POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

1144

Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, predsjed­nik Suda, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Smiljko Sokol, Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući u postupku za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj 20. travnja 2005. godine, donio je

ODLUKU

I. Ukida se članak 8. Zakona o Državnom sudbenom vijeću (»Narodne novine«, broj 58/93., 49/99., 31/00., 107/00. i 129/00.).

II. Ova odluka objavit će se u »Narodnim novinama«.

 

Obrazloženje
 

1. Anton Jelić iz Bjelovara podnio je 12. kolovoza 1996. godine prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 8. Zakona o Državnom sudbenom vijeću (»Narodne novine«, broj 58/93.; u daljnjem tekstu: Zakon o DSV-u).

Nakon podnošenja prijedloga, Zakon o DSV-u višekratno je mijenjan i dopunjavan (»Narodne novine«, broj 49/99., 31/00. – odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske broj: U-I-659/1994 i dr. od 15. ožujka 2000., 107/00. – odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske broj:U-I-659/1994 i dr. od 11. listopada 2000., 129/00.), ali je osporeni članak 8. Zakona o DSV-u i dalje na snazi u neizmijenjenom sadržaju.

Ustavni sud je odlukom broj: U-I-659/1994, U-I-146/1996, U-I-228/1996, U-I-508/1996, U-I-589/1999 od 15. ožujka 2000. godine (»Narodne novine«, broj 31/00.), pokrenuo postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 8. Zakona o DSV-u.           

Članak 8. Zakona o DSV-u glasi:

Članak 8.

Predsjednik i član Vijeća imaju imunitet.

Predsjednik ili član Vijeća ne smije biti pozvan na odgovornost za izraženo mišljenje ili glasovanje u Vijeću.

Predsjednik ili član Vijeća ne smije biti pritvoren niti se protiv njega smije pokrenuti kazneni postupak bez odobrenja Vijeća.

Predsjednik ili član Vijeća može biti pritvoren bez odobrenja Vijeća samo ako je zatečen da čini kažnjivo djelo za koje je propisana kazna zatvora u trajanju duljem od 5 godina. U takvom slučaju državno tijelo, koje je predsjednika ili člana Vijeća pritvorilo dužno je o tome odmah izvijestiti Vijeće.

Vijeće može odlučiti da predsjednik ili član, protiv kojeg je pokrenut kazneni postupak, ne obavlja dužnost u Vijeću dok taj postupak traje.

U obrazloženju prijedloga ističe se da je Ustav izričito naveo koji dužnosnici imaju imunitet. Predlagatelj navodi da člankom 121. Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 56/90.; u daljnjem tekstu: Ustav iz 1990.) to svojstvo nije dano ni predsjedniku ni članovima Republičkog sudbenog vijeća, te stoga smatra članak 8. Zakona o DSV-u, kojim se uvodi i uređuje imunitet članova tog vijeća, nesuglasnim s Ustavom.

2. Nakon stupanja na snagu Zakona o DSV-u (»Narodne novine«, broj 58/93.) Republičko sudbeno vijeće iz članka 121. Ustava iz 1990. nosi naziv Državno sudbeno vijeće (u daljnjem tekstu: DSV).

Članak 121. Ustava iz 1990., kojim je uređena nadležnost DSV-a, izmijenjen je člankom 59. Promjena Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 113/00.; u daljnjem tekstu: Promjena Ustava iz 2000.). U pročišćenom tekstu Ustava (»Narodne novine«, broj 41/01., 55/01. – ispravak; u daljnjem tekstu: pročišćeni tekst Ustava iz 2001.), članak 121. numeriran je kao članak 123., pa se u obrazloženju ove Odluke te ustavne odredbe označuju člankom 123. Ustava.

Prijedlog je osnovan.

3. Neposredno mjerodavne za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 8. Zakona o DSV-u jesu odredbe članaka 3. i 5. stavka 1. Ustava.

Članak 3. Ustava propisuje da je vladavina prava najviša vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske i temelj za tumačenje Ustava.

Članak 5. stavak 1. Ustava propisuje da u Republici Hrvatskoj zakoni moraju biti u suglasnosti s Ustavom.

4. Za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 8. Zakona o DSV-u mjerodavni su i članci 75., 105., 121., 123. i 126. stavak 2. pročišćenog teksta Ustava iz 2001. Te se ustavne odredbe odnose na državne dužnosnike kojima se priznaje imunitet. To su zastupnici u Hrvatskom saboru, predsjednik Republike Hrvatske, suci i suci Ustavnog suda Republike Hrvatske.

Člankom 75. Ustava uređuje se imunitet zastupnika u Hrvatskom saboru. On glasi:

Članak 75.

Zastupnici u Hrvatskom saboru imaju imunitet.

Zastupnik ne može biti pozvan na kaznenu odgovornost, pritvoren ili kažnjen za izraženo mišljenje ili glasovanje u Hrvatskom saboru.

Zastupnik ne može biti pritvoren niti se protiv njega može pokrenuti kazneni postupak bez odobrenja Hrvatskoga sabora.

Zastupnik može biti pritvoren bez odobrenja Hrvatskoga sabora samo ako je zatečen da vrši kažnjivo djelo za koje je propisana kazna zatvora u trajanju dužem od pet godina. O takvom se slučaju izvješćuje predsjednika Hrvatskoga sabora.

Ako Hrvatski sabor nije na okupu, odobrenje da se zastupnik liši slobode ili da se protiv njega nastavi kazneni postupak daje i o njegovu pravu na imunitet odlučuje mandatno-imunitetno povjerenstvo, s time što njegovu odluku mora naknadno potvrditi Hrvatski sabor.

Ustav iz 1990. godine nije izrijekom priznavao imunitet predsjed­niku Republike Hrvatske. U članku 105. Ustava iz 1990. bila je uređena samo posebna odgovornost predsjednika Republike za neposrednu povredu Ustava. Promjenom Ustava iz 2000. godine iza članka 105. dodan je novi članak 105.a, kojim je u ustavnopravnom poretku Republike Hrvatske priznat imunitet i predsjedniku Republike Hrvatske. U pročišćenom tekstu Ustava iz 2001. godine članak 105.a numeriran je kao članak 105. Ustava. On glasi:

Članak 105.

Predsjednik Republike ima imunitet nepovredivosti.

Predsjednik Republike ne može biti pritvoren niti se protiv njega može pokrenuti kazneni postupak bez prethodnog odobrenja Ustavnog suda.

Predsjednik Republike može biti pritvoren bez odobrenja Ustavnog suda samo ako je zatečen da čini kazneno djelo za koje je propisana kazna zatvora u trajanju dužem od pet godina. U takvom slučaju državno tijelo koje je Predsjednika Republike pritvorilo, dužno je o tome odmah obavijestiti predsjednika Ustavnog suda.

Ustav iz 1990. godine uredio je u članku 119. imunitet sudaca, priznavši im imunitet istovjetan onom zastupničkom. Člankom 57. Promjene Ustava iz 2000. godine izmijenjen je članak 119. Ustava. U pročišćenom tekstu Ustava iz 2001. godine članak 119. numeriran je kao članak 121. Ustava. On glasi:

Članak 121.

Suci imaju imunitet u skladu sa zakonom.

Suci i suci porotnici koji sudjeluju u suđenju ne mogu biti pozvani na odgovornost za izraženo mišljenje ili glasovanje pri donošenju sudbene odluke, osim ako se radi o kršenju zakona od strane suca koje je kazneno djelo.

Sudac ne može u postupku pokrenutom zbog kaznenog djela učinjenog u obavljanju sudačke dužnosti biti pritvoren bez odobrenja Državnoga sudbenog vijeća.

Ustav iz 1990. godine uredio je u članku 123. stavku 2. imunitet sudaca Ustavnog suda Republike Hrvatske, priznavši im imunitet istovjetan onom zastupničkom. Ta odredba Ustava iz 1990. godine i dalje je na snazi, a u pročišćenom tekstu Ustava iz 2001. godine sadržana je u članku 126. stavku 2. On glasi:

Članak 126. stavak 2.

Suci Ustavnog suda Republike Hrvatske imaju imunitet kao i zastupnici u Hrvatskom saboru.

Ustav Republike Hrvatske ne ovlašćuje zakonodavca da zakonom priznaje imunitet državnim dužnosnicima, izvan onih izrijekom određenih u samom Ustavu.

5. Položaj, nadležnost i sastav DSV-a, te način izbora predsjednika i njegovih članova bili su uređeni u članku 121. Ustava iz 1990., koji je glasio:

Članak 121.

Suce i državne odvjetnike, u skladu s Ustavom i zakonom, imenuje i razrješuje te o njihovoj disciplinskoj odgovornosti odlučuje Republičko sudbeno vijeće.

Republičko sudbeno vijeće ima predsjednika i 14 članova.

Predsjednika i članove predlaže Županijski dom, a bira ih Zastupnički dom, na vrijeme od osam godina, iz reda istaknutih sudaca, državnih odvjetnika, odvjetnika i sveučilišnih profesora pravnih znanosti; u skladu sa zakonom.

Člankom 59. Promjene Ustava iz 2000. godine izmijenjen je članak 121. Ustava iz 1990. U pročišćenom tekstu Ustava iz 2001. godine taj je članak numeriran kao članak 123. i glasi:

Članak 123.

Suce, u skladu s Ustavom i zakonom, imenuje i razrješuje te o njihovoj stegovnoj odgovornosti odlučuje Državno sudbeno vijeće.

Državno sudbeno vijeće u postupku imenovanja i razrješenja sudaca dužno je pribaviti mišljenje nadležnog odbora Hrvatskoga sabora.

Državno sudbeno vijeće ima jedanaest članova koje iz reda istaknutih sudaca, odvjetnika i sveučilišnih profesora pravnih znanosti bira Hrvatski sabor na način i u postupku određenim zakonom. Većina od ukupnog broja članova Državnoga sudbenog vijeća mora biti iz reda sudaca.

Predsjednici sudova ne mogu biti birani za članove Državnoga sudbenog vijeća.

Članovi Državnoga sudbenog vijeća biraju se na vrijeme od četiri godine, s time da članom Državnoga sudbenog vijeća nitko ne može biti više od dva puta uzastopce.

Predsjednika Državnoga sudbenog vijeća bira tajnim glasovanjem većina članova Državnoga sudbenog vijeća na vrijeme od dvije godine.

Djelokrug i način rada Državnoga sudbenog vijeća uređuje se zakonom.

Iz navedenih ustavnih odredbi razvidno je da Ustav nije priznao ni predsjedniku ni članovima DSV-a bilo kakav oblik imuniteta. Prema stajalištu Ustavnog suda, ni ovlast zakonodavca da u skladu s člankom 123. stavkom 7. Ustava uređuje djelokrug i način rada DSV-a ne upućuje na Ustavom dopuštenu mogućnost da bi se pitanje imuniteta u konkretnom slučaju moglo urediti zakonom.

Nije sporno da se u Ustavu DSV određuje kao tijelo sudbene vlasti, jer se članak 123. nalazi u točki 4. Glave IV. Ustava pod nazivom »Sud­bena vlast«. To ustavno tijelo, međutim, ne obavlja osnovnu funkciju sudova, koja se sastoji u suđenju na temelju Ustava i zakona (članak 117. stavak 3. Ustava). Stoga, prema stajalištu Ustavnog suda, članak 121. Ustava koji uređuje imunitet sudaca ne bi se mogao smatrati ustavnom osnovom i za priznavanje imuniteta predsjedniku i članovima DSV-a.

Ustavni sud u tom smislu napominje da razlike u Ustavom priznatom imunitetu koje postoje među članovima DSV-a koji su ujedno i suci, s jedne strane, i onima koji to nisu, s druge strane, nisu ustavnopravno relevantne u postupku za ocjenu suglasnosti članka 8. Zakona o DSV-u s Ustavom, budući da te razlike nastaju s obzirom na dužnosti ili položaje, odnosno zanimanja što ih članovi DSV-a obavljaju izvan DSV-a.

6. Sukladno navedenom, Ustavni sud utvrđuje da – s obzirom na odredbe Ustava koje su danas na snazi – imunitet pojedinih državnih dužnosnika mora biti izrijekom priznat Ustavom. Budući da u Ustavu ne postoji izričita ovlast da se zakonom imunitet može priznati i drugim državnim dužnosnicima, izvan onih propisanih Ustavom, u postojećem ustavnopravnom poretku Republike Hrvatske ne postoji ustavnopravna mogućnost da se predsjedniku i članovima DSV-a zakonom prizna imunitet.

Zakonodavac je osporenim člankom 8. Zakona o DSV-u proširio Ustavom određeni krug državnih dužnosnika koji imaju imunitet, a da za to nije imao ustavno ovlaštenje. Stoga članak 8. Zakona o DSV-u nije u skladu s člankom 5. stavkom 1. Ustava, prema kojem zakoni moraju biti u suglasnosti s Ustavom. Osporena zakonska odredba nije u suglasnosti ni s načelom vladavine prava, kao jednim od najviših vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske, sadržanim u članku 3. Ustava.

7. Na temelju članka 55. stavka 1. i stavka 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02.-pročišćeni tekst), odlučeno je kao u točki I. izreke.

Točka II. izreke utemeljena je na članku 29. stavku 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.

Broj: U-I-508/1996

Zagreb, 20. travnja 2005.

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Predsjednik

dr. sc. Petar Klarić, v. r.

 

 




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga