POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

 

1269

 

Ustavni sud Republike Hrvatske, u Drugom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Jasna Omejec, predsjed­nik Vijeća, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić i Vice Vukojević, članovi Vijeća, u postupku pokrenutom ustavnom tužbom Đ. O. iz P., koju zastupa S. O., odvjetnica iz P., na sjednici održanoj 6. svibnja 2005. godine, jednoglasno je donio

 

ODLUKU

 

I. Ustavna tužba se usvaja.

II. Ukidaju se:

– presuda Županijskog suda u Požegi, broj: -214/02-2 od 20. kolovoza 2002. godine i

– presuda Općinskog suda u Pakracu, broj: P-3/97-42 od 11. veljače 2002. godine.

III. Predmet se vraća Općinskom sudu u Pakracu na ponovni postupak.

IV. Ova odluka objavit će se u »Narodnim novinama«.

 

Obrazloženje
 

1. Đ. O. iz P. (u daljnjem tekstu: podnositeljica) podnijela je ustavnu tužbu protiv presude Županijskog suda u Požegi, broj: -214/02-2 od 20. kolovoza 2002. godine, kojom je odbijena njezina žalba kao neosnovana i potvrđena presuda Općinskog suda u Pakracu, broj: P-3/97-42 od 11. veljače 2002. godine.

Prvostupanjskom presudom odbijen je tužbeni zahtjev podnositeljice kojim je od Grada Pakraca (tuženik u parničnom postupku) tražila sklapanje ugovora o prodaji stana na kojem postoji stanarsko pravo na temelju odredbi Zakona o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo (»Narodne novine«, broj 43/92. – pročišćeni tekst, 69/92., 25/93., 26/93., 48/93., 2/94., 29/94., 44/94., 47/94., 58/95., 11/96., 11/97. – odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 68/98., 96/99., 120/00. i 94/01.).

2. Podnositeljica u ustavnoj tužbi ističe pogrešnu primjenu materijalnog prava. Naime, podnositeljica smatra da su sudovi zauzeli pogrešno pravno stajalište prema kojem za njezin slučaj nije mjerodavan Zakon o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo, nego odredba članka 2. stavka 1. Zakona o davanju u najam stanova na oslobođenom teritoriju (»Narodne novine«, broj 73/95. i 91/96., u daljnjem tekstu: Zakon o davanju u najam stanova), prema kojoj je njoj, prema stajalištu sudova, prestalo stanarsko pravo po sili zakona.

Svoje stajalište podnositeljica obrazlaže činjenicom da je na stanu u Pakracu stekla stanarsko pravo 1987. godine i da joj stanarsko pravo nije otkazano. Dalje navodi da je 1991. godine, odmah po izbijanju rata, u njen stan ušla hrvatska policija u kojem je oformila svoj punkt, te da ona stan nije napustila nego se privremeno sklonila kod prijatelja kada je i protjerana iz Pakraca od paravojnih srpskih formacija. U Pakrac se vratila u proljeće 1996. godine kada je 1. travnja 1996. godine podnijela zahtjev za otkup stana.

Podnositeljica od Ustavnog suda traži donošenje odluke kojom bi se ocijenilo i utvrdilo da je osporenim presudama, zbog pogrešne primjene materijalnog prava, povrijeđeno ustavno pravo propisano odredbom članka 14. stavka 2., a na koju ukazuje u ustavnoj tužbi. Također navodi da su osporene presude suprotne članku 3. i članku 117. stavku 3. Ustava.

Ustavna tužba je osnovana.

3. U postupku pokrenutom ustavnom tužbom na temelju odredbe članka 62. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), Ustavni sud, u granicama zahtjeva istaknutog u ustavnoj tužbi, utvrđuje je li u postupku odlučivanja o pravima i obvezama ili o sumnji ili optužbi zbog kažnjivog djela povrijeđeno podnositelju ustavno pravo, pri čemu se, u pravilu, ne upušta u pitanje jesu li sudovi pravilno i potpuno utvrdili činjenično stanje i ocijenili dokaze. Za Ustavni sud relevantne su samo one činjenice od čijeg postojanja ovisi ocjena o povredi ustavnog prava.

4. Uvidom u spis Općinskog suda u Pakracu, broj: P-3/97, Ustav­ni sud je utvrdio sljedeće:

U prvostupanjskom postupku utvrđena je nespornom činjenica da je podnositeljica nositeljica stanarskog prava na stanu na prvom katu stambene zgrade u Pakracu, M. H. broj 8, stan broj 6, koji stan je podnositeljica dobila na korištenje od Općine Pakrac (pravni sljednik Grad Pakrac) 1987. godine; podnositeljica je stan napustila i ne koristi ga od kolovoza 1991. godine; u tom stanu od kraja 1992. godine ili početka 1993. godine pa nadalje stanuje D. S., koji je stan dobio na privremeno korištenje rješenjem Komisije za dodjelu stanova na privremeno korištenje Općine Pakrac; podnositeljica je podnijela zahtjev za otkup stana 1. travnja 1996. godine koji je tuženik odbio dopisom od 26. rujna 1996. godine navodeći da njezin zahtjev ne može biti riješen, jer joj je prestalo stanarsko pravo nad navedenim stanom sukladno članku 2. Zakona o davanju u najam stanova, jer je podnositeljica, kao nositelj stanarskog prava, taj stan napustila i nije ga koristila dulje od 90 dana od dana stupanja na snagu tog Zakona.

Podnositeljica je 15. siječnja 1997. godine podnijela tužbu protiv Grada Pakraca pred Općinskim sudom u Pakracu zahtijevajući donošenje presude koja će zamijeniti ugovor o prodaji stana na kojem postoji stanarsko pravo sukladno članku 20. Zakona o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo.

Sudovi su odbili tužbeni zahtjev podnositeljice zauzevši stajalište da se na konkretan slučaj kao mjerodavan primjenjuje Zakon o davanju u najam stanova i to odredba članka 2. stavka 1. tog Zakona prema kojoj stanarsko pravo na stanovima u društvenom vlasništvu, državnom vlasništvu, odnosno vlasništvu pravnih osoba, a koji se nalaze na ranije okupiranom, a sada oslobođenom teritoriju Republike Hrvatske, prestaje po sili zakona ako je nositelj stanarskog prava isti napustio i ne koristi ga dulje od 90 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona. Budući da je podnositeljica napustila stan u Pakracu na kojem je imala stanarsko pravo i isti ne koristi od kolovoza 1991. godine, podnositeljici je, sukladno navedenoj odredbi Zakona o davanju u najam stanova, prestalo stanarsko pravo na stanu po sili zakona, te iz tog razloga ne ispunjava uvjete za kupnju stana koji su propisani Zakonom o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo.

5. Zakon o davanju u najam stanova na oslobođenom teritoriju donesen je 20. rujna 1995. godine, objavljen je u »Narodnim novinama« 27. rujna 1995. godine, a stupio je na snagu danom objave u »Narodnim novinama«, to jest 27. rujna 1995. godine.

Zakon o davanju u najam stanova prestao je važiti stupanjem na snagu Zakona o prestanku važenja Zakona o davanju u najam stanova na oslobođenom teritoriju. Taj je Zakon objavljen u »Narodnim novinama«, broj 101 od 28. srpnja 1998. godine, a stupio je na snagu osmi dan od dana njegove objave u »Narodnim novinama«, to jest 5. kolovoza 1998. godine.

6. Ustavni sud utvrđuje da svaki pojedinačni akt nadležnog tijela kojim se odlučuje o pravima i obvezama stranaka u konkretnom postupku (sudska presuda, upravni akt) mora biti donesen u skladu sa svrhom mjerodavnog zakona koji se na taj slučaj primjenjuje.

Ako donositelj pojedinačnog akta (sud, upravno tijelo) podvede utvrđeno činjenično stanje pod propis koji za takvo stanje ne može vrijediti, jer je pogrešno protumačio svrhu zakona (pogrešna subsumcija), radi se o indirektnoj povredi materijalnog prava.

7. Ustavni sud ocjenjuje da su u primjeni Zakona o davanju u najam stanova na konkretnu pravnu situaciju podnositeljice sudovi bili dužni uvažiti svrhu navedenog zakona i s njom povezan krug adresata na koji se taj zakon primjenjuje.

Zakon o davanju u najam stanova, naime, donesen je 1995. godine, nakon što je Republika Hrvatska oslobodila dijelove do tada okupiranih dijelova državnog područja. U obrazloženju Konačnog prijedloga Zakona o davanju u najam stanova (Prijedlog zakona, br. 545, klasa: 370-01/95-01/15, urbroj: 62-95-448 od 15. rujna 1995. godine), Vlada Republike Hrvatske kao predlagatelj zakona navela je sljedeće: »Republika Hrvatska u vojno-redarstvenim akcijama »Bljesak« i »Oluja« oslobodila je i u hrvatski pravni sustav integrirala velik dio do tada okupiranog teritorija Republike Hrvatske. Nakon oslobođenja, većina stanovništva (u pravilu građana srpske nacionalnosti) napustila je taj teritorij te otišla na još uvijek okupirani teritorij Republike Hrvatske, u tzv. SR Jugoslaviju (Srbiju i Crnu Goru) ili na okupirani teritorij Republike Bosne i Hercegovine. Njihovim odlaskom ostala je napuštena imovina u njihovom vlasništvu ili koju su po raznim osnovama koristili. Tako je, između ostalog, ostao napušten i velik broj stanova (u društvenom vlasništvu, držav­nom vlasništvu, vlasništvu pravnih osoba) na kojima su te osobe bile nositelji stanarskog prava. (...) Donošenjem predloženog Zakona stvorit će se pretpostavke za daljnju uporabu (najam), stanova koje su njihovi dosadašnji nositelji stanarskog prava napustili i ne koriste ga u roku propisanom Zakonom«.

Navedena svrha Zakona, kao i krug njegovih adresata, sadržani su u odredbama članka 1. stavka 1. i članka 2. stavka 1. Zakona o davanju u najam stanova koje glase:

»Članak 1.

Ovim Zakonom uređuje se davanje u najam stanova na kojima sukladno odredbama ovoga Zakona prestaje stanarsko pravo u društvenom vlasništvu, državnom vlasništvu, odnosno vlasništvu pravnih osoba koje su to vlasništvo stekle na temelju posebnih propisa, a nalaze se na ranije okupiranom, sada oslobođenom teritoriju Republike Hrvatske. (...)«

»Članak 2.

Stanarsko pravo na stanovima iz članka 1. ovoga Zakona prestaje po sili zakona ako je nositelj stanarskog prava isti napustio i ne koristi ga dulje od 90 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona. (...)«

Sukladno navedenom, Zakon o davanju u najam stanova odnosi se na osobe koje su nakon oslobođenja 1995. godine napustile dotada okupirani teritorij Republike Hrvatske.

Podnositeljica ustavne tužbe napustila je stan u Pakracu u mjesecu kolovozu 1991. godine. Stoga podnositeljica, prema ocjeni Ustavnog suda, ne pripada kategoriji osoba na koju se odnosi Zakon o davanju u najam stanova.

Sudovi su pogrešno na konkretnu pravnu situaciju podnositeljice primijenili kao mjerodavan Zakon o davanju u najam stanova. Slijedom toga, sudovi su u osporenim presudama pogrešno utvrdili i da je po sili članka 2. stavka 1. Zakona o davanju u najam stanova – nakon isteka roka od 90 dana od dana njegova stupanja na snagu (to jest, 5. siječnja 1996. godine) – podnositeljici prestalo stanarsko pravo na stanu u Pakracu.

Zbog navedenih razloga, osporenom presudom drugostupanjskog suda podnositeljici je povrijeđeno ustavno pravo jednakosti pred zakonom, zajamčeno člankom 14. stavkom 2. Ustava, ali i ustavno pravo na pravično suđenje propisano člankom 29. stavkom 1. Ustava, prema kojem svatko ima pravo da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud pravično odluči o njegovim pravima i obvezama.

8. Podnositeljica u ustavnoj tužbi ističe i povrede članka 3. i članka 117. stavka 3. Ustava. Ustavni sud utvrđuje da navedene odredbe Ustava ne sadrže ljudska prava i temeljne slobode koje se štite u ustavnosudskom postupku pokrenutom ustavnom tužbom temeljem odredbe članka 62. stavka 1. Ustavnog zakona.

9. Slijedom iznijetog, na temelju odredaba članaka 73. i 76. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u izreci.

10. Odluka o objavi temelji se na odredbama članka 29. Ustav­nog zakona.

Broj: U-III-2174/2002

Zagreb, 6. svibnja 2005.

 

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Predsjednik Vijeća

dr. sc. Jasna Omejec, v. r.

 




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga