MINISTARSTVO MORA, TURIZMA, PROMETA I RAZVITKA

279

Na teme­lju članka 24. stavka 2. Zakona o pošti (»Narodne novine«, br. 172/03 i 15/04), ministar mora, turizma, prometa i razvitka uz suglasnost ministra financija, donosi

PRAVILNIK

O MJERILIMA I KRITERIJIMA, TE POSTUPKU ZA OSTVARIVANJE PRAVA NA PODMIRENJE TROŠKOVA JAVNOG OPERATORA IZ SREDSTAVA DRŽAVNOG PRORAČUNA

OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim se Pravilnikom propisuju mjerila i kriteriji, te postupak za ostvariva­nje prava HP – Hrvatske pošte d.d. (u da­lj­njem tekstu: javni operator) na podmiriva­nje troškova iz sredstava državnog proračuna Republike Hrvatske.

KRITERIJI ZA OSTVARIVANJE PRAVA

Članak 2.

(1) Javni operator ima pravo na podmiriva­nje troškova iz sredstava državnog proračuna Republike Hrvatske u slučaju:

1. da na kraju poslovne godine prihodi od rezerviranih i univerzalnih poštanskih usluga ne pokrivaju ­njihove troškove (u da­lj­njem tekstu: gubitak na rezerviranim i univerzalnim poštanskim uslugama),

2. da se na kraju poslovne godine utvrđeni gubitak na rezerviranim i univerzalnim poštanskim uslugama ne može podmiriti iz dobiti poštanskih usluga koje nisu rezervirane i univerzalne (u da­lj­njem tekstu: ostale poštanske usluge) i

3. da je na kraju poslovne godine gubitak iz rezerviranih i univerzalnih poštanskih usluga odnosno dobit ili gubitak od ostalih poštanskih usluga utvrđen u skladu s mjerilima propisanim ovim Pravilnikom.

Članak 3.

(1) Gubitak na rezerviranim i univerzalnim poštanskim uslugama koji se podmiruje iz sredstava državnog proračuna Republike Hrvatske utvrđuje se na način da se gubitak na rezerviranim i univerzalnim poštanskim uslugama poslovne godine uma­nji za dobit na ostalim poštanskim uslugama.

(2) Pod gubitkom na rezerviranim i univerzalnim poštanskim uslugama smatra se zbroj poslovnih rezultata od rezerviranih i univerzalnih poštanskih usluga koji u konačnici iskazuje gubitak.

Članak 4.

(1) Javni operator po isteku poslovne godine izrađuje obračun gubitaka na rezerviranim i univerzalnim poštanskim uslugama koji se podmiruje iz sredstava državnog proračuna Republike Hrvatske.

(2) Sastavni dio obračuna iz stavka 1. ovog članka čine odvojeni pre­gledi glavnih kate­gorija prihoda, rashoda te poslovnog rezultata za rezervirane, univerzalne i ostale poštanske usluge i obrazlože­nje primije­njenih metoda obračuna troškova.

MJERILA ZA UTVRĐIVANJE PRAVA

Članak 5.

Rezervirane, univerzalne poštanske usluge i ostale usluge javnog operatora mjere se i utvrđuju:

1. u odvojenim računovodstvenim evidencijama i

2. primjenom metoda raspoređiva­nja troškova utvrđenih ovim Pravilnikom.

Članak 6.

(1) Javni operator vodi odvojene računovodstvene evidencije, na teme­lju kojih utvrđuje poslovni rezultat, posebno, za svaku od navedenih vrsta usluga:

a) rezervirane poštanske usluge,

b) univerzalne poštanske usluge,

c) ostale poštanske usluge.

(2) Unutraš­nji obračunski sustavi moraju se teme­ljiti na dos­ljednom korište­nju načela troškovnog računovodstva koja omogućuju pre­gled i nadzor prihoda i rashoda za svaku poštansku uslugu iz stavka 1. ovog članka.

Članak 7.

(1) U okviru računovodstvenog sustava iz članka 6. ovog Pravilnika troškovi se raspoređuju na s­ljedeći način:

a) troškovi koji se odnose na određenu poštansku uslugu, raspoređuju se neposredno,

b) zajednički troškovi, koje se ne mogu razvrstati po pojedinim poštanskim uslugama, raspoređuju se na teme­lju ­njihovih udjela u ukupnim troškovima svih poštanskih usluga.

(2) Kod raspoređiva­nja troškova iz stavka 1. ovoga članka, koristi se metoda potpuno alociranih troškova i sustav obračuna troškova na teme­lju aktivnosti.

POSTUPAK ZA OSTVARIVANJE PRAVA

Članak 8.

(1) Zahtjev za ostvariva­nje prava na podmire­nje troškova prethodne poslovne godine iz sredstava državnog proračuna, javni operator dostav­lja na suglasnost Ministarstvu mora, turizma, prometa i razvitka i Ministarstvu financija (u da­lj­njem tekstu: Ministarstva) najkasnije do 31. svib­nja tekuće godine.

(2) Zahtjevu iz stavka 1. ovog članka treba priložiti obračun gubitka na rezerviranim i univerzalnim poštanskim uslugama iz članka 4. ovog Pravilnika i financijska izvješća javnog operatora za prethodnu godinu.

(3) Ministarstva mogu od javnog operatora zatražiti dopunu zahtjeva radi utvrđiva­nja či­njenica potrebnih za dava­nje suglasnosti iz stavka 1. ovog članka.

(4) Ministarstva će u roku 30 dana od primitka zahtjeva iz stavka 1. ovoga članka, a najkasnije do 30. lip­nja tekuće godine, dostaviti javnom operatoru odluku u vezi sa zahtjevom za dava­nje suglasnosti iz stavka 1. ovoga članka.

(5) Javni operator će u roku 15 dana od dana primitka odluke o dobivenoj suglasnosti, a najkasnije do 15. srp­nja tekuće godine, usuglašeni zahtjev iz stavka 1. ovoga članka dostaviti Vijeću za poštanske usluge (u da­lj­njem tekstu: Vijeće).

(6) Vijeće može od javnog operatora zatražiti i dodatne informacije i dokaze radi utvrđiva­nja opravdanosti zahtjeva.

(7) Vijeće mora u roku 30 dana od dana primitka usugla­šenog zahtjeva iz stavka 1. ovoga članka, a najkasnije do 15. kolovoza tekuće godine, donijeti rješe­nje kojim će utvrditi iznos sredstava iz državnog proračuna Republike Hrvatske za podmire­nje gubitaka na rezerviranim i univerzalnim poštanskim uslugama javnog operatora.

PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 9.

Iznimno od odredbe članka 7. stavka 2. ovog Pravilnika do 31. XII. 2005. godine, u sustavu obračuna troškova, primje­njivat će se tradicionalna metoda.

Članak 10.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 400-01/04-03/210
Urbroj: 530-10-04-5
Zagreb, 5. siječ­nja 2005.

Ministar
Božidar Kalmeta, dipl. ing., v. r.




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga