USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

601

Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, pred­­sjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, rješavajući o prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom drugog propisa, na sjednici održanoj 24. veljače 2005. godine, donio je

RJEŠENJE

I.  Odbacuje se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom »Izmjena i dopuna Statuta AMK žSigetž« od 17. lipnja 2004. godine.

II. Ovo rješenje objavit će se u »Narodnim novinama«.

 

Obrazloženje

 

1. Hrvatski autoklub iz Zagreba (u daljnjem tekstu: predlagatelj) podnio je prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom Izmjena i dopuna Statuta Automoto kluba »Siget«, koje su »donesene na Skupštini dana 17. 6. 2004., a potvrđene Rješenjem Gradskog ureda za opću upravu dana 4. 11. 2004., klasa: UP/I-230-02/2004-02/585« (u daljnjem tekstu: osporene izmjene Statuta).

Članak 1. osporenih izmjena Statuta glasi:

Članak 10. Statuta AMK »Siget« od 29. prosinca 1997. godine mijenja se i glasi:

AMK »Siget« zastupaju odvojeno Predsjednik AMK »Siget« i Tajnik AMK »Siget«.

Predsjednik i Tajnik AMK »Siget« mogu pojedine poslove zastupanja putem punomoći prenijeti na treće osobe.

Članak 2. osporenih izmjena Statuta glasi:

U članku 47. Statuta AMK »Siget« iza prve alineje dodaje se nova alineja koja glasi:

(Predsjednik AMK »Siget«:)

– zastupa AMK »Siget«.

2. Predlagatelj smatra da osporene izmjene Statuta Automoto kluba »Siget« nisu u suglasnosti s člancima 31. i 40. Statuta Hrvatskog autokluba (u daljnjem tekstu: Statut HAK-a) od 15. trav­nja 2004. godine, a samim time i s člancima 2. i 13. Zakona o Hrvatskom autoklubu (»Narodne novine«, broj 2/94., u daljnjem tekstu: Zakon o HAK-u), te s člancima 15. stavkom 3. i 19. stav­cima 1. i 5. Zakona o udrugama (»Narodne novine, broj 88/01. i 11/02.). Prema mišljenju predlagatelja, osporenim izmjenama Statuta proširen je, protivno Statutu HAK-a, krug subjekata ovlaštenih za zastupanje Automoto kluba »Siget« i na predsjednika tog kluba.

Predlaže da Ustavni sud prihvati prijedlog, te poništi osporene izmjene Statuta Automoto kluba »Siget« od 17. lipnja 2004. godine.

Ustavni sud nije nadležan za odlučivanje.

3. Prema članku 128. alineji 2. Ustava, Ustavni sud odlučuje o suglasnosti drugih propisa s Ustavom  i zakonom.

Pod drugim propisom u smislu navedene ustavne odredbe podrazumijeva se podzakonski općenormativni akt donesen unutar zakonskog ovlaštenja od strane nadležnog tijela državne vlasti, odnosno propis kojega tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i druge pravne osobe s javnim ovlastima donose unutar svog djelokruga poslova utvrđenog Ustavom i zakonom, a koji uređuje odnose na općenit način i koji se odnosi u pravilu na neodređeni krug adresata.

Sukladno tome, Ustavni sud nadležan je ocjenjivati suglas­nost s Ustavom i zakonom propisa pravnih osoba s javnim ovlastima, u dijelu u kojem se tim propisima uređuju pitanja vezana uz povjerene im javne ovlasti.

4. U konkretnom slučaju, Ustavni sud bio bi nadležan ocjenjivati suglasnost s Ustavom i zakonom Statuta HAK-a u dijelu u kojem se njime uređuju pitanja vezana uz Zakonom o HAK-u povjerene mu javne ovlasti. To stoga što je Hrvatski autoklub jedinstvena nacionalna udruga u koju se udružuju autoklubovi s područja Republike Hrvatske, a koja je Zakonom o HAK-u određena kao »pravna osoba s pravima i obvezama, određenim zakonom, međunarodnim ugovorima i Statutom Hrvatskog autokluba« (članak 3.), te koja »obavlja poslove koji su mu kao javne ovlasti povjerene zakonom« (članak 4.) i koji su taksativno nabrojani u samom Zakonu o HAK-u (članak 6.).

Predlagatelj ne osporava Statut HAK-a, nego Statut Automoto kluba »Siget« (temeljnog autokluba udruženog u HAK), navodeći u prvom redu njegovu nesuglasnost sa Statutom HAK-a.

Prema članku 2. Zakona o HAK-u, odnosi između Hrvatskog autokluba i autoklubova uređuju se Statutom HAK-a.

Člankom 31. Statuta HAK-a propisano je da Upravni odbor HAK-a donosi potvrdu o usklađenosti statuta autoklubova s od­red­bama Statuta HAK-a. Iz te statutarne odredbe nedvojbeno proizlazi ovlaštenje nadležnog tijela HAK-a da kontrolira usklađenost statuta temeljnih autoklubova udruženih u HAK sa Statutom HAK-a, pa prema tome i usklađenost osporenih izmjena Statuta Automoto kluba »Siget« sa Statutom HAK-a.

Sukladno navedenom, Ustavni sud nije nadležan za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom osporenih izmjena Statuta Automoto kluba »Siget«.

5. U vezi s osporavanjem primjene članaka 15. stavka 3. i 19. stavaka 1. i 5. Zakona o udrugama, članaka 31. i 40. Statuta Hrvatskog autokluba od 15. travnja 2004. godine i članaka 2. i 13. Zakona o Hrvatskom autoklubu na konkretan slučaj, Ustavni sud ističe da je Zakonom o udrugama, Zakonom o HAK-u i Statutom HAK-a propisano više mehanizama kontrole zakonitosti statuta udruga, te različiti oblici upravnog, inspekcijskog i stručnog nadzora nad zakonitošću rada autoklubova kao udruga, posebno u dijelu u kojem oni obavljaju povjerene im javne ovlasti. U takvim (konkretnim) slučajevima ustavnosudska zaštita pruža se u smislu odredbe članka 62. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02., 49/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon) na temelju podnesene ustavne tužbe, nakon što je iscrpljen dopušteni pravni put.

6. Ustavni sud na kraju napominje da predlagatelj osporava odredbe kojima se ne uređuju pitanja iz kruga javnih ovlasti povjerenih pravnoj osobi, pa ni i iz tog razloga Ustavni sud nije nadležan za postupanje u konkretnom slučaju.

7. Prema odredbi članka 32. Ustavnog zakona, Ustavni sud će rješenjem odbaciti prijedlog kad nije nadležan za odlučivanje.

Slijedom, a na temelju članka 32. Ustavnog zakona, riješeno je kao u točki I. izreke.

Točka II. izreke temelji se na odredbi članka 29. stavka 1. Ustavnog zakona.

Broj: U-II-4950/2004
Zagreb, 24. veljače 2005.

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Predsjednik
dr. sc. Petar Klarić, v. r.




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga