POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

2489

Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, rješavajući o prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj 26. listopada 2005. godine, donio je

RJEŠENJE

I. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 23. točaka 1., 4., 5, 6. (za naselja Frata, Poreč, Tar i Vabriga), 7., 8. (Rovinj), 9., 10. (Kaštelir i Labinci), 13. 17., 18., 26. (Višnjan), 27. (Vižinada), 28. i 29. Zakona o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj (»Narodne novine« broj 10/97., 124/97., 50/98., 68/98., 22/99., 42/99., 117/99., 128/99., 44/00., 129/00., 92/01., 79/02., 83/02., 25/03., 107/03. i 175/03.).

II. Ovo rješenje objavit će se u »Narodnim novinama«.

 

Obrazloženje
 

1. Talijanska unija sa sjedištem u Rijeci (u daljnjem tekstu: predlagatelj) podnijela je prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti Zakona o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj (»Narodne novine« broj 10/97., 124/97., 50/98., 68/98., 22/99., 42/99., 117/99., 128/99., 44/00., 129/00., 92/01., 79/02., 83/02., 25/03., 107/03. i 175/03.; u daljnjem tekstu: Zakon) s Ustavom Republike Hrvatske, odredbama Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina (»Narodne novine« broj 155/02.) i odredbama Zakona o uporabi jezika i pisma nacionalnih manjina u Republici Hrvatskoj (»Narodne novine« broj 51/00. i 56/00.).

2. Predlagatelj osporava odredbe članka 23. Zakona u točkama u kojima su navedeni nazivi gradova i naselja u gradovima: točke 1., 4. i 6. (za naselja Frata, Poreč, Tar i Vabriga), točke 7. i 8. (Rovinj), te točka 9., kao i u točkama u kojima su navedeni nazivi općina i naselja u općinama: točka 1. (Bale), točke 3., 5., 7. i 10. (Kaštelir i Labinci), točke 13.. 17., 18. i 26. (Višnjan), točka 27. (Vižinada), te točke 28. i 29. Zakona.

Ističe da su u spornim odredbama Zakona navedeni nazivi gradova i naselja u tim gradovima isključivo na hrvatskom jeziku, što smatra protivnim odredbama članka 12. stavka 2. i članka 15. stavaka 1. i 2. Ustava Republike Hrvatske, kao i odredbama članka 7. točke 1., članka 10., članka 12. stavka 2., članka 13. i članka 41. Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina. Navedene odredbe Zakona smatra protivnima i odredbama članaka 2. i 3. Zakona o potvrđivanju Ugovora između Republike Hrvatske i Talijanske Republike o pravima manjina (»Narodne novine – Međunarodni ugovori«broj 15/97.), te odredbama članka 10. stavaka 1. i 2. Zakona o uporabi jezika i pisma nacionalnih manjina u Republici Hrvatskoj.

Predlagatelj citira navedene odredbe Ustava i zakona te navodi da je primjenom članka 8. Osimskih sporazuma određeno da, u trenutku prestanka važenja Specijalnog statuta priloženog Londonskom memorandumu – sporazumu od 5. listopada 1954. godine, ugovorne strane izjavljuju da će ostaviti na snazi unutrašnje mjere već usvojene u primjeni Specijalnog statuta i da će osigurati, u okviru svog unutrašnjeg prava, održavanje razine zaštite pripadnika dvaju dotičnih etničkih grupa kako je to predviđeno normama zastarjelog Specijalnog statuta.

Nadalje, da su bivše općine u kojima je statutima bila propisana ravnopravna uporaba hrvatskog i talijanskog jezika prije donošenja Zakona, u skladu s propisima koji su tada bili na snazi, obilježile dvojezične nazive naselja i geografskih lokaliteta.

 

Prijedlog nije osnovan.

3. U članku 1. osporenog Zakona o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj određeno je:

Ovim se Zakonom utvrđuju županije, gradovi i općine u Republici Hrvatskoj, određuje njihov naziv, područje i sjedišta, te se uređuju i druga pitanja od važnosti za teritorijalno ustrojstvo jedinica lokalne samouprave, odnosno jedinica lokalne uprave i samouprave.

U skladu s navedenom odredbom, u osporenom članku 23. Zakona sadržani su nazivi gradova i općina te naselja u njihovom sastavu na području Istarske županije, što ih predlagatelj osporava, jer nisu napisani i na talijanskom jeziku.

4. Članak 12. stavak 2. Ustava propisuje:

U pojedinim lokalnim jedinicama uz hrvatski jezik i latinično pismo u službenu se uporabu može uvesti i drugi jezik te ćirilično ili koje drugo pismo pod uvjetima propisanim zakonom.

Člankom 15. stavkom 1. i stavkom 2. određeno je:

U Republici Hrvatskoj jamči se ravnopravnost pripadnicima svih nacionalnih manjina.

Ravnopravnost i zaštita prava nacionalnih manjina uređuje se ustavnim zakonom koji se donosi po postupku za donošenje organskih zakona.

5. Polazeći od navedenih ustavnih odredbi koje određuju da se ravnopravnost i zaštita prava nacionalnih manjina uređuje ustavnim zakonom, zakonodavac je navedena pitanja uredio Ustavnim zakonom o pravima nacionalnih manjina. Člankom 4. stavkom 3. Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina određeno je da prava i slobode propisane Ustavnim zakonom i prava i slobode pripadnika nacionalnih manjina propisana posebnim zakonima, nacionalne manjine i njihovi pripadnici ostvaruju na način i pod uvjetima propisanima Ustavnim zakonom i posebnim zakonima. Stavkom 6. istog članka određeno je da je Ustavnim zakonom ili posebnim zakonom moguće ostvarivanje određenih prava i sloboda utvrditi ovisno o brojčanoj zastupljenosti pripadnika nacionalnih manjina u Republici Hrvatskoj ili na nekom njenom području, stečenim pravima i međunarodnim ugovorima koji, sukladno Ustavu Republike Hrvatske, čine dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske.

Članak 13. Ustavnog zakona propisuje:

Zakonom kojim se uređuje uporaba jezika i pisma nacionalih manjina i/ili statutima jedinica lokalne samouprave propisuju se mjere koje omogućuju na područjima tradicionalno ili u znatnijem broju naseljenim pripadnicima nacionalnih manjina očuvanje tradicijskih naziva i oznaka te davanje naziva naseljima, ulicama i trgovima imena osoba i događaja od značaja za povijest i kulturu nacionalne manjine u Republici Hrvatskoj.

U skladu s navedenim odredbama Ustavnog zakona, Zakonom o uporabi jezika i pisma nacionalnih manjina u Republici Hrvatskoj uređeni su uvjeti službene uporabe jezika i pisma nacionalnih manjina.

Članak 10. Zakona o uporabi jezika i pisma nacionalnih manjina u Republici Hrvatskoj propisuje:

U općinama i gradovima u kojima je u ravnopravnoj službenoj uporabi jezik i pismo nacionalne manjine, dvojezično ili višejezično, istom veličinom slova, ispisuju se:

1. pisani prometni znakovi i druge pisane oznake u prometu,

2. nazivi ulica i trgova,

3. nazivi mjesta i geografskih lokaliteta.

Statutom općine ili grada u kojima je u ravnopravnoj službenoj uporabi jezik i pismo nacionalne manjine, propisat će se da li se prava iz stavka 1. ovoga članka ostvaruju na cijelom području ili samo u pojedinim mjestima, te da li se i kod kojih mjesta koriste tradicionalni nazivi mjesta ili lokaliteta.

Statutom općine ili grada može se propisati da na području, na kojem je u službenoj uporabi jezik i pismo nacionalne manjine, pravne i fizičke osobe koje obavljaju javnu djelatnost mogu ispisivati nazive dvojezično ili višejezično.

6. Osporenim Zakonom o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj određeni su nazivi županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu, što je u skladu s člankom 12. stavkom 1. Ustava koji propisuje da su u Republici Hrvatskoj u službenoj uporabi hrvatski jezik i latinično pismo.

Službena uporaba drugog jezika te ćiriličnog ili drugog pisma Ustavom je dopuštena samo u pojedinim lokalnim jedinicama, pod uvjetima propisanim zakonom.

Ustavni zakon o pravima nacionalnih manjina i Zakon o uporabi jezika i pisma nacionalnih manjina u Republici Hrvatskoj propisuju pretpostavke za službenu uporabu drugog jezika i/ili pisma u pojedinim lokalnim jedinicama, u skladu s člankom 12. stavkom 2. Ustava. Iz mjerodavnih odredbi tih zakona razvidno je da su jedinice lokalne samouprave ovlaštene svojim statutima odrediti ravnopravnu službenu uporabu jezika i/ili pisma pojedine nacionalne manjine na svom području ili jednom njegovom dijelu, pod uvjetima propisanima zakonom. Obveza ispisivanja naziva naselja i geografskih lokaliteta na jeziku nacionalne manjine postoji, prema tome, samo u jedinicama lokalne samouprave u kojima je statutom, donesenim u skladu s mjerodavnim zakonima, utvrđena službena uporaba jezika i/ili pisma pojedine nacionalne manjine. Tu zakonsku obvezu provode nadležna tijela dotične jedinice lokalne samouprave u skladu s Ustavnim zakonom o pravima nacionalnih manjina, Zakonom o uporabi jezika i pisma nacionalnih manjina u Republici Hrvatskoj i svojim statutom. Predmet uređenja osporenog Zakona o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj, nasuprot tome, nisu (mogući) nazivi naselja i geografskih lokaliteta na nekom od jezika i/ili pisama nacionalnih manjina.

Budući da je u Republici Hrvatskoj zajamčena uporaba jezika i pisma nacionalnih manjina, te da sve općine i gradovi koje navodi predlagatelj imaju pravnu mogućnost ostvarivanja prava na dvojezične nazive pod pretpostavkama utvrđenima mjerodavnim zakonom, Ustavni sud ocjenjuje neosnovanim tvrdnju podnositelja da osporeni Zakon nije u suglasnosti s međunarodnim ugovorima, navedenima u točki 2. obrazloženja ove odluke.

7. U vezi s prijedlogom predlagatelja za ocjenu suglasnosti Zakona o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj s Ustavnim zakonom o pravima nacionalnih manjina i Zakonom o uporabi jezika i pisma nacionalnih manjina u Republici Hrvatskoj, Ustavni sud napominje da nije nadležan ocjenjivati međusobnu usklađenost zakona.

8. U skladu s navedenim, na temelju članka 43. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 99/99., 29/02., 49/02. – pročišćeni tekst) riješeno je kao u točki I. izreke.

9. Odluka o objavi rješenja (točka II. izreke) temelji se na članku 29. stavku 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.

 

Broj: U-I-1682/2003

Zagreb, 26. listopada 2005.

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Predsjednik Suda

dr. sc. Petar Klarić, v. r.




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga