HRVATSKI SABOR

388

Na teme­­lju članka 88. Ustava Republike Hrvatske, donosim

ODLUKU

O PROGLAŠENJU ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O USTROJSTVU I DJELOKRUGU SREDIŠNJIH TIJELA DRŽAVNE UPRAVE

Proglašavam Zakon o izmjenama i dopunama Zakona u ustrojstvu i djelokrugu središ­­njih tijela državne uprave, koje­ga je Hrvatski sabor donio na sjednici 16. ve­­ljače 2005. godine.

Broj: 01-081-05-604/2
Zagreb, 16. ve­­ljače 2005.

Predsjednik
Republike Hrvatske
Stjepan Mesić, v. r

ZAKON

 O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O USTROJSTVU I DJELOKRUGU SREDIŠNJIH TIJELA DRŽAVNE UPRAVE

Članak 1.

U Zakonu o ustrojstvu i djelokrugu središnjih tijela državne uprave (»Narodne novine«, br. 199/03., 30/04. i 136/04.) u članku 2. točka 1. mijenja se i glasi:

»1. Ministarstvo vanjskih poslova i europskih integracija,«.

Točka 14. briše se.

Članak 2.

U članku 3. točka 4. mijenja se i glasi:

 »4. Državni zavod za mjeriteljstvo«.

Iza točke 8. dodaje se  točka 9. koja glasi:

»9. Državni zavod za nuklearnu sigurnost«.

Članak 3.

Članak 4. mijenja se i glasi:

   »Ministarstvo vanjskih poslova i europskih integracija obavlja upravne i druge poslove koji se odnose na: predstavljanje Repub­like Hrvatske u drugim državama, međunarodnim organizacijama i na međunarodnim konferencijama; razvijanje i unapre­đi­va­nje odnosa Republike Hrvatske s drugim državama, međunarod­nim organizacijama i drugim subjektima međunarodnog prava i međunarodnih odnosa; suradnju s međunarodnim organizacijama i drugim oblicima multilateralne suradnje država, osobito u procesu približavanja Republike Hrvatske Europskoj uniji i procesu približavanja euroatlantskim integracijama; aktivno sudjelovanje u jačanju međunarodne sigurnosti i suradnje, aktivno sudjelovanje u međunarodnim gospodarskim odnosima i multilateralnim gospodarskim strukturama; zaštitu prava i interesa Republike Hrvat­ske i pravnih osoba sa sjedištem u Republici Hrvatskoj i hrvatskih državljana koji žive ili borave u inozemstvu te uspostavljanje, održavanje i promicanje veza s hrvatskim iseljenicima i manjinama kao i s njihovim udrugama u njihovim državama; suradnju i pregovore s predstavnicima drugih država, međunarodnih organizacija i ostalih subjekata međunarodnog prava i među­narod­nih odnosa, pripremu, sklapanje i izvršenje međunarodnih ugovora; poticanje i pomoć u suradnji državnih tijela s inozemstvom u političkim, gospodarskim, kulturnim, znanstvenim i drugim područjima; održavanje i razvijanje veza s misijama stranih država i međunarodnih organizacija u Republici Hrvatskoj, diplomatskim misijama i konzularnim uredima stranih država kao i ostvarenje prava stranih diplomata vezano za njihovu diplomat­sku zaštitu i privilegije; praćenje razvitka i sudjelovanje u raspravama iz međunarodnoga javnog i privatnog prava u zemlji i inozemstvu; pružanje informacija ustanovama i tijelima stranih država i međunarodnih organizacija te stranoj javnosti o stanju u zemlji, odnosno o drugim pitanjima od značenja za Republiku Hrvatsku.

Ministarstvo sudjeluje u razgovorima i pregovorima s predstavnicima Europske unije i Vijeća Europe odnosno u pripremi i izvršavanju međunarodnih obveza između Republike Hrvatske i Europske unije, te Republike Hrvatske i Vijeća Europe.

Ministarstvo sudjeluje u koordinaciji i poticanju suradnje državnih tijela s institucijama i tijelima Europske unije, kao i održavanju i razvijanju veza s predstavnicima Europske unije u Republici Hrvatskoj; koordinaciji radnih tijela Vlade, tijela državne uprave i tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave u poslovima iz njihovog djelokruga koji su vezani s europskim integracijama; koordinira usklađivanje pravnog sustava Republike Hrvatske s pravnim sustavom Europske unije i izvršavanje obveza po preuzetim međunarodnim ugovorima sklopljenim u okviru Vijeća Europe; pruža informacije o Europskoj uniji i Vijeću Europe, te o procesu približavanja Republike Hrvatske Europskoj uniji i suradnji s Vijećem Europe; priprema i provodi programe obuke i usavršavanja za proces europskih integracija; koordinira programe pomoći i suradnje s Europskom unijom i druge programe bilateralne pomoći u svrhu približavanja Europskoj uniji, prati provedbu programa i inicijativa Europske zajednice; osigurava podršku tijelima Vlade pri koordinaciji sveukupne pomoći koju Republika Hrvatska prima iz inozemnih izvora; koordinira strategiju integriranja Republike Hrvatske u svrhu punopravnog članstva u Europskoj uniji; pruža analitičku podršku procesu integriranja u Europsku uniju; koordinira rad na praćenju i provedbi prilagodbi Republike Hrvatske Europskoj uniji; koordinira provo­đenje pravne stečevine Europske unije na hrvatski jezik, te relevantnog hrvatskog zakonodavstva na jedan od službenih jezika Europske unije, te izdaje službene verzije prijevoda propisa i vodi odgovarajuće baze podataka prijevoda.

Ministarstvo, u suradnji s drugim nadležnim ministarstvima, obav­lja poslove koji se odnose na stvaranje uvjeta za povratak iseljeništva u Republiku Hrvatsku i njihovo uključivanje u gospodarski i društveni život u Republici Hrvatskoj, predlaže politiku poticanja i pomoći povratka i useljavanja pripadnika hrvatskog naroda, članova njihovih obitelji i potomaka iz inozemstva u Republiku Hrvatsku, pruža pomoć u njihovim poduzetničkim ulaganjima i aktivnostima s ciljem povratka i useljavanja; pruža savjete u pogledu zbrinjavanja starijih povratnika i useljenika; potiče povratak i useljavanje mladih te njihovo školovanje uz državnu potporu.

Ministarstvo, u suradnji s drugim ministarstvima i tijelima državne uprave, promiče u zemlji i inozemstvu gospodarske interese Republike Hrvatske.

Ministarstvo, u suradnji s drugim nadležnim institucijama, obav­lja poslove vezane uz sigurnost i zaštitu diplomatskih misija i konzularnih ureda u inozemstvu.

Ministarstvo obavlja i druge poslove koji su mu stavljeni u nadležnost posebnim zakonom.«

Članak 4.

Članak 17. briše se.

Članak 5.

Članak 20.a mijenja se i glasi:

»Državni zavod za mjeriteljstvo obavlja upravne i druge poslove koji se odnose na: mjeriteljstvo i nadzor predmeta od plemenitih kovina; uspostavljanje i objedinjavanje sustava mjeriteljstva, uspostavljanje i održavanje državnih etalona fizikalnih veli­či­na i osiguranje njihove sljedivosti; uspostavljenje, opsluživanje i nadzor u djelatnostima mjeriteljstva.

Državni zavod obavlja i druge poslove koji su mu stavljeni u nadležnost posebnim zakonima.«

Članak 6.

Iza članka 22.b dodaje se članak 22.c koji glasi:

»Članak 22.c

Državni zavod za nuklearnu sigurnost obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na nuklearnu sigurnost, izdaje dozvole za obavljanje nuklearne djelatnosti u svezi s nuklearnim materijalom ili posebnom opremom; provodi nezavisne analize sigurnosti i izdaje rješenja odnosno potvrde za smještaj, projektiranje, gradnju, uporabu, te razgradnju objekta u kojem će se obav­ljati nuklearna djelatnost; vodi očevidnike o dozvolama, suglasnostima, rješenjima i potvrdama koje izdaje u okviru svojih ovlasti; obavlja upravni i inspekcijski nadzor; osigurava stručnu pomoć za provođenje programa i postupaka u slučaju nuklearne nesreće; osigurava stručnu pomoć u poslovima suzbijanja nedozvoljenog prometa nuklearnog materijala tijelima državne uprave nadležnim za te poslove; prati stanje sigurnosti nuklearnih elektrana u regiji i provodi procjenu opasnosti od mogućih nuklearnih nesreća u njima; provodi obveze koje je Republika Hrvatska preuzela prema međunarodnim konvencijama i bilateralnim sporazumima a odnose se na nuklearnu sigurnost i primjenu mjera zaštite u svrhu neširenja nuklearnog oružja; surađuje s među­­narod­nim i domaćim organizacijama i društvima u području nuklearne sigurnosti; koordinira poslove tehničke suradnje s Međunarodnom agencijom za atomsku energiju; potiče i podupire razvojnoistraživački rad u skladu sa zahtjevima i potrebama razvoja nuklearne sigurnosti; izdaje upute za provođenje međunarod­nih normi u području nuklearne sigurnosti.

Državni zavod obavlja i druge poslove koji su mu stavljeni u nadležnost posebnim zakonom.«

Članak 7.

U članku 23. stavku 2. riječi: »Državni zavod za normizaciju i mjeriteljstvo« zamjenjuju se riječima: »Državni zavod za mjeriteljstvo«.

Članak 8.

Stupanjem na snagu ovoga Zakona Ministarstvo vanjskih poslova i Ministarstvo europskih integracija nastavljaju s radom kao Ministarstvo vanjskih poslova i europskih integracija.

Stupanjem na snagu ovoga Zakona Državni zavod za normizaciju i mjeriteljstvo nastavlja s radom kao Državni zavod za mjeriteljstvo.

Do početka rada Hrvatske akreditacijske agencije i Hrvatskog zavoda za norme upravne i stručne poslove iz područja akreditacije i normizacije obavljat će Državni zavod za mjeriteljstvo.

Članak 9.

Vlada Republike Hrvatske će, u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona uredbama urediti unutarnje ustrojstvo Ministarstva vanjskih poslova i europskih integracija i Državnog zavoda za mjeriteljstvo.

Čelnici tijela iz stavka 1. ovoga članka donijet će pravilnike o unutarnjem redu prema odredbama ovoga Zakona, u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu uredbi iz stavka 1. ovog članka.

Unutarnje ustrojstvene jedinice Ministarstva vanjskih poslova i Ministarstva europskih integracija, nastavljaju s radom kao unutarnje ustrojstvene jedinice Ministarstva vanjskih poslova i europskih integracija, do stupanja na snagu uredbe iz stavka 1. ovog članka.

Državni službenici i namještenici središnjih tijela državne uprave koja mijenjaju ustrojstvo ili djelokrug nastavljaju s radom na poslovima na kojima su zatečeni u trenutku stupanja na snagu ovoga Zakona i zadržavaju plaće prema dosadašnjim propisima, do donošenja rješenja o rasporedu na radna mjesta prema pravilniku iz stavka 2. ovog članka.

Državni službenici i namještenici Državnog zavoda za normizaciju i mjeriteljstvo koji obavljaju poslove normizacije i akreditacije nastavljaju s radom u Državnom zavodu za mjeriteljstvo, do početka rada Hrvatske akreditacijske agencije i Hrvatskog zavoda za norme.

Članak 10.

Opremu, pismohranu i drugu dokumentaciju, sredstva za rad, financijska sredstva, prava i obveze, Ministarstva vanjskih poslova i Ministarstva europskih integracija, preuzima Ministarstvo vanjskih poslova i europskih integracija.

Članak 11.

Ovaj Zakon stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 023-03/05-01/02
Zagreb, 16. veljače 2005.

HRVATSKI SABOR

Predsjednik
Hrvatskoga sabora
Vladimir Šeks, v. r.




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga