|
|
|
|
1244
Na temelju članka 26. stavka 1. Zakona o Vladi
Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 101/98, 15/2000,
117/2001, 199/2003 i 30/2004) i članka 60. stavaka 1. i 2. Zakona o sustavu
državne uprave (»Narodne novine«, br. 75/93, 92/96,
48/99, 15/2000, 127/2000,59/2001 i 199/2003), Vlada Republike Hrvatske je na
sjednici održanoj 20. svibnja 2005. godine donijela
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Uredbom utvrđuje unutarnje ustrojstvo i
način rada Hrvatske informacijsko-dokumentacijske referalne agencije Vlade Republike
Hrvatske (u daljnjem tekstu: HIDRA), nazivi unutarnjih ustrojstvenih jedinica
te njihov djelokrug, poslovi i zadaci koji se u njima obavljaju, način
upravljanja tim jedinicama, okvirni broj državnih službenika i namještenika
potrebnih za obavljanje poslova i druga pitanja važna za rad HIDRA-e.
Članak 2.
HIDRA obavlja informacijske, dokumentacijske i
referalne poslove.
U okviru svoga djelokruga, HIDRA osigurava
dostupnost javnih službenih podataka, informacija i dokumentacije Republike
Hrvatske i promiče njihovo korištenje.
HIDRA osigurava korištenje službene
dokumentacije stranih zemalja, međunarodnih organizacija i institucija, kao i
drugih informacija, podataka i dokumentacije od interesa državnim tijelima i
institucijama Republike Hrvatske i ostalim korisnicima.
HIDRA radi na izgradnji i implementaciji
dokumentacijskih alata.
HIDRA surađuje u izgradnji informacijske
infrastrukture Vlade Republike Hrvatske i državnih tijela Republike Hrvatske,
koja se temelji na suvremenoj tehnologiji i međunarodno utvrđenim standardima.
Članak 3.
U cilju ostvarenja djelatnosti iz članka 2. ove
Uredbe, HIDRA obavlja sljedeće poslove:
– prikuplja, na temelju posebnih zakona, te
obrađuje, pohranjuje i osigurava korištenje javnih službenih informacija,
podataka i dokumentacije koju u okviru svoga djelokruga stvaraju tijela
zakonodavne, izvršne i sudske vlasti, jedinice lokalne i područne (regionalne)
samouprave, ustanove i druge pravne osobe s javnim ovlastima u Republici
Hrvatskoj;
– prikuplja, obrađuje i pohranjuje, te osigurava
korištenje službene dokumentacije stranih zemalja i međunarodnih organizacija;
– prikuplja, obrađuje i pohranjuje, te osigurava
korištenje službene dokumentacije vezane uz priključivanje Republike Hrvatske
Europskoj uniji;
– osigurava korištenje službenih informacija i
dokumentacije objavljivanjem izdanja u papirnom i elektroničkom mediju;
oblikovanjem prikupljene građe kao odgovora na pojedinačne upite korisnika;
uspostavljanjem, održavanjem i davanjem na korištenje dokumentacijskih zbirki u
otvorenom pristupu te uspostavljanjem, održavanjem i davanjem na korištenje
baza podataka, servisa i elektroničkih zbirki dokumenata;
– izrađuje, primjenjuje i osigurava korištenje
dokumentacijskih alata, pojmovnika i terminoloških rječnika iz područja službenih
informacija, računalnih programskih sustava te normi i preporuka iz djelokruga
svoga rada;
– permanentno obrazuje svoje službenike i
korisnike u području informacijsko-dokumentacijskih poslova;
– potiče i sudjeluje u izradi nacrta prijedloga
zakona s područja rada HIDRA-e, te daje mišljenja o nacrtima i prijedlozima
zakona iz područja informacijskih djelatnosti;
– surađuje sa srodnim institucijama u Republici
Hrvatskoj i u inozemstvu, te s međunarodnim organizacijama;
– druge poslove na zahtjev Vlade Republike
Hrvatske.
Članak 4.
Poslove iz svoga djelokruga HIDRA obavlja za
potrebe Hrvatskoga sabora, Vlade Republike Hrvatske, Predsjednika Republike,
ministarstava, državnih upravnih organizacija i središnjih državnih ureda, te
drugih tijela Republike Hrvatske iz zakonodavne, izvršne i sudbene vlasti,
pravnih osoba u području javnih djelatnosti, lokalne i područne (regionalne)
samouprave, državnih i predstavničkih tijela stranih zemalja, međunarodnih
organizacija te znanstvenih i obrazovnih institucija, gospodarstvenika i drugih
zainteresiranih korisnika.
II. UNUTARNJE USTROJSTVO
Članak 5.
Za obavljanje poslova iz djelokruga rada HIDRA-e
ustrojavaju se sljedeće ustrojstvene jedinice:
1. Odjel službene dokumentacije Republike
Hrvatske
1.1. Odsjek službene dokumentacije Republike
Hrvatske
1.2. Odsjek adresara, biografija i političkih
stranaka Republike Hrvatske
2. Odjel službene dokumentacije stranih zemalja
i međunarodnih
organizacija
3. Odjel službene dokumentacije Europske unije
4. Odjel za razvoj baza podataka
4.1. Odsjek za formalnu standardizaciju i obradu
podataka
4.2. Odsjek za razvoj i primjenu pojmovnika
5. Odjel za promotivnu djelatnost i koordinaciju
6. Odjel za razvoj informatičke podrške
7. Odjel za pravne, kadrovske i opće poslove
8. Odjel za računovodstveno-financijske poslove.
1. Odjel službene
dokumentacije Republike Hrvatske
Članak 6.
Odjel službene dokumentacije Republike Hrvatske
prikuplja i obrađuje službenu dokumentaciju Republike Hrvatske; podatke o
tijelima zakonodavne, izvršne i sudske vlasti, ustanovama i drugim pravnim
osobama koje obavljaju javnu službu; podatke o dužnosnicima i drugim visokim
službenicima, te biografsku dokumentaciju; podatke o političkim strankama;
stvara zbirke, uspostavlja baze podataka i arhiv digitalne građe, te osigurava
njihovo korištenje.
U
odjelu se ustrojavaju:
1.1.
Odsjek službene dokumentacije Republike Hrvatske
1.2.
Odsjek adresara, biografija i političkih stranaka.
1.1. Odsjek službene dokumentacije Republike Hrvatske
Članak 7.
Odsjek službene dokumentacije Republike Hrvatske
prikuplja službenu dokumentaciju Republike Hrvatske u skladu sa zakonom;
prikuplja priručnike iz područja dokumentacije; obrađuje prikupljenu
dokumentaciju, izrađuje zbirke te uspostavlja i vodi bazu podataka i arhiv
digitalne građe; izrađuje kataloge zbirki i drugih izdanja iz djelokruga rada
Odsjeka na papirnom i elektroničkom mediju; osigurava korištenje podataka koje
prikuplja te pruža informacijske, dokumentacijske i referalne usluge
korisnicima.
1.2. Odsjek adresara, biografija i političkih stranakaRepublike Hrvatske
Članak 8.
Odsjek adresara, biografija i političkih
stranaka Republike Hrvatske prikuplja podatke o tijelima zakonodavne, izvršne i
sudske vlasti, te tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave,
o ustanovama i drugim pravnim osobama s javnim ovlastima; podatke o
dužnosnicima i drugim visokim službenicima; podatke o stranim
diplomatsko-konzularnim predstavništvima i međunarodnim organizacijama i
institucijama u Republici Hrvatskoj; podatke o političkim strankama; obrađuje
prikupljene podatke, te izrađuje zbirke i uspostavlja baze podataka i arhiv
digitalne građe; priprema i izrađuje adresare i druge publikacije iz djelokruga
rada Odsjeka na papirnom i elektroničkom mediju, osigurava korištenje podataka
koje prikuplja te pruža informacijske, dokumentacijske i referalne usluge
korisnicima.
2. Odjel službene
dokumentacije stranih zemalja i međunarodnih organizacija
Članak 9.
Odjel službene dokumentacije stranih zemalja i međunarodnih
organizacija prikuplja službenu dokumentaciju stranih zemalja i međunarodnih
organizacija; obrađuje podatke, izrađuje zbirke i uspostavlja baze podataka,
izrađuje kataloge zbirki i drugih izdanja iz djelokruga Odjela na papirnom i
elektroničkom mediju, surađuje s međunarodnim organizacijama i institucijama u
postupku prikupljanja službene dokumentacije i podataka, osigurava korištenje
podataka koje prikuplja, te pruža informacijske, dokumentacijske i referalne
usluge korisnicima.
3. Odjel službene
dokumentacije Europske unije
Članak 10.
Odjel službene dokumentacije Europske unije
prikuplja službenu dokumentaciju Europske unije, a posebno onu koja se odnosi
na proces priključivanja Republike Hrvatske Europskoj uniji; informacije i
podatke o dostupnosti fondova javne dokumentacije Europske unije; informacije i
podatke o tijelima Europske unije, te institucijama Republike Hrvatske koje
posjeduju zbirke službene dokumentacije pojedinih područja djelatnosti Europske
unije; obrađuje podatke, uređuje zbirku i uspostavlja baze podataka; izrađuje
kataloge i druge publikacije iz svoga djelokruga na papirnom i elektroničkom
obliku; osigurava korištenje podataka koje prikuplja, te pruža informacijske,
dokumentacijske i referalne usluge korisnicima.
4. Odjel za razvoj baza
podataka
Članak 11.
Odjel za razvoj baza podataka definira, oblikuje
i organizira izgradnju baza podataka informacijskog sustava HIDRA-e; definira
modele i strukture podataka za izgradnju i održavanje baza podataka; oblikuje,
izgrađuje i održava normativnu infrastrukturu za sadržajnu obradu podataka;
utvrđuje upute za pohranu i razmjenu podataka na elektroničkom mediju;
sudjeluje u pripremi izdavanja publikacija na papirnom i elektroničkom mediju,
te surađuje s drugim državnim tijelima i srodnim institucijama radi uspostave
procesa razmjene i protoka informacija.
4.1. Odsjek za formalnu standardizaciju i obradu podataka
Članak 12.
Odsjek za formalnu standardizaciju i obradu
podataka oblikuje i izgrađuje dokumentacijske baze podataka; prati svjetske
dokumentacijske standarde za obradu podataka, te ih priprema za primjenu;
oblikuje upute za pohranu i razmjenu podataka na elektroničkom mediju;
sudjeluje u pripremi podataka za izdavanje publikacija i informacija na
papirnom i elektroničkom mediju, te surađuje s drugim državnim tijelima i
srodnim institucijama radi uspostave procesa razmjene i protoka informacija.
4.2. Odsjek za razvoj i primjenu pojmovnika
Članak 13.
Odsjek za razvoj i primjenu pojmovnika oblikuje
i izgrađuje baze podataka pojmovnika koje kao normativna infrastruktura služe
za sadržajnu obradu podataka; prikuplja podatke, pohranjuje ih na elektronički
medij i obrađuje; pomaže u primjeni pojmovnika te sudjeluje u izgradnji
nacionalnih pojmovnika za potrebe klasifikacije službenih informacija; oblikuje
upute o strukturiranju normativnih podatka, te izgradnji, dogradnji i primjeni
pojmovnika i klasifikacija; surađuje s drugim državnim tijelima i institucijama
radi uspostave procesa razmjene i protoka informacija.
5. Odjel za promotivnu
djelatnost i koordinaciju
Članak 14.
Odjel za promotivnu djelatnost i koordinaciju
obavlja poslove u svezi s usklađivanjem rada unutarnjih ustrojstvenih jedinica
HIDRA-e; koordinira poslove i usklađuje rad na realizaciji osnovne djelatnosti
i posebnih projekata HIDRA-e, te poslove u svezi s ostvarivanjem godišnjeg
plana rada HIDRA-e; organizira i vodi promotivne aktivnosti HIDRA-e, te poslove
u vezi s informiranjem javnosti; vodi evidenciju korisnika u skladu sa zakonom;
prati rad Vlade Republike Hrvatske i Hrvatskog sabora i njihovih tijela u
okviru djelokruga HIDRA-e; organizira i koordinira obavljanje stručnih zadaća
iz djelokruga rada HIDRA-e, te surađuje s drugim tijelima državne uprave i
institucijama u ostvarivanju zadaća HIDRA-e.
6. Odjel za razvoj
informatičke podrške
Članak 15.
Odjel za razvoj informatičke podrške
uspostavlja, vodi i nadzire operacijski sustav, programsku osnovicu, računalnu
mrežu i mrežnu opremu; vodi brigu o ispravnosti računalne i mrežne opreme, te o
zamjeni dotrajale opreme novom; koordinira i ostvaruje povezivanje sustava
HIDRA-e u globalnu mrežu, te sa srodnim institucijama; brine o sigurnosnim
mehanizmima zaštite računalne mreže, računalnog sustava i programske podrške,
te sudjeluje u obrazovanju i osposobljavanju službenika HIDRA-e u korištenju
računalnih resursa.
7. Odjel za pravne,
kadrovske i opće poslove
Članak 16.
Odjel za pravne, kadrovske i opće poslove
obavlja upravne i stručne poslove u vezi s primjenom i provedbom zakona i
drugih propisa iz djelokruga rada HIDRA-e; usklađuje rad na izradbi nacrta
prijedloga propisa iz djelokruga rada HIDRA-e; priprema i usklađuje rad na
izradi općih akata HIDRA-e; koordinira i vodi poslove u vezi sa zapošljavanjem
službenika i namještenika; prati, nadzire i poduzima mjere za unaprjeđenje rada
službenika i namještenika; surađuje s drugim tijelima državne uprave i drugim
institucijama u poslovima iz djelokruga Odjela; vodi evidencije u okviru
djelokruga Odjela; obavlja administrativne poslove za potrebe ravnatelja te
kadrovske, pomoćne i tehničke poslove za potrebe HIDRA-e.
8. Odjel za
računovodstveno-financijske poslove
Članak 17.
Odjel za računovodstveno-financijske poslove
organizira i koordinira rad na računovodstvenim i financijskim poslovima u skladu
sa zakonom i drugim propisima; izrađuje prijedlog sredstava tekućeg i
kapitalnog dijela proračuna; izrađuje financijske planove i kontrolira trošenje
proračunskih sredstava sukladno namjeni i planiranoj dinamici; sastavlja
kvartalna i glavna završna financijska te druga zakonom propisana izvješća;
izrađuje analitički kontni plan i provodi kontiranje
i knjiženje; obavlja poslove vezane uz sustav Državne riznice; likvidira ulazne
račune, te priprema naloge za plaćanje; prati i evidentira promjene na nefinancijskoj
imovini i obavlja usklađivanja obveza i potraživanja; obavlja obračun plaća i
osobnih naknada; obavlja nabavu roba i usluga i izdaje potrošni materijal i
drugu robu, te obavlja druge računovodstvene poslove.
III. STRUČNI SAVJETI I
RADNE GRUPE
Članak 18.
Za raspravljanje o pojedinim pitanjima iz
djelokruga HIDRA-e,utvrđivanje prijedloga planova i programa, utvrđivanje
prijedloga propisa, te za davanje stručnih mišljenja i prijedloga o pitanjima
iz djelokruga HIDRA-e, ravnatelj može osnivati stručne savjete, povjerenstva i
radne skupine.
U radu tijela iz stavka 1. ovog članka mogu
sudjelovati i vanjski stručnjaci.
Aktom o osnivanju ili imenovanju vanjskih
članova određuju se zadaci, ovlaštenja i način rada savjeta, povjerenstava ili
radnih skupina.
IV. UPRAVLJANJE
Članak 19.
Radom HIDRA-e upravlja ravnatelj kojeg imenuje i
razrješava Vlada Republike Hrvatske na prijedlog predsjednika Vlade.
Ravnatelj je odgovoran za svoj rad i rad HIDRA-e
Vladi Republike Hrvatske.
Radom odjela upravljaju načelnici odjela.
Radom odsjeka upravljaju voditelji odsjeka.
Članak 20.
Načelnici odjela za svoj rad odgovaraju
ravnatelju.
Voditelji odsjeka za svoj rad odgovaraju
načelniku odjela u čijem su sastavu ustrojeni i ravnatelju.
Članak 21.
Ravnatelj ustrojava stručni kolegij kao
savjetodavno tijelo.
Članovi kolegija su načelnici odjela.
Ostali službenici pozivaju se na sjednice prema
potrebi.
V. SLUŽBENICI I
NAMJEŠTENICI HIDRA-e
Članak 22.
Poslove i zadaće iz djelokruga HIDRA-e, ovisno o
vrsti, složenosti, stručnoj spremi i drugim uvjetima, obavljaju službenici i
namještenici raspoređeni na radna mjesta, u skladu sa zakonom.
Okvirni broj državnih službenika i namještenika
potrebnih za obavljanje poslova iz djelokruga HIDRA-e određen je u tabelarnom prikazu
koji je sastavni dio ove Uredbe i koji se ne objavljuje u »Narodnim novinama«.
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE
ODREDBE
Članak 23.
Pitanja važna za rad HIDRA-e koja nisu uređena
ovom Uredbom uredit će se Pravilnikom o unutarnjem
redu HIDRA-e, a osobito broj potrebnih državnih službenika i namještenika s
naznakom njihovih osnovnih poslova i zadaća i stručnih uvjeta potrebnih za
njihovo obavljanje, kao i njihove ovlasti i odgovornosti.
Članak 24.
Pravilnik o unutarnjem redu HIDRA-e donijet će
ravnatelj u roku 30 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe.
Ravnatelj HIDRA-e će u roku 30 dana od dana
stupanja na snagu Pravilnika iz stavka 1. ovog članka rasporediti službenike i
namještenike na radna mjesta.
Članak 25.
Danom stupanja na snagu ove Uredbe prestaje
važiti Uredba o unutarnjem ustrojstvu i načinu rada Hrvatske
informacijsko-dokumentacijske referalne agencije (»Narodne novine«, broj
70/2001).
Članak 26.
Ova Uredba stupa na snagu danom objave u
»Narodnim novinama«.
Klasa: 023-03/05-01/17
Urbroj: 5030108-05-1
Zagreb, 20. svibnja 2005.
Predsjednik
dr. sc. Ivo Sanader, v. r.
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |