287
Na
osnovi odredaba članka 88. Zakona o zdravstvenom osiguranju (»Narodne novine«,
broj 94/01., 88/02., 149/02., 117/03., 30/04. i 177/04.), članka 142. Zakona o
obveznim odnosima (»Narodne novine«, broj 53/91., 73/91., 3/94., 7/96. i
112/99.) i članka 19. Statuta Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (»Narodne
novine«, broj 16/02., 24/02. i 58/03.) Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za
zdravstveno osiguranje na 14. sjednici održanoj 14. siječnja 2005. godine,
donijelo je
I.
OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Pravilima
i općim uvjetima ugovaranja primarne, sekundarne i tercijarne razine
zdravstvene djelatnosti i razine zdravstvenih zavoda za 2005. godinu (u
daljnjem tekstu: Pravila ugovaranja), u skladu s odredbama Pravilnika o
standardima i normativima prava iz osnovnoga zdravstvenog osiguranja za 2005.
godinu (»Narodne novine« broj 188/04. – u daljnjem tekstu: Pravilnik o
standardima) i Odluke o osnovama za sklapanje ugovora sa zdravstvenim
ustanovama i privatnim zdravstvenim radnicima za 2005. godinu (»Narodne novine«
broj 188/04. – u daljnjem tekstu: Odluka o ugovaranju) utvrđuju se pravila i opći
uvjeti ugovaranja zdravstvene zaštite iz osnovnoga zdravstvenog osiguranja između
Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (u daljnjem tekstu: Zavod) i
zdravstvenih ustanova (u daljnjem tekstu: ustanova), odnosno zdravstvenih
radnika privatne prakse (u daljnjem tekstu: privatnik).
Članak 2.
Pravilima ugovaranja utvrđuju se pravila i opći
uvjeti ugovaranja zdravstvene zaštite s ustanovama i privatnicima na:
– primarnoj razini zdravstvene djelatnosti za svaku
pojedinu djelatnost, odnosno oblik provođenja zdravstvene zaštite primarne
razine, kako je to navedeno u članku 10. Odluke o ugovaranju.
– sekundarnoj i tercijarnoj razini zdravstvene
djelatnosti za sve zdravstvene djelatnosti, odnosno oblik provođenja specijalističko-konzilijarne
i bolničke zdravstvene zaštite i to posebice za izvanbolničku specijalističko-konzilijarnu
zdravstvenu zaštitu, a posebice za bolničku sa specijalističko-konzilijarnom
zdravstvenom zaštitom.
– razini zdravstvenih zavoda za sve oblike provođenja
zdravstvene zaštite primarne i sekundarne razine, a koju provode državni
zdravstveni zavodi i zavodi za javno zdravstvo županija, odnosno Grada Zagreba.
II.
PRAVILA I OPĆI UVJETI UGOVARANJA ZA SVE RAZINE ZDRAVSTVENE DJELATNOSTI
1.
Odnos Pravila ugovaranja i ugovora
Članak
3.
Pravila
ugovaranja sastavni su dio ugovora o provođenju zdravstvene zaštite (u daljnjem
tekstu: ugovor) sklopljenog između ugovornih strana iz članka 1. ovih Pravila
ugovaranja.
Ugovorne strane suglasno mogu isključiti primjenu pojedinih
odredaba ovih Pravila ugovaranja isključivo u pisanom obliku. U svim ostalim
slučajevima podrazumijeva se da su odredbe ovih Pravila ugovaranja prihvaćene u
cijelosti i da su sastavni dio ugovora.
Pravila ugovaranja za ugovorne strane stupaju na snagu
s danom kada ustanova, odnosno privatnik potpišu ugovor iz stavka 1. ovog članka
sa Zavodom, a primjenjuju se tijekom ugovornog razdoblja.
Ustanova, odnosno privatnik sklapanjem ugovora
postaju ugovorni subjekti Zavoda i obvezni su na vidljivom mjestu istaknuti
natpis: »Ugovorna zdravstvena ustanova za 2005. godinu«, odnosno »Ugovorni
zdravstveni radnik privatne prakse za 2005. godinu«, s logotipom Zavoda, a koji
će prilikom potpisivanja ugovora preuzeti od Zavoda.
Ustanova, odnosno privatnik ne smiju ugovor sklopljen
sa Zavodom koristiti u svrhu osiguranja za otplatu duga po osnovi dobivenog
kredita od banaka i drugih novčarskih pravnih subjekata, novčano-kreditnih
zadruga, štedionica i slično, odnosno od pojedinaca, niti smiju dati pristanak
da sredstva ostvarena za provođenje zdravstvene zaštite iz osnovnoga
zdravstvenog osiguranja budu predmet zapljene u svrhu podmirenja njihovog
dugovanja u skladu sa člankom 183. Ovršnog zakona (»Narodne novine« broj
57/96., 29/99., 42/00., 173/03., 194/03., 151/04), izuzev iznosa sredstava do
maksimalno 1/3 mjesečne osnovice za obračun doprinosa za obvezna osiguranja u
skladu sa Zakonom o doprinosima za obvezna osiguranja (»Narodne novine« broj
147/02., 175/03. i 177/04.) umanjenog za iznose obveznih doprinosa, poreza i
prireza.
2.
Provođenje mjera zdravstvene zaštite
Članak
4.
Ustanova,
odnosno privatnik kao ugovorni subjekt Zavoda obvezni su u potpunosti provoditi
mjere zdravstvene zaštite iz osnovnoga zdravstvenog osiguranja na svojoj razini
zdravstvene djelatnosti, utvrđene Planom i programom mjera zdravstvene zaštite
iz osnovnoga zdravstvenog osiguranja (u daljnjem tekstu: Plan i program mjera)
i postupati u skladu s odredbama Zakona o zdravstvenoj zaštiti, Zakona o
zdravstvenom osiguranju, međunarodnim ugovorima o socijalnom osiguranju,
posebnim propisima, podzakonskim aktima, te općim aktima Zavoda.
Zavod
je obvezan ugovoru priložiti popis propisa i općih akata iz stavka 1. ovog članka
vrijedećih u trenutku potpisivanja ugovora, te kontinuirano tijekom važenja
ugovora obavještavati ustanovu, odnosno privatnika o njihovim izmjenama.
3.
Radno vrijeme
Članak
5.
Ustanova,
odnosno privatnik obvezni su, u skladu s Naredbom o obveznom isticanju oznake
o početku i završetku radnog vremena zdravstvenih ustanova i privatnih
zdravstvenih djelatnika (»Narodne novine«, broj 19/99. – u daljnjem tekstu:
Naredba), na vidljivom mjestu istaknuti radno vrijeme svih ordinacija i
dijagnostičkih službi ustanove, a privatnik radno vrijeme ordinacije,
laboratorija, odnosno ljekarne koje mora biti usklađeno s odredbama Zakona o
zdravstvenoj zaštiti i Pravilnika o radnom vremenu u zdravstvenim ustanovama
koje imaju sklopljen ugovor o provođenju zdravstvene zaštite s Hrvatskim
zavodom za zdravstveno osiguranje (»Narodne novine« broj 87/02. i 9/03. – u
daljnjem tekstu: Pravilnik o radnom vremenu), s obvezno naznačenim imenom i
prezimenom voditelja ordinacije, odnosno jedinice.
Ustanova,
odnosno privatnik obvezni su organizirati radno vrijeme u skladu s odredbama
Zakona o zdravstvenoj zaštiti, ovisno o razini zdravstvene djelatnosti, na način
da se osiguranim osobama Zavoda osigura neprekidno pružanje zdravstvene zaštite.
4.
Izvještavanje Zavoda o zdravstvenoj zaštiti koja je posljedica prometne nesreće,
ozljede prouzročene nanošenjem tjelesnih ozljeda od strane druge osobe, ozljede
na radu i profesionalne bolesti
Članak
6.
Ustanova,
odnosno privatnik obvezni su izvijestiti područni ured Zavoda nadležan prema
mjestu prebivališta osigurane osobe o pružanju zdravstvene zaštite koja je
posljedica:
–
profesionalne bolesti (PB)
–
ozljede na radu (OR)
–
prometne nesreće (PN)
–
ozljede prouzročene nanošenjem tjelesnih ozljeda od strane druge osobe (TJO)
kako bi Zavod mogao pratiti i evidentirati troškove zdravstvene zaštite nastale
kao posljedica navedenih uzroka.
Ustanova,
odnosno privatnik koji su prvi pružili zdravstvenu zaštitu, koja je posljedica
uzroka iz stavka 1. ovog članka, obvezni su obavijest iz stavka 1. ovog članka dostaviti
u roku od 5 dana od dana pružene zdravstvene zaštite na tiskanici »Prijava
ozljede/bolesti« (u daljnjem tekstu: Prijava), koja je sastavni dio ovih
Pravila ugovaranja.
Iznimno od stavka 2. ovog članka, kada je osigurana
osoba nakon pružene hitne medicinske pomoći prevezena u bolničku zdravstvenu
ustanovu, Prijavu iz stavka 2. ovog članka dostavlja Zavodu bolnička
zdravstvena ustanova, a ne ustanova, odnosno privatnik koji su pružili hitnu
medicinsku pomoć.
Sve ustanove, odnosno privatnici obvezni su za svaki
oblik korištenja zdravstvene zaštite, koji je posljedica uzroka iz stavka 1.
ovog članka, upisati skraćenu oznaku uzroka i evidencijski broj Prijave u za to
predviđenu rubriku, odnosno u gornji desni ugao tiskanice recepta, uputnice,
naloga za sanitetski prijevoz, potvrde za ortopedska i druga pomagala,
prijedloga za zdravstvenu njegu, odnosno fizikalnu terapiju u kući osigurane
osobe, putnog naloga, prijedloga za provođenje bolničke medicinske
rehabilitacije, izvješća o bolovanju, kao i u osobnom računu ispostavljenom za
zdravstvenu zaštitu po tom uzroku.
Evidencijski
broj prijave sastoji se od šest brojeva koji označavaju dan, mjesec i godinu
nastanka uzroka iz stavka 1. ovog članka.
Za
svaku pravilno ispunjenu i dostavljenu Prijavu Zavod je obvezan ustanovi,
odnosno privatniku iz stavka 2. ovog članka platiti novčanu naknadu od 3 boda,
obračunatu prema vrijednosti boda za specijalističko-konzilijarnu zdravstvenu
zaštitu utvrđenu Odlukom o ugovaranju.
5.
Ispostavljanje posebnih osobnih računa
Članak
7.
Ustanova,
odnosno privatnik obvezni su za pruženu zdravstvenu zaštitu u slučajevima iz članka
6. ovih Pravila ugovaranja ispostavljati pojedinačne račune na osnovi Odluke o
utvrđivanju popisa dijagnostičkih i terapijskih postupaka u zdravstvenim djelatnostima
– vremenski i kadrovski normativi (»Narodne novine«, broj 15/92., 29/93.,
65/93., 31/95., 73/99., 3/00., 18/00., 118/01., 44/02., 76/02., 85/02., 92/02.,
130/02., 151/02., 11/03., 32/03, 43/03. i 203/03. – u daljnjem tekstu: Popis
postupaka) i cijene zdravstvene zaštite utvrđene člankom 40. Odluke o
ugovaranju, te ih dostavljati Zavodu radi:
–
evidentiranja troškova u skladu sa člankom 71. Zakona o zdravstvenom osiguranju
za slučajeve iz članka 6. stavka 1. podstavka 1. i 2. ovih Pravila ugovaranja.
–
provedbe postupka naknade štete u skladu s člankom 118. Zakona o zdravstvenom
osiguranju za slučajeve iz članka 6. stavka 1. podstavka 3. i 4. ovih Pravila
ugovaranja
Ustanova,
odnosno privatnik obvezni su na pojedinačne račune iz stavka 1. ovog članka
upisati skraćenu oznaku uzroka iz članka 6. stavka 1. ovih Pravila ugovaranja i
njezin evidencijski broj.
Za
svaki pravilno označeni posebni račun u skladu sa člankom 6. stavkom 4. ovih
Pravila ugovaranja, Zavod se obvezuje platiti novčanu naknadu od 3 boda, obračunatu
prema vrijednosti boda za specijalističko-konzilijarnu zdravstvenu zaštitu utvrđenu
Odlukom o ugovaranju.
6.
Zdravstvena zaštita osnovom međunarodnih ugovora o socijalnom osiguranju
Članak
8.
Ustanova,
odnosno privatnik obvezni su za izvršenu zdravstvenu zaštitu na svim razinama
zdravstvene djelatnosti sačiniti pojedinačne račune, u skladu s odredbom članka
42. Odluke o ugovaranju, na osnovi Popisa postupaka i cijene zdravstvene zaštite
utvrđene člankom 40. Odluke o ugovaranju, te ih dostaviti Zavodu radi izvršavanja
obveza Zavoda u skladu sa sklopljenim međunarodnim ugovorima o socijalnom
osiguranju.
Za osigurane osobe iz članka 8. stavka 2. Odluke o
ugovaranju pružena zdravstvena zaštita plaća se prema odredbama članka 31.
Odluke o ugovaranju, tj. primjenom iznosa po osiguranoj osobi, a ustanova,
odnosno privatnik obvezni su dostavljati Zavodu račune na način utvrđen stavkom
1. ovog članka.
Kada je zdravstvena zaštita pružena osiguranim
osobama iz članka 8. stavka 3. Odluke o ugovaranju u svezi zbrinjavanja hitnoga
medicinskog stanja (hitna medicinska pomoć), Zavod je obvezan izvršenu uslugu
platiti ustanovi, odnosno privatniku osnovom pojedinačnih računa ispostavljenih
na način propisan stavkom 1. ovog članka, u roku od 90 dana od dana njihova
zaprimanja, a nakon provedene formalne računske i medicinske provjere.
Ako
Zavod provjerom računa utvrdi određene nedostatke, neispravnosti i neusuglašenosti
s odredbama ugovora i općih akata Zavoda, vratit će račune na ispravak, a novi
rok naplate osporenih računa počinje teći od njihova ponovnog zaprimanja u
Zavodu.
7.
Sudjelovanje u troškovima zdravstvene zaštite
Članak
9.
Ustanova,
odnosno privatnik obvezni su osiguranoj osobi Zavoda, koja nije oslobođena
sudjelovanja u dijelu troškova zdravstvene zaštite iz osnovnoga zdravstvenog
osiguranja i koja nije osigurana u dopunskom zdravstvenom osiguranju, nakon pružene
zdravstvene usluge naplatiti propisano sudjelovanje u dijelu troškova
zdravstvene zaštite u skladu s odredbama članka 17. točke 2. do 6. Zakona o
zdravstvenom osiguranju i odredbama Odluke o opsegu prava na zdravstvenu zaštitu
iz osnovnoga zdravstvenog osiguranja za 2005. godinu (»Narodne novine«, broj
188/04.).
Za
osiguranu osobu koja nije oslobođena sudjelovanja, a osigurana je u dopunskom
zdravstvenom osiguranju, propisanu visinu sudjelovanja u dijelu troškova
zdravstvene zaštite iz osnovnog zdravstvenog osiguranja, utvrđenu u skladu sa
stavkom 1. ovog članka, kao i cijenu usluge obrade računa dopunskoga zdravstvenog
osiguranja s upisom podataka na magnetski medij, obračunatu u skladu s
odredbama Popisa postupaka, te vrijednosti boda za bolničku i specijalističko-konzilijarnu
zdravstvenu zaštitu utvrđenoj u skladu s odredbama Odluke o ugovaranju,
ustanova, odnosno privatnik naplaćuje od dopunskoga zdravstvenog osiguranja.
8.
Nadzor nad izvršavanjem ugovornih obveza ustanove, odnosno privatnika
Članak
10.
Zavod
je obvezan tijekom ugovornog razdoblja provoditi kontrolu izvršavanja ugovornih
obveza ustanove, odnosno privatnika.
Kontrolu
iz stavka 1. ovog članka Zavod u pravilu provodi uz prethodnu najavu, a iznimno
bez najave, u poslovnom prostoru ustanove, odnosno privatnika uz obveznu
prisutnost predstavnika ustanove, odnosno privatnika.
Kontrola
se provodi u skladu s odredbama zakona i općih akata Zavoda i to:
–
pregledom i provjerom pravne, financijske i medicinske dokumentacije u
ustanovi, odnosno kod privatnika
– pregledom
i provjerom dostavljene dokumentacije u ustrojstvenim jedinicama Zavoda, radi
provjere istinitosti (točnosti) podataka koji se dostavljaju Zavodu.
Prilikom
provođenja kontrole izvršavanja ugovornih obveza ustanove, odnosno privatnika
Zavod je obvezan posebno voditi računa o ostvarivanju prava osiguranih osoba
Zavoda na zdravstvenu zaštitu iz osnovnoga zdravstvenog osiguranja, odnosno o
namjenskom korištenju sredstava dobivenih od Zavoda za tu namjenu prema
sklopljenom ugovoru.
O izvršenoj kontroli ovlašteni radnik Zavoda obvezno
sastavlja zapisnik u 2 primjerka s kratkim sadržajem obuhvata kontrole. Jedan
primjerak zapisnika nakon obavljene kontrole uručuje se ugovornom subjektu kod
kojeg je kontrola provedena.
Nakon obavljene kontrole i kontrolom pribavljene
dokumentacije sastavlja se izvješće o utvrđenom činjeničnom stanju (u
ordinaciji, laboratoriju, ljekarni i sl.), sa zaključcima i prijedlogom mjera.
Izvješće o obavljenoj kontroli dostavlja se ustanovi,
odnosno privatniku, na koje imaju pravo uložiti prigovor Zavodu u roku od 8
dana od dana zaprimanja izvješća.
Zavod
je obvezan u roku od 15 dana od dana zaprimanja prigovora ocijeniti osnovanost
prigovora i o rezultatu pisano izvijestiti ustanovu, odnosno privatnika.
U slučajevima
kada Ustanova – zdravstveni radnici Ustanove, odnosno privatnik upute osiguranu
osobu Zavoda da sama o svom trošku nabavi lijek, potrošni ili ugradbeni
materijal koji su bili obvezni osigurati za provođenje ugovorene zdravstvene zaštite,
te kada Rješenje Zavoda o nadoknadi troškova osiguranoj osobi, temeljeno na
svoj potrebnoj medicinskoj i drugoj dokumentaciji kao i očitovanju Ustanove,
odnosno privatnika, postane pravomoćno i izvršno, Ustanova, odnosno privatnik
suglasni su da Zavod ima pravo umanjiti naredni mjesečni iznos za Ustanovu,
odnosno prvi dospjeli račun privatniku za iznos troškova Zavoda s te osnove, a
o čemu će Zavod pisano izvijestiti Ustanovu, odnosno privatnika.
9.
Redovne izmjene ugovora tijekom ugovornog razdoblja
Članak
11.
Ako
tijekom ugovornog razdoblja dođe do promjene cijena iz Odluke o ugovaranju, neće
se posebnim dodacima ugovoru mijenjati novčani iznos cijena iz ugovora, već će
se o novoutvrđenim novčanim iznosima, u skladu s izmjenama ili dopunama Odluke
o ugovaranju, izvijestiti ustanova, odnosno privatnik.
Novoutvrđeni
iznosi iz stavka 1. ovog članka primjenjuju se od dana primjene izmjena ili
dopuna Odluke o ugovaranju.
10.
Rješavanje prijepornih pitanja
Članak
12.
Prijeporna
pitanja proizišla iz ugovornog odnosa Zavoda i ustanove, odnosno privatnika,
ugovorne strane će rješavati dogovorno.
U slučaju nemogućnosti dogovora prijeporna pitanja
rješavaju se putem arbitraže, osim u slučajevima ugovorom propisanoga atrenutačnog
raskida ugovora.
Arbitražu iz stavka 2. ovog članka sačinjavaju dva predstavnika
Zavoda, jedan predstavnik nadležne komore i jedan pred-
stavnik ustanove, odnosno privatnika.
Predsjednika arbitraže imenuje ministarstvo nadležno
za zdravstvo.
Pokretanje postupka pri arbitraži ne prekida rok utvrđen
za raskid ugovora, osim ako se ugovorne strane nakon donijete odluke arbitraže
ne dogovore drukčije.
Odluka arbitraže obvezuje ugovorne strane.
Ugovorna
strana nezadovoljna odlukom arbitraže može u roku od 30 dana od dana donošenja
odluke pokrenuti sudski spor pri nadležnom sudu.
III.
PRIMARNA RAZINA ZDRAVSTVENE DJELATNOSTI
1.
PRAVILA I OPĆI UVJETI UGOVARANJA ZA SVE DJELATNOSTI PRIMARNE ZDRAVSTVENE ZAŠTITE
Članak
13.
Odredbe članka 3. do 12. ovih
Pravila ugovaranja u svezi prava i obveza ustanova, odnosno privatnika, koje se
odnose na sve razine zdravstvene djelatnosti, primjenjuju se i na ustanove,
odnosno privatnike na razini primarne zdravstvene zaštite uz pravila i opće
uvjete ugovaranja utvrđenih u glavi III. ovih Pravila ugovaranja.
1.1.
Osiguranje zamjene
Članak
14.
Ustanova
je obvezna u slučaju spriječenosti svojih radnika, doktora medicine i
stomatologije, te magistara farmacije u obavljanju ugovorenih zdravstvenih
djelatnosti osigurati zamjenu, a kada spriječenost traje duže od 15 dana
obvezna je o tome izvijestiti nadležni područni ured Zavoda putem tiskanice
koja je sastavni dio ovih Pravila ugovaranja.
Privatnik je obvezan u slučaju svoje spriječenosti u
provođenju ugovorene zdravstvene zaštite osigurati zamjenu u skladu s odredbom
članka 148. Zakona o zdravstvenoj zaštiti, a kada će spriječenost predvidivo
trajati duže od 15 dana obvezan je o tome, odmah nakon saznanja, izvijestiti
nadležni područni ured Zavoda putem tiskanice iz stavka 1. ovog članka.
1.2.
Dežurstvo i pripravnost
Članak
15.
Privatnik
je obvezan, na području doma zdravlja, odnosno organizacijske jedinice županijskog
doma zdravlja, u kojem se hitna medicinska pomoć provodi dežurstvom ili
pripravnošću, odnosno dežurstvom u stomatološkoj zdravstvenoj zaštiti,
podjednako sudjelovati u dežurstvu ili pripravnosti s doktorima opće/obiteljske
medicine, odnosno doktorima stomatologije, a za posebna dežurstva ustrojena
odlukom upravnog vijeća doma zdravlja i s doktorima specijalistima pedijatrima
radnicima doma zdravlja, odnosno s ugovornim privatnicima iste djelatnosti s
područja tog doma zdravlja, odnosno organizacijske jedinice županijskog doma
zdravlja, i to prema ustrojstvu i rasporedu koji određuje ravnatelj doma
zdravlja.
Dom
zdravlja je obvezan, na osnovi međusobno sklopljenog ugovora, isplatiti novčanu
naknadu privatniku koji sudjeluje u dežurstvu i pripravnosti.
Sredstva
za novčanu naknadu iz stavka 2. ovog članka osigurana su domu zdravlja u okviru
sredstava ugovorenih za tu djelatnost sa Zavodom.
1.3.
Osiguranje potrebnih lijekova
Članak
16.
Ustanova
za svoje radnike doktore medicine i stomatologije, odnosno privatnik, obvezni
su za provođenje ugovorene zdravstvene zaštite osigurati osiguranim osobama
Zavoda lijekove utvrđene listom lijekova (koja je sastavni dio odluke Zavoda o
utvrđivanju liste lijekova koji se osiguravaju osiguranim osobama u okviru
osnovnoga zdravstvenog osiguranja – u daljnjem tekstu: Lista lijekova Zavoda),
a koji se mogu primjenjivati na razini primarne zdravstvene zaštite i označeni
su na Listi lijekova Zavoda s oznakom (++), a ne mogu se propisivati na recept.
Zavod se obvezuje platiti ustanovi, odnosno
privatniku lijekove iz stavka 1. ovog članka na osnovi ispostavljenog računa,
uz suglasnost ovlaštenog radnika područnog ureda Zavoda o medicinskoj opravdanosti
primjene lijeka.
Ustanova, odnosno privatnik obvezuju se dio mjesečnih
novčanih sredstava dobivenih na osnovu sklopljenog ugovora koristiti za nabavu,
u ordinacijama doktora medicine i stomatologije, potrebnoga potrošnog
materijala i lijekova s Liste lijekova Zavoda, koji se mogu koristiti i na
razini primarne zdravstvene zaštite i označeni su na Listi lijekova Zavoda s
oznakom (+). Ustanova, odnosno privatnik obvezni su u svakom trenutku, na
zahtjev ovlaštenog radnika Zavoda, staviti mu na raspolaganje, odnosno na uvid
dokumentaciju o izvršenoj nabavi toga potrošnog materijala, odnosno lijekova.
1.4.
Propisivanje lijekova
Članak
17.
Radnici
ustanove, doktori medicine i stomatologije, odnosno privatnik obvezni su se
prilikom propisivanja lijekova na recept pridržavati potvrđenih kliničkih
smjernica.
Radnici
ustanove, doktori medicine i stomatologije, odnosno privatnik obvezni su
prilikom prvog propisivanja lijeka na recept za novoutvrđenu bolest/stanje među
lijekovima istog razreda učinkovitosti propisati cjenovno najpovoljniji lijek,
osim ukoliko postoji medicinski opravdani razlog za drugačije postupanje.
Radnici ustanove, doktori medicine i stomatologije,
odnosno privatnik mogu, rukovodeći se kliničkim smjernicama, načelima farmakoekonomike,
te vodeći računa o interakcijama i kontraindikacijama, osiguranoj osobi Zavoda
propisati i lijek različit od lijeka koji je preporučio doktor specijalist,
vodeći računa o tome da se radi o lijeku istog razreda učinkovitosti u
odgovarajuće jakim dozama.
Zdravstveni radnici ustanove, odnosno privatnik ne
smiju propisivati lijekove na recept osiguranoj osobi Zavoda koja se nalazi na
bolničkom liječenju.
Zdravstveni radnici ustanove, odnosno privatnik ne
mogu, osiguranim osobama Zavoda koje su uključene u klinička ispitivanja
lijekova na teret osnovnoga zdravstvenog osiguranja propisivati lijekove i
dijagnostičke postupke koji su vezani uz klinička ispitivanja.
Ustanova, odnosno privatnik obvezni su prilikom
propisivanja lijekova koji su na Listi lijekova Zavoda označeni slovima »RS«,
kao i za druge lijekove koji se propisuju na prijedlog doktora specijalista,
na poleđini recepta upisati: ime, prezime i šifru doktora specijalista koji je
lijek preporučio, datum preporuke i broj nalaza doktora specijalista, te naziv
zdravstvene ustanove, odnosno ordinacije privatne prakse, odnosno upisati
navedene podatke u za to predviđenu rubriku na receptu.
1.5.
Kontrolni pregledi, dijagnostička obrada i ocjena radne sposobnosti
Članak
18.
Upućivanje
na kontrolne preglede i daljnju dijagnostičku obradu nakon provedene
specijalističko-konzilijarne zdravstvene zaštite, kao i ocjena radne
sposobnosti u nadležnosti je izabranog doktora primarne zdravstvene zaštite, uz
uvažavanje stručnih kriterija i dogovor s odgovarajućim specijalistom.
1.6.
Recepti i uputnice
Članak
19.
Zavod
je obvezan za svaki ugovoreni tim doktora medicine i stomatologije, osnovom
ugovorene vrste djelatnosti i ugovorenog broja osiguranih osoba, izdavati za
tromjesečna razdoblja, počevši od dana potpisivanja ugovora, potreban broj
brojčano označenih tiskanica recepata i uputnica, utvrđen u članku 11. u
tablici 4. Pravilnika o standardima.
Ustanova za svoje radnike, doktore medicine i
stomatologije, odnosno privatnik obvezni su pratiti broj izdanih uputnica za
specijalističko-konzilijarnu i bolničku zdravstvenu zaštitu po osiguranim
osobama na za to propisanim dnevnim i mjesečnim izvješćima.
Iznimno od odredbe stavka 1. ovog članka, doktorima
medicine i stomatologije, na osnovi pisanog zahtjeva ustanove, odnosno
privatnika, te uz suglasnost ovlaštenog radnika područnog ureda Zavoda, može
se, u medicinski opravdanim slučajevima, odobriti izdavanje dodatne količine
tiskanica uputnica, odnosno recepata.
Pogrešno ispunjene tiskanice recepata i uputnica
doktora medicine i stomatologije ustanova, odnosno privatnik obvezni su vratiti
područnom uredu Zavoda uz mjesečno izvješće.
1.7.
Praćenje potrošnje sredstava za lijekove koji se propisuju na recept
Članak
20.
Radi
praćenja potrošnje sredstava za lijekove koji se propisuju na recept utvrđeni
su člankom 15. stavkom 2. Odluke o ugovaranju prosječni iznosi sredstava za
lijekove po dobnim skupinama osiguranih osoba u djelatnosti opće/obiteljske
medicine i zdravstvene zaštite predškolske djece.
Zavod
je obvezan mjesečno pratiti potrošnju sredstava za propisane lijekove na recept
po izabranom doktoru, obavljati kontrolu o utrošku i osnovom izvješća o potrošnji
(mjesečnog, kvartalnog i godišnjeg) poduzimati mjere iz svoje nadležnosti utvrđene
ugovorom.
1.8.
Uputnica za laboratorij primarne zdravstvene zaštite
Članak
21.
Radnici
Ustanove, doktori medicine, odnosno privatnici obvezni su upućivati osigurane
osobe Zavoda na pretrage primarne laboratorijske dijagnostike putem tiskanice »Uputnica
za laboratorij primarne zdravstvene zaštite« koja je sastavni dio ovih Pravila
ugovaranja.
1.9.
Nalozi za sanitetski prijevoz
Članak
22.
Zavod
je obvezan tijekom ugovornog razdoblja izdavati ustanovi, odnosno privatniku
potreban broj brojčano označenih tiskanica naloga za sanitetski prijevoz.
1.10.
Preventivni pregledi
Članak
23.
U
djelatnosti opće/obiteljske medicine, kao i djelatnosti laboratorijske
dijagnostike, ustanova sa svojim radnicima, odnosno privatnik obvezni su
tijekom ugovornog razdoblja obavljati preventivne preglede osoba starijih od 50
godina, kod kojih u zadnje 3 godine nije obavljen klinički pregled i/ili
dijagnostička obrada.
Način organiziranja i redoslijed pozivanja osiguranih
osoba iz stavka 1. ovog članka određuje ugovorni doktor poštujući pri tome
prednost osoba starijih od 60 godina, ako ne postoje epidemiološki ili drugi
razlozi za drugačije postupanje ugovornog doktora.
Preventivni pregled u općoj/obiteljskoj medicini
obuhvaća postupke utvrđene u tiskanici »Izvješće o provedenom preventivnom pregledu
osigurane osobe starije od 50 godina«, koja je sastavni dio ovih Pravila
ugovaranja.
Preventivni pregled u laboratorijskoj dijagnostici
obuhvaća dijagnostičke pretrage: sedimentacija, hemoglobin, glukoza i hemokult.
Za upućivanje na rečene dijagnostičke pretrage koristi se tiskanica uputnice iz
članka 21. ovih Pravila ugovaranja.
Radnici ustanove, izabrani doktori opće/obiteljske
medicine, odnosno privatnik opće/obiteljske medicine, nakon obavljenog
preventivnog pregleda obvezni su ispuniti tiskanicu iz stavka 3. ovog članka u
dva primjerka, te osiguranoj osobi uručiti pisane upute o ponašanju na osnovi
utvrđenoga zdravstvenog nalaza.
Jedan primjerak tiskanice iz stavka 5. ovog članka
ustanova, odnosno privatnik obvezni su dostaviti nadležnom županijskom zavodu
za javno zdravstvo, a Zavodu obavijest o obavljenim preventivnim pregledima na
tiskanici »Potvrda o izvršenom preventivnom pregledu«, koja je sastavni dio
ovih Pravila ugovaranja.
1.11.
Organiziranje prikupljanja laboratorijskih uzoraka
Članak
24.
Ustanova
za svoje radnike, doktore medicine, odnosno privatnik doktor medicine može
dogovorno s medicinsko-biokemijskim laboratorijem, koji provodi laboratorijske
usluge na razini primarne zdravstvene zaštite na području ustanove, odnosno
ordinacije privatnika, u ordinaciji doktora medicine organizirati vađenje krvi,
odnosno prikupljanje laboratorijskih uzoraka, za što je laboratorij obvezan
ustanovi, odnosno privatniku osigurati odgovarajući broj vacutainera, odnosno
drugoga odgovarajućega potrošnog materijala, kao i dnevni prijevoz prikupljenih
uzoraka iz ordinacije doktora medicine u laboratorij.
1.12.
Zdravstvena zaštita na osnovi međunarodnih ugovora o socijalnom osiguranju
Članak
25.
Ustanova,
odnosno privatnik obvezni su za izvršenu zdravstvenu zaštitu u skladu s
odredbama članka 8. Odluke o ugovaranju sačiniti pojedinačne račune na osnovi
Popisa postupaka i utvrđene cijene boda za specijalističko-konzilijarnu
zdravstvenu zaštitu, te ih dostaviti Zavodu do 3. u mjesecu za prethodni mjesec
na daljnju obradu, radi izvršavanja obveza Zavoda u skladu sa sklopljenim međunarodnim
ugovorima o socijalnom osiguranju.
Za
osigurane osobe iz članka 8. stavka 2. Odluke o ugovaranju pružena zdravstvena
zaštita plaća se prema odredbama članka 31. Odluke o ugovaranju, tj. primjenom
iznosa po osiguranoj osobi, a ustanova, odnosno privatnik obvezni su
dostavljati Zavodu račune na način utvrđen stavkom 1. ovog članka.
Za
osigurane osobe iz članka 8. stavka 3. Odluke o ugovaranju računi se ispostavljaju
na način kako je to utvrđeno u članku 8. stavku 3. ovih Pravila ugovaranja.
1.13.
Izvješća
Članak
26.
Ustanova,
odnosno privatnik obvezni su uredno voditi svu potrebnu dokumentaciju.
Zbog
potrebe praćenja rada, doktori medicine i doktori stomatologije, obvezni su
voditi dnevna izvješća prema šiframa iz Popisa postupaka, te na osnovi njih
sastavljati mjesečna izvješća koja dostavljaju područnom uredu Zavoda
najkasnije do 3. u mjesecu za prethodni mjesec.
Dnevna i mjesečna izvješća ispunjavaju se na
propisanim tiskanicama.
Posebno mjesečno izvješće o utrošku novčanih
sredstava za lijekove iz članka 16. stavka 2. i 3. ovih Pravila ugovaranja
ustanova, odnosno privatnik obvezni su dostaviti za svaki tim posebice nadležnom
područnom uredu Zavoda najkasnije do 3. u mjesecu za prethodni mjesec.
Ustanova, odnosno privatnik obvezni su uz mjesečna
izvješća iz stavka 2. ovog članka dostaviti i mjesečno izvješće
(rekapitulaciju) o podnesenim prijavama iz članka 6. ovih Pravila ugovaranja.
Izvješće iz stavka 5. ovog članka mora sadržavati ime
i prezime osigurane osobe, oznaku uzroka i evidencijski broj Prijave.
Ako
ustanova, odnosno privatnik nisu imali evidentiranu niti jednu Prijavu iz članka
6. ovih Pravila ugovaranja obvezni su u redovnom mjesečnom izvješću to naznačiti.
Zavod
je obvezan mjesečno izvješćivati ustanovu, odnosno privatnika o promjeni u
broju osiguranih osoba, o promjeni u broju osiguranih osoba po dobnim skupinama
radi utvrđivanja mogućeg iznosa utroška sredstava za lijekove, o promjeni u
broju osiguranika u djelatnosti opće/obiteljske medicine koji mogu ostvarivati
prava na naknadu plaće zbog bolovanja, te o novčanom iznosu utrošenih sredstava
za lijekove propisane na recept, po doktoru.
2.
PRAVILA I OPĆI UVJETI UGOVARANJA ZA POJEDINE DJELATNOSTI PRIMARNE RAZINE
ZDRAVSTVENE ZAŠTITE
2.1.
Opća/obiteljska medicina, zdravstvena zaštita predškolske djece, zdravstvena zaštita
žena
2.1.1.
Praćenje stope bolovanja
Članak
27.
Doktori
medicine, radnici ustanove, odnosno privatnici obvezni su pri određivanju dužine
trajanja bolovanja postupati prema pravilima liječničke struke i pridržavati se
odredaba Pravilnika o rokovima najduljeg trajanja bolovanja (»Narodne novine«
broj 5/03., u daljnjem tekstu: Pravilnik o bolovanju) ovisno o obliku i tijeku
bolesti, odnosno zahvaćenosti organa, organskog sustava, općem stanju i
tjelesnoj kondiciji osiguranika, a u pojedinim slučajevima ovisno i o radnim
uvjetima, te zahtjevima osiguranikova radnog mjesta.
Ustanova, odnosno privatnik obvezni su u djelatnosti
opće/obiteljske medicine pratiti ukupnu stopu bolovanja i stopu bolovanja za
koju se naknada plaće za bolovanje isplaćuje na teret sredstava Zavoda na
tiskanici »Izvješće o stopi bolovanja«, koja je sastavni dio ovih Pravila
ugovaranja.
Ustanova, odnosno privatnik obvezni su u djelatnosti
opće/obiteljske medicine voditi računa da prosječna ukupna stopa bolovanja,
iskazana po tromjesečnim razdobljima tijekom godine za svaki tim, neće biti veća
od 3,5%. Za nastala prekoračenja izabrani doktor opće/obiteljske medicine je
obvezan priložiti obrazloženje.
2.1.2.
Zbrinjavanje osigurane osobe Zavoda – teškog bolesnika
Članak
28.
Doktor
medicine, radnik ustanove, odnosno privatnik obvezni su po primitku obavijesti
bolničke zdravstvene ustanove o datumu otpuštanja osigurane osobe sa bolničkog
liječenja, kada se radi o teškom bolesniku za kojeg je potrebno utvrditi uvjete
i način daljnjeg pružanja zdravstvene zaštite kod kuće, odmah, a najkasnije u roku
od 24 sata od dana otpusta iz bolnice uputiti patronažnu sestru osiguranoj
osobi.
Patronažna
sestra je obvezna sastaviti izvješće u pisanom obliku o stanju osigurane osobe
kojim ujedno, ako postoji potreba, utvrđuje plan zdravstvene njege i odmah ga dostavlja
izabranom doktoru kako bi mogao nakon obavljene kućne posjete dati prijedlog za
provođenje zdravstvene njege.
Doktor
medicine, radnik ustanove, odnosno privatnik, nakon izvršenog pregleda i utvrđenoga
medicinskog stanja osigurane osobe, predlaže postupke zdravstvene njege u
skladu s Popisom postupaka i utvrđenog stanja iz članka 4. Pravilnika o
uvjetima i načinu ostvarivanja prava iz osnovnoga zdravstvenog osiguranja za
provođenje zdravstvene njege (»Narodne novine« broj 76/02. – u daljnjem tekstu:
Pravilnik o njezi), te određuje vremensko razdoblje provođenja zdravstvene
njege.
Izvješće
o stanju osigurane osobe, te plan početka, odnosno produženja zdravstvene njege
patronažna sestra upisuje u tiskanicama »Izvješće/plan patronažne sestre« koje
su sastavni dio ovih Pravila ugovaranja.
Doktor
medicine, radnik ustanove, odnosno privatnik obvezni su svaku propisanu, te
odobrenu zdravstvenu njegu od strane liječničkog povjerenstva Zavoda prijaviti
nadležnoj patronažnoj službi, te voditi brigu da zdravstvenu njegu provodi
ustanova/privatnik ugovoren za područje tog grada/općine koje je odredio.
2.1.3.
Sudjelovanje u radu rodilišta doma zdravlja
Članak
29.
Doktori
medicine – radnici doma zdravlja, odnosno privatnici, ugovoreni u djelatnosti
zdravstvene zaštite žena i zdravstvene zaštite predškolske djece na području
doma zdravlja, odnosno ogranizacijske jedinice županijskog doma zdravlja koji
ima organizirano rodilište u stacionaru doma zdravlja, obvezni su sudjelovati u
radu rodilišta prema rasporedu koji određuje ravnatelj doma zdravlja.
Dom
zdravlja je obvezan, na osnovi međusobno sklopljenog ugovora, isplatiti novčanu
naknadu privatniku iz stavka 1. ovog članka koji sudjeluje u radu rodilišta.
Sredstva
za novčanu naknadu iz stavka 2. ovog članka osiguravaju se u okviru sredstava
ugovorenih za tu djelatnost sa Zavodom.
2.1.4.
Ispostavljanje posebnih osobnih računa
Članak
30.
Ustanova,
odnosno privatnik obvezni su pojedinačne račune iz članka 6. ovih Pravila
ugovaranja, sačinjene na osnovi Popisa postupaka i cijene boda utvrđene za
specijalističko-konzilijarnu zdravstvenu zaštitu, dostavljati Zavodu do 3. u
mjesecu za prethodni mjesec radi:
–
evidentiranja troškova u skladu s člankom 71. Zakona o zdravstvenom osiguranju,
za slučajeve iz članka 6. stavka 1. podstavaka 1. i 2. ovih Pravila
ugovaranja,
–
provedbe postupka naknada štete u skladu s člankom 118. Zakona o zdravstvenom
osiguranju, za slučajeve iz članka 6. stavka 1. podstavaka 3. i 4. ovih
Pravila ugovaranja.
2.2.
Patronažna zdravstvena zaštita
Članak
31.
Ustanova
je obvezna patronažnu zdravstvenu zaštitu provoditi u skladu s programom mjera
patronažne zdravstvene zaštite propisane odredbama Plana i programa mjera, te u
skladu sa člankom 6. stavkom 3. i člankom 10. Pravilnika o njezi.
Ustanova
je obvezna utvrditi raspored nadležnosti svake pojedine patronažne sestre na način
da definira zemljopisno područje (grad, gradska četvrt, ulica, općina,
naselje), na kojem će obavljati svoju djelatnost.
Patronažna
sestra je obvezna utvrditi stanje zdravstvenog i socijalnog statusa svih
obitelji na području svoje nadležnosti radi utvrđivanja prioriteta patronažne
zdravstvene zaštite.
Na
osnovi utvrđenog stanja iz stavka 3. ovog članka patronažna sestra izrađuje
plan rada u skladu s utvrđenim potrebama (trudnice, novorođenčad, kronični i
drugi teški bolesnici, itd.), obavlja rad u malim grupama jednom tjedno u
prostorijama doma zdravlja, prostorijama lokalne samouprave ili dječjih vrtića,
s temama iz područja primarne, sekundarne i tercijarne prevencije, surađuje s
izabranim doktorima primarne zdravstvene zaštite, te organizira i koordinira
rad s velikim grupama osiguranih osoba.
Patronažna
sestra je obvezna o svom radu, u skladu s utvrđenim planovima, izvještavati
izabranog doktora primarne zdravstvene zaštite na tiskanicama iz članka 28.
ovih Pravila ugovaranja.
Ustanova
je obvezna voditi računa da patronažna sestra kontrolira provedbu zdravstvene
njege, te da, ovisno o utvrđenom socijalnom statusu osigurane osobe, po potrebi
izvijesti i socijalnu službu kako bi poduzela mjere iz svoje nadležnosti.
Patronažna
sestra je obvezna »Mjesečno izvješće o provedenoj zdravstvenoj njezi u kući«,
koje joj dostavlja zdravstvena njega proslijediti izabranom doktoru.
2.3.
Stomatološka zdravstvena zaštita (polivalentna)
2.3.1.
Obveze ustanove, odnosno privatnika
Članak
32.
Ustanova,
za svoje radnike, doktore stomatologije, odnosno privatnik, obvezni su:
– pri provođenju stomatološke zdravstvene zaštite svaku
osiguranu osobu do navršenih 25 godina života, koja se tijekom kalendarske
godine nije javila niti jednom na pregled, pozvati na preventivni pregled i
sanirati uočenu patologiju,
– za svaku osiguranu osobu obvezno voditi zdravstveni
karton koji mora sadržavati status zubi osigurane osobe,
– prilikom svakog posjeta osigurane osobe ordinaciji
u zdravstveni karton detaljno upisati stomatološke postupke, odnosno zahvate
koji su tom prilikom učinjeni, te koji su materijali upotrijebljeni, uz posebnu
naznaku koji se postupci, odnosno materijali osiguravaju iz sredstava osnovnoga
zdravstvenog osiguranja,
– upisati u zdravstveni karton osigurane osobe izdane
recepte i uputnice s naznakom razloga izdavanja,
– zahtijevati od osigurane osobe da potpisom u
zdravstvenom kartonu potvrde suglasnost za osobno snošenje troškova koji su
izvan standarda prava na zdravstvenu zaštitu iz osnovnoga zdravstvenog
osiguranja,
– obvezno izdati račun osiguranoj osobi Zavoda za
zdravstvenu uslugu koju je osobno snosila.
Račun se izdaje u 2 primjerka, od kojih se jedan
izdaje osiguranoj osobi, a drugi zadržava doktor stomatolog za ustanovu,
odnosno privatnik.
Troškovi zubotehničara nadoknađuju se ustanovi,
odnosno privatniku osnovom ispostavljenih osobnih računa, a prema ovjerenim potvrdama
o potrebi izrade ili popravka stomatološkog pomagala.
Ustanova, odnosno privatnik obvezuju se platiti zubotehničaru
troškove za izrađeno stomatološko-protetsko pomagalo odmah, odnosno prvi sljedeći
radni dan računajući od dana zaprimanja sredstava Zavoda za ispostavljene i
priznate osobne račune za izrađeno stomatološko-protetsko pomagalo.
2.3.2.
Izvješća
Članak
33.
U izvješću
iz članka 26. ovih Pravila ugovaranja ustanova za svoje radnike, doktore
stomatologije, odnosno privatnik obvezni su posebno:
–
iskazivati izvršenje rada u dijelu izrade stomatološko-protetskih pomagala u
skladu s pravima osiguranih osoba Zavoda utvrđenih Pravilnikom o ortopedskim i
drugim pomagalima (»Narodne novine« broj 93/03. – pročišćeni tekst, 158/03. i
74/04. u daljnjem tekstu: Pravilnik o pomagalima) i odredbama članka 11.
Pravilnika o standardima,
–
iskazivati izvršenje rada u dijelu obveznih preventivnih postupaka prema
odredbama članka 11. Pravilnika o standardima,
–
iskazivati izvršenje rada u dijelu kurativne i palijativne stomatološke
zdravstvene zaštite.
Ustanova
za svoje radnike, doktore stomatologije, odnosno privatnik obvezni su izvješća
o izvršenju rada u dijelu izrade stomatološko-protetskih pomagala dostaviti
Zavodu u roku iz članka 26. ovih Pravila ugovaranja.
2.4.
Zdravstvena njega
2.4.1.
Obveze ustanove, odnosno privatnika
Članak
34.
Ustanova,
odnosno privatnik obvezni su provoditi zdravstvenu njegu u skladu s prihvaćenom
ponudom na natječaj/javni poziv za provođenje zdravstvene njege u kući na području
utvrđenom Osnovnom mrežom zdravstvene djelatnosti (»Narodne novine« 188/04., u
daljnjem tekstu: Mreža), a u skladu s odredbama Pravilnika o njezi.
Ustanova,
odnosno privatnik obvezni su zdravstvenu njegu provoditi u skladu s odobrenjem
liječničkog povjerenstva Zavoda, po uputama i pod stručnim nadzorom izabranog
doktora primarne zdravstvene zaštite i patronažne sestre.
Ustanova,
odnosno privatnik provode zdravstvenu njegu u okviru 40 radnih sati tjedno po
radniku ustanove, odnosno privatniku.
2.4.2.
Izvješća
Članak
35.
Ustanova,
odnosno privatnik obvezni su, radi praćenja izvršenja rada za ugovorenu uslugu
provođenja zdravstvene njege, redovito i uredno voditi svu potrebnu
dokumentaciju, te dnevno izvješće po osiguranim osobama, broju i vrsti pruženih
postupaka, te broju sati pružene njege, odnosno broju bodova za izvršene
postupke posebice za svakoga ugovorenoga zdravstvenog radnika, dostavljati
Zavodu na za to propisanim tiskanicama.
Ustanova,
odnosno privatnik koji provodi zdravstvenu njegu obvezni su najmanje jednom
mjesečno predati izvješće nadležnoj patronažnoj sestri o provedenim postupcima
zdravstvene njege i stanju osigurane osobe na tiskanici »Mjesečno izvješće o
provedenoj zdravstvenoj njezi u kući«, koja je sastavni dio ovih Pravila
ugovaranja. Rečeno izvješće patronažna sestra prosljeđuje izabranom doktoru.
Ustanova,
odnosno privatnik dostavlja uz račun i Prijedlog o provođenju zdravstvene njege
u kući bolesnika i jedan primjerak tiskanice iz stavka 2. ovog članka nadležnomu
područnom uredu Zavoda.
Zavod će
mjesečno pratiti izvršenje zdravstvene njege po izabranom doktoru, kontrolirati
bodovno izvršenje u odnosu na standard i osnovom izvješća o ostvarenom izvršenju
poduzimati odgovarajuće mjere iz svoje nadležnosti u skladu sa sklopljenim
ugovorom o provođenju primarne zdravstvene zaštite iz osnovnoga zdravstvenog
osiguranja.
2.4.3.
Redovne izmjene ugovora tijekom ugovornog razdoblja
Članak
36.
Ako
tijekom ugovornog razdoblja, na područjima gdje Mreža zdravstvene djelatnosti
zdravstvene njege nije popunjena ili je popunjena do potrebnog broja
medicinskih sestara utvrđenog Mrežom, u ustanovi, odnosno kod privatnika
nastane promjena osobe radnika, ustanova, odnosno privatnik obvezni su dostaviti
nadležnom područnom uredu Zavoda pisano izvješće kojem je radniku prestao radni
odnos, te ime i prezime novog radnika s preslikom njegove svjedodžbe o završenom
stupnju obrazovanja, sklopljenog ugovora o radu, dokaza o položenome stručnom
ispitu i odobrenja za samostalan rad nadležne komore.
Ako
tijekom ugovornog razdoblja, na područjima gdje je Mreža zdravstvene
djelatnosti zdravstvene njege popunjena iznad potrebnog broja medicinskih
sestara utvrđenog Mrežom, dođe do promjena broja radnika u odnosu na ugovoreni
broj radnika na način da se smanji broj medicinskih sestara koje provode
zdravstvenu njegu, Zavod će pisanim dodatkom ugovoru ugovoriti nastalu
promjenu, a radi potrebe usklađivanja broja ugovorenih izvršitelja s potrebnim
brojem izvršitelja utvrđenih Mrežom.
Odredbe
stavka 2. ovog članka odnose se samo na ustanovu.
2.5.
Laboratorijska dijagnostika
2.5.1.
Obveze ustanove, odnosno privatnika
Članak
37.
Ustanova,
odnosno privatnik obvezni su provoditi za osigurane osobe Zavoda laboratorijske
pretrage (laboratorijsko-dijagnostičke postupke) na razini primarne
zdravstvene zaštite utvrđene člankom 11. Pravilnika o standardima.
Iznimno
od stavka 1. ovog članka ustanova, odnosno privatnik obvezni su na osnovi »Uputnice
za laboratorij primarne zdravstvene zaštite« izabranog doktora opće/obiteljske
medicine iz članka 21. ovih Pravila ugovaranja, obaviti sljedeće dijagnostičke
pretrage: sedimentacija, hemoglobin, glukoza i hemokult.
Članak
38.
Ustanova,
odnosno privatnik obvezni su u dogovoru s ugovornom ustanovom, odnosno
ugovornim privatnikom, na čijem području provode laboratorijske usluge na
razini primarne zdravstvene zaštite, a radi prikupljanja laboratorijskih
uzoraka i vađenje krvi u njihovim ordinacijama, osigurati im odgovarajući broj
vacutainera, odnosno drugoga potrošnog materijala, kao i dnevni prijevoz
prikupljenih uzoraka iz ordinacija u laboratorij.
2.5.2.
Izvješća
Članak
39.
Ustanova,
odnosno privatnik obvezni su uredno voditi svu potrebnu dokumentaciju, te
sastavljati i dostavljati izvješća Zavodu u skladu sa člankom 26. stavkom 2. i
3. ovih Pravila ugovaranja.
2.6.
Ljekarništvo
2.6.1.
Obveze ustanove, odnosno privatnika
Članak
40.
Ustanova,
odnosno privatnik obvezni su osigurati lijekove s Liste lijekova Zavoda i
zavojni materijal za potrebe kućnog liječenja, odnosno zdravstvene njege, koji
se osiguranim osobama Zavoda mogu propisivati na recept u skladu s Pravilnikom
o načinu propisivanja, izdavanja i naplaćivanja lijekova, te ortopedska i
druga pomagala utvrđena Pravilnikom o pomagalima.
Članak
41.
Ustanova,
odnosno privatnik obvezni su prilikom izdavanja lijeka označiti na receptu šifru
lijeka, cijenu lijeka s Liste lijekova Zavoda, količinu lijeka, cijenu usluge
utvrđene u skladu s člankom 37. Odluke o ugovaranju, iznos na teret osnovnoga
zdravstvenog osiguranja, šifru ustanove, odnosno privatnika, datum izdavanja
lijeka, šifru ljekarnika, te ovjeriti recept pečatom ustanove, odnosno
privatnika i potpisom ljekarnika.
Ustanova, odnosno privatnik obvezuje se da neće
izdavati skuplji/jeftiniji lijek od receptom propisanog, osim iznimno uz
obavijest mjerodavnom područnom uredu Zavoda.
Ustanova, odnosno privatnik obvezni su prilikom
izdavanja ortopedskih i drugih pomagala na ovjerenoj potvrdi o ortopedskim i
drugim pomagalima popuniti propisane stavke u svezi s izdavanjem pomagala.
Članak 42.
Ustanova, odnosno privatnik obvezni su na magnetskom
mediju dostavljati podatke unesene prilikom obrade recepata.
Za uslugu iz stavka 1. ovog članka Zavod je obvezan platiti
ustanovi, odnosno privatniku naknadu obračunatu u skladu s odredbama Popisa
postupaka i vrijednosti boda za ljekarništvo utvrđene Odlukom o ugovaranju.
Članak
43.
Ustanova,
odnosno privatnik obvezni su u slučaju spriječenosti u pružanju ugovorenih –
ljekarničkih usluga zbog prestanka rada ljekarne, ljekarničke jedinice ili
depoa, odnosno nekoga drugog razloga, pisano izvijestiti nadležni područni ured
Zavoda u roku od 48 sati od dana nastupanja spriječenosti, odnosno prestanka
rada.
Ustanova,
odnosno privatnik obvezni su voditi financijsko i materijalno knjigovodstvo u
skladu sa zakonskim propisima.
2.7.
Djelatnost hitne medicinske pomoći
Članak
44.
Odredbe
članka 3. do 43. ovih Pravila ugovaranja, u dijelu koji se odnose na opće
uvjete ugovaranja, prava i obveze ustanova, odnosno privatnika, opskrbe
tiskanicama uputnica i recepata, vođenje evidencija i dostavljanje izvješća,
ispostavljanje računa, osiguravanje lijekova s Liste lijekova Zavoda,
ispostavljanja posebnih računa i drugo odgovarajuće se primjenjuju i na
ustanove koje provode djelatnost hitne medicinske pomoći.
IV.
SEKUNDARNA I TERCIJARNA RAZINA ZDRAVSTVENE DJELATNOSTI
1.
PRAVILA I OPĆI UVJETI UGOVARANJA ZA DJELATNOST SEKUNDARNE I TERCIJARNE
ZDRAVSTVENE ZAŠTITE
Članak
45.
Odredbe
članaka 3. do 12. ovih Pravila ugovaranja u svezi prava i obveza ustanova,
odnosno privatnika, koje se odnose na sve razine zdravstvene zaštite,
primjenjuju se i na ustanove, odnosno privatnike na razini sekundarne i
tercijarne zdravstvene zaštite uz pravila i opće uvjete ugovaranja utvrđene u
glavi IV. ovih Pravila ugovaranja.
1.1.
Obveze ustanove, odnosno privatnika
Članak
46.
Ustanova,
odnosno privatnik obvezni su ugovorenu zdravstvenu zaštitu provoditi u skladu s
prihvaćenom ponudom na natječaj/javni poziv za provođenje specijalističko-konzilijarne
zdravstvene zaštite, odnosno bolničke sa specijalističko-konzilijarnom
zdravstvenom zaštitom, a maksimalno u okviru 40 radnih sati tjedno po radniku,
doktoru specijalistu, odnosno po ordinacijama specijalističko-konzilijarne
zdravstvene zaštite i dijagnostičkim jedinicama koji provode ugovorenu
zdravstvenu zaštitu.
Ustanova, odnosno privatnik obvezni su uskladiti
radno vrijeme svih ordinacija specijalističko-konzilijarne zdravstvene zaštite,
odnosno dijagnostičkih jedinica s odredbama Zakona, Naredbe i Pravilnika o
radnom vremenu, posebno vodeći računa da 20% ukupnog kapaciteta rada
(ordinacija/dijagnostičkih jedinica) radi radnim danom do 19 sati, u cilju
osiguranja dostupnosti specijalističko-konzilijarne zdravstvene zaštite radno
aktivnim osiguranicima Zavoda.
Članak 47.
Ustanova, odnosno privatnik obvezni su pri provođenju
ugovorene zdravstvene zaštite pridržavati se utvrđenih postupnika predlaganja
pojedinih dijagnostičkih postupaka.
Ustanova, odnosno privatnik ne smiju financirati
klinička ispitivanja lijekova i znanstvene projekte iz sredstava osnovnoga
zdravstvenog osiguranja. Ustanova se obvezuje dostaviti Zavodu rješenje
ministra nadležnog za zdravstvo, za provođenje kliničkih ispitivanja lijekova i
znanstvenih projekata.
1.2.
Osiguravanje zdravstvene zaštite osiguranim osobama Zavoda
Članak
48.
Ustanova,
odnosno privatnik obvezni su osiguranu osobu Zavoda upućenu radi korištenja
bolničkog liječenja ili specijalističko-konzilijarne zdravstvene zaštite
primiti na bolničko liječenje ili specijalističko-konzilijarnu, odnosno dijagnostičku
obradu odmah, a najkasnije u roku od 30 dana od dana kad im se osigurana osoba
s uputnicom izabranog doktora prvi put javila.
Ako
ustanova, odnosno privatnik ne pruži osiguranoj osobi Zavoda traženu
zdravstvenu zaštitu u roku iz stavka 1. ovog članka, doktor radnik ustanove,
odnosno privatnik obvezni su na uputnici naznačiti razlog nepružanja tražene
zdravstvene zaštite s naznakom datuma kad će osiguranu osobu primiti na bolničko
liječenje, specijalistički pregled ili dijagnostički, odnosno terapijski
postupak, s time da pri tome, ovisno o medicinskoj indiciranosti i raspoloživim
kapacitetima, osiguranoj osobi osigura zdravstvenu zaštitu unutar roka od 60
dana od datuma prvog javljanja osigurane osobe Zavoda ustanovi, odnosno
privatniku.
Ako
radnik ustanove, odnosno privatnik ne naznače razlog neprimanja osigurane
osobe Zavoda i datum kada će je primiti na bolničko liječenje, odnosno specijalistički
pregled ili dijagnostički, odnosno terapijski postupak ili naznači datum
primitka koji prelazi rok od 60 dana od dana prvog javljanja osigurane osobe u
ustanovu, odnosno kod privatnika, Zavod je obvezan osiguranoj osobi osigurati
bolničko liječenje, odnosno specijalistički pregled, dijagnostički ili
terapijski postupak u drugoj ugovornoj ustanovi, odnosno kod drugoga ugovornog
privatnika na teret sredstava ustanove, odnosno privatnika iz stavka 1. ovog članka.
1.3.
Racionalna farmakoterapija, kontrolni pregledi, dijagnostička obrada i ocjena
radne sposobnosti
Članak
49.
Ustanova
za svoje radnike, doktore specijaliste, odnosno privatnik specijalist obvezni
su, kod davanja doktoru primarne zdravstvene zaštite nalaza, mišljenja i
preporuke glede farmakoterapije pridržavati se potvrđenih kliničkih smjernica i
voditi računa o načelima racionalne farmakoterapije.
Ustanova
za svoje radnike, doktore specijaliste, odnosno privatnik specijalist obvezni su
osigurati na faksimilu jasno vidljiv identifikacijski broj dodijeljen od
Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.
Ustanova
za svoje radnike, doktore specijaliste, odnosno privatnik specijalist se
obvezuju da neće preporučivati lijekove koji nisu indicirani za djelatnost
doktora specijalista koji ih preporučuje.
Ustanova za svoje radnike, doktore specijaliste,
odnosno privatnik specijalist obvezni su prilikom preporučivanja
farmakoterapije za osiguranu osobu Zavoda na medicinskoj dokumentaciji
istaknuti tekst: »Umjesto preporučenog lijeka izabrani doktor primarne
zdravstvene zaštite može propisati i drugi lijek istog razreda učinkovitosti u
odgovarajuće jakim dozama«.
Upućivanje na kontrolne preglede i daljnju dijagnostičku
obradu nakon provedene specijalističko-konzilijarne zdravstvene zaštite, kao i
ocjena radne sposobnosti u nadležnosti je izabranog doktora primarne
zdravstvene zaštite, uz uvažavanje stručnih kriterija i dogovor s odgovarajućim
specijalistom.
2.
PRAVILA I OPĆI UVJETI UGOVARANJA IZVANBOLNIČKE SPECIJALISTIČKO-KONZILIJARNE
ZDRAVSTVENE ZAŠTITE
2.1.
Obveze ustanove, odnosno privatnika
Članak
50.
Ustanova
je obvezna u slučaju spriječenosti svojih radnika, doktora specijalista, u
obavljanju ugovorenih zdravstvenih djelatnosti osigurati zamjenu, a kada spriječenost
traje duže od 15 dana obvezni su o tome izvijestiti nadležni područni ured
Zavoda na tiskanici iz članka 14. ovih Pravila ugovaranja.
Privatnik
specijalist je obvezan u slučaju svoje spriječenosti u provođenju ugovorene
zdravstvene zaštite osigurati zamjenu u skladu s odredbom članka 148. Zakona o
zdravstvenoj zaštiti, a kada će spriječenost predvidivo trajati duže od 15 dana
obvezan je o tome, odmah po saznanju, izvijestiti nadležni područni ured Zavoda
na tiskanici iz stavka 1. ovog članka.
2.2.
Izvješća
Članak
51.
Ustanova,
odnosno privatnik obvezni su radi potrebe praćenja izvršenja rada za ugovorenu
specijalističko-konzilijarnu zdravstvenu zaštitu redovito i uredno voditi svu
potrebnu dokumentaciju i dnevno izvješća po ordinacijama specijalističko-konzilijarne
zdravstvene zaštite, odnosno dijagnostičkim jedinicama, za ugovorene
djelatnosti.
Radi
potrebe praćenja izvršenja rada za ugovorenu uslugu provođenja fizikalne
terapije u kući osigurane osobe Zavoda, ustanova, odnosno privatnik obvezni su
redovito i uredno voditi svu potrebnu dokumentaciju, te voditi dnevno izvješće
po osiguranim osobama Zavoda, o broju i vrsti postupaka pružene fizikalne
terapije u kući, po svakom ugovorenom zdravstvenom radniku.
Članak
52.
Ustanova
za svog radnika, doktora stomatologije – specijalista protetičara i ortodonta,
odnosno privatnik, doktor stomatologije, specijalist – protetičar ili ortodont
obvezni su izvršenje rada u dijelu izrade stomatoloških pomagala iskazivati u skladu
s odredbama Pravilnika o pomagalima i Odluke o utvrđivanju cijene rada i
materijala zubotehničara za izradu stomatološko-protetskog pomagala,
ortodontskih uređaja, udlaga, resekcijskih proteza, epiteza i opuratora za
osigurane osobe Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje za 2005. godinu (»Narodne
novine« broj 188/04.).
3.
PRAVILA I OPĆI UVJETI UGOVARANJA BOLNIČKE ZDRAVSTVENE ZAŠTITE SA SPECIJALISTIČKO-KONZILIJARNOM
ZDRAVSTVENOM ZAŠTITOM
3.1.
Obveze ustanove
Članak
53.
Ustanova
je obvezna ovlaštenim kontrolorima nadležnoga područnog ureda Zavoda, koji
najmanje jednom tjedno rade u zdravstvenoj ustanovi, osigurati radni prostor,
odnosno potrebne uvjete rada, te omogućiti nesmetani uvid u medicinsku i
financijsku dokumentaciju.
Ovlašteni
kontrolor iz stavka 1. ovog članka obvezan je dostavljati mjesečna izvješća o
rezultatima kontrole ustanovi i Direkciji Zavoda.
Članak
54.
Ustanova
je obvezna voditi računa o racionalnom izdavanju lijekova iz bolničke ljekarne
po klinikama, zavodima i odjelima odnosno voditi evidenciju o utrošenim
lijekovima po osiguranim osobama Zavoda.
Ustanova je obvezna osiguranoj osobi Zavoda, radi
nastavka liječenja pri izabranom doktoru primarne zdravstvene zaštite, prilikom
otpusta, a do završetka terapije, osigurati lijekove s Liste lijekova Zavoda
koji se mogu primjenjivati samo u bolničkim zdravstvenim ustanovama.
Ustanova je obvezna najkasnije dan prije otpuštanja
osigurane osobe s bolničkog liječenja, kada se radi o teškom bolesniku za kojeg
je potrebno utvrditi uvjete i način daljnjeg pružanja zdravstvene zaštite kod
kuće, izvijestiti njezinoga izabranog doktora primarne zdravstvene zaštite o
datumu otpusta iz bolnice kako bi mogao postupiti u skladu s odredbama članka
28. ovih Pravila ugovaranja.
Ustanova je obvezna, ukoliko utvrdi da je neophodno
daljnje liječenje osigurane osobe Zavoda u ugovornoj zdravstvenoj ustanovi u
kojoj se provode složeniji ili najsloženiji postupci, pravovremeno osigurati
premještaj osigurane osobe Zavoda radi provođenja kontinuiranog liječenja.
Ustanova
je obvezna u skladu s pravilima struke i provedbenim propisima Zavoda, ukoliko
za to postoji medicinska indikacija, osigurati pravovremeni smještaj osigurane
osobe Zavoda u specijalnoj bolnici.
Članak
55.
Ustanova
je obvezna, radi stručnog usavršavanja, omogućiti izobrazbu ugovornim doktorima
Zavoda primarne zdravstvene zaštite, u trajanju od tjedan dana, na bolničkom
odjelu ili u specijalističkoj ordinaciji ustanove.
Članak 56.
Ustanova ovlašćuje Zavod da u njeno ime i za njen račun
provede postupak javnog prikupljnja ponuda za odabir najpovoljnijeg
ponuditelja, te utvrdi najpovoljniju cijenu za nabavu ugradbenih i potrošnih
medicinskih materijala, te prehrambenih i drugih proizvoda.
Ustanova iz stavka 1. ovog članka obvezna je sklopiti
ugovor s odabranim ponuditeljima, a prema cijenama utvrđenim u provedenim
postupcima iz stavka 1. ovog članka.
3.2.
Izvješća
Članak
57.
Ustanova
je obvezna redovito i uredno voditi svu potrebnu dokumentaciju radi potrebe praćenja
izvršenja rada i to za:
– bolničko
liječenje: temperaturnu listu i povijest bolesti
– specijalističko-konzilijarnu zdravstvenu zaštitu:
dnevno izvješće o izvršenom radu po specijalističkim ordinacijama
– specijalističku dijagnostiku: dnevno izvješće o
izvršenom radu po dijagnostičkim jedinicama
– specijalističko-konzilijarnu zdravstvenu zaštitu –
dnevnu bolnicu: dnevno izvješće o izvršenom radu po djelatnostima
– kroničnu hemodijalizu: mjesečno izvješće o broju
provedenih postupaka hemodijalize
– provođenje transplantacijskih programa: mjesečno
izvješće o vrsti i broju provedenih transplantacijskih postupaka na tiskanici
koja je sastavni dio ovih Pravila ugovaranja
– provođenje posebno ugovorenih postupaka koji se plaćaju
prema terapijskom postupku (PPTP): mjesečno izvješće o vrstama i broju izvršenih
postupaka na tiskanici koja je sastavni dio ovih Pravila ugovaranja
– bolničko liječenje i specijalističko-konzilijarnu
zdravstvenu zaštitu nastalu s osnove pružanja zdravstvene zaštite za slučajeve
iz članka 6. ovih Pravila ugovaranja, s obveznom naznakom skraćene oznake
uzroka i evidencijskog broja Prijave.
Ustanova koja posjeduje ovjereni elektronički potpis,
u skladu sa člankom 4. i 10. Zakona o elektroničkom postupku (»Narodne novine«
broj 10/02.), može izvješća iz stavka 1. ovog članka, dostaviti Zavodu na
magnetskom mediju uz uvjet da su podaci u formatu propisanih tiskanica.
V.
ZDRAVSTVENA DJELATNOST NA RAZINI ZDRAVSTVENIH ZAVODA
1.
PRAVILA I OPĆI UVJETI UGOVARANJA ZA SVE RAZINE ZDRAVSTVENE ZAŠTITE
Članak
58.
Odredbe
članaka 3. do 12. ovih Pravila ugovaranja u svezi prava i obveza ustanova,
odnosno privatnika, koje se odnose na sve razine zdravstvene zaštite,
primjenjuju se i na ustanove na razini zdravstvenih zavoda uz pravila i opće
uvjete ugovaranja utvrđenih u glavi V. ovih Pravila ugovaranja.
1.1.
Obveze ustanove
Članak
59.
Ustanova
je obvezna u slučaju spriječenosti svojih radnika, doktora medicine, u
obavljanju ugovorenih zdravstvenih djelatnosti osigurati zamjenu, a kada spriječenost
traje duže od 15 dana obvezni su o tome izvijestiti nadležni područni ured
Zavoda na tiskanici iz članka 14. ovih Pravila ugovaranja.
2. PRAVILA I OPĆI UVJETI UGOVARANJA ZA POJEDINE
RAZINE ZDRAVSTVENE ZAŠTITE
2.1.
Primarna razina zdravstvene zaštite
2.1.1.
Izvješća
Članak
60.
Ustanova
je obvezna, zbog praćenja izvršenja rada, za svaki tim posebice, uredno voditi
svu potrebnu dokumentaciju, voditi dnevna izvješća, te na osnovi njih
sastavljati mjesečna izvješća na za to propisanim tiskanicama i dostavljati ih najkasnije
do 3. u mjesecu za prethodni mjesec nadležnom područnom uredu Zavoda.
Ustanova
je obvezna posebno izraditi godišnje izvješće o radu svih timova za
preventivno-odgojne mjere zdravstvene zaštite školske djece i studenata i
dostaviti ga Zavodu najkasnije do 10. siječnja tekuće godine za prethodno
razdoblje.
2.1.2. Uputnice
Članak
61.
Zavod
je obvezan osigurati ustanovi, za svaki ugovoreni tim posebice, potreban broj
brojčano označenih tiskanica uputnica utvrđenih u članku 11. Pravilnika o standardima.
Ustanova
je obvezna za svoje radnike, doktore medicine pratiti broj izdanih uputnica za
specijalističko-konzilijarnu zdravstvenu zaštitu po osiguranim osobama na za to
propisanim dnevnim i mjesečnim izvješćima.
2.1.3. Djelatnosti primarne razine
Članak
62.
Zdravstvena
zaštita na primarnoj razini, koja se provodi na razini zdravstvenih zavoda
obuhvaća zdravstvenu zaštitu za djelatnost higijensko-epidemiološke zdravstvene
zaštite i preventivno-odgojnih mjera za zdravstvenu zaštitu školske djece i
studenata.
2.1.3.1.
Higijensko-epidemiološka zdravstvena zaštita
Članak
63.
Ustanova
je obvezna pružati stručnu pomoć pri provođenju programa obveznog cijepljenja
na području županije, odnosno Grada Zagreba, te bez posebne novčane naknade
distribuirati cjepivo ordinacijama ugovornih doktora primarne zdravstvene zaštite
koji provode obvezna cijepljenja.
Ustanova
je obvezna izraditi program i sudjelovati u provedbi obveznog cijepljenja školske
djece i mladeži s područja svoje županije, odnosno Grada Zagreba.
2.1.3.2.
Preventivno-odgojne mjere za zdravstvenu zaštitu školske djece i studenata
Članak
64.
Ustanova
je obvezna provoditi preventivno-odgojne mjere zdravstvene zaštite školske
djece i studenata prema programu specifičnih i preventivnih mjera zdravstvene
zaštite za djecu i mladež školske dobi, a u skladu s Planom i programom mjera,
te provoditi obvezna cijepljenja u skladu s utvrđenim programom.
2.2
. Sekundarna razina zdravstvene zaštite
Članak
65.
Zdravstvena
zaštita na sekundarnoj razini, koja se provodi na razini zdravstvenih zavoda
obuhvaća specijalističko-konzilijarnu i dijagnostičku zdravstvenu zaštitu.
2.2.1.
Obveze ustanove
Članak
66.
Ustanova
je obvezna ugovorenu zdravstvenu zaštitu provoditi u skladu s prihvaćenom
ponudom na Natječaj za provođenje specijalističko-konzilijarne i dijagnostičke
zdravstvene zaštite, a maksimalno u okviru 40 radnih sati tjedno po radniku
ustanove.
Ustanova
je obvezna uskladiti radno vrijeme svih ordinacija specijalističko-konzilijarne
zdravstvene zaštite, odnosno dijagnostičkih jedinica s odredbama Zakona o
zdravstvenoj zaštiti, Naredbe i Pravilnika o radnom vremenu, posebno vodeći računa
da 20% ukupnog kapaciteta rada (ordinacija, odnosno dijagnostičkih jedinica)
ustanove radi radnim danom do 19 sati, u cilju osiguranja dostupnosti
specijalističko-konzilijarne zdravstvene zaštite radno aktivnim osiguranicima
Zavoda.
2.2.2.
Izvješća
Članak
67.
Ustanova
je obvezna, radi potrebe praćenja izvršenja rada za ugovorenu specijalističko-konzilijarnu
zdravstvenu zaštitu redovito i uredno voditi svu potrebnu dokumentaciju, te
voditi dnevno izvješće o izvršenom radu po ordinacijama specijalističko-konzilijarne
zdravstvene zaštite, odnosno dijagnostičkim jedinicama za ugovorene
djelatnosti.
VI.
ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
68.
Ova
Pravila ugovaranja, objavljuju se u »Narodnim novinama« i primjenjuju za 2005.
godine, odnosno do donošenja Pravila ugovaranja za 2006. godinu.
Klasa:
025-04/05-01/13
Urbroj: 338-01-01-05-1
Zagreb, 14. siječnja 2005.
Predsjednik
Upravnog vijeća Hrvatskog zavoda
za zdravstveno osiguranje
prim. Stjepan Bačić, dr. med., v. r.
Napomena: prilozi su ispušteni u ovom neslužbenom info
pregledu
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |