POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

2088

Ustavni sud Republike Hrvatske, u Drugom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Jasna Omejec, predsjednik Vijeća, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Mrkonjić, Emilija Rajić i Vice Vukojević, članovi Vijeća, u postupku pokrenutom ustavnom tužbom Z. V. iz D. S., kojeg zastupa R. H., odvjetnik iz Z., na sjednici održanoj dana 19. rujna 2005. godine, jednoglasno je donio

ODLUKU

I. Ustavna tužba se usvaja.

II. Županijski sud u Zlataru dužan je donijeti odluku u pred­metu koji se vodi pred tim sudom pod brojem: -826/05 u najkraćem mogućem roku, ali ne duljem od šest mjeseci, računajući od prvog idućeg dana nakon dana objave ove odluke u »Narodnim novinama«.

III. Na temelju članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst), određuje se primjerena naknada podnositelju ustavne tužbe, Z. V. iz D. S., M. 30, zbog povrede ustavnog prava iz članka 29. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 41/01. – pročišćeni tekst), u iznosu od 8.500,00 kn.

IV. Naknada iz točke III. izreke ove odluke bit će isplaćena iz državnog proračuna, u roku od tri mjeseca od dana podnošenja zahtjeva podnositelja Ministarstvu financija Republike Hrvatske za njezinu isplatu.

V. Ova odluka objavit će se u »Narodnim novinama«.

 

Obrazloženje
 

1. Podnositelj ustavne tužbe podnio je dana 17. ožujka 2004. godine ustavnu tužbu temeljem odredbe članka 63. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 42/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), u postupku koji se vodi kod Općinskog suda u Donjoj Stubici, poslovni broj: P-16/92, radi naknade štete.

Zbog nedonošenja sudske odluke u razumnom roku, podnositelj nalazi povrijeđenim ustavno pravo iz članka 29. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske.

U ustavnoj tužbi podnositelj navodi kronologiju činjenica koje su se zbile u konkretnoj pravnoj stvari ukazujući na dugotrajnost i neučinkovitost suđenja. Predlaže usvajanje ustavne tužbe i određivanje podnositelju primjerene naknade zbog povrede ustavnog prava na suđenje u razumnom roku.

 

ČINJENICE VAŽNE ZA USTAVNOSUDSKI POSTUPAK

2. Ustavni sud je u postupku pokrenutom ustavnom tužbom podnositelja, primjenom članka 63. Ustavnog zakona, uvidom u spis Općinskog suda u Donjoj Stubici broj: P-16/92, utvrdio činjenice koje su pravno relevantne za odlučivanje o povredi ustavnog prava podnositelja, zajamčenog člankom 29. stavkom 1. Ustava.

Dana 7. siječnja 1992. godine podnositelj je Općinskom sudu u Donjoj Stubici podnio tužbu protiv tuženika i to: Fonda za stambeno komunalne djelatnosti Donja Stubica iz Donje Stubice (kasnije Grad Donja Stubica), kao prvotuženika, Poduzeća za ceste Zagreb, Sekcija Zabok iz Zaboka (kasnije Hrvatska uprava za ceste, Zagreb), kao drugotuženika, te društva »Konstruktor«iz Zlatara (kasnije Konstruktor d.o.o. iz Zlatara), kao trećetuženika, radi naknade štete.

Prvostupanjski sud je u razdoblju od pokretanja postupka do 5. studenoga 1997. godine održao ukupno osam ročišta te je proveo očevid na licu mjesta građevinskim vještačenjem.

Nakon 5. studenoga 1997. godine prvostupanjski sud održao je devet ročišta, s tim da je glavnu raspravu zaključio na ročištu održanom 5. listopada 2000. godine, kad je sud, međupresudom, odlučio samo o dijelu tužbenog zahtjeva i to dijelu koji se odnosi na naknadu materijalne štete.

Protiv međupresude suda trećetuženik je dana 18. prosinca 2000. godine, a prvotuženik i drugotuženik dana 29. prosinca 1997. godina, izjavio žalbu.

Dopisom od 29. rujna 2004. godine, poslovni broj: -549/01, Županijski sud u Zlataru vratio je predmet prvostupanjskom sudu budući da spisu nije bila priložena uredna punomoć za zastupanje trećetuženika, s nalogom da navedeni nedostatak prvostupanjski sud ukloni i zatim predmet vrati višem sudu na odlučivanje.

Dana 10. svibnja 2005. godine prvostupanjski sud ponovno je dostavio predmet višem sudu na odlučivanje, a vodi se pod poslovnim brojem: -826/05.

 

OČITOVANJE OPĆINSKOG SUDA U DONJOJ STUBICI

3. Na temelju članka 69. stavka 2. Ustavnog zakona, Ustavni sud je zatražio od Općinskog suda u Donjoj Stubici da se izjasni o navodima ustavne tužbe.

U očitovanju od 9. svibnja 2005. godine, Općinski sud u Donjoj Stubici ukratko navodi kronologiju postupanja u predmetu.

 

PRAVO VAŽNO ZA USTAVNOSUDSKI POSTUPAK

4. Odredbom članka 29. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske, propisano je:

Svatko ima pravo da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud (...) u razumnom roku odluči o njegovim pravima i obvezama (...).

Odredbama članka 63. Ustavnog zakona propisano je:

(1) Ustavni sud će pokrenuti postupak po ustavnoj tužbi i prije no što je iscrpljen pravni put, u slučaju kad o pravima i obvezama stranke (...) nije u razumnom roku odlučio sud (...).

(2) U odluci kojom usvaja ustavnu tužbu zbog nedonošenja akta u razumnom roku iz stavka 1. ovoga članka, Ustavni sud će nadležnom sudu odrediti rok za donošenje akta kojim će taj sud meritorno odlučiti o pravima i obvezama (...) podnositelja. Rok za donošenje akta počinje teći idućeg dana od dana objave odluke Ustavnog suda u »Narodnim novinama«.

(3) U odluci iz stavka 2. ovoga članka Ustavni sud će odrediti primjerenu naknadu koja pripada podnositelju zbog povrede njegova ustavnog prava koju je sud učinio kada o pravima i obvezama podnositelja (...) nije odlučio u razumnom roku. Naknada se isplaćuje iz državnog proračuna u roku od tri mjeseca od dana podnošenja zahtjeva stranke za njezinu isplatu.

 

Ustavna tužba je osnovana.

5. Povredu ustavnog prava na donošenje sudske odluke u razumnom roku Ustavni sud razmatra u svjetlu osobitih okolnosti svakog pojedinog slučaja.

Razmatranjem razloga ustavne tužbe podnositelja i preslika predmetnog spisa Općinskog suda u Donjoj Stubici, Ustavni sud utvrdio je da su se u konkretnom slučaju ostvarile pretpostavke za njegovo postupanje u smislu odredbe članka 63. Ustavnog zakona.

Svoju odluku Ustavni sud obrazlaže sljedećim utvrđenjima:

 

5.1. DULJINA SUDSKOG POSTUPKA

Prvostupanjski parnični postupak započeo je dana 7. siječnja 1992. godine, tužbom podnositelja protiv tuženika Fonda za stambeno komunalne djelatnosti Donja Stubica iz Donje Stubice (kasnije Grad Donja Stubica), kao prvotuženika, Poduzeća za ceste Zagreb, Sekcija Zabok iz Zaboka (kasnije Hrvatska uprava za ceste, Zagreb), kao drugotuženika, te društva »Konstruktor«iz Zlatara (kasnije Konstruktor d.o.o. iz Zlatara), kao trećetuženika, radi naknade štete.

Zakon o potvrđivanju Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda i Protokola broj: 1, 4, 6, 7 i 11, 12 i 13 uz Konvenciju za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda (»Narodne novine« – Međunarodni ugovori, broj 18/97., 6/99. – pročišćeni tekst, 8/99. – ispravak i 14/02., u daljnjem tekstu: Zakon o potvrđivanju Konvencije) u Republici Hrvatskoj stupio je na snagu dana 5. studenoga 1997. godine.

Od dana stupanja na snagu Zakona o potvrđivanju Konvencije, odredbe Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda Vijeća Europe (u daljnjem tekstu: Europska konvencija) čine, temeljem članka 134. Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 56/90.), dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske. Dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske od tog dana čini i odredba članka 6. stavka 1. Europske konvencije pod nazivom »Pravo na pošteno suđenje«, koja, između ostaloga, propisuje:

»Radi utvrđivanja svojih prava i obveza građanske naravi (...) svatko ima pravo da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud (...) u razumnom roku ispita njegov slučaj«.

Sukladno navedenom, konvencijsko pravo na donošenje sudske odluke u razumnom roku čini dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske od dana stupanja na snagu Zakona o potvrđivanju Konvencije (5. studenoga 1997. godine). S druge strane, pravo na donošenje sudske odluke u razumnom roku utvrđeno je ustavnim pravom u Republici Hrvatskoj 9. studenoga 2000. godine, izmjenama članka 29. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 113/00.).

Iz navedenih razloga ispitivanje razumnosti trajanja sudskih postupaka prije 5. studenoga 1997. godine, u pravilu, ne bi moglo biti predmetom ustavnosudskih postupaka temeljenih na članku 63. Ustavnog zakona jer u dotadašnjem pravnom poretku Republike Hrvatske takvo pravo nije postojalo ni kao konvencijsko ni kao ustavno pravo.

Slijedom navedenog, u ovom konkretnom slučaju, Ustavni sud je ocijenio da se pravno relevantnim razdobljem, s aspekta povrede prava na razumnu duljinu trajanja sudskog postupka, smatra razdoblje od 5. studenoga 1997. godine (to jest od dana stupanja na snagu Zakona o potvrđivanju Konvencije) do 17. ožujka 2004. godine, odnosno do dana kad je podnositelj podnio ustavnu tužbu, što ukupno čini razdoblje od (6) godina, četiri (4) mjeseca i jedanaest (11) dana.

 

5.2. POSTUPANJE NADLEŽNOG SUDA

Ustavni sud je utvrdio da se u razmatranom, pravno relevantnom razdoblju, u ovom konkretnom slučaju, postupak vodio u trajanju od šest (6) godina, četiri (4) mjeseca i jedanaest (11) dana, od čega tri (3) godine, pet (5) mjeseci i dvadeset osam (28) dana pred Općinskim sudom u Donjoj Stubici te dvije (2) godine, deset (10) mjeseci i petnaest (15) dana pred Županijskim sudom u Zlataru, a da viši sud nije meritorno odlučio o žalbama stranaka.

Također, valja ukazati i na dugo trajanje prvostupanjskog postupka i prije 1997. godine. Naime, u razdoblju od dana pokretanja postupka do 5. studenoga 1997. godine, prvostupanjski sud je održao 7 ročišta (od čega je u dva navrata između dva zakazana ročišta protekla gotovo godina dana) te, unatoč procesnim mogućnostima za ubrzanje postupka, prvostupanjski sud je na nalaz i mišljenje vještaka čekao preko četiri godine (od 25. studenoga 1992. godine do 17. veljače 1997. godine).

 

5.3. PONAŠANJE PODNOSITELJA USTAVNE TUŽBE(TUŽITELJA U SUDSKOM POSTUPKU)

Na zahtjev podnositelja ustavne tužbe, kao tužitelja u sudskom postupku, prvostupanjski je sud rješenjem od 11. listopada 1993. godine postupak prekinuo te je postupak nastavljen zakazivanjem ročišta za glavnu raspravu dana 23. siječnja 1995. godine. Na taj način podnositelj je jednim dijelom pridonio duljini trajanja sudskog postupka, ali valja istaknuti kako je isti u više navrata požurivao rad suda i zakazivanje ročišta za glavnu raspravu. Mišljenje je Ustavnog suda da je, bez obzira na prekid postupka, prvostupanjski sud svojim neučinkovitim zakazivanjem i održavanjem ročišta, unatoč procesnim mogućnostima za ubrzanje postupka, koje je imao na raspolaganju, znatno doprinio nerazumno dugom vođenju konkretnog parničnog postupka.

Također, želi se ukazati i na činjenicu neučinkovitosti rada suda, kad je Županijski sud u Zlataru nakon gotovo tri godine, od kako mu je spis dostavljen na odlučivanje po žalbama stranaka, predmet, bez odluke o meritumu stvari, a zbog propusta prvostupanjskog suda da od punomoćnika trećetuženika zatraži urednu punomoć za zastupanje, vratio predmet prvostupanjskom sudu s nalogom da taj nedostatak ukloni i nakon toga predmet ponovno dostavi na odlučivanje. Slijedom navedenog, konkretni parnični spis dostavljen je višem sudu na odlučivanje tek nakon proteka razdoblja od gotovo pet godina otkako su stranke izjavile žalbe.

 

5.4. SLOŽENOST SUDSKOG PREDMETA

U konkretnom postupku radi se o relativno složenoj parničnoj stvari, ali Ustavni sud ocjenjuje da unatoč tomu sudski postupak traje nerazumno dugo. Naime, to iz razloga što se postupak kroz razmatrano razdoblje u pravilu vodio pred prvostupanjskim sudom. Ustavni sud uzeo je u obzir i činjenicu da je prvostupanjski sud nakon gotovo četrnaest godina vođenja postupka nepravomoćnom odlukom odlučio tek o dijelu tužbenog zahtjeva, dok o preostalom dijelu tužbenog zahtjeva, iako za to postoje uvjeti, još uvijek nije donio odluku.

6. Ustavni sud utvrđuje da, unatoč relativnoj složenosti predmeta, vođenje parničnog postupka u ukupnom trajanju od preko 14 godina, a da predmet nije pravomoćno okončan, kao u ovom konkretnom slučaju, ne udovoljava zahtjevu suđenja u razumnom roku. Stoga, Ustavni sud utvrđuje da je podnositelju provrijeđeno ustavno pravo da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud u razumnom roku odluči o njegovim pravima ili obvezama, zajamčena člankom 29. stavkom 1. Ustava Republike Hrvatske.

7. Imajući u vidu sve navedene činjenice i okolnosti, u smislu odredbe članka 63. stavka 2. Ustavnog zakona, donesena je odluka kao pod točkama I. i II. izreke ove odluke.

8. Sukladno odredbi članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u točkama III. i IV. izreke ove odluke.

Visinu naknade, zbog povrede ustavnog prava na donošenje sudske odluke u razumnom roku, Ustavni sud u pravilu određuje za razmatrano, pravno relevantno razdoblje, uz iznimnu mogućnost uvažavanja nerazumno dugog razdoblja potpune neaktivnosti suda i prije 5. studenoga 1997. godine, što ovisi o osobitim okolnostima svakog pojedinog slučaja.

Pri utvrđivanju visine naknade, temeljem članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona, Ustavni sud uzima u obzir sve okolnosti slučaja, imajući pritom u vidu i vrstu postupka o kojemu se radi, napose s obzirom na njegovu hitnost, ali uz istodobno uvažavanje ukupnih gospodarskih i socijalnih prilika u Republici Hrvatskoj.

9. Odluka o objavi (točka V. izreke) temelji se na odredbi članka 29. Ustavnog zakona.

10. Predsjednik Županijskog suda u Zlataru dužan je dostaviti Ustavnom sudu pisanu obavijest o datumima donošenja i otpreme odluke u roku od osam (8) dana od dana njene otpreme, a najkasnije osam (8) dana od isteka roka određenog u točki II. izreke ove odluke. Ovaj nalog temelji se na članku 31. stavcima 4. i 5. Ustavnog zakona.

 

Broj: U-IIIA-968/2004

Zagreb, 19. rujna 2005.

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Predsjednik Vijeća

dr. sc. Jasna Omejec, v. r.

 

 




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga