|
|
|
|
VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
863
Na temelju članka 56. c Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, br. 33/2001, 60/2001 – vjerodostojno tumačenje i 129/2005) Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 22. ožujka 2006. godine donijela
UREDBU
O OSNIVANJU AKADEMIJE LOKALNE DEMOKRACIJE
Članak 1.
Ovom Uredbom osniva se Akademija lokalne demokracije (u daljnjem tekstu: Akademija) kao javna ustanova, te se uređuje djelatnost, ustrojstvo, prava i obveze Akademije.
Članak 2.
Djelatnost Akademije je trajno stručno usavršavanje imenovanih i izabranih
lokalnih dužnosnika i zaposlenika u jedinicama lokalne i područne (regionalne)
samouprave, s ciljem unapređenja profesionalnosti u lokalnoj i područnoj
(regionalnoj) samoupravi, dosezanja standarda koji će omogućiti primjenu
pozitivnog nacionalnog zakonodavstva te izmjene toga zakonodavstva koje budu
potrebne u cilju usklađivanja s pravnim stečevinama Europske unije.
Aktivnosti Akademije uključuju:
– analizu potreba za stručnim usavršavanjem u različitim pravnim područjima i
tehnikama i utvrđivanje prioritetnih aktivnosti,
– pripremu i razvoj edukativnih programa i pratećih obrazovnih materijala,
– organiziranje standardnih i specijaliziranih modela edukacije i osiguranje
izobrazbe o modernim tehnikama poučavanja za predavače,
– stalnu evaluaciju provedenih obrazovnih aktivnosti,
– informiranje o aktivnostima akademije, o novim propisima i drugim novinama od
interesa za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu,
– suradnja sa sveučilištima i veleučilištima, strukovnim udrugama, te domaćim i
stranim donatorima.
U obavljanju djelatnosti Akademija surađuje sa središnjim tijelom državne uprave
nadležnim za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave, jedinicama
lokalne i područne (regionalne) samouprave odnosno njihovim udrugama, strukovnim
organizacijama, drugim obrazovnim ustanovama te međunarodnim organizacijama i
tijelima.
Članak 3.
Osnivač Akademije je Republika Hrvatska, a osnivačka prava i dužnosti u ime
osnivača obavlja Vlada Republike Hrvatske.
Akademija je pravna osoba i upisuje se u sudski registar.
Sjedište Akademije je u Zagrebu, Vlaška 126/I.
Članak 4.
Unutarnje ustrojstvo, obavljanje djelatnosti Akademije, te drugi uvjeti
poslovanja Akademije uređuju se Statutom Akademije.
Statut Akademije donosi Upravno vijeće uz prethodnu suglasnost Vlade Republike
Hrvatske.
Članak 5.
Akademija stječe sredstva za obavljanje djelatnosti iz državnog proračuna
Republike Hrvatske, vlastitih prihoda, pomoći jedinica lokalne i područne
(regionalne) samouprave te donacija njihovih nacionalnih udruga, pomoći
međunarodnih organizacija, donacija zaklada i udruga, donacija domaćih i stranih
fizičkih i pravnih osoba, te iz drugih izvora u skladu sa zakonom.
Za osnivanje i početak rada Akademije osiguravaju se sredstva u državnom
proračunu Republike Hrvatske, u iznosu od 1.000.000,00 kuna.
Članak 6.
Tijela Akademije su: Upravno vijeće, ravnatelj Akademije i Programski savjet.
Članak 7.
Akademijom upravlja Upravno vijeće koje čine predsjednik i četiri člana.
Predsjednika i članove Upravnog vijeća imenuje i razrješuje Vlada Republike
Hrvatske, na vrijeme od četiri godine.
U Upravno vijeće imenuje se jedan predstavnik Saveza Udruge gradova i Udruge
općina Republike Hrvatske te jedan predstavnik Hrvatske zajednice županija.
Upravno vijeće donosi program rada i razvoja Akademije, nadzire njegovo
izvršavanje, odlučuje o financijskom planu i godišnjem obračunu, predlaže Vladi
Republike Hrvatske promjenu i proširenje djelatnosti, donosi Statut i druge opće
akte, daje Vladi Republike Hrvatske i ravnatelju Akademije prijedloge i
mišljenja o pojedinim pitanjima, te donosi odluke i obavlja druge poslove
određene zakonom, ovom Uredbom i Statutom Akademije.
Članak 8.
Akademiju zastupa i predstavlja ravnatelj.
Akademija će osim ravnatelja imati i 5 zaposlenih.
Ravnatelja imenuje i razrješuje Upravno vijeće, na temelju javnog natječaja, na
vrijeme od četiri godine.
Ravnatelj organizira i vodi rad i poslovanje Akademije, predlaže Upravnom vijeću
program rada i razvoja, godišnji izvještaj o radu, financijski plan, godišnji
obračun, te opće akte Akademije, odlučuje o stjecanju, otuđenju ili opterećenju
nekretnina i druge imovine Akademije, te sklapanju drugog pravnog posla
samostalno odnosno uz suglasnost Upravnog vijeća do vrijednosti utvrđene
Statutom Akademije, te obavlja druge poslove u skladu sa zakonom, ovom Uredbom i
Statutom Akademije.
Ravnatelj može samostalno odlučivati o trošenju sredstava Akademije u
maksimalnom iznosu do 20.000,00 kuna mjesečno, a za sve iznose iznad navedenog
ravnatelj odlučuje uz suglasnost Upravnog vijeća.
Članak 9.
Programski savjet je stručno i savjetodavno tijelo Akademije.
Programski savjet raspravlja o stručnim pitanjima rada Akademije, daje
ravnatelju i Upravnom vijeću mišljenja i prijedloge u svezi s obavljanjem i
razvojem djelatnosti Akademije.
Sastav, način donošenja odluka i druga pitanja u vezi s radom Programskog
savjeta uređuju se Statutom Akademije.
Članak 10.
Akademija za obveze prema trećima odgovara cijelom svojom imovinom. Gubici Akademije pokrivaju se iz sredstava Akademije.
Članak 11.
Rad Akademije je javan.
O javnosti rada Akademije skrbi ravnatelj.
Upravno vijeće Akademije obvezno je najmanje jedanput godišnje podnijeti
izvješće o radu Akademije Vladi Republike Hrvatske.
Članak 12.
Vlada Republike Hrvatske imenovat će privremenog ravnatelja Akademije, u roku od
30 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe.
Privremeni ravnatelj obavit će poslove u vezi s upisom Akademije u sudski
registar i organizirati početak rada Akademije.
Mandat privremenog ravnatelja Akademije traje do imenovanja ravnatelja
Akademije, ali ne dulje od godinu dana, a počinje teći danom registracije
Akademije.
Članak 13.
Akademija počinje s radom danom upisa u sudski registar.
Članak 14.
Vlada Republike Hrvatske imenovat će Upravno vijeće, u roku od trideset dana od
dana stupanja na snagu ove Uredbe.
Upravno vijeće dužno je donijeti Statut Akademije, u roku od devedeset dana od
dana imenovanja Upravnog vijeća.
Članak 15.
Ova Uredba stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 602-04/06-02/06
Urbroj: 5030109-06-1
Zagreb, 22. ožujka 2006.
Potpredsjednica Vlade
i ministrica obitelji, branitelja i
međugeneracijske
solidarnosti
Jadranka Kosor, dipl. iur., v. r.
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |