|
|
|
|
1724
Na temelju članka 238. stavak 2. Zakona o
sigurnosti prometa na cestama (»Narodne novine«, br.
105/04) ministar mora, turizma, prometa i razvitka u suglasnosti s ministrom gospodarstva,
rada i poduzetništva donosi
Članak 1.
Ovim Pravilnikom utvrđuju se uvjeti i kriteriji
za određivanje i praćenje ukupnog vremena upravljanja vozilom i odmora vozača u
svezi upravljanja vozilom u prometu na cestama, u opsegu koji utječe na
sigurnost upravljanja vozilom, kao i obrazac individualne kontrolne knjižice.
Članak 2.
Odredbe ovoga Pravilnika primjenjuju se na
vozača koji upravlja autobusom, teretnim motornim vozilom ili skupom vozila
čija je najveća dopuštena masa veća od 3.500 kg.
Odredba stavka 1. ovoga članka ne primjenjuje se
na vozača motornih vozila oružanih snaga Republike Hrvatske, unutarnjih
poslova, službe hitne pomoći, vatrogasne službe, javnog gradskog i prigradskog
prijevoza putnika, vozila hitne intervencije na cestama i održavanja cesta u
zimskom razdoblju.
Članak 3.
U smislu ovog Pravilnika pojedini izrazi imaju
slijedeće značenje:
– »neprekidno upravljanje vozilom« je vrijeme u
kojem vozač nije imao prekid od najmanje 45 minuta;
– »prekid vožnje« je vrijeme u kojem vozač
prestane upravljati motornim vozilom dulje od 15 minuta, a obuhvaća vrijeme
pripremnih i završnih radova na vozilu vrijeme utovara i istovara stvari,
vrijeme ulazaka i izlazaka putnika, popravka vozila ili stvari na vozilu,
vrijeme čekanja na utovar i istovar stvari, vrijeme čekanja na graničnom
prijelazu te prekid ili zabranu prometa zbog vremenskih prilika i drugih uvjeta
na cestama;
– »ukupno trajanje upravljanja« je zbroj vremena
neprekidnog upravljanja vozilom u toku 24 sata;
– »odmor« je neprekidno vrijeme dulje od 45
minuta kad vozač ne obavlja aktivnosti u svezi s radom motornog vozila;
– »dnevni odmor« je prekid radnog vremena vozača
radi spavanja i odmora.
Članak 4.
Vozač autobusa, teretnog motornog vozila ili
skupa vozila čija je najveća dopuštena masa veća od 20 tona, nakon prijeđenih
500 km tijekom 24 sata, mora biti zamijenjen drugim vozačem, i u slučajevima
kad tu relaciju prijeđe za manje od devet sati upravljanja vozilom.
Članak 5.
Ako vozač tijekom 24 sata upravlja s većim
brojem motornih vozila, ukupno vrijeme upravljanja je zbroj vremena upravljanja
svim tim vozilima.
Članak 6.
Evidenciju svog radnog vremena, prekida vožnje i
odmora vozač motornog vozila iz članka 2. ovog Pravilnika vodi pomoću nadzornog
uređaja na zapisnom listu.
Iznimno stavku 1. ovog članka, vozači motornih
vozila koja su drugim propisima izuzeta od obveze ugradnje nadzornog uređaja,
evidenciju svog radnog vremena vode koristeći individualnu kontrolnu knjižicu.
Članak 7.
Vozač motornog vozila mora na prednjoj strani zapisnog lista popuniti tražene podatke.
Samo ispravno popunjeni zapisni
list se može koristiti u nadzornom uređaju.
Najduže vrijeme zapisa na zapisnom
listu smije biti 24 sata.
Članak 8.
Kada vozač motornog vozila mijenja vozilo kojim
upravlja, mora u za to predviđeno mjesto na zapisnom
listu unijeti podatke predviđene za unos kod zamjene vozila.
Članak 9.
U slučaju kvara nadzornog uređaja ili kada iz
bilo kojeg drugog razloga nije moguće da nadzorni uređaj ispravno zapisuje na zapisnom listu, vozač motornog vozila dužan je rukom
unijeti na poleđini zapisnog lista na predviđeno
mjesto i na predviđen način evidenciju radnog vremena, prekida vožnje i odmora.
Vozač mora u najkraćem mogućem vremenu popraviti
kvar na nadzornom uređaju u ovlaštenom servisu.
Članak 10.
U individualnu kontrolnu knjižicu vozač motornog
vozila iz članka 2. stavak 2. ovog Pravilnika upisuje pregled svoje aktivnosti,
sate odmora i prekide vožnje tijekom radnog dana.
Članak 11.
Vozač i drugi vozač (udvojena posada) upisuju u
individualnu kontrolnu knjižicu vrijeme odmora u rubrike s predviđenim
simbolima odmora i to tijekom i na kraju svakog razdoblja na koje se odmor
odnosi (dnevni odmor, ukupno trajanje dnevnog odmora prije početka i tijekom
radnog dana).
Podaci iz individualne kontrolne knjižice moraju
se slagati s podacima koji su registrirani na zapisnom
listu.
Članak 12.
Vlasnik, odnosno korisnik vozila dužan je voditi
evidenciju putem mjesečnih izvješća o vremenima rada i odmora vozača vozila
temeljem očitanja listića, odnosno individualne nadzorne knjižice, te ih čuvati
tri godine.
Članak 13.
Individualna kontrolna knjižica izrađuje se
prema obrascu što je otiskan u ovaj Pravilnik i njegov je sastavni dio.
Dimenzije individualne kontrolne knjižice su 210
mm x 148 mm.
Članak 14.
Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje
važiti Pravilnik o ukupnom trajanju upravljanja vozilom, o radu udvojenih
posada, o odmorima vozača i o vođenju evidencije rada i odmora vozača, i o
individualnoj kontrolnoj knjižici (»Narodne novine«, br.
18/93).
Članak 15.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od
dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 011-01/05-02/36
Urbroj: 530-07-05-6
Zagreb, 5. srpnja 2005.
Ministar
Božidar Kalmeta, v. r.
Stranica
3.
UPUTSTVO ZA POPUNU KNJIŽICE
PRAVNA ILI FIZIČKA OSOBA
– izdaje kontrolnu knjižicu i daje potrebne
upute za popunu i čuvanje kontrolne knjižice;
– popunjava rubrike V. i VI. na naslovnoj
stranici kontrolne knjižice;
-vodi registar kontrolnih knjižica koji sadrži:
redni broj registra, ime i prezime vozača kojem je izdana knjižica, datum
uručivanja knjižice vozaču, datum početka upotrebe knjižice i posljednji datum
(posljednjega) dnevnog lista, seriju i redni broj knjižice
– pregledava dnevno izvješće – svakog dana;
-čuva uporabljenu kontrolnu knjižicu najmanje 36
mjeseci nakon datuma posljednjeg upisa kontrole te registar izdanih knjižica.
Na naslovnoj stranici:
– provjera upisane podatke;
– u rubriku III. upisuje dan prve upotrebe
kontrolne knjižice;
– u rubriku IV. upisuje dan posljednje upotrebe
kontrolne knjižice.
Vozač (član posade):
– upisuje u kontrolnu knjižicu svaki radni dan
proveden na poslovima cestovnog prijevoza razvrstavajući radno vrijeme po
vrstama aktivnosti i vrijeme odmora u tijeku 24 sata.
U dnevnom listu:
– popunjava dnevni list za svaki dan, kao član
posade;
– u rubriku 2. upisuje registarski broj svakog vozlla uporabljenog u toku dana:
– rubrika 4 – simbol predstavlja »vremena
prekida rada i dnevni odmor«
– rubrika 5 – simbol predstavlja »vrijeme
efektivnog upravljanja vozilom, uključujući prekide vožnje ne kraće od petnaest
minuta«;
– rubrika 6 – simbol predstavlja vremena
pripravnosti, vrijeme čekanja, tj. vrijeme u kojem
vozač mora ostati na svom radnom mjestu čekajući poziv da krene, da započne
novu vožnju ili da obavi drugi zadatak, vrijeme tijekom vožnje provedeno uz
vozača, vrijeme tijekom vožnje provedeno u kabini za spavanje;
– rubrika 7 – simbol predstavlja vremena ostalih
vrsta radova (popravak vozila na cesti, promjena guma, osiguranje stvari na
vozilu nakon završenog utovara i dr.), osim
efektivnog vremena upravljanja vozilom;
– razdoblja u rubrikama 4, 5, 6 i 7.
obilježavaju se povlačenjem vodoravne crte ispod odgovarajućeg broja sati
nasuprot odgovarajućim znakovima, tako da se vodoravne crte povezuju s okomitim
crtama da bi se po cijeloj duljini dobila neprekinuta crta;
– u rubriku 12. upisuje se, da li se vozač
odmara u hotelu ili u vozilu;
– u rubriku 13. upisuje početnu, završnu i
ukupnu kilometražu za pojedino putovanje;
– u rubrIku 14. upisuje vrijeme neprekidnog
odmora što prethodi preuzimanju dužnosti, a ako se razdoblje proteže na dva
dana – broj znači ukupno vrijeme odmora;
– u rubriku 15. upisuje vrijeme efektivnog
upravljanja vozilom;
– u rubriku 16. upisuje vrijeme kad je vozač na
raspolaganju u tijeku 24 sata poduzeću;
– u rubriku 17. upisuje vrijeme rada u svezi s
upravljanjem vozilom, osim efektivnog vremena upravljanja vozilom;
– u rubriku 18. upisuje ukupni broj sati u svezi
s upravljanjem vozilom odnosno zbroj sati iz rubrika 15, 16. i 17;
– u rubriku OPASKA: upisuje se ime drugog vozača
i eventualne pogreške u podacima.
PRIMJEDBA: Kontrolnu knjižicu vozač mora imati
kod sebe i pokazuje je na zahtjev ovlaštene osobe.
Podaci se ne smiju unositi grafitnom olovkom.
Upisani podaci ne smiju se ispravljati ni
križati niti se na već upisane podatke smiju dodavati novi podaci. Jedan član
posade ne može istovremeno rabiti dvije kontrolne knjižice.
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |