|
|
|
|
893
Na temelju članka 61. stavka 1. Zakona o
telekomunikacijama (»Narodne novine«, broj 122/03., 158/03. i 60/04.) ministar
mora, turizma, prometa i razvitka donosi
Sadržaj Pravilnika
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom propisuju način i uvjeti
pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji, najmanji opseg standardne ponude i ugovora
o pristupu izdvojenoj lokalnoj petlji, načela regulacije cijena pristupa
izdvojenoj lokalnoj petlji, način i uvjeti zajedničke uporabe opreme, zaštita
djelotvornoga tržišnog natjecanja, održavanje propisane kakvoće usluga,
postupci u slučaju nastanka sporova te obveze operatora i Hrvatske agencije za
telekomunikacije (u daljnjem tekstu: Agencija) u vezi s pristupom izdvojenoj
lokalnoj petlji i pripadajućim sadržajima.
Pojmovi i značenje
Članak 2.
U smislu ovoga Pravilnika pojedini pojmovi imaju
sljedeće značenje:
1. cjelovitost mreže: skup tehničkih
zahtjeva za postupak, rad i izmjene u telekomunikacijskoj mreži, u svrhu
osiguravanja nesmetane uporabe međusobno povezanih telekomunikacijskih mreža,
kao i pristupa tim mrežama te cjelovitosti podataka pohranjenih u
telekomunikacijskoj mreži,
2. fizička kolokacija:
kolokacija pri kojoj je oprema operatora korisnika
smještena u prostoriji glavnog razdjelnika proglašenog operatora, ili pri kojoj
proglašeni operator sporazumno daje prostor za opremu operatoru korisniku u
različitoj prostoriji na istoj lokaciji na kojoj je smještena i prostorija
glavnog razdjelnika, ovisno o zahtjevu operatora korisnika i o raspoloživom
prostoru,
3. glavni
razdjelnik: mjesto na kojem lokalna petlja završava i spaja se na
pretplatnički stupanj lokalne centrale,
4. kolokacija: pružanje usluge najma prostora i tehničkih
sadržaja koji su potrebni za prikladan smještaj i povezivanje potrebne opreme
operatora korisnika u svrhu korištenja uslugom pristupa izdvojenoj lokalnoj
petlji,
5. lokalna
petlja (local loop):
fizički žični vod (upredena metalna parica) koji povezuje krajnju priključnu
točku telekomunikacijske mreže u prostoru pretplatnika s priključkom na glavnom
razdjelniku (lokalne centrale ili udaljenoga pretplatničkog stupnja) ili na
nekom drugom odgovarajućem dijelu javne nepokretne telefonske mreže,
6. lokalna
potpetlja (local sub-loop): dio lokalne petlje
koji povezuje krajnju točku telekomunikacijske mreže u prostoru pretplatnika na
sabirnu (koncentracijsku) točku (pretplatničkog multipleksora,
koncentratora ili kabelskog razdjelnika u nepokretnoj javnoj telefonskoj mreži)
ili na neku drugu posrednu pristupnu točku u nepokretnoj javnoj telefonskoj
mreži,
7. operator
korisnik (beneficiary): treća zainteresirana
strana koja je ovlaštena za pružanje telekomunikacijskih usluga prema Zakonu o telekomunikacijama (u
daljnjem tekstu: Zakon), i koja zadovoljava uvjete korištenja uslugom pristupa
izdvojenoj lokalnoj petlji,
8. potpuni
pristup izdvojenoj lokalnoj petlji (full unbundled access to the local loop): pružanje
operatoru korisniku pristupa lokalnoj petlji ili lokalnoj potpetlji
proglašenog operatora, kojim se dopušta uporaba cijeloga frekvencijskog spektra
lokalne petlje (upredenih metalnih parica),
9. pripadajući
sadržaji (related facilities):
sadržaji vezani uz pružanje pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji, a osobito kolokacija, telekomunikacijski vodovi i odgovarajući
informacijski sustavi, pristup kojima je operatoru korisniku potreban za
pružanje usluga na konkurentskoj i ravnopravnoj osnovi,
10. pristup
izdvojenoj lokalnoj petlji (unbundled access to the local loop):
potpuni pristup izdvojenoj lokalnoj petlji i zajednički pristup izdvojenoj
lokalnoj petlji, pri čemu ne dolazi do promjene vlasništva nad lokalnom
petljom,
11. proglašeni
operator (notified operator): operator nepokretne
javne telefonske mreže kojeg je Vijeće Agencije odredilo operatorom sa
znatnijom tržišnom snagom na mjerodavnom tržištu usluga nepokretnih javnih
telefonskih mreža, u skladu s člankom 60. stavkom 1. Zakona, i koji je obvezan
pružati uslugu pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji,
12. prostorija
glavnog razdjelnika: prostorija u kojoj su smještene krajnje točke
pretplatničkih vodova na koje se primjenjuje postupak izdvajanja lokalne
petlje,
13. udaljena
kolokacija: lokacija na kojoj proglašeni operator
pruža uslugu pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji u prostoriji operatora
korisnika, koja je na odgovarajući način povezana s glavnim razdjelnikom
proglašenog operatora,
14. udaljeni
pretplatnički stupanj: dio komutacijskog sustava koji se upotrebljava za prihvat
i sabiranje (koncentriranje) telekomunikacijskog prometa pretplatnika, a
povezan je na pripadajuću lokalnu centralu i na njega je priključena lokalna
petlja,
15. virtualna
kolokacija: lokacija na kojoj je oprema operatora
korisnika, potrebna za uslugu pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji, smještena u
prostorijama proglašenog operatora, a tu opremu postavlja, održava i njome
upravlja isključivo proglašeni operator, bez dopuštenja pristupa operatoru
korisniku,
16. zajednički
pristup lokalnoj petlji (shared access to the local loop):
pružanje usluge pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji ili izdvojenoj lokalnoj potpetlji proglašenog operatora, kojim se operatoru
korisniku dopušta uporaba širine pojasa frekvencijskog spektra iznad govornoga
pojasa frekvencijskog spektra izdvojene lokalne petlje (upredenih
metalnih parica), dok govorni pojas frekvencijskog spektra izdvojene lokalne
petlje i dalje upotrebljava proglašeni operator za pružanje javno dostupnih telefonskih
usluga.
Obveze proglašenog
operatora u vezi s pristupom izdvojenoj lokalnoj petlji
Članak 3.
(1) Na zahtjev operatora korisnika proglašeni
operatori moraju omogućiti pristup svojoj izdvojenoj lokalnoj petlji.
(2) Proglašeni operator mora udovoljiti
opravdanim zahtjevima operatora korisnika za pristup izdvojenim lokalnim
petljama i pripadajućim sadržajima, prema načelima transparentnosti,
ravnopravnosti, nediskriminacije i troškovne usmjerenosti.
(3) Proglašeni operatori moraju operatorima
korisnicima pružiti pripadajuće sadržaje uz jednake uvjete i rokove kakve osiguravaju pri pružanju usluga
vlastitim pretplatnicima ili za potrebe svojih povezanih društava.
(4) U slučaju potpunog pristupa izdvojenoj
lokalnoj petlji pretplatnik, koji od operatora korisnika traži izdvajanje svoje
lokalne petlje, ne može tražiti osnovne telekomunikacijske usluge i uvjete
obavljanja tih usluga, uključujući i cijene usluga, ako operator korisnik nije
odlukom Vijeća Agencije, u skladu s člankom 38. stavkom 3. Zakona, prethodno
određen za davatelja osnovnih telekomunikacijskih usluga.
(5) Proglašeni operator ne može upotrebljavati
već izdvojene lokalne petlje kako bi ispunio svoju obvezu obavljanja osnovnih
telekomunikacijskih usluga prema novim podnositeljima zahtjeva za tim uslugama
na istom području.
(6) Proglašeni operatori naplaćuju cijene za
pružanje usluge pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji i pripadajućim sadržajima u
skladu s načelima transparentnosti, nediskriminacije, objektivnosti i troškovne
usmjerenosti, pri čemu se cijene moraju temeljiti na stvarnim troškovima
pruženih usluga, uključujući i razumnu stopu povrata na ulaganja. Za
dokazivanje utemeljenosti cijena tih usluga na navedenim troškovima odgovoran
je proglašeni operator koji pruža uslugu pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji.
(7) Proglašeni operatori ne mogu ograničiti
pravo operatora korisnika na priključivanje tehničke opreme na lokalnu petlju, ako ta oprema ima izjavu o
sukladnosti s bitnim zahtjevima iz članka 98. stavka 3. Zakona, osim u slučaju
kad Agencija utvrdi da je takvo
ograničenje potrebno u svrhu izbjegavanja štetnih smetnji ili smetnji na drugoj
telekomunikacijskoj opremi.
(8) Proglašeni operator mora osigurati razinu
kakvoće usluge koja ne može biti manja od razine kakvoće pružanja usluga
vlastitim pretplatnicima ili usluga za potrebe svojih povezanih društava.
(9) Proglašeni operatori i operatori korisnici
moraju međusobno surađivati u svrhu utvrđivanja i uklanjanja smetnji i kvarova
te održavanja opreme, i moraju osigurati međusobni nesmetani rad. Operatori
korisnici moraju proglašenom operatoru
omogućiti održavanje ispravnosti
lokalne petlje.
(10) Pretplatnik, koji s operatorom korisnikom
ima sklopljen ugovor o pružanju telekomunikacijskih usluga putem izdvojene
lokalne petlje, ne može sklopiti ugovor o pružanju istih usluga s drugim
operatorom u roku kraćem od šest mjeseci.
(11) Proglašeni operator ne mora prihvatiti
zahtjev za izdvajanje lokalne petlje na određenom zemljopisnom području ako na
toj lokalnoj petlji upotrebljava digitalnu prijenosnu opremu.
(12) Proglašeni operator mora ustrojiti
informacijski sustav s odgovarajućim bazama podataka, radi pravodobne provedbe
radnji potrebnih za pružanje usluge pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji
(rješavanje zahtjeva za pristup, uspostava, održavanje i naplata izdvojenih
lokalnih petlji, i dr.).
(13) Proglašeni operator mora, u roku od
petnaest dana od dana zaprimanja pisanog zahtjeva, izvijestiti operatora
korisnika u pisanom obliku o dostupnosti, duljini, tehničkim značajkama i
uporabljenom materijalu, i to zasebno za svaku zatraženu lokalnu petlju.
(14) Proglašeni operator ima obvezu pregovaranja
s operatorom korisnikom u svrhu rješavanja zahtjeva za sklapanje ugovora o
pristupu izdvojenoj lokalnoj petlji. Ako se ne može postići dogovor o pristupu
izdvojenoj lokalnoj petlji između proglašenog operatora i operatora korisnika u
roku od 45 dana od dana zaprimanja zahtjeva za sklapanje ugovora o pristupu
izdvojenoj lokalnoj petlji, operatori uključeni u pregovore o pristupu izdvojenoj
lokalnoj petlji mogu se s tim zahtjevom obratiti Agenciji.
Standardna ponuda
pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji i pripadajućim sadržajima
Članak 4.
(1) Proglašeni operatori moraju, na zahtjev
Vijeća Agencije, izraditi i dostaviti standardnu ponudu pristupa svojim
izdvojenim lokalnim petljama i pripadajućim sadržajima (u daljnjem tekstu:
standardna ponuda).
(2) Standardna ponuda mora biti podrobno
raščlanjena te mora osobito sadržavati uvjete pristupa izdvojenoj lokalnoj
petlji, uključujući i cijenu te usluge, u koju ne mogu biti uključeni troškovi
sastavnih dijelova telekomunikacijske mreže ili pripadajućih sadržaja koji nisu
potrebni za pružanje te usluge.
(3) Standardna ponuda dostavlja se Agenciji u
roku od petnaest dana od dana zaprimanja zahtjeva iz stavka 1. ovoga članka.
(4) Vijeće Agencije će u roku od 30 dana od dana
zaprimanja standardne ponude dati suglasnost na standardnu ponudu, odnosno
zatražiti izmjenu ili dopunu standardne ponude.
(5) U slučaju zahtjeva za izmjenu ili dopunu
standardne ponude, proglašeni operator obvezan je dostaviti Agenciji
izmijenjenu ili dopunjenu standardnu ponudu u roku od petnaest dana od dana
zaprimanja tog zahtjeva. Ako proglašeni operator ne izvrši izmjene ili dopune
standardne ponude u skladu sa zahtjevom, Vijeće Agencije u daljnjem će roku od
osam dana rješenjem izmijeniti ili dopuniti standardnu ponudu, te je dostaviti
proglašenom operatoru radi objave.
(6) Proglašeni operatori obvezni su na prikladan
način objaviti standardne ponude, i to u roku od osam dana od dana zaprimanja
suglasnosti iz stavka 4., odnosno rješenja iz stavka 5. ovoga članka.
(7) Proglašeni operatori moraju redovito, a
najmanje jedanput godišnje obnavljati svoje standardne ponude.
(8) Na izmjene i dopune standardne ponude Vijeće
Agencije daje suglasnost u skladu s odredbama članka 6. ovoga Pravilnika.
Sadržaj standardne
ponude
Članak 5.
Standardna ponuda mora osobito sadržavati
podatke o sljedećem:
a) uvjetima
pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji:
1. dijelovi
mreže kojima se omogućuje pristup, i to osobito:
1.1. pristup
lokalnim petljama,
1.2. pristup
negovornom pojasu frekvencijskog spektra lokalne petlje, u slučaju zajedničkog
pristupa lokalnoj petlji;
2. podaci
o položaju lokacija na kojima se ostvaruje fizički pristup i dostupnosti lokalnih
petlji u određenim dijelovima pristupne telekomunikacijske mreže;
3. tehnički
uvjeti pristupa i uporabe lokalnih petlji, uključujući tehničke značajke upredenih metalnih parica u lokalnoj petlji;
4. postupci
podnošenja zahtjeva i pružanja usluge pristupa izdvojenim lokalnim petljama te
ograničenja pri njihovoj uporabi.
b) kolokacijskim uslugama:
1. podaci
o lokacijama na kojima proglašeni operator pruža usluge kolokacije;
2. vrste
kolokacije koje proglašeni operator pruža na lokacijama
iz točke b) podtočke 1. ovoga članka (uključujući
fizičku kolokaciju, udaljenu kolokaciju
i virtualnu kolokaciju);
3. značajke
opreme i možebitna ograničenja uporabe u kolokacijskim
prostorima, koja se mogu odnositi samo na sljedeće
uvjete:
3.1. zaštitu
života i zdravlja ljudi,
3.2. elektromagnetsku
kompatibilnost (EMC),
3.3. usklađenost
s uvjetima koji su podrobno određeni u specifikacijama za sučelja krajnjih
točaka telekomunikacijske mreže proglašenog operatora,
3.4. usklađenost
sa specifikacijama telekomunikacijske mreže proglašenog operatora,
3.5. izmjere
opreme koje moraju biti prilagođene predviđenom prostoru u za to određenoj
prostoriji,
3.6. usklađenost
sa zahtjevima za zaštitu od požara;
4. sigurnosne
mjere koje proglašeni operator poduzima u svrhu osiguravanja svojih lokacija;
5. uvjeti
pristupa za osoblje operatora korisnika:
5.1. pravila
i postupci koji uređuju pristup i boravak u zgradama, prostorijama i dijelovima
prostorija u kojima je smještena telekomunikacijska oprema,
5.2. pravila
i postupci ovlašćivanja osoba koje rade na poslovima postavljanja, održavanja i
popravka opreme koju upotrebljava
operator korisnik, u svojem vlasništvu ili u vlasništvu proglašenog operatora;
6. sigurnosne
norme;
7. pravila
za raspodjelu prostora na lokacijama gdje je kolokacijski
prostor ograničen;
8. uvjeti
uz koje operatori korisnici mogu pregledati lokacije na kojima je omogućena
fizička kolokacija, kao i lokacije na kojima kolokacija nije omogućena zbog nedostatka prostornih ili
tehničkih mogućnosti;
9. obveza
proglašenog operatora da osigura operatoru korisniku, uz naknadu, sljedeće
uvjete:
9.1. energiju
i druge uvjete potrebne za redovni rad opreme operatora korisnika,
9.2. mogućnost
priključenja operatora korisnika na telekomunikacijsku mrežu proglašenog
operatora;
10. najmanje
vrijeme trajanja kolokacije, koje ne može biti kraće
od godinu dana, posebno za svako mjesto kolokacije
(osim ako to razdoblje
nije jedinstveno, u skladu s namjerama proglašenog operatora), pri čemu
proglašeni operator ne može
ograničiti vrijeme trajanja kolokacije operatoru
korisniku.
c) informacijskim
sustavima:
–
uvjeti pristupa sustavima operativne potpore, informacijskim sustavima i bazama
podataka proglašenog operatora (za potrebe
podnošenja prethodnih zahtjeva, zahtjeva za pružanje usluge, za narudžbe,
održavanje, uklanjanje kvarova i naplatu).
d) uvjetima
pružanja usluge pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji:
1. vrijeme
odgovora na zahtjeve za pružanje usluge pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji i
pripadajućim sadržajima, sporazumi o razini usluge, postupak uklanjanja
kvarova, postupci za povratak na redovnu (ugovorenu) razinu usluge i parametri
kakvoće usluge;
2. standardni
uvjeti ugovora o pristupu izdvojenoj lokalnoj petlji, uključujući nadoknade zbog
neizvršenja ugovornih obveza u vremenu odgovora iz točke d) podtočke
1. ovoga članka;
3. cijene
usluge i postupci izračuna naknada za svaki odgovarajući sastavni dio
standardne ponude iz ovoga članka, pri čemu mora biti ispunjeno sljedeće:
3.1. naknade
za pristup izdvojenoj lokalnoj petlji moraju odražavati sljedeće:
a)
primjeren doprinos pokrivanju općih troškova,
b)
primjerenu stopu povrata uloženih sredstava.
3.2. prigodom
izračuna cijena pružanja usluge pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji osobito se
moraju uzeti u obzir sljedeće vrste troškova:
a) troškovi
uporabe opreme,
b)
troškovi puštanja u rad lokalne petlje,
c) troškovi
kolokacije,
d) troškovi
postupka utvrđivanja dostupnosti izdvajanja lokalne petlje.
3.3. prigodom
izračuna troškova kolokacije osobito se moraju uzeti
u obzir sljedeće vrste troškova:
a)
troškovi najma podnog prostora u zgradi koja se upotrebljava za kolokaciju, uz primjenu tržišne cijene po kvadratnom metru, na temelju
mišljenja ovlaštenog procjenitelja,
b)
troškovi izgradnje, rada i održavanja kolokacijske
prostorije, kao što su troškovi energije, rasvjete, osiguranja i dr.,
c)
troškovi najma kabelske kanalizacije ili telekomunikacijskih vodova, u slučaju
udaljene kolokacije,
d)
troškovi pružanja pristupa kolokacijskoj prostoriji.
4. postupak
izmjene ugovora o pristupu izdvojenoj lokalnoj petlji u slučaju izmjene ili
dopune standardne ponude, te trajanje razdoblja od dana objave izmijenjene ili
dopunjene standardne ponude do dana stupanja na snagu izmjena ugovora o pristupu izdvojenoj
lokalnoj petlji;
5. podrobni
uvjeti za postupak sklapanja ugovora o pristupu izdvojenoj lokalnoj petlji, u
skladu s odredbama članka 9. ovoga Pravilnika.
Izmjene i dopune
standardne ponude
Članak 6.
(1) Prijedlog
izmjena ili dopuna standardne ponude, koji se dostavlja Agenciji, osobito mora sadržavati:
1. podrobno
obrazloženje izmjena ili dopuna standardne ponude,
2. dijelove
standardne ponude koji se mijenjaju ili dopunjavaju te sadržaj tih izmjena i
dopuna.
(2) Uz
prijedlog izmjena ili dopuna iz stavka 1. ovoga članka Agenciji se obvezno
dostavlja i pročišćeni tekst izmijenjene ili dopunjene standardne ponude.
(3) Sklopljeni
ugovori o pristupu izdvojenoj lokalnoj petlji uskladit će se s izmjenama ili
dopunama standardne ponude u roku od najviše 30 dana od dana davanja
suglasnosti Vijeća Agencije iz članka 4. stavka 8. ovoga Pravilnika.
Prestanak valjanosti
standardne ponude
Članak 7.
(1) Ako
Vijeće Agencije rješenjem utvrdi da proglašeni operator prestaje biti operator
sa znatnijom tržišnom snagom na mjerodavnom tržištu usluga nepokretnih javnih
telefonskih mreža u skladu s člankom 60. stavkom 1. Zakona, taj proglašeni
operator nije više obvezan sklapati nove ugovore o pristupu izdvojenoj lokalnoj
petlji, i to od dana konačnosti rješenja Vijeća Agencije. Ova obveza
proglašenog operatora prestaje i u slučaju kad je zahtjev operatora korisnika
za pristup izdvojenoj lokalnoj petlji zaprimljen prije dana konačnosti rješenja
Vijeća Agencije.
(2) Za
operatore korisnike, koji s proglašenim operatorom imaju sklopljen ugovor o
pristupu izdvojenoj lokalnoj petlji, standardna
ponuda prestaje vrijediti istekom roka od 90 dana od dana konačnosti rješenja
iz stavka 1. ovoga članka.
Obveze Agencije
Članak 8.
(1) U
svrhu osiguranja nediskriminacije, poticanja ravnopravnoga tržišnog natjecanja,
gospodarske djelotvornosti i najpovoljnijih uvjeta za korisnike usluga, Vijeće
Agencije, u slučajevima kad procijeni da je to potrebno, ima pravo:
–
izvršiti izmjenu ili dopunu standardne ponude, uključujući i cijene, kad je to
opravdano,
–
zahtijevati od proglašenih operatora davanje potrebnih podataka koji se odnose
na provedbu postupka izdvajanja lokalne petlje.
(2) Ako
Vijeće Agencije, uz prethodno pribavljeno mišljenje Agencije za zaštitu
tržišnog natjecanja, utvrdi da je tržište usluga
pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji dovoljno razvijeno, oslobodit će proglašene
operatore od obveze utvrđivanja cijena usluge pristupa izdvojenoj lokalnoj
petlji i pripadajućim sadržajima na temelju troškovne usmjerenosti.
(3) U
slučaju iz članka 3. stavka 14. ovoga Pravilnika, kad se ne može postići
dogovor o pristupu izdvojenoj lokalnoj petlji između
operatora uključenih u pregovore, Vijeće Agencije će u roku od 45 dana ili,
iznimno, u roku od najviše 75 dana od dana zaprimanja zahtjeva operatora,
saslušati operatore uključene u pregovore i donijeti rješenje o načinu i
uvjetima pružanja usluge pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji, na temelju kojeg
će se sklopiti ugovor o pristupu izdvojenoj lokalnoj petlji.
(4) Vijeće
Agencije može zahtijevati od proglašenog operatora vjerodostojno obrazloženje
cijena pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji, te može u svako doba, kad je to
opravdano, rješenjem naložiti promjenu cijena koje nisu utvrđene u skladu s
odredbama Zakona i ovoga Pravilnika. Ako proglašeni operator ne može predočiti
vjerodostojne dokaze o troškovnoj usmjerenosti svojih cijena, Vijeće Agencije
utvrdit će cijene pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji na temelju referentnih
vrijednosti (benchmark) cijena pristupa izdvojenoj
lokalnoj petlji u zemljama članicama Europske unije, uvažavajući stanje na
domaćem telekomunikacijskom tržištu i gospodarske interese operatora.
(5) Agencija
redovito objavljuje u »Narodnim novinama« i na svojim internetskim stranicama
popis proglašenih operatora i operatora korisnika koji su uključeni u pružanje
usluge pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji na pojedinim područjima Republike
Hrvatske.
Postupak sklapanja
ugovora o pristupu izdvojenoj lokalnoj petlji
Članak 9.
(1) Operator
korisnik podnosi proglašenom operatoru zahtjev za sklapanje ugovora o pristupu
izdvojenoj lokalnoj petlji (u daljnjem tekstu: ugovor) u pisanom ili
elektroničkom obliku, i to u skladu s uvjetima iz standardne ponude.
(2) Zahtjev
za sklapanje ugovora mora sadržavati sljedeće podatke:
1. popis
lokacija na kojima se namjerava ostvariti kolokacija,
2. zatraženu
vrstu kolokacije za svaku zatraženu lokaciju,
3. ukupan
broj lokalnih petlji kojima se zahtijeva pristup na svakoj zatraženoj lokaciji,
4. naziv
ili ime i prezime, adresu i telefonski broj svakog pretplatnika za kojeg se zahtijeva pristup izdvojenoj lokalnoj
petlji,
5. vrstu
pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji za svaku zatraženu lokalnu petlju,
6. iskazanu
namjeru pretplatnika o sklapanju pisanog ugovora s operatorom korisnikom o
pružanju telekomunikacijskih usluga za koje je potreban pristup izdvojenoj
lokalnoj petlji,
7. iskazanu
namjeru pretplatnika o zadržavanju važećega pisanog ugovora o pružanju
telekomunikacijskih usluga, koji je sklopljen s proglašenim operatorom ili s
drugim operatorom korisnikom (ako postoji), u slučaju zajedničkog pristupa
lokalnoj petlji,
8. iskazanu namjeru pretplatnika o zadržavanju
postojećeg telefonskog broja.
(3) Ako
proglašeni operator utvrdi da zaprimljeni zahtjev za sklapanje ugovora ne
sadrži sve podatke iz stavka 2. ovoga članka, u roku od osam dana zatražit će
dopunu zahtjeva od operatora korisnika. Ako se utvrdi da ni dopunjeni zahtjev operatora
korisnika nije potpun u smislu odredbe ovoga stavka, proglašeni operator
zatražit će dodatnu dopunu zahtjeva u daljnjem roku od osam dana.
(4) Proglašeni
operator mora razmotriti svaki zaprimljeni zahtjev za sklapanje ugovora, koji
sadrži sve podatke iz stavka 2. ovoga članka i izrađen je u skladu s uvjetima
iz standardne ponude, te sklopiti ugovor s operatorom korisnikom u roku od
petnaest dana od dana zaprimanja tog zahtjeva, osim u slučaju iz članka 10.
ovoga Pravilnika.
(5) Skopljeni ugovor mora se temeljiti na uvjetima utvrđenima u
standardnoj ponudi, te mora osobito sadržavati i sljedeće odredbe:
1. o
pravima i obvezama proglašenog operatora i operatora korisnika u odnosu na
pretplatnika,
2. o
vrstama usluga koje proglašeni operator nastavlja pružati pretplatniku,
3. o
postupku izmjene ugovora, osobito u vezi s izmjenama usluga koje proglašeni
operator i operator korisnik nude pretplatniku.
Odbijanje zahtjeva za
sklapanje ugovora
Članak 10.
(1) Proglašeni
operator može odbiti zahtjev operatora korisnika za sklapanje ugovora samo na
temelju objektivnih mjerila koja se odnose na nedostatak tehničkih mogućnosti
ili na održavanje cjelovitosti telekomunikacijske mreže, i to ako se na temelju provedenih ispitivanja utvrdi
da je ispunjen bilo koji od sljedećih uvjeta:
1. kakvoća
lokalne petlje nije prikladna za povezivanje potrebne opreme operatora
korisnika i pružanje zahtijevanih usluga,
2. izdvajanje
lokalne petlje narušava cjelovitost telekomunikacijske mreže,
3. ni
kolokacija, niti zajednička uporaba opreme nisu
dostupne u vrijeme podnošenja zahtjeva operatora korisnika za sklapanje
ugovora, zato što proglašeni operator nije više u mogućnosti pružiti pristup
toj opremi i/ili prostorijama zbog obveza iz ugovora koji je prethodno sklopio
s drugim operatorom korisnikom.
(2) U
slučaju odbijanja zahtjeva za sklapanje ugovora iz stavka 1. točke 3. ovoga
članka, operator korisnik može u dopuni svojeg
zahtjeva za sklapanje ugovora predložiti proglašenom operatoru drugu vrstu kolokacije ili zajedničke uporabe opreme, i to u roku od 30
dana od dana zaprimanja obavijesti o odbijanju zahtjeva.
(3) Proglašeni
operator mora razmotriti dopunjeni zahtjev operatora korisnika iz stavka 2.
ovoga članka u skladu s odredbom članka 9. stavka 4. ovoga Pravilnika.
(4) U
slučaju odbijanja zahtjeva za sklapanje ugovora u skladu s odredbama ovoga
članka, operator korisnik može se s tim zahtjevom obratiti Agenciji. Po
zaprimanju zahtjeva operatora korisnika Vijeće Agencije će postupiti u skladu s
odredbama članka 8. stavka 3. ovoga Pravilnika.
Izvanredni prestanak
važenja ugovora
Članak 11.
(1) Ugovor
može izvanredno prestati važiti po zaprimanju pisane obavijesti operatora
korisnika ili proglašenog operatora, uz otkazni rok utvrđen u standardnoj ponudi,
te uz uvjete iz ugovora o pružanju telekomunikacijskih usluga, sklopljenog
između operatora korisnika i pretplatnika.
(2) Za
izvanredni prestanak važenja ugovora iz stavka 1. ovoga članka mora biti
ispunjen jedan od sljedećih uvjeta:
1. da
je operator korisnik ili proglašeni operator prekršio koju od odredaba iz
ugovora i/ili standardne ponude,
2. da
operator korisnik nije podmirio dospjela dugovanja na temelju ugovora u roku
duljem od 30 dana.
(3) Za
izvanredni prestanak važenja ugovora potrebno je pribaviti prethodnu suglasnost
Vijeća Agencije.
Provedba postupka
izdvajanja lokalne petlje
Članak 12.
(1) Proglašeni
operator mora pružiti operatoru korisniku uslugu pristupa izdvojenoj lokalnoj
petlji u roku od najviše deset dana od dana sklapanja ugovora.
(2) Iznimno
od odredbe stavka 1. ovoga članka, proglašeni operator i operator korisnik mogu
dogovoriti početak pružanja usluge pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji u roku
od najviše 60 dana, u svrhu prikladnijeg ostvarivanja kolokacije
i uz uvjet da nisu prethodno sklopili ugovor o pristupu izdvojenoj lokalnoj
petlji u istoj prostoriji glavnog razdjelnika.
(3) Ako
je za postavljanje kolokacijske opreme i/ili
izgradnju kolokacijskih prostorija potrebno pribaviti
građevinsku dozvolu, rok iz stavka 2. ovoga članka počinje teći od dana
konačnosti građevinske dozvole.
(4) U
svrhu prikladnijeg ostvarivanja kolokacije proglašeni
operator u suradnji s operatorom korisnikom može utvrditi podrobnije uvjete pružanja usluge
pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji, i to u vidu pokusnog rada.
(5) Kolokacijski sadržaji pružaju se u prostorijama koje moraju
biti sigurne za ulazak i boravak ljudi te moraju omogućiti primjerenu zaštitu i
siguran smještaj opreme.
(6) U
slučaju fizičke kolokacije, pri kojoj operator korisnik
nema pristup prostoriji glavnog razdjelnika, proglašeni operator mora osigurati
odgovarajući broj kanalizacijskih cijevi za povezivanje opreme operatora
korisnika s prostorijom glavnog razdjelnika.
(7) U
slučaju fizičke kolokacije pristup izdvojenoj lokalnoj
petlji daje se na posebnom pristupnom razdjelniku, koji osigurava operator korisnik, a koji je povezan s glavnim
razdjelnikom proglašenog operatora.
(8) U
slučaju zajedničkog pristupa lokalnoj petlji potrebnu opremu za odvajanje
pojasa frekvencijskog spektra izdvojene lokalne petlje (splitter)
osiguravaju i puštaju u rad, u skladu s međusobnim dogovorom, proglašeni
operator ili operator korisnik.
Upisnik standardnih
ponuda
Članak 13.
(1) Agencija
ustrojava i vodi upisnik standardnih ponuda u obliku baze podataka, koja
sadržava popis standardnih ponuda na koje je dana suglasnost Vijeća Agencije.
(2) U
upisnik standardnih ponuda upisuju se sljedeći podaci za svaku standardnu
ponudu:
1. redni
broj,
2. klasifikacijska
oznaka, urudžbeni broj i nadnevak suglasnosti Vijeća Agencije,
3. nadnevak
objave standardne ponude,
4. podaci
o sklopljenim ugovorima na temelju standardne ponude,
5. podaci
o broju izdvojenih lokalnih petlji na temelju sklopljenih ugovora iz točke 4.
ovoga stavka,
6. podaci
o operatorima korisnicima s kojima proglašeni operator ima ugovore sklopljene
na temelju standardne ponude,
7. nadnevak
pokretanja svakog spora, koji je pokrenuo operator korisnik u vezi s uvjetima
iz standardne ponude, te pripadajući podaci u vezi s tim sporovima,
8. nadnevak
pokretanja svakog spora, koji je pokrenut u vezi s izmjenama ili dopunama
standardne ponude, te pripadajući
podaci u vezi s tim sporovima,
9. klasifikacijska
oznaka, urudžbeni broj i nadnevak rješenja Vijeća Agencije iz članka 7. stavka
1. ovoga Pravilnika,
10. nadnevak
prestanka valjanosti standardne ponude.
(3) U
sklopu upisnika standardnih ponuda, osim podataka iz stavka 2. ovoga članka,
mora se voditi i sljedeća dokumentacija
u vezi sa standardnim ponudama na koje je dana suglasnost Vijeća Agencije:
1. cjeloviti
tekst standardne ponude,
2. cjeloviti
tekst izmijenjene ili dopunjene standardne ponude,
3. pripadajuća
rješenja Vijeća Agencije o izmjeni ili dopuni standardne ponude.
(4) Upisnik
standardnih ponuda sa svim podacima i dokumentacijom iz stavka 2. i 3. ovoga
članka mora biti javno dostupan
bez naknade, i to putem internetskih stranica Agencije, a prema potrebi i na
drugi prikladan način.
(5) Iznimno
od odredbe stavka 4. ovoga članka, neće se objaviti standardna ponuda, odnosno
izmjene ili dopune standardne ponude, ako je Vijeće Agencije ili nadležni sud,
na zahtjev stranke u postupku, odgodio, do konačne sudske odluke, pravne učinke
rješenja, odnosno izvršenja rješenja Vijeća Agencije u vezi s tom standardnom
ponudom.
(6) Obavijest
o nastupanju okolnosti iz stavka 5. ovoga članka Agencija objavljuje u
»Narodnim novinama« i na svojim internetskim
stranicama, a prema potrebi i na drugi prikladan način.
Prijelazna odredba
Članak 14.
Agencija
će u roku od najviše osam dana od dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika
uputiti zahtjev proglašenim operatorima za dostavljanje standardne ponude u skladu s odredbama ovoga
Pravilnika.
Stupanje na snagu
Pravilnika
Članak 15.
Ovaj
Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa:
011-01/05-02/19
Urbroj: 530-10-05-1
Zagreb,
30. ožujka 2005.
Ministar
Božidar Kalmeta, dipl. ing., v. r.
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |