POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

2089

Ustavni sud Republike Hrvatske, u Drugom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Jasna Omejec, predsjednik Vijeća, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Mrkonjić, Emilija Rajić i Vice Vukojević, članovi Vijeća, odlučujući o ustavnoj tužbi N. M. iz Z., na sjednici održanoj dana 19. rujna 2005. godine, jednoglasno je donio

ODLUKU

I. Ustavna tužba se usvaja.

II. Županijski sud u Zagrebu dužan je donijeti odluku u pred­metu koji se vodi pred tim sudom pod poslovnim brojem: Gžr-1048/04 u najkraćemu mogućem roku, ali ne duljem od osam (8) mjeseci, računajući od prvoga idućeg dana nakon objave ove odluke u »Narodnim novinama«.

III. Na temelju članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona o Ustav­nom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst), podnositelju ustavne tužbe, N. M. iz Z., K. 3, određuje se primjerena naknada zbog povrede ustavnog prava iz članka 29. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 41/01. – pročišćeni tekst), u iznosu od 10.200,00 kn.

IV. Naknada iz točke III. izreke ove odluke bit će isplaćena iz državnog proračuna u roku od tri mjeseca od dana podnošenja zahtjeva podnositelja Ministarstvu financija Republike Hrvatske za njezinu isplatu.

V. Ova odluka objavit će se u »Narodnim novinama«.

 

Obrazloženje
 

1. Na temelju članka 63. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), podnositelj ustavne tužbe podnio je dana 21. studenoga 2003. godine ustavnu tužbu radi duljine parničnog postupka.

 

ČINJENICE VAŽNE ZA USTAVNOSUDSKI POSTUPAK

2. Dana 5. rujna 1994. godine podnositelj je podnio Općinskom sudu u Zagrebu tužbu protiv Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske – Centralne službe u Zagrebu radi poništenja odluka o prestanku radnog odnosa i vraćanja na rad te isplate iznosa razlike plaće i mirovine koju je primao od prestanka radnog odnosa. Podneskom na ročištu 11. svibnja 1998. godine podnositelj potražuje i naknadu za pogrebne troškove za poginulog sina te naknadu za umrlog člana obitelji, a specifikacijom tužbenog zahtjeva od 23. srpnja 2002. godine podnositelj potražuje isplatu jubilarnih nagrada za navršenih 35 i 40 godina staža, regres za godišnji odmor i božićnicu za 1998. godinu.

U razdoblju do 5. studenoga 1997. godine pred Općinskim sudom u Zagrebu održana su tri ročišta, a 6. ožujka 1996. godine donesena je presuda broj: Pr-1955/94, kojom se zahtjev podnositelja odbija. Rješenjem Županijskog suda u Gradu Zagrebu broj: -5273/96-2 od 4. studenoga 1997. godine ukinuta je prvostupanjska presuda i predmet vraćen sudu prvog stupnja na ponovno suđenje.

U ponovnom postupku, koji se vodi pod poslovnim brojem: Pr-3111/97, dana 11. svibnja 1998. godine održano je ročište.

Ročišta su održana 15. rujna 1998. i 20. listopada 1998. godine, na kojem je podnositelju dodijeljen rok od 15 dana za specifikaciju tužbenog zahtjeva, koji specificira podneskom od 18. siječnja 1999. godine.

Dana 17. ožujka i 27. kolovoza 1999. godine podnositelj dostav­lja sudu požurnice.

Ročište zakazano za 19. listopada 1999. godine odgađa se zbog bolesti suca, a sljedeće zakazuje za dan 8. prosinca 1999. godine.

Podneskom od 19. listopada 1999. godine podnositelj dopunjuje specifikaciju tužbenog zahtjeva u odnosu na proteklih godinu dana.

Na ročištu 8. prosinca 1999. godine tuženiku je dodijeljen rok za dostavu podataka.

Dopisom od 14. veljače 2000. godine Sud poziva tuženika da dostavi podatke, sukladno raspravnom rješenju od 8. prosinca 1999. godine.

Podneskom od 30. ožujka 2000. godine podnositelj požuruje zakazivanje ročišta.

Dana 26. travnja 2000. godine spis je presigniran drugom su­cu.

Dopisima od 8. lipnja, 14. kolovoza i 22. rujna 2000. godine, Sud ponovno poziva tuženika da dostavi podatke, sukladno rasprav­nom rješenju od 8. prosinca 1999. godine.

Podneskom od 14. studenoga 2000. godine tuženik izvješćuje sud da radi objektivnih teškoća nije do tada uspio sačiniti obračun plaća za podnositelja te da je obračun u tijeku.

Podneskom od 8. siječnja 2001. godine tuženik dostavlja dokumentaciju i očitovanje.

Podneskom od 10. siječnja 2001. godine podnositelj sam dostavlja dokumentaciju.

Na ročištu 12. siječnja 2001. godine određeno je financijsko vještačenje.

Dana 5. veljače 2001. godine podnositelj dostavlja dokaz o uplaćenom predujmu za vještačenje.

Rješenjem od 19. veljače 2001. godine pozvan je financijski vještak da preuzme spis.

Dana 17. rujna 2001. sud upućuje požurnicu vještaku da dostavi nalaz i mišljenje.

Dana 10. listopada 2001. godine vještak dostavlja sudu nalaz i mišljenje, a sud dostavlja 16. listopada 2001. godine nalaz i mišljenje strankama.

Podneskom od 4. siječnja 2002. godine podnositelj dostavlja očitovanje na nalaz i mišljenje vještaka, a tuženik svoje očitovanje daje na ročištu održanom dana 27. veljače 2002. godine.

Podneskom od 20. ožujka 2002. godine vještak daje očitovanje na prigovore na nalaz i mišljenje.

Na ročištu 16. svibnja 2002. godine podnositelj predaje podnesak te mu se dodjeljuje rok za specifikaciju tužbenog zahtjeva, a tuženiku se dodjeljuje rok za očitovanje na primljeni podnesak.

Podneskom od 23. srpnja 2002. godine, podnositelj specificira tužbeni zahtjev.

Dana 13. rujna 2002. godine zaključena je glavna rasprava.

Prvostupanjsku presudu podnositelj je primio 26. siječnja 2004. godine.

Povodom žalbi podnositelja i tuženika, spis je dostavljen Županijskom sudu u Zagrebu, koji je u radu kod tog suda od travnja 2004. godine.

 

PRAVO VAŽNO ZA USTAVNOSUDSKI POSTUPAK

3. Odredbom članka 29. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske propisano je:

Svatko ima pravo da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud (...) u razumnom roku odluči o njegovim pravima i obvezama (...)«

Odredbom članka 63. Ustavnog zakona propisano je:

(1) Ustavni sud će pokrenuti postupak po ustavnoj tužbi i prije no što je iscrpljen pravni put, u slučaju kad o pravima i obvezama stranke (...) nije u razumnom roku odlučio sud (...).

(2) U odluci kojom usvaja ustavnu tužbu zbog nedonošenja akta u razumnom roku iz stavka 1. ovoga članka, Ustavni sud će nadlež­nom sudu odrediti rok za donošenje akta kojim će taj sud meritorno odlučiti o pravima i obvezama (...) podnositelja. Rok za donošenje akta počinje teći idućeg dana od dana objave odluke Ustavnog suda u »Narodnim novinama«.

(3) U odluci iz stavka 2. ovoga članka Ustavni sud će odrediti primjerenu naknadu koja pripada podnositelju zbog povrede njegova ustavnog prava koju je sud učinio kada o pravima i obvezama podnositelja (...) nije odlučio u razumnom roku. Naknada se isplaćuje iz državnog proračuna u roku od tri mjeseca od dana podnošenja zahtjeva stranke za njezinu isplatu.

 

Ustavna tužba je osnovana.

4. Svoju odluku Ustavni sud obrazlaže sljedećim utvrđenjima:

 

4.1. DULJINA SUDSKOG POSTUPKA

Parnični postupak započeo je 5. rujna 1994. godine tužbom podnositelja protiv tuženoga Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske – Centralne službe u Zagrebu radi poništenja odluka.

Međutim, duljina postupka ne uzima se u obzir od tog dana, već od 5. studenoga 1997. kad je stupio na snagu Zakon o potvrđi­va­nju Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda i Protokola broj: 1, 4, 6, 7, 11, 12 i 13 uz Konvenciju za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda (»Narodne novine« – Međunarodni ugovori, broj 18/97., 6/99. – pročišćeni tekst i 8/99. – ispravak, u dalj­njem tekstu: Zakon o potvrđivanju Konvencije), koja Konvencija u članku 6. stavku 1. jamči, između ostalog, i pravo na suđenje u razumnom roku.

Ustavna tužba podnesena je dana 21. studenoga 2003. godine, a do tog dana postupak nije pravomoćno okončan pa Ustavni sud utvrđuje da je do dana podnošenja ustavne tužbe postupak u ovom predmetu trajao ukupno devet (9) godina, dva (2) mjeseca i šesnaest (16) dana, a nakon stupanja na snagu Zakona o potvrđivanju Konvencije pa do dana podnošenja ustavne tužbe, postupak je trajao šest (6) godina i šesnaest (16) dana.

 

4.2. POSTUPANJE NADLEŽNOG SUDA

U razmatranom, pravno relevantnom razdoblju, Općinski sud u Zagrebu je od radnji koje su relevantne za meritorno odlučivanje o pravima i obvezama stranaka u tom sudskom postupku održao osam ročišta za glavnu raspravu (11. svibnja 1998., 15. rujna 1998., 20. listopada 1998., 8. prosinca 1999., 12. siječnja 2001., 27. veljače 2002., 16. svibnja 2002. i 13. rujna 2002. godine) i odredio financijsko vještačenje.

Iako je glavnu raspravu zaključio 13. rujna 2002. godine, sud podnositelju do podnošenja ustavne tužbe nije dostavio prvostupanjsku presudu, dakle jednu (1) godinu, dva (2) mjeseca i osam (8) dana. Podnositelju je prvostupanjska presuda dostavljena nakon podnošenja ustavne tužbe, dana 26. siječnja 2004. godine.

 

4.3. PONAŠANJE PODNOSITELJA USTAVNE TUŽBE(TUŽITELJA U SUDSKOM POSTUPKU)

Podnositelj ustavne tužbe, kao tužitelj u sudskom postupku nije pridonio duljini trajanja sudskog postupka, već je, naprotiv, brojnim podnescima požurivao sud na postupanje.

 

4.4. SLOŽENOST SUDSKOG PREDMETA

Prema stajalištu Ustavnog suda, u konkretnom slučaju ne radi se o složenom predmetu.

 

OCJENA USTAVNOG SUDA

5. Ustavni sud je utvrdio da je nakon ukidne presude postupak pred Općinskim sudom u Zagrebu trajao duže od šest godina, a riječ je o radnom sporu koji je žurne prirode, koji do podnošenja ustavne tužbe još nije pravomoćno okončan. Pored toga, bez ikakvih opravdanja, presuda nije bila izrađena nakon zaključenja glavne rasprave dulje od jedne godine.

Navedene okolnosti, kao i ukupno trajanje sudskog postupka u parnici radi poništenja odluka (radni spor), u kojoj, prema ocjeni Ustavnog suda, nije bilo osobito složenih niti činjeničnih niti prav­nih pitanja, nikako ne udovoljava zahtjevu suđenja u razumnom ro­ku, zajamčenom člankom 29. stavkom 1. Ustava. Stoga, Ustavni sud utvrđuje da je povrijeđeno ustavno pravo podnositelja da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud u razumnom roku odluči o njegovim pravima ili obvezama, koje je zajamčeno člankom 29. stavkom 1. Ustava Republike Hrvatske.

Stoga je, u smislu odredbe članka 63. Ustavnog zakona, donijeta odluka kao pod točkama I. i II. izreke ove odluke.

6. Sukladno odredbi članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u točkama III. i IV. izreke ove odluke.

Visinu naknade zbog povrede ustavnog prava na donošenje odluke u razumnom roku Ustavni sud utvrđuje uzimajući u obzir okolnosti svakoga pojedinog predmeta, uz istodobno uvažavanje ukupnih gospodarskih i socijalnih prilika u Republici Hrvatskoj.

7. Odluka o objavi odluke (točka V. izreke) temelji se na članku 29. Ustavnog zakona.

8. Predsjednik Županijskog suda u Zagrebu dužan je dostaviti Us­tavnom sudu pisanu obavijest o datumima donošenja i otpreme odluke u roku od osam (8) dana od dana njene otpreme, a najkas­nije osam (8) dana od isteka roka određenog u točki II. izreke ove od­luke. Ovaj nalog temelji se na članku 31. stavcima 4. i 5. Ustavnog zakona.

 

Broj: U-IIIA-3771/2003

Zagreb, 19. rujna 2005.

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Predsjednik Vijeća

dr. sc. Jasna Omejec, v. r.




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga