POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

1319

Ustavni sud Republike Hrvatske, u I. Vijeću za izborne sporove, u sastavu sudac Nevenka Šernhorst, predsjednik Vijeća, te suci Željko Potočnjak i Milan Vuković, članovi Vijeća, odlučujući u izbornom sporu o žalbama za zaštitu izbornog prava Samostalne demokratske srpske stranke, Općinske organizacije Dvor, Hrvatske stranke umirov­ljenika, Općinske organizacije Dvor te Miloša Mrkobrade, nositelja Nezavisne općinske liste, na sjednici održanoj 23. svibnja 2005. godine, jednoglasno je donio

ODLUKU

I. Usvajaju se žalbe Samostalne demokratske srpske stranke (SDSS), Općinske organizacije Dvor, Hrvatske stranke umirovljenika (HSU), Općinske organizacije Dvor, te Miloša Mrkobrade, nositelja Nezavisne općinske liste za Općinsko vijeće Općine Dvor, protiv rješenja Županijskog izbornog povjerenstva Sisačko-moslavačke županije, klasa: 013-01/05-01/01, urbroj: 2176/01-05-241 od 19. svibnja 2005. godine.

II. Poništava se rješenje Županijskog izbornog povjerenstva Sisačko-moslavačke županije, klasa: 013-01/05-01/01, urbroj: 2176/01-05-241 od 19. svibnja 2005. godine, u dijelu točke 1. izreke u kojem se utvrđuje:

– broj mjesta u Općinskom vijeću Općine Dvor koje su dobile kandidacijske liste;

– da je u Općinsko vijeće Općine Dvor izabrano četrnaest (14) članova, a petnaesti (15.) član nije izabran.

III. Utvrđuje se da je na izborima za članove Općinskog vijeća Općine Dvor, provedenima 15. svibnja 2005. godine, jedan (1) član Općinskog vijeća Općine Dvor izabran s liste Hrvatske stranke umirovljenika, a jedan (1) član Općinskog vijeća Općine Dvor s Nezavisne općinske liste Miloša Mrkobrade, tako da Općinsko vijeće Općine Dvor ima ukupno sedamnaest (17) članova, kako slijedi:

– četiri (4) člana izabranih s liste Hrvatske demokratske zajednice,

– tri (3) člana izabrana s liste Samostalne demokratske srpske stranke,

– dva (2) člana izabrana s koalicijske kandidacijske liste Hrvatske seljačke stranke, Hrvatske narodne stranke i Liberalne stranke,

– dva (2) člana izabrana s liste Socijaldemokratske partije Hrvatske,

– jedan (1) član izabran s Nezavisne općinske liste Branislava Pavlovića,

– jedan (1) član izabran s Nezavisne općinske liste Ćoje Stojana Krnjaića,

– jedan (1) član izabran s liste Hrvatske stranke prava,

– jedan (1) član izabran s liste Srpske narodne stranke,

– jedan (1) član izabran s liste Hrvatske stranke umirovljenika,

– jedan (1) član izabran s Nezavisne općinske liste Miloša Mrkobrade.

IV.  Ova odluka objavit će se u »Narodnim novinama«.

 

Obrazloženje
 

1. Samostalna demokratska srpska stranka (SDSS), Općinska organizacija Dvor, Hrvatska stranka umirovljenika (HSU), Općinska organizacija Dvor i Miloš Mrkobrada, nositelj Nezavisne općinske liste, podnijeli su zasebne žalbe protiv rješenja Županijskog izbornog povjerenstva Sisačko-moslavačke županije (u daljnjem tekstu: nadležni ŽIP), klasa: 013-01/05-01/01, urbroj: 2176/01-05-241 od 19. svibnja 2005. godine kojim su djelomično uvaženi prigovori SDSS i HSU te je izmijenjena odluka Općinskog izbornog povjerenstva Općine Dvor o utvrđivanju i objavljivanju rezultata glasovanja za izbor članova Općinskog vijeća Općine Dvor, klasa: 013-03/05-01/01, urbroj: 2176/08-05-02-01-17 od 16. svibnja 2005. godine, u točkama II., III. i V. (u daljnjem tekstu: odluka OIP-a).

2. U točki I. odluke OIP-a utvrđen je broj glasova koje su pojedine kandidacijske liste dobile. U točki II. odluke OIP-a utvrđuje se broj mjesta u Općinskom vijeću Općine Dvor po kandidacijskim listama (ukupno 16 vijećnika):

1.         Hrvatska demokratska zajednica – HDZ                     4 vijećnika

2.         Samostalna demokratska srpska stranka – SDSS        3

3.         koalicijska kandidacijska lista                                      2

            Hrvatska seljačka stranka – HSS

            Hrvatska narodna stranka – HNS

            Liberalna stranka – LS

4.         Socijaldemokratska partija Hrvatske – SDP                2

5.         Nezavisna općinska lista – Branislav Pavlović              2

6.         Nezavisna općinska lista – Ćoja Stojan Krnjaić           1

7.         Hrvatska stranka prava                                               1

8.         Srpska narodna stranka – SNS                                   1

U točki III. odluke OIP-a poimenično se navode izabrani članovi Općinskog vijeća. U točki IV. odluke OIP-a utvrđuje se da na provedenim izborima nije osigurana zastupljenost pripadnika hrvatskog naroda, sukladno članku 13. Zakona o izboru članova predstav­   ničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (»Narodne novine«, broj 33/01., 10/02. – odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, broj: U-I-39/2002, 155/02. – članak 43. stavak 2. Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina, 45/03., 43/04. – odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, broj: U-I-2494/2002, 40/05., 44/05. – pročišćeni tekst; u daljnjem tekstu: Zakon o lokalnim izborima) i članku 1. Statutarne odluke o broju vijećnika Općinskog vijeća Općine Dvor iz hrvatskog naroda (Službeni vjesnik, broj 9/03 od 16. travnja 2003.) prema kojem članku u vijeću od petnaest (15) članova mora biti najmanje pet (5) članova iz hrvatskog naroda. Budući da su na provedenim izborima izabrana četiri (4) predstavnika hrvatskog naroda, radi ostvarivanja odgovarajuće zastupljenosti hrvatskog naroda Općinsko izborno povjerenstvo ocijenilo je da broj članova Općinskog vijeća treba povećati sukladno članku 10. stavku 2. Zakona o lokalnim izborima, te je utvrdilo, po redu prema razmjernom uspjehu svake liste na izborima, da se petim predstav­nikom hrvatskog naroda u Općinskom vijeću Općine Dvor smatra izabranim kandidat s liste Hrvatske demokratske zajednice (HDZ).

U točki V. odluke OIP-a utvrđuje se da se nije mogao dobiti konačan broj vijećnika izračunom na temelju članka 27. stavaka 1. i 2. Zakona o lokalnim izborima, s obzirom na broj i razdiobu važećih glasova koje su dobili Nezavisna općinska lista Branislava Pavlovića, Nezavisna općinska lista Ćoje Stojana Krnjaića, lista Hrvatske stranke prava i lista Srpske narodne stranke. Stoga se pozivom na stavak 3. članka 27. Zakona o lokalnim izborima utvrđuje da još jedno mjesto pripada Nezavisnoj općinskoj listi Branislava Pavlovića jer je ta lista od svih u toj točki navedenih lista dobila najviše glasova.

3. Protiv te odluke prigovor je podnijela Samostalna demokratska srpska stranka (SDSS) smatrajući da je pogrešno utvrđeno kako Općinsko vijeće Općine Dvor ima »brojiti« 16 vijećnika, kada ih prema Statutu Općine Dvor treba biti 15. Osim toga smatra da bi prema D`Hondtovoj metodi mandat mogao jedino pripasti Hrvatu s kandidacijske liste Hrvatske stranke umirovljenika ili neke druge stranke, a nikako s liste HDZ-a.

Prigovor je podnijela i Hrvatska stranka umirovljenika (HSU) smatrajući u bitnom da ta stranka ima najviše prava da petnaesti član Općinskog vijeća Općine Dvor (peti pripadnik hrvatskog naroda) bude s njihove liste, konkretno Gordana Trajbar-Beronja, a sljedeći po redu eventualno može biti pripadnik hrvatskog naroda s liste SDP-a. Također smatra pogrešnim utvrđenje o broju vijećnika (16).

Prigovor na rezultate glasovanja podnio je i Miloš Mrkobrada, nositelj Nezavisne općinske liste, postavljajući pitanje »zašto?« na točku II. Odluke (16 vijećnika) i točku V. (davanje drugog mandata Nezavisnoj općinskoj listi Branislava Pavlovića). O tom prigovoru nadležni ŽIP nije odlučivao, jer prigovor nije pravodobno dostavljen nadležnom ŽIP-u te je protekao zakonom propisani rok za odlučivanje o tom prigovoru (prigovor je u nadležnom ŽIP-u zaprimljen 21. svibnja 2005.). Iz očitovanja nadležnog ŽIP-a od 21. svibnja 2005., proizlazi da je na dan 18. svibnja 2005., kada je prigovor putem Općinskog izbornog povjerenstva telefaks uređajem proslijeđen nad­ležnom ŽIP-u, nadležni ŽIP imao poteškoća s neispravnim telefaksuređajem, te prigovor Miloša Mrkobrade nije zaprimljen, a i nije moguće utvrditi je li prigovor tog dana doista proslijeđen nadležnom ŽIP-u. Stoga je prigovor Miloša Mrkobrade zajedno s njegovom žalbom nadležni ŽIP dostavio Ustavnom sudu na odlučivanje.

4. Osporenim rješenjem nadležni ŽIP je u točki 1. izreke, djelomično uvažavajući prigovore SDSS-a i HSU, izmijenio odluku Općinskog izbornog povjerenstva pod točkom II., tako da ista glasi:

Broj mjesta u Općinskom vijeću Općine Dvor dobile su kandidacijske liste kako slijedi:

1.         Hrvatska demokratska zajednica – HDZ                     3

2.         Samostalna demokratska srpska stranka – SDSS        3

3.         koalicijska kandidacijska lista                                      2

            Hrvatska seljačka stranka – HSS

            Hrvatska narodna stranka – HNS

            Liberalna stranka – LS

4.         Socijaldemokratska partija Hrvatske – SDP                2

5.         Nezavisna općinska lista – Branislav Pavlović              1

6.         Nezavisna općinska lista – Ćoja Stojan Krnjaić           1

7.         Hrvatska stranka prava                                               1

8.         Srpska narodna stranka – SNS                                   1

Nadležni ŽIP je točku III. odluke OIP-a izmijenio na način da je slijedom rezultata koje su ostvarile kandidacijske liste utvrdio da je u Općinsko vijeće Općine Dvor izabrano četrnaest (14) članova (poimenično naznačenih), dok petnaesti (15.) član nije izabran.

Točkom 2. izreke osporenog rješenja brisao je u cijelosti točku V. odluke OIP-a.

Točkom 3. izreke osporenog rješenja utvrdio je i objavio da je u Općinsko vijeće Općine Dvor izabran predstavnik hrvatskog naroda s kandidacijske liste Hrvatske demokratske zajednice, »čime je osigurana zastupljenost pripadnika hrvatskog naroda u tom predstav­ničkom tijelu, koji na taj način brojčano postaje petnaesti (umjesto šesnaesti) član«.

U preostalom dijelu odluka OIP-a ostala je neizmijenjena.

Nadležni ŽIP je utvrdio da nisu ispunjeni uvjeti da Općinsko vijeće Općine Dvor ima 16 vijećnika, pozvavši se na odredbe Statuta Općine Dvor.

Prema ostvarenom broju glasova, nadležni ŽIP je utvrdio izračun vijećnika prema D`Hondtovoj metodi:

 

Red. br.           br. glasova       br. vijećnika     lista

 

8.                     526                  3                      SDSS

1.                     476                  3                      HDZ

2.                     391                  2                      Koalicijska lista

                                                                       HSS, HNS, LS

9.                     355                  2                      SDP

7.                     224                  1                      NL Branislav Pavlović

5.                     213                  1                      NL Ćoja Stojan Krnjaić

3.                     188                  1                      HSP

10.                   150                  1                      SNS

4.                     145                  0                      HSU

6.                     145                  0                      NL Miloš Mrkobrada

Budući da su liste Hrvatska stranka umirovljenika (HSU) i Nezavisna općinska lista Miloša Mrkobrade dobile jednak broj glasova, to jest po 145, a D`Hondtovom metodom ni jedna od tih dviju lista nije dobila petnaesti mandat, nadležni ŽIP je u tom dijelu izmijenio odluku OIP-a, te utvrdio da je u Općinsko vijeće Općine Dvor izabrano 14 vijećnika.

Prigovore u svezi s petim predstavnikom hrvatskog naroda izabranim s liste Hrvatske demokratske zajednice (HDZ) ocijenio je neosnovanima. Pozvavši se na odredbe članaka 10. stavka 2. i 13. stavka 3. Zakona o lokalnim izborima, nadležni ŽIP ističe da je Hrvatska demokratska zajednica (HDZ) dobila više glasova od ostalih kandidacijskih lista (a Hrvatska stranka umirovljenika (HSU) i Nezavisna lista Miloša Mrkobrade nisu ušle u Općinsko vijeće Općine Dvor), pa je stoga pravilno peti predstavnik hrvatskog naroda izabran s kandidacijske liste HDZ-a.

5. Samostalna demokratska srpska stanka (SDSS) i Hrvatska stranka umirovljenika (HSU) u žalbi Ustavnom sudu u bitnome ponavljaju navode iz prigovora koji se odnose na izbor petog predstavnika hrvatskog naroda s liste Hrvatske demokratske zajednice (HDZ).

Miloš Mrkobrada, nositelj Nezavisne općinske liste, u žalbi ističe da o njegovom prigovoru nadležni ŽIP nije odlučio. Smatra da nije bilo potrebe D`Hondtovom metodom dijeliti glasove budući da su sve liste prešle izborni prag. Ističe nadalje da je, zbog različitih rezultata izbora iznesenih u odluci Općinskog izbornog povjerenstva i rješenju nadležnog ŽIP-a, ponovo pregledao zapisnike sa svih biračkih mjesta te utvrdio da je Hrvatska stranka umirovljenika (HSU) dobila 144 glasa, slijedom čega je pogrešan zaključak nadležnog ŽIP-a da petnaestog člana Općinskog vijeća nije bilo moguće izabrati. Također smatra da je nadležni ŽIP pogrešno protumačio odredbe članka 10. Zakona o lokalnim izborima, jer matematičkim izračunom, razmjerno, taj mandat nije mogao dobiti kandidat s liste Hrvatske demokratske zajednice (HDZ).

 

Žalbe su djelomično osnovane.

6. Ustavni sud utvrđuje da Miloš Mrkobrada, nositelj Nezavisne općinske liste, ima pravo podnijeti žalbu Ustavnom sudu kao podnositelj prigovora, sukladno odredbi članka 60. Zakona o lokalnim izborima, iako o njegovom prigovoru nadležni ŽIP nije riješavao niti je moguće utvrditi je li njegov prigovor pravodobno proslijeđen nadležnom ŽIP-u.

Razmatrajući žalbene navode i prigovor tog žalitelja Sud je utvrdio da pitanje pogrešnog zbrajanja glasova žalitelj iznosi po prvi put tek u žalbi opravdavajući to ponovnim pregledom zapisnika s biračkih mjesta. Ističe da je ponovno pregledao zapisnike s biračkih mjesta budući da se u odluci Općinskog izbornog povjerenstva i rješenju nadležnog ŽIP-a navode različiti rezultati izbora. Usporedbom navedenih akata Ustavni sud je utvrdio da je broj glasova koje su dobile pojedine liste jednako naznačen u oba akta. Osim toga, uvidom u zapisnike sa svih 12 biračkih mjesta na području Općine Dvor i zapisnik o radu biračkog odbora za raseljene birače (biračko mjesto u Vukovaru), Ustavni sud je utvrdio da je Hrvatska stranka umirovljenika dobila 145 glasa, jednako kao i Nezavisna općinska lista Miloša Mrkobrade.

7. Prema odredbi članka 27. stavka 4. Zakona o lokalnim izborima (pročišćeni tekst) pravo na sudjelovanje u diobi mjesta u predstavničkom tijelu jedinice imaju liste koje na izborima dobiju najmanje 5% važećih glasova birača. Zakonski izborni prag predstav­lja najmanju razinu potpore birača, odnosno najmanji broj važećih glasova birača što ga kandidacijske liste moraju dobiti na izborima da bi ostvarile pretpostavke za sudjelovanje u konačnom postupku raspodjele mandata, koji se, nakon utvrđivanja broja važećih glasova za svaku listu koja je prešla izborni prag, provodi primjenom D`Hondtove metode preračunavanja glasova u mandate.

Prema odredbi članka 27. stavka 2. Zakona o lokalnim izborima (pročišćeni tekst) dioba dobivenih važećih glasova u vijećničke mandate odvija se u dvije faze – ukupan broj važećih glasova koje je dobila svaka pojedina lista dijeli se s brojevima od 1 do zaključno broja koliko se članova predstavničkog tijela jedinice bira na izborima (u konkretnom slučaju 15); od svih dobivenih rezultata posloženih po veličini od najvećeg prema manjem, posljednji po redu (u konkretnom slučaju 15.) jest zajednički djelitelj kojim se u drugoj fazi dijeli ukupan broj glasova svake kandidacijske liste:

 

Dobiven broj glasova dijeli se s brojem:

HDZ

HSS

HNS

HSP

HSU

NL Krnjaić

NL
Mrkobrada

NL

Pavlović

SDSS

SDP

SNS

1

476,00

391,00

188,00

145,00

213,00

145,00

224,00

526,00

355,00

150,00

2

238,00

195,50

94,00

72,50

106,50

72,50

112,00

263,00

177,50

75,00

3

158,66

130,33

62,66

48,33

71,00

48,33

74,66

175,33

118,33

50,00

4

119,00

97,75

47,00

36,25

53,25

35,25

56,00

131,50

88,75

37,50

5

95,20

78,20

itd.

itd.

itd.

itd.

itd.

105,20

71,00

itd.

6

79,33

65,16

 

 

 

 

 

87,66

itd.

 

7

itd.

itd.

 

 

 

 

 

itd.

 

 

           

 

U konkretnom slučaju petnaesti po veličini, dakle zajednički djelitelj, jest broj 145:

 

SDSS

 

526: 145 = 3,62

HDZ

 

476: 145 = 3,28

HSS-HNS-LS

 

391: 145 = 2,69

SDP

 

355: 145 = 2,44

NL Pavlović

 

224: 145 = 1,54

NL Krnjaić

 

213: 145 = 1,46

HSP

 

188: 145 = 1,29

SNS

 

150: 145 = 1,03

HSU

 

145: 145 = 1,00

NL Mrkobrada

145: 145 = 1,00

 

U postupku raspodjele dobivenih glasova u mandate nadležni ŽIP pravilno je utvrdio da je SDSS osvojio tri (3) vijećnička mandata, HDZ tri (3) vijećnička mandata, HSS-HNS-LS dva (2) vijećnička mandata, SDP dva (2) vijećnička mandata, NL Branislava Pavlovića, NL Ćoje Stojana Krnjaića, HSP i SNS po jedan (1) vijećnički mandat. Nadalje je pravilno utvrdio činjenicu da dvije liste (HSU i NL Miloša Mrkobrade) imaju jednak broj glasova (145), pri čemu je broj 145 ujedno i zajednički djelitelj iz članka 27. stavka 2. Zakona o lokalnim izborima, pa postoji dvojba kojoj od tih dviju lista dodijeliti preostali mandat.

Za određivanje liste s koje će biti izabran petnaesti (15.) vijećnik u konkretnom slučaju nije bilo moguće primijeniti ni dopunsko zakonsko mjerilo za diobu dobivenih važećih glasova u mandate, propisano člankom 27. stavkom 3. Zakona o lokalnim izborima (pročišćeni tekst), koji glasi:

»Ako su važeći glasovi tako podijeljeni da se ne može utvrditi koja bi od dvije ili više lista dobila jedno mjesto ili još jedno mjesto u predstavničkom tijelu, ono pripada onoj listi koja je dobila više glasova.«

Navedeno zakonsko mjerilo u konkretnom slučaju nije primjenjivo stoga što su dvije liste (HSU i NL Miloša Mrkobrade) dobile jednak broj važećih glasova, istovjetan zajedničkom djelitelju, pa obje imaju jednako pravo na petnaesto (15.) vijećničko mjesto u Općinskom vijeću Općine Dvor.

S obzirom da u Zakonu o lokalnim izborima nije sadržano pravilo postupanja u slučaju kad za isto mjesto u predstavničkom tijelu konkuriraju dvije (ili više) lista, jer su dobile jednak broj važećih glasova birača, koji broj je ujedno i zajednički djelitelj iz članka 27. stavka 2. Zakona o lokalnim izborima (pročišćeni tekst), Ustavni sud je tu zakonsku pravnu prazninu popunio analognom primjenom odgovarajućih izbornopravnih pravila sadržanih u članku 10. Zakona o lokalnim izborima (pročišćeni tekst) o povećanju broja članova predstavničkog tijela, te svoje stajalište detaljno obrazložio u odluci broj: U-VIIA-2209/2005 (U-VIIA-2246/2005) od 22. svibnja 2005. godine.

Analognom primjenom tog zakonskog pravila u konkretnoj pravnoj situaciji osigurava se da svaka lista, koja sudjeluje u podjeli vijećničkih mandata, za jednak broj dobivenih važećih glasova (u ovom slučaju taj broj odgovara zajedničkom djelitelju od 145 dobivenih važećih glasova) ima pravo na jedno mjestu u Općinskom vijeću Općine Dvor.

Slijedom tog stajališta Suda, a imajući u vidu činjenično stanje u konkretnom slučaju, Ustavni sud utvrđuje da Hrvatska stranka umirovljenika i Nezavisna općinska lista Miloša Mrkobrade imaju pravo na po jedno mjesto u Općinskom vijeću Općine Dvor.

8. Prema odredbi članka 10. stavka 1. Zakona o lokalnim izborima (pročišćeni tekst) istodobno s utvrđivanjem rezultata glasovanja za predstavnička tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, nadležno izborno povjerenstvo utvrđuje i objavljuje je li na provedenim izborima osigurana zastupljenost nacionalnih manjina. Ako se utvrdi da (nakon postupka podjele mandata, opisanog u točki 8. obrazloženja ove Odluke) nije postignuta odgovarajuća zastupljenost predstavnika nacionalnih manjina, broj članova predstavničkog tijela jedinice povećat će se do broja koji je potreban da bi odgovarajuća zastupljenost bila ostvarena, a izabranima će se smatrati oni pripadnici određene manjine koji su bili kandidirani na izbornim listama, a nisu izabrani, po redu prema razmjernom uspjehu svake liste na izborima (članak 10. stavak 2.).

Ustavni sud ocijenjuje pravilnim tumačenje navedenih odredbi od strane nadležnog ŽIP-a, te u tom dijelu smatra navode žalbi neosnovanima.

Naime, polazeći od utvrđenja Općinskog izbornog povjerenstva i nadležnog ŽIP-a o tome da na izborima nije osigurana zastupljenost pripadnika hrvatskog naroda, pravilno je utvrdio nadležni ŽIP da je redoslijed kandidacijskih lista, onih na kojima se nalaze pripadnici hrvatskog naroda, prema razmjernom uspjehu svake liste takav, da je najveći broj glasova (476) dobila lista HDZ, s čije liste se kandidat (četvrti na listi) ima smatrati izabranim petim predstav­nikom hrvatskog naroda.

9. Slijedom iznijetog, Ustavni sud je, na temelju članka 128. alineje 9. Ustava, te članka 87. alineje 3. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst), odlučio kao u izreci.

10. Odluka o objavi temelji se na odredbi članka 29. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.

 

Broj: U-VIIA-2249/2005

Zagreb, 23. svibnja 2005.

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Predsjednik Vijeća

mr. sc. Nevenka Šernhorst, v. r.

 




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga