POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

1366

Ustavni sud Republike Hrvatske, u Prvom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Željko Potočnjak, predsjednik Vijeća, te suci Ivan Matija, Agata Račan, Smiljko Sokol, Nevenka Šern­horst i Milan Vuković, članovi Vijeća, odlučujući o ustavnoj tuž­bi M. M. iz V., kojeg zastupa V. Č., odvjetnica u R., na sjednici održanoj 12. svibnja 2005. godine, jednoglasno je donio

ODLUKU

I. Ustavna tužba se usvaja.

II. Općinski sud u Bujama dužan je donijeti odluku u predmetu koji se vodi pred tim sudom, pod brojem: P-341/92 u najkraćemu mo­gućem roku, ali ne duljem od šest (6) mjeseci, računajući od prvoga idućeg dana od dana objave ove odluke u »Narodnim no­vina­ma«.

III. Na temelju članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona o Ustav­nom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst) podnositelju ustavne tužbe M. M. iz V., određuje se primjerena naknada zbog povrede ustavnog prava iz članka 29. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 41/01. – pročišćeni tekst) u iznosu od 9.800,00 kuna.

IV. Naknada iz točke III. izreke ove odluke bit će isplaćena iz državnog proračuna u roku od tri mjeseca od dana podnošenja zahtjeva podnositelja Ministarstvu financija Republike Hrvatske za njezinu isplatu.

V. Ova odluka objavit će se u »Narodnim novinama«.

 

Obrazloženje
 

1. Podnositelj je dana 27. siječnja 2005. godine podnio ustavnu tužbu pozivom na odredbu članka 63. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/92. – u daljnjem tekstu: Ustavni zakon) smatrajući da mu je nerazumno dugim trajanjem parničnog postupka pred Općinskim sudom u Bujama povrijeđeno ustavno pravo sadržano u članku 29. Ustava Republike Hrvatske.

 

ČINJENICE VAŽNE ZA USTAVNOSUDSKI POSTUPAK

 

2. Dana 29. lipnja 1992. godine podnositelj je podnio tužbu Općinskom sudu u Bujama.

Do 5. studenoga 1997. godine jedno ročište je dogođeno na prijedlog podnositelja, a održana su tri ročišta (10. lipnja 1993., 21. svibnja 1996. i 18. lipnja 1996.). Podnositelj je podnescima od 17. lipnja 1994., 30. rujna 1994., 13. veljače 1995. i 4. srpnja 1995. godine tražio od suda zakazivanje ročišta.

Na ročištu održanom dana 13. travnja 1999. godine riješeno je da se od Grada Umaga i Hrvatske vodoprivrede pribavi ugovor o regulaciji Umaškog potoka.

Dopisom zaprimiljenim dana 30. travnja 1999. godine Grad Umag izvijestio je sud da nije potpisan nikakav ugovor o izvođenju radova na Umaškom potoku.

Dopisima od 28. lipnja 1999., 31. kolovoza 1999. i 15. svibnja 2000. godine sud je požurio na postupanje Hrvatsku vodoprivredu.

Rješenjem od 12. svibnja 2000. godine predmet je dodijeljen u rad novom sucu.

Dana 6. lipnja 2000. godine održano je ročište, a dana 19. rujna 2000. godine izvršen je uviđaj na licu mjesta uz mjernično vještačenje.

Dana 15. studenoga 2000. godine dostavljen je sudu nalaz i mišljenje mjerničnog vještaka.

Podneskom od 26. rujna 2000. godine Hrvatske vode (Hrvatska vodoprivreda) istaknule su prigovor promašene pasivne legitimacije te dostavile sudu preslik Ugovora o regulaciji Umaškog potoka.

Rješenjem od 15. studenoga 2000. godine strankama je dostavljen vještački nalaz na očitovanje.

Dana 21. studenoga 2000. godine održano je ročište.

Dana 18. prosinca 2000. godine sud je od Grada Umaga zatražio da se dostavi dokumetacija o Umaškom potoku.

Podneskom zaprimljenim dana 21. siječnja 2001. godine Grad Umag izvješćuje sud da ne posjeduje traženu dokumentaciju.

Dana 30. siječnja 2001. godine sud je zatražio od Ureda za prostorno i uređenje, stambeno komunalne poslove, graditeljstvo i zaštitu okoliša, Ispostave Buje, te Hrvatskih voda podatke o početku radova na Umaškom potoku i kada su radovi dovršeni, a koje je Ured dostavio dana 12. veljače 2001. godine.

Ročište zakazano za dan 6. veljače 2001. godine odgođeno je zbog nedolaska stranaka.

Na ročištu održanom dana 27. veljače 2001. godine podnositelj je preinačio tužbeni zahtjev te je sud odredio provođenje vještačenja.

Dana 6. studenoga 2001. godine održano je ročište. Riješeno je da će se sljedeće ročište zakazati nakon što gospodarski vještak utvrdi nastalu štetu na nekretnini podnositelja.

Podnositelj je dana 4. veljače 2002. godine dostavio sudu potvrdu o uplati troškova vještačenja.

Podneskom od 11. veljače 2004. godine podnositelj je tražio zakazivanje ročišta.

Radi izmjene suca i dodjeljivanja predmeta u rad predsjednici suda, dana 8. travnja 2004. godine glavna rasprava je počela iznova, a u veljači 2004. godine za predmet je radi korištenja porodiljnog dopusta predsjednice suda zadužen novi sudac.

Na ročištu održanom dana 28. listopada 2004. godine, na prijedlog podnositelja riješeno je da se pribavi potrebna dokumetacija od nadležnih tijela.

Rješenjem od 28. veljače 2005. godine sud je odredio uviđaj uz mjerničnog i gospodarskog vještaka za dan 1. travnja 2005. godine.

PRAVO VAŽNO ZA USTAVNOSUDSKI POSTUPAK

3. Mjerodavno pravo sadržano je u odredbi članka 29. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske i doredbama članka 63. Ustavnog zakona.

Ustavna tužba je osnovana.

4. Svoju odluku Ustavni sud obrazlaže sljedećim uvrđenjima:

 

4.1. DULJINA SUDSKOG POSTUPKA

 

Prvostupanjski parnični postupak započeo je dana 29. lipnja 1992. godine, tužbom podnositelja radi utvrđenja i naknade štete.

Ustavna tužba podnesena je dana 27. siječnja 2005. godine, a do tog dana sudski postupak se vodio pred sudom prvog stupnja, pa Ustavni sud utvrđuje da je do dana podnošenja ustavne tužbe postupak u ovom predmetu trajao ukupno dvanaest (12) godina, šest (6) mjeseci i dvadeset osam (28) dana.

Zakon o potvrđivanju Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda i Protokola broj 1, 4, 6, 7 i 11 uz Konvenciju za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda (»Narodne novine«- Međunarodni ugovori, broj 18/97., 6/99. – pročišćeni tekst i 8/99. – ispravak; u daljnjem tekstu: Zakon o potvrđivanju Konvencije) stupio je na snagu dana 5. studenoga 1997. godine.

Od dana stupanja na snagu Zakona o potvrđivanju Konvencije, odredbe Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda Vijeća Europe (u daljnjem tekstu: Europska konvencija) čine, temeljem članka 140. Ustava Republike Hrvatske, dio unutarnjega prav­nog poretka Republike Hrvatske. Dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske od tog dana čini i odredba članka 6. stavka 1. Europske konvencije pod nazivom »Pravo na pošteno suđenje«, koja između ostalog propisuje:

Radi utvrđivanja svojih prava i obveza građanske naravi (...) svatko ima pravo da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud (...) u razumnom roku ispita njegov slučaj.

Pravo na donošenje sudske odluke u razumnom roku čini dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske od dana stupanja na snagu Zakona o potvrđivanju Konvencije (5. studenoga 1997. godine). Pravo na donošenje sudske odluke u razumnom roku je ustavno pravo u Republici Hrvatskoj od 9. studenoga 2000. godine (dana proglašenja Promjena Ustava). Ispitivanje razumnosti trajanja sudskih postupaka prije 5. studenoga 1997. godine, u pravilu, ne bi moglo biti predmetom ustavnosudskih postupaka temeljenih na članku 63. Ustavnog zakona, jer u dotadašnjem pravnom poretku Republike Hrvatske takvo pravo nije postojalo.

Ustavni sud je ocijenio da se u ovom slučaju pravno relevantnim razdobljem, sa stajališta povrede prava na donošenje sudske odluke u razumnom roku, smatra razdoblje od 5. studenoga 1997. godine (dan stupanja na snagu Zakona o potvrđivanju Konvencije) do 27. siječnja 2005. godine (dan podnošenja ustavne tužbe), što ukupno iznosi sedam (7) godina, dva (2) mjeseca i dvadeset dva (22) dana.

 

4.2. POSTUPANJE NADLEŽNOG SUDA

 

Ustavni sud je utvrdio da se u razmatranom, pravno relevantnom razdoblju, postupak vodi pred Općinskim sudom u Bujama u trajanju od sedam (7) godina, dva (2) mjeseca i dvadeset dva (22) dana, pri čemu je sud bio neaktivan u razdoblju od 5. studenoga 1997. do 13. travnja 1999. godine, što iznosi jednu (1) godinu, pet (5) mjeseci i osam (8) dana, te u razdoblju od 6. studenoga 2001. godine do 8. travnja 2004. godine, što iznosi dvije (2) godine, pet (5) mjeseci i dva (2) dana.

 

4.3. PONAŠANJE PODNOSITELJA USTAVNE TUŽBE(TUŽITELJA U SUDSKOM POSTUPKU)

 

Prema utvrđenju Ustavnog suda podnositelj, kao tužitelj u sudskom postupku svojim ponašanjem nije pridonio duljini sudskog postupka.

 

4.4. SLOŽENOST SUDSKOG PREDMETA

 

Ustavni sud nalazi da je riječ o donekle složenom predmetu zbog provođenja očevida na licu mjesta uz mjernično vještačenje, te gospodarstveno vještačenje.

 

OCJENA USTAVNOG SUDA

 

5. U povodu isticanja Općinskog suda u Bujama o opterećenosti brojem predmeta, Ustavni sud utvrđuje da se pozivanje na organizacijske ili kadrovske probleme suda ne bi moglo smatrati opravdanim razlogom za nerazumno dugo trajanje sudskog postupka.

Napominje se da je Europski sud za ljudska prava u više svojih presuda izrijekom utvrdio da su države-ugovornice obvezne organizirati svoje pravne poretke na način koji omogućava sudovima da ispune zahtjeve propisane člankom 6. stavkom 1. Europske konvencije, opetovano ističući naročitu važnost tog zahtjeva za pravilno i uredno vođenje sudskih postupaka (v., primjerice, presude Europskog suda u predmetima Bucholoz protiv Njemačke od 6. svibnja 1981., Guincho protiv Portugala od 10. srpnja 1984., Union Alimentaria Sanders SA od 7. srpnja 1989., Brigandi protiv Italije od 19. veljače 1991. i dr.).

Ustavni sud utvrđuje da je postupak u predmetu podnositelja trajao preko dvanaest (12) godina. Imajući u vidu cjelokupno trajanje postupka, razdoblje neaktivnosti suda u ukupnom trajanju od tri (3) godine, deset (10) mjeseci i deset (10) dana, te okolnost da se postupak i nadalje vodi pred sudom prvog stupnja, Ustavni sud utvrđuje da je povrijeđeno ustavno pravo podnositelja da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud u razumnom roku odluči o njegovim pravima ili obvezama, koje je zajamčeno člankom 29. stavkom 1. Ustava Republike Hrvatske.

Stoga je, u smislu odredbe članka 63. stavka 2. Ustavnog zakona, donesena odluka kao pod točkama I. i II. izreke ove odluke.

6. Sukladno odredbi članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona, odlučeno je kao pod točkama III. i IV. izreke odluke.

Visinu naknade zbog povrede ustavnog prava na donošenje sudske odluke u razumnom roku, Ustavni sud u pravilu određuje za razmatrano, pravno relevantno razdoblje, uz iznimnu mogućnost uvažavanja nerazumno dugog razdoblja potpune neaktivnosti suda i prije 5. studenoga 1997. godine, što ovisi o osobitim okolnostima svakoga pojedinog slučaja.

Pri utvrđivanju visine naknade, temeljem članka 63. stavka 2. Ustavnog zakona, Ustavni sud uzima u obzir sve okolnosti slučaja, uz istodobno uvažavanje ukupnih gospodarskih i socijalnih prilika u Republici Hrvatskoj.

7. Objava ove odluke (točka V. izreke) temelji se na odredbi članka 29. stavka 1. Ustavnog zakona.

8. Predsjednik Općinskog suda u Bujama dužan je dostaviti Ustavnom sudu pisanu obavijest o datumima donošenja i otpreme odluke najkasnije osam (8) dana od dana njene otpreme, a najkasnije osam (8) dana od isteka roka određenog u točki II. izreke ove odluke. Ovaj nalog temelji se na članku 31. stavcima 4. i 5. Ustavnog zakona.

 

Broj: U-IIIA-461/2005

Zagreb, 12. svibnja 2005.

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Predsjednik Vijeća

dr. sc. Željko Potočnjak, v. r.

 




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga