ministarSTVO gospodarstva, rada i poduzetniŠtva

502

Na temelju članka 12. stavka 1. Zakona o zaštiti na radu (»Na­rodne novine« br. 59/96, 94/96 i 114/03) ministar gospodarstva, rada i poduzetništva donosi

PRAVILNIK

O SIGURNOSNIM ZNAKOVIMA

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

(1) Ovim se Pravilnikom utvrđuju obveze poslodavca u svezi s uporabom sigurnosnih znakova.

(2) U provedbi odredaba ovoga Pravilnika primjenjuje se hrvatska norma HRN 7010 – Grafički simboli – Sigurnosne boje i sigurnosni znakovi – Sigurnosni znakovi za mjesta rada i javne prostore te sigurnosni znakovi prikazani u prilogu II točka 3. odnosno prilogu V. točka 1.3.

(3) Odredbe ovoga Pravilnika se ne primjenjuju za znakove kojima se označavaju opasne tvari i preparati, proizvodi i oprema prije stavljanja na tržište osim u slučajevima kada to nije uređeno drugim propisom.

(4) Odredbe ovoga Pravilnika ne odnose se na znakove koji se upotrebljavaju za reguliranje cestovnoga, željezničkoga, morskoga ili zračnog prijevoza.

Članak 2.

U smislu ovoga Pravilnika pojedini pojmovi imaju sljedeće značenje:

a) »sigurnosni znak« je znak, koji se odnosi na određeni objekt, djelatnost ili stanje, i daje informaciju ili uputu o osiguranju sigurnosti i zdravlja pri radu. Znak može biti natpis, boja, svjetlosni znak, zvučni signal, govorna komunikacija ili komunikacija rukama;

b) »znak za zabranu« je znak, koji zabranjuje određeno či­njenje (aktivnosti), koje bi moglo uzrokovati rizik za sigurnost i zdravlje radnika;

c) »znak upozorenja« je znak, koji upozorava na rizik ili opasnost;

d) »znak za obvezno postupanje« je znak, koji propisuje obvezno postupanje u određenim slučajevima;

e) »znak za izlaz u slučaju nužde ili za prvu pomoć« je znak, koji daje informacije o izlazima u slučaju nužde, pomagalima za prvu pomoć i spašavanje;

f) »znak obavijesti« je znak, koji daje određene informacije, koje su drukčije od onih navedenih u točkama od a) do e) ovoga članka;

g) »natpis« je znak, koji daje specifične informacije u obliku geometrijskih likova, boja, simbola ili piktograma i koji je vidljiv samo, ako ga se osvijetli svjetlošću određene jakosti;

h) »dopunski natpis« je natpis, koji se upotrebljava skupa s jednim od znakova opisanim pod g) i daje dopunske informacije;

i) »sigurnosna boja« je boja, koja ima točno određeno značenje;

j) »simbol ili piktogram« je lik, koji opisuje stanje ili propisuje specifično postupanje, a upotrebljava se na natpisu ili osvijetljenoj površini;

k) »svjetlosni znak« je znak, koji daje naprava, izrađena od djelomično ili potpuno prozirnog materijala, koji se osvijetli s unutarnje strane ili straga, tako da daje dojam osvijetljene površine;

l) »zvučni signal« je šifrirani signal, koji stvara naprava, koja je izrađena za tu namjenu, bez uporabe ljudskog ili umjetnog glasa;

m) »govorna komunikacija« je unaprijed dogovorena usmena poruka s ljudskim ili umjetnim glasom;

n) »ručni signal« je pomicanje i položaj ruku u šifriranom obliku za rukovođenje osobama koje izvode manevre, koji predstavljaju rizik za radnike.

II. OPĆE OBVEZE POSLODAVCA

1. Opća pravila

Članak 3.

(1) Poslodavac mora osigurati postavljanje sigurnosnih znakova na mjestima na kojima radnici ne mogu izbjeći rizike, jer ih poslodavac nije mogao otkloniti ili dovoljno smanjiti osnovnim pravilima zaštite na radu ili odgovarajućom organizacijom rada.

(2) Pri postavljanju sigurnosnih znakova poslodavac mora uzeti u obzir procjenu opasnosti pri određenim poslovima i u određenom okolišu, te osigurati, da su sigurnosni znakovi stalno na zahtijevanom mjestu.

(3) Bez obzira na odredbe članka 1. stavka 3. ovoga Pravilnika poslodavac mora znakove koji se odnose na cestovni, željeznički, unutarnji vodeni i zračni prijevoz, postaviti svuda, gdje je to potrebno glede načina prijevoza unutar lokacije.

2. Upotreba sigurnosnih znakova

Članak 4.

Poslodavac mora osigurati da sigurnosni znakovi koje upotrebljava ispunjavaju zahtjeve iz priloga I do IX ovoga Pravilnika.

III. POSEBNE OBVEZE POSLODAVCA

1. Informacije i upute za radnike/izvješćivanje radnika

Članak 5.

(1) Poslodavac mora radnicima osigurati odgovarajuće usmene ili pisane upute o značenju sigurnosnih znakova, koji se upotrebljavaju pri radu te ih stalno izvješćivati o svim potrebnim mjerama u svezi s njihovom uporabom.

(2) U uputama poslodavac mora, na radnicima razumljiv način, opisati značenje znakova, posebice onih koji sadrže riječi, i način postupanja u uobičajenim i posebnim situacijama.

(3) Radnici su se dužni pridržavati uputa poslodavca o načinu postupanja vezano za postavljene sigurnosne znakove te izvješćivati poslodavca o svim potrebnim mjerama u svezi s njihovom uporabom.

2. Savjetovanje i suradnja s radnicima

Članak 6.

Poslodavac se mora posavjetovati s radnicima i njihovim predstavnicima te im omogućiti ravnopravno sudjelovanje u pitanjima, koja su predmet ovoga Pravilnika, uključujući primjenu priloga I do IX.

IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 7.

Poslodavac mora osigurati da sigurnosni znakovi koje već upotrebljava, ispunjavaju zahtjeve iz priloga I do IX ovoga Pra­vil­­nika te osigurati odgovarajuće upute navedene u članku 5. ovoga Pravilnika najkasnije dvije godine nakon stupanja na snagu ovoga Pravilnika.

Članak 8.

Prilozi I do IX su sastavni dio ovoga Pravilnika.

Članak 9.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 115-01/04-01/14

Urbroj: 526-08-04-3

Zagreb, 10. veljače 2005.

Ministar
Branko Vukelić, v. r.

Napomena: prilozi su ispušteni u ovom neslužbenom info pregledu

 




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga