POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

815

Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, predsjed­nik Suda, te suci, Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući o zahtjevu za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom drugog propisa, na sjednici održanoj 22. veljače 2006., donio je

RJEŠENJE

I. Odbacuje se zahtjev za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom Odluke o izmjeni imena ulica i trga u naselju Gvozd, klasa: 021-01/02-01/38, urbroj: 2176/09-02-1 od 30. listopada 2002., koju je donijelo Općinsko vijeće Općine Gvozd 30. listopada 2002.

II. Ovo rješenje objavit će se u »Narodnim novinama«.

 

Obrazloženje
 

I.

Vlada Republike Hrvatske (dalje: Vlada) podnijela je zahtjev na temelju odredbe članka 35. alineje 4. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst, dalje: Ustavni zakon) za ocjenu suglasnosti Odluke o izmjeni imena ulica i trga u naselju Gvozd, klasa: 021-01/02-01/38, urbroj: 2176/09-02-1, koju je Općinsko vijeće Općine Gvozd donijelo 30. listopada 2002. godine, s odredbom članka 9. stavka 1. Zakona o naseljima (»Narodne novine«, broj 54/88.).

Ministarstvo pravosuđa, uprave i lokalne samouprave je odlukom, klasa: 015-01/02-01/0036, urbroj: 514-11-02-6 od 22. studenoga 2002., temeljem odredbe članka 79. stavka 1. i članka 82. stavka 2. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01. i 60/01. – dalje: ZOLS), ocijenilo osnovanom Odluku Ureda Državne uprave u Sisačko-moslavačkoj županiji, klasa: 021-05/02-01/12, urbroj: 2176-01-02-13 od 14. studenoga 2002., kojom se obustavlja od primjene Odluka o izmjeni imena ulica i trga u naselju Gvozd od 30. listopada 2002. te je u skladu s odredbom članka 82. stavka 1. ZOLS-a podnijelo Vladi prijedlog, klasa: 015-01/02-01/0036, urbroj: 514-11-02-7 od 22. studenoga 2002. za ocjenu zakonitosti osporene Odluke, nakon čega je Vlada podnijela predmetni zahtjev.

Temeljem odredbe članka 42. stavka 1. Ustavnog zakona, zah­tjev je dostavljen Općinskom vijeću Općine Gvozd (dalje: Općinsko vi­jeće) na odgovor. Općinsko vijeće dostavilo je Ustavnom sudu odgovor.

 

II.

1. Osporenom Odlukom Općinsko vijeće na sjednici 30. listopada 2002., izmijenilo je imena dvadesetjednoj ulici i jednom trgu u naselju Gvozd.

U zahtjevu Vlada navodi da osporena Odluka nije donijeta u skladu s odredbom članka 9. stavka 1. Zakona o naseljima, jer prethodno nije proveden postupak pribavljanja mišljenja građana na čijem se području nalazi naselje, ulica ili trg kojem se određuje ime. Ističe da sukladno odredbi članka 9. stavka 1. Zakona o naseljima, ime naselja, ulice i trga određuje skupština općine, odnosno danas predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave, što je u skladu s člankom 19. ZOLS-a, temeljem kojeg jedinica lokalne samouprave u svom samoupravnom djelokrugu obavlja poslove lokalnog značaja kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana, a koji Ustavom ili posebnim zakonima nisu stavljeni u nadležnost nekog drugog tijela. Smatra da iako odredbe Zakona o naseljima nisu usklađene sa ZOLS-om, potrebno ih je u primjeni tumačiti i postupati sa svrhom kojom je određena odredba donesena, odnosno u skladu s ciljem koji se njome htio postići.

 

Ustavni sud nije nadležan za odlučivanje.

 

2. Prema članku 128. alineji 2. Ustava, Ustavni sud odlučuje o suglasnosti drugih propisa s Ustavom i zakonom.

Članak 89. stavak 2. Ustava propisuje:

Propisi tijela koja imaju javne ovlasti prije stupanja na snagu moraju biti objavljeni na dostupan način u skladu sa zakonom.

Članak 73. ZOLS-a propisuje:

Predstavničko tijelo općine, grada i županije u svom samoupravnom djelokrugu donosi odluke i druge opće akte, u skladu sa svojim statutom.

Prije nego što stupi na snagu opći akt obavezno se objavljuje u službenom glasilu jedinice.

Ako općina i grad nema svoje službeno glasilo, opći akt općine i grada objavljuje se u službenom glasilu županije.

Opći akt stupa na snagu najranije osmi dan od dana njegove objave. Iznimno, općim se aktom može iz osobito opravdanih razloga odrediti da stupa na snagu danom objave.

Opći akt ne može imati povratno djelovanje.

Sukladno navedenom, u članku 3. osporene Odluke propisano je da Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenom vjesniku Općine Gvozd«.

Ustavni sud je u ustavnosudskom postupku utvrdio da osporena Odluka nije objavljena u »Službenom vjesniku Općine Gvozd«, pa nije ni stupila na snagu.

3. Ustavni sud nije nadležan ocjenjivati ustavnost i zakonitost normativnih akata koji nisu stupili na snagu, jer tek stupanjem na snagu pojedini normativni akti stječu svojstvo drugog propisa u smislu članka 128. alineje 2. Ustava.

 

III.

4. Polazeći od ustavnog položaja jedinica lokalne samuprave Ustavni sud ističe sljedeće načelno stajalište:

Prema odredbi članka 133. stavka 1. Ustava, jedinice lokalne samouprave su općine i gradovi i njihovo područje određuje se na način propisan zakonom, a prema odredbi stavka 4. članka 133., u naselju ili dijelu naselja mogu se, u skladu sa zakonom, osnivati oblici mjesne samouprave.

Na temelju odredbe članka 134. Ustava, samoupravni djelokrug jedinica lokalne samouprave uređen je u članku 19. ZOLS-a, koji u stavku 1. propisuje da jedinice lokalne samouprave u svom samoupravnom djelokrugu obavljaju poslove lokalnog značaja kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana, a koji nisu Ustavom ili zakonom dodijeljeni državnim tijelima i to osobito poslove koji se odnose, između ostalog, i na uređenje naselja i stanovanje.

Prema odredbi članka 9. stavka 1. Zakona o naseljima, ime naselja, ulice i trga određuje skupština općine uz pribavljeno mišljenje mjesnih zajednica na čijem području se nalazi naselje, ulica odnosno trg.

U postupku izmjene imena naselja, ulica i trgova, građanima s područja na kojem se izmjena obavlja mora biti omogućeno izjašnjavanje o prijedlozima takvih izmjena, kroz oblik mjesne samouprave koji omogućuje odredba članka 133. stavka 4. Ustava. Stoga se odredba članka 9. stavka 1. Zakona o naseljima na odgovarajući način primjenjuje u postupku izmjena naziva naselja, ulica odnosno trgova.

Nedostatak mišljenja građana s područja ulice odnosno trga čije se ime predlaže promijeniti, predstavljao bi propust koji bi odluku o promjeni imena ulice odnosno trga nakon što ona stupi na snagu, činio nesuglasnom s odredbama članka 19. stavka 1. ZOLS-a i članka 9. stavka 1. Zakona o naseljima.

Propust pribavljanja mišljenja građana koji prebivaju na području na kojem se nalazi ulica odnosno trg kojima se predlaže promijeniti ime, bila bi osobito teška povreda prava na lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu zajamčenu člankom 132. Ustava.

Osobito teška povreda prava na lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu bila bi i svaki drugi propust koji bi sadržajno bio protivan Ustavu i zakonu.

5. Na temelju članka 32. Ustavnog zakona riješeno je kao u izreci.

Objava ovog rješenja temelji se na odredbi članka 29. stavka 1. Ustavnog zakona.

 

Broj: U-II-2994/2002

Zagreb, 22. veljače 2006.

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Predsjednik

dr. sc. Petar Klarić, v. r.

 




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga