POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

MINISTARSTVO MORA, TURIZMA, PROMETA I RAZVITKA

2164

Na temelju članka 24. stavka 6., članka 25. stavak 4. i članka 31. stavak 1. i 4. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu (»Narodne novine«, broj 178/04 i 48/05), ministar mora, turizma, prometa i razvitka donosi

PRAVILNIK

O DOZVOLAMA ZA OBAVLJANJE LINIJSKOG PRIJEVOZA PUTNIKA

 

I. OPĆE ODREDBE

 

Članak 1.

Ovim Pravilnikom propisuje se postupak i način izdavanja dozvola za obavljanje linijskog prijevoza putnika u unutarnjem i međunarodnom cestovnom prometu, postupak usklađivanja, obras­ci dozvola, visina naknade za izdavanje dozvola, te sadržaj i način vođenja upisnika o izdanim dozvolama.

 

Članak 2.

Pojedini izrazi u smislu ovoga Pravilnika imaju sljedeće značenje:

1. »Dozvola za županijsku liniju« je akt na temelju koje se prijevozniku dopušta obavljanje prijevoza putnika na županijskoj liniji.

2. »Dozvola za međužupanijsku liniju« je akt na temelju koje se prijevozniku dopušta obavljanje prijevoza putnika na međužupanijskoj liniji.

3. »Dozvola za međužupanijski posebni linijski prijevoz« je akt na temelju koje se dopušta prijevozniku obavljanje prijevoza putnika na liniji posebnog međužupanijskog linijskog prijevoza na području dviju ili više županija kod obavljanja prijevoza u mjesta i iz mjesta u kojima ne postoji javni linijski prijevoz, odnosno za potrebe izvanrednog obavljanja drugih oblika prijevoza.

4. »Dozvola za međunarodnu liniju« je akt na temelju koje se prijevozniku dopušta obavljanje prijevoza putnika na međunarodnoj liniji.

5. »Dozvola za županijski posebni linijski prijevoz« je akt na temelju koje se prijevozniku dopušta obavljanje prijevoza putnika na županijskoj liniji posebnog linijskog prijevoza kod obavljanja prijevoza u mjesta i iz mjesta u kojima ne postoji javni linijski prijevoz, odnosno za potrebe izvanrednog obavljanja drugih oblika prijevoza.

6. »Izmijenjena linija« je postojeća linija u kojoj se mijenja vrijeme polaska, mijenja itinerar bez promjene vremena polaska, smanjuje broj polazaka, smanjuje broj stajališta, smanjuje učestalost održavanja, te skraćuje relacija ili mijenja način održavanja linije, sa stalne na sezonsku.

7. »Međužupanijska linija« je linija na kojoj se obavlja prijevoz putnika između dviju ili više županija odnosno između Grada Zagreba i jedne ili više županija.

8. »Međužupanijska linija posebnog linijskog prijevoza« je linija na kojoj se obavlja prijevoz točno određene skupine putnika (prijevoz učenika od i do škole, osoba s invaliditetom, putnika kojima je potrebna medicinska njega, te radnika između mjesta prebivališta i mjesta rada) između dviju ili više županija odnosno Grada Zagreba i jedne ili više županija. Iznimno, kao posebni linijski prijevoz može se obavljati i prijevoz putnika u mjesta i iz mjesta u kojima ne postoji javni linijski prijevoz putnika, odnosno za potrebe supstitucije i opsluživanja željezničkog i zračnog prometa.

9. »Međunarodna linija« je linija na kojoj se obavlja prijevoz putnika između dviju ili više država, a na kojima nije dozvoljeno obavljanje unutarnjeg prijevoza putnika.

10. »Naručitelj posebnog linijskog prijevoza« je osoba koja s prijevoznikom sklapa ugovor o posebnom linijskom prijevozu samo za prijevoz pojedinih skupina putnika. Naručitelj prijevoza ovisno o skupini putnika koji se prevoze može biti:

– za posebni linijski prijevoz učenika, naručitelj prijevoza može biti jedinica lokalne (regionalne) samouprave, škola te udruga roditelja,

– za prijevoz osoba s invaliditetom i putnika kojima je potrebna medicinska njega, naručitelj prijevoza može biti udruga osoba s invaliditetom, te zdravstvena ustanova,

– za prijevoz radnika između mjesta prebivališta i mjesta rada, naručitelj prijevoza može biti poslodavac, te sindikat za svoje članove koji su zaposlenici određenog poslodavca.

11. »Nova linija« je linija koja se predlaže po novom voznom redu koji ranije nije postojao. Nova linija je i postojeća linija na kojoj se mijenja itinerar uz promjenu vremena polaska, na kojoj se uvode novi polasci, na kojoj se uvode nova stajališta, koja se produljuje, na kojoj se povećava razdoblje održavanja sa sezonske na stalnu, te povećava učestalost održavanja.

12. »Polazak« je vremenom označen početak obavljanja prijevoza s autobusnog kolodvora odnosno stajališta.

13. »Relacija« je udaljenost između dvaju mjesta na liniji, koja su u voznom redu označena kao autobusni kolodvori, odnosno stajališta.

14. »Sezonska linija« je linija koja se održava u određenom vremenskom razdoblju tijekom godine.

15. »Stajalište« je mjesto za ulazak ili izlazak putnika utvrđeno u voznom redu.

16. »Stalna linija« je linija koja se održava tijekom cijele godine.

17. »Učestalost održavanja linije« je način održavanja linije koji može biti svakodnevni ili po unaprijed utvrđenim danima.

18. »Usklađivanje voznih redova« je postupak u kojem se utvrđuje usklađenost voznih redova između prijevoznika, koje započinje prvim čitanjem, a završava drugim čitanjem, u skladu s ovim Pravilnikom i Poslovnikom koji donosi Hrvatska gospodarska komora.

19. »Zaštitno vrijeme« je najmanji propisani vremenski razmak zaštite polaska/dolaska postojeće linije u odnosu na polaske/dolaske novo predložene linije ili linije kojoj se mijenja vrijeme polaska u zajedničkim stajalištima.

20. »Županijska linija« je linija na kojoj se obavlja prijevoz putnika na području iste županije odnosno Grada Zagreba. Županijska linija može prometovati bez zaustavljanja i preko područja susjedne županije, ako je takvo prometovanje uvjetovano cestovnom mrežom.

21. »Županijska linija posebnog linijskog prijevoza« je linija na kojoj se obavlja prijevoz točno određene skupine putnika (prijevoz učenika od i do škole, osoba s invaliditetom, putnika kojima je potrebna medicinska njega, te radnika između mjesta prebivališta i mjesta rada) na području jedne županije odnosno Grada Zagreba. Iznimno, kao posebni linijski prijevoz može se obavljati i prijevoz putnika u mjesta i iz mjesta u kojima ne postoji javni linijski prijevoz putnika, odnosno za potrebe izvanrednog obavljanja drugih oblika prijevoza.

 

II. USKLAĐIVANJE VOZNIH REDOVA

 

Članak 3.

(1) Vozni redovi za nove i izmijenjene linije na kojima se samo mijenja vrijeme polaska se usklađuju.

(2) Usklađivanje voznih redova iz stavka 1. ovoga članka za županijske linije obavlja Hrvatska gospodarska komora-županijske komore (u daljnjem tekstu: županijske komore).

(3) Usklađivanje voznih redova iz stavka 1. ovoga članka za međužupanijske i međunarodne linije obavlja Hrvatska gospodarska komora.

(4) Usklađivanje voznih redova obavlja se u pravilu, jednom godišnje prema Poslovniku o usklađivanju voznih redova, koji donosi Hrvatska gospodarska komora. Poslovnikom o usklađivanju voznih redova regulira se način rada i postupak usklađivanja voznih redova kojima rukovode Radni odbori imenovani od predsjednika Hrvatske gospodarske komore na prijedlog Grupacije putničkog prometa odnosno, Predsjednika županijske komore na prijedlog Strukovne skupine putničkog prometa pri županijskim komorama.

(5) U slučaju izgradnje i rekonstrukcije cesta, mostova, tunela, početka i završetka nastave u školama, ukidanja željezničkih linija, kao i na zahtjev jedinica lokalne (regionalne) samouprave, te za međunarodne linije može se organizirati izvanredno usklađivanje voznih redova.

(6) Usklađivanje voznog reda za izmijenjenu liniju kod koje se mijenja samo vrijeme polaska, prijevoznik može zatražiti u razdoblju od 1. ožujka do 31. listopada, ako se izmjenom ne ulazi u zaštitna vremena na postojećim linijama, propisana člankom 7., 8., i 9. ovoga Pravilnika, odnosno ako prijevoznik pribavi suglasnost svih prijevoznika u čija zaštitna vremena ulazi.

(7) Iznimno, dozvolu za novu direktnu međužupanijsku liniju, može izdati ministar, ako se puste u promet novoizgrađene ceste ili ako se poveća broj putnika, s rokom važenja do jedne godine.

(8) Dozvola iz stavka 7. ovoga članka može se izdati na temelju zahtjeva o prometnoj i gospodarskoj potrebi jedinica lokalne (regionalne) samouprave, na čijem će području linija imati polazišta.

 

Članak 4.

(1) Vozni red utvrđuje prijevoznik na propisanom obrascu, sukladno ovom Pravilniku i Pravilniku o određivanju daljinara i najmanjeg voznog vremena, pri čemu se vrsta linije upisuje kao stalna odnosno, sezonska. U napomeni voznog reda upisuju se podaci o razdoblju održavanja linije, korištenje trajektnih linija, odnosno drugi podatci vezani za prometovanje linije. Vozni red mora imati originalne potpise i pečate prijevoznika.

(2) Vozni red mora glasiti na prijevoznika.

(3) Vozni red mora glasiti na sve prijevoznike ako prijevoz obavlja zajednički više prijevoznika i mora sadržavati podatke iz stavka 1. ovoga članka, a odnosi prijevoznika uređuju se ugovorom o zajedničkom obavljaju prijevoza.

(4) U vozni red međunarodne bilateralne ili tranzitne linije, prijevoznik upisuje osim naziva stajališta i kilometraže i naziv graničnog prijelaza Republike Hrvatske i druge zemlje odnosno države preko čijeg teritorija linija prometuje, vrijeme dolaska na granični prijelaz i vrijeme polaska s graničnog prijelaza.

(5) Vozni red za međunarodnu autobusnu liniju mora biti napisan na hrvatskom jeziku i jednom od svjetskih jezika.

(6) Prijevoznik je odgovoran za točnost podataka upisanih u vozni red.

(7) Prijevoznik je dužan uz zahtjev za usklađivanje voznih redova priložiti licenciju.

(8) Vozni redovi dostavljeni izvan propisanih rokova, kao i nepotpuno, nepravilno i netočno popunjeni vozni redovi neće se uvrstiti u postupak usklađivanja voznih redova.

(9) Obrasci voznog reda tiskani su uz ovaj Pravilnik i njegovu su sastavni dio.

 

Članak 5.

(1) Vozne redove za županijske, međužupanijske i međunarodne linije, prijevoznik podnosi na usklađivanje Hrvatskoj gospodarskoj komori, odnosno županijskoj komori od 1. do 30. studenog tekuće godine.

(2) Postupak usklađivanja voznih redova Hrvatska gospodarska komora odnosno županijske komore, dužne su provesti najkasnije do 15. veljače sljedeće godine.

(3) Izvješće o provedenom postupku usklađivanja dostavlja se prijevoznicima do 28. veljače sljedeće godine.

(4) U slučaju izvanrednog usklađivanja iz članka 3. stavak 5. ovoga Pravilnika rokove za podnošenje prijedloga voznih redova, postupak usklađivanja i dostavu izvješća prijevoznicima utvrđuje Hrvatska gospodarska komora odnosno, županijske komore.

 

Članak 6.

(1) Za usklađivanje novih voznih redova za županijske linije, prijevoznik je dužan uplatiti nepovratnu naknadu u iznosu 400,00 kuna, po polasku, županijskoj komori. Za usklađivanje izmijenjenih voznih redova za županijske linije, prijevoznik je dužan uplatiti nepovratnu naknadu u iznosu 200,00 kuna, po izmijenjenom polasku, županijskoj komori.

(2) Za usklađivanje novih voznih redova za međužupanijske i međunarodne linije, prijevoznik je dužan uplatiti nepovratnu naknadu u iznosu 800,00 kuna, po polasku, Hrvatskoj gospodarskoj komori. Za usklađivanje izmijenjenih voznih redova za međužupanijske i međunarodne linije, prijevoznik je dužan uplatiti nepovratnu naknadu u iznosu 400,00 kuna, po izmijenjenom polasku, Hrvatskoj gospodarskoj komori.

(3) Prijevoznik je dužan prilikom predaje voznog reda za usklađivanje priložiti dokaz o uplati naknade iz stavka 1. i 2. ovoga članka.

(4) Sredstva prikupljena iz naknada iz stavka 1. i 2. ovoga članka namjenski će se utrošiti za troškove usklađivanja, rad Povjerenstva i unapređenje djelatnosti prijevoza putnika.

 

Članak 7.

 

Županijske linije

(1) Pri usklađivanju voznih redova za županijske linije primjenjuje se sljedeći vremenski razmak zaštite polazaka/dolazaka u odnosu na postojeće županijske linije:

______________________________________________

Dužina linije, odnosno

relacije između                         Najmanja vremenska

dva najudaljenija                      razlika u minutama

zajednička stajališta

km                                              prije/poslije

______________________________________________
do 10                                                  10

11 – 30                                               20

31– 50                                                30

preko 51                                             45

 

(2) Vozni red za novu ili izmijenjenu županijsku liniju u kojem se mijenja vrijeme polaska, ne može se uskladiti ako u odnosu na vozni red postojeće županijske linije, ima dva ili više zajedničkih stajališta, a predloženi se polazak, odnosno dolazak, u najmanje jednom zajedničkom stajalištu, nalazi unutar vremenskog razmaka propisanog u stavku 1. ovoga članka.

(3) Iznimno od odredbe stavka 2. ovoga članka vozni red za novu ili izmijenjenu županijsku liniju koji u odnosu na vozni red postojeće linije, ima dva ili više zajedničkih stajališta, a predloženi se polazak, odnosno dolazak, u najmanje jednom zajedničkom stajalištu, nalazi unutar vremenskog razmaka propisanog u stavku 1. ovoga članka može se uskladiti, ako podnositelj zahtjeva dobije suglasnost prijevoznika na postojećoj liniji.

(4) Voznim redovima međužupanijskih i međunarodnih linija ne mogu se osporavati vozni redovi županijskih linija.

 

Članak 8.

 

Međužupanijske linije

(1) Pri usklađivanju voznih redova za međužupanijske linije primjenjuje se sljedeći vremenski razmak zaštite polazaka/dolazaka u odnosu na postojeće međužupanijske linije:

______________________________________________

Dužina linije, odnosno

relacije između                         Najmanja vremenska

dva najudaljenija                      razlika u minutama

zajednička stajališta

km                                               prije/poslije

______________________________________________

do 50                                                  30

51 – 100                                             45

101 – 200                                           60

201 – 400                                           90

preko 400                                           120

 

(2) Vozni red za novu ili izmijenjenu međužupanijsku liniju u kojem se mijenja vrijeme polaska, ne može se uskladiti ako u odnosu na vozni red postojeće međužupanijske linije ima dva ili više zajedničkih stajališta, a predloženi se polazak, odnosno dolazak, u najmanje jednom zajedničkom stajalištu, nalazi unutar vremenskog razmaka propisanog u stavku 1. ovoga članka.

(3) Iznimno od odredbe stavka 2. ovoga članka vozni red za novu ili izmijenjenu međužupanijsku liniju koji u odnosu na vozni red postojeće linije, ima dva ili više zajedničkih stajališta, a predloženi se polazak, odnosno dolazak, u najmanje jednom zajedničkom stajalištu, nalazi unutar vremenskog razmaka propisanog u stavku 1. ovoga članka može se uskladiti, ako podnositelj zahtjeva dobije suglasnost prijevoznika na postojećoj liniji.

(4) Voznim redovima županijskih i međunarodnih linija ne mogu se osporavati vozni redovi međužupanijskih linija.

(5) Stajališta na novim međužupanijskim linijama mogu biti samo u gradovima, te sjedištima općina. Stajališta na ekspresnim i direktnim međužupanijskim linijama mogu biti samo u gradovima.

(6) Iznimno od stavka 5. ovoga članka, stajališta na putničkim međužupanijskim linijama mogu biti i u naseljenim mjestima u kojima nije organiziran županijski, odnosno lokalni linijski prijevoz putnika. Za ove linije dozvola se može izdati nakon pribavljenog mišljenja županije na čijem području linija ima stajališta. Ako županija u roku od 15 dana od primitka zahtjeva za davanjem mišljenja isto ne dostavi, smatrat će se da je suglasna s podnesenim zahtjevom.

 

Članak 9.

 

Međunarodne linije

(1) Pri usklađivanju voznih redova za međunarodne linije primjenjuje se sljedeći vremenski razmak zaštite polazaka/dolazaka u odnosu na postojeće međunarodne linije:

 

______________________________________________

Dužina linije, odnosno

relacije između                         Najmanja vremenska

dva najudaljenija                      razlika u minutama

zajednička stajališta

km                                               prije/poslije

______________________________________________

do 100                                                  60

101 – 400                                             90

401 – 800                                           120

preko 800                                           180

(2) Vozni red za novu ili izmijenjenu međunarodnu liniju u kojem se mijenja vrijeme polaska, ne može se uskladiti ako u odnosu na vozni red postojeće međunarodne linije ima najmanje jedno zajedničko stajalište u Republici Hrvatskoj i najmanje jedno zajedničko stajalište izvan Republike Hrvatske, a predloženi se polazak, odnosno dolazak u najmanje jednom zajedničkom stajalištu nalazi unutar vremenskog razmaka propisanog u stavku 1. ovoga članka.

(3) Iznimno od odredbe stavka 2. ovoga članka vozni red za novu ili izmijenjenu međunarodnu liniju, koji u odnosu na vozni red postojeće linije, ima dva ili više zajedničkih stajališta, a predloženi se polazak, odnosno dolazak, u najmanje jednom zajedničkom stajalištu, nalazi unutar vremenskog razmaka propisanog u stavku 1. ovoga članka može se uskladiti, ako podnositelj zahtjeva dobije suglasnost prijevoznika na postojećoj liniji.

(4) Voznim redovima županijskih i međužupanijskih linija ne mogu se osporavati vozni redovi međunarodnih linija.

(5) Početna stajališta u Republici Hrvatskoj na novim međunarodnim linijama mogu biti samo u mjestima gdje postoji autobusni kolodvor, a ostala stajališta mogu biti u gradovima.

 

Članak 10.

(1) Prijevoznici mogu uložiti prigovor na neusklađene vozne redove iz izvješća sa usklađivanja u roku od 10 dana, od dana primitka izvješća.

(2) Prigovor iz stavka 1. ovog članka za međužupanijske i međunarodne linije podnosi se Povjerenstvu za usklađivanje voznih redova pri Hrvatskoj gospodarskoj komori kojeg imenuje predsjednik Hrvatske gospodarske komore na prijedlog Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) i Hrvatske gospodarske komore, odnosno, za županijske linije Povjerenstvu za usklađivanje voznih redova pri županijskoj komori kojeg imenuje predsjednik županijske komore na prijedlog upravnog tijela županije nadležnog za poslove prometa i županijske komore.

(3) Povjerenstvo je dužno prigovore riješiti i izvješće o svojim odlukama dostaviti prijevoznicima u roku od 30 dana, od dana zaprimanja prigovora.

(4) Poslovnikom o radu Povjerenstva regulira se način rada i postupak usklađivanja voznih redova iz područja rada Povjerenstva. Poslovnik o radu Povjerenstva donosi Hrvatska gospodarska komora.

(4) Prijevoznik je dužan usklađeni vozni red dostaviti na ovjeru Hrvatskoj gospodarskoj komori, odnosno, županijskoj komori, u roku od 8 dana od dana primitka izvješća o usklađenom voznom redu, odnosno, odluke Povjerenstva.

(5) Povjerenstvo pri Hrvatskoj gospodarskoj komori rješava prigovore prijevoznika s usklađivanja, kontinuirano prati stanje u javnom cestovnom prijevozu putnika i predlaže mjere za poboljšanje, odobrava izmjene voznih redova za koje se zahtjevi podnose između 1. ožujka i 31. listopada i koordinira izradu Knjige voznih redova međužupanijskih i međunarodnih linija. Povjerenstvo pri Hrvatskoj gospodarskoj komori radi u sastavu od sedam članova (četiri iz Ministarstva i tri iz Komore) i tajnika.

(6) Povjerenstvo pri županijskim komorama rješava prigovore prijevoznika s usklađivanja županijskih linija, kontinuirano prati stanje u javnom cestovnom prijevozu putnika na području županije i predlaže mjere za poboljšanje, odobrava izmjene voznih redova za koje se zahtjevi podnose između 1. ožujka i 31. listopada i koordinira izradu Knjige voznih redova županijskih linija. Povjerenstvo radi u sastavu od tri člana (dva iz upravnog tijela županije nadležnog za poslove prometa, odnosno, upravno tijelo Grada Zagreba i jedan iz županijske komore) i tajnika.

(7) Za naknade članovima i tajnicima Povjerenstva, te za troškove izdavanja Knjige voznih redova sredstva se osiguravaju iz nak­nada koje prijevoznici uplaćuju komorama prilikom predlaganja novih voznih redova i izmjena voznih redova u kojima se mijenja samo vrijeme polaska.

(8) Visinu naknade iz stavka 7. ovoga članka utvrđuje predsjednik Hrvatske gospodarske komore odnosno, predsjednik županijskih komora.

 

III. IZDAVANJE DOZVOLA

 

Članak 11.

(1) Usklađeni vozni red ovjeren od strane županijske komore prijevoznik dostavlja upravnom tijelu županije nadležnom za poslove prometa na čijem području se prijevoz obavlja, a usklađeni vozni red ovjeren od strane Hrvatske gospodarske komore prijevoznik dostavlja Ministarstvu, u roku od 10 dana od dana ovjere.

(2) Za izdavanje dozvole prijevoznik je, pored usklađenog voznog reda iz stavka 1. ovoga članka, dužan priložiti sljedeće:

a) licenciju za obavljanje linijskog prijevoza putnika,

b) odgovarajuće prijevozne kapacitete i najmanje jednog zaposlenog vozača po autobusu (priložiti popis autobusa u vlasništvu ili najmu, popis zaposlenih vozača, te popis svih odobrenih linija),

c) potvrdu nadležnih tijela o plaćenom porezu i doprinosima za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, ne stariju od 30 dana,

d) itinerar,

e) cjenik za međunarodne linije,

f) ugovor o zajedničkom obavljanju prijevoza, ako prijevoz obavljaju dva ili više prijevoznika,

g) izvornik ugovora o poslovno-tehničkoj suradnji sa stranim prijevoznikom na načelu uzajamnosti na hrvatskom jeziku i jeziku poslovnog partnera, ako se radi o međunarodnoj liniji.

(3) Prijevoznik je dužan navesti naziv linije, broj potrebnih dozvola i rok njihova važenja.

 

Članak 12.

Ministarstvo, odnosno upravno tijelo županije nadležno za poslove prometa, neće izdati dozvolu prijevozniku ako:

a) nije priložio usklađeni vozni red ovjeren od Hrvatske gospodarske komore, odnosno županijske komore,

b) nije podnio zahtjev za izdavanje dozvole u roku od 10 dana od dana ovjere u Hrvatskoj gospodarskoj komori, odnosno, županijskoj komori,

c) nema licenciju za obavljanje linijskog prijevoza putnika,

d) nema odgovarajuće prijevozne kapacitete i najmanje jednog zaposlenog vozača po autobusu,

e) nije platio porez i doprinose za mirovinsko i zdravstveno osiguranje,

f) nije priložio itinerar,

g) nije priložio cjenik za međunarodne linije,

h) nije priložio ugovor o zajedničkom obavljanju prijevoza, ako prijevoz obavljaju dva ili više prijevoznika,

i) nije priložio izvornik ugovora o poslovno-tehničkoj suradnji sa stranim prijevoznikom na načelu uzajamnosti na hrvatskom jeziku i jeziku poslovnog partnera, ako se radi o međunarodnoj liniji.

 

Članak 13.

(1) Zahtjev za izdavanje dozvole za obavljanje posebnog linijskog županijskog prijevoza u mjestima i iz mjesta u kojima ne postoji javni linijski prijevoz putnika, odnosno za potrebe izvanrednog obavljanja drugih oblika prijevoza, prijevoznik podnosi upravnom tijelu županije nadležnom za poslove prometa na čijem području se prijevoz obavlja, odnosno, upravnom tijelu Grada Zagreba, a zahtjev za obavljanje posebnog linijskog međužupanijskog prijevoza u mjestima i iz mjesta u kojima ne postoji javni linijski prijevoz putnika, odnosno za potrebe izvanrednog obavljanja drugih oblika prijevoza, prijevoznik podnosi Ministarstvu.

(2) Dozvola za posebni linijski prijevoz u mjestima i iz mjesta u kojima ne postoji javni linijski prijevoz putnika, odnosno za potrebe izvanrednog obavljanja drugih oblika prijevoza izdat će se prijevozniku koji ima:

a) licenciju za obavljanje linijskog prijevoza putnika,

b) potvrdu nadležnih tijela o plaćenom porezu i doprinosima za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, ne stariju od 30 dana,

c) vozni red i itinerar,

d) ugovor o posebnom linijskom prijevozu.

(3) Prijevoznik je dužan navesti naziv linije, broj potrebnih dozvola i rok njihova važenja.

 

Članak 14.

(1) Dozvola za obavljanje linijskog prijevoza putnika na županijskim i međužupanijskim linijama izdaje se s rokom važenja do pet godina, pri čemu prometna godina počinje 1. lipnja tekuće godine, a završava 31. svibnja sljedeće godine.

(2) Dozvola za obavljanje posebnog županijskog i posebnog međužupanijskog prijevoza u mjestima i iz mjesta u kojima ne postoji javni linijski prijevoz putnika, odnosno za potrebe izvanrednog obavljanja drugih oblika prijevoza izdaje se najduže na rok do jedne godine.

(3) Dozvola za obavljanje međunarodnog linijskog prijevoza putnika izdaje se na rok važenja do pet godina, ako međunarodnim ugovorom nije drugačije određeno.

 

IV. NAKNADA ZA IZDAVANJE DOZVOLA

 

Članak 15.

(1) Visina naknade za izdavanje dozvola za županijsku i međužupanijsku liniju za prvi primjerak iznosi 300,00 kuna, a svaki sljedeći primjerak 30,00 kn.

(2) Visina naknade za izdavanje dozvola za posebnu županijsku i posebnu međužupanijsku liniju za prijevoz putnika u mjesta i iz mjesta u kojima ne postoji javni prijevoz putnika, odnosno za potrebe izvanrednog obavljanja drugih oblika prijevoza za prvi primjerak iznosi 70,00 kuna, a svaki sljedeći primjerak 30,00 kn.

(3) Za izdavanje dozvola za međunarodnu autobusnu liniju plaća se upravna pristojba u skladu sa Zakonom o upravnim pristojbama i naknada za izdavanje dozvole propisana ovim Pravilnikom, ako međunarodnim ugovorom nije drukčije određeno.

(4) Naknada za izdavanje dozvole domaćem ili stranom prijevozniku, za obavljanje linijskog prijevoza na međunarodnoj liniji iznosi:

– u bilateralnom prometu 500,00 kuna za prvi primjerak i 50,00 kuna za svaki sljedeći primjerak,

– u tranzitnom prometu 1000,00 kuna za prvi primjerak i 100,00 kuna za svaki sljedeći primjerak.

Iznos naknade za izdavanje dozvola za međunarodne linije, stranim prijevoznicima iz država u kojima se naplaćuje naknada u iznosu većem od iznosa propisanog ovim Pravilnikom, može se odlukom Ministarstva uskladiti do odgovarajućeg iznosa.

(5) Naknada za izdavanje dozvola za obavljanje prijevoza na županijskoj liniji i posebnog županijskog prijevoza prihod je proračuna županije, a naknade za izdavanje dozvola za obavljanje međužupanijskih, posebnih međužupanijskih i međunarodnih linija prihod su državnog proračuna.

 

V. IZMJENA VOZNOG REDA I UPIS ZAJEDNIČKOG OBAVLJANJA PRIJEVOZA ZA VRIJEMEVAŽENJA DOZVOLE

 

Članak 16.

(1) Vozni red se može izmijeniti prije isteka roka važenja dozvole kada se kod izmjene voznog reda mijenja itinerar bez promjene vremena polaska, smanjuje broj polazaka, smanjuje broj stajališta, smanjuje učestalost održavanja, te skraćuje relacija ili mijenja način održavanja sa stalne na sezonsku liniju.

(2) Zahtjev za izmjenu voznog reda iz stavka 1. ovoga članka podnosi se izravno izdavatelju dozvole, bez provedenog postupka usklađivanja.

 

Članak 17.

(1) Za vrijeme važenja dozvole može se odobriti upis zajedničkog obavljanja prijevoza na postojećoj liniji uz izdavanje novih dozvola na isti rok važenja.

(2) Za izdavanje dozvole iz stavka 1. ovoga članka, svi prijevoznici koji će zajednički obavljati prijevoz dužni su priložiti:

a) zajednički vozni red;

b) licencija za obavljanje linijskog prijevoza putnika za sve prijevoznike;

c) odgovarajuće prijevozne kapacitete i najmanje jednog zaposlenog vozača po autobusu (priložiti popis autobusa u vlasništvu ili najmu, popis zaposlenih vozača, te popis svih odobrenih linija) za sve prijevoznike;

d) potvrdu nadležnih tijela o plaćenom porezu i doprinosima za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, ne stariju od 30 dana za sve prijevoznike;

e) itinerar;

f) cjenik za međunarodne linije;

g) ugovor o zajedničkom obavljanju prijevoza;

h) izvornik ugovora o poslovno-tehničkoj suradnji sa stranim prijevoznikom na načelu uzajamnosti na hrvatskom jeziku i jeziku poslovnog partnera, ako se radi o međunarodnoj liniji.

 

VI. OBRASCI DOZVOLA I UPISNIK IZDANIH DOZVOLA

 

Članak 18.

(1) Obrazac dozvole sastoji se od jednog posebno zaštićenog lista papira, veličine A4. Na prvoj stranici je grb Republike Hrvatske i utisnuta oznaka Republike Hrvatske po cijeloj površini lista.

(2) Obrazac dozvole za obavljanje županijskog linijskog prijevoza je svijetlo smeđe boje.

(3) Obrazac dozvole za obavljanje međužupanijskog linijskog prijevoza je svijetlo plave boje.

(4) Obrazac dozvole za obavljanje međunarodnog bilateralnog i tranzitnog linijskog prijevoza je ružičaste boje.

(5) Obrasci svih dozvola tiskani su uz ovaj Pravilnik i njegov su sastavni dio.

 

Članak 19.

(1) Ministarstvo i upravno tijelo županije, odnosno, Grada Zagreba nadležno za poslove prometa dužni su voditi upisnik o izdanim dozvolama.

(2) Upisnik o izdanim dozvolama vodi se na obrascu veličine A4 s odgovarajućim sadržajem uvezanim u knjigu.

(3) Obrazac upisnika iz stavka 1. ovoga članka, tiskan je uz ovaj Pravilnik i njegov je sastavni dio.

(4) Upisnik o izdanim dozvolama može se voditi i na računalu u istovjetnom obliku i sadržaju.

(5) Ako se upisnik o izdanim dozvolama vodi na računalu, obvezno se ispisuje na pisaču i uvezuje u knjigu.

(6) Upisnik o izdanim dozvolama je javan.

(7) Upravna tijela dužna su kopije upisnika o izdanim dozvolama dostaviti Ministarstvu do početka prometne godine.

 

VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

 

Članak 20.

Danom stupanja na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o dozvolama za obavljanje linijskog prijevoza putnika (»Narodne novine«, broj 177/03, 61/04, 68/04 i 106/04).

 

Članak 21.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

 

Klasa: 011-01/05-02/75

Urbroj: 530-07-05-01

Zagreb, 12. rujna 2005.

Ministar

Božidar Kalmeta, v. r.
 

Napomena: prilozi u obliku slika su ispušteni u ovom neslužbenom info pregledu

 




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga