POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

2077

Ustavni sud Republike Hrvatske, u Drugom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Jasna Omejec, predsjednik Vijeća, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Mrkonjić, Emilija Rajić i Vice Vukojević, članovi Vijeća, odlučujući o ustavnoj tužbi P. M. i dr., koje zastupa D. G., odvjetnik iz Z., na sjednici održanoj dana 19. rujna 2005. godine, jednoglasno je donio

ODLUKU

I. Ustavna tužba se usvaja.

II. Općinski sud u Zagrebu dužan je donijeti odluku povodom tužbe podnositelja ustavne tužbe u predmetu broj: Pn-9762/95 u najkraćem mogućem roku, ali ne duljem od šest (6) mjeseci, računajući od prvog idućeg dana nakon dana objave ove odluke u »Narodnim novinama«.

III. Na temelju članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona o Ustav­nom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. - pročišćeni tekst), određuje se primjerena naknada podnositeljima ustavne tužbe, zbog povrede ustavnog prava iz članka 29. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 41/01. – pročišćeni tekst), i to:

– P. M. iz H., M. K. 156, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– K. M. iz H., M. K. 156, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– M. M. iz H., M. K. 156, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– I. M. iz H., M. K. 156, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– Č. Ć. iz Z. T. 224, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– B. Ć. iz Z. T. 224, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– Z. Ć. iz Z. T. 224, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– P. Ć. iz Z. T. 224, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– M. G. iz C., N. c. 38, R. S., u iznosu od 15.600,00 kuna,

– T. G. iz Z., C. o. bb, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– G. Ć. iz Z. T. 224, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– V. Ć. iz Z. T. 224, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– I. R. iz D. 38, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– D. R. iz D. 38, u iznosu od 15.600,00 kuna,

Lj. R. iz D. 38, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– J. R. iz D. 38, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– Z. R. iz D. 38, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– M. R. iz D. 38, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– M. G. iz C., N. c. 38, R. S., u iznosu od 15.600,00 kuna,

– A. G. iz C., N. c. 38, R. S., u iznosu od 15.600,00 kuna,

– J. G. iz C., N. c. 38, R. S., u iznosu od 15.600,00 kuna,

– R. G. iz C., N. c. 38, R. S., u iznosu od 15.600,00 kuna,

– V. G. iz C., N. c. 38, R. S., u iznosu od 15.600,00 kuna,

– J. G. iz D. 35, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– S. G. iz D. 35, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– M. G. iz D. 35, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– A. G. iz D. 35, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– P. I. iz B., D. M. 108, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– A. R. iz D. 23, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– A. R. iz D. 23, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– A. R. iz D. 23, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– V. R. iz D. 23, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– S. R. iz D. 23, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– M. R. iz D. 23, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– A. R. iz D. 23, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– G. R. iz D. 23, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– P. P. iz Z., J. 76, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– P. P. iz Z., J. 76, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– A. P. iz Z., J. 76, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– Z. P. iz Z., J. 76, u iznosu od 15.600,00 kuna,

– D. M. iz P., P. 5, u iznosu od 15.600,00 kuna.

IV. Naknada iz točke III. izreke ove odluke bit će isplaćena iz državnog proračuna u roku od tri mjeseca od dana podnošenja zahtjeva podnositelja Ministarstvu financija Republike Hrvatske za njezinu isplatu.

V. Ova odluka objavit će se u »Narodnim novinama«.

 

Obrazloženje
 

1. Podnositelji ustavne tužbe, temeljem članka 63. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst; u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), podnijeli su dana 7. siječnja 2003. godine ustavnu tužbu radi duljine parničnog postupka.

 

ČINJENICE VAŽNE ZA USTAVNOSUDSKI POSTUPAK

2. Dana 28. prosinca 1995. godine podnositelj P. M. podnio je tužbu Općinskom sudu u Zagrebu protiv Republike Hrvatske radi naknade štete pretrpljene uslijed nesretnog događaja koji se dogodio 1. siječnja 1993. godine kada je pok. V. P. iz automatske puške u Z. T. kod B., na dočeku Nove godine ubio deset osoba i teško ranio sedam osoba.

Ostali podonositelji su također pojedinačno, odnosno skupno, podnijeli tužbe istom sudu protiv istog tuženika, početkom 1996. godine, koje su se vodile pod brojevima od Pn-7/96 do Pn-37/96, te su iste spojene na rješavanje s naprijed navedenom tužbom rješenjem od 13. lipnja 1996. godine.

Dana 8. studenoga 1996. godine dostavljen je odgovor na tužbu.

Do 5. studenoga 1997. godine održano je pet ročišta, na kojima su saslušani neki od podnositelja, te je saslušano ukupno 14 svjedoka na okolnost nastanka štetnog događaja.

Dana 4. prosinca 1997. godine donesena je međupresuda, na koju su obje strane u postupku izjavile žalbe.

Dana 11. travnja 2000. godine Županijski sud u Zagrebu je dopisom vratio spis prvostupanjskom sudu da bi sud ispitao jesu li ispunjeni uvjeti za prekid postupka.

Prvostupanjski sud rješenjem od 15. svibnja 2000. godine prekida postupak do donošenja posebnog zakona kojim će se urediti odgovornost za štetu uzrokovanu od pripadnika hrvatskih oružanih i redarstvenih snaga tijekom Domovinskog rata, protiv kojega nije uložena žalba.

Rješenjem od 31. prosinca 2003. godine odlučeno je da se postupak nastavlja, s obzirom da je u međuvremenu donesen Zakon o odgovornosti Republike Hrvatske za štetu uzrokovanu od pripadnika hrvatskih oružanih i redarstvenih snaga tijekom Domovinskog rata (»Narodne novine«, broj 117/03.), te je spis dostavljen drugostupanjskom sudu radi odlučivanja o žalbama na međupresudu.

Drugostupanjski sud svojim rješenjem od 15. veljače 2005. godine ukida međupresudu od 4. prosinca 1997. godine, koje se rješenje nije moglo dostaviti punomoćniku tužitelja, te je isto dostavljeno putem oglasne ploče. Naknadno je isto dostavljeno punomoćniku tužitelja osobno 29. kolovoza 2005. godine.

Sljedeće ročište zakazano je za dan 20. listopada 2005. godine.

 

3. PRAVO VAŽNO ZA USTAVNOSUDSKI POSTUPAK

3.1. Podnositelji su pokrenuli postupak pred Općinskim sudom u Zagrebu 22. veljače 1995. godine tužbom podnesenom temeljem članka 180. Zakona o obveznim odnosima (»Narodne novine«, broj 53/91., 73/91. i 3/94.), koji je glasio:

 

Članak 180.

Za štetu nastalu smrću, tjelesnom povredom ili oštećenjem odnosno uništenjem imovine fizičke osobe uslijed akata nasilja ili terora te prilikom javnih demonstracija i manifestacija odgovara društveno-politička zajednica čiji su organi po važećim propisima bili dužni spriječiti takvu štetu.

Zakonom o izmjeni Zakona o obveznim odnosima (»Narodne novine«, broj 7/96.), koji je stupio na snagu 3. veljače 1996. godine, bilo je propisano:

 

Članak 1.

U Zakonu o obveznim odnosima (»Narodne novine«, br. 53/91, 73/91. i 3/94.) članak 180. briše se.

 

Članak 2.

Postupci za naknadu štete pokrenuti po odredbama članka 180. Zakona o obveznim odnosima, prekidaju se.

Postupci iz stavka 1. ovoga članka nastavit će se nakon što se donese poseban propis kojim će se urediti odgovornost za štetu nastalu uslijed terorističkih akata.

Zakonom o dopunama Zakona o obveznim odnosima (»Narodne novine«, broj 112/99.), koji je stupio na snagu 6. studenoga 1999. godine, bilo je propisano:

 

Članak 2.

Obvezuje se Vlada Republike Hrvatske da posebne zakone iz članka 1. (članka 184.a. stavka 2. i 184.b. stavka 2.) ovoga Zakona, te članka 2. stavka 2. Zakona o izmjeni Zakona o obveznim odnosima (»Narodne novine«, br. 7/96.) podnese radi donošenja najkasnije u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.

3.2. Hrvatski sabor, na sjednici održanoj dana 14. srpnja 2003. godine, donio je Zakon o odgovornosti Republike Hrvatske za štetu uzrokovanu od pripadnika hrvatskih oružanih i redarstvenih snaga tijekom Domovinskog rata (»Narodne novine«, broj 117/03.), koji je stupio na snagu 31. srpnja 2003. godine, a kojim je propisano:

Članak 4. stavak 1.

Postupci protiv Republike Hrvatske radi naknade štete iz ovoga Zakona, prekinuti stupanjem na snagu Zakona o dopunama Zakona o obveznim odnosima (»Narodne novine«, broj 112/99.) nastavit će se stupanjem na snagu ovoga Zakona.

Iz navedenog slijedi da je Zakonom o izmjeni Zakona o obveznim odnosima određen prekid postupaka, u kojima je odlučivano o naknadi štete uzrokovane od pripadnika hrvatskih oružanih i redarstvenih snaga, do stupanja na snagu Zakona o odgovornosti Republike Hrvatske za štetu uzrokovanu od pripadnika hrvatskih oružanih i redarstvenih snaga tijekom Domovinskog rata, odnosno da je navedenim zakonom bilo određeno da se spomenuta vrsta postupaka mora prekinuti tijekom razdoblja duljeg od sedam godina.

3.3. Podnositelji su podnijeli ustavnu tužbu temeljem članka 63. Ustavnog zakona zbog povrede ustavnog prava na donošenje sudske odluke u razumnom roku, zajamčenog člankom 29. stavkom 1. Ustava Republike Hrvatske.

 

Ustavna tužba je osnovana.

4. Svoju odluku Ustavni sud obrazlaže sljedećim utvrđenjima:

 

4.1. DULJINA SUDSKOG POSTUPKA

Podnositelji su dana 28. prosinca 1997. godine podnijeli tužbu radi naknade štete Općinskom sudu u Zagrebu.

Međutim, duljina postupka uzima se u razmatranje od 5. studenoga 1997. godine, kada je stupio na snagu Zakon o potvrđivanju Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda i Protokola broj 1, 4, 6, 7 i 11 uz Konvenciju za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda (»Narodne novine – Međunarodni ugovori«, broj 18/97., 6/99. – pročišćeni tekst i 8/99. – ispravak; u daljnjem tekstu: Zakon o potvrđivanju Konvencije i Protokoli 12 i 13 – »Narodne novine – Međunarodni ugovori«, broj 14/02.), koja Konvencija u članku 6. stavku 1. jamči, između ostaloga, i pravo na suđenje u razumnom roku.

Ustavna tužba podnijeta je dana 7. siječnja 2003. godine, a do tog dana postupak nije pravomoćno okončan, pa Ustavni sud utvrđuje da je do dana podnošenja ustavne tužbe postupak trajao ukupno devet (9) godina i deset (10) dana, a nakon stupanja na snagu Zakona o potvrđivanju Konvencije, pa do dana podnošenja ustavne tužbe postupak je trajao pet (5) godina, dva (2) mjeseca i dva (2) dana.

 

4.2. POSTUPANJE NADLEŽNOG SUDA DO PREKIDA POSTUPKA

Prema članku 117. stavku 3. Ustava Republike Hrvatske, sudovi sude na temelju Ustava i zakona.

Prekid parničnog postupka u predmetu podnositelja, koji se vodio pred Općinskim sudom u Zagrebu, nastupio je po sili zakona (ex lege) dana 3. veljače 1996. godine, stupanjem na snagu Zakona o izmjeni Zakona o obveznim odnosima.

Donoseći rješenje o prekidu postupka dana 15. svibnja 2000. godine, nadležni Općinski sud u Zagrebu postupio je u skladu sa zakonom, a njegovo rješenje o prekidu postupka imalo je deklaratorno značenje.

Tim Zakonom određeni prekid postupka, do donošenja novog propisa, onemogućio je nadležni sud da tijekom prekida poduzima radnje usmjerene na rješavanje podnesenog tužbenog zahtjeva te da odluči o tom zahtjevu.

 

4.3. UTJECAJ ZAKONOM ODREĐENOG PREKIDA POSTUPKA NA POVREDU USTAVNOG PRAVA

U odluci broj: U-IIIA/829/2002 od 24. ožujka 2004. godine Ustavni sud je, u okolnostima identičnim ovom predmetu, utvrdio da je zakonom određenim prekidom postupka povrijeđeno člankom 29. stavkom. 1. Ustava zajamčeno pravo podnositelja da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud u razumnom roku odluči o njegovim pravima i obvezama, te da je zakonom određenim prekidom postupka podnositelju povrijeđeno i pravo na pristup sudu, koji je dio prava na pravično suđenje zajamčenog odredbom članka 29. stavka 1. Ustava.

Ustavni sud ne nalazi razlog za odstupanje od tako izraženog stajališta u ovom predmetu.

 

4.4. POSTUPANJE NADLEŽNOG SUDA TIJEKOMČITAVOG POSTUPKA

U razmatranom, pravno relevantnom razdoblju, postupak se jedno vrijeme vodio pred drugostupanjskim sudom, koji je 2000. godine naložio donošenje rješenja o prekidu postupka.

Nakon 31. srpnja 2003. godine, prvostupanjski sud je donio rješenje o nastavku postupka, vratio spis na odlučivanje povodom žalbe stranaka drugostupanjskom sudu, na kojemu je odlučivanje o žalbi trajalo preko godine dana.

Do sada u postupku, osim međupresude koja je ukinuta, nije donesena meritorna odluka, te je spis i nadalje na odlučivanju pred prvostupanjskim sudom.

 

4.5. PONAŠANJE PODNOSITELJA USTAVNE TUŽBE(TUŽITELJA U SUDSKOM POSTUPKU)

Podnositelji ustavne tužbe nisu pridonijeli duljini sudskoga pos­tupka, osim dijelom prilikom dostave drugostupanjskog rješenja od 15. veljače 2005. godine, koje je dostavljeno punomoćniku podnositelja tek 29. kolovoza 2005. godine.

 

4.6. SLOŽENOST SUDSKOG PREDMETA

Ustavni sud utvrđuje da se u konkretnom slučaju radi o relativno složenom sudskom postupku. Složenost postupka izaziva broj od četrdeset jednog tužitelja, te velikog broja svjedoka koji je potreb­no ispitati radi utvrđenja činjeničnog stanja.

Međutim, svi tužbeni zahtjevi proizlaze iz jednog štetnog događaja, te sama složenost utvrđivanja činjeničnog stanja nije smjela dovesti do trajanja postupka od preko devet godina i šest mjeseci.

 

OCJENA USTAVNOG SUDA

5. Ustavni sud utvrđuje da se predmet u razmatranom, pravno relevantnom razdoblju, ukupno vodio u trajanju duljem od sedam godina. Uzimajući u obzir standarde usvojene od ovoga Suda u procjenjivanju duljine trajanja sudskog postupka, a imajući u vidu prav­no stajalište izraženo u odluci broj: U-IIIA-829/2002, te okolnost da postupak još uvijek nije pravomoćno dovršen, Ustavni sud nalazi da je povrijeđeno pravo podnositeljima na suđenje u razumnom roku, kao i pravo na pristup sudu, koja su zajamčena člankom 29. stavkom 1. Ustava Republike Hrvatske.

Stoga je, u smislu odredbe članka 63. stavaka 1. i 2. Ustavnog zakona, donesena odluka kao pod točkama I. i II. izreke ove odluke.

6. Sukladno odredbi članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u točkama III. i IV. izreke ove odluke.

Visinu naknade zbog povrede ustavnog prava na donošenje sudske odluke u razumnom roku Ustavni sud, u pravilu, određuje za razmatrano, pravno relevantno razdoblje.

Pri utvrđivanju visine naknade, temeljem članka 63. stavka 2. Ustavnog zakona, Ustavni sud je uzeo u obzir sve okolnosti slučaja, posebice značenje i važnost postupka za podnositelje i ukupnu duljinu postupka do donošenja ove odluke, uz istodobno uvažavanje gospodarskih i socijalnih prilika u Republici Hrvatskoj.

7. Predsjednik Općinskog suda u Zagrebu dužan je dostaviti Ustavnom sudu pisanu obavijest o datumima donošenja i otpreme odluke u roku od osam (8) dana od dana njene otpreme, a najkasnije osam (8) dana od isteka roka određenog u točki II. izreke ove odluke.

Ovaj nalog temelji se na članku 31. stavcima 4. i 5. Ustavnog zakona.

8. Odluka o objavi odluke (točka V. izreke) temelji se na odredbi članka 29. stavka 1. Ustavnog zakona.

 

Broj: U-IIIA-53/2003

Zagreb, 19. rujna 2005.

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Predsjednik Vijeća

dr. sc. Jasna Omejec, v. r.




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga