USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

467

Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, pred­sjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući o zahtjevu za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom drugog propisa, na sjednici održanoj dana 9. veljače 2005. godine, donio je

ODLUKU

I. Ukida se Odluka o raspisivanju referenduma za naselje Slatinu na području Grada Oroslavja, od 29. travnja 2004., objav­ljena u »Službenom glasniku Krapinsko-zagorske županije«, broj 6/04.

II. Ova odluka objavit će se u »Narodnim novinama« i »Službenom glasniku Krapinsko-zagorske županije«.

Obrazloženje

1. Vlada Republike Hrvatske podnijela je temeljem odredbe članka 35. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvat­ske (»Narodne novine«, broj 49/02 – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), zahtjev za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom Odluke o raspisivanju referenduma za naselje Slatinu na području Grada Oroslavja od 29. travnja 2004., objavljene u »Službenom glasniku Krapinsko-zagorske županije«, broj 6/04 (u daljnjem tekstu: Odluka).

2. Osporena Odluka glasi:

»Članak 1.

Raspisuje se referendum za naselje Slatinu na području grada Oroslavja.

Članak 2.

Za dan referenduma određuje se 23. 5. 2004. godine.

Članak 3.

Referendum se provodi radi izjašnjavanja građana o namjeri MUP-a za organizaciju, prihvatilišta za tražitelje azila u Slatini u prostoru bivše vojarne.

Članak 4.

Odluka stupa na snagu danom objave u Službenom glasniku Krapinsko-zagorske županije.«

3. Vlada Republike Hrvatske, u zahtjevu navodi da je Središnji državni ured za upravu, 11. svibnja 2004. godine zaprimio odluku Ureda državne uprave u Krapinsko-zagorskoj županiji, klasa: 040-01/04-01/90, urbroj: 2140-02-04-3 od 10. svibnja 2004. godine, kojom se na temelju članka 80. stavka 1. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, br. 33/01 i 60/01), obustavlja od primjene osporena Odluka. Središnji državni ured za upravu temeljem odredaba članka 79. stavka 1. i članka 81. stavka 1. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, odlukom klase: 023-01/04-01/0185, urbroj: 515-11-06-04-04 od 13. svibnja 2004. godine, ocijenio je osnovanom odluku Ureda državne uprave u Krapinsko-zagorskoj županiji od 10. svibnja 2004. godine.

Vlada Republike Hrvatske smatra da je osporena Odluka u suprotnosti s odredbom članka 4. stavka 2. Zakona o referendumu i drugim oblicima osobnog sudjelovanja u obavljanju državne vlasti i lokalne samouprave i odredbom članka 24. stavka 2. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi.

Vlada Republike Hrvatske u zahtjevu ističe da pitanje odnosno prijedlog o kojem se trebalo odlučivati na referendumu, ne spada u samoupravni djelokrug jedinice lokalne samouprave, a posebnim zakonom nije propisano da predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave odlučuje o organizaciji prihvatilišta za tražitelje azila, zbog čega osporena Odluka nije u skladu s navedenim zakonskim odredbama, a ni u skladu s odredbom članka 5. Statuta grada Oroslavja, prema kojoj samoupravni djelokrug obuhvaća uređenje naselja i stanovanje, prostorno i urbanističko planiranje, komunalne djelatnosti, brigu o djeci, socijalnu skrb, primarnu zdravstvenu zaštitu, odgoj i osnovno obrazovanje, kulturu, tjelesnu kulturu i šport, zaštitu potrošača, zaštitu i unapre­đenje prirodnog okoliša, protupožarnu i civilnu zaštitu, poticanje razvoja gospodarstva, a osobito malog i srednjeg poduzetništva, te osnivanje ustanova i drugih pravnih osoba sukladno zakonu i statutu. Uz to, Vlada Republike Hrvatske ističe da osporena Odluka ima i formalnih nedostataka, jer ne sadrži obrazloženje, a ni referendumsko pitanje nije formulirano na način da se građani o njemu mogu izjasniti odlučivanjem »za« ili »protiv«.

Zahtjev je osnovan.

4. Odredbe članka 4. Zakona o referendumu i drugim oblicima osobnog sudjelovanja u obavljanju državne vlasti i lokalne samouprave, glase:

 »Lokalni referendum može raspisati predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave i predstavničko tijelo jedinice područne (regionalne) samouprave.

Predstavničko tijelo iz stavka 1. ovoga članka može pod uvjetima propisanim Zakonom o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi i statutom, raspisati referendum o pitanju iz svojega samoupravnog djelokruga o kojem predstavničko tijelo ima pravo donositi odluke.«

Odredba članka 24. stavka 2. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, glasi:

»Referendum se može raspisati radi odlučivanja o prijedlogu o promjeni statuta, o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga predstavničkog tijela kao i o drugim pitanjima određenim zakonom i statutom.«.

Iz navedenih zakonskih odredaba nedvojbeno proizlazi da lokalni referendum može biti raspisan samo o pitanjima iz samoupravnog djelokruga o kojima predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave ima pravo donositi odluke.

Ni jednim posebnim zakonom nije utvrđeno da u djelokrug jedinice lokalne samouprave ulazi pitanje organizacije Prihva­tilišta za tražitelje azila u Republici Hrvatskoj.

Prema odredbi članka 22. stavka 2. Zakona o azilu (»Narodne novine«, broj 103/03), ustrojstvo Prihvatilišta za tražitelje azila uređuje se Uredbom o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva unutarnjih poslova.

Zbog navedenog, Ustavni sud utvrđuje da osporena Odluka nije u suglasnosti s odredbom članka 4. stavka 2. Zakona o referendumu i drugim oblicima osobnog sudjelovanja u obavljanju državne vlasti i lokalne samouprave, ni s odredbom članka 24. stavka 2. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi.

Također, Ustavni sud utvrđuje da osporena Odluka nije u suglasnosti ni s odredbom članka 132. stavka 3. Ustava, prema kojoj građani mogu neposredno sudjelovati u upravljanju lokalnim poslovima, putem zborova, referenduma i drugih oblika neposrednog odlučivanja u skladu sa zakonom i statutom.

Naime, u konkretnom slučaju ne radi se o upravljanju lokalnim poslovima, već o osnivanju Prihvatilišta za tražitelje azila, što je prema navedenoj odredbi članka 22. stavka 2. Zakona o azilu, u djelokrugu Ministarstva unutarnjih poslova.

5. Stoga je, temeljem odredbe članka 55. stavka 1. Ustavnog zakona, odlučeno kao u točki I. Izreke.

Točka II. izreke temelji se na odredbi članka 29. stavka 1. Ustavnog zakona.

Broj: U-II-1917/2004
Zagreb, 9. veljače 2005.

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Predsjednik Suda
dr. sc. Petar Klarić,
v. r.




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga