336
Na
temelju članka 60. stavaka 1. i 2. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne
novine«, br. 75/93, 48/99, 15/2000, 127/2000, 59/2001 i 199/2003), Vlada
Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 3. veljače 2005. godine donijela
Članak
1.
U
Uredbi o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodnoga
gospodarstva (»Narodne novine«, br. 42/2004 i 92/2004), članak 29. stavak 1.
mijenja se i glasi:
»Odjel inspekcijskih poslova obavlja inspekcijski
nadzor nad provođenjem zakona, drugih propisa i općih akata kojima je uređeno
područje poljoprivredne proizvodnje i zaštite bilja, prehrambene i prerađivačke
industrije, gospodarenja poljoprivrednim zemljištem, korištenja državne potpore
poljoprivredi, ribarstvu, šumarstvu i ruralnim područjima; obavlja izravan uvid
u ispunjavanje uvjeta i obavljanje djelatnosti nadziranih pravnih i fizičkih
osoba, te poduzima mjere određene zakonima i propisima donijetim na temelju
njih; rješava u upravnim stvarima iz područja svoje nadležnosti; obavlja
naplatu naknade za obavljene fitosanitarne preglede; sudjeluje u pripremi i
izradi prijedloga državnog proračuna iz svojeg djelokruga; daje stručna mišljenja,
objašnjenja i upute u svezi s primjenom propisa u području inspekcijskog
nadzora; priprema i izrađuje godišnje planove rada i godišnja izvješća o radu;
daje prijedloge i sudjeluje u pripremanju zakona i podzakonskih propisa iz
područja svoga djelokruga; surađuje s upravnim tijelima, stručnim ustanovama i
znanstvenim institucijama; brine o prilagodbi propisa i općih akata iz područja
fitosanitarne kontrole sa smjernicama Europske unije; sudjeluje u izradi i
provedbi projekata iz područja fitosanitarne kontrole; surađuje s
fitosanitarnim službama drugih država i međunarodnim institucijama, te
obavlja i druge poslove propisane zakonom.«
Članak
2.
U članku 30. stavak 1. mijenja se i glasi:
»Odsjek inspekcija u poljoprivredi obavlja
inspekcijski nadzor nad provođenjem zakona, drugih propisa i općih akata kojima
je uređeno gospodarenje poljoprivrednim zemljištem, korištenje državne potpore
u poljoprivredi, ribarstvu i šumarstvu, kakvoća i promet gnojiva (mineralnih i
organskih) i poboljšivača tla, te proizvodnja organskih gnojiva i poboljšivača
tla, proizvodnja, otkup, obrada i promet duhana, ekološka proizvodnja
poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda, te prerada u ekološkoj proizvodnji,
proizvodnja i kakvoća ostalih poljoprivrednih proizvoda, proizvodnja i trgovina
poljoprivrednog sjemena i poljoprivrednoga sadnog materijala, zaštita bilja i
promet sredstvima za zaštitu bilja do preuzimanja ovih poslova od Odsjeka
fitosanitarne inspekcije, proizvodnja, odabiranje i trgovina uzgojno valjanih
životinja, držanje i iskorištavanje domaćih životinja, rad udruga koje se bave
uzgojem uzgojno valjanih životinja, proizvodnja i trgovina stočne hrane i
proizvoda životinjskog podrijetla, proizvodnja, promet i prerada grožđa za
vino, proizvodnja i promet vina i drugih proizvoda od grožđa i vina,
označavanje, zaštita zemljopisnog podrijetla, proizvodnja i promet voćnih vina
i drugih proizvoda na bazi voćnih vina; obavlja izravan uvid u ispunjavanje
uvjeta i obavljanje djelatnosti nadziranih pravnih i fizičkih osoba, te
poduzima mjere određene zakonima i propisima donijetim na temelju njih; rješava
u upravnim stvarima iz svoga djelokruga; sudjeluje u pripremi i izradi
prijedloga državnog proračuna iz svoga djelokruga; daje stručna mišljenja, objašnjenja
i upute u svezi s primjenom propisa u području inspekcijskog nadzora; priprema
i izrađuje godišnje planove rada i godišnja izvješća o radu; daje prijedloge i
sudjeluje u pripremanju zakona i podzakonskih propisa iz svoga djelokruga, te
obavlja i druge poslove propisane zakonom.«
Iza stavka 2. dodaju se stavci 3. i 4. koji glase:
»Za obavljanje poslova poljoprivredne inspekcije
ustrojavaju se inspekcije u poljoprivredi sa sjedištem u Zagrebu, Varaždinu,
Osijeku, Rijeci i Splitu:
4.3.1.1. Pododsjek inspekcijskog nadzora Zagreb za
područje Grada Zagreba, Zagrebačke, Karlovačke, Sisačko-moslavačke i
Bjelovarsko-bilogorske županije,
4.3.1.2. Pododsjek inspekcijskog nadzora Varaždin za
područje Varaždinske, Međimurske, Koprivničko-križevačke i Krapinsko-zagorske županije,
4.3.1.3. Pododsjek inspekcijskog nadzora Osijek za
područje Osječko-baranjske, Vukovarsko-srijemske, Brodsko-posavske, Požeško-slavonske
i Virovitičko-podravske županije,
4.3.1.4. Pododsjek inspekcijskog nadzora Rijeka za
područje Primorsko-goranske, Istarske i Ličko-senjske županije,
4.3.1.5. Pododsjek inspekcijskog nadzora Split za
područje Splitsko-dalmatinske, Dubrovačko-neretvanske, Šibensko-kninske i
Zadarske županije.«
Pododsjeci inspekcijskog nadzora Zagreb, Varaždin,
Osijek, Rijeka i Split obavljaju inspekcijski nadzor u prvom stupnju nad provođenjem
zakona, drugih propisa i općih akata iz djelokruga poljoprivredne inspekcije,
inspekcije bilinogojstva, inspekcije zaštite bilja, stočarske inspekcije i
vinarske inspekcije, obavljaju izravan uvid u ispunjavanje uvjeta i obavljanje
djelatnosti nadziranih pravnih i fizičkih osoba, te poduzimaju mjere određene
zakonima i propisima donijetim na temelju njih, rješavaju u upravnim stvarima
iz svog djelokruga, obavljaju poslove u svezi sa izvršenjem inspekcijskih rješenja,
prate i nadziru provedbu mjera za unaprjeđenje zakonitosti iz svoga djelokruga,
sudjeluju u pripremi i izradi prijedloga državnog proračuna Republike Hrvatske
iz svog djelokruga, pripremaju i izrađuju godišnje planove rada i godišnja
izvješća o radu, surađuju s upravnim tijelima, stručnim ustanovama i
znanstvenim institucijama, te obavljaju i druge poslove propisane zakonom.
Članak
3.
Članak
56. mijenja se i glasi:
»Ravnateljstvo
za tržišnu i strukturnu potporu u poljoprivredi prati i provodi sve zakonske i
ostale akte iz područja tržišno-cjenovne i strukturne politike u poljoprivredi
u okviru svoje nadležnosti u skladu s nacionalnim zakonodavstvom; u sklopu
mjera tržišno-cjenovne politike provodi mjere propisanih cijena, mjere novčanih
poticaja i naknada, intervencija na domaćem tržištu, poticanja prodaje i
potrošnje, uravnoteženja ponude i trgovinske mjere; u sklopu mjera
stabilizacije tržišta poljoprivrednih proizvoda provodi intervencijsku kupovinu
i prodaju, povlačenje poljoprivrednih proizvoda s domaćeg tržišta i potporu
skladištenju poljoprivrednih proizvoda; u sklopu poticanja prodaje i potrošnje
poljoprivrednih proizvoda provodi mjere promicanja utrživanja i poboljšanja
kakvoće, potpore pripremi proizvoda za tržište i potpore potrošnji; u sklopu
mjera strukturne politike provodi potpore područjima s težim uvjetima
gospodarenja u poljoprivredi, razvitku poljoprivrede koja skrbi o prirodnom
okolišu i očuvanju biološke raznovrsnosti, investicijama u poljoprivredna
gospodarstva, stručnom osposobljavanju za rad u poljoprivredi, ulasku mladih u
poljoprivredu i ranijem umirovljenju poljoprivrednika, regionalnom razvitku
poljoprivrede i dopunskim aktivnostima na poljoprivrednim gospodarstvima;
provodi mjere kroz cjelokupni Predpristupni program za poljoprivredu i ruralni
razvitak (u daljnjem tekstu: SAPARD) provodi, koordinira i kontrolira provedbu
kontrole na terenu na području mjera SAPARD programa, organizira financijske,
računovodstvene i izvještajne funkcije kako za plaćanja za nacionalne mjere
tržišno-cjenovne politike tako i za plaćanja pomoći iz programa SAPARD; obavlja
i druge poslove sukladno posebnim propisima.
Za
obavljanje poslova iz stavka 1. ovog članka, ustrojavaju se sljedeće
ustrojstvene jedinice:
10.1. Odjel za unutarnju reviziju
10.2. Odjel za informiranje i EU odnose
10.2.1. Odsjek za informiranje
10.2.2. Odsjek za EU odnose
10.3. Sektor za tržišnu potporu
10.3.1. Odjel za trgovinske mjere
10.3.2. Odjel za direktnu potporu
10.3.3. Odjel za intervencije na tržištu
10.4. Sektor za strukturnu potporu
10.4.1. Odjel za nacionalnu strukturnu potporu
10.4.2. Odjel za odobrenje projekata u SAPARD
programu
10.4.3. Odjel za odobrenje isplata u SAPARD
programu
10.4.4. Odjel pravnih poslova, javnih nabava i
ugovaranja u SAPARD programu
10.5. Sektor za financije
10.5.1. Odjel za financijske poslove
10.5.2. Odjel za računovodstvo
10.5.3. Odjel za izvještavanje
10.6. Sektor za informacijsko upravljanje
10.6.1. Odjel za informacijsko upravljanje
10.6.2. Odjel za tehničku pomoć
10.7. Odjel općih poslova
10.8. Odjel za kontrolu mjera SAPARD programa.
Članak
4.
Iza
članka 56. podnaslov i članak 57. mijenjaju se i glase:
»10.1.
Odjel za unutarnju reviziju
Odjel za unutarnju reviziju poslove izvodi u skladu s
međunarodno prihvaćenim revizijskim standardima; sukladno revizijskom planu
provodi neovisan pregled svih poslovnih funkcija Ravnateljstva; utvrđuje i
procjenjuje funkcioniranje sustava unutarnjih kontrola; provjerava pouzdanost i
potpunost računovodstvenih informacija; otkriva uzrok neučinkovitosti
poslovanja; provodi provjeru zakonitosti i svrhovitosti rada Ravnateljstva;
provjerava usklađenost s propisima i preuzetim standardima poslovanja; daje
objektivno stručno mišljenje i savjete za unaprjeđenje poslovanja i
ispunjavanje ciljeva uvođenjem sustavnog i discipliniranog pristupa
procjenjivanju i unapređivanju djelotvornosti procesa vezanih za upravljanje
rizicima, kontrolu i gospodarenje; daje analize, procjene, preporuke, savjete i
informacije vezane uz pregledane aktivnosti; čelniku priprema izvještaje o
provedenim revizijskim aktivnostima i rezultatima u kojima prezentira neovisno
mišljenje o adekvatnosti i djelotvornosti procesa upravljanja rizikom, kontrole
i gospodarenja; surađuje i razmjenjuje informacije s drugim tijelima sukladno
važećim zakonskim propisima«.
Članak
5.
Iza
članka 57. podnaslov i članak 58. mijenjaju se i glase:
»10.2.
Odjel za informiranje i EU odnose
Odjel
za informiranje i EU odnose informira javnost i komunicira između Ravnateljstva
i institucija EU na području izvođenja mjera zajedničke poljoprivredne
politike.
Za
obavljanje poslova iz stavka 1. ovoga članka, ustrojavaju se sljedeće
ustrojstvene jedinice:
10.2.1.
Odsjek za informiranje
10.2.2.
Odsjek za EU odnose.
Članak
6.
Iza
članka 58. podnaslov i članak 59. mijenjaju se i glase:
»10.2.1. Odsjek za
informiranje
Odsjek
za informiranje informira medije i korisnike, uređuje internetske stranice
Ravnateljstva, vodi informacijsku pisarnicu, priprema tiskanice, organizira
promocijske djelatnosti (sajmove, posjete, prezentacije).«
Članak
7.
Iza
članka 59. podnaslov i članak 60. mijenjaju se i glase:
»10.2.2. Odsjek za EU odnose
Odsjek
za EU odnose koordinira suradnju između Ravnateljstva i institucija EU, vodi
protokole, ima ulogu tijela za usklađivanje pri izradi izvješća za EU i vodi
aktivnosti na usklađivanju s postojećim izvješćima (osim financijskih),
komunicira s drugim tijelima državne uprave, organizira, vodi i koordinira međunarodnu
strukovnu razmjenu (twining light programi, bilateralna strukovna pomoć,
tehnička pomoć), organizira međudržavne posjete, prevodi i tumači za potrebe
Ravnateljstva«.
Članak
8.
Iza
članka 60. podnaslov i članak 61. mijenjaju se i glase:
»10.3.
Sektor za tržišnu potporu
Sektor
za tržišnu potporu provodi postupke direktnih plaćanja utvrđenih temeljem
propisa o nacionalnim mjerama tržišno-cjenovne politike koje čine sljedeće
mjere: propisane cijene, novčani poticaji i naknade, intervencije na tržištu,
mjere poticanja prodaje i potrošnje, mjere uravnoteženja ponude i trgovinske
mjere; osigurava informacijsku opremljenost pouzdanim računalnim programima,
koji omogućavaju pouzdanu obradu svih zahtjeva, provedbu administrativne
kontrole podataka iz zahtjeva, te daje mogućnost praćenja promjene podataka i
priprema izvješća.
Za
obavljanje poslova iz stavka 1. ovog članka, ustrojavaju se sljedeće
ustrojstvene jedinice:
10.3.1.
Odjel za trgovinske mjere
10.3.2.
Odjel za direktnu potporu
10.3.3.
Odjel za intervencije na tržištu«.
Članak
9.
Iza
članka 61. podnaslov i članak 62. mijenjaju se i glase:
»10.3.1. Odjel za trgovinske
mjere
Odjel
za trgovinske mjere zadužen za provedbu Uredbe o načinu raspodjele količine
roba u okviru carinskih kvota u odnosu na odredbe sporazuma o trgovini i drugih
međunarodnih sporazuma koje je Republika Hrvatska sklopila s državama članicama
Svjetske trgovinske organizacije, kao i s drugim pojedinim državama; odjel
sudjeluje u raspodjeli carinskih kvota koju za pojedine poljoprivredne
proizvode provodi međuresorno povjerenstvo, te sudjeluje u usklađivanju
legislative sa zahtjevima Europske unije glede provedbe međunarodnih
trgovinskih sporazuma; odjel provodi mjere poticanja prodaje i potrošnje koje
obuhvaćaju promicanje utrživanja i poboljšanja kakvoće, potporu pripremi
proizvoda za tržište i potporu potrošnji; odjel priprema javne natječaje;
postupke i upute za izvođenje mjera tržišno-cjenovne politike s područja
trgovinskih mjera sukladno s nacionalnim zakonodavstvom; u skladu s preuzetim
obvezama odjel se priprema za izvođenje zakonodavstva EU s područja svog rada i
priprema izvedbene postupke, upute za rad kao i upute, te detaljnije
informacije za korisnike; obrađuje i odobrava zahtjeve, rješava žalbe u I.
stupnju, izvještava Ministarstvo i institucije EU, surađuje s nacionalnim i međunarodnim
organizacijama.«
Članak
10.
Iza
članka 62. podnaslov i članak 63. mijenjaju se i glase:
»10.3.2. Odjel za direktnu
potporu
Odjel
za direktnu potporu provodi postupke direktnih plaćanja novčanih poticaja (i
naknada) i priprema se za provođenje postupaka po uredbama koje donosi
Komisija EU; obrađuje i odobrava zahtjeve za direktna plaćanja novčanih
poticaja po proizvodnoj površini, po grlu životinje, litri mlijeka, u
ribarstvu, u lovstvu i dr.; u sklopu direktnih plaćanja odjel obrađuje i
odobrava veće iznose novčanih poticaja u ekološkoj poljoprivredi i područjima s
težim uvjetima gospodarenja; priprema obrasce i upute za korisnike, priprema
prijedloge uredbi, informira savjetodavnu službu i korisnike, priprema
metodologije zaprimanja i obrade podataka, testira rad aplikacija, izvodi
administrativnu kontrolu, unosi i obrađuje podatke, provjerava obračunate
zahtjeve, u suradnji s pravnom službom rješava žalbe u II. stupnju, izvještava
Ministarstvo i institucije EU, surađuje s nacionalnim i međunarodnim
organizacijama«.
Članak
11.
Iza
članka 63. podnaslov i članak 64. mijenjaju se i glase:
10.3.3. Odjel za intervencije
na tržištu
»Odjel
za intervencije na tržištu provodi intervencijske mjere koje uključuju
intervencijsku kupovinu i prodaju, povlačenje poljoprivrednih proizvoda s
domaćeg tržišta i potporu skladištenju poljoprivrednih proizvoda; provodi
mjere uravnoteženja ponude; priprema obrasce i upute za korisnike, informira
korisnike, priprema metodologiju zaprimanja i obrade podataka, zaprima, obrađuje
i odobrava zahtjeve, unosi i obrađuje podatke, u suradnji s pravnom službom rješava
žalbe u I. stupnju; priprema izvješća za Ministarstvo i institucije EU, surađuje
s nacionalnim i međunarodnim organizacijama«.
Članak
12.
Iza
članka 64. podnaslov i članak 65. mijenjaju se i glase:
10.4.
Sektor za strukturnu potporu
Sektor za strukturnu potporu provodi mjere
strukturne politike koje obuhvaćaju potpore područjima s težim uvjetima
gospodarenja u poljoprivredi, razvitku poljoprivrede koja skrbi o prirodnom
okolišu i očuvanju biološke raznovrsnosti, investicijama u poljoprivredna
gospodarstva, stručnom osposobljavanju za rad u poljoprivredi, ulasku mladih u
poljoprivredu i ranijem umirovljenju poljoprivrednika, regionalnom razvitku
poljoprivrede i dopunskim aktivnostima na poljoprivrednim gospodarstvima.
Za obavljanje poslova iz stavka 1. ovog članka,
ustrojavaju se sljedeće ustrojstvene jedinice:
10.4.1. Odjel za
nacionalnu strukturnu potporu
10.4.2. Odjel za
odobrenje projekata u SAPARD programu
10.4.3. Odjel za
odobrenje isplata u SAPARD programu
10.4.4. Odjel
pravnih poslova, javnih nabava i ugovaranja u SAPARD programu.
Članak
13.
Iza
članka 65. podnaslov i članak 66. mijenjaju se i glase:
10.4.1. Odjel za nacionalnu
strukturnu potporu
»Odjel
za nacionalnu strukturnu potporu, sukladno s važećim propisima, provjerava
opravdanost zahtjeva iz modela potpore dohotku, modela kapitalnih ulaganja,
modela ruralnog razvitka i potpore osiguranju od mogućih šteta u proizvodnji.
Prati i provodi mjere kojima se potiče gospodarska učinkovitost poljoprivredne
proizvodnje radi osiguranja stabilnog dohotka i primjerenog životnog standarda
poljoprivrednika na seoskom području, te skladan razvitak poljoprivrednih
regija i seoskih područja. Prati programe kreditiranja u poljoprivredi. U
okviru odjela pripremaju se natječaji i obrađuju zahtjevi za provedbu mjera
razvitka seoskog prostora i marketinšku pripremu poljoprivredno-prehrambenih
proizvoda. Odjel kontrolira rad, rješava žalbe u drugom stupnju i provodi
upravni nadzor rada prvostupanjskih tijela uprave kod provedbe mjera u okviru
svoje nadležnosti«.
Članak 14.
Iza čl.
66. dodaju se novi podnaslovi i novi članci 66a, 66b, 66c, 66d, 66e, 66f, 66g,
66h, 66i, 66j, 66k koji glase:
»10.4.2. Odjel za odobrenje
projekata u SAPARD programu
Članak
66a.
Odjel
za odobrenje projekata u SAPARD programu provodi mjere SAPARD programa potpore
poljoprivrede i ruralnog razvitka; zaprima, obrađuje i obavlja odobravanje
projekata; obavlja izobrazbu i osposobljavanje djelatnika službe i korisnika,
surađuje s nacionalnim i međunarodnim organizacijama.
10.4.3. Odjel za odobrenje
isplata u SAPARD programu
Članak
66b.
Odjel
za odobrenje isplata u SAPARD programu provodi mjere SAPARD programa potpore
poljoprivrede i ruralnog razvitka; zaprima, obrađuje i obavlja administrativnu
kontrolu zahtjeva; odobrava zahtjeve za isplatu, pri obradi zahtjeva uzima u
obzir nalaze odjela za kontrolu mjera SAPARD programa, daje podloge u pripremi
izvješća za Ministarstvo i EU; surađuje s nacionalnim i međunarodnim
organizacijama.
10.4.4. Odjel pravnih
poslova, javnih nabava i ugovaranja u SAPARD programu
Članak
66c.
Odjel
pravnih poslova, javnih nabava i ugovaranja u SAPARD programu izrađuje nacrte
natječaja, prati provedbu natječaja sukladno pravilima definiranim u Priručniku
Europske komisije pod nazivom »Ugovori o uslugama, nabavi i radovima sklopljeni
u okviru suradnje Zajednice s trećim državama«; koordinira i provodi poslove
javnih nabava i ograničenih prikupljanja ponuda; priprema nacrte ugovora i
prati aktivnosti sklapanja ugovora u provedbi SAPARD programa; rješava žalbe,
priprema odgovore na tužbe i druga pravna pitanja u okviru aktivnosti SAPARD
programa, obavlja i druge poslove sukladno posebnim propisima.
10.5. Sektor za financije
Članak
66d.
Sektor
za financije organizira financijske, računovodstvene i izvještajne funkcije
kako za plaćanja za nacionalne mjere tržišno-cjenovne politike tako i za
plaćanja pomoći iz programa SAPARD; priprema izvješća nacionalnim i EU
institucijama.
Za
obavljanje poslova iz stavka 1. ovog članka, ustrojavaju se sljedeće
ustrojstvene jedinice:
10.5.1. Odjel
za financijske poslove
10.5.2. Odjel
za računovodstvo
10.5.3. Odjel
za izvještavanje.
10.5.1.
Odjel za financijske poslove
Članak
66e.
Odjel
za financijske poslove izrađuje prijedlog Plana proračuna Ravnateljstva, prati
njegovo izvršavanje; izrađuje financijske planove i kontrolira namjensko trošenje
novčanih sredstava u skladu s planiranim aktivnostima i projektima; obavlja
poslove Državne riznice za nacionalna plaćanja; dostavlja zahtjeve Ministarstvu
financija i kontrolira trošenje transferiranih sredstava kod njihovih
korisnika; izvršava najvećim dijelom plaćanja za nacionalne mjere tržišno-cjenovne
politike; evidentira investicije i troškove Ravnateljstva; pored nacionalnih
plaćanja odjel izvršava plaćanja sredstava na osnovi programa SAPARD; te
obavlja i druge poslove sukladno posebnim propisima.
10.5.2. Odjel za računovodstvo
Članak
66f.
Odjel
za računovodstvo prati i izučava zakone i druge propise vezane za financijsko i
računovodstveno poslovanje, izrađuje periodične, polugodišnje i godišnje završne
račune po pojedinim žiro-računima, te ih onda konsolidira za izvještajna
razdoblja; sudjeluje u izradi financijskog plana i vodi računa o namjenskom trošenju
sredstava u skladu s planiranim aktivnostima i projektima, obavlja poslove
evidencije financijskih promjena u Glavnoj knjizi i pomoćnim knjigama, odnosno
analitičke evidencije, vodi knjige ulaznih i knjige izlaznih faktura, knjigu
nefinancijske imovine, vrši financijsku i računovodstvenu kontrolu, likvidaciju
računa, izrađuje statistička i financijska izvješća i obavlja druge poslove
sukladno posebnim propisima.
10.5.3. Odjel za izvještavanje
Članak 66g.
Odjel
za izvještavanje izrađuje izvješća Europskoj komisiji za program SAPARD; izdaje
obavijesti korisnicima o isplaćenim sredstvima iz nacionalnog proračuna.
10.6.
Sektor za informacijsko upravljanje
Članak
66h.
Sektor
za informacijsko upravljanje priprema informacijsku potporu za rad
Ravnateljstva te vrši pripreme za prilagodbu informacijskog sustava
Ravnateljstva, tako da odgovara strogim uredbama EU na području informatike za
provedbu nacionalnih potpora, te SAPARD programa.
Za
obavljanje poslova iz stavka 1. ovog članka, ustrojavaju se sljedeće
ustrojstvene jedinice:
10.6.1. Odjel za informacijsko
upravljanje
10.6.2. Odjel za tehničku pomoć.
10.6.1.
Odjel za informacijsko upravljanje
Članak
66i.
Odjel
za informacijsko upravljanje utvrđuje razvoj namjenske informatičke opreme za
provedbu svih poslova Ravnateljstva koji osigurava visoke sigurnosne zahtjeve,
preglednost i dosljednost u skladu s europskim standardima i metodama; provodi
analize sustava; izrađuje metodološke i tehnološke podloge za provedbu razvoja;
održava informatički sustav; vodi izgradnju i osuvremenjivanje informacijske
infrastrukture, brine za održavanje i sigurnost informacijskog sustava,
organizira i brine za sustav arhiviranja programskih i podatkovnih baza, te
njihovo održavanje.
10.6.2. Odjel za tehničku
pomoć
Članak 66j.
Odjel
za tehničku pomoć utemeljen je s namjerom neometanog rada Ravnateljstva;
priprema dokumentaciju o dostupu do podataka, priprema potrebne obrasce,
testira pravilni rad računalnih programa; omogućuje tehničku potporu krajnjim
korisnicima i organizira obrazovanje korisnika informacijske infrastrukture, te
obavlja druge poslove koje odredi ravnatelj.
10.7.
Odjel općih poslova
Članak
66k.
Odjel
općih poslova priprema opće uvjete za rad Ravnateljstva; brine o unutarnjoj
organizaciji i kadrovima; osigurava potrebne uvjete za rad službenika;
sudjeluje u procesu osposobljavanja za rad i stručnog usavršavanja službenika;
izrađuje izvješća o ostvarivanju plana rada, te o drugim pitanjima u svezi s
radom i ustrojstvom; po nalogu ravnatelja provodi mjere za osiguranje
učinkovitosti u radu, skrbi o urednom i pravilnom korištenju imovine i
sredstava za rad, brine o voznom parku i korištenju vozila, o načinu održavanja
sredstava i opreme; sudjeluje u izradi plana nabave i provedbi nabava za
potrebe Ravnateljstva; obavlja poslove zaprimanja pošte (pisarnice) koja se
odnosi na zahtjeve za državnom potporom i zahtjeve za korištenje mjera u sklopu
SAPARD programa; vodi arhivu riješenih predmeta; obavlja i druge
administrativno-tehničke poslove sukladno posebnim propisima.
10.8.
Odjel za kontrolu mjera SAPARD programa
Članak 66l.
Odjel za kontrolu mjera SAPARD programa provodi,
koordinira i kontrolira provedbu kontrole na terenu na području mjera SAPARD
programa; nadzire i koordinira rad i daje upute nadležnim tijelima na koje je
po ovlaštenju ravnatelja prenesena funkcija obavljanja kontrole na terenu;
ocjenjuje rezultate kontrole na terenu; priprema izvješća i analize, izrađuje i
izvodi analizu rizika na području provedbe SAPARD programa provodi kontrolu na
terenu na osnovi analize rizika: prije i poslije odobrenja projekta, prije
isplate zahtjeva, u tijeku investicije i na kraju investicije; odjel koordinira
i kontrolira provedbu kontrole na terenu na osnovi uvida u inspekcijske zapisnike;
priprema izvješća za Ministarstvo i EU; kontrolori odjela kontrole i kontrolori
nadležnih tijela na koje je po ovlaštenju ravnatelja prenesena funkcija
obavljanja kontrole na terenu imaju pravo uvida u svu vezanu dokumentaciju i
poslovne knjige korisnika potpore te pravnih i fizičkih osoba povezanih s
korisnikom u provedbi pojedinog odobrenog projekta.«
Članak 15.
Tablica s okvirnim brojem državnih službenika i namještenika
iz članka 103. stavka 2. Uredbe, zamjenjuje se novom tablicom s okvirnim brojem
državnih službenika i namještenika potrebnih za obavljanje poslova iz
djelokruga Ministarstva, koja postaje sastavni dio Uredbe, a ne objavljuje se u
»Narodnim novinama«.
Članak 16.
Ministar poljoprivrede, šumarstva i vodnoga
gospodarstva uskladit će Pravilnik o unutarnjem redu Ministarstva
poljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva s odredbama ove Uredbe, u roku
od 30 dana od njenog stupanja na snagu.
Članak 17.
Ova Uredba stupa na snagu danom objave u »Narodnim
novinama.«
Klasa:
023-03/05-01/05
Urbroj: 5030116-05-1
Zagreb, 3. veljače 2005.
Predsjednik
dr. sc. Ivo Sanader, v. r.
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |