VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

389

Na teme­­lju članka 29. stavka 2. Zakona o Vladi Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 101/98, 15/2000, 11720/01, 199/2003 i 30/2004), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 10. ve­­ljače 2005. godine donijela

POSLOVNIK

O IZMJENAMA I DOPUNAMA POSLOVNIKA VLADE REPUBLIKE HRVATSKE

Članak 1.

U Poslovniku Vlade Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 107/2000 – pročišćeni tekst i 24/2001), u cijelom tekstu Pos­lov­nika riječi: »Hrvatski državni sabor« u određenom padežu zam­je­­njuje se riječima: »Hrvatski sabor« u odgovarajućem padežu.

U cijelom tekstu Poslovnika riječ: »pismeni« u određenom padežu zamje­­njuje se riječju: »pisani« u odgovarajućem padežu.

Članak 2.

U članku 3. u stavku 1. iza riječi: »potpredsjednicima« briše se zarez i dodaje se riječ: »i«, a riječi: »i drugim članovima vlade« brišu se.

Članak 3.

U članku 4. u stavku 1. u točki 13. riječi: »Državnom pravobranite­­ljstvu Republike Hrvatske« zamje­­njuju se riječima: »Državnom odvjetništvu Republike Hrvatske«.

U stavku 1. u točki 14. riječi: »tijelima lokalne uprave i samouprave« zamje­­njuju se riječima: »tijelima jedinica područne (re­gionalne) samouprave«.

Članak 4.

U članku 12. riječi: »prava etničkih i nacionalnih zajednica ili ma­­njina« zamje­­njuju se riječima: »prava nacionalnih ma­­njina«.

Članak 5.

U članku 16. u stavku 1. iza riječi: »ministri« stav­­lja se zarez i dodaju se riječi: »državni tajnici središ­­njih državnih ureda«, a ispred riječi: »tijela državne uprave« dodaje se riječ: »središ­­njih«.

U stavku 4. iza riječi: »ministar«, dodaju se riječi: »državni tajnik središ­­nje­ga državnog ureda,«.

Članak 6.

U članku 18. u stavku 6. iza riječi: »ministru«, dodaju se riječi: »državnom tajniku središ­­nje­ga državnog ureda«, a iza riječi: »ministarstva,« dodaju se riječi: »središ­­nje­ga državnog ureda,«.

U stavku 7. riječi: »članka 27« zamje­­njuju se riječima: »članka 27. i 27a.«

Članak 7.

U članku 19. u stavku 1. iza riječi: »ministri koji su članovi koordinacije ili« brišu se riječi »­­njihovi zamjenici« i dodaju se riječi »državni tajnik ili pomoćnik ministra koje­g odredi ministar, državni tajnici središ­­njih država ureda ili ­­njihovi zamjenici«.

U stavku 2. riječi: »zamjenik ministra« zamje­­njuju se riječi­ma »državni tajnik koje­g odredi ministar«.

Članak 8.

U članku 26. u stavku 1. riječi: »Ministarstva i državne uprave organizacije (u da­­lj­­njem tekstu: tijela državne uprave)« zamje­­njuju se riječima: »Ministarstva, središ­­nji državni uredi i državne upravne organizacije (u da­­lj­­njem tekstu: središ­­nja tijela državne uprave)«.

U stavku 2. riječi: »Županijski uredi i uredi Grada Zagreba« zamje­­njuju se riječima: »Uredi državne uprave u županijama i upravna tijela Grada Zagreba«.

U stavku 3. riječi: »tijela državne uprave« zamje­­njuju se riječima: »središ­­nja tijela državne uprave«.

Članak 9.

U članku 27. u stavku 3. riječi: »Poslovnikom Zastupničkog doma Hrvatskoga državnog sabora«, zamje­­njuju se riječima: »Poslovnikom Hrvatskoga sabora«.

U stavcima 4. i 6. riječi: »tijela državne uprave« zamje­­njuju se riječima: »središ­­njih tijela državne uprave«.

U stavku 5. iza riječi »Ministarstva« stav­­lja se zarez i dodaju se riječi: »središ­­nji državni uredi«.

Stavak 7. mije­­nja se i glasi:

»Prijedloge, odnosno miš­­lje­­nja, koja ministarstva, središ­­nji državni uredi ili državne upravne, organizacije dostav­­ljaju Vladi Republike Hrvatske, potpisuje ministar ili državni tajnik koje­g odredi ministar, državni tajnik središ­­nje­ga državnog ureda ili ­­nje­­gov zamjenik odnosno ravnate­­lj državne upravne organizacije ili ­­nje­gov zamjenik.«

Članak 10.

Iza članka 27. dodaje se novi članak 27a. koji glasi:

»Članak 27a.

Uz prijedloge uredbi i drugih propisa koje donosi Vlada, te uz prijedloge zakona i drugih propisa koje Vlada predlaže na donoše­­nje Hrvatskom saboru, središ­­nja tijela državne uprave i stručne službe Vlade dužni su priložiti Iskaz o procjeni učinka predloženih propisa na državni proračun, proračune jedinica lokalne i područne (re­gionalne) samouprave te na broj državnih službenika i namještenika (financijski učinak); Iskaz o procjeni učinka na tržišno natjeca­­nje i državne potpore; Iskaz o procjeni socijalnog učinka te Iskaz o procjeni ekološkog učinka.

Vlada posebnom odlukom propisuje obrazac standardne metodologije na kojem se podnose iskazi o procjeni učinaka iz stav­ka 1. ovoga članka.

Prije podnoše­­nja Vladi, iskazi o procjeni učinka obavezno se dostav­­ljaju na miš­­lje­­nje nadležnim središ­­njim tijelima državne uprave i to:

Iskaz o procjeni financijskog učinka – Ministarstvu financija, Iskaz o procjeni učinka na tržišno natjeca­­nje i državne potpore – Ministarstvu gospodarstva, rada i poduzetništva, Iskaz o procjeni socijalnog učinka – Ministarstvu zdravstva i socijalne skrbi te Iskaz o procjeni ekološkog učinka – Ministarstvu zaštite okoliša, prostornog uređe­­nja i gradite­­ljstva.

Središ­­nja tijela državne uprave koja izrađuju prijedloge propisa dužna su Vladi dostaviti iskaze o procjeni učinaka usklađene s miš­­lje­­njem nadležnih središ­­njih tijela državne uprave iz stavka 3. ovoga članka za koje ocijene da ih mogu prihvatiti. U slučaju neslaga­­nja u pogledu bilo koje­g aspekta Iskaza između središ­­njih tijela državne uprave koje izrađuje prijedlog i nadležnoga središ­­nje­g tijela državne uprave, nadležno središ­­nje tijelo državne uprave iz stavka 3. ovoga članka, prilaže uz Iskaz očitova­­nje u kojem se navode područja neslaga­­nja te razlozi tog neslaga­­nja.

 Vlada odnosno ­­njezina stalna radna tijela neće razmatrati prijedloge propisa iz stavka 1. ovoga članka uz koje nisu priloženi iskazi o procjeni učinaka.

Iznimno od stavka 5. ovoga članka, Vlada odnosno stalno radno tijelo Vlade može na prijedlog predsjednika Vlade, bez priloženog iskaza o procjeni učinka, razmatrati pojedine prijedloge za koje ocijeni da su od takve važnosti i hitnosti da se ­­njihovo razmatra­­nje ne smije odlagati.

Razlozi za hitnost iz stavka 6. ovoga članka moraju biti pisano obrazloženi od strane predlagate­­lja.«

Članak 11.

U članku 28. u stavcima 1., 2., 3. i 4. riječi: »članka 27 ovoga Poslovnika« zamje­­njuju se riječima: »članaka 27. i 27a. ovog Poslovnika«.

U stavku 1. riječi: »druga tijela državne uprave« zamje­­njuju se riječima: »središ­­nja tijela državne uprave«.

U stavku 5. riječi: »poslovnika domova Hrvatskoga državnog sabora« zamje­­njuju se riječima: »Poslovnika Hrvatskoga sabora.«

Članak 12.

U članku 29. u stavku 2. riječi: »potpredsjednik Vlade koji je imenovan zamjenikom predsjednika Vlade« zamje­­njuju se riječima: »potpredsjednik koje­g ovlasti predsjednik Vlade.«

Članak 13.

U članku 35. u stavku 1. riječi: »mogu sudjelovati ­­nje­gov zamjenik ili pomoćnik ministra, koje­g odredi ministar« zamje­­njuju se riječima: »može sudjelovati državni tajnik koje­g odredi ministar, a iznimno, uz odobre­­nje predsjednika Vlade, pomoćnik ministra koje­g odredi ministar.«

Stavak 2. briše se.

Članak 14.

U članku 47. u stavcima 1., 2. i 3. riječi: »u domovima Hrvatskoga državnog sabora i ­­njihovim radnim tijelima« zamje­­njuju se riječima: »u Hrvatskom saboru i ­­nje­govim radnim tijelima«.

Članak 15.

U članku 51. riječi: »poslovnicima domova Hrvatskoga državnog sabora« zamje­­njuju se riječima: »Poslovniku Hrvatskoga sabora.«

Članak 16.

U članku 52. riječi: »tijelima jedinica lokalne uprave i samouprave« zamje­­njuju se riječima: »tijelima jedinica područne (re­gionalne) samouprave«.

PRIJELAZNE I ZAKLJUČNE ODREDBE

Članak 17.

Odluku kojom se propisuje obrazac standardne metodologije za procjenu financijskog učinka donosi Vlada na prijedlog Ministarstva financija, najkasnije do 1. trav­­nja 2005. godine.

Odluku kojom se propisuje obrazac standardne metodologije za procjenu učinka na tržišno natjeca­­nje i državne potpore donosi Vlada na prijedlog Ministarstva gospodarstva, rada i poduzet­niš­tva, najkasnije do 30. ožujka 2005. godine.

Odluku kojom se propisuje obrazac standardne metodologije za procjenu socijalnog učinka odnosno Odluku kojom se propisuje obrazac standardne metodologije za procjenu ekološkog učinka donosi Vlada na prijedlog Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi odnosno Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređe­­nja i gradite­­ljstva, najkasnije do 1. studenoga 2005. godine.

Članak 18.

Odredbe ovog Poslovnika o procjeni financijskog učinka primje­­njuju se od 1. trav­­nja 2005. godine.

Odredbe ovog Poslovnika o procjeni učinka na tržišno natjeca­­nje i državne potpore primje­­njuju se od 15. studenoga 2005. godine, a pokusno provođe­­nje procjene učinka na tržišno natjeca­­nje i državne potpore provodit će se od 1. trav­­nja 2005. godine. Izvještaj o učinkovitosti pokusnog provođe­­nja procjene učinka Vladi će podnijeti Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva, do 15. rujna 2005. godine.

Odredbe ovog Poslovnika o procjeni socijalnih i ekoloških učinaka primje­­njuju se od 15. studenoga 2006. godine, a pokusno provođe­­nje procjene socijalnog i ekološkog učinka provodit će se od 1. studenoga 2005. godine. Izvještaj o učinkovitosti pokusnog provođe­­nja procjene socijalnog odnosno ekološkog učinka Vladi će podnijeti Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi odnosno Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređe­­nja i gradite­­ljstva do 1. svib­­nja 2006.

Članak 19.

Prijedlozi zakona koji su prošli prvo čita­­nje u Hrvatskom saboru do stupa­­nja na snagu ovog Poslovnika, dovršit će se po odredbama Poslovnika Vlade Republike Hrvatske koji je bio na snazi u vrijeme prvog čita­­nja.

Članak 20.

Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 022-03/05-01/03
Urbroj: 5030109-05-1
Zagreb, 10. ve­­ljače 2005.

Predsjednik
dr. sc.
Ivo Sanader, v. r.




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga