POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

HRVATSKA AGENCIJA ZA TELEKOMUNIKACIJE

2120

Na temelju članka 12. stavka. 1. točke 5., članka 12. stavka 3. Zakona o telekomunikacijama (»Narodne novine« br. 122/03, 158/03, 60/04 i 70/05) (dalje u tekstu: Zakon o telekomunikacijama), članka 50. stavka 3. Pravilnika o telekomunikacijskim uslugama (»Narod­ne novine« 184/04) (dalje u tekstu: Pravilnik), i članka 6. stavka 7. Pravilnika o pristupu mreži i međusobnom povezivanju (»Narodne novine« 185/03), u postupku izdavanja suglasnosti HT – Hrvatskim telekomunikacijama d.d., Zagreb, Savska cesta 32, na Standardnu ponudu HT–Hrvatskih telekomunikacija d.d. za davatelje usluge pristupa Internetu od 21. srpnja 2005. g., Vijeće Hrvatske agencije za telekomunikacije (dalje u tekstu: Vijeće Agencije) je na sjednici održanoj dana 10. kolovoza 2005. g. donijelo sljedeću

ODLUKU

1. Daje se suglasnost trgovačkom društvu HT – Hrvatskih telekomunikacija d.d., Zagreb, Savska cesta 32, na Standardnu ponudu HT-Hrvatskih telekomunikacija d.d. za davatelje usluga pristupa Internetu od 21. srpnja 2005. g., koja je sastavni dio ove Odluke.

2. Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja.

3. Ova će se Odluka objaviti u »Narodnim novinama«.

 

Obrazloženje
 

U ovom postupku analizirana je Standardna ponuda HT –Hrvatskih telekomunikacija d.d. za davatelje usluge pristupa Internetu od 21. srpnja 2005. g., izmijenjena prema Rješenju Vijeća Hrvatske agencije za telekomunikacije klase: 344-01/05-01/98, urbroja: 376-05-05, od 15. srpnja 2005. g. (dalje u tekstu: Rješenje) kojim je HT-u d.d. naloženo izmijeniti cijene za »dial-up« pristup mreži T-Com-a na iznos od 0,05 kuna/min u vrijeme više tarife i 0,025 kuna/min u vrijeme niže tarife (bez PDV-a) iz razloga što je cijena za »dial-up« pristup mreži T-Com-a predložena Standardnom ponudom od 23. lipnja 2005. g., u iznosu od 0,06 kuna/min u vrijeme više tarife i 0,03 kuna/min u vrijeme niže tarife, 20% skuplja od tarife koju HT d.d. trenutno naplaćuje postojećim davateljima pristupa Internetu. Prihvaćanje predloženih cijena dovelo bi u neravnopravni i diskriminirajući položaj davatelje pristupa Internetu u odnosu na uslugu pristupa Internetu koju nudi HT d.d. svojim korisnicima. Također je utvrđeno da ovakva predložena cijena, kojom bi HT d.d. doveo sebe u povoljniji položaj, nije opravdana iz razloga što bi usporila tendenciju rasta broja korisnika usluga pristupa Internetu drugih davatelja usluga, odnosno stvorila negativne efekte na tržištu u smislu slabijeg korištenja Interneta.

Rješenjem je također određeno HT-u d.d. izraditi Dodatak 1 Standardne ponude HT – Hrvatskih telekomunikacija d.d. za davatelje usluga pristupa Internetu koji se odnosi na tehničke, tehnološke i komercijalne uvjete pristupa širokopojasnoj ADSL tehnologiji, te u roku od 30 dana od dana primitka Rješenja dostaviti Hrvatskoj agenciji za telekomunikacije Dodatak 1 Standardne ponude radi izdavanja suglasnosti.

Dana 22. srpnja 2005. g. Agencija je zaprimila izmijenjenu Standardnu ponudu za davatelje usluge pristupa Internetu od 21. srpnja 2005.g, koja je anlizirana u ovom postupku, te je utvrđeno da je HT d.d. izmijenio Standardnu ponudu sukladno toč. 1. Rješenja. U ostalim dijelovima utvrđeno je da Standardna ponuda ispunjava uvjete određene čl. 54. st. 4. i 5. Zakona o telekomunikacijama, čl. 45. Pravilnika o telekomunikacijskim uslugama i čl. 6. st 9. Pravilnika o pristupu mreži i međusobnom povezivanju, te ju je Vijeće Agencije temeljem članka 54. st. 4. i 56. st. 4. Zakona o telekomunikacijama, te čl. 6. stavka 7. Pravilnika o pristupu mreži i međusobnom povezivanju prihvatilo i donijelo Odluku kako je navedeno u dispozitivu. Dodatak 1 Standardne ponude HT – Hrvatskih telekomunikacija d.d. za davatelje usluga pristupa Internetu koji se odnosi na uvjete pristupa širokopojasnoj ADSL tehnologiji, Vijeće Agencije će analizirati u drugom postupku, nakon što od HT-a d.d. zaprimi prijedlog Dodatka 1.

Temeljem članka 56. st. 4. Zakona o telekomunikacijama, članka 6. st. 8. i članka 12. st. 1. Pravilnika o pristupu mreži i međusobnom povezivanju, ova Odluka će se objaviti u »Narodnim novinama«.

 

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU

Protiv ove Odluke žalba nije dopuštena, ali se može pokrenuti upravni spor kod Upravnog suda Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana primitka.

 

Klasa: 344-01/05-01/98

Urbroj: 376-05-07

Zagreb, 10. kolovoza 2005.

Predsjednik

Vijeća Hrvatske agencije

za telekomunikacije

Gašper Gaćina, dipl. ing. el., v. r.

 

STANDARDNA PONUDA
HT – Hrvatskih telekomunikacija d.d.
ZA DAVATELJE USLUGA PRISTUPA INTERNETU

 

1. PREDMET STANDARDNE PONUDE

 

1.1. Predmet Standardne ponude

(1) Sukladno odredbama Zakona o telekomunikacijama, Pravilnika o pristupu mreži i međusobnom povezivanju i Pravilnika o telekomunikacijskim uslugama HT – Hrvatske telekomunikacije d.d., Savska cesta 32, Zagreb (dalje u tekstu: T-Com) pripremile su standardnu ponudu (dalje u tekstu: Standardna ponuda) za pružanje pristupa mreži (dalje u tekstu: T-Com usluge) ovlaštenim davateljima usluga pristupa Internetu (dalje u tekstu: Davatelj usluga). T-Com usluge omogućuju Davatelju usluga pružanje usluga pristupa Internetu krajnjim korisnicima koji imaju priključak na nepokretnu mrežu T-Com-a ili krajnjim korisnicima kojima su ove usluge dostupne temeljem ugovora o međusobnom povezivanju sklopljenom između T-Com-a i drugih operatora (pojedinačno i pod zajedničkim nazivom: Korisnici). Usluge pristupa Internetu koje pruža Davatelj usluga nisu dostupne Korisnicima T-Com-a korištenjem usluga drugih operatora putem odabira ili predodabira operatora.

(2) Ova Standardna ponuda T-Com-a za pružanje T-Com usluga, pored općih odredbi, sastoji se od tehničkih uvjeta koji se jednako primjenjuju na sve Davatelje usluga u Prilogu A, cijena T-Com usluga u prilogu B, informacija o kontakt adresi T-Com-a u prilogu C i detaljnog prikaza postupka utvrđivanja i otklona smetnji u prilogu D.

(3) U svrhu aktivacije i pružanja T-Com usluga, T-Com i Davatelj usluga sklapaju ugovor o pružanju T-Com usluga (dalje u tekstu: Ugovor o pružanju T-Com usluga) sukladno odredbama ove Standardne ponude. Ova Standardna ponuda, kao i svi njeni prilozi, čine sastavni dio Ugovora o pružanju T-Com usluga. Ugovor o pružanju T-Com usluga može dodatno sadržavati odredbe koje su specifično vezane uz pojedinog Davatelja usluga. Te su odredbe predmet komercijalnog sporazuma između T-Com-a i Davatelja usluga.

(4) Na sve odnose između T-Com-a i Davatelja usluga u okviru T-Com usluga, koji nisu uređeni ovom Standardnom ponudom i/ili Ugovorom o pružanju T-Com usluga sklopljenim temeljem ove Standardne ponude, na odgovarajući će se način primjenjivati važeći propisi Republike Hrvatske.

 

1.2. Pojmovi i definicije

U smislu ove Standardne ponude pojedini pojmovi i definicije imaju sljedeće značenje:

1. Pristup mreži: fizičko i logičko povezivanje terminalne i druge opreme na T-Com mrežu.

2. Mrežna terminalna oprema: terminalna oprema T-Com-a koja je spojena između Terminalne opreme Davatelja usluga i priključne točke, i koja čini sastavni dio T-Com mreže.

3. Priključna točka: sučelje u prostorijama Davatelja usluge za priključenje na T-Com mrežu putem kućne instalacije.

4. Terminalna oprema Davatelja usluge: oprema Davatelja usluge koja je spojena putem Mrežne terminalne opreme na priključne točke T-Com mreže.

5. T-Com mreža: nepokretna javna telefonska (PSTN i ISDN) mreža, uključujući bilo koji njezin dio koji je u vlasništvu ili zakupu T-Com-a.

6. Davatelj usluga: ovlašteni davatelj usluga pristupa Internetu.

7. Korisnik: korisnik usluga pristupa Internetu koji ima priključak na nepokretnu mrežu T-Com-a ili kojem su ove usluge dostupne temeljem ugovora o međusobnom povezivanju sklopljenom između T-Com-a i drugih operatora.

8. Usluge pristupa Internetu: »dial-up« pristup Internetu putem T-Com mreže, uz korištenje pristupnih kodova određenih Planom numeriranja Republike Hrvatske.

9. POP: Internet čvor Davatelja usluga, koji je smješten u središtu regionalnog područja (Zagreb, Split, Rijeka i Osijek).

10. ISDN PRA-T priključak: priključak koji se koristi za vezu točka-točka i omogućava istovremeno korištenje 30 digitalnih 64 kbit/s linija (30 B kanala). Za svaki ISDN PRA – T priključak određuje se jedan grupni broj. ISDN PRA-T priključak je zaštićen posebnom kategorijom kako bi se onemogućilo direktno povezivanje dodijeljenog C-broja. Dolazni pozivi mogući su samo preko dodijeljenog 07x broja uz posredovanje posebnog programa za upravljanje prometom. ISDN PRA-T priključak konfiguriran je na način da omogućava samo dolazne pozive.

 

2. OPSEG I AKTIVACIJA T-COM USLUGA

 

2.1. Opseg T-Com usluga

(1) T-Com usluge koje se pružaju Davatelju usluga uključuju pristup T-Com mreži i pomoćne usluge.

(2) Davatelj usluga i T-Com-om mogu ugovoriti i pružanje dodatnih usluga koje nisu predmet ove Standardne ponude. Pružanje takvih dodatnih usluga bit će sastavni dio Ugovora o pružanju T-Com usluga sklopljenim između T-Com-a i Davatelja usluga.

(3) Davatelj usluga je obvezan koristiti se T-Com uslugama isključivo u svrhu pružanja Usluga pristupa Internetu Korisnicima, te potvrđuje da neće ustupiti T-Com usluge, niti bilo koji njihov dio, na korištenje trećim osobama bez prethodnog pisanog odobrenja T-Com-a.

 

2.2. Pristup mreži

(1) Pristup T-Com mreži u smislu ove Standardne ponude (dalje u tekstu: Usluga pristupa mreži) uključuje uspostavljanje pristupa na T-Com mrežu (dalje u tekstu: Priključna točka) od POP-a Davatelja usluga. Adresa lokacije na kojoj se nalazi POP Davatelja usluga navodi se u Zahtjevu za T-Com usluge kojeg T-Com-u podnosi Davatelj usluga. Pristup Davatelja usluga T-Com mreži sukladno ovoj Standardnoj ponudi, smatrat će se pristupom mreži u smislu važećeg Pravilnika o pristupu mreži i međusobnom povezivanju.

(2) U svrhu omogućavanja Usluge pristupa mreži Davatelju usluga od strane T-Com-a sukladno ovoj Standardnoj ponudi, T-Com mreža je podijeljena u četiri regionalna područja: Zagreb, Split, Rijeka i Osijek. Pristup na T-Com mrežu uspostavlja se na tranzitnoj razini, i to u jednom ili više navedenih regionalnih područja. Na ovaj način, Davatelju usluge omogućeno je pružati Usluge pristupa Internetu onim Korisnicima koji se nalaze unutar dosega pojedinog regionalnog područja gdje je uspostavljen pristup Davatelja usluga T-Com mreži.

(3) Detaljan prikaz dosega pojedinih Regionalnih područja iz stavka 2. ovog članka, nalazi se u prilogu A ovoj Standardnoj ponudi.

(4) Usluga pristupa mreži koju T-Com omogućava Davatelju usluga unutar pojedinog regionalnog područja, sastoji se od sljedećih usluga:

a) Fizičko povezivanje Terminalne opreme Davatelja usluga koja se nalazi na lokaciji POP-a Davatelja usluga, s Priključnom točkom na T-Com mrežu, putem najmanje 2 ISDN PRA-T priključka (60 linija) po pojedinom regionalnom području, uključujući prijenos podatkovnog prometa između Davatelja usluga i Korisnika, i

b) Program za upravljanje i usmjeravanje prometa u T-Com mreži.

(5) Detaljan prikaz tehničkih uvjeta za pružanje Usluge pristupa mreži naveden je u Prilogu A ovoj Standardnoj ponudi.

 

2.3. Predaja i prihvaćanje zahtjeva za pružanjem usluge

(1) Tehnički uvjeti za uspostavljanje pristupa T-Com mreži ovisni su o trenutnoj dostupnosti i razvoju T-Com mreže.

(2) U svrhu korištenja T-Com uslugama, Davatelj usluga podnosi T-Com-u službeni zahtjev za T-Com uslugama (dalje u tekstu: Zahtjev za uslugu). Zahtjev za uslugu mora se uputiti u pisanom obliku na T-Com-ovu kontakt adresu navedenu u Prilogu C ovoj Standardnoj ponudi, te mora sadržavati najmanje sljedeće:

– službeni naziv i adresu Davatelja usluga;

– podatke o ovlaštenoj osobi Davatelja usluga;

– izričitu izjavu da Davatelj usluga podnosi službeni Zahtjev za uslugu;

– podatak o lokaciji POP-a Davatelja usluga;

– izvadak iz registra trgovačkog suda;

– potvrdu koju je izdalo regulatorno tijelo kojom se potvrđuje da je Davatelj usluga ovlašten za pružanje Usluga pristupa Internetu

(3) Zahtjev za informacijama o T-Com uslugama neće se smatrati podnošenjem službenog Zahtjeva za uslugu u smislu ove Standardne ponude.

(4) T-Com će se očitovati na podneseni Zahtjev za uslugu u pisanom obliku u roku od 15 dana od dana zaprimanja Zahtjeva za uslugu. U odgovoru na Zahtjev za uslugu T-Com će pružiti informacije o postojanju odgovarajućih tehničkih uvjeta za pružanje T-Com usluga na željenim lokacijama, uzimajući u obzir trenutnu raspoloživost i razvoj T-Com mreže te ispunjavanje tehničkih preduvjeta navedenih članku 4. stavku 1. i u Prilogu A ovoj Standardnoj ponudi koje Davatelj usluga mora ispuniti prije aktivacije T-Com usluge.

(5) Ukoliko Davatelj usluga ne ispuni neke, ili niti jedan od navedenih tehničkih preduvjeta nužnih za pružanje T-Com usluga kao što je gore navedeno, obveza T-Com-a za pružanje T-Com usluga sukladno ovoj Standardnoj ponudi nastupit će po ispunjenju ovih preduvjeta od strane Davatelja usluga.

(6) Ukoliko su ostvareni tehnički preduvjeti u odnosu na T-Com mrežu na željenoj lokaciji pristupa T-Com mreži i POP-a Davatelja usluge, zatraženoj od strane Davatelja usluga, a pod uvjetom da je Davatelj usluga ispunio tehničke preduvjete, T-Com će postupiti po podnesenom Zahtjevu Davatelja usluga i sklopiti Ugovor o pružanju T-Com usluga s Davateljem usluga. T-Com će aktivirati T-Com usluge Davatelju usluga na željenim lokacijama u roku od 60 dana od dana sklapanja Ugovora o pružanju T-Com usluga sklopljenom između T-Com-a i Davatelja usluga.

(7) U slučaju da su dva ili više ISDN PRA-T priključka obuhvaćene Ugovorom o pružanju T-Com usluga, prava i obveze iz tog Ugovora tumačit će se i primjenjivati zasebno za svaki priključak kao da su sklopljeni zasebni ugovori.

(8) Odredbe ovog članka na odgovarajući se način primjenjuju na svaki zahtjev Davatelja usluga za nove pristupne kapacitete i/ili za promjenu postojećih kapaciteta. U ovom slučaju, Ugovor o pružanju T-Com usluga, koji je prethodno sklopljen između T-Com-a i Davatelja usluga, na odgovarajući će se način dopuniti, odnosno izmijeniti u pogledu novih pristupnih kapaciteta i/ili izmjena u postojećoj uporabi T-Com usluga od strane Davatelja usluga.

 

2.4. Uvjeti za aktivaciju i pružanje usluge

(1) Sljedeći uvjeti za aktivaciju i pružanje T-Com usluga moraju biti ispunjeni u svako doba:

– T-Com i Davatelj usluga sklopili su Ugovor o pružanju T-Com usluga,

– Davatelj usluga je ovlašten pružati Usluge pristupa Internetu Korisnicima.

(2) Neovisno o ispunjenju uvjeta iz stavka 1. ovog članka, T-Com je ovlašten odbiti aktivaciju T-Com usluga ili prekinuti pružanje tih usluga Davatelju usluga:

– ako je protiv Davatelja usluga pokrenut stečajni ili neki sličan postupak, odnosno ako postane nesposoban za plaćanje ili je prezadužen ili ako, prema razumnoj procjeni T-Com-a, neće biti u mogućnosti podmirivati svoja dugovanja za pružene usluge;

– ako u trenutku podnošenja Zahtjeva za uslugu Davatelj usluga ima dospjela dugovanja prema T-Com-u za pružene usluge;

– ako postoji osnovana sumnja da Davatelj usluga zloupotrebljava ili postoji pokušaj zlouporabe od strane Davatelja usluga neke od telekomunikacijskih usluga koju pruža T-Com ili ako omogućava trećoj osobi neovlašteno korištenje ovim uslugama;

– ako Davatelj usluga, na zahtjev T-Com-a, ne pruži T-Com-u odgovarajuće financijsko jamstvo sukladno članku 7.3. ove Standardne ponude.

(3) Po prestanku razloga navedenih u stavku 2. ovog članka, T-Com će aktivirati, odnosno nastaviti pružati T-Com usluge Davatelju usluga.

 

2.5. Numeriranje

(1) Nakon što zaprimi Zahtjev za uslugu podnesen od strane Davatelja usluga, T-Com će, u dogovoru s Davateljem usluga, dodijeliti Davatelju usluga odgovarajući 07x broj ili niz brojeva u T-Com mreži, sukladno važećim propisima o numeriranju i Planu numeriranja Republike Hrvatske. T-Com će dodijeliti zemljopisni broj za svaki ISDN PRA-T priključak koju je Davatelj usluga zatražio.

(2) Ukoliko Davatelj usluga raspolaže s vlastitim brojem ili nizom brojeva određenih za pružanje Usluga pristupa Internetu sukladno važećim propisima o numeriranju i Planu numeriranja, pružiti će T-Com-u, u Zahtjevu za usluge, sve potrebne informacije o brojevima kojima raspolaže.

(3) Ukoliko je T-Com dodijelio broj, ili niz brojeva Davatelju usluga u skladu sa stavkom 1. ovog članka, T-Com zadržava pravo izmjene brojeva u T-Com mreži sukladno važećim propisima o numeriranju i Planu numeriranja Republike Hrvatske. T-Com će obavijestiti Davatelja usluga 60 dana unaprijed o izmjeni njegovog broja u T-Com mreži. Zbog izmjene korisničkog broja ili niza brojeva u T-Com mreži ne može se tražiti naknada štete.

 

3. IZMJENA TEHNIČKIH PARAMETARA

(1) T-Com zadržava pravo svakodobno izvršiti manje izmjene u tehničkim parametrima T-Com usluge uzrokovane tehničkim razvojem, rekonfiguracijom ili razvojem T-Com-ove mreže, međunarodnim standardima i preporukama i/ili važećim propisima Republike Hrvatske, a koje izmjene nemaju učinka na funkcioniranje T-Com usluga utvrđenih Ugovorom o pružanju T-Com usluga.

(2) O izmjenama u T-Com mreži koje bi mogle imati učinka na funkcioniranje T-Com usluga utvrđenih temeljem Ugovora o pružanju T-Com usluga, T-Com će Davatelja usluga obavijestiti najmanje 6 mjeseci prije provođenja ovih izmjena. Ova se odredba ne primjenjuje u slučaju prethodnog zajedničkog dogovora između T-Com-a i Davatelja usluga, zahvata manjeg značenja, djelovanja više sile, kao i odluke nadležnog regulatornog tijela.

(3) T-Com će Davatelja usluga pisanim putem obavijestiti o provođenju izmjena iz stavka 1. i stavka 2. ovog članka. Smatrat će se da je Davatelj usluga prihvatio izmjene, ako im u pisanom obliku ne prigovori u roku od 30 dana od primitka pisane obavijesti upućene od strane T-Com-a. U slučaju da Davatelj usluga odbije izmjene, T-Com zadržava pravo prestati pružati T-Com usluge Davatelju usluga sukladno odredbama ove Standardne ponude.

(4) Davatelj usluga sam snosi troškove koji bi za njega mogli proizaći provođenjem izmjena sukladno stavku 1. i stavku 2. ovog članka.

 

4. OBVEZE DAVATELJA USLUGA

(1) Davatelj usluga je obvezan osigurati o svom trošku odgovarajuću Terminalnu opremu Davatelja usluga, struju potrebnu za instalaciju, rad i održavanje i, ukoliko je potrebno, izjednačavanje potencijala uključujući uzemljenje, kao što je propisano važećim propisima, uključujući odgovarajuću kućnu instalaciju. Terminalna oprema Davatelja usluga, uključujući kućnu instalaciju, koja se priključuje na T-Com mrežu, mora biti sukladna svim relevantnim propisima, te mora imati sve potrebne certifikate predviđene važećim propisima.

(2) Davatelj usluga će o svom trošku omogućiti T-Com-u pristup na njegov posjed i sve zgrade na lokaciji priključenja, koliko je potrebno da se izvrši testiranje, instalacija i održavanje usluge. Ovisno o tipu priključka, T-Com će instalirati svoju Mrežnu terminalnu opremu na lokaciji priključenja.

(3) Davatelj usluga se obvezuje da neće otvarati ili na bilo koji način mijenjati Mrežnu terminalnu opremu koju je instalirao T-Com niti će je premjestiti s lokacije za koju je namijenjena. Sve radove oko održavanja i izmjene instalirane Mrežne terminalne opreme mogu obavljati samo ovlaštene osobe T-Com-a. Nakon prestanka ugovornog odnosa između Davatelja usluga i T-Com-a, iz bilo kojeg razloga, Davatelj usluga će vratiti ili omogućiti T-Com-u povrat instalirane Mrežne terminalne opremu u stanju u kojem ju je Davatelj usluga primio, osim ukoliko T-Com i Davatelj usluga ne ugovore drugačije.

(4) Davatelj usluga je odgovoran za štetu koja je nastala neispravnom ili neovlaštenom uporabom ili zlouporabom Mrežne terminalne opreme, koja je rezultat namjere ili krajnje nepažnje Davatelja usluga.

(5) Davatelj usluga će odmah prijaviti na T-Com-ovu kontakt adresu, navedenu u Prilogu C ove Standardne ponude, svaki nedostatak, štetu, gubitak ili krađu Mrežne terminalne opreme.

(6) Davatelj usluga je osobito obvezan upotrebljavati T-Com usluge i pružati Usluge pristupa Internetu Korisnicima u skladu s važećim propisima iz područja telekomunikacija, zaštite osobnih podataka i elektroničkih medija, te svim ostalim važećim propisima i u svojem poslovanju primijeniti pažnju dobrog gospodarstvenika.

(7) Davatelj usluga je isključivo odgovoran za sadržaj Usluga pristupa Internetu koji nastaje, prenosi se ili objavljuje korištenjem ovih usluga.

(8) Davatelj usluga će osigurati da njegova oprema, ili oprema njegovih Korisnika, ne ometa sigurnost i rad T-Com mreže ili na bilo koji drugi način djeluje suprotno načelima navedenim u ovoj Standardnoj ponudi. Davatelj usluga obvezan je nadoknaditi svu štetu koja za T-Com može nastati kao posljedica takvog postupanja.

 

5. OSNOVNI (BITNI) ZAHTJEVI

(1) T-Com i Davatelj usluga će osigurati da su osnovni (bitni) zahtjevi utvrđeni Pravilnikom o pristupu mreži i međusobnom povezivanju (dalje u tekstu: Osnovni zahtjevi) zaštićeni na odgovarajući način, a u vezi s uspostavljanjem, održavanjem i pružanjem T-Com usluga.

(2) T-Com i Davatelj usluga upoznati su s činjenicom da ova Standardna ponuda i pripadajući prilozi sadrže posebne principe i pravila utvrđena kako bi se osigurala zaštita Osnovnih zahtjeva. T-Com i Davatelj usluga međusobno će se konzultirati u interesu osiguranja odgovarajuće zaštite Osnovnih zahtjeva.

(3) Jedan je od preduvjeta za pružanje T-Com usluga od strane T-Com-a sukladno ovoj Standardnoj ponudi da Zahtjev za uslugu podnesen od strane Davatelja usluga nije štetan za rad, odnosno integritet i interoperabilnost telekomunikacijske mreže i usluga, te da je svakodobno osigurana zaštita usluga i internih podataka, mrežne opreme, sofvarea kao i pohranjenih podataka, uključujući osobne podatke, povjerljivih informacija i privatnosti.

(4) T-Com je ovlašten prouzrokovati prekide, smetnje ili promjene u svojoj telekomunikacijskoj mreži i uslugama na štetu pružanja T-Com usluga, a u vezi s mjerama koje je potrebno poduzeti iz tehničkih i/ili operativnih razloga i/ili u svrhu održavanja rada mreže. U ovom će slučaju T-Com, u dobroj vjeri, Davatelja usluga što je prije moguće obavijestiti o prekidu, smetnji i promjenama u mreži/uslugama, uz navođenje razloga.

 

6. KVALITETA USLUGE

 

6.1. Smetnje

(1) T-Com i Davatelj usluga međusobno će se obavještavati o tehničkim smetnjama i posljedicama koje ove smetnje mogu imati na T-Com usluge, te će aktivno surađivati na otklonu ovih smetnji. Postupak utvrđivanja i otklona smetnji utvrđen je u Prilogu D.

(2) U svrhu postupanja sukladno stavku 1. ovog članka, Davatelj usluga će odrediti ovlaštenu kontakt osobu.

(3) Davatelj usluga je obvezan omogućiti T-Com-u pristup svojim prostorijama u svrhu uspješnog otklona smetnji. T-Com je ovlašten ući u prostorije Davatelja usluga isključivo u prisustvu Davatelja usluga.

(4) Ukoliko T-Com na temelju provedenog pregleda utvrdi kvar na Terminalnoj opremi Davatelja usluga, koji bi mogao prouzročiti smetnje u funkcioniranju i cjelovitosti T-Com mreže ili umanjenje kvalitete usluga koje pruža T-Com, Davatelj usluga je obvezan otkloniti kvar u skladu s preporukom T-Com-a, i to najkasnije u roku od 30 dana nakon primitka T-Com-ovog upozorenja. T-Com je ovlašten privremeno obustaviti pružanje T-Com usluga Davatelju usluga u skladu člankom 10. ove Standardne ponude do trenutka uspješnog otklona kvara na Terminalnoj opremi Davatelja usluga.

(5) Ukoliko Davatelj usluga ne otkloni kvar unutar roka određenog u stavku 4. ovog članka, ili ne omogući T-Com-u pristup svojim prostorijama u svrhu pregleda i otklona kvara u roku od 30 dana od dana privremene obustave pružanja T-Com usluga, T-Com je ovlašten trajno isključiti Terminalnu opremu Davatelja usluga i onemogućiti Davatelju usluga daljnje korištenje T-Com uslugama.

(6) Ako povodom prijave smetnje od strane Davatelja usluga, ili na temelju informacije dobivene od Korisnika, T-Com ispitivanjem utvrdi da smetnja nije bila u tehničkim parametrima za koje je nadležan T-Com, te da je to Davatelj usluga mogao sam uvidjeti, Davatelj usluga je obvezan naknaditi T-Com-u sve troškove koje je T-Com imao uslijed provođenja tog ispitivanja. Ukoliko je smetnja nastala uslijed tehničkih parametara u nadležnosti T-Com-a, T-Com neće Davatelju usluga naplatiti troškove provođenja ispitivanja.

(7) T-Com neće ni u kojem slučaju biti odgovoran za štetu nastalu uslijed neispravnog funkcioniranja sustava i/ili pripadajuće opreme Davatelja usluga, odnosno za bilo koju štetu za koju odgovara Davatelj usluga.

(8) Davatelj usluga obvezan je izvijestiti svoje Korisnike o eventualnim smetnjama u T-Com uslugama koje mogu imati učinka na pružanje Usluga pristupa Internetu Korisnicima. T-Com neće ni u kojem slučaju biti prva točka za kontakt prema Korisnicima Davatelja usluga.

 

6.2. Parametri kvalitete usluga

(1) Mrežna platforma T-Com-a, priključci, te sva pripadajuća oprema nužna za uspostavljanje i funkcioniranje T-Com usluga na strani T-Com-a su utvrđene, uspostavljene i koriste se u skladu s važećim zakonima i drugim propisima na području telekomunikacija i u skladu sa svim relevantnim preporukama Međunarodne telekomunikacijske unije (ITU) i Europskog Instituta za standarde u telekomunikacijama (ETSI).

(2) Prije aktivacije usluge, odnosno uspostavljanja određenog priključka, T-Com će izvršiti mjerenja s odgovarajućim parametrima u skladu s relevantnim tehničkim standardima. T-Com će također uredno održavati svoje mrežne kapacitete potrebne za T-Com usluge kako bi osigurao zajamčenu kvalitetu usluge.

 

6.3. Rad i održavanje

(1) T-Com i Davatelj usluga će svaki biti odgovoran za funkcioniranje svoje opreme te za pružanje usluge u dijelu koji se odnosi na njihov sustav.

(2) T-Com će biti odgovoran za instalaciju, rad i održavanje sustava i pripadajuće opreme u okviru svojeg područja odgovornosti do POP-a Davatelja usluga.

(3) T-Com i Davatelj usluga su suglasni da će razmjenjivati sve informacije koje obje strane smatraju nužnima za pružanje T-Com usluga.

 

7. UVJETI PLAĆANJA

 

7.1. Uvjeti plaćanja

(1) Cijene T-Com usluga koje T-Com naplaćuje temeljem ove Standardne ponude, određene su u Prilogu B ove Standardne ponude.

(2) Cijene T-Com usluga naplaćuju se na mjesečnoj osnovi putem računa koji T-Com izdaje Davatelju usluga. Davatelj usluga je obvezan platiti iznos određen na računu u roku određenom u računu. Davatelj usluga će snositi sve troškove koji se mogu pojaviti u vezi s plaćanjem računa.

(3) Jednokratna naknada za instalaciju telekomunikacijskih kapaciteta i implementaciju programa za upravljanje prometom potrebnih za pristup mreži T-Com-a u smislu članka 2.2. ove Standardne ponude, obračunat će se u prvom računu izdanom nakon aktivacije usluge.

(4) Mjesečna naknada za Uslugu pristupa mreži obračunavat će se unaprijed. Prvi račun koji sadrži mjesečnu naknadu iz ovog članka, sadržavat će obračunsko razdoblje od dana aktivacije usluge do kraja redovnog obračunskog razdoblja za koje se izdaje račun. U ovom obračunu primjenjuje se dnevni iznos naknade koji se obračunava kao 1/30 mjesečne naknade. Ova će se odredba na odgovarajući način primjenjivati i na mjesec u kojem je došlo do otkaza ili raskida Ugovora o pružanju T-Com usluga za jednu ili više Priključnih točaka obuhvaćenih Ugovorom.

(5) Naknadu za uporabu T-Com-ove mrežne infrastrukture koja se koristi u procesu prijenosa i usmjeravanja poziva Korisnika do POP-a Davatelja usluga, T-Com će zaračunati nakon što je usluga pružena Davatelju usluga od strane T-Com-a.

(6) Za potrebe obračuna korištenja T-Com usluga od strane Davatelja usluga, bit će relevantni podaci dobiveni mjerenjem provedenim od strane T-Com-a. Obujam prometa računa se na način da se trajanje svih uspješnih poziva (u sekundama) kumulira i iskazuje ukupnim zbrojem minuta.

 

7.2. Naplata potraživanja i podnošenje prigovora

(1) Prigovori koji se odnose na iznos računa za pružene T-Com usluge podnose se T-Com-u u pisanom obliku, u roku od 30 dana od dana izdavanja računa. Iznos računa smatrat će se prihvaćenim ukoliko prigovor nije podnesen sukladno navedenom.

(2) Ukoliko Davatelj usluga podnese prigovor u skladu sa stavkom 1. ovog članka, T-Com će provjeriti svoje podatke o obračunu te obavijestiti Davatelja usluga o tome u roku od 15 dana od dana kada je T-Com zaprimio prigovor.

(3) U slučaju da Davatelj usluga podnese prigovor u skladu sa stavkom 1. ovog članka, Davatelj usluga je obvezan platiti neosporeni dio iznosa računa do datuma dospijeća određenog u računu. Plaćanje osporenog dijela iznosa računa može se obustaviti do konačnog dogovora između T-Com-a i Davatelja usluga. U slučaju da se ne može postići dogovor između T-Com-a i Davatelja usluga u roku od 45 dana od dana primitka prigovora od strane T-Com-a, primijenit će se članak 15. ove Standardne ponude. Po konačnom rješenju spora vezanom uz iznos računa, svaki dugovani iznos bit će plaćen odmah i bez odgađanja, najkasnije 3 dana od dana rješenja spora.

(4) Ukoliko Davatelj usluga ne plati u cijelosti račun T-Com-a u roku dospijeća, T-Com će mu poslati pisanu opomenu za plaćanje računa (dalje u tekstu: Opomena). Opomena će sadržavati upozorenje Davatelju usluga da će T-Com, u roku od 30 dana od Opomene, privremeno obustaviti pružanje T-Com usluga dok se u cijelosti ne podmiri dug naveden u Opomeni.

(5) Ukoliko, uslijed propusta na strani Davatelja usluga, Davatelj usluga nije na ispravan način upoznao T-Com s podacima o njegovom identitetu koji su potrebni za obračun usluga, ili ukoliko identifikacijski broj Davatelja usluga nije ispravno unesen u obrazac za plaćanje, T-Com neće odgovarati za pogrešnu ispostavu računa, odnosno za nemogućnost evidentiranja uplate iz navedenih razloga sve dok Davatelj usluga ne dostavi T-Com-u dokaz o izvršenoj uplati.

(6) U slučaju kašnjenja s plaćanjem od strane Davatelja usluga, T-Com ima pravo zaračunati zatezne kamate u skladu sa Zakonom o zateznim kamatama i drugim primjenjivim zakonima i propisima.

 

7.3. Financijska jamstva

(1) Prije aktivacije usluge Davatelj usluga je obvezan dostaviti T-Com-u bankarsko jamstvo pri uglednoj bankarskoj instituciji u Republici Hrvatskoj s minimalnim rokom od godine dana, s klauzulom »na prvi poziv« i »bez prigovora.«

(2) Davatelj usluga će biti dužan dostaviti T-Com-u bankarsko jamstvo u visini inicijalnog iznosa u trenutku sklapanja Ugovora o pružanju T-Com usluga. Inicijalni iznos bankarskog jamstva bit će određen ovisno o broju ISDN kanala koje zatraži Davatelj usluga, i to u iznosu od 3.000 kuna po svaki ISDN kanalu plus 20.000 kuna za implementaciju 076/077 numeracije.

(3) Nakon dostave bankarskog jamstva u skladu sa stavkom 2. ovog članka, inicijalni iznos bankarskog jamstva može se revidirati svaka tri mjeseca sukladno zbroju iznosa koje je T-Com obračunao Davatelju usluga na ime pružanja T-Com usluga tijekom prethodna tri mjeseca.

(4) U slučaju da Davatelj usluga propusti izvršiti uplatu dospjelih dugovanja T-Com-u za T-Com usluge pružene sukladno ovoj Standardnoj ponudi, dospjeli iznos će se naplatiti putem bankarskog jamstva.

(5) Prije isteka važnosti jamstva, Davatelj usluga je obvezan dostaviti novo bankarsko jamstvo T-Com-u.

 

8. USLUGE OBRAČUNA I NAPLATE

(1) Davatelj usluga i T-Com mogu dodatno ugovoriti pružanje od strane T-Com-a Davatelju usluga usluge obračuna i naplate Usluga pristupa Internetu. Sva prava i obveze vezane uz pružanje usluga obračuna i naplate biti će sastavni dio Ugovora o pružanju T-Com usluga.

(2) Pružanje usluga obračuna i naplate od strane T-Com-a Davatelju usluga predmet je sporazuma na komercijalnog osnovi između T-Com-a i Davatelja usluga. Trenutkom sklapanja Ugovora o pružanju T-Com usluga, odnosno trenutkom sklapanja izmijenjenog Ugovora sukladno članku 16. stavku 5. ove Standardne ponude, Davatelj usluga će imati mogućnost zasebno zatražiti od T-Com-a pružanje usluga obračuna, fakturiranja i naplate Usluga pristupa Internetu u ime Davatelja usluga, ili izabrati korištenje T-Com usluga bez dodatnih usluga obračuna, fakturiranja i naplate.

 

9. IZMJENE CIJENA I STANDARDNE PONUDE

(1) T-Com zadržava pravo izmijeniti cijene i Standardnu ponudu u skladu s odredbama Zakona o telekomunikacijama i svim drugim primjenjivim zakonima i propisima.

(2) Dodatno, ukoliko nadležno regulatorno tijelo donese odluku koja zahtijeva izmjenu cijena i/ili Standardne ponude, T-Com će prilagoditi svoje cijene/Standardnu ponudu sukladno odluci tog tijela.

(3) Izmjene cijena i/ili Standardne ponude primjenjivat će se na Davatelja usluga u roku od 30 dana njihove objave. Ukoliko Davatelj usluga ne odbije te izmjene u roku od 30 dana od njihove objave, smatrat će se da je suglasan s uvedenim izmjenama.

(4) U slučaju da odbije izmjene, Davatelj usluga može inicirati postupak pred nadležnim regulatornim tijelom u skladu sa Zakonom o telekomunikacijama. Neovisno o tome, uvedene izmjene počet će se primjenjivati na Davatelja usluga nakon 30 dana od dana njihove objave, osim ako i/ili dok nadležno regulatorno tijelo ne odluči drugačije.

 

10. PRIVREMENA OBUSTAVA PRUŽANJA USLUGA

(1) Bez prejudiciranja bilo kakvih drugih pravnih ili ugovornih lijekova i bez obzira na što drugo navedeno u Ugovoru o pružanju T-Com usluga, T-Com može privremeno obustaviti pružanje T-Com usluga Davatelju usluga s trenutnim učinkom, uz pisanu obavijest Davatelju usluga 15 dana unaprijed:

– ukoliko se Davatelj usluga ili njegov Korisnik ponaša na način koji ometa T-Com u pružanju T-Com usluga, odnosno koji ometa druge Davatelje usluga u korištenju usluga koje pruža T-Com, ili se ponaša na drugi način koji je protivan primjenjivim zakonima i propisima, a takvo ponašanje Davatelj usluga ne otkloni u roku od 15 dana od dana primitka T-Com-ove pisane obavijesti;

– ukoliko T-Com utvrdi na strani Davatelja usluga postojanje bilo kojeg razloga za ograničavanje korištenja T-Com usluga na temelju ove Standardne ponude ili važećih propisa, a ovi razlozi ne budu otklonjeni od strane Davatelja usluga u roku od 15 dana od dana primitka T-Com-ove pisane obavijesti;

(2) Neovisno o navedenom u stavku 1. ovog članka, T-Com zadržava pravo privremeno obustaviti pružanje usluge Davatelju usluga s trenutnim učinkom:

– u slučaju kršenja od strane Davatelja usluga obveza iz ove Standardne ponude koje bi moglo rezultirati u značajnoj materijalnoj šteti za T-Com;

– u slučaju da Davatelj usluga propusti podmiriti bilo koji dugovani i nesporni račun za bilo koji dospjeli iznos za T-Com usluge pružene od strane T-Com-a u roku od 30 dana od dana Opomene, ili ne pruži, obnovi ili ponovo uspostavi financijsko jamstvo iz članka 7.3. ove Standardne ponude;

– u slučaju da je to zatraženo od T-Com-a temeljem odluke nadležnog regulatornog tijela ili nadležnog suda.

(3) Neovisno o navedenom u stavcima 1. i 2. ovog članka, održavanje i razvoj T-Com-ove mreže mogu zahtijevati od T-Com-a da ograniči T-Com usluge ili da ih privremeno obustavi, a sukladno važećim propisima. U tom slučaju, T-Com će bez odlaganja o tome izvijestiti Davatelja usluga.

(4) Po prestanku razloga za privremenu obustavu pružanja usluge, na način određen ovim člankom, T-Com će Davatelju usluga ponovno omogućiti korištenje T-Com usluga.

(5) Privremena obustava pružanja T-Com usluga neće se smatrati prekidom u mreži u smislu odredbi iz Priloga D.

(6) Tijekom privremene obustave T-Com usluga iz razloga navedenih u stavcima 1. i 2. ovog članka, Davatelj usluga će biti dužan plaćati mjesečnu naknadu za T-Com usluge.

(7) Davatelj usluga prihvaća i suglasan je da tijekom privremene obustave T-Com usluga u skladu s odredbama ovog članka, Usluge pristupa Internetu neće biti dostupne Korisnicima. Davatelj usluga obvezan je o tome pravovremeno obavijestiti Korisnike.

(8) T-Com može raskinuti Ugovor o pružanju T-Com usluga slanjem pisane obavijesti s trenutnim učinkom ukoliko je pružanje usluge privremeno obustavljeno u skladu sa stavcima 1. i 2. ovog članka, a razlozi koji su uzrokovali privremenu obustavu nisu otklonjeni od strane Davatelja usluga u roku od 30 dana od dana privremene obustave pružanja usluge.

(9) Pravne posljedice raskida Ugovora o pružanju T-Com usluga sukladno stavku 8. ovog članka nastupit će s danom u kojem je nastao jedan od razloga za raskid ugovora iz stavka 8. ovog članka.

(10) U slučajevima privremene obustave navedenim u stavcima 1., 2., i 3. ovog članka, kao i u slučaju raskida Ugovora navedenog u stavku 8. ovog članka, Davatelj usluga neće imati pravo na naknadu štete ili na oslobođenje od naknade štete koja je uslijed toga nastala, osim ukoliko je to pravo predviđeno hrvatskim prisilnim propisima.

 

11. ODGOVORNOST

(1) Osim ukoliko je drugačije određeno u Ugovoru o pružanju T-Com usluga, svaka strana Ugovora bit će odgovorna za naknadu bilo koje štete koja može nastati drugoj ugovornoj strani kao posljedica neizvršavanja ili kašnjenja u izvršavanju obveza određenih u Ugovoru o pružanju T-Com usluga.

(2) Ograničenje odgovornosti ugovornih stana odredit će se Ugovorom o pružanju T-Com usluga. U svakom slučaju, nijedna strana neće biti odgovorna za indirektnu štetu.

(3) Ugovorne strane se neće smatrati odgovornim za neispunjenje ili za zakašnjenje u ispunjenju njihovih obveza iz Ugovora o pružanju T-Com usluga niti za povezane štete ukoliko je neispunjenje ili zakašnjenje u ispunjenju nastupilo iz razloga koji se smatraju višom silom. Višom silom se smatraju događaji čiji se učinci nisu mogli predvidjeti, izbjeći ili umanjiti, kao što su velike vremenske nepogode, potres, poplava, požar ili udar groma. U slučaju da je bilo koja od ugovornih strana ometena u izvršavanju svojih obveza iz Ugovora o pružanju T-Com usluga uslijed više sile, ta ugovorna strana je obvezna bez odgađanja obavijestiti drugu ugovornu stranu o razlozima te priložiti dokaze o postojanju više sile u roku od 48 sati.

(4) U slučaju iz stavka 3. ovog članka, ometena strana će dostaviti i procjenu trajanja razdoblja tijekom kojeg će, prema vlastitoj procjeni, biti onemogućena ispunjavati obveze iz Ugovora o pružanju T-Com usluga. Nakon što je nastup događaja koji se smatraju višom silom dokazan, ugovorne strane mogu, nakon razgovora vođenih u dobroj vjeri, dogovoriti daljnje izvršavanje Ugovora o T-Com uslugama.

(5) Davatelj usluga će u cijelosti biti odgovoran za štetu koja je nastala Korisnicima kao rezultat pružanja, odnosno nepružanja T-Com usluga.

(6) U slučaju bilo kakvih tužbi ili zahtjeva za naknadom štete koju Korisnik postavi T-Com-u, a odnosi se na Uslugu pristupa Internetu koju pruža Davatelj usluga, Davatelj usluga će poduzeti najveće napore kako bi stupio u pokrenuti pravni postupak umjesto T-Com-a. U svakom slučaju, Davatelj usluga će biti obvezan nadoknaditi T-Com-u sve iznose koje bi T-Com morao platiti Korisniku sukladno sudskoj odluci i/ili zahtjevu za naknadu štete kao i sve druge štete i troškove koje T-Com pretrpi u vezi s tim tužbama i/ili zahtjevima.

 

12. POVJERLJIVOST

(1) T-Com i Davatelj usluga su obvezni držati u tajnosti sve povjerljive podatke koje T-Com i/ili Davatelj usluga stekne ili s njima bude upoznat tijekom pregovora oko T-Com usluga, počevši od trenutka zaprimanja Zahtjeva za uslugu podnesenog od strane Davatelja usluga T-Com-u.

(2) Sva druga pitanja vezana uz povjerljivost podataka odredit će se Ugovorom o pružanju T-Com usluga.

 

13. PRAVA INTELEKTUALNOG VLASNIŠTVA

Osim ukoliko je u Ugovoru o pružanju T-Com usluga izričito predviđeno drugačije, ova Standardna ponuda neće imati nikakvog učinka na prava intelektualnog vlasništva T-Com-a ili Davatelja usluga. Po potrebi, prava intelektualnog vlasništva bit će detaljnije regulirana Ugovorom o pružanju T-Com usluga.

 

14. TRAJANJE UGOVORNOG ODNOSA

Ugovor o pružanju T-Com usluga između T-Com-a i Davatelja usluga sklapa se na neodređeno vrijeme. T-com je ovlašten raskinuti Ugovor sukladno odredbama ove Standardne ponude i važećim propisima. Davatelj usluga je ovlašten raskinuti Ugovor dostavom pisane obavijesti T-Com-u 60 dana unaprijed.

 

15. RJEŠAVANJE SPOROVA

(1) U slučaju spora koji proizlazi iz ili je u vezi s T-Com uslugama, T-Com i Davatelj usluga će najprije pokušati riješiti spor na miran način. Smatrat će se da je pokušaj da se spor riješi na miran način propao ukoliko jedna strana obavijesti o tome drugu u pisanom obliku.

(2) Svi sporovi koji proizlaze iz ili su u vezi s T-Com uslugama i/ili ovom Standardnom ponudom, a u nadležnosti su nadležnog regulatornog tijela, riješit će se pred tim tijelom.

(3) Svi drugi sporovi koji proizlaze iz ili su u vezi s T-Com uslugama i/ili ovom Standardnom ponudom, uključujući pitanja u pogledu njihovog postojanja ili važenja, koja nisu u nadležnosti nadležnog regulatornog tijela, bit će konačno riješeni pred Trgovačkim sudom u Zagrebu.

 

16. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

(1) Svi prilozi ovoj Standardnoj ponudi tumačit će se u skladu s ovom Standardnom ponudom.

(2) T-Com će objaviti te učiniti dostupnom ovu Standardnu ponudu te sve izmjene i dopune ovoj Standardnoj ponudi na način određen važećim propisima.

(3) Ova Standardna ponuda stupa na snagu i primjenjuje se počevši od 1. siječnja 2006. godine, te zamjenjuje Standardne uvjete T-HT-a za koncesionare i ostale davatelje usluga iz kolovoza 2001. godine, s izmjenama od siječnja 2002. godine, koji prestaju važiti danom početka primjene ove Standardne ponude. Prijelazno razdoblje između odobrenja ove Standardne ponude izdanog od strane nadležnog regulatornog tijela, i početka njezine primjene, omogućava postojećim Davateljima usluga T-Com usluga prilagodbu njihove mrežne konfiguracije i resursa odredbama ove Standardne ponude.

(4) Od 1. siječnja 2006. godine, prethodno važeći model podjele prihoda između T-Com-a i davatelja usluga prestaje se primjenjivati. Sukladno članku 8. ove Standardne ponude, novi model obračuna, fakturiranja i naplate T-Com usluga bit će dostupan Davateljima usluga počevši od 1. siječnja 2006. godine, sukladno sklopljenom Ugovoru o pružanju T-Com usluga.

(5) 30 dana prije stupanja na snagu ove Standardne ponude, T-Com će postojećim Davateljima usluga dostaviti prijedlog izmijenjenog Ugovora o pružanju T-Com usluga. U slučaju da do sklapanja izmijenjenog Ugovora ne dođe do trenutka stupanja na snagu ove Standardne ponude, postojeći Ugovor sklopljen između T-Com-a i Davatelja usluga smatrat će se raskinutim.

(6) Postojeći Davatelj usluga dužan je dostaviti T-Com-u bankarsko jamstvo iz članka 7.3. ove Standardne ponude u trenutku sklapanja izmijenjenog Ugovora o pružanju T-Com usluga sukladno stavku 4. ovog članka, i to u iznosu koji je jednak zbroju iznosa koje je T-Com obračunao na ime pružanja T-Com usluga Davatelju usluga tijekom prethodna tri mjeseca.

 

PRILOG A

 

Tehnički uvjeti

 

I. OPĆENITO

Usluga pristupa mreži koju pruža T-Com omogućuje Davatelju usluga pristup T-Com mreži putem Terminalne opreme Davatelja usluga. Prije aktivacije T-Com usluga Davatelju usluga, T-Com će provjeriti usklađenost Terminalne opreme Davatelja usluga s primjenjivim zakonima i standardima, za koju svrhu će Davatelj usluga biti obvezan dostaviti T-Com-u relevantne ateste Terminalne opreme Davatelja usluga, kao i kućne instalacije.

 

II. SPECIFIKACIJA PRISTUPA MREŽI

Pristup T-Com mreži ostvaruje se preko posebnih digitalnih (ISDN) priključaka unutar T-Com-ove javne telefonske mreže (PSTN).

U interesu osiguravanja odgovarajućeg usmjeravanja poziva, T-Com će osigurati program za upravljanje prometom i odgovarajuće brojeve unutar T-Com mreže koji se dodjeljuju Davatelju usluga.

T-Com će Davatelju usluga dodijeliti poseban zemljopisni broj za priključak na tranzitnoj razini, i to za svaki ISDN PRA-T priključak zatražen od strane Davatelja usluga.

Za priključenje na T-Com mrežu, T-Com će Davatelju usluga omogućiti:

1. ISDN PRA-T priključak (30B+D) za priključenje Davatelja usluga pristupa Internetu na tranzitnoj razini, s kategorijom za onemogućavanje direktnog biranja C-broja.1

2. Implementaciju numeracije (koja uključuje programiranje i izradu tehničke i administrativne dokumentacije, te implementaciju usmjeravanja na pojedinim centralama).

Digitalni ISDN PRA-T priključak se ostvaruje priključenjem Terminalne opreme Davatelja usluga na T-Com-ovu tranzitnu centralu. Za signalizaciju po D-kanalu (64 kbit/s) koristi se pretplatnička signalizacija DSS1.

ISDN PRA-T priključak koristi se za vezu točka-točka i omogućava istovremeno korištenje 30 digitalnih 64 kbit/s linija (30 B kanala). Za svaki ISDN PRA – T priključak određuje se jedan grupni broj.

ISDN PRA-T priključak je zaštićen posebnom kategorijom kako bi se onemogućilo direktno povezivanje dodijeljenog C-broja. Dolazni pozivi mogući su samo preko dodijeljenog 07x broja uz posredovanje posebnog programa za upravljanje prometom. ISDN PRA-T priključak konfiguriran je na način da omogućava samo dolazne pozive.

 

III. DOSEG POJEDINIH REGIONALNIH PODRUČJA IZ STAVKA 2. OVE STANDARDNE PONUDE DEFINIRAN JE KAKO SLIJEDI:

– Regionalno područje Zagreb – pokriva Korisnike iz T-Com Regije Sjever (sljedeće županije: Grad Zagreb, Zagrebačka, Karlovačka, Međimurska, Varaždinska, Krapinsko-zagorska, Koprivničko-­-križevačka, Bjelovarsko-bilogorska);

– Regionalno područje Rijeka – pokriva Korisnike iz T-Com Regije Zapad (sljedeće županije: Istarska, Ličko-senjska, Primorsko--goranska);

– Regionalno područje Osijek – pokriva Korisnike iz T-Com Regije Istok (sljedeće županije: Sisačko-moslavačka, Požeško-slavonska, Brodsko-posavska, Vukovarsko-srijemska, Osječko-baranjska, Virovitičko-podravska);

– Regionalno područje Split – pokriva Korisnike iz T-Com Regije Jug (sljedeće županije: Zadarsko-kninska, Šibenska, Dubrovačko-neretvanska, Splitsko-dalmatinska).

 

PRILOG B

 

Cijene

1. ISDN PRA-T priključak

 

Standardna cijena u kunama

Cijena s popustom u kunama (cijena koja se naplaćuje Davatelju usluga)

Instalacija (jednokratan iznos)

15.000,00

15.000,00

Mjesečna naknada

3.000,00

1.500,00

 

2. Promet

 

Standardna cijena kuna/minuta

Cijena s popustom kuna/minuta (cijena koja se naplaćuje Davatelju usluga)

Vrijeme jakog prometa

0,12

0,05

Vrijeme slabog prometa

0,06

0,025

 

3. Implementacija numeracije

 

Cijena

Programiranje i razvoj tehničke i administrativne dokumentacije

1,000 kn × broj T-Com centrala na kojima se provodi programiranje

Implementacija usmjeravanja na centralama

1,000 kn × broj T-Com centrala na kojima se provodi implementacija usmjeravanja

 

PRILOG C

 

KONTAKT ADRESA

 

Svi zahtjevi za podacima vezanim uz T-Com uslugu moraju biti dostavljeni u pisanom obliku na sljedeću T-Com adresu za kontakt:

HT– Hrvatske telekomunikacije d.d.Sektor za odnose s operatorimaSavska cesta 3210 000 Zagreb

 

PRILOG D

 

Utvrđivanje i otklanjanje smetnji

 

I. POSTUPAK

Davatelj usluga je dužan obavijestiti T-Com o nastalim smetnjama u odvijanju T-Com usluga što je prije moguće, tj. nakon što je Davatelj usluga zamijetio smetnju (dalje u tekstu: Prijava smetnji).

Prijava smetnji izvršit će se putem faks broja T-Com-a: xxxxxxx, koji će se odrediti u Ugovoru o pružanju T-Com usluga. Prijavu smetnji moguće je također izvršiti putem telefonskog 0800 xxxx broja T-Com-a za prijavu smetnji, koji je dostupan 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu.

Prijava smetnji mora sadržavati: ime i adresu Davatelja usluga, adresu lokacije na kojoj se nalazi Terminalna oprema, kontakt osobe i telefonski brojevi, vrsta terminalne opreme, 07x broj na kojem se javljaju smetnje, parametre usluge (Priključne točke, usluga obračuna i naplate koja se primjenjuje), broj linija i podroban opis smetnje.

Nakon primitka Prijave smetnje, T-Com će poduzeti sljedeće korake:

– pristupiti otklanjanju smetnje savjetovanjem Davatelja usluga putem telefona ili, ukoliko je to potrebno, odlaskom na lokaciju Davatelja usluga;

– pristupiti otklanjanju smetnje testiranjem prijenosnih kapaciteta.

Vrijeme u kojem T-Com-u nije dozvoljen ulazak na lokaciju Davatelja usluga neće biti uračunato u vrijeme potrebno za otklanjanje smetnje.

Nakon što je prijavljena smetnja otklonjena, T-Com će dostaviti Davatelju usluga izvještaj o otklonjenoj smetnji.

 

II. PREKIDI U MREŽI

T-Com je odgovoran za nesmetano pružanje T-Com usluga, a slijedom toga za mrežne kapacitete i mogućnosti na strani T-Com-a, kako slijedi:

– Za svaki prekid u mreži po pojedinoj Priključnoj točki pristupa duži od tri (3) neprekidna sata dnevno, mjesečna naknada za T-Com usluge će biti umanjena za iznos jednosatne naknade za svaki puni sat prekida u mreži (mjesečna naknada podijeljena sa 720).

Prekid u mreži se definira kao vrijeme u kojem je Davatelju usluga bilo onemogućeno korištenje T-Com usluga uslijed smetnji i/ili grešaka na mrežnim kapacitetima i mogućnostima koje su nastale na strani T-Com-a. U svrhu izbjegavanja dvojbi, prekidi u mreži nastali uslijed smetnje i/ili greške na opremi i kućnoj instalaciji Davatelja usluga, kao i planirani prekidi u mreži najavljeni 24 sata unaprijed, neće se smatrati prekidima u mreži u smislu ovih odredbi.

U svrhu ostvarivanja prava na naknadu uslijed gore navedenog prekida u mreži, Davatelj usluga mora T-Com-u podnijeti zahtjev za smanjenjem mjesečne naknade u pisanom obliku.

 




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga