POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

MINISTARSTVO MORA, TURIZMA, PROMETA I RAZVITKA

2629

Na temelju članka 157. točka 7. i članka 167. stavak 1. Zakona o zračnom prometu (»Narodne novine«, broj 132/98 i 178/04) ministar mora, turizma, prometa i razvitka donosi

PRAVILNIK

O IZVJEŠĆIVANJU I ISTRAŽIVANJU UGROŽAVANJA SIGURNOSTI, NESREĆA I OZBILJNIH NEZGODA ZRAKOPLOVA

 

DIO PRVI

TEMELJNE ODREDBE

 

Područje primjene

 

Članak 1.

(1) Ovim Pravilnikom propisuje se način izvješćivanja, istraživanje ugrožavanja sigurnosti, nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova, način izvješćivanja o rezultatima istraživanja, te ovlasti i obveze Odjela za istraživanje ugrožavanja sigurnosti zrakoplova, nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova (u daljnjem tekstu: Odjela za istraživanje).

(2) Ako na teritoriju druge države hrvatski civilni zrakoplov pretrpi nesreću, odnosno ako hrvatski civilni zrakoplov ili zrakoplov kojim operira osoba iz članka 43. Zakona o zračnom prometu, pretrpi ozbiljnu nezgodu, istraživanje te nesreće odnosno ozbiljne nezgode provest će se prema odredbama ovoga Pravilnika ako ta država ne provede istraživanje.

(3) Odredbe ovoga Pravilnika odgovarajuće se primjenjuju na svako ugrožavanje sigurnosti koje se dogode i izvan Republike Hrvatske hrvatskom zrakoplovu odnosno inozemnom zrakoplovu kojega u vrijeme događaja na temelju ugovora o zakupu koristi hrvatski zračni prijevoznik.

(4) Ako hrvatski civilni zrakoplov pretrpi nesreću ili ozbiljnu nezgodu izvan teritorija bilo koje države, istraživanje te nesreće odnosno ozbiljne nezgode provest će se prema odredbama ovoga Pravilnika.

 

Ciljevi izvješćivanja i istraživanja

 

Članak 2.

(1) Izvješćivanje o ugrožavanju sigurnosti zrakoplova ima za cilj sprečavanje budućih ugrožavanja sigurnosti, nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova, a ne utvrđivanje odgovornosti.

(2) Istraživanje ugrožavanja sigurnosti, nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova provodi se poradi donošenja zaključaka i predlaganja mjera (sigurnosnih preporuka) s ciljem povećanja sigurnosti zračnog prometa i sprečavanja budućih ugrožavanja sigurnosti, nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova, a ne utvrđivanja odgovornosti.

 

Pojmovi

 

Članak 3.

(1) Pojmovi koji se upotrebljavaju u ovom Pravilniku imaju sljedeće značenje:

1) glavni istražitelj (investigator-in-charge): osoba kojoj je na temelju kvalifikacija i sposobnosti povjerena odgovornost organizacije, provođenja i kontrole istraživanja ugrožavanja sigurnosti, nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova;

2) istraživanje (istraga) (investigation): postupak koji se provodi u svrhu sprečavanja ugrožavanja sigurnosti, nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova, a uključuje prikupljanje i analiziranje informacija, donošenje zaključaka, uključujući utvrđivanje uzroka i, ukoliko je moguće, stvaranje sigurnosnih preporuka;

3) nesreća zrakoplova (accident): događaj u svezi s operacijom zrakoplova, koji nastane od trenutka kad se jedna ili više osoba ukrca u zrakoplov s namjerom da obavi let, do trenutka iskrcavanja svih osoba iz zrakoplova, a posljedice su:

1. smrt ili teška tjelesna ozljeda jedne ili više osoba zbog

– toga što se nalazila u zrakoplovu, ili

– direktnog kontakta s bilo kojim dijelom zrakoplova, uključujući dijelove koji su se odvojili od zrakoplova, ili

– direktnog izlaganja mlaznom udaru,

osim kada su ozljede nastale zbog prirodnih uzroka, samoozljeđivanjem ili su ih nanijele druge osobe, ili kada su ozljede nanesene slijepim putnicima koji se skrivaju izvan područja koje je namijenjeno putnicima i posadi;

2. uništenje, nestanak ili nedostupnost zrakoplovu kao posljedica nesreće;

3. veće oštećenje imovine treće osobe ili oštećenje osnovne struk­ture zrakoplova tako da:

– štetno utječe na strukturalnu čvrstoću, letačke operacije ili karakteristike zrakoplova,

– uvjetuju veće popravke ili zamjenu oštećene komponente, osim za oštećenja ili prestanak rada motora, kada je šteta ograničena na motor, njegov poklopac ili dodatke ili za štetu ograničenu na propelere, vrhove krila, antene, gume, kočnice, oklope, mala udubljenja ili rupe na površini zrakoplova.

4) nezgoda zrakoplova (incident): događaj u svezi s operacijom zrakoplova koji utječe ili bi mogao utjecati na sigurnost zrakoplova, a nije nesreća;

5) opasno približavanje zrakoplova (aircraft proximity-AIRPROX): događaj u kojemu su, prema prosudbi zapovjednika zrakoplova ili kontrolora zračnog prometa, udaljenost između zrakoplova, njihove međusobne pozicije i brzine bile takve da je bila ugrožena sigurnost zrakoplova;

6) ovlašteni predstavnik (accredited representative): stručna osoba ovlaštena da sudjeluje u istrazi o uzroku nesreće ili ozbiljne nezgode zrakoplova koju provodi druga država;

7) ozbiljna nezgoda (serious incident): nezgoda koja uključuje okolnosti koje ukazuju da se nesreća zamalo dogodila;

8) ozbiljna ozljeda (serious injury): teška tjelesna ozljeda koja je nanesena osobi u nesreći i koja:

1. zahtjeva hospitalizaciju od preko 48 sati koja počinje unutar sedam dana od dana kada je ozljeda nanesena; ili

2. ima za posljedicu lom bilo koje kosti (osim jednostavnih lomova prstiju, nožnih prstiju ili nosa); ili

3. uključuje ranjavanje koje uzrokuje jako krvarenje, oštećenje živca, mišića ili tetive; ili

4. uključuje oštećenje bilo kojeg unutrašnjeg organa; ili

5. uključuje opekline drugog ili trećeg stupnja, ili opekline koje zahvaćaju preko 5% tjelesne površine; ili

6. uključuje potvrđeno izlaganje zaraznim tvarima ili štetnom zračenju;

9) preliminarno izvješće (preliminary report): izvješće kojim se pruža preliminarna informacija o podacima prikupljenim u početnoj fazi istrage o nesreći ili ozbiljnoj nezgodi zrakoplova;

10) sigurnosne preporuke (safety recommendations): prijedlozi mjera istražnog tijela koje se temelje na informacijama dobivenim istraživanjem i čiji je cilj sprečavanje budućih ugrožavanja sigurnosti, nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova;

11) smrtna ozljeda (fatal injury): ozljeda nanesena osobi u nesreći i ima za posljedicu smrt unutar 30 dana od dana nesreće;

12) tajnost podataka (disidentification): izuzimanje iz izvješća (o ugrožavanju sigurnosti zrakoplova, nesreći ili ozbiljnoj nezgodi kao i o rezultatima istraživanja ugrožavanja sigurnosti zrakoplova, preliminarnih i završnih izviješća) svih osobnih podataka te tehničkih detalja koji mogu otkriti identitet izvjestitelja, osoba uključenih u ugrožavanje sigurnosti zrakoplova, nesreću ili ozbiljnu nezgodu ili trećih osoba, a koji se može izvesti iz informacije, kao i podataka koji su posebnim propisom određeni kao tajni;

13) ugrožavanje sigurnosti zrakoplova (occurrence): svaki događaj kojim se zrakoplov, osoba u zrakoplovu ili izvan njega može dovesti ili dovede u opasnost te nezgoda zrakoplova, a nije rezultiralo nesrećom ili ozbiljna nezgodom;

14) uređaj za snimanje leta (flight recorder): bilo koja vrsta uređaja za snimanje koji je ugrađen u zrakoplov koji trajno bilježi podatke koji se koriste u istraživanju ugrožavanja sigurnosti, nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova;

15) uzroci (causes): radnje, propusti, događaji ili okolnosti, ili njihova kombinacija, koji su doveli do ugrožavanja sigurnosti, nesreće ili ozbiljne nezgode.

(2) Ostali pojmovi koji se koriste u ovom Pravilniku imaju ista značenja kao što je definirano u Zakonu o zračnom prometu.

 

DIO DRUGI

OVLASTI

 

Odjel za istraživanje

 

Članak 4.

(1) Odjel za istraživanje samostalan je u radu te je organizacijski, funkcionalno i financijski neovisan od unutarnje ustrojstvene jedinice Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) nadležne za plovidbenost i održavanje zrakoplova, dozvole i ovlaštenja zrakoplovnog osoblja, zračni prijevoz i druge djelatnosti u zračnom prometu, aerodrome te drugih subjekata zračnog prometa čiji bi se interes mogao sukobiti sa zadacima Odjela za istraživanje.

(2) Na čelu Odjela za istraživanje nalazi se glavni istražitelj. Unutar Odjela za istraživanje nalaze se jedan ili više istražitelja koji imaju odgovarajuće radno iskustvo u obavljanju poslova kao što su:

– profesionalni ili prometni pilot,

– kontrolor zračnog prometa,

– zrakoplovni inženjer,

– zrakoplovni mehaničar/tehničar.

(3) Odjel za istraživanje ispituje ugrožavanje sigurnosti, nesreće i ozbiljne nezgode zrakoplova te predlaže mjere za njihovo sprečavanje.

 

Organizacija, provođenja i nadziranje istraživanja ugrožavanja sigurnosti, nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova

 

Članak 5.

(1) Za organizaciju, provođenje i nadziranje istraživanja ugrožavanja sigurnosti, nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova odgovoran je glavni istražitelj.

(2) Na prijedlog glavnog istražitelja, ministar nadležan za poslove zračnog prometa (u daljnjem tekstu: ministar) imenuje Povjerenstvo, s popisa zrakoplovnih stručnjaka, posebno za istraživanje svake nesreće i ozbiljne nezgode, a po potrebi i za istraživanje ugrožavanja sigurnosti.

(3) Broj i sastav Povjerenstva ovisi o težini i opsegu događaja.

(4) Popis stručnjaka iz stavka 2. ovoga članka, za svaku kalendarsku godinu, utvrđuje ministar na prijedlog zainteresiranih tijela državne uprave i pravnih osoba iz područja zračnog prometa.

(5) Član Povjerenstva ne može biti zrakoplovni inspektor i osoba koja je odobrila plovidbenost zrakoplova.

(6) Ako je zbog nesreće zrakoplova došlo do smrti ili teške tjelesne ozljede neke osobe ili do veće materijalne štete ili ako je u nesreći ili ozbiljnoj nezgodi sudjelovao inozemni zrakoplov, u Povjerenstvo se imenuje i predstavnik ministarstva nadležnog za unutarnje poslove.

(7) Ako civilni zrakoplov pretrpi nesreću ili ozbiljnu nezgodu u zabranjenom području ili u području s ograničenjem letenja, u Povjerenstvo se imenuje i predstavnik ministarstva nadležnog za poslove obrane.

(8) Ako je u nesreći ili ozbiljnoj nezgodi sudjelovao i vojni zrakoplov, Povjerenstvo imenuju ministar i ministar nadležan za poslove obrane.

(9) Ako je u nesreći sudjelovao inozemni vojni zrakoplov, nesreću ispituje povjerenstvo koje imenuje ministar nadležan za poslove obrane, a u radu kojega sudjeluju predstavnici Ministarstva i Hrvatske kontrole zračne plovidbe d.o.o. (u daljnjem tekstu: HKZP).

(10) Ako se u tijeku istraživanja nesreće ili ozbiljne nezgode utvrdi da je inozemni civilni zrakoplov letio u hrvatskom zračnom prostoru u svrhu izviđanja i prikupljanja podataka od interesa za nacionalnu sigurnost Republike Hrvatske, u povjerenstvo se imenuje i predstavnik ministarstva nadležnog za poslove obrane i ministarstva nadležnog za unutarnje poslove.

 

Posebna ovlaštenja

 

Članak 6.

(1) Pojedine radnje u svezi s istraživanjem ugrožavanja sigurnosti, nesreća ili ozbiljnih nezgoda zrakoplova mogu obavljati i druge stručne osobe iz područja zračnog prometa u okviru posebne ovlasti ministra.

(2) Ako se tijekom istrage pokaže nužnim, za obavljanje pojedinih radnji iz stavka 1. ovoga članka mogu se posebno ovlastiti i stručne osobe drugih specijalnosti.

 

Iskaznica istražitelja

 

Članak 7.

(1) Ovlast za obavljanje potrebnih radnji u svezi s istraživanjem ugrožavanja sigurnosti, nesreća ili ozbiljnih nezgoda zrakoplova, potvrđuje se posebnom iskaznicom.

(2) Iskaznicu iz stavka 1. ovoga članka potpisuje ministar.

(3) Iskaznica se izrađuje tehnikom zaštitnog tiska na papiru svijetlo plave boje, pravokutnog oblika, dimenzija 85 x 55 mm.

(4) Obrazac iskaznice sadrži tekst na hrvatskom i engleskom jeziku.

(5) Sadržaj iskaznice prikazan je u Dodatku 1. ovoga Pravilnika.

 

Korištenje iskaznice

 

Članak 8.

(1) Iskaznica se smije koristiti samo u okviru obavljanja radnji istraživanja ugrožavanja sigurnosti, nesreća ili ozbiljnih nezgoda zrakoplova.

(2) Iskaznicu je zabranjeno davati drugim osobama na korištenje.

(3) Svaka zloupotreba iskaznice povlači stegovnu i kaznenu odgovornost.

 

Gubitak iskaznice

 

Članak 9.

(1) Ukoliko se iskaznica izgubi, ili se na drugi način ostane bez iskaznice, o tome se odmah, a najkasnije u roku tri dana od dana nestanka iskaznice, mora pisanim putem izvijestiti Ministarstvo.

(2) Nova iskaznica izdat će se nakon što se izgubljena ili na drugi način nestala iskaznica oglasi nevažećom u »Narodnim novinama«

 

Evidencija

 

Članak 10.

(1) Evidenciju o izdanim iskaznicama, posebnim ovlaštenjima te imenovanim Povjerenstvima vodi Odjel za istraživanje.

(2) Evidencija o iskaznicama iz stavka 1. ovoga članka sadrži ime i prezime osobe kojoj je izdana, broj iskaznice, datum izdavanja, datum povratka, potpis imatelja.

(3) Na evidenciju o izdanim posebnim ovlaštenjima iz članka 6. ovoga Pravilnika i imenovanim Povjerenstvima, odgovarajuće se primjenjuje stavak 2. ovoga članka.

 

Sredstva za rad

 

Članak 11.

(1) Sredstva za rad Odjela za istraživanje osiguravaju se posebno u državnom proračunu.

(2) Sredstva iz stavka 1. ovoga članka obuhvaćaju osobito:

– sredstva za radnje u postupku istraživanja ugrožavanja sigurnosti, nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova;

– opremu nužnu za istraživanje ugrožavanja sigurnosti, nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova;

– naknade za predsjednika i članove Povjerenstva;

– naknade za osobe iz članka 6. ovoga Pravilnika i

– ostala sredstva potrebna za rad Odjela za istraživanje.

 

DIO TREĆI

UGROŽAVANJE SIGURNOSTI ZRAKOPLOVA

 

Obveza izvješćivanja

 

Članak 12.

(1) O svakom ugrožavanju sigurnosti zrakoplova, a osobito vezanim za operacije zrakoplova, održavanje, popravak i proizvodnju zrakoplova, tehničke probleme u zrakoplovu, kao i usluge u zračnoj plovidbi, tehnička sredstva i objekte i zemaljske usluge, mora se najkasnije 72 sata nakon saznanja o tome u pisanom obliku izvijestiti Odjel za istraživanje.

(2) Ugrožavanjem sigurnosti zrakoplova iz stavka 1. ovoga članka smatraju se oni događaji u kojima je sigurnost operacija bila ili je mogla biti ugrožena ili koji su mogli dovesti do nesigurnih uvjeta. Ako bi se prema mišljenu izvjestitelja određeni događaj, koji nije doveo do ugrožavanja sigurnost, mogao ponovno dogoditi u drugačijim ili sličnim okolnostima što bi predstavljalo rizik, izvješće treba podnijeti.

(3) Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, pisano izvješće koji se odnosi na opasno približavanje zrakoplova, nepropisnu primjenu postupka ili na rad radionavigacijskog ili drugog sredstva, prijavljuje se HKZP-u.

(4) Popis primjera ugrožavanja sigurnosti zrakoplova nalazi se u Dodatku 2. ovoga Pravilnika.

 

Obvezno izvješćivanje

 

Članak 13.

(1) Osoba koja u smislu Zakona o zračnom prometu pripada zrakoplovnom osoblju i druga osoba za koju je istim Zakonom propisana stručna osposobljenost kao i pravne osobe iz članka 11. istog Zakona, koja je sudjelovala ili saznala za ugrožavanje sigurnosti zrakoplova, obvezna je o tome izvijestiti.

(2) Osobe iz stavka 1. ovoga članka su:

a) operator ili zapovjednik zrakoplova pokretanog turbinom ili zrakoplova za javni zračni promet nad kojim Ministarstvo provodi nadzor;

b) osoba koja obavlja poslove konstruiranja, proizvodnje, održavanja ili modificiranja zrakoplova ili zrakoplovnog uređaja;

c) osoba koja potpisuje ispravu provjere održavanja ili puštanja u rad zrakoplova ili zrakoplovnog uređaja;

d) kontrolor zračnog prometa;

e) direktor aerodroma;

f) osoba koja obavlja poslove povezane s ugradnjom, modifikacijama, održavanjem, popravkom, obnovom, provjerom u letu ili provjerom tehničkih sredstava i objekata zračne plovidbe;

g) osoba koja obavlja poslove povezane sa opsluživanjem zrakoplova na zemlji, uključujući punjenje goriva, servisiranje, pripremu obrazaca s proračunom težina, utovar, odleđivanje i vuču zrakoplova na aerodromu.

(3) Osoba iz stavka 2. ovoga članka koja podnese izvješće o ugrožavanju sigurnosti zrakoplova, ne smije imati za posljedicu diskriminaciju od strane poslodavca.

 

Dobrovoljno izvješćivanje

 

Članak 14.

Pored osoba iz članka 13. ovoga Pravilnika, bilo koja druga osoba koja je sudjelovala ili saznala za ugrožavanje sigurnosti zrakoplova može dobrovoljno o tome izvijestiti na način propisan ovima Pravilnikom.

 

Postupci izvješćivanja u pojedinim slučajevima

 

Članak 15.

(1) Pisano izvješće o ugrožavanju sigurnosti zrakoplova podnosi se na obrascu iz Dodatka 3. ovoga Pravilnika.

(2) Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, pisano izvješće koje se odnosi na sudar s pticama, ako je pritom došlo do teže ozljede osoba u zrakoplovu ili veće štete na zrakoplovu, podnosi se na obrascu iz Dodatka 4. ovoga Pravilnika.

(3) Izvješća iz članka 12. stavak 3. ovoga Pravilnika podnose se na obrascu iz Dodatka 5. ovoga Pravilnika.

 

Izvješćivanje i istraživanje o opasnom međusobnom približavanju zrakoplova

 

Članak 16.

(1) Prilikom izvješćivanja o opasnom međusobnom približavanju zrakoplova (aircraft proximity-AIRPROX), ako su se dva zrakoplova međusobno opasno približila, tako da se jedan od pilota ili oba pilota zrakoplova osjećaju ugroženima, pilot zrakoplova, koji održava radiokomunikaciju s nadležnom kontrolom zračnoga prometa, dužan je neodložno, putem radiokomunikacije, proslijediti odgovarajuće izvješće, te tako proslijeđeno izvješće nakon slijetanja potvrditi i podnijeti ga u pisanom obliku, kako bi se povećala vjerojatnost identificiranja zrakoplova, te dale pojedinosti radi lakšeg utvrđivanja uzroka.

(2) HKZP je dužna u roku 15 dana od dana prijave događaja iz članka 12. stavak 3. ovoga Pravilnika, rezultate istraživanja dostaviti Odjelu za istraživanje.

(3) Ukoliko se Odjel za istraživanje ne složi u pogledu donesenog zaključka ili pojedinih dijelova rezultata istraživanja iz stavka 2. ovoga članka, o tome donosi poseban zaključak u kojem se obrazlažu sve činjenice i razlozi na kojima se isti temelji.

(4) U slučaju iz stavka 3. ovoga članka Odjel za istraživanje ima pravo provesti istragu u skladu s odredbama ovoga Pravilnika.

 

Istraživanje ugrožavanja sigurnosti zrakoplova

 

Članak 17.

(1) Svako ugrožavanje sigurnosti zrakoplova mora biti temeljito ispitano i analizirano.

(2) Istraživanje ugrožavanja sigurnosti zrakoplova uključuje prikupljanje i analiziranje informacija te utvrđivanje činjenica i okolnosti pod kojima su se dogodili, poradi donošenja zaključaka i predlaganja mjera (sigurnosnih preporuka).

(3) Istraživanje ugrožavanja sigurnosti omogućuje određivanje odnosno procjenu ozbiljnosti događaja, utjecaj ATM sustava na ugrožavanje (direktan, indirektan, bez utjecaja), kao i lanaca zbivanja koji je doveo do ugrožavanja.

(4) HKZP je dužna uspostaviti sustav izvješćivanja i procjene ugrožavanja sigurnosti pri upravljanju zračnim prometom u skladu sa standardima Europske organizacije za sigurnost zračne plovidbe sadržanim u dokumentu EUROCONTROL Safety Regulatory Requirement 2 – Reporting and Assessment of Safety Occurrences in ATM i svim pripadajućim naputcima (Guidance Documents).

(5) Tijekom istraživanja ugrožavanja sigurnosti zrakoplova moraju biti prikupljeni minimalno sljedeći podaci:

– Broj zrakoplova uključenih u ugrožavanje sigurnosti

– Broj vozila uključenih u ugrožavanje sigurnosti

– Broj osoba uključenih u ugrožavanje sigurnosti

– Broj životinja uključenih u ugrožavanje sigurnosti

– Jedinica koja pruža operativne usluge kontrole zračnog prometa (air traffic services unit – ATS unit)

– Datum ugrožavanja sigurnosti

– Oštećenja na zrakoplovu

– Tip zrakoplova

– Vrsta operacije (svrha leta)

– Faza ATM operacije (od taksiranja zrakoplova do dolaska)

– Pravila letenja

– Vrsta pružene ATM usluge

– Klasa zračnog prostora

– Druga područja zračnog prostora (područja ograničenog i zabranjenog letenja, opasna područja)

– Vrsta izvještaja (AIRPROX izvještaj, ACAS izvještaj i dr.)

– Vrsta sustava za praćenje i uzbunjivanje (STCA, MSAW, GPWS, APW, ACAS, S-MGCS i dr.)

 

Izvješće o rezultatima istraživanja ugrožavanja sigurnosti zrakoplova

 

Članak 18.

(1) Odjel za istraživanje obvezan je, najkasnije u roku od 15 dana od dana okončanja istraživanja, izvješće o rezultatima istraživanja ugrožavanja sigurnosti zrakoplova dostaviti drugim nadležnim tijelima, te nadležnom tijelu države registracije zrakoplova, ako je inozemni zrakoplov bio ugrožen ili je ugrozio sigurnost zrakoplova, kao i operatorima ili vlasnicima zrakoplova koji su sudjelovali u ugrožavanju sigurnosti zrakoplova kao i drugima koji bi mogli imati koristi od rezultata u pogledu sigurnosti.

(2) Nadležna tijela, pravne i fizičke osobe kojima se dostavlja izvješće o ugrožavanju sigurnosti s prijedlogom mjera (sigurnosnih preporuka) za sprečavanje novih ugrožavanja sigurnosti, nesreća ili ozbiljnih nezgoda, obvezni su o poduzetim mjerama izvijestiti Odjel za istraživanje.

(3) Odjel za istraživanje odgovoran je za praćenje implementacije predloženih mjera (sigurnosnih preporuka) iz stavka 2. ovoga članka.

(4) Izvješće o rezultatima istraživanja ugrožavanja sigurnosti zrakoplova mora jamčiti tajnost podataka.

 

DIO ČETVRTI

NESREĆE I OZBILJNE NEZGODE ZRAKOPLOVA

 

Izvješćivanje o nesrećama i ozbiljnim nezgodama zrakoplova

 

Članak 19.

(1) Svaka osoba koja sazna za nesreću i ozbiljnu nezgodu zrakoplova obvezna je o tome odmah izvijestiti ministarstvo nadležno za unutarnje poslove ili nadležnu kontrolu zračnog prometa na najbližem aerodromu, odnosno najbliži centar za obavješćivanje ili Odjel za istraživanje.

(2) Izvješteni subjekt iz stavka 1. ovoga članka obvezan je, čim sazna za nesreću ili ozbiljnu nezgodu zrakoplova, na najbrži način o nesreći ili ozbiljnoj nezgodi izvijestiti operatora ili vlasnika zrakoplova te Odjel za istraživanje kojemu je obvezan pružiti svaku potrebnu pomoć. Izvješće o nesreći ili ozbiljnoj nezgodi zrakoplova podnosi se na obrascu iz Dodatka 6. ovoga Pravilnika.

(3) Ako inozemni zrakoplov pretrpi nesreću ili ozbiljnu nezgodu u području letnih informacija Republike Hrvatske, o tome će se izvijestiti ministarstva nadležna za unutarnje i vanjske poslove te nadležna tijela države registracije zrakoplova, države operatora zrakoplova i države proizvođača zrakoplova te i nadležna tijela drugih država, ako je u zrakoplovu koji je pretrpio nesreću ili ozbiljnu nezgodu bilo osoba iz tih država.

(4) Izvješće iz stavka 3. ovoga članka bi trebalo sadržavati sljedeće raspoložive podatke:

– oznaku nesreće ili ozbiljne nezgode (ACCID ili INCID);

– ime proizvođača, model, državnu pripadnost, registracijske oznake i serijski broj zrakoplova;

– ime vlasnika, operatora ili zakupnika;

– datum i vrijeme nesreće ili ozbiljne nezgode;

– mjesto uzlijetanja i planirano mjesto slijetanja (geografski položaj i fizičke karakteristike);

– mjesto nesreće ili ozbiljne nezgode;

– broj članova posade i putnika;

– broj smrtno stradalih ili ozbiljno ozlijeđenih osoba (članova posade, putnika ili trećih osoba);

– opis i opseg nesreće ili ozbiljne nezgode;

– naznaka u kojem će se opsegu provesti istraga ili će se istraživanje prenijeti na drugu državu;

(5) Popis primjera ozbiljnih nezgoda nalazi se u Dodatku 7. ovoga Pravilnika.

 

Stalna pripravnost

 

Članak 20.

(1) Odjel za istraživanje dužan je osigurati stalnu pripravnost i na raspolaganju imati prikladno vozilo i odgovarajuću opremu za istraživanje.

(2) Odjel za istraživanje dužan je započeti postupak istrage odmah nakon što sazna za nesreću ili ozbiljnu nezgodu zrakoplova.

 

Istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova

 

Članak 21.

(1) Svaka nesreća i ozbiljna nezgoda zrakoplova moraju se temeljito ispitati i analizirati.

(2) Istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova uključuje prikupljanje i analiziranje informacija te utvrđivanje činjenica i okolnosti pod kojima su se dogodili, poradi donošenja zaključaka i predlaganja mjera (sigurnosnih preporuka).

(3) Ako ovim Pravilnikom nije drukčije propisano, istraga se provodi u skladu s Dodatkom 13. Konvenciji o međunarodnom civilnom zrakoplovstvu (Annex 13, Aircraft Accident and Incident Investigation).

(4) Nikome nije dopušteno uplitati se u rad Odjela za istraživanje, Povjerenstva ili istražitelja, koji se odnosi na sadržaj ili opseg istrage, niti na bilo koji način utjecati na sadržaj završnog izvješća ili na prijedlog mjera (sigurnosne preporuke).

(5) Istražitelj je, između ostalog, ovlašten za:

a) slobodan pristup mjestu nesreće ili ozbiljne nezgode kao i zrakoplovu, njegovim dijelovima ili olupini;

b) neodložno osiguranje popisa dokaza i kontroliranog uklanjanja dijelova ili olupine u svrhu pregledavanja ili analiziranja;

c) neodložan pristup i korištenje sadržaja uređaja za snimanje leta i drugog snimljenog materijala;

d) pristup rezultatima pregleda tijela žrtava ili ispitivanja na uzorcima uzetih s tijela žrtava;

e) neodložan pristup rezultatima pregleda ljudi koji sudjeluju u operacijama zrakoplova ili ispitivanja na uzorcima uzetih od tih ljudi;

f) ispitivanje svjedoka;

g) slobodan pristup svim relevantnim informacijama ili zapisima koje posjeduju vlasnik, operator ili proizvođač zrakoplova i tijelo nadležno za civilni zračni promet ili zračne luke.

 

Prikupljanje podataka

 

Članak 22.

(1) Tijekom istraživanja nesreće ili ozbiljne nezgode, moraju biti prikupljeni minimalno sljedeći podaci:

– Broj zrakoplova uključenih u nesreću ili ozbiljnu nezgodu

– Broj vozila uključenih u nesreću ili ozbiljnu nezgodu

– Broj osoba uključenih u nesreću ili ozbiljnu nezgodu

– Broj životinja uključenih u nesreću ili ozbiljnu nezgodu

– Jedinica koja pruža operativne usluge kontrole zračnog prometa (air traffic services unit– ATS unit)

– Datum nesreće ili ozbiljne nezgode

– Broj smrtno stradalih osoba

– Broj smrtno stradalih članova posade

– Broj smrtno stradalih putnika

– Broj smrtno stradalih trećih osoba

– Broj ozbiljno ozljeđenih osoba

– Oštećenja na zrakoplovu

– Tip zrakoplova

– Vrsta operacije (svrha leta)

– Faza ATM operacije (od taksiranja zrakoplova do dolaska)

– Pravila letenja

– Vrsta pružene ATM usluge

– Klasa zračnog prostora

– Druga područja zračnog prostora (područja ograničenog i zabranjenog letenja, opasna područja)

– Vrsta izvještaja (AIRPROX izvještaj, ACAS izvještaj i dr.)

– Vrsta sustava za praćenje i uzbunjivanje (STCA, MSAW, GPWS, APW, ACAS, S-MGCS i dr.)

 

Očuvanje tragova nesreće ili ozbiljne nezgode zrakoplova

 

Članak 23.

(1) Ministarstvo nadležno za unutarnje poslove obvezno je odmah poduzeti sve mjere potrebne za očuvanje tragova nesreće i ozbiljne nezgode zrakoplova.

(2) Zrakoplov se ne smije ukloniti prije nego što se osigura očuvanje tragova nesreće ili ozbiljne nezgode i dobije suglasnost Odjela za istraživanje, odnosno suglasnost nadležnoga istražnog tijela, ako postoji opravdana sumnja o postojanju kaznenog djela.

(3) Zrakoplov se smije pomaknuti samo ako je to potrebno zbog izvlačenja osoba i stvari iz njega, da bi se spriječilo uništenje zrakoplova požarom ili na drugi način, te da bi se uklonila opasnost, odnosno smetnja zračnom prometu.

(4) Operator zrakoplova obvezan je nakon završenog istraživanja nesreće, na mjestu nesreće ili ozbiljne nezgode poduzeti sve mjere za uklanjanje oštećenog ili uništenog zrakoplova.

 

Nazočnost zainteresiranih osoba

 

Članak 24.

(1) Ako je u nesreći ili ozbiljnoj nezgodi sudjelovao inozemni zrakoplov, istraživanju nesreće ili ozbiljne nezgode mogu biti nazočni predstavnici zrakoplovnih tijela, odnosno tijela države registracije zrakoplova, države operatora zrakoplova, države proizvođača zrakoplova i države čiji su putnici nastradali u nesreći ili ozbiljnoj nezgodi, ako one to zahtijevaju.

(2) Radu Povjerenstva može biti nazočan predstavnik operatora zrakoplova, odnosno vlasnik zrakoplova i predstavnici iz stavka 1. ovoga članka, a ako je do nesreće ili ozbiljne nezgode došlo na aerodromu, i predstavnik operatora aerodroma.

(3) Osobe iz stavka 2. ovoga članka mogu davati potrebne obavijesti, zahtijevati da se neke okolnosti ispitaju i davati izjave u zapisnik.

(4) Inozemnom ovlaštenom predstavniku može se uskratiti davanje podataka i pristup određenim objektima koji su od interesa za nacionalnu sigurnost Republike Hrvatske.

 

Suradnja nadležnih tijela

 

Članak 25.

(1) Nadležno istražno tijelo obvezno je tijekom istraživanja nesreće ili ozbiljne nezgode zrakoplova Odjelu za istraživanje, odnosno Povjerenstvu omogućiti nesmetan rad.

(2) Odjel za istraživanje, odnosno Povjerenstvo obvezni su nadležnom istražnom tijelu ili državnom odvjetniku, na njegov zahtjev, osigurati potrebnu stručnu pomoć u radu.

(3) Odjel za istraživanje može zatražiti pomoć drugih država u smislu:

a) uređaja, objekata i opreme za

– tehničku istragu olupine i opreme zrakoplova i drugih predmeta bitnih za istragu,

– procjenu informacija iz uređaja za snimanje leta, i

– računarsku pohranu i procjenu podataka nesreće.

b) stručne pomoći za izvršenje posebnih zadataka kada se istraživanje pokreće nakon velike nesreće.

(4) Provođenje istraživanja nesreće ili ozbiljne nezgode zrakoplova može se prenijeti na drugu državu u skladu s međunarodnim ugovorom koji obvezuje Republiku Hrvatsku.

 

Preliminarno izvješće

 

Članak 26.

(1) Ako istraživanje ne bi bilo dovršeno unutar 30 dana od dana nesreće ili ozbiljne nezgode, Odjel za istraživanje će u tom roku dostaviti preliminarno izvješće ministru, zainteresiranim unutarnjim ustrojstvenim jedinicama Ministarstva, tijelima države registracije zrakoplova, države operatora zrakoplova, države proizvođača zrakoplova i države čiji su putnici nastradali u nesreći ili ozbiljnoj nezgodi, ako one to zahtijevaju.

(2) Ako je u nesreći ili ozbiljnoj nezgodi sudjelovao i civilni zrakoplov najveće dopuštene uzletne mase iznad 2,250 kilograma, preliminarno izvješće dostavlja se i Organizaciji međunarodnoga civilnog zrakoplovstva – ICAO.

(3) Preliminarno izvješće sadrži sljedeće:

1. općeniti podaci

– mjesto nesreće ili ozbiljne nezgode

– datum i vrijeme nesreće ili ozbiljne nezgode

– ime proizvođača, tip i model, državnu pripadnost, registracijske oznake i serijski broj zrakoplova te ime operatora zrakoplova

2. povijest leta

– vrsta operacije

– mjesto uzlijetanja i planirano mjesto slijetanja i vrijeme trajanja leta

3. ozljede (smrtna, ozbiljna i lakša)

– članovi posade

– putnici

– treće osobe

4. šteta na zrakoplovu

5. meteorološki podaci

– meteorološki uvjeti

– doba dana

6. opis i opseg nesreće ili ozbiljne nezgode

7. vjerojatni uzrok

8. prijedlog mjera (sigurnosnih preporuka)

(4) Preliminarno izvješće mora jamčiti tajnost podataka.

(5) Obrazac preliminarnog izvješća o nesreći ili ozbiljnoj nezgodi nalazi se u Dodatku 8. ovoga Pravilnika.

 

Završno izvješće o nesreći i ozbiljnoj nezgodi zrakoplova

 

Članak 27.

(1) Nakon svakog istraživanja nesreće ili ozbiljne nezgode mora biti izrađeno završno izvješće o nesreći i ozbiljnoj nezgodi zrakoplova (u daljnjem tekstu: završno izvješće), u obliku koji odgovara vrsti i ozbiljnosti nesreće ili ozbiljne nezgode. Završno izvješće mora navesti isključiv cilj istrage u smislu članka 2. ovoga Pravilnika, a ako je moguće sadržavati i prijedlog mjera (sigurnosnih preporuka).

(2) Član Povjerenstva koji se ne složi s ostalim članovima Povjerenstva u pogledu donesenog zaključka ili pojedinih dijelova iz završnog izvješća, ima pravo na izdvojeno mišljenje i dužan je pisano obrazložiti sve činjenice i razloge na kojima temelji svoje mišljenje, a koje predstavlja sastavni dio završnog izvješća.

(3) Predsjednik i članovi Povjerenstva potpisuju završno izvješće, a predsjednik Povjerenstva svojim parafom ovjerava svaku stranicu tog izvješća.

(4) Potpisano završno izvješće, sa svim prilozima: izvješćima, iskazima svjedoka i očevidaca, mišljenjem vještaka i drugih stručnih osoba, zapisnicima Povjerenstva, crtežima, slikama i ostalim prilozima, ovjerava se posebnim pečatom Odjela za istraživanje.

 

Sadržaj završnog izvješća

 

Članak 28.

(1) Završno izvješće sadrži: naslov, sažetak, glavni dio i priloge.

(2) Naslov završnog izvješća sadrži ime proizvođača, tip i model, državnu pripadnost, registracijske oznake i serijski broj zrakoplova kao i mjesto, datum i vrijeme nesreće ili ozbiljne nezgode.

(3) Sažetak završnog izvješća sadrži informacije o izvješću iz članka 19. stavak 3. ovoga Pravilnika, o imenovanju Povjerenstva i drugim osobama koje su sudjelovale u istraživanju kao i kratak opis okolnosti koje su dovele do nesreće ili ozbiljne nezgode.

(4) Glavni dio završnog izvješća sadrži:

1. činjenične informacije,

– povijest leta (s podacima o broju leta, vrsti operacije, aerodromu polijetanja, vremenu polijetanja, aerodromu opredjeljenja, pripremi za let, odvijanju leta i događajima za vrijeme leta i o mjestu i vremenu kada se dogodila nesreća ili ozbiljna nezgoda);

– podatke o broju smrtno stradalih i ozljeđenih osoba (posebno za članove posade, putnike i treće osobe);

– podatke o vrsti oštećenja zrakoplova;

– podatke o drugim oštećenjima;

– podatke o posadi zrakoplova (starost, vrsta dozvola za rad koju posjeduju članovi posade s datumom važenja tih dozvola, ovlaštenja upisana u dozvolu za rad, ukupni broj sati letenja i vrijeme odmora prije kritičnog leta, ukupni nalet na tipu zrakoplova s kojim je (su) pretrpjeli nesreću ili ozbiljnu nezgodu, i dr.);

– podatke o ostalim osobama (kontrolori letenja, osobe za održavanje zrakoplova i dr.);

– podatke o zrakoplovu (godina proizvodnje, ukupni broj sati naleta, zadnji izvršeni veći pregledi, veće preinake i izmjene, veće neispravnosti, popravci, performanse, gorivo, rok važenja Svjedodžbe o plovidbenosti i dr.);

– podatke o vremenskim uvjetima planiranog mjesta slijetanja, na ruti i na mjestu nesreće ili ozbiljne nezgode, prognozi vremena, informacijama u svezi s vremenskim uvjetima koji su dostavljeni posadi zrakoplova i sl.;

– podatke o navigacijskim sredstvima i opremi;

– podatke o radiovezi između zrakoplova i nadležnih službi kontrole zračnog prometa;

– podatke o uređaju za snimanje leta i snimljenim podacima;

– podatke o stanju na mjestu nesreće ili ozbiljne nezgode, položaju olupine i dijelova zrakoplova, stanju i izgledu materijala, položaju tijela poginulih i sl.;

– medicinske i patološke podatke;

– podatke o požaru i aktivnosti protupožarnih ekipa za spašavanje i evakuaciju nastradalih;

– podatke o potrazi za zrakoplovom i spašavanju zrakoplova;

– dodatne relevantne informacije;

2. analizu svih okolnosti pod kojima se dogodila nesreća ili ozbiljna nezgoda;

3. zaključke o nesreći ili ozbiljnoj nezgodi (popis nalaza i uzroka utvrđenih tijekom istrage);

4. prijedloge mjera (sigurnosnih preporuka)

5. relevantne priloge (crteži, slike, proračuni, izjave svjedoka i očevidaca i sl.).

(5) Završno izvješće mora jamčiti tajnost podataka.

 

Dostavljanje završnog izvješća

 

Članak 29.

(1) Završno izvješće dostavlja se, osim zainteresiranim tijelima i osobama iz članka 26. stavak 1. ovoga Pravilnika, državnom od­vjet­ništvu Republike Hrvatske i Europskoj komisiji te Organizaciji međunarodnoga civilnog zrakoplovstva – ICAO ako je u nesreći ili ozbiljnoj nezgodi sudjelovao i civilni zrakoplov najveće dopuštene uzletne mase iznad 5,700 kilograma.

(2) Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, ako je u nesreći ili ozbiljnoj nezgodi sudjelovao i civilni zrakoplov najveće dopuštene uzletne mase od 2,250 do 5,700 kilograma, Organizaciji međunarodnoga civilnog zrakoplovstva – ICAO dostavlja se završno izvješće u skraćenom obliku.

(3) Nadležna tijela, pravne i fizičke osobe kojima se dostavlja završno izvješće s prijedlogom mjera (sigurnosnih preporuka) za sprečavanje novih ugrožavanja sigurnosti, nesreća ili ozbiljnih nezgoda, obvezni su o poduzetim mjerama izvijestiti Odjel za istraživanje.

(4) Odjel za istraživanje odgovoran je za praćenje implementacije predloženih mjera (sigurnosnih preporuka) iz stavka 3. ovoga članka.

 

Objava na informatičkom mediju

 

Članak 30.

(1) Odjel za istraživanje dužan je završno izvješće o nesreći ili ozbiljnoj nezgodi u najkraćem mogućem roku, po mogućnosti u roku od 12 mjeseci od dana nesreće ili ozbiljne nezgode, objaviti na informatičkom mediju.

(2) Završno izvješće o nesreći ili ozbiljnoj nezgodi čiji rezultati nisu od osobite važnosti za sigurnost zračnog prometa bit će popraćeni samo sažetkom izvještaja o istrazi koji sadrži samo informacije o zrakoplovu i tijeku nesreće ili ozbiljne nezgode.

 

Izvješćivanje javnosti

 

Članak 31.

(1) Putem sredstava javnoga priopćavanja Ministarstvo izvještava javnost o tijeku istraživanja uzroka nesreće zrakoplova ako je posljedica nesreće smrt većega broja osoba ili veća materijalna šteta.

(2) O rezultatima istraživanja nesreće iz stavka 1. ovoga članka, po okončanju istraživanja, Ministarstvo je obvezno putem sredstava javnog priopćavanja dati službeno priopćenje.

 

Godišnje izvješće o ugrožavanju sigurnosti, nesrećama ili ozbiljnim nezgodama zrakoplova

 

Članak 32.

(1) Odjel za istraživanje dostavlja EUROCONTROL-u godišnje izvješće o ugrožavanju sigurnosti, nesrećama ili ozbiljnim nezgodama zrakoplova.

(2) Lista minimuma podataka/informacija koje godišnje izvješće iz stavka 1. ovoga članka mora sadržavati, nalazi se u Dodatku 9. ovoga Pravilnika.

(3) Odjel za istraživanje dostavlja Organizaciji međunarodnog civilnog zrakoplovstva – ICAO godišnje izvješće o nesrećama ili ozbiljnim nezgodama civilnih zrakoplova najveće dopuštene uzletne mase iznad 2,250 kilograma.

 

Baza podataka

 

Članak 33.

(1) Odjel za istraživanje nadležan je za prikupljanje, analizu i čuvanje podataka i izviješća o ugrožavanju sigurnosti, nesrećama i ozbiljnim nezgodama zrakoplova, kao i njihovu distribuciju.

(2) Distribucija podataka i izvješća iz stavka 1. ovoga članka odnosi se, osim na izvješćivanje iz članka 18. i 29. ovoga Pravilnika, na omogućavanje razmjene informacija s ovlaštenim tijelima drugih država članica EU i Europske komisije, čuvajući sve informacije koje se odnose na sigurnost.

(3) Baza podataka mora jamčiti tajnost podataka.

 

Čuvanje podataka

 

Članak 34.

(1) Odjel za istraživanje obvezan je čuvati svu dokumentaciju vezanu za izvješćivanje i istraživanje ugrožavanja sigurnosti, nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova.

(2) Dokumentacija iz stavka 1. ovoga članka čuva se trajno.

 

Statistika

 

Članak 35.

(1) Odjel za istraživanje vodi statistiku o ugrožavanju sigurnosti, nesrećama i ozbiljnim nezgodama zrakoplova u skladu s međunarodnim ugovorima koji obvezuju Republiku Hrvatsku, sadržani u Priručniku Organizacije međunarodnog civilnog zrakoplovstva – ICAO (Manual on the ICAO Statistic Programme – ICAO Doc 9060-AT/723/4).

(2) Statistički podaci iz stavka 1. ovoga članka uključuju podatke o:

1. zrakoplovu prema državi registracije, proizvođaču, tipu i modelu;

2. operatoru zrakoplova;

3. vrsti/vrstama operacija;

4. vrstama oštećenja zrakoplova, vrstama ozljeda osoba, a kod prijevoza opasnih tvari i o vrstama opasnih tvari;

5. broju članova posade i putnika u zrakoplovu;

6. broju ozljeđenih i smrtno stradalih članova posade, putnika i trećih osoba;

7. mjestu, datumu i tijeku ugrožavanja sigurnosti, nesreći i ozbiljnoj nezgodi;

8. utvrđenim uzrocima ugrožavanja sigurnosti, nesreći i ozbiljnoj nezgodi.

(3) Statistički podaci iz stavka 1. ovoga članka čuvaju se odvojeno za zrakoplove najveće dopuštene uzletne mase do 2,250 kilograma, od 2,250 do 5,700 kilograma i iznad 5,700 kilograma.

 

DIO PETI

 

PROCJENA OZBILJNOSTI

 

Procjena ozbiljnosti ugrožavanja sigurnosti, nesrećai ozbiljnih nezgoda zrakoplova

 

Članak 36.

(1) Po obavljenoj istrazi, ugrožavanje sigurnosti, nesreća i ozbiljna nezgoda zrakoplova se klasificiraju sukladno standardima Europske organizacije za sigurnost zračne plovidbe sadržanim u dokumentu EUROCONTROL Safety Regulatory Requirement 2 – Reporting and Assessment of Safety Occurrences in ATM i svim pripadajućim naputcima (Guidance Documents), a poglavito EAM 2/GUI 1 – ESARR 2 Guidance to ATM Safety Regulators “Severity Classification Scheme for Safety Occurrences in ATM”.

(2) Klasifikacija iz stavka 1. ovoga članka utvrđuje se prema dvije sheme ozbiljnosti i to kao:

a) Klasifikacija prema ozbiljnosti utjecaja na sigurnost operacija zrakoplova i sudionika, a omogućuje određivanje stvarnog nivoa rizika za zrakoplov i sudionike. Tablica 1. Klasifikacijska shema ozbiljnosti ugrožavanja sigurnosti i ozbiljnih nezgoda zrakoplova, Tablica 2. Definiranje učestalosti ugrožavanja sigurnosti, nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova i Tablica 3. Definiranje ozbiljnosti ugrožavanja sigurnosti, nesreća i ozbiljnih nezgoda, prikazani su u Dodatku 10. ovoga Pravilnika.

b) Klasifikacija prema ozbiljnosti utjecaja na sposobnost pružanja ATM usluga. Tablica 4. Klasifikacijska shema ozbiljnosti ATM specifičnih ugrožavanja sigurnosti, nesreća i ozbiljnih nezgoda, Tablica 5. Definiranje učestalosti ATM specifičnih ugrožavanja sigurnosti, nesreća i ozbiljnih nezgoda i Tablica 6. Definiranje ozbiljnosti ATM specifičnih ugrožavanja sigurnosti, nesreća i ozbiljnih nezgoda, prikazani su u Dodatku 11. ovoga Pravilnika.

 

DIO ŠESTI

 

PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

 

Usklađenost s međunarodnim propisima

 

Članak 37.

Ovaj Pravilnik usklađen je s međunarodnim propisima i to:

1. Dodatkom 13. Konvencije o međunarodnom civilnom zrakoplovstvu (Annex 13, Aircraft Accident and Incident Investigation);

2. Direktivom 94/56/EEZ kojom se utvrđuju temeljna načela provođenja istraživanja nesreća i nezgoda u civilnom zrakoplovstvu (Council Directive of 21 November 1994 establishing the fundamental principles governing the investigation of civil aviation accidents and incidents); te

3. Direktivom 2003/42/EZ o izvješćivanju o ugrožavanju sigurnosti u civilnom zrakoplovstvu (Directive of the European Parliament and of the Council of 13 June 2003 on occurrence reporting in civil aviation).

 

Članak 38.

Dodaci 1. do 11. tiskani su uz ovoj Pravilnik i čine njegov sastavni dio.

 

Članak 39.

(1) Odredba članka 29. ovoga Pravilnika, u dijelu koji se odnosi na dostavljanje završnog izvješća Europskoj komisiji, primjenjivat će se od dana kada Republika Hrvatska postane članicom Europske Unije.

(2) Odredbe članka 33. ovoga Pravilnika koje se odnose na bazu podataka, primjenjivat će se nakon što Europska komisija razvije poseban program, odnosno od dana kada Republika Hrvatska postane članicom Europske Unije.

 

Članak 40.

Obveza izvješćivanja o ugrožavanju sigurnosti, ozbiljnim nezgodama i nesrećama zrakoplova prema odredbama ovoga Pravilnika ne isključuje obvezu izvješćivanja o tome prema posebnim propisima s područja zračnog prometa.

 

Članak 41.

(1) Danom stupanja na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o načinu ispitivanja nesreća zrakoplova (»Narodne novine« broj 132/98 i 178/04) i Pravilnik o ispitivanju ugrožavanja sigurnosti zrakoplova (»Narodne novine« broj 132/98 i 178/04).

(2) Danom stupanja na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti odredbe članka 174. do 179. Pravilnika o letenju zrakoplova (»Narodne novine«, broj 17/00).

 

Članak 42.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

 

Klasa: 011-01/05-01/107

Urbroj: 530-09-05-1

Zagreb, 3. studenoga 2005.

Ministar

mora, turizma, prometa i razvitka

Božidar Kalmeta, v. r.

 

Napomena: prilozi u obliku slika su ispušteni u ovom neslužbenom info pregledu

 




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga