POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

MINISTARSTVO MORA, TURIZMA, PROMETA I RAZVITKA

1253

Na temelju članka 157. točka 8. Zakona o zračnom prometu (»Narodne novine«, broj 132/98 i 178/04), ministar mora, turizma, prometa i razvitka donosi

PRAVILNIK

O ODRŽAVANJU I PREGLEDANJU AERODROMA TE MJERAMA POTREBNIM ZA NJEGOVU SIGURNU UPORABU

 

I. OPĆE ODREDBE

PODRUČJE PRIMJENE

Članak 1.

Ovim Pravilnikom propisuje se način održavanja te pregledanja uzletno-sletnih staza (u daljnjem tekstu USS-a), drugih staza, stajanka i drugih površina na aerodromu koje služe za kretanje zrakoplova (u daljnjem tekstu: operativne površine) i način održavanja objekata, instalacija, uređaja, opreme i sredstava aerodromskih službi koji omogućavaju sigurno uzlijetanje, slijetanje i boravak zrakoplova kao i prihvat i otpremu zrakoplova, putnika i stvari.

 

Članak 2.

Održavanje operativnih površina i održavanje objekata, instalacija, uređaja, opreme i sredstava iz člana 1. ovoga Pravilnika obavlja se na način propisan ovim Pravilnikom odnosno u skladu s uputama proizvođača uređaja i opreme.

 

Članak 3.

Preglede i održavanje operativnih površina, instalacija i uređaja svjetlosne signalizacije te poslove zimske službe smiju obavljati samo osobe koje posjeduju potvrde o osposobljenosti za obavljanje tih poslova.

 

Članak 4.

Održavanje može biti redovito i pojačano.

 

Članak 5.

(1) Redovito održavanje obuhvaća radove manjeg opsega, a naročito: pregled operativnih površina, objekata, instalacija, uređaja, opreme i sredstava koji omogućavaju sigurno uzlijetanje, slijetanje i boravak zrakoplova, prihvat i otpremu zrakoplova, putnika i stvari (u daljnjem tekstu: pregledi), poduzimanje preventivnih mjera, popravke, otklanjanje nedostataka i čišćenje operativnih površina, objekata, instalacija, uređaja, opreme i sredstava i sl.

(2) Redovito održavanje obavlja se na temelju važeće dokumentacije (dokumentacija izvedenog stanja, odnosno prema uputama proizvođača za održavanje opreme ili uređaja).

 

Članak 6.

(1) Pojačano održavanje obuhvaća obnove operativnih površina i objekata, instalacija i uređaja kojima se osiguravaju njihova trajnost i pouzdanost, bez promjene tehničkih karakteristika.

(2) Pojačano održavanje, po pravilu se obavlja periodično i po potrebi, a radovi se izvode na temelju prethodno izrađene tehničke dokumentacije.

(3) O obavljenom pojačanom održavanju vodi se dokumentacija koju operator aerodroma mora čuvati u svojoj arhivi, sve dok je predmet pojačanog održavanja u uporabi.

 

Članak 7.

Izrazi upotrijebljeni u ovom Pravilniku imaju sljedeća značenja:

1) suhi snijeg: snijeg koji se moţe otpuhati i koji se raspada poslije pokuđaja stvaranja snjeţne grude, čija zapreminska masa iznosi pribliţno 0,35 kg/dmł;

2) vlažni snijeg: snijeg koji se sjedinjuje kada se stegne rukama i od kojega se moţe stvoriti snjeţna gruda, čija zapreminska masa iznosi pribliţno od 0,35 do 0,50 kg/dmł;

3) sabijeni snijeg: snijeg koji je sabijen u čvrstu masu koja se ne moţe viđe sabijati i mijenjati oblik, a koja se lomi u komade pri podizanju, čija zapreminska masa iznosi pribliţno 0,5 i viđe kg/dmł;

4) bljuzgavica: voda zasiăena snijegom koja se pri gaţenju unaokolo raspljusne, a čija zapreminska masa iznosi pribliţno od 0,5 do 0,8 kg/dmł;

5) vlažna površina za kretanje zrakoplova: površina čija je boja promijenjena zbog vlažnosti;

6) mokra površina za kretanje zrakoplova: površina natopljena vodom, ali bez vidljivog sloja vode;

7) barice: voda zadržana u udubljenjima;

8) vodeni sloj: vidljivi sloj vode kojim je pokrivena operativna površina.

 

II. PREGLEDI

Članak 8.

Operator aerodroma obvezan je voditi dokumentaciju o obavljenim pregledima u obliku obrazaca, dnevnika, zapisnika ili izvješća, a koju je obvezan čuvati najmanje pet godina u svojoj arhivi.

 

Članak 9.

(1) Redoviti pregled operativnih površina, instalacija i uređaja za svjetlosno obilježavanje (svjetla USS-a, staza za vožnju i stajanka, svjetla prilaza, pokazivači nagiba prilaženja, svjetla za obilježavanje prepreka i dr.) obavlja se najmanje dva puta na dan u vrijeme u kojem se aerodrom koristi na način koji ne ometa promet.

(2) Prvi redoviti pregled iz stavka 1. ovoga članka obavlja se prije prvog jutarnjeg redovitog leta, a ako je vrijeme u kojem se aerodrom koristi za zračni promet manje od 24 sata prvi redoviti pregled obavlja se prije otvaranje aerodroma za zračni promet.

(3) Drugi redoviti pregled obavlja se neposredno prije nastupanja noći.

(4) Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, pregledi se obavljaju i u kraćim vremenskim intervalima, ali ne dužim od 2 sata, ako su površine za kretanje zrakoplova pokrivene snijegom, ledom, bljuzgavicom, slanom, odnosno ako nastanu sljedeće promjene i to:

1) promjena koeficijenta trenja od 0,05;

2) promjena debljine sloja veća od 20 mm za suhi snijeg, veća od 10 mm za vlažni snijeg i veća od 5 mm za bljuzgavicu;

3) promjena raspoložive dužine ili širine USS-e od 10% ili više;

4) bilo koja promjena u vrsti atmosferskog taloga ili površini, koja zahtijeva izmjene u dijelu F ili T izvješća (obrazac br. 2);

5) formiranje snježnih nanosa duž jedne ili obje strane USS-e kada se objavljuje promjena razmaka od osi USS-e;

6) bilo koja promjena intenziteta ili uočljivosti svjetala USS-e;

7) promjena bilo kojih drugih uvjeta za koje se na temelju iskustava i poznavanja lokalnih uvjeta zna da su bitni.

(4) Pregled iz stavka 1. ovoga članka obavlja se i ako to zahtijeva nadležna kontrola zračnog prometa, odnosno zrakoplovni inspektor.

 

Članak 10.

(1) Izvješće o obavljenom pregledu izrađuje se na obrascu broj 1, a ako na operativnim površinama ima snijega, leda, bljuzgavice ili slane na obrascu broj 2.

(2) Izgled i sadržaj obrasca 1 i obrasca 2 iz stavka 1. ovoga članka prikazani su u Dodatku 1 i Dodatku 2 ovoga Pravilnika i čine njegov sastavni dio.

 

Članak 11.

Operator aerodroma, izvješće iz članka 10. ovoga Pravilnika dostavlja, bez odlaganja, nadležnoj kontroli zračnog prometa.

 

Članak 12.

(1) Ako se na operativnim površinama, uređajima za svjetlosno obilježavanje predviđa čišćenje ili drugi radovi, operator aerodroma, dužan je najmanje 2 sata prije početka radova obavijestiti nadležnu kontrolu zračnog prometa da će aerodrom biti zatvoren, odnosno najmanje 30 minuta prije završetka svih radova da će aerodrom biti ponovo otvoren.

(2) Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, aerodrom se može odmah zatvoriti ako nastanu iznenadne pojave (nenadan snježni pljusak, kiša koja se ledi, poplava, potres, prekid napajanja električnom energijom zbog oštećenja kabela i sl.).

 

Članak 13.

Operator aerodroma dužan je redovno pratiti izvješća Državnog hidrometeorološkog zavoda.

 

Članak 14.

(1) Pregled USS-a obavlja se po dijelovima.

(2) Dijelovi iz stavka 1. ovoga članka iste su dužine i obilježavaju se rimskim brojevima I, II i III, s tim što je dio I uvijek prva trećina dužine USS-e, gledano od praga s nižom brojnom oznakom.

 

Članak 15.

Pregled staza za vožnju obavlja se po dijelovima, a podjela na dijelove obavlja se u skladu s odredbom članka 14. stavak 2. ovoga Pravilnika.

 

Članak 16.

(1) Dubina atmosferskog taloga (snijega i bljuzgavice) mjeri se pomoću mjerne šipke na čitavoj dužini USS-e na razmaku od 3 m do 10 m, sa obje strane osi USS-e.

(2) Razmak između dvije mjerne točke može iznositi najviše 10% od dužine USS-e.

(3) Razmak između kraja USS-e i prve i posljednje mjerne točke mora iznositi približno 5% od dužine USS-e, računajući od krajeva USS-e.

(4) Srednja vrijednost debljine atmosferskog taloga za svaku trećinu USS-e izračunava se na temelju izmjerenih vrijednosti iz stavaka 1., 2. i 3. ovoga članka.

 

Članak 17.

(1) Operator aerodroma dužan je pored pregleda USS-a, obavljati pregled površina uz rub operativnih površina.

(2) Visina naslaga snijega uz rub operativnih površina utvrđuje se mjerenjem najveće visine tih naslaga, izražene u centimetrima i udaljenosti od ruba operativnih površina, izražene u metrima.

 

Članak 18.

(1) Uvjeti kočenja na operativnim površinama provjeravaju se mjerenjem i izračunavanjem koeficijenta trenja.

(2) Uvjeti kočenja na USS-i provjeravaju se kada je površina djelomično ili u potpunosti pokrivena snijegom, ledom, bljuzgavicom, slanom ili vodom, a na drugim operativnim površinama kada se može procijeniti da će ti uvjeti biti nepovoljni za kretanje zrakoplova.

(3) Koeficijent trenja mjeri se duž dvije mjerne linije koje su paralelne s osi USS-e, na razmaku od 3 m do 10 m s obje strane osi.

(4) Za svaki dio USS-e određuje se srednji koeficijent trenja.

(5) Ako se mjerenje obavlja kontinualnim mjernim uređajima, srednja vrijednost izračunava se na temelju podataka registriranih za svaku trećinu USS-e, a ako se mjerenje vrši kočionim vozilom – srednja vrijednost koeficijenta trenja izračunava se na temelju najmanje devet mjerenja duž svake od dvije mjerne linije, s tim što se obuhvaća cijela dužina USS-e. Razmak između dvije mjerne točke mora biti oko 10% od upotrebljive dužine USS-e.

 

Članak 19.

Uvjeti kočenja provjeravaju se uvijek kada nastanu okolnosti koje mogu utjecati na promjenu koeficijenta trenja.

 

Članak 20.

(1) Koeficijent trenja mjeri se uređajima koji su predviđeni standardima Organizacije međunarodnog civilnog zrakoplovstva (ICAO).

(2) Uređaj kojim se mjeri koeficijent trenja mora biti baždaren prema uputama proizvođača uređaja.

(3) Mjerenja se obavljaju pod uvjetom koje odredi proizvođač za svaki uređaj posebno i za određeno stanje površina (brzina, tehnika kočenja, težina, pritisak pneumatika, snijeg, voda i sl.).

 

Članak 21.

(1) Za mjerenje koeficijenta trenja na površini USS-e koja je pokrivena zbijenim snijegom i ledom, mogu se koristiti kontinualni mjerni uređaji (npr. skidometar, uređaj za mjerenje površinskog trenja – Friction tester,  – metar) ili vozilo s dijagonalnim kočenjem.

(2) Ako se na površini USS-e nalazi zbijeni snijeg, led ili vrlo tanak sloj suhog snijega može se koristiti uređaj za mjerenje usporenja (tapleymetar ili Jamesov uređaj za mjerenje usporenja).

(3) Osim uređaja iz stavka 2. ovoga članka, mogu se koristiti i drugi uređaji ako je izvršena korelacija s najmanje jednim od tipova uređaja iz stavka 1. ovog članka.

(4) Uređaj za mjerenje usporenja ili vozilo s dijagonalnim kočenjem ne može se koristiti na površinama pokrivenim snijegom pršićem ili bljuzgavicom.

 
Napomena: ostale odredbe, prilozi i dodaci ispušteni su u ovom info pregledu

 




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga