|
|
|
|
2719
Na temelju članka 60. stavaka 1. i 2. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, br. 75/93, 48/99, 15/2000, 127/2000, 59/2001 i 199/2003), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 1. prosinca 2005. godine donijela
Članak 1.
U Uredbi o unutarnjem ustrojstvu Središnjega državnog ureda za upravu (»Narodne novine« br. 11/2004, 106/2004 i 21/2005) u članku 2. u stavku 1. iza riječi »manjinska prava« dodaju se riječi: »planiranje zapošljavanja, praćenje stanja i predlaganje mjera za unapređenje upravljanja i razvoja kadrova u državnoj službi«.
Članak 2.
Članak 3. mijenja se i glasi:
»Za obavljanje poslova iz djelokruga Ureda, ustrojavaju se sljedeće unutarnje ustrojstvene jedinice:
1. Kabinet državnog tajnika
2. Odjel za financijske, informatičke i opće poslove
3. Odjel za opću upravu
4. Odjel za građanska stanja
5. Odjel za pravna pitanja službeničkog sustava
6. Odjel za planiranje, razvoj i upravljanje kadrovima u državnoj službi
7. Odjel za državni stručni ispit
8. Centar za stručno osposobljavanje i usavršavanje službenika
9. Odjel za sustav državne uprave i prilagodbu zakonodavstva europskom pravnom sustavu
10. Odjel za politički sustav
11. Odjel za nadzor lokalne i područne (regionalne) samouprave i suradnju
12. Odjel upravne inspekcije
13. Odjel za unutarnju reviziju.«
Članak 3.
Iza članka 3. dodaje se novi podnaslov i novi članak 3a. koji glase:
»1. Kabinet državnog
tajnika
Članak 3a.
U Kabinetu državnog tajnika obavljaju se stručni i administrativni poslovi za državnog tajnika i njegove zamjenike, poslovi praćenja rada i komuniciranja s Vladom Republike Hrvatske, Hrvatskim saborom i njihovim radnim tijelima, protokolarni poslovi, prevođenje, poslovi u svezi odnosa sa sredstvima javnog priopćavanja, poslovi praćenja izvršavanja međunarodnih projekata u unutarnjim ustrojstvenim jedinicama Ureda, poslovi u svezi predstavki i pritužbi građana te drugi poslovi za službene potrebe državnog tajnika i njegovih zamjenika.«
Članak 4.
Podnaslov iznad članka 4. mijenja se i glasi:
»2. Odjel za financijske, informatičke i opće poslove«
U članku 4. riječi: »Odjel za opće, informatičke i računovodstvene poslove« zamjenjuju se riječima: »Odjel za financijske, informatičke i opće poslove«.
Iza stavka 1. dodaje se stavak 2. koji glasi:
»U Odjelu za financijske, informatičke i opće poslove ustrojavaju se:
a) Odsjek za financijske poslove
b) Odsjek za informatičke poslove
c) Odsjek za kadrovske i opće poslove«.
Članak 5.
Iza članka 4. dodaju se novi podnaslovi i novi članci 4a., 4b. i 4c. koji glase:
»a) Odsjek za financijske poslove
Članak 4a.
Odsjek za financijske poslove obavlja stručne poslove vezane za izradu i izvršavanje državnog proračuna za Središnji državni ured za upravu i urede državne uprave u županijama, izradu nacrta financijskih planova i programa svih namjena i njihovo praćenje, obavlja poslove vezane za propise iz područja računovodstva, izradu financijskih izvješća, provodi zakonito knjiženje svih poslovnih događaja, analitički izrađuje kontni plan, prati primjenu propisa koji se odnose na obračun plaća i naknada, obavlja sve poslove vezane za implementaciju u sustav državne riznice za Središnji državni ured za upravu i urede državne uprave u županijama.
b) Odsjek za informatičke poslove
Članak 4b.
Odsjek za informatičke poslove obavlja stručne poslove koji se odnose na praćenje načina rada i korištenja sredstava rada te primjenu suvremenih metoda rada u državnoj upravi, a posebice primjenu računalnih i komunikacijskih sustava u radu te uvođenje novih tehnologija u radu Ureda i ureda državne uprave u županijama, surađuje sa Središnjim državnim uredom za e-Hrvatsku na razvoju informatizacije državne uprave, koordinira razvoj informacijskih sustava u uredima državne uprave u županijama, pruža korisnicima potporu u radu, razvija sadržaj web stranica te obavlja druge poslove u okviru svojeg djelokruga.«
c) Odsjek za kadrovske i opće poslove
Članak 4c.
Odsjek za kadrovske i opće poslove obavlja stručne i administrativne poslove koji se odnose na prijem u državnu službu, raspored, premještaj i prestanak službe državnih službenika i namještenika u Uredu, kao i druge poslove u vezi s ostvarivanjem njihovih prava iz državne službe, vodi osobni očevidnik državnih službenika i namještenika Ureda, poslove nabave i investicije Ureda, obavlja stručne i administrativne poslove koji se odnose na prijam i otpremu pošte, razvrstavanje i upisivanje iste u propisane očevidnike, raspoređivanje i dostavu akata, arhiviranje i čuvanje registraturne građe koja nastaje radom Ureda, obavlja poslove u svezi tekućeg održavanja zgrade, instalacija i uređaja, skrbi o urednom i pravilnom korištenju imovine i sredstava, vrši poslove prijema i raspodjele opreme i materijala te vodi evidencije o tome, obavlja poslove u svezi korištenja i održavanja vozila, čišćenje i održavanje radnih prostorija i okoliša.«
Članak 6.
U podnaslovu iznad članka 5. redni broj »2.« zamjenjuje se rednim brojem »3.«.
Članak 7.
U podnaslovu iznad članka 6. redni broj »3.« zamjenjuje se rednim brojem »4.«.
Članak 8.
U podnaslovu iznad članka 7. redni broj »4.« zamjenjuje se rednim brojem »5«.
U članku 7. iza riječi: »Višeg službeničkog suda,« dodaju se riječi: »Odbora za državnu službu te informiranje o stajalištima, provedenim postupcima i odlukama službeničkog suda i Višeg službeničkog suda.«
Članak 9.
Podnaslov iznad članka 8. i članak 8. mijenjaju se i glase:
»6. Odjel za planiranje,
razvoj i upravljanje kadrovima u državnoj službi
Članak 8.
Odjel za planiranje, razvoj i upravljanje kadrovima u državnoj službi obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na planiranje zapošljavanja, praćenje stanja i predlaganje mjera za unapređenje upravljanja i razvoja kadrova u državnoj službi, savjetovanje i usmjeravanje unutarnjih ustrojstvenih jedinica za razvoj i upravljanje kadrovima u državnim tijelima u vezi s planiranjem, upravljanjem i razvojem kadrova, izradu planova (srednjoročnih i dugoročnih) za zapošljavanje u državnoj službi u suradnji s Ministarstvom financija; pružanje stručne pomoći državnim tijelima u provođenju postupka prijema u državnu službu te sudjelovanje u postupku odabira kandidata za državnu službu, osiguravanje primjene standarda opisa radnog mjesta u svim državnim tijelima te nadzor, praćenje i predlaganje mjera za razvoj sustava napredovanja u državnoj službi; praćenje i predlaganje unapređenja u sustavu plaća, naknada i nagrada u državnoj službi, vođenje središnjeg popisa državnih službenika i namještenika; provedba procjene učinkovitosti u cijeloj državnoj službi, nadzor provedbe utvrđenih metoda i postupaka, te praćenje rezultata; analizu potreba za izobrazbom u državnoj službi, te izradu prijedloga sveobuhvatne strategije izobrazbe državnih službenika; izrada prijedloga standarda za ocjenjivanje provedenih programa izobrazbe u cijeloj državnoj službi; provođenje analiza troškova i koristi provedene izobrazbe, u suradnji s državnim tijelima koja su provodila izobrazbu; odobravanje programa studijskog dopusta za osposobljavanje i usavršavanje; koordinaciju provedbe programa izobrazbe u svim državnim tijelima; obavljanje poslova planiranja, upravljanja i razvoja kadrova za Središnji državni ured za upravu i državna tijela s manje od 50 zaposlenih te obavlja i druge poslove koji se odnose na planiranje, upravljanje i razvoj kadrova u državnoj službi.
U Odjelu za planiranje, razvoj i upravljanje kadrovima u državnoj službi ustrojavaju se:
a) Odsjek za planiranje i upravljanje kadrovima,
b) Odsjek za razvoj kadrova.«
Članak 10.
Iza članka 8. dodaju se novi podnaslovi i novi članci 8a. i 8b. koji glase:
»a) Odsjek za planiranje i upravljanje kadrovima
Članak 8a.
Odsjek za planiranje i upravljanje kadrovima u državnoj službi obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na planiranje zapošljavanja, praćenje stanja i predlaganje mjera za unapređenje upravljanja kadrovima u državnoj službi, savjetovanje i usmjeravanje unutarnjih ustrojstvenih jedinica za razvoj i upravljanje kadrovima u državnim tijelima u vezi s planiranjem i upravljanjem kadrovima, izradu planova (srednjoročnih i dugoročnih) za zapošljavanje u državnoj službi u suradnji s Ministarstvom financija; pružanje stručne pomoći državnim tijelima u provođenju postupka prijema u državnu službu te sudjelovanje u postupku odabira kandidata za državnu službu, osiguravanje primjene standarda opisa radnog mjesta u svim državnim tijelima te nadzor, praćenje i predlaganje mjera za razvoj sustava napredovanja u državnoj službi; praćenje i predlaganje unapređenja u sustavu plaća, naknada i nagrada u državnoj službi, vođenje središnjeg popisa državnih službenika i namještenika; provedba procjene učinkovitosti u cijeloj državnoj službi, nadzor provedbe utvrđenih metoda i postupaka, te praćenje rezultata; obavljanje poslova planiranja i upravljanja kadrovima za Središnji državni ured za upravu i državna tijela s manje od 50 zaposlenih te obavlja i druge poslove koji se odnose na planiranje i upravljanje kadrovima u državnoj službi.
b) Odsjek za razvoj kadrova
Članak 8b.
Odsjek za razvoj kadrova u državnoj službi obavlja upravne i druge stručne poslove koji se odnose na razvoj kadrova u državnoj službi; praćenje stanja i predlaganje mjera za unapređenje razvoja kadrova; savjetovanje i usmjeravanje unutarnjih ustrojstvenih jedinica za razvoj i upravljanje kadrovima u državnim tijelima u svezi razvoja kadrova; praćenje aktivnosti izobrazbe državnih službenika; provedba detaljnih analiza potreba za izobrazbom u državnoj službi, prikupljanje podataka i informacija od svih državnih tijela te izrada prijedloga sveobuhvatne strategije izobrazbe državnih službenika na temelju prikupljenih podataka i informacija; izrada prijedloga standarda za ocjenjivanje provedenih programa izobrazbe u cijeloj državnoj službi; analizu potreba za izobrazbom u državnoj službi, te izradu sveobuhvatne strategije izobrazbe državnih službenika; provođenje analiza troškova i koristi provedene izobrazbe, u suradnji s državnim tijelima koja su provodila izobrazbu; odobravanje programa studijskog dopusta za osposobljavanje i usavršavanje; koordinaciju provedbe programa izobrazbe u svim državnim tijelima; obavljanje poslova razvoja ljudskih resursa za Središnji državni ured za upravu i državna tijela s manje od 50 zaposlenih te obavlja i druge poslove koji se odnose na razvoj ljudskih resursa u državnoj službi.«
Članak 11.
Podnaslov iznad članka 9. i članak 9. mijenjaju se i glase:
»7. Odjel za državni
stručni ispit
Članak 9.
Odjel za državni stručni ispit obavlja upravne i druge stručne poslove koji se odnose na organizaciju državnih stručnih ispita državnih službenika, kao i službenika u tijelima područne (regionalne) i lokalne samouprave i pravnim osobama s javnim ovlastima, provodi pripremne seminare za polaganje državnih stručnih ispita, surađuje s drugim tijelima državne uprave i tijelima lokalne i područne (regionalne) samouprave i pravnim osobama s javnim ovlastima u svezi planiranja provedbe državnih stručnih ispita, obavlja administrativne i stručne poslove za Državnu ispitnu komisiju, vodi evidenciju o položenim državnim ispitima u državnoj službi, izdaje stručne publikacije za polaganje državnoga stručnog ispita te ostale publikacije iz djelokruga Odjela.«
Članak 12.
U podnaslovu iznad članka 10. redni broj »7.« zamjenjuje se rednim brojem »8.«.
Članak 10. mijenja se i glasi:
»Članak 10.
Centar za stručno osposobljavanje i usavršavanje službenika je odjel koji obavlja upravne i druge stručne poslove koji se odnose na izobrazbu državnih službenika i namještenika, kao i službenika u tijelima područne (regionalne) i lokalne samouprave i pravnim osobama s javnim ovlastima; izradu godišnjih planova izobrazbe; osmišljavanje i izradu modula izobrazbe; planiranje i organizaciju provedbe te provedbu općih programa izobrazbe putem raznih oblika izobrazbe (stručni seminari, tečajevi, radionice i sl.); suradnju s domaćim i inozemnim institucijama i tijelima koja provode izobrazbu; provođenje ocjenjivanja programa izobrazbe provedenih ili organiziranih od strane Centra, vođenje baze podataka o programima izobrazbe i polaznicima; kontrolu troškova izobrazbe i osiguravanje da se ona izvodi unutar raspoloživih financijskih sredstava; osnivanje, opremanje i vođenje stručne knjižnice s nastavnim materijalima i publikacijama; izdavanje stručnih publikacija vezanih uz izobrazbu; te obavlja i druge poslove koji se odnose na provedbu stručnog osposobljavanja i usavršavanja državnih službenika i namještenika kao i službenika i namještenika u tijelima područne (regionalne) i lokalne samouprave i pravnim osobama s javnim ovlastima.
U Centru za stručno osposobljavanje i usavršavanje službenika ustrojavaju se:
a) Odsjek za razvoj programa izobrazbe,
b) Odsjek za organizaciju provedbe izobrazbe.«
Članak 13.
Iza članka 10. dodaju se novi podnaslovi i novi članci 10a. i 10b. koji glase:
»a) Odsjek za razvoj programa izobrazbe
Članak 10a.
Odsjek za razvoj programa izobrazbe obavlja upravne i druge stručne poslove koji se odnose na izobrazbu državnih službenika i namještenika, kao i službenika i namještenika u tijelima područne (regionalne) i lokalne samouprave i pravnim osobama s javnim ovlastima; izradu godišnjih planova izobrazbe na osnovi prepoznatih potreba za izobrazbom; osmišljavanje i izradu konkretnih modula izobrazbe koji zadovoljavaju prepoznate potrebe za izobrazbom; planiranje i organizaciju provedbe; pomoć u planiranju, organiziranju i provedbi specifične izobrazbe drugim državnim tijelima, jedinicama područne (regionalne) i lokalne samouprave i pravnim osobama s javnim ovlastima (npr. pronalaženje odgovarajućih predavača ili sudjelovanje u izradi tečajeva i pomoć u izvedbi izobrazbe) te sudjelovanje u provedbi te izobrazbe (npr. pomoć u nastavi, izvedba modula); provođenje ocjenjivanja programa izobrazbe provedenih ili organiziranih od strane Centra, obavljanje postupka izbora službenika koji će pohađati program izobrazbe za dobivanje statusa trenera u Centru odnosno drugim državnim tijelima, osmišljavanje, organiziranje i provođenje programa izobrazbe službenika koji se pripremaju za trenere državnih službenika i namještenika, kao i službenika i namještenika u tijelima područne (regionalne) i lokalne samouprave i pravnim osobama s javnim ovlastima u Centru odnosno drugim državnim tijelima, održavanje kontakta s predavačima (iz državne službe ili izvan nje) osiguravajući i olakšavajući njihovo sudjelovanje u programima izobrazbe, pregovaranje s njima radi provođenja programa te obavlja i druge poslove koji se odnose na razvoj programa izobrazbe.
b) Odsjek za organizaciju provedbe izobrazbe
10b.
Odsjek za organizaciju provedbe izobrazbe obavlja upravne i druge stručne poslove koji se odnose na organizaciju provedbe izobrazbe u Centru; provedbu općih programa izobrazbe putem raznih oblika izobrazbe (stručni seminari, tečajevi, radionice i sl.); informiranje svih državnih tijela o raspoloživim programima izobrazbe kao i uvjetima za njihovo pohađanje; suradnju i koordinaciju aktivnosti izobrazbe s domaćim i inozemnim institucijama i tijelima koja provode izobrazbu državnih službenika i namještenika, kao i službenika i namještenika u tijelima područne (regionalne) i lokalne samouprave i pravnim osobama s javnim ovlastima; vođenje baze podataka o svim programima izobrazbe koje provodi ili organizira Centar (čiji su sastavni dio i podaci o predavačima i polaznicima); kontrolu troškova izobrazbe i osiguravanje da se ona izvodi unutar raspoloživih financijskih sredstava; osnivanje, opremanje i vođenje stručne knjižnice s nastavnim materijalima i publikacijama; izdavanje stručnih publikacija vezanih uz izobrazbu te obavlja i druge poslove koji se odnose na organizaciju provedbe izobrazbe.«
Članak 14.
U podnaslovu iznad članka 11. redni broj »8.« zamjenjuje se rednim brojem »9.«.
Članak 15.
Podnaslov iznad članka 12. i članak 12. mijenjaju se i glase:
»10. Odjel za politički
sustav
Članak 12.
Odjel za politički sustav obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na sustav i ustrojstvo lokalne i područne (regionalne) samouprave u Republici Hrvatskoj, teritorijalno ustrojstvo i organizacijski ustroj lokalnih i područnih (regionalnih) jedinica, provedbu referenduma i drugih oblika osobnog izjašnjavanja građana, ostvarivanje prava pripadnika nacionalnih manjina na zastupljenost u predstavničkim tijelima lokalnih i područnih (regionalnih) jedinica te decentralizaciju poslova, prati stanje i predlaže mjere za unapređenje ustrojstva lokalne i područne (regionalne) samouprave i izbornog sustava te područnog ustrojstva Republike Hrvatske, obavlja poslove vezane za izradu nacrta prijedloga zakona, provedbenih propisa i drugih akata iz područja političkog i izbornog sustava, analizira i daje prijedloge za usklađenje tih propisa sa standardima i pravom Europske unije te daje stručna mišljenja o provedbi propisa iz područja političkog i izbornog sustava.«
Članak 16.
U podnaslovu iznad članka 13. redni broj »10.« zamjenjuje se rednim brojem »11.«.
Članak 17.
Podnaslov iznad članka 14. mijenja se i glasi:
»12. Odjel upravne inspekcije«.
Članak 18.
U članku 14. riječ: »sektor« zamjenjuje se riječju: »odjel« u odgovarajućem padežu, a riječ: »odjel« zamjenjuje se riječju: »odsjek«.
Članak 19.
U podnaslovu iznad članka 15. i u članku 15. riječ: »Odjel« zamjenjuje se riječju: »Odsjek«.
Članak 20.
U podnaslovu iznad članka 16. i u članku 16. riječ: »Odjel«zamjenjuje se riječju: »Odsjek«.
Članak 21.
Iza članka 16. dodaje se novi podnaslov i novi članak 16a. koji glase:
»13. Odjel za unutarnju
reviziju
Članak 16a.
Odjel za unutarnju reviziju neovisno i objektivno obavlja poslove unutarnje revizije Središnjega državnog ureda za upravu i ureda državne uprave u županijama, upozorava na nepravilnosti i neusklađenosti sa zakonskim i drugim propisima kojima je utvrđeno poslovanje i predlaže mjere za njihovo otklanjanje i mjere za unapređenje poslovanja.
Odjel ima savjetodavnu ulogu i daje objektivna stručna mišljenja u cilju poboljšanja poslovanja Ureda i ureda državne uprave, provjerava primjenu zakona i drugih propisa u obavljanju poslova Ureda i ureda državne uprave, provodi pojedinačne unutarnje revizije i ukazuje na uočene nepravilnosti u odnosu na pregledane aktivnosti te daje preporuke državnom tajniku u svrhu postizanja veće učinkovitosti i djelotvornosti rada Ureda i ureda državne uprave, izrađuje strateške i operativne planove revizije, izrađuje izvješća o obavljenoj unutarnjoj reviziji koja podnosi državnom tajniku, izrađuje periodična i godišnja izvješća o radu Ureda i ureda državne uprave s preporukama za poboljšanje poslovanja, surađuje sa Središnjom harmonizacijskom jedinicom Ministarstva financija, obavlja i druge poslove koji su mu stavljeni u nadležnost posebnim zakonom i drugim propisima«.
Članak 22.
U članku 17. dodaje se stavak 8. koji glasi:
»Radom Kabineta državnog tajnika upravlja tajnik kabineta«.
Članak 23.
U tabelarnom prikazu okvirnog broja državnih službenika i namještenika, koji je sastavni dio ove Uredbe, a koji se ne objavljuje u »Narodnim novinama«, mijenja se okvirni broj državnih službenika i namještenika potrebnih za obavljanje poslova iz djelokruga Središnjega državnog ureda za upravu.
Novi okvirni broj potrebnih državnih službenika i namještenika daje se u tablici iz stavka 1. ovog članka.
Članak 24.
Državni tajnik Središnjeg državnog ureda za upravu uskladit će Pravilnik o unutarnjem redu Središnjeg državnog ureda za upravu s odredbama ove Uredbe, u roku od 30 dana od dana njezina stupanja na snagu.
Članak 25.
Ova Uredba stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 023-03/05-01/07
Urbroj: 5030106-05-3
Zagreb, 1. prosinca 2005.
Predsjednik
dr. sc. Ivo Sanader, v. r.
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |