|
|
|
|
1106
Na temelju članka 108. stavka 1. točke 14.
Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih
obitelji (»Narodne novine« br. 174/2004.), potpredsjednica
Vlade Republike Hrvatske i ministrica obitelji, branitelja i međugeneracijske
solidarnosti donosi
I. OPĆA ODREDBA
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom utvrđuje način vođenja
evidencije o obavljenim isplatama i dostavi izvješća o utrošenim sredstvima te
nadzora obračuna i isplate novčanih primanja i drugih troškova koji se
isplaćuju na temelju Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata
i članova njihovih obitelji (u daljnjem tekstu Zakon) i na temelju Pravilnika o
načinu isplate novčanih primanja i drugih troškova.
II. NADZOR OBRAČUNA
OSOBNE INVALIDNINE I DRUGIH NOVČANIH PRIMANJA
Članak 2.
1) Nadležni uredi državne uprave u jedinici
područne (regionalne) samouprave, odnosno nadležno upravno tijelo Grada Zagreba
(u daljnjem tekstu nadležno tijelo uprave koje rješava u prvom stupnju), dužno
je voditi evidenciju o prvostupanjskim rješenjima kojima se priznaje status
člana obitelji smrtno stradalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata i
pravo na obiteljsku invalidninu, pravo na povećanu obiteljsku invalidninu,
pravo na uvećanu obiteljsku invalidninu, status člana obitelji nestaloga ili
zatočenoga hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata i novčanu naknadu u iznosu
obiteljske invalidnine, povećane obiteljske invalidnine i uvećane obiteljske
invalidnine, status HRVI iz Domovinskog rata i pravo na osobnu invalidninu,
doplatak za njegu i pomoć druge osobe, ortopedski doplatak, posebni doplatak, opskrbninu, doplatak za pripomoć u kući i status osobe za
pružanje njege i pomoći HRVI I. skupine.
2) Ministarstvo obitelji, branitelja i
međugeneracijske solidarnosti (u daljnjem tekstu Ministarstvo), odnosno
nadležna ustrojstvena jedinica Ministarstva dužna je voditi evidenciju o
rješenjima iz stavka 1. ovog članka koja su zaprimljena poradi postupka
revizije, drugostupanjskog upravnog postupka ili po drugim osnovama rješavanja.
3) Evidencija iz stavka 1. i stavka 2. ovog
članka obvezno sadrži sljedeće podatke: ime i prezime korisnika, adresa,
status, vrstu prava i iznos prava korisnika, datum stjecanja prava i datum
prestanka prava.
4) Uprava za proračun i financije Ministarstva
(u daljnjem tekstu Uprava), izrađuje mjesečna izvješća o utrošenim sredstvima
Državnog proračuna za isplatu prava navedenih u stavku 1. ovog članka prema
obračunima nadležnih tijela uprave koja rješavaju u prvom stupnju.
5) U slučaju da se u obračunima iz stavka 4.
ovog članka utvrde učinjeni propusti kod obračuna početka prava ili prestanka
prava, ili drugi propusti, Ministarstvo će uputiti odnosnom tijelu uprave koje
rješava u prvom stupnju naputak o obvezi uklanjanja utvrđenih propusta u
određenom roku. Ako tijelo uprave koje rješava u prvom stupnju ne postupi
sukladno danom naputku, Ministarstvo će postupiti sukladno odredbama Zakona o
sustavu državne uprave (NN 75/93,48/99,15/00, 59/01,199/03).
III. NADZOR OSTVARIVANJA
OBRAČUNA NAKNADA ZA RAD PRVOSTUPANJSKIH LIJEČNIČKIH POVJERENSTAVA I
DRUGOSTUPANJSKOG LIJEČNIČKOG POVJERENSTVA
Članak 3.
1) Evidenciju o zaključenim ugovorima o djelu s
članovima liječničkih
povjerenstava iz članka 127. stavak 1. i 2. Zakona, na temelju Odluke o
osnivanju liječničkih povjerenstava i imenovanju predsjednika i članova
povjerenstava, prema kojoj članovi liječničkih povjerenstava ostvaruju naknadu
za svoj rad vodi Uprava.
2) Predsjednici liječničkih povjerenstava iz
stavka 1. ovog članka su dužni sačiniti mjesečna izvješća o obrađenim
predmetima u privitku kojih je obvezatno priložiti popis osoba koje su
vještačili i to po imenu, prezimenu i jedinstvenom matičnom broju građana (u
daljnjem tekstu MBG), odnosno s datumom rođenja, ukoliko MBG nije poznat.
3) Izvješća iz stavka 2. ovog članka potpisuju
predsjednici nadležnoga liječničkog povjerenstva koje je izvršilo vještačenja,
a iste ovjerava tajnik liječničkog povjerenstva.
4) Potpisana i ovjerena izvješća na način
određen stavkom 3. ovog članka, tajnik liječničkog povjerenstva dostavlja
Upravi do 30. dana u obračunskom mjesecu u kojem su obrađeni predmeti.
5) Uprava izrađuje mjesečno izvješće o utrošenim
sredstvima Državnog proračuna za isplatu naknade iz stavka 1. ovog članka.
IV. NADZOR PO IZVRŠENIM ISPLATAMA
OBITELJSKE INVALIDNINE I NOVČANE NAKNADE U IZNOSU OBITELJSKE INVALIDNINE NA
TEMELJU ČLANKA 78. STAVAK 6. ZAKONA
Članak 4.
1) Radi nadzora ostvarivanja uvjeta za isplatu
prava na obiteljsku invalidninu roditelja smrtno stradalog hrvatskog branitelja
iz Domovinskog rata i isplate prava na novčanu naknadu u iznosu obiteljske
invalidnine roditelja nestalog ili zatočenog hrvatskog branitelja iz
Domovinskog rata koji nisu u radnom odnosu i nisu korisnici mirovine prema
Zakonu ili po propisima o mirovinskom osiguranju veće od 50% proračunske
osnovice, Uprava je dužna uputiti nadležnom tijelu Hrvatskog zavoda za
mirovinsko osiguranje (u daljem tekstu HZMO) do 31. ožujka i do 30. rujna
tekuće godine, na elektronskom mediju, popis korisnika koji trenutno ostvaruju
navedeno pravo zajedno sa njihovim MBG, odnosno s datumom rođenja, ukoliko MBG
nije poznat.
2) HZMO je dužan u roku od 60 dana od dana
prijema zahtjeva, uputiti Ministarstvu na elektronskom mediju popis samo onih
korisnika koji ne ostvaruju uvjete iz članka 78. stavak 6. Zakona, s naznakom
MBG, iznosom ostvarene mirovine i datumom od kada su osobe stekle navedene
uvjete (zasnovali radni odnos ili stekli pravo na mirovinu). Ukoliko nema
korisnika koji su stekli spomenute uvjete, HZMO će izvijestiti Ministarstvo o
navedenom.
3) Uprava je dužna nakon dostave podataka
navedenih u stavku 2. ovog članka, uputiti nadležnom tijelu uprave koje rješava
u prvom stupnju popise korisnika koji ne ostvaruju uvjete za stjecanje prava po
članku 78. stavak 6. Zakona, na daljnje postupanje. Popis mora sadržavati
sljedeće podatke: ime i prezime osobe, MBG te datum zaposlenja ili stjecanja
mirovine zajedno s pripadajućim iznosom ostvarene mirovine.
4) Tijelo uprave koje rješava u prvom stupnju
dužno je nakon dobivenih podataka iz stavka 3. ovog članka provesti i postupak
utvrđen člankom 7. ovog Pravilnika.
V. NADZOR PO IZVRŠENIM
ISPLATAMA ZA POSEBNI DOPLATAK NA TEMELJU ČLANKA 84. ZAKONA
Članak 5.
1) Radi nadzora po izvršenim isplatama prava na
posebni doplatak u iznosu od 50% pripadajućeg iznosa osobne invalidnine, ako
HRVI iz Domovinskog rata nije u radnom odnosu, ne prima mirovinu i naknadu
plaće od dana stjecanja prava na profesionalnu rehabilitaciju kao i tijekom
profesionalne rehabilitacije, Uprava je dužna uputiti HZMO-u do 31. ožujka i
30. rujna tekuće godine, na elektronskom mediju, popis korisnika koji trenutno
ostvaruju navedeno pravo zajedno s njihovim MBG, odnosno s datumom rođenja,
ukoliko MBG nije poznat.
2) HZMO je dužan u roku od 60 dana od dana
prijema zahtjeva, uputiti Ministarstvu na elektronskom mediju popis samo onih
korisnika koji ne ostvaruju uvjete iz stavka 1. ovog članka, s naznakom
njihovog MBG, iznosom ostvarene mirovine i datumom od kada su stekli navedene
uvjete (zasnovali radni odnos ili stekli pravo na mirovinu). Ukoliko nema
korisnika koji su stekli spomenute uvjete, HZMO će izvijestiti Ministarstvo o
navedenom.
3) Uprava je dužna nakon dostave podataka
navedenih u stavku 2. ovog članka, uputiti nadležnom tijelu uprave koje rješava
u prvom stupnju popise korisnika koji ne ostvaruju uvjete za stjecanje prava po
članku 84. Zakona, na daljnje postupanje. Na popisima se mora navesti ime i
prezime osobe, MBG te datum zaposlenja ili stjecanja mirovine zajedno s
pripadajućim iznosom ostvarene mirovine.
4) Tijelo uprave koje rješava u prvom stupnju
dužno je nakon dobivenih podataka iz stavka 3. ovog članka provesti i postupak
utvrđen člankom 7. ovog Pravilnika.
VI. NADZOR PO IZVRŠENIM
ISPLATAMA OPSKRBNINE NA TEMELJU ČLANKA 88. ZAKONA
Članak 6.
1) Radi nadzora po izvršenim isplatama prava na opskrbninu, Uprava je dužna uputiti HZMO do 31. ožujka i do
30. rujna tekuće godine, na elektronskom mediju, popis korisnika koji trenutno
ostvaruju navedeno pravo zajedno s njegovim MBG, odnosno s datumom rođenja,
ukoliko MBG nije poznat.
2) HZMO je dužan u roku od 60 dana od dana
prijema zahtjeva, uputiti Ministarstvu na elektronskom mediju popis samo onih
korisnika koji ne ostvaruju uvjete za priznavanje prava iz stavka 1. ovog
članka, s naznakom MBG, iznosom ostvarene mirovine i datumom od kada su osobe
stekle navedene uvjete (zasnovali radni odnos ili stekli pravo na mirovinu).
Ukoliko nema korisnika koji su stekli spomenute uvjete, HZMO će izvijestiti
Ministarstvo o navedenom.
3) Uprava je dužna nakon dostave podataka
navedenih u stavku 2. ovog članka, uputiti nadležnom tijelu uprave koja rješava
u prvom stupnju popise korisnika koji ne ostvaruju uvjete za stjecanje prava po
članku 88. stavak 1. Zakona, na daljnje postupanje. Na popisima se mora navesti
ime i prezime osobe, MBG te datum zaposlenja ili stjecanja mirovine zajedno s
pripadajućim iznosom ostvarene mirovine.
4) Tijelo uprave koje rješava u prvom stupnju
dužno je nakon dobivenih podataka iz stavka 3. ovog članka provesti i postupak
utvrđen člankom 7. ovoga Pravilnika.
VII. POSTUPAK POVRATA
NEPRIPADAJUĆIH IZNOSA NOVČANIH PRIMANJA NA TEMELJU ČLANKA 144. ZAKONA
Članak 7.
1) Osoba koja je ostvarila pravo ili su joj
isplaćena novčana primanja po Zakonu na koja nije imala pravo, dužna je
nadoknaditi štetu za ostvareno nepripadajuće pravo,
odnosno vratiti primljene iznose u skladu s člankom 144. Zakona.
2) Tijelo uprave koje rješava u prvom stupnju je
obvezno pozvati korisnika – dužnika, te ukoliko korisnik-dužnik pristane,
sačiniti potpisani i ovjereni zapisnik o povratu
sredstava, u kojem će osim općih podataka o korisniku - dužniku navesti razlog
nastanka duga, iznos ukupnog duga, navesti da li će dug biti izmiren
jednokratnom uplatom u roku od 30 dana od dana sastavljanja zapisnika ili će
dug biti namiren u najviše 12 jednakih mjesečnih otplata, uz obvezu uplate
mjesečne otplate do 15. u mjesecu za prethodni mjesec, s tim da je dužnik dužan
odmah po izvršenoj uplati pružiti dokaz o istoj nadležnom tijelu uprave koje
rješava u prvom stupnju, te u zapisniku navesti da će na svaku mjesečnu otplatu
koja nije uplaćena ili je uplaćena nakon roka za uplatu, obračunati zateznu
kamatu, te navesti u zapisniku da zbog prekida uplata dviju mjesečnih otplata
povrata duga, bez razlike da li postoje dvije uzastopne neplaćene mjesečne
otplate, ili dvije pojedinačne neplaćene mjesečne otplate, dospijeva na naplatu
cjelokupni ostatak duga, a taj ostatak duga sa zateznom kamatom, obvezan je
uplatiti u roku od 30 dana od dana dospijeća prve naredne mjesečne otplate.
Zatezni kamatnjak jednak je eskontnom kamatnjaku
uvećanom za 5 postotnih poena.
3) Ukoliko korisnik – dužnik ne pristane da se
sačini zapisnik iz stavka 2. ovog članka o čemu tijelo uprave koje rješava u
prvom stupnju sačinjava službenu zabilješku, ili korisnik – dužnik ne izvrši
uplatu cjelokupnog duga u roku iz stavka 2. ovog članka, ili korisnik – dužnik
ne izvrši uplatu duga po mjesečnim otplatama na način utvrđen u stavku 2. ovog
članka, ili ne izvrši uplatu preostalog iznosa duga u cijelosti i kamata iz stavka
2. ovog članka, dužan je iznos duga i kamata namiriti u daljem roku 30
(trideset) dana, o čemu će tijelo uprave koje rješava u prvom stupnju pismeno
obavijestiti korisnika – dužnika. Rok za uplatu povrata duga s kamatama teče od
dana prijema dopisa tijela uprave koje rješava u prvom stupnju.
4) Ukoliko korisnik – dužnik ne izvrši uplatu
duga u roku iz stavka 3. ovog članka, tijelo uprave koje rješava u prvom
stupnju će bez odlaganja predmet povrata nepripadajućih
iznosa novčanih primanja dopisom uputiti nadležnom tijelu Državnog
odvjetništva, koje će poduzeti zakonom propisane radnje poradi naplate duga.
5) Kopiju zapisnika o povratu nepripadajućih sredstava, kopije uplatnica, kopiju službene
zabilješke, kao i kopije dopisa iz stavka 3. i 4. ovoga članka, tijelo uprave
koje rješava u prvom stupnju je dužno odmah dostaviti Upravi.
VIII. GODIŠNJE IZVJEŠĆE
O UTROŠENIM SREDSTVIMA ZA NOVČANA PRIMANJA I DRUGE TROŠKOVE PO ZAKONU
Članak 8.
1) Uprava je dužna do 31. siječnja tekuće godine
sačiniti godišnje izvješće o utrošenim sredstvima za novčana primanja i druge
troškove za prethodnu godinu za čiju je isplatu nadležna po Zakonu.
2) Izvješće iz stavka 1. ovog članka mora biti
sačinjeno po korisničkim pravima, skupinama i stupnjevima oštećenja organizma
te po srodstvu kod obiteljske invalidnine.
Članak 9.
1) Uprave u Ministarstvu nadležne za provedbu
pojedinih prava iz Zakona i prava iz provedbenih propisa donesenih na temelju
Zakona, vode vlastitu evidenciju o obavljenim isplatama koju mogu usklađivati
tromjesečno, a obvezno polugodišnje s knjigovodstvenom evidencijom nadležne
uprave za financije.
2) Nadležne uprave u Ministarstvu na temelju
vlastite evidencije i evidencije nadležnog tijela uprave koje rješava u prvom
stupnju izrađuju izvješća iz svog djelokruga rada za potrebe Ministarstva.
IX. ZAVRŠNA ODREDBA
Članak 10.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom objave u
»Narodnim novinama«.
Klasa: 400-01/05-0001/29
Urbroj: 519-09-05-5
Zagreb, 29. travnja 2005.
Potpredsjednica
Vlade Republike Hrvatske,
ministrica obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti
Jadranka Kosor, dipl. iur., v. r.
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |