statusu korisnika olakšica kao dragovo­ljca ili hrvatskog branite­lja iz Domovinskog rata, potvrda nadležnog ureda državne uprave u jedinici područne (re­gionalne) samouprave, odnosno nadležnog upravnog tijela Grada Zagreba o statusu korisnika olakšice kao člana obite­lji smrtno stradaloga, zatočenoga ili nestaloga hrvatskog branite­lja iz Domovinskog rata odnosno o statusu korisnika olakšice kao HRVI iz Domovinskog rata, u izvorniku,

2) isprava Hrvatskog zavoda za zapoš­ljava­nje o nezaposlenosti korisnika olakšice,

3) pisana izjava o nekorište­nju predmetnih olakšica,

4) isprava o pravnom statusu korisnika olakšica kao poduzetnika u svrhu obav­lja­nja djelatnosti za koju se oprema uvozi, i to:

a) rješe­nje ili drugi odgovarajući akt ovlaštenog upravnog ili drugog tijela o obav­lja­nju gospodarske ili samostalne profesionalne djelatnosti, ili ispu­njavaju uvjeta za ­njeno obav­lja­nje, ili

b) rješe­nje ili izvadak iz re­gistra ovlaštenog Trgovačkog suda s upisanom djelatnošću za čije obav­lja­nje se oprema namjerava rabiti, ili

c) izvadak iz zem­ljišnih k­njiga, katastarskih evidencija ili druga odgovarajuća isprava o raspolaga­nju s po­ljoprivrednim zem­ljištem za čiju obradu će se koristiti oprema koja se uvozi uz carinske i porezne povlastice,

5) obrazlože­nje o gospodarskoj opravdanosti ulaga­nja u strojeve i opremu, koja se namjerava uvesti uz carinske i porezne olakšice hrvatskih branite­lja iz Domovinskog rata i učinaka toga ulaga­nja, te

6) popis opreme koja se uz carinske odnosno porezne olakšice uvozi za obav­lja­nje određene djelatnosti (u dva primjerka), s naznakom tarifnog broja i trgovačkog naziva robe prema Carinskoj tarifi, naznakom količine, te ukupne vrijednosti robe koja se uvozi uz navedene olakšice.

Uvozi li se oprema za ostvariva­nje carinskih i poreznih olakšica za obav­lja­nje djelatnosti pravne osobe u većinskom vlasništvu korisnika olakšica, uz zahtjev se prilaže i pisana izjava, ovjerena kod javnog bi­lježnika, kojom pravna osoba solidarno s korisnikom olakšice odgovara u slučaju nastanka obveze naknadnog obračuna i plaća­nja carinskoga i poreznog duga za uvezenu opremu.

Uvozi li se teme­ljem carinskih i poreznih olakšica oprema za obav­lja­nje djelatnosti u vrijednosti većoj od 400.000 kuna ili za obav­lja­nje djelatnosti pravne osobe u većinskom vlasništvu korisnika olakšica, umjesto obrazlože­nja iz stavka 2. točke 5) ovog članka, uz zahtjev za ostvariva­nje olakšica podnosi se elaborat o gospodarskoj opravdanosti i učinkovitosti ulaga­nja u opremu koja se namjerava uvesti.

Članak 14.

U postupku donoše­nja rješe­nja o ostvariva­nju carinskih i poreznih olakšica hrvatskih branite­lja iz Domovinskog rata pri uvozu opreme za obav­lja­nje djelatnosti, nadležna carinarnica vodi računa o usklađenosti strukture i količine opreme iz podnijete liste opreme s vrstom djelatnosti koju namjerava obav­ljati korisnik olakšice.

Rok za ostvariva­nje carinskih i poreznih olakšica carinarnica određuje sukladno navodima iz zahtjeva korisnika olakšica, ne duži od dvije godine.

Smatra li nadležna carinarnica da okolnosti iz stavka 1. ovog članka nisu u podnijetim ispravama u potrebnoj mjeri obrazlože­ne, zatražit će dopunu obrazlože­nja ili podnoše­nja drugih isprava, a po potrebi će provesti i usmenu raspravu.

U slučaju dvojbe o postoja­nju usklađenosti iz stavka 1. ovog članka, nadležna carinarnica zatražit će i miš­lje­nje Carinske uprave, središ­nje­g ureda, te Ministarstva obite­lji, branite­lja i među­generacijske solidarnosti.

Članak 15.

Nadležna carinarnica povodom zahtjeva za ostvariva­nje carinskih i poreznih olakšica pri uvozu opreme za obav­lja­nje djelatnosti donosi rješe­nje kojim se utvrđuje:

a) korisnik olakšica (ime i prezime i adresa),

b) djelatnost za čije obav­lja­nje će se oprema rabiti,

c) identifikacijski podaci o samostalnoj djelatnosti, odnosno trgovačkom društvu ili drugoj pravnoj osobi putem koje će se djelatnost obav­ljati,

d) vrijednost robe koja se može uvesti po osnovi predmetnog rješe­nja,

e) rok za ostvariva­nje olakšice, u pravilu ne kraći od jedne godine,

f) lista opreme za obav­lja­nje djelatnosti, koja se uvozi iz inozemstva (redni broj, tarifni broj prema Carinskoj tarifi, trgovački naziv, količina, te ukupna vrijednost),

g) zabrana otuđe­nja uvezene robe uz olakšice osoba iz članka 61. stavka 2. Zakona prije isteka roka od dvije godine od dana uvoza, bez prethodnog namire­nja neplaćene svote carine i poreza na dodanu vrijednost, te

h) rok od šest mjeseci za podnoše­nje dokaza (prijave) o zaposlenosti korisnika olakšice kod oblika gospodarske djelatnosti iz članka 11. ove Uredbe.

Koristi li se uvezena oprema za obav­lja­nje djelatnosti pravne osobe u većinskom vlasništvu korisnika olakšica, u rješe­nju se obvezatno naznačuje i status ove osobe kao carinskog dužnika u slučaju naknadnog obračuna i plaća­nja carine i poreza na dodanu vrijednost.

Članak 16.

Nadležna carinarnica može uz obrazloženi zahtjev korisnika carinskih i poreznih olakšica:

a) odobriti promjenu strukture strojeva i opreme u okviru iste ili proširene djelatnosti, te poveća­nje odobrene vrijednosti opreme koja se uvozi do 30%, ili

b) jednokratno produžiti rok za ostvariva­nje predmetne olakšice, najduže za prvotno određeno razdob­lje.

Članak 17.

Ako je posjedova­nje opreme koja se uvozi uvjet za ishođe­nje akta za obav­lja­nje djelatnosti, korisnik carinskih i poreznih olakšica uz zahtjev za ostvariva­nje olakšice podnosi i potvrdu ovlaštenog tijela o ispu­njava­nju drugih propisima utvrđenih uvjeta za obav­lja­nje odnosne djelatnosti.

Nadležna carinarnica, teme­ljem zahtjeva iz stavka 1. ovog članka, donijet će privremeno rješe­nje o ostvariva­nju predmetne carinske i poreznih olakšica, uz naznaku roka za dostavu isprave o re­gistraciji djelatnosti i izvješća o početku obav­lja­nja djelatnosti.

Ako korisnik olakšice ne dostavi dokaze u određenom roku iz stavka 2. ovog članka, nadležna carinarnica će poništiti rješe­nje o ostvariva­nju carinskih i poreznih olakšica i odbiti zahtjev korisnika za ostvariva­nje tih olakšica, te izvršiti obračun i provesti naplatu carine i poreza na dodanu vrijednost.

Ako korisnik olakšice ne dostavi dokaz o zaposlenosti, sukladno roku iz članka 15. stavka 1. točke h) ove Uredbe, nadležna carinarnica postupit će sukladno članku 20. stavku 2. ove Uredbe.

Članak 18.

Pri uvozu opreme carinarnica donosi skraćeno rješe­nje o oslobađa­nju od plaća­nja carine u obliku bi­lješke na podnijetoj carinskoj deklaraciji za pušta­nje robe u slobodan promet, a na izvorniku rješe­nja iz članka 15. ove Uredbe, uz odgovarajući stavak liste opreme, bi­lješkom naznačuje carinarnicu i carinsku ispostavu uvoznog cari­nje­nja robe, broj i datum podnoše­nja carinske deklaracije, te vrijednost robe koja je uvezena u valuti.

Kopija ili preslik prihvaćene carinske deklaracije iz stavka 1. ovog članka odlaže se u spis, odnosno dostav­lja carinarnici koja je donijela rješe­nje o ostvariva­nju predmetnih olakšica.

Članak 19.

Carinarnica koja je donijela rješe­nje o ostvariva­nju carinskih i poreznih olakšica hrvatskih branite­lja iz Domovinskog rata i članova obite­lji smrtno stradaloga, zatočenog ili nestaloga hrvat­skog branite­lja iz Domovinskog rata, vodi evidenciju o ostvariva­nju carinskih i poreznih olakšica putem odlaga­nja carinskih deklaracija za uvezenu stranu robu u predmetni spis.

Nadležna carinarnica u surad­nji s Ministarstvom obite­lji, branite­lja i međugeneracijske solidarnosti prema potrebi provodi reviziju postupka ostvariva­nja olakšica, sukladno carinskim propisima.

NAKNADNI OBRAČUN NEPLAĆENIH SVOTA CARINE I POREZA

Članak 20.

Korisnik carinske odnosno poreznih olakšica koji osobni automobil ili opremu za obav­lja­nje djelatnosti, uvezene uz carinske i porezne olakšice hrvatskih branite­lja iz Domovinskog rata namjerava prodati, darovati ili na drugi način otuđiti prije isteka dvije godine od dana ostvariva­nja olakšica, obvezan je prethodno od nadležne carinarnice zatražiti obračun i platiti carinu, posebni porez i porez na dodanu vrijednost, kojih je bio oslobođen pri uvozu.

Naknadni obračun i plaća­nje carine, posebnog poreza i poreza na dodanu vrijednost prema stavku 1. ovog članka obav­lja se prema carinskim propisima.

Za razdob­lje od donoše­nja rješe­nja o oslobođe­nju od plaća­nja carine, posebnog poreza i poreza na dodanu vrijednost do do­noše­nja rješe­nja nadležne carinarnice sukladno zahtjevu iz stav­­ka 1. ovog članka, ne obračunava se i ne plaća kamata.

EVIDENCIJA O OSTVARIVANJU OLAKŠICA

Članak 21.

Evidencija o ostvariva­nju prava na carinske i porezne olakšice iz članaka 60. i 61. Zakona vodi se putem sustava za računalnu obradu podataka Carinske uprave.

Na teme­lju evidencije iz stavka 1. ovog članka Carinska uprava tromjesečno izvješćuje Ministarstvo o broju i strukturi korisnika i opse­gu ostvariva­nja carinskih i poreznih olakšica.

Na teme­lju zahtjeva Ministarstva, Carinska uprava podnosi pojedinačno ili grupno izvješće o ostvariva­nju carinskih i poreznih olakšica hrvatskih branite­lja iz Domovinskog rata i članova obite­lj smrtno stradaloga, zatočenoga ili nestaloga hrvatskog branite­lja iz Domovinskog rata.

PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 22.

Carinske i porezne olakšice hrvatskih branite­lja iz Domovinskog rata i članova obite­lji smrtno stradaloga, zatočenog ili nestaloga hrvatskog branite­lja iz Domovinskog rata ostvaruju se sukladno propisima koji važe na dan prihvaća­nja carinske deklaracije za pušta­nje robe u slobodan promet.

Iznimno, HRVI iz Domovinskog rata i članovima obite­lji smrtno stradaloga hrvatskog branite­lja iz Domovinskog rata koji su do stupa­nja na snagu ove Uuredbe zak­ljučili pravni posao o kupoprodaji osobnog automobila, nadležna carinarnica će u roku od najduže 60 dana od dana stupa­nja ove Uredbe na snagu odobriti podnoše­nje carinske deklaracije za pušta­nje robe u slobodan promet, uz primjenu carinske i poreznih olakšica prema Zakonu o pravima hrvatskih branite­lja iz Domovinskog rata i članova ­njihovih obite­lji (»Narodne novine«, br. 94/2001, 122/2002, 17/2004 i 48/2004).

Hrvatski branite­lji iz Domovinskog rata i članovi obite­lji smrtno stradaloga, zatočenog ili nestaloga hrvatskog branite­lja iz Domovinskog rata koji su zak­ljučno s 31. prosinca 2004. godine od nadležne carinarnice ishodili rješe­nja ili druge akte o ostva­riva­nju carinskih i poreznih olakšica za uvoz opreme, a nisu ili nisu u cijelosti izvršili uvoz do dana stupa­nja na snagu Zakona o pravima hrvatskih branite­lja iz Domovinskog rata i članova ­njihovih obite­lji (»Narodne novine«, broj 174/2004), mogu prava na carinsku i porezne olakšice iskoristiti prema Zakonu o pravima hrvatskih branite­lja iz Domovinskog rata i članova ­njihovih obite­lji (»Narodne novine«, br. 94/2001, 122/2002, 17/2004 i 48/2004), a do isteka rokova naznačenih u tim aktima.

Članak 23.

Danom stupa­nja na snagu ove Uredbe prestaje važiti Uredba o uvjetima i postupku ostvariva­nja carinske i poreznih olakšica hrvatskih branite­lja i članova ­njihovih obite­lji (»Narodne novine«, broj 50/2001).

Odredbe Uredbe iz stavka 1. ovog članka odgovarajuće se primje­njuju u postupcima ostvariva­nja carinskih i drugih olakšica hrvatskih branite­lja iz Domovinskog rata i članova obite­lji smrtno stradaloga hrvatskog branite­lja iz Domovinskog rata koji se provode sukladno odredbi članka 22. stavaka 2. i 3. ove Uredbe.

Članak 24.

Ova Uredba stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«

Klasa: 413-04/05-01/01
Urbroj: 5030108-05-1
Zagreb, 20. siječ­nja 2005.

Predsjednik
dr. sc.
Ivo Sanader, v. r.




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga