POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

HRVATSKA ENERGETSKA REGULATORNA AGENCIJA

1706

Na temelju članka 6. stavka 6. Zakona o regulaciji energetskih djelatnosti (»Narodne novine«, br. 177/04.), i Odluke Vlade Repub­like Hrvatske o davanju prethodne suglasnosti na Statut Hrvatske energetske regulatorne agencije (klasa: 023-03/05-02/03., ur.broj: 5030115-05-15. od 8. srpnja 2005. godine, »Narodne novine« br. 85/05.), Upravno vijeće Hrvatske energetske regulatorne agencije na sjednici održanoj 12. srpnja 2005. godine, donijelo je

STATUT

HRVATSKE ENERGETSKE REGULATORNE AGENCIJE

 

I. OPĆE ODREDBE

 

Članak 1.

Ovim se Statutom pobliže uređuje unutarnje ustrojstvo, predstavljanje i zastupanje, rad i poslovanje, nadzorna tijela, ovlasti i način odlučivanja, opći akti, tajnost podataka, javnost rada, osnivanje i djelokrug rada savjetodavnih i stručnih tijela i druga pitanja od značaja za rad HRVATSKE ENERGETSKE REGULATORNE AGENCIJE (dalje u tekstu: Agencija).

 

Članak 2.

(1) Agencija je samostalna, neovisna i neprofitna javna ustanova s javnim ovlastima osnovana Zakonom o regulaciji energetskih djelatnosti (»Narodne novine«, br. 177/04, dalje u tekstu: Zakon), koja obavlja poslove u okviru djelokruga i nadležnosti utvrđenih Zakonom.

(2) Osnivač Agencije je Republika Hrvatska, a osnivačka prava ostvaruje Vlada Republike Hrvatske.

(3) Za obavljanje poslova određenih Zakonom i ovim Statutom, Agencija odgovara Hrvatskom saboru.

(4) Agencija je pravni sljednik Vijeća za regulaciju energetskih djelatnosti, te preuzima pokretnu i nepokretnu imovinu, pismohranu i drugu dokumentaciju, sredstva za rad, financijska sredstva, prava i obveze na način i prema postupku određenim Zakonom.

(5) Članovi Vijeća za regulaciju energetskih djelatnosti i radnici stručne službe Vijeća za regulaciju energetskih djelatnosti nastavljaju s radom na odgovarajućim poslovima kao radnici Agencije na temelju ugovora o radu prema Statutu Agencije.

 

Naziv

 

Članak 3.

(1) Naziv Agencije glasi: HRVATSKA ENERGETSKA REGULATORNA AGENCIJA.

(2) Skraćeni naziv Agencije glasi: HERA.

(3) Naziv Agencije na engleskom glasi: CROATIAN ENERGY REGULATORY AGENCY.

(4) Skraćeni naziv Agencije na engleskom jeziku glasi: CERA.

(5) Naziv Agencije na hrvatskom jeziku mora biti ispisan na ploči koja je istaknuta na pročelju zgrade sjedišta Agencije.

 

Sjedište

 

Članak 4.

(1) Sjedište Agencije je u Zagrebu, Koturaška ulica 51.

(2) Upravno vijeće Agencije može donijeti odluku o promjeni adrese sjedišta Agencije u Zagrebu, o čemu je dužno izvijestiti Vladu Republike Hrvatske.

 

Pečat, štambilj i zaštitni znak

 

Članak 5.

(1) Agencija u svom poslovanju upotrebljava sljedeće pečate i štambilje:

1. Pečat okruglog oblika, promjera 38 mm, na kojem je polukružno upisano: »REPUBLIKA HRVATSKA – HRVATSKA ENERGETSKA REGULATORNA AGENCIJA – ZAGREB«, a u sredini je grb Republike Hrvatske.

2. Pečat okruglog oblika, promjera 18 mm, na kojem su uz rub upisani naziv i sjedište Agencije, a u sredini pečata nalazi se zaštitni znak Agencije.

(2) Pečat s grbom Republike Hrvatske iz stavka 1. točke 1. ovog članka stavlja se samo na akte koje Agencija donosi na temelju jav­nih ovlasti utvrđenih Zakonom, a u ostalim slučajevima rabi se pečat bez grba Republike Hrvatske.

(3) U uredskom poslovanju Agencija koristi prijamni štambilj pravokutnog oblika, promjera 40 x 65 mm koji sadrži tekst: »HRVATSKA ENERGETSKA REGULATORNA AGENCIJA – ZAGREB« i prostor za upisivanje upisnog broja i datuma primitka pismena.

 

Članak 6.

(1) Svaki pečat i štambilj Agencije ima svoj redni broj, koji se stavlja u pečat iznad grba odnosno zaštitnog znaka Agencije.

(2) Predsjednik Upravnog vijeća Agencije donosi odluku o izradi i broju pečata, štambilja i prijamnih štambilja, načinu njihove uporabe i zamjene.

(3) Za čuvanje i pravilnu uporabu pečata s grbom odgovoran je predsjednik Upravnog vijeća Agencije, a za čuvanje i pravilnu uporabu pečata sa zaštitnim znakom odgovoran je ravnatelj Agencije.

 

Članak 7.

(1) Agencija u svom poslovanju koristi i zaštitni znak.

(2) Sadržaj, oblik i korištenje zaštitnog znaka Agencije određuje Upravno vijeće Agencije svojom odlukom.

 

II. DJELOKRUG I NADLEŽNOST AGENCIJE

 

Članak 8.

(1) Agencija obavlja regulatorne i druge poslove u okviru djelokruga i nadležnosti određenih Zakonom.

(2) Poslovi Agencije od posebnog su interesa za Republiku Hrvatsku, a Agencija ih obavlja na temelju javnih ovlasti.

 

Poslovi Agencije

 

Članak 9.

(1) Djelatnost Agencije obuhvaća sljedeće poslove:

– izdavanje dozvola za obavljanje energetskih djelatnosti, privremeno i trajno oduzimanje dozvola,

– donošenje metodologija za utvrđivanje tarifnih stavaka tarifnih sustava,

– davanje mišljenja Ministarstvu o tarifnom sustavu za proizvodnju električne energije iz obnovljivih izvora energije i kogeneracije, naknadi za poticanje obnovljivih izvora i kogeneracije te naknadi za naslijeđene troškove,

– davanje mišljenja Ministarstvu na prijedlog visine tarifnih stavki,

– davanje mišljenja Ministarstvu na prijedlog iznosa naknade za organiziranje tržišta električne energije,

– davanje mišljenja Vladi Republike Hrvatske na prijedlog iznosa naknade za priključenje na mrežu i za povećanje priključne snage,

– nadzor nad primjenom svih tarifnih sustava i propisanih naknada,

– davanje mišljenja Ministarstvu o općim uvjetima za opskrbu energijom,

– davanje mišljenja Ministarstvu na postupke i kriterije za odobrenje i izgradnju proizvodnih objekata,

– donošenje odluke o raspisivanju natječaja i o izboru najpovoljnijeg ponuditelja za izgradnju proizvodnih objekata snage do 50 MW,

– donošenje odluke o izgradnji novih objekata za proizvodnju električne energije snage do 50 MW,

– davanje prijedloga Vladi Republike Hrvatske o raspisivanju natječaja i o izboru najpovoljnijeg ponuditelja za izgradnju proizvodnih objekata snage 50 MW i veće,

– organizacija i provedba postupka natječaja za izgradnju proizvodnih objekata,

– izdavanje prethodnog odobrenja za izgradnju energetskog objekta za proizvodnju toplinske energije za tarifne kupce,

– izdavanje rješenja o stjecanju statusa povlaštenog proizvođača,

– davanje suglasnosti energetskom subjektu za izgradnju izrav_nog voda,

– odobrenje planova razvoja i izgradnje mreža,

– donošenje propisa u energetskom sektoru za koje je ovlaštena ovim Zakonom i zakonima kojima se uređuje obavljanje pojedinih energetskih djelatnosti, te davanje mišljenja ili suglasnosti na pravila i propise u energetskom sektoru,

– nadzor nad energetskim subjektima, sukladno odredbama Zakona o energiji i zakonima kojima se uređuje obavljanje pojedinih energetskih djelatnosti,

– nadzor kvalitete usluge energetskih subjekata,

– objavljivanje obavijesti i podataka o energetskoj učinkovitosti i korištenju energije,

– sudjelovanje u definiranju energetske politike,

– suradnja s ministarstvima i nadležnim inspekcijama suklad­no posebnim zakonima,

– prikupljanje i obrada podataka u vezi s djelatnostima energetskih subjekata,

– podnošenje zahtjeva za pokretanje prekršajnih postupaka.

(2) Agencija obavlja i druge poslove iz članka 10., 11., 12. i 13. Zakona.

(3) Agencija rješava sporove u vezi s obavljanjem reguliranih energetskih djelatnosti, a posebno u vezi s odbijanjem priključka na prijenosnu mrežu/transportni sustav, te određivanjem naknade za priključak i za korištenje prijenosne mreže/transportnog sustava.

(4) Agencija rješava sporove vezane na rad operatora prijenosnog sustava i operatora distribucijskog sustava te prigovore na metodologije za tarifne sustave, u okviru nadležnosti utvrđenih Zakonom.

(5) Odluke Agencije u rješavanju sporova iz stavka 3. i 4. ovoga članka konačne su i protiv njih nezadovoljna strana može pokrenuti upravni spor.

(6) Agencija je samostalna u poduzimanju svih organizacijskih i drugih mjera potrebnih za nesmetano obavljanje funkcija i ispunjavanje obveza u skladu sa Zakonom, Zakonom o energiji, kao i zakonima kojima se uređuje obavljanje pojedinih energetskih djelatnosti.

 

Godišnje izvješće

 

Članak 10.

(1) Agencija je dužna jedanput godišnje podnijeti Hrvatskom saboru izvješće o svom radu, a osobito o zapažanjima koja su značajna za razvoj energetskog tržišta i javnih usluga u energetskom sektoru, o analizi energetskog sektora i ostvarenju proračuna Agencije za prethodnu godinu.

(2) Agencija je dužna Hrvatskom saboru ili Vladi Republike Hrvatske na njihov zahtjev podnijeti izvješća i o svom stručnom i financijskom poslovanju te izvješća o pojedinim specifičnim pitanjima iz svog djelokruga rada i za razdoblja kraća od godinu dana.

(3) Agencija je dužna objavljivati godišnja izvješća o rezultatima praćenja iz članka 10. Zakona i ovlaštena je u slučaju potrebe zahtijevati provedbu određenih mjera radi osiguranja načela razvid­nosti, objektivnosti i nepristranosti.

 

III. UPRAVLJANJE AGENCIJOM

 

Upravno vijeće Agencije

 

Članak 11.

(1) Agencijom upravlja Upravno vijeće Agencije koje se sastoji od pet članova, od kojih je jedan predsjednik Upravnog vijeća Agencije, a jedan zamjenik predsjednika, koje imenuje i razrješava Hrvatski sabor na prijedlog Vlade Republike Hrvatske.

(2) Članovi Upravnog vijeća Agencije imenuju se na vrijeme od pet godina, s mogućnošću još jednog imenovanja.

Uvjeti za imenovanje članova Upravnog vijeća Agencije, zasnivanje radnog odnosa s Agencijom, sukob interesa, te prava i obveze predsjednika, zamjenika predsjednika i članova Upravnog vijeća Agencije

 

Članak 12.

(1) Članovi Upravnog vijeća Agencije dužnost obavljaju kao jedino zanimanje.

(2) Član Upravnog vijeća Agencije mora biti hrvatski državljanin s prebivalištem u Republici Hrvatskoj, koji ima najmanje visoku stručnu spremu tehničke, pravne ili ekonomske struke, koji dobro poznaje engleski jezik, i ima najmanje sedam godina radnog iskustva, od čega pet godina na poslovima s područja energetike.

(3) Članom Upravnog vijeća ne može biti imenovana osoba iz članka 16. stavka 2. Zakona.

(4) Član Upravnog vijeća Agencije i članovi njegove uže obitelji ne mogu biti vlasnici, dioničari ili imatelji udjela u energetskim subjektima više od 0,5 % temeljnoga dioničkog kapitala, članovi uprave ili nadzornih odbora ili bilo kojih drugih tijela u energetskim subjektima, te im nije dopušteno imati materijalni interes u području energetskih djelatnosti i nije im dopušteno obavljati druge poslove u energetskom subjektu na kojega se primjenjuju odredbe ovoga Zakona, zbog čega bi moglo doći do sukoba interesa.

(5) Članovi Upravnog vijeća Agencije mogu pisati i objavljivati stručne i/ili znanstvene radove te sudjelovati u radu stručnih i/ili znanstvenih skupova u zemlji i inozemstvu kao i u nastavi na sveučilištima, veleučilištima i visokim školama temeljem ugovora o djelu.

(6) Članovi Upravnog vijeća Agencije ostvaruju sva prava i dužnosti s danom imenovanja.

(7) Članovi Upravnog vijeća Agencije, zamjenik predsjednika Upravnog vijeća Agencije i predsjednik Upravnog vijeća Agencije zaključuju ugovor o radu s Agencijom.

(8) Ugovorom o radu iz stavka 7. ovoga članka podrobnije se uređuju prava i obveze članova Upravnog vijeća po osnovi rada, kao i druga prava za vrijeme obnašanja dužnosti u Upravnom vijeću Agencije.

(9) Nakon razrješenja s dužnosti član Upravnog vijeća Agencije ima pravo nastaviti s radom u stručnoj službi Agencije, osim u slučajevima razrješenja zbog: teže povrede dužnosti utvrđene statutom Agencije; pravomoćne osude za kazneno djelo koje ga čini nedostojnim obavljanja dužnosti; te nastupa okolnosti sukoba interesa.

 

Razrješenje članova Upravnog vijeća Agencije

 

Članak 13.

(1) Hrvatski sabor će razriješiti dužnosti predsjednika, zamjenika predsjednika, odnosno člana Upravnog vijeća Agencije prije isteka razdoblja na koje je imenovan, na prijedlog Vlade Republike Hrvatske, u slučaju:

1. ako to sam zatraži,

2. teže povrede dužnosti utvrđene Statutom Agencije,

3. nemogućnosti urednog obavljanja svoje dužnosti dulje od šest mjeseci,

4. trajnog gubitka sposobnosti za obavljanje dužnosti,

5. pravomoćne osude za kazneno djelo koje ga čini nedostojnim obavljanja dužnosti,

6. nastupa okolnosti iz članka 12. stavka 3. ovoga Statuta.

(2) O postojanju razloga za razrješenje predsjednika, zamjenika predsjednika, odnosno člana Upravnog vijeća Agencije prije isteka razdoblja na koje je imenovan, Upravno vijeće Agencije je obvezno izvijestiti Vladu Republike Hrvatske.

(3) Ako neki od članova Upravnog vijeća Agencije prestane obnašati dužnost prije isteka mandata, na njegovo mjesto imenuje se novi član na način i po postupku određenom Zakonom, a do isteka mandata člana kojega zamjenjuje.

(4) Upravno vijeće može biti razriješeno ako uzastopno i višekratno bez opravdanog i važnog razloga ne donosi odluke o metodologijama: za tarifne sustave, bez visine tarifnih stavaka; za utvrđivanje naknade za priključak na prijenosnu i distribucijsku mrežu, te povećanje priključne snage; za pružanje usluga uravnoteženja električne energije u elektroenergetskom sustavu; za pružanje usluga uravnoteženja prirodnog plina u plinovodnom sustavu; za pristup skladištenju prirodnog plina, količini plina u plinovodu i drugim pomoćnim uslugama u plinovodnom sustavu.

Teže povrede dužnosti predsjednika, zamjenika predsjednika i članova Upravnog vijeća Agencije

 

Članak 14.

Pod težom povredom dužnosti predsjednika Upravnog vijeća Agencije, zamjenika predsjednika Upravnog vijeća Agencije i člana Upravnog vijeća Agencije smatra se:

1. ako pri obnašanju svoje dužnosti dovede u pitanje samostalnost i neovisnost Agencije,

2. ako svojim radom ili ponašanjem krši odredbe ovoga Statuta,

3. ako oda poslovnu ili službenu tajnu suprotno Pravilniku o poslovnoj ili službenoj tajni Agencije.

 

Djelokrug Upravnog vijeća Agencije

 

Članak 15.

(1) Upravno vijeće Agencije obavlja sljedeće poslove:

1. upravlja radom Agencije,

2. donosi odluke u vezi s obavljanjem svih regulatornih poslova iz članka 9. stavka 1. ovog Statuta te članka 10. – 13. Zakona,

3. donosi, uz prethodnu suglasnost Vlade Republike Hrvatske, Statut Agencije,

4. donosi, uz prethodno pribavljeno mišljenje Vlade Republike Hrvatske proračun za sljedeću godinu,

5. donosi odluku o stjecanju, opterećenju ili otuđenju nekretnine i druge imovine ili o sklapanju pravnog posla u vrijednosti preko 200.000, kn bez poreza na dodanu vrijednost, a do iznosa polovice proračuna Agencije,

6. donosi, uz prethodnu suglasnost Vlade Republike Hrvatske, odluku o stjecanju, opterećenju ili otuđenju nekretnine i druge imovine ili o sklapanju pravnog posla u vrijednosti većoj od polovice proračuna Agencije,

7. donosi godišnji obračun Agencije te godišnji program rada i razvoja Agencije,

8. donosi opće akte Agencije, a osobito:

• Pravilnik o unutarnjem ustrojstvu i sistematizaciji radnih mjesta Agencije,

• Pravilnik o radu Agencije,

• Pravilnik o plaćama i drugim materijalnim pravima radnika Agencije,

• Pravilnik o poslovnoj ili službenoj tajni,

• i druge opće akte u skladu sa Zakonom i ovim Statutom.

9. donosi odluku o imenovanju i razrješenju ravnatelja Agencije i o tome obavještava Vladu Republike Hrvatske,

10. donosi odluku o izboru i razrješenju rukovoditelja organizacijskih jedinica Agencije, na prijedlog predsjednika Upravnog vijeća Agencije,

11. donosi Poslovnik o radu Upravnog vijeća Agencije,

12. obavlja i druge poslove određene Zakonom i ovim Statutom.

(2) Članovi Upravnog vijeća Agencije mogu sudjelovati u radu stručnih službi Agencije.

 

Predsjednik Upravnog vijeća Agencije

 

Članak 16.

(1) Predsjednik Upravnog vijeća Agencije obavlja sljedeće poslove:

1. rukovodi radom Upravnog vijeća Agencije,

2. predstavlja i zastupa Agenciju,

3. poduzima sve pravne radnje u ime i za račun Agencije,

4. odgovara za zakonitost rada Agencije,

5. predlaže Upravnom vijeću Agencije mjere za poboljšanje rada Upravnog vijeća Agencije i Agencije,

6. odlučuje samostalno, u skladu s financijskim planom Agencije, o stjecanju, opterećenju ili otuđenju nekretnina ili druge imovine Agencije, ili o sklapanju drugog pravnog posla, ako vrijednost ne prelazi iznos do 200.000,00 kuna, bez poreza na dodanu vrijed­nost,

7. sklapa ugovore s domaćim ili stranim pravnim ili fizičkim osobama na način koji je pobliže opisan točkom 6. ovog stavka, a radi obavljanja pojedinih stručnih i tehničkih poslova,

8. potpisuje odluke Upravnog vijeća Agencije,

9. zaključuje ugovor o radu te odlučuje o svim pitanjima u svezi s radom i radnim odnosom te ostvarivanju prava i obveza iz radnog odnosa ravnatelja Agencije te zaključuje ugovore o radu s ostalim radnicima Agencije i odlučuje u drugom stupnju o svim pitanjima u svezi s radom i radnim odnosom te ostvarivanju prava i obveza iz radnog odnosa radnika Agencije,

10. obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom, ovim Statutom ili drugim općim aktom te odlukama Upravnog vijeća Agencije.

 

Zamjenik predsjednika Upravnog vijeća Agencije

 

Članak 17.

Zamjenik predsjednika Upravnog vijeća Agencije zamjenjuje predsjednika Upravnog vijeća Agencije u slučaju njegove odsutnosti.

 

Način odlučivanja Upravnog vijeća Agencije

 

Članak 18.

(1) Upravno vijeće Agencije poslove iz svoga djelokruga obav­lja na sjednicama. Sjednice Upravnog vijeća saziva predsjednik Upravnog vijeća Agencije. Sjednicama Upravnog vijeća predsjedava predsjednik Upravnog vijeća Agencije.

(2) Sjednice Upravnog vijeća Agencije održavaju se po potrebi, a najmanje jednom mjesečno.

(3) Sjednica Upravnog vijeća Agencije može se održati ako su prisutna najmanje tri člana Upravnog vijeća Agencije.

(4) Dnevni red sjednice utvrđuje Upravno vijeće Agencije na prijedlog predsjednika Upravnog vijeća Agencije. Pojedinu točku dnevnog reda sjednice može predložiti pojedini član Upravnog vijeća Agencije i na samoj sjednici. O uvrštavanju prijedloga u dnevni red sjednice odlučuje Upravno vijeće Agencije glasovanjem većinom glasova svih članova Upravnog vijeća Agencije.

(5) U slučaju donošenja odluke iz članka 9. stavka 3. ovoga Statuta ravnatelj je dužan nazočiti sjednicama Upravnog vijeća Agencije na poziv Upravnog vijeća Agencije, bez prava glasa.

(6) Na sjednicama Upravnog vijeća Agencije vodi se zapisnik.

(7) O pitanjima iz svoga djelokruga rada Upravno vijeće Agencije odlučuje većinom glasova svih članova Upravnog vijeća Agencije.

(8) Protiv konačnih odluka Upravnog vijeća Agencije nezadovoljna stranka može pokrenuti upravni spor pred nadležnim sudom u skladu s odredbama Zakona o općem upravnom postupku.

(9) Postupak sazivanja i održavanja sjednica Upravnog vijeća Agencije pobliže se uređuju Poslovnikom o radu Upravnog vijeća Agencije.

 

IV. STRUČNA SLUŽBA AGENCIJE

 

Članak 19.

(1) Agencija ima stručnu službu koja obavlja stručne, administrativne i tehničke poslove za potrebe Agencije i Upravnog vijeća Agencije.

(2) Unutarnje ustrojstvo Agencije, te ostale opće akte kojima se pobliže uređuje organizacija rada te djelokrug organizacijskih jedinica stručne službe Agencije, odgovornosti u svezi s njihovim upravljanjem i radom, sistematizacija radnih mjesta, radni odnos, zaštita na radu, plaće i ostala materijalna prava radnika, kao i druge opće akte koji se trebaju donijeti temeljem Zakona i drugih zakona kojima se uređuju odnosi u Agenciji, donosi Upravno vijeće Agencije na prijedlog predsjednika Upravnog vijeća Agencije.

 

Ravnatelj Agencije

 

Članak 20.

(1) Stručnom službom Agencije rukovodi ravnatelj Agencije koji za svoj rad odgovara Upravnom vijeću Agencije.

(2) Ravnatelj Agencije organizira rad Stručne službe Agencije.

(3) Ravnatelj Agencije obavlja i druge poslove u skladu sa Statutom, a naročito:

1. priprema Upravnom vijeću Agencije prijedloge za donošenje odluka iz članka 11. i 12. Zakona, te prijedloge drugih značajnih odluka na zahtjev predsjednika Upravnog vijeća Agencije,

2. priprema prijedloge za davanje mišljenja Vladi Republike Hrvatske i Ministarstvu, kao i prijedloge odluka koje Upravno vijeće Agencije, u skladu sa Zakonom, te drugim zakonima i podzakonskim aktima, predlaže Vladi Republike Hrvatske na donošenje,

3. vodi brigu o objavi izvješća Agencije koje je prihvatio Hrvatski sabor,

4. zaključuje ugovore iz područja malih nabavki do iznosa od 20.000,00 kn, a po ovlaštenju predsjednika Upravnog vijeća Agencije,

5. odlučuje u prvom stupnju o svim pitanjima u svezi s radom i radnim odnosom te ostvarivanju prava i obveza iz radnog odnosa radnika stručne službe Agencije u skladu s općim propisima o radu i općim aktima Agencije,

6. raspoređuje radnike na određene poslove unutar stručne službe Agencije,

7. brine o stručnom osposobljavanju radnika Agencije,

8. brine o urednom i zakonitom korištenju imovine i sredstava za rad, te poduzima mjere za utvrđivanje odgovornosti radnika Agencije u skladu sa zakonom i općim aktima Agencije,

9. predlaže Upravnom vijeću Agencije donošenje općih akata iz nadležnosti Agencije,

10. predlaže Upravnom vijeću Agencije načine investicijskog održavanja i nabavu, odnosno prodaju osnovnih sredstava u skladu s financijskim planom Agencije,

11. predlaže Upravnom vijeću Agencije mjere za poboljšanje rada stručne službe Agencije,

12. predlaže Upravnom vijeću Agencije dijelove proračuna vezane uz potrebe stručne službe Agencije.

(4) Ravnatelja Agencije imenuje Upravno vijeće Agencije na temelju javnog natječaja na vrijeme od četiri godine, s mogućnošću ponovnog izbora.

(5) Ravnateljem Agencije može biti imenovan hrvatski državljanin s prebivalištem u Republici Hrvatskoj, koji ima najmanje visoku stručnu spremu tehničke, pravne ili ekonomske struke i najmanje sedam godina radnog iskustva, od čega pet godina na poslovima s područja energetike, a od čega tri godine radnog iskustva na rukovodećim poslovima u energetskom sektoru, uz dobro poznavanje engleskog jezika.

(6) Za ravnatelja Agencije ne može biti imenovana osoba koja je pravomoćno osuđena za kazneno djelo koje je čini nedostojnom obavljanja dužnosti ravnatelja Agencije, koja obnaša dužnost zastupnika Hrvatskoga sabora ili člana predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave ili područne (regionalne) samouprave i izvršne vlasti te središnjim tijelima političkih stranaka, ili koja je u radnom odnosu u energetskom subjektu na kojega se primjenjuju odredbe Zakona.

(7) Ravnatelj Agencije i članovi njegove uže obitelji ne mogu biti vlasnici, dioničari ili imatelji udjela u energetskim subjektima više od 0,5 % temeljnoga dioničkog kapitala, član uprave ili nadzornih odbora ili bilo kojih drugih tijela u energetskim subjektima, te mu nije dopušteno imati materijalni interes u području energetskih djelatnosti i nije mu dopušteno obavljati druge poslove u energetskom subjektu na kojega se primjenjuju odredbe ovoga Zakona, zbog čega bi moglo doći do sukoba interesa.

(8) Ravnatelja Agencije će Upravno vijeće Agencije razriješiti s dužnosti prije isteka razdoblja na koje je imenovan, u slučaju:

1. ako to sam zatraži,

2. ako počini težu povredu dužnosti opisanu u članku 14. Statuta,

3. nemogućnosti urednog obavljanja dužnosti dulje od šest mjeseci,

4. trajnog gubitka sposobnosti obavljanja dužnosti,

5. ako je pravomoćno osuđen za kazneno djelo koje ga čini nedostojnim obavljanja dužnosti,

6. ako bez opravdanog razloga ne postupa u skladu s Odlukama Upravnog vijeća Agencije, o čemu je dužan pravovremeno obavijestiti Upravno vijeće Agencije,

7. ako postupa suprotno propisima iz materijalno-financijskog poslovanja,

8. ako nastupe okolnosti iz stavka 6. ovoga članka.

(9) Upravno vijeće razriješit će ravnatelja u slučajevima i po postupku propisanim Zakonom o ustanovama i o tome u roku 15 dana od dana razrješenja obavijestiti Vladu Republike Hrvatske.

(10) Ravnatelj Agencije i radnici stručne službe Agencije obvezni su u obavljanju svojih poslova određenih Zakonom i ovim Statutom postupati savjesno i u skladu s pravilima struke, te s moralnim i etičkim načelima.

(11) Prava iz radnog odnosa ravnatelja Agencije i radnika Agencije uređuju se ugovorima o radu, Pravilnikom o radu Agencije i drugim općim aktima Agencije, u skladu s općim propisima o radu.

 

Unutarnje ustrojstvo Agencije

 

Članak 21.

(1) Unutarnje ustrojstvo Agencije uređuje se ovim Statutom te općim aktima koje donosi Upravno vijeće Agencije.

(2) Radi nesmetanoga, racionalnoga i uspješnog obavljanja djelatnosti, Agencija obavlja poslove u sljedećim ustrojstvenim jedinicama:

• Upravnom Vijeću Agencije, s uredom upravnog vijeća,

• Stručnoj službi Agencije, koja se sastoji od odjela.

(3) Radom Upravnog vijeća Agencije rukovodi predsjednik Upravnog vijeća Agencije, a radom stručne službe Agencije rukovodi ravnatelj Agencije.

(4) Pobliže unutarnje ustrojstvo ureda upravnog vijeća i stručne službe Agencije, broj i naziv unutarnjih organizacijskih jedinica s opisom poslova, brojem potrebnih radnika s opisom poslova i uvjeta za njihovo obavljanje, te njihove ovlasti i odgovornosti u skladu sa Zakonom, utvrđuju se Pravilnikom o unutarnjem ustrojstvu i sistematizaciji radnih mjesta Agencije.

 

V. SREDSTVA ZA OBAVLJANJE POSLOVA AGENCIJE

 

Članak 22.

(1) Sredstva za obavljanje poslova Agencije, u skladu s njezinim godišnjim financijskim planom, osiguravaju se iz naknada za obavljanje poslova regulacije energetskih djelatnosti.

(2) Agencija odgovara za vlastite obveze cjelokupnom svojom imovinom, a Republika Hrvatska solidarno i neograničeno odgovara za obveze Agencije.

(3) Obveze Agencije u prvom se redu podmiruju iz njezine imovine, a tek onda iz državnog proračuna Republike Hrvatske.

 

Financijski plan Agencije

 

Članak 23.

(1) Upravno vijeće Agencije donosi financijski plan kojim se utvrđuje visina prihoda i rashoda za jednu poslovnu godinu, uz prethodno pribavljeno mišljenje Vlade Republike Hrvatske.

(2) Financijski plan za sljedeću poslovnu godinu donosi se najkasnije trideset dana prije završetka tekuće proračunske godine.

(3) Financijski plan Agencije može se tijekom godine mijenjati po postupku koji je propisan za njegovo donošenje.

(4) Nalogodavac za izvršenje financijskog plana Agencije je predsjednik Upravnog vijeća Agencije, a u slučaju njegove spriječenosti zamjenik predsjednika Upravnog vijeća Agencije ili ravnatelj Agencije.

 

Članak 24.

Novčana sredstva Agencije vode se na žiroračunu Agencije u skladu s propisima o platnom prometu.

 

Vođenje poslovnih knjiga

 

Članak 25.

(1)Agencija vodi poslovne knjige u skladu s propisima koji uređuju računovodstvo neprofitnih organizacija.

(2) Za materijalno-financijsko poslovanje odgovoran je predsjednik Upravnog vijeća Agencije.

(3) Revizija poslovanja za proteklu poslovnu godinu obavit će se u skladu s posebnim propisima.

 

VI. SLUŽBENA I POSLOVNA TAJNA

 

Članak 26.

(1) Službenom tajnom smatraju se isprave, podaci, zapisi i dokumenti koji su Pravilnikom o poslovnoj ili službenoj tajni Agencije utvrđeni kao službena tajna, čije priopćavanje, prenošenje ili davanje na uvid neovlaštenim osobama nije dozvoljeno, osim na način propisan Zakonom o zaštiti tajnosti podataka ili navedenim Pravilnikom Agencije.

(2) Isprave, podaci, zapisi i dokumenti, koji se smatraju službenom tajnom, moraju biti obilježeni kao službena tajna, u skladu sa Zakonom o zaštiti tajnosti podataka.

(3) Pravilnik o poslovnoj ili službenoj tajni Agencije o određivanju isprava, podataka, zapisa i dokumenata, koji se smatraju službenom tajnom, te o načinu čuvanja službene tajne, donosi u skladu sa Zakonom o zaštiti tajnosti podataka i ovim Statutom, Upravno vijeće Agencije na prijedlog predsjednika Upravnog vijeća Agencije.

(4) Predsjednik Upravnog vijeća Agencije, zamjenik predsjed­nika Upravnog vijeća Agencije i članovi Upravnog vijeća Agencije, ravnatelj Agencije te radnici stručne službe Agencije, i radnici ureda Upravnog vijeća Agencije i druge pravne ili fizičke osobe kojima je Agencija povjerila obavljanje određenih poslova, dužni su čuvati službenu tajnu koja je određena Pravilnikom o poslovnoj ili službenoj tajni, bez obzira na način na koji su je doznali, a obveza čuvanja službene tajne prestaje nakon isteka roka od pet godina od dana razrješenja s dužnosti člana Upravnog vijeća Agencije, od dana razrješenja s dužnosti ravnatelja Agencije, odnosno od dana prestanka radnog odnosa radniku Agencije.

 

VII. JAVNOST RADA

 

Članak 27.

(1) Rad Agencije je javan.

(2) Javnost rada Agencije osigurava se suradnjom Agencije s medijima i izvješćivanjem drugih institucija o radu i poslovanju Agencije.

(3) Službena priopćenja medijima daje predsjednik Upravnog vijeća Agencije.

(4) Agencija izdaje svoje službeno glasilo.

(5) Agencija ima svoje internet stranice na kojima objavljuje osnovne podatke o radu i ustrojstvu Agencije, sjednicama Upravnog vijeća Agencije, općim odlukama kao i svim drugim odlukama od interesa za javnost, a sukladno Pravilniku o poslovnoj ili službenoj tajni Agencije.

 

VIII. OSNIVANJE I DJELOKRUG SAVJETODAVNIH TIJELA AGENCIJE

 

Članak 28.

(1) Agencija osniva savjetodavna i stručna tijela (savjete) koja sudjeluju u radu Agencije u pojedinim područjima djelovanja Agencije.

(2) Agencija osniva sljedeće savjete:

• Savjet za regulatorne poslove,

• Savjet za zaštitu potrošača.

(3) Upravno vijeće Agencije određuje broj članova savjeta.

(4) Način rada savjeta, uvjete i način izbora članova savjeta, te druga pitanja vezana uz rad savjeta određuje Upravno vijeće Agencije posebnim općim aktom, a na temelju prijedloga predsjednika Upravnog vijeća Agencije.

 

IX. NADZOR

 

Članak 29.

(1) Nadzor nad radom ureda Upravnog vijeća Agencije provodi Upravno vijeće Agencije.

(2) Nadzor nad radom ravnatelja Agencije provodi Upravno vijeće Agencije.

(3) Nadzor nad radom rukovodnih radnika stručne službe Agencije provodi ravnatelj Agencije i predsjednik Upravnog vijeća Agencije.

(4) Nadzor nad ostalim radnicima Agencije provodi ravnatelj Agencije.

(5) Sustav nadzora uspostavljen stavcima 1-4. ovoga članka predstavlja temelj za izradu općih akata Agencije kojima se uređuju pitanja uređenja međusobnih odnosa i razgraničenja prava i odgovornosti u upravljanju Agencijom i obavljanjem stručnih poslova u okviru rada i poslovanja Agencije.

 

X. IZMJENE, DOPUNE I TUMAČENJE STATUTA

 

Članak 30.

(1) Izmjene i dopune ovoga Statuta može predložiti predsjednik Upravnog vijeća Agencije, zamjenik predsjednika Upravnog vijeća Agencije i svaki član Upravnog vijeća Agencije te Vlada Republike Hrvatske.

(2) Izmjene i dopune ovoga Statuta donose se na način i po postupku propisanom Zakonom.

 

Tumačenje Statuta

 

Članak 31.

U slučaju nejasnoća i nesuglasnosti odredbi ovoga Statuta tumačenje daje Upravno vijeće Agencije.

 

XI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

 

Članak 32.

(1) Upravno vijeće Agencije će donijeti opće akte iz članka 15. stavka 1. točke 8. ovog Statuta u roku 4 mjeseca od dana stupanja na snagu ovog Statuta.

(2) Opći akti Agencije stupaju na snagu osmog dana od dana objave na oglasnoj ploči Agencije.

(3) Do donošenja akata iz stavka 2. ovoga članka pojedina pitanja koja se uređuju tim aktima može privremeno svojom odlukom urediti predsjednik Upravnog vijeća Agencije.

 

Članak 33.

Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 011-01/05-01/01

Urbroj: 371-01/05-05

Zagreb, 12. srpnja 2005.

 

Predsjednik

Upravnog vijeća

Tomo Galić, dipl. ing., v. r.

 




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga